Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aerisire(purjare) ambreiaj megane 2
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II > Tutoriale
ric26ct
Voi incerca sa preezint in cateva vorbe si poze modul de aerisire al ambreiajului la motorul 1,5 dci.
1. In primul rand ai nevoie de un minim de ustensile cum ar fi:
-cleste alungit, lichid de frana DOT 4, furtun transparent, bidonas de recuperare lichid
[attachmentid=1627728868]
2. Aerisirea se face in zona rulmentului de presiune acesta avand o zona speciala pt asa ceva chiar la intrarea conductei de ambreiaj in conducta rulmentului de presiune.
[attachmentid=1627728869]
3. Se verifica pozitia pedalei de ambreiaj care trebuie sa fie in pozitia maxim sus [attachmentid=1627728871]
4. Se scot cele doua sigurante numerotate cu 1 si 2 in poza (dupa caz poate sa fie model cu doar o siguranta) atentie mare pt ca zona este ingusta iar manevrarea este dificila deci mare grija sa nu pierdeti sigurantele) apoi se extrage capacelul de cauciuc numerotat cu 3, iar in locul capacelului se introduce furtunul transparent orientat cu celalat capat in bidonasul de colectare ( ca si pozitie bidonasul de colectare nu va fi asezat mai sus ca rezervorul de lichi de frana)[attachmentid=1627728872]
5. Se desface capacul de la rezervorul de lichid de frana si se trage de conducta incet in sensul indicat de sageata [attachmentid=1627728874]
6. in momentul acesta prin furtun se va vedea cum lichidul iese din circuit, se urmareste atent pe furtun sa nu existe bule de aer [attachmentid=1627728877] , in momentul cand iese curat inseamna ca instalatia este aerisita iar conducta se impinge la loc, se pun clemele, se completeaza lichidul la nivel si se fac probe. Operatiunea se repeta pana pedela revine la parametrii initiali. Succes!
Alte poze : [attachmentid=1627728878] [attachmentid=1627728879]
clr
Sa inteleg ca nu e nevoie sa faci nici un fel de pedala? Intreb asta pentru ca mie cand am schimbat ambreiajul mi-au facut purjarea prin metoda pedala.
19vik
Nu e nevoie de pedala, nici in manual nu scrie asa ceva. Pedala trebuie sa fie ridicata in timpul operatiei.
La 1,6/16v, aerisitorul este de culoare gri (din plastic). Nu e necesar sa scoti sigurantele de tot. Initial siguranta 1 in poza ta, (cea din dreapta cum privesti din fata masinii) este mai ridicata, iar siguranta 2 (cea din stanga) este apasata complet. Siguranta din dreapta se apasa complet iar siguranta din stanga se ridica pana la nivelul la care a fost initial cealalta siguranta (se poate folosi o surubelnita plata medie pentru asta). In acest moment se poate extrage conducta neagra, incet, cu exact distanta dintre cele doua sigurante... manualul zice sa se scoata cu o pozitie... atentie ca nu e bagata prea mult, sa nu o scoateti de tot.
Eu am facut operatia cu ocazia inlocuirii lichidului de frana din toata instalatia. Am folosit o seringa de 20ml (mai mare nu am gasit) atasata la furtunul transparent dupa ce incepe sa urce lichidul, pentru a extrage marind astfel viteza de lucru... altfel curge foarte incet si trebuie scosi cel putin 50-60ml pana incepe sa vina lichid curat. Dupa ce vine lichid curat, se reintroduce conducta, se repun sigurantele in pozitia initiala, se apasa pedala de 10-20 de ori si se repeta operatia, nu e de la mine, tot in manual scrie. Scopul este de a improspata cu lichid curat si partea de instalatie de la aerisitor pana la rulmentul de presiune, care in timpul purjarii stagneaza acolo.

