Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Stop frana Megane II break
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
blidaru
Va salut! Am un megane II break si nu mai functioneaza stopul pe frana de pe centru (de pe luneta). Vreau sa schimb becul dar nu stiu sa il demontez. Trebuie dat cumva jos tot suportul pe care e prins stopul? Daca da, cum se da jos?

Va multumesc anticipat!
CRY 79
Eu iti spun ca nu becul este cauza ci firul care vine la stop este rupt acolo unde face bucla pt. a trece firele la haion.

Totusi o sa iti spun si cum se face sa desfaci eleronul. Dar ai grija ca nu se schimba becul si se inlocuieste stopul cu totul pt ca este turnat:
- deschizi haionul;
- dai jos plasticul negru drept ornament de sus prin extragere.
- in partea de sus ai niste gauri in care se vad niste suruburi pe care le desfiletezi. Sunt 6 sau 8 parca. Nu trage de eleron pt. ca are niste prinderi fragile de plastic care se rup.
- ridici eleronul, scoti mufa, verifica papucii mufei cu un bec legat la doua fire sa vezi daca au curent (sigur nu o sa aiba pt ca m.m.c.s. este rupt firul.
- odata desfacut eleronul, desfaci cu o surubelnita doua suruburi pt. a desprinde stopul de eleron si il schimbi.
Asa am facut eu dar nu era becul ars ci firul rupt.
VyRuZ
Vezi și aici, ultimul post. Stopul se poate desface, dar mai întâi verifică, așa cum a zis CRY 79, dacă ajunge curent la el.
CRY 79
Acum dupa ce am vazut linkul lui VyRuZ am realizat ca se poate desface si stopul. Eu nu am mai ajuns la stop pt. ca am verificat firele si daca am vazut ca nu au curent nu am mai continuat pana la stop si am luat-o inapoi pe fir. Era rupt impreuna cu cel de la numar la acea bucla ciudata (problema obisnuita la break-uri).

A, si in cazul in care se rup urechiusele acelea de plastic in care se prind holdsuruburile, sunt doua variante sigure prin care sa le lipiti la loc:
- una ar fi cu un pistol de lipit sa topiti in jurul lor cu grija si atentie dupa ce le fixati pe urma lor care ramane dupa rupere (iese bune si rezistent);
- a doua ar fi sa luati eleronul si urechile acelea sa mergeti la un atelier de montaj parbrize si sa rugati un meserias de acolo sa vi le lipeasca cu adeziv cauciucat pt. lipit parbrize. Tine cel mai bine si cu greu le mai desfaceti (doar cu un cutit bine ascutit, altfel nici o sansa). Asta o spun pt. ca la mine asa am gasit doua urechi lipite si banuiesc ca de cand am schimbat luneta, meseriasii au rupt cele doua urechi si le-au lipit ei de abia le-am mai desfacut. Este treaba buna cu chitul de lipit parbriz.
blidaru
Va multumesc pentru raspunsuri, acum ma duc in curte sa identific problema!
Mihai_lm
Salut,
Stie cineva daca eleronul de megane 2.1 break e acelasi cu cel de la 2.2 break ?
Multumesc de rapsuns!
Dreamer
La mine nu functioneaza a 3-a lampa de frana, am incercat sa dau jos eleronul... in zadar sad.gif
Am desfacut suruburile, are 3 sau 4 prinderi in hayon si inca 3 "benzi " in spate lipite care sa nu ii permita sa zboare.

Sugestii va rog?

Multumesc
Mihai_lm
Salut,
Eu am reparat deja 2 astfel de stopuri , nu am insa poze.
Iti pot sugera sa cauti in topicul dedicat problemei tale (probabil asta) si cand ajungi la stopul complet dezasamblat de pe eleron putem vorbi in privat.
Daca n u reusesti sa dai jos eleronul, poti face cateva poze, poate, cu etapa unde ramai blocat...