Asta cu doua sigurante e unul din cele vre-o 3-4 modele de aerisitor, mai exista cu o singura siguranta, fara nici-o siguranta cu aerisitor cu hexagon si filet ca la etriere.
clr
M-am uitat si e la a mea de curiozatate. Intr-adevar este gri, cu cele doua sigurante. In schimb este lipsa la apel capacelul de la aerisitor - probabil pierdut cand s-a facut purjarea sad.gif
Gasesc asa ceva separat? N-as vrea sa stranga mizerie acolo (ceea ce banuiesc ca s-a intamplat deja intr-un an de zile).
CRY 79
La ce foloseste purjarea asta? Face pedala sa se apese mai usor sau care ar fi motivul?
clr
In momentul cand intervii asupra circuitului de ambreiaj (la schimbarea unui element al ambreiajului spre exemplu), datorita interventiei inerente si asupra circuitului hidraulic, in acesta va intra aer. Purjarea are rolul de a scoate aerul din circuit (practi e similar cu purjarea de la sistemul de franare). E o operatie pe care nu o faci practic decat cand intervii asupra ambreiajului, sau cu ocazia schimbului de lichid de frana la X ani.
Hack
QUOTE(CRY 79 @ 25 Jun 2011, 20:44)
La ce foloseste purjarea asta? Face pedala sa se apese mai usor sau care ar fi motivul?
*



QUOTE(19vik @ 21 Jun 2011, 19:10)
Scopul este de a improspata cu lichid curat si partea de instalatie de la aerisitor pana la rulmentul de presiune, care in timpul purjarii stagneaza acolo.
*



smile.gif
aqua
maine merg sa schimb si eu lichidul de frana, ar trebui sa fac si la ambreiaj desi nu am avut nicio interventie la el?
chestia cu schimbatul lichidului la ambreiaj se face separat de operatiunea de schimbare lichid de frana? nu inseamna ca automat se schimba si lichidul din ambreiaj?
adica trebuie sa spun eu ca vreau si schimbare lichid ambreiaj ?
am luat 1 l de DOT4 sper sa ajunga.
merci
ric26ct
Normal asa ar fi, sa se schimbe tot lichidul, inclusiv cel de pe conductele de frana si ambreiaj. Sunt sevice-uri insa (cele mai multe) unde prefera metoda jecmaneala, adica sa scoata cu seringa lichidul din rezervor si sa puna altul nou si gata, ceia ce nu este normal.
1 litru iti ajunge sigur.
clr
Eu am cerut o oferta de schimbare lichid de frana aici pe forum si intr-adevar am primit valori de manopera separate (frane/ambreiaj).
Pe de alta parte, eu pe pe ambreiaj am schimbat tot lichidul din circuit anul trecut cand mi-am schimbat ambreiajul: am cerut special si mi-au schimbat tot lichidul atat de pe circuitul de ambreiaj, cat si din vas pana deasupra conductei care pleaca spre frana. Deci practic lichidul meu la ambreiaj e nou, as putea sa schimb numai la frane.
stefanarad
Salutare tuturor,

Am achizitionat de curand o laguna 2, 1.9 de 120 CP din anul 2003.
A aparut o problema la pedala de ambreiaj, in sensul ca devenea moale si in cele din urma aproape cadea pe podeaua masinii. Am inlocuit cilindrul de ambreiaj de sub pedala intrucat din cel vechi care era uzat pierdeam lichidul de frana. In prezent, cu noua pompa simptomatica e la fel. Dupa un anumit rulaj, pedala se " inmoaie" si e necesar in timpul mersului sa o ridic cu piciorul; sta cat sta...iarasi cade. Am incercat sa aerisesc instalatia de ambreiaj care, din cate am inteles este la T-ul ce comunica cu rulmentul de presiune dar nu am reusit sa desfac piulita , este foarte intzepenita. Am dat cu spray degripant...nimic, nu-si da drumul. Am verificat la T sa vad eventuale urme de scurgere...e curat. Nu reusesc sa-mi dau seama unde e problema. A mai avut cineva problema asta? Cum reusesc sa aerisesc totusi instalatia? E lucrul naibii avand in vedere ca locul este extrem de ingust...merge mai mult pe pipaite iar eu nu am degete de pianist:)

Stima

Dan
szaboszr
Va salut colegilor!