Referitor la stop ,cum spuneau colegii de pe forum, sudura este termica si destuld e greu se desface, de cele mai multe ori se lasa cu cel putin o fisura..care o sa mearga lipta cu Picatura.
Cel mai nasol este ca se oxideaza pinii de contact chiar la conectorul din interiorul lampii de stop chiar acolo langa placuta. Oricat o sa cureti vor oxida din nou.
Eu am reusit sa slefuiesc tijele metalice din interior si sa lipesc cu cositor 2 fire direct pe placuta pe care sunt ledurile.
Bafta !
Dreamer
Multumesc Mihai. Am sa fac poze.
Am citit 2 topicuri de pe forum pe aceasta problema. Si din pacate nu am reusit sa il demontez. Am tras si tare de el, se misca masina si tot nu s-a desfacut. Nu am insistat ca nu am vrut sa il rup.
Am incercat sa il scot cu haionul ridicat, lasat, partial ridicat ... nu iese nicicum sad.gif

Poze:
[attachmentid=1627989118]
[attachmentid=1627989119]

Nu sunt opere de arta, dar sper sa se inteleaga.

Cele 3 elemente de fixare ( 3X ) il tin sa nu zboare la viteza mare.
Cele 4 elemente ( 4x ) il tin fixat de haion si sunt pe interior.
Din cauza celor 4, nu poti misca eleronul ca sa il scoti din cei 3 suporti. Din cauza celor 3 suporti nu poti trage in sus sa il scoti din cele 4 puncte de fixare.

Sper ca m-am facut inteles.

<span class='edit'>3 Apr 2015, 16:12:</span>
Cu ajutorul colegului Mihai_lm, am reusit sa il desfac si sa il repar. Era ruginit de tot in interior, am lipit 2 fire direct pe placa, am anulat mufa si firele le-am legat la cele de pe masina. Acum e totul functional.

Daca aveti nevoie de info, va stau la dispozitie.

Nu am facut poze ca ningea afara si eram contra cronometru sa nu imi intre apa in masina. sad.gif

Multumesc frumos Mihai!
Sharpe
Detaliaza, te rog, pasii care trebuie urmati pt a ajunge la stop si mai apoi pt a-l desface. Si la mine sunt montate cele 3 bride de plastic pe marginea eleronului. Cel de-al treilea stop se aprinde la o intensitate foarte mica vizibila doar pe intuneric. Am verificat firele si sunt intregi asa ca va trebui sa execut aceeasi operatiune ca tine. Multumesc anticipat.
moisemotor
Dreamer asteptam detalierea in privinta demontarii eleronului ca si la mine este acelasi lucru dar,din cate observ eu la mine au fost adaugate acele 3 cleme de plastic ulterior pentru ca nu sunt la culoarea masinii.Renault din cate am citit au realizat ca au dat-o in bara cu acest eleron(si cu multe altele) mad.gif si au scos pe piata acel set de cleme.Eu am luat masina din Germania sleep.gif si are acele 3 cleme dar sunt altele care nu le au.

4 Apr 2015, 17:44:
Am reusit sa desfac eleronul si sa scot lampa care bineinteles ca nu avea nimic.Deci dupa ce se desfac cele 6 suruburi cu cap torx (eu am scapat 2 in haion sa vad cum le scot cu magnetul) se lasa haionul in jos si se ridica de eleron de la luneta spre plafon pentru ca intre cele 3 cleme de plastic din poze sunt 2 bumbi de plastic care intra in haion si il tine fix.Apoi ridicati usor haionul si incercati sa-l scoateti din cele 3 cleme din poze.Usor nu este dar cu putina stradanie iese.La mine au fost rupte aproape toate clemele din ultima poza si le-am rupt de tot am facut cu cutterul zig-zag pe eleron si pe clema apoi am lipit cu pistol cu bara de cauciuc(se vede in poza)In ceea ce priveste lmpa stop la mine nu stiu ce avea ca nu era mufa corodata nici pinii iar sa am fir rupt in burduf exclus ca am shimbat toate firele acolo(mi-a luat 8 ore operatia de prelungit fire in burduf) asa ca am dat cu spray de contact si am pus totul la loc.Ca majoritatea mufelor electrice si asta are cea garnitura siliconata cu mai multe aripioare care nu da voie apei sa ajunga acolo.Sper sa fie e ajutor
Sharpe
Am executat si eu operatiunile descrise. Am scapat doar un surub in hayon si aveam rupte doar 2 cleme si jumatate din a 3a. Ptr a nu zgaria eleronul in timpul demontarii va trebui sa acoperiti cu cate o bucata de carpa balamalele hayonului astfel incat marginea eleronului sa nu se zgarie. La mine in lampa era apa astfel incat avea oxidati pinii de contact la conectorul din interior de pe placuta. Acest lucru l-am constatat dupa ce am desfacut fata lampii care, bineinteles, s-a spart pe ambele margini inguste. Maine ma duc la Serus sa cumpar un stop nou. Sper sa fie in stoc.
Salinas
Sharpe, sa revii cu detalii despre pret, te rog. Vreau si eu sa schimb lampa centrala, tot pe motiv ca are apa in ea. Ms.

Am gasit acest clip, foarte util. Din pacate, nu a filmat modul de desfacere: https://www.youtube.com/watch?v=Idu_rxkjG2g
Sharpe
Codul renault al lampii este 8200175538. Pretul oferit de Serus frizeaza absurdul, dupa parerea mea. 375 RON si surpriza: este in stoc. La dezmembrari o lampa cu tot cu eleron e in jur de 250 RON.
Dreamer
Imi cer scuze ca nu am raspuns mai repede, acum am vazut ca s-a scris in topic.

Descrierea demontarii este corecta. Si la mine s-au rupt piciorusele, am cumparat poxilina si le-am refacut ( invelt ) in poxilina.
Am desfacut lampa de frana, am curatat-o si am schimbat cu fire pe direct. Acele " tablii " care conduc curentul la mine erau praf, asa ca am lipit 2 fire direct pe placa, am dat o mica gaura si am scos firul afara. Mufa am anulat-o si am acoperit-o sa nu intre apa pe la ea. La fel am facut si cu gaurica prin care ies firele. Am pus totul la loc si am izolat cat de bine am putut.
Nu mai lumineaza la intensitatea initiala, dar este vizibil si ziua. Pentru moment nu ma bate gandul sa il schimb.

Si eu am scapat suruburi in haion, dar dupa o tura cu masina, au iesit singure smile.gif
Sharpe
Revin cu un pret mai 'omenesc': 110 RON, noua, de origine, vine in 5-6 zile.
Salinas
Ne poti spune, pe PM, de unde? Multumim!
Dreamer
La 110 RON, mai merge smile.gif
Multumim de informatie!
Salinas
Multumesc, Sharpe.
Sharpe
A ajuns lampa, in 4 zile lucratoare. Mi-am facut planul sa ii pun cateva picaturi de super glue peste care sa aplic silicon. Nu mai este nevoie, producatorul si-a indreptat greseala.[attachmentid=1627991532] [attachmentid=1627991533]
serifu
Se mai poate un PM, va rog, cu cei care aduc stopul frana la acel pret rezonabil (110 RON) ?

Mersi mult.

23 Jun 2015, 08:09:
Multumesc frumos, Sharpe!

Am contactat firma si astept raspunsul smile.gif

Toate bune.
georgefrancezu
Poate cineva sa imi spuna si mie de unde a-ti cumparat cu 110 lei? Ma intereseaza si pe mine. Aseara am găsit stopul spart (cineva la spart intentionat)?
OptimusBogdy
Salut ma puteti ajuta si pe mine de unde ai cumparat lapa as avea nevoie si eu de una noua
Dreamer
E poza cu codul, cautati la magazine dupa cod. Nu stiu detalii despre firma care il aduce la 110 RON, dar nu cred ca e singura wink.gif
AMZ
dar aceea banda cu leduri nu se poate inlocui?..bineinteles de cineva priceput:)
OptimusBogdy
Dupa lungi cautari am gasit mai ieftin wink.gif wink.gif wink.gif