Acum 3 saptamani am ramas cu Meganul pe drum... Pedal de ambreiaj pe podea blink.gif . Masina s-a tractat si s-a constatat ca cilindrul receptor pierde ulei. Dupa ce s-a demontat a constatat mecanicul ca volantasi discul sunt bune, numai cilindrul receptor trebuie schimbat. Am scos masina din sevis si de atuncea la pornire, treapta 1, se zbrancina masina, indiferent ca las ambreiajul incet/repede.
Mentinez ca inainte sa ma lase pe drum mergea perfect.
Poate sa fie de vina aerisirea insufucienta? Sau altceva?
Are acest model aerisitor clasic ca la frana?

Multumesc de raspuns biggrin.gif
alex1988
Buna , am si eu o problema cu ambreajul, la mine nu merge sa il patinez, ori sta cuplat, ori decuplat, si imi agata mereu treapta 1 a, trebuie sa fac 2 -1 (pe loc) ca sa nu agate si mai nou se aude ca un huruit la plecarile de pe lic la rece, ma puteti ajuta cu ce probleme credeti ca am ? Multumesc
mitzunator
Si daca siguranta de la furtun mi-a sarit prin motor si nu o gasesc,ce fac? Acum nu mai sta mufa furtunului pe stut.....de unde iau alta? Sau din ce o confectionez?
h3roin
Salutare tuturor. Ieri am schimbat ambreiajul la Megane meu. Problema este că ține jos de tot? Înainte ținea la jumătate. Și în 2 zile trebuie să plec in concediu.😥😥😥. Helppp
TomachE
Si eu l.am schimbat acum 5 zile si tot jos prinde,ceea ce este ok !
Daca tinea la jumatate sau mai sus,reprezenta uzura lui !
Mie imi place asa jos cum prinde si mai ales ca este moale !
skorpio_bog
Cam cat mai costa un schimb de ambreiaj la M2 1.5dci si unde l-ati facut?
h3roin
QUOTE(skorpio_bog @ 10 Aug 2017, 11:19)
Cam cat mai costa un schimb de ambreiaj la M2 1.5dci si unde l-ati facut?
*



Salutare, eu am dat 450 lei. Volan Service Titan...Dar recomand cu jumătate de gură.
Catalinlungu
M-am incumetat si eu si am facut schimbul de kit complet ambreiaj la M2 1.6 16v insa cum nu am aerisit cum trebuia, pedala nu actiona rulmentul...
Gasit postul si aplicat solutia explicata aici de 3 ori la rand cate ~50 ml lichid scurs la fiecare insa nu s-a inbunatatit cu nimic, ba dimportiva pedala e mai moale acum. Pedala e sus iar lichidul in vas nu a scazut decat 1-2 cm deci nu cred ca a avut cum sa traga aer...
Diseara completez full cu lichid si mai fac o data. Ma gandesc sa caut sa aplic presiune cu o pompa de canalizare pe vasul lichidului, sa fiu sigur ca se duce aeriseste bine.
Altfel, pe hartiile ce insotesc rulmentul scrie mare ca e interzis sa il actionezi cu mana doar ca subsemnatul a facut-o fix inainte sa citeasca biggrin.gif. Bine, sincer, m-am tot gandit cu ce ar putea sa ii afecteze... Sa ia aer? Pai nu e ca si cum era in vid ci e un circuit deschis. Ma rog, daca are cineva o idee/daca stie cineva, sa ma lumineze si pe mine, va rog!
Drumuri bune! wink.gif
espacern
La schimb rulment de presiune se face aerisirea in 2 pasi.....prima data se scoate siguranta si se trage conducta un pic afara pana curge lichid si doar apoi se face presiune si se elimina aerul la tumbustluc de pe corp rulment.
Catalinlungu
QUOTE(espacern @ 6 Nov 2017, 17:19)
La schimb rulment de presiune se face aerisirea in 2 pasi.....prima data se scoate siguranta si se trage conducta un pic afara pana curge lichid si doar apoi se face presiune si se elimina aerul la tumbustluc de pe corp rulment.
*