http://www.pieseauto.ro/stopuri/renault/me...-367213249.html
calinnov
Salut,
De unde se pot procura clemele acelea negre pentru rigidizarea eleronului de pe haion, la estate?
Merci.
NB
Dreamer
Poti incerca la reprezentanta sau poti sa le faci tu.
calinnov
Am rezolvat... POXILINA.
NB
Salinas
Dupa lungi cautari, tot nu am gasit, la un pret decent, aceasta lampa de stop centrala...Stie cineva o sursa, la un pret decent? 100-200 lei?
P.S.- exista vreun coleg, din Bucuresti, care are experienta in cumparaturile online, de pe e-bay? rog un pm, daca se ofera sa ma ajute careva....multumesc anticipat
Dreamer
L-ai intrebat pe prietenul nostru google de eleron megane 2 ?
Ca am gasit o gramada de variante, care contin si lampa ... sau prin dezmembrari.
Salinas
Multumesc pentru sugestie, dar vreau sa iau lampa noua...e prea mica diferenta de pret...
Dreamer
Si asta e adevarat si pe mine m-ar tenta sa pun una noua, ca e vai de capul ei, asta care o am acum sad.gif
Salinas
Am gasit, in sfarsit, lampa, la un pret acceptabil....noua, de origine, 155 lei. Urmeaza montarea, pe sambata. Cine vrea detalii, trimit PM. Numai de bine sa auzim!
Heavyd
Hello all,

Nu stie cineva unde pot gasi garnitura pentru stop frana de la hatchback?
matei10
salut! si eu caut o bucata stop eleron pentru megane 2 estate. mai stie cineva unde se pot gasi la un pret mai uman?
Salinas
Ti-am scris PM!
Costel Florinel
Bună ziua ! Vreau sa fiu cât mai scurt posibil și la obiect.
Dețin un Megane 2 break. Varianta 2.1 din 2005.
Vreau sa înlocuiesc stopul central de pe haion.
Dar nu îl pot demonta. La Meganul meu se deschide luneta separat.
Deschizând luneta se observă doua șuruburi torx de 20.
Am desfăcut șuruburile dar eleronul nu se desparte de rama metalica a
lunetei.
Rog cine sa mai confruntat cu această problemă,să descrie procedeul
de demontare.
Stopul central este funcțional dar este spart. Mulțumesc!
alexroalexro
Salut!
Am si eu aceeasi problema. Masina este Megane 2 break din 2007, optiunea numindu-se la Renault "luneta cu deschidere". Cred ca nu difera de Megane 2.1.
Masina a fost chemata in service in 2014 pentru o interventie la eleron, se pare ca se desprindeau in mers la viteza mare.

Am o banuiala ca stopul mi s-a spart ca urmare a acelei interventii. Initial nu am observat dar a inceput sa ia apa si acum nu mai merge.
Ceva s-a intamplat acolo la service. Initial interventia trebuia sa dureze pana intr-o ora, dar am plecat la serviciu si am luat masina dupa amiaza. Cei de la receptie au spus ceva de niste probleme intampinate, dar atunci nu am fost curios, oricum explicatiile au fost confuze despre ca anume au facut de fapt. Din forum reno am vazut ca cineva a explicat in ce a constat rigidizarea spoilerului.
Acum caut lampa cu LED, noua.
Il rog pe dl. Salinas sa imi spuna si mie unde se poate gasi. Nu imi merge PM pentru ca nu am destule postari, asa imi spune.

Dupa ce fac rost de lampa am de gand sa ma duc in acelasi service si sa filmez operatia. Stiu ca ei se lauda ca poti asista la reparatii. O sa comunic ce am aflat.
Pe curand.
Salinas
Am trimis detalii pe PM. Bafta!
alexroalexro
Salut!
Am reusit in sfarsit sa ajung la service si sa schimb lampa frana suplimentara. Masina a fost chemata in service in iulie 2013 pentru o interventie la eleron. Am aflat acum mai exact ca au fost schimbate 3 cleme, ma rog, sunt niste piese cilindrice ca niste nituri de plastic alb- galbuie, care acum sunt facute dintr-un plastic mai tare si a fost pus si mastic de parbriz pentru lipire.
Din aceasta cauza interventia a fost ceva mai dificila, masticul trebuind sa fie taiat.
Pe scurt: daca nu stii cum si nu ai ce iti trebuie risti sa strici eleronul, mai precis locasurile unde cele 3 cleme de sustinere sunt prinse in eleron.
Ordinea operatiilor. Se deschide haionul normal pentru acces la portbagaj. Se vad cele 3 cleme care se vor taia de la baza, la service mecanicul a folosit un fierastrau electric.
Se deschide apoi numai luneta. Eleronul e fixat in 4 suruburi care trebuie desfacute. Atentie ca sunt 2 suruburi care tin geamul si nu trebuie desfacute. La versiunea cu luneta fixa eleronul e fixat cu 6 suruburi si cele 3 cleme sunt pozitionate altfel.
[attachmentid=1628065010]
[attachmentid=1628065011]
[attachmentid=1628065012]
Apoi se forteaza putin eleronul, departandu-l de suport; in imagine este o lanterna si pe post de distantier, in vederea taierii masticului.
[attachmentid=1628065013]
Mecanicul a folosit o scula creata pe loc de el cu care a taiat masticul prin apasari repetate.
[attachmentid=1628065015]
Operatia necesita rabdare si atentie. Eu unul nu as recomanda sa se faca acasa decat cu mare grija. Trebuie taiat la fel si masticul din capatul din dreapta al eleronului. In final se desprinde eleronul. Eleronul trebuie sa fie sustinut pentru ca are conectorul de la lampa de frana si furtunul pentru lichidul de spalare, care trebuie scoase.
[attachmentid=1628065014]
[attachmentid=1628065016]
In figura se vede locul unde a fost pus masticul
Dupa schimbarea lampii cu cea noua, s-a folosit kitul cumparat de la service, se vede in imagine codul Renault. Contine cele 3 cleme cilindrice si 6 cleme portocalii din care la modelul cu luneta mobila se folosesc numai 4. Clemele portocalii originale nu erau stricate, dar daca tot au fost livrate in kit noi, le-am folosit pe cele noi.
[attachmentid=1628065017]

Se curata de asemenea masticul vechi de pe eleron. Se poate vedea acum mai clar care a fost linia pe care s-a pus mastic fata de cea a clemelor. Nu se pune mastic pe linia ce uneste clemele cilindrice, acolo eleronul trebuie presat si sa ajunga exact la cota de pe tabla neagra de sustinere.
Am vazut acum ca au pus mastic si la baza urechilor bridelor ce sustin clemele portocalii din eleron.
La montarea pe masina a fost pus mai putin mastic ca inainte. Inainte de mastic si presarea eleronului pe pozitie am facut o proba de functionare, e posibil si conectorul sa fie oxidat, nu a fost cazul a functionat. Se preseaza cu grija pentru ca lampa si tot eleronul sa stea bine peste garnitura de la geam.

Dupa ce am desfacut lampa veche la care plasticul exterior era dezlipit de corpul lampii, si intrase apa, am constatat ca led-urile functioneaza, deci as fi putut sa re-folosesc lampa veche. Probabil contactele la conector erau oxidate. Prezint si lampa desfacuta, nu am vazut pana acum poze similare.

[attachmentid=1628065018]
[attachmentid=1628065019]

In concluzie: La Megane II Break (cu luneta mobila sau fixa) fara interventie la eleron- se desface mai usor eleronul, dar nu e sigur, la viteze mari, cel putin asta este motivarea chemarii in service.
Daca ai vre-o problema si vrei sa schimbi lampa, e dificil, nu cred ca e o solutie inginereasca bine gandita de Renault. Despre service, sunt multumit. Cred ca la un service generalist, nu specializat Renault, stricau ceva la demontare. Ii multumesc inca odata domnului Salinas pentru ajutorul in procurarea lampii de frana noi.
Salinas
Cat mai multi km, fara probleme!
MeganeMSv
Va salut! Imi poate comunica si mie cineva o adresa de unde pot cumpara "Lampa stop suplimentara" pentru Megane 2 BreaK ? ( Am gasit ceva dar la preturi mari, 285-300 lei !!! ) Poate stie cineva unde e un pret mai acceptabil... Va multumesc!
Alin2225
Ai codul piesei?
espacern
Codul este postat in topic.....si se poate cauta pe net dupa el(gasit prin Polonia cel mai ieftin 140 lei)
cambuur
La un Megane 2 hatchback,vreau sa masor daca am curent,am scos mufa de la lampa de frana din spate sus,dar nu știu cum sa setez multimetru și ce valori trebuie sa am
sebiang2001
Setezi pe dicibeli si trebuie sa ai cam 143 / 149 db .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.