Multumesc de raspuns!
Am facut aerisirea doar pe la tumbusluc. Am pus un furtunas de la o pompa de muci a fica-mii care a venit perfect pe tumbusluc, am scos siguranta dispre cutie, am tras conducta pana in a doua siguranta iar lichidul a inceput sa curga (cu bule de aer la inceput si fara mai la urma).
Am oprit dupa 50-100 ml, impins siguranta la loc facut 20-30 pedale si apoi repetat.
Am facut operatiunea de 10-15 ori si nu mai da aer si am schimbat si lichidul cu ocazia asta.
Am facut si presiune pe vasul de lichid cu o pompa de canalizare (cea rosie de la Lidl daca o stiti) cu care cred ca am bagat ~ 1bar. S-a simtit imediat presiunea la iesirea lichidului pe furtunas... A mai iesit ceva aer dar doar la inceput, insa la ultimele 3-4 incercari nimic.

Pedala s-a mai intarit insa nu e cum ar trebui si NU DEBREIAZA...
Centarea am facut- o cu 3 puncte de superglue intre disc si placa insa din socurile pe care le-a luat sigur s-au rupt... nu e primul la care fac asa.
Am ridicat masina de o roata, am pornit si am reusit usor fortat, dar fara carait, sa bag in treptele 1-2-3. Apoi cu ambreiajul calcat am apasat frana, motorul s-a oprit... deci clar nu debreiaza bine.

Cum ziceam mai sus imi face impresia ca cilindrul de la rulment nu se aeriseste si ma gandesc ca e din cauza ca l-am actionat eu manual fara sa aibe lichid in el... sad.gif (avea o hartie in cutie in care indica a nu se apasa cu mana)
Am tot intrebat insa pana acum nu a stiut nimeni sa-mi spuna de ce nu se apasa. Sa aibe o supapa de sens? Daca ar fi asa nu s-ar mai aerisi cu lichid la monatre, ma gandesc.
Un mecanic imi spune ca el le apasa pe toate ca sa puna putina vaselina insa le aeriseste pana la urma. Unele instant altele mai greu insa nu are o explicatie. ZIce ca e de la un model la altul.

Altul mi-a dat o seringa mare cu un furtunel si ma pune sa bag lichid pe la tumbustlucul de aerisire... O s-o incerc si p-asta dar sincer nu cred ca voi putea impinge mai bine decat o face pistonasul de la pedala sau decat am impins eu cu pompa de canalizare.

Orice alta idee e binevenita!
Multumesc. smile.gif

<span class='edit'>7 Nov 2017, 23:52:</span>
Am rezolvat urmând pasii de mai jos:
1. Făcut 20-30 pedale
2. Blocat pedala pe apasat
3. Scos prima siguranță cum numărăm de la cutia de viteze (in tambuslucul aerisitor am pus un furtun in prealabil pe care l-am bagat intr-o sticla că sa nu facem risipa și mizerie)
(În momentul în care tragi putin de siguranta furtunul sare și se opreste la cea de-a doua siguranță permițând aerului și lichidului sub presiune sa iasa prin aerisitor; da' iese cu presiune, nu se-ncurca!
Primele 2-3 repetari a ieșit doar aer cu putin lichid parca tulbure insa erau doar multe bule de aer mici din cauza presiunii mari și a lichidului putin.... ca o spuma smile.gif
Următoarele repetari nu a mai scos aer aproape deloc iar pedala s-a intarit.)
4.impins conducta la loc , blocată cu siguranța și ne asiguram că e blocata (altfel se poate misca și poate trage aer cand facem pedala din nou)

Repetam pașii de mai sus pana ce nu mai da aer. Succes garantat la tipul asta de circuit!!

Foarte important punctul 2!! Daca nu tineti presiune pe circuit cand aerisiti sanse mici sa rezolvati.

Succes!
Suytam
Se pierde lichidul de frână și ambreiaj la o piesă care se află undeva jos lângă planetara stângă, pe o conductă de plastic. Nu știu ce rol are și unde aș putea să o găsesc. Ar putea să mă ajute cineva?
Vă trimit alături o poză pe care am găsit-o pe net.
Vă mulțumesc.
espacern
Vezi daca pe conducta ta exista un cod(similar cu cel din foto 8200220570) si daca-l gasesti mergi cu el la magazin de piese auto/reprezentanta sa cumperi alta noua+lichid nou.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.