Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: schimbare bucse bara stabilizatoare fata
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Tutoriale
maruk84
nu am schibat bucsele pentru ca nu am avut timp financiar, doar am improvizat o solutie de moment care vad ca se dovedeste benefica,am completat cu cauciuc pe partea interioara a bucselor unde se strang ele pe bara,cauciuc am pus o bucatica mica de 2 cm cat sa-mi permmita sa strang suruburile la loc, pentru aceasta operatiune am avut nevoie de o inelara de 13 cu clichet,am desfacut roata,apoi bieleta antiruliu si dupa m-am apucat sa desfac suruburile de la bucse,pe cel dinspre faruri de tot iar pe cel din spate doar cativa mm am ridicat apoi de barta si a completat cu cauciuc dupa care am reluat operatiunea in ordine inversa.
am scris aici pentru ca un coleg m-a intrebat pe mesaj privat cum am facut,dar eu nu-i ot raspunde decat aici pt ca nu pot timite mesaje private.

Din cate stiu eu, sunt doua metode pentru schimbarea bucselor bara stabilizatoare:

Prima metoda presupune coborarea cadrului motor cu cca 10cm pentru a avea accea la suruburile care fixeaza bara stabilizatoare pe cadrul motor. Fiind destul de complicata nu o sa o prezint aici.

A doua metoda este relativ simpla fiind obligatoriu sa folositi o cheie inelara cu clicket de 13. In plus sunt necesare chei pentru desfacerea bieletelor antiruliu.
Pe scurt se procedeazza astfel:
- Se slabesc suruburile care fixeza rotile fata.
- Se ridica si se suspenda partea fata a masinii(preferabil e sa aveti capre).
- Se demonteaza rotile fata.
- Pentru fiecare parte(stanga si dreapta), se desface unul dintre capetele bieletei antiruliu, fie cel prins de amortizozr, fie cel prins de bara stabilizatoare.
- Verificati starea bucselor bara stabilizatoare miscand puternic de bara.


- Se desfac cele patru suruburi care fixeaza bara stabilizatoare pe cadrul motor.
Pentru bucsa de pe partea dreapta, surubul pozitionat inspre faruri poate fi desfacut din compartimentul motor, cu o cheie tubulara de 13 cu prelungitor. Surubul pozitionat catre habitaclu se desface fara coborarea cadrului motor, numai cu cheia inelara de 13 cu clicket.
Pe partea stanga, ambele suruburi se desfac folosind cheia inelara de 13 cu clicket.

IMPORTANT: Suruburile dinspre habitaclu nu trebuies desfacute complet, slabirea acestora fiind suficienta pentru extragerea clemelor de fixare dupa indepartarea completa a suruburilor dinspre fata.

- Se indeparteaza clemele de fixare apoi se scot bucsele vechi.
- Pentru montarea bucselor noi se procedeaza in sens invers descrierii de mai sus.


Mult succes![attachmentid=1627727800]
dethave
Foarte tari pozele!Mi-au fost de mare ajutor:noroc cu descrierea...
maruk84
pentru poze si descriere sa-i multumim lui vf1bg0 este meritul lui,noroc cu el ca si eu am avut mare nevoie si la fel mi-au fost de mare folos.
flax1000
Nu se vede nimic in pozele astea de mai sus
gruita2005
Nu puteti pune poze mai mari? ca ma intereseaza si pe mine schimbarea bucselor.
audiofilu'
Pina la urma pentru schimbarea bucselor trebuie umbla si la bieletele antiruliu???
bold.cristian
@audiofilu
Pai cam trebuie, altfel sta tot ansamblul tensionat..si iti faci munca mai nasoala. Oricum bieletele se desfac repede.

In partea dreapta a masinii...ajungi la bucsa aia,cu greu. In stanga..nu imi dau seama cum poti desface, sau cu ce...?

Cine are explicatii suplimentare / poze ?
espacern
Se demonteaza jugul(berceaux)in partea din spate si asa se poate ajunge sa demontezi/montezi bucsa.

@+
bold.cristian
QUOTE(espacern @ 16 Dec 2011, 16:52)
Se demonteaza jugul(berceaux)in partea din spate si asa se poate ajunge sa demontezi/montezi bucsa.

@+
*



Da..am aruncat un ochi prin manual. Stiu cam ce si cum e ...
Jugul trebuie sprijinit cu un cric nu? Nu am sanse sa raman cu alte piese in brate daca il desfac?

E de facut acasa sau nu chiar?
ritter
Cam cat costa un set bucse bara stabilizatoare ?
holtandrei
QUOTE(ritter @ 23 Mar 2013, 13:01)
Cam cat costa un set bucse bara stabilizatoare ?
*



undeva la 75 pe febi, lemforder peste 150
poti pune febi ca tin cat de cat
daca nu vrei sa te chinui dute la un service
daca desfaci jugul, cum a descris un coleg, va trebui sa mergi la reglaj directie


OFFTOPIC:

Daca cineva vrea sa schimbe si trapejii, sa nu cumpere decat lemforder sau orig, restul nu vor tine, iar in eftinisme is moi bucsile ( cauciucul din ele ) si o sa inceapa sa bata si sa sune nasol, aviz celor cu motoare peste 2.0 indiferent ca e diesel sau benzina
Praetorian1
miultumim de tutorial.....eu am ales calea mai simpla si anume Service. Fiind un loc greu accesibil , reprezentanta Renault 75Ron manopera+150 Bucse. Dezavantaj bani multi Avantaj 2 ani garantie lucrare/bucse!
mada74
QUOTE(maruk84 @ 8 Jun 2011, 00:20)
nu am schibat bucsele pentru ca nu am avut timp financiar, doar am improvizat o solutie de moment care vad ca se dovedeste benefica,am completat cu cauciuc pe partea interioara a bucselor unde se strang ele pe bara,cauciuc am pus o bucatica mica de 2 cm cat sa-mi permmita sa strang suruburile la loc, pentru aceasta operatiune am avut nevoie de o inelara de 13 cu clichet,am desfacut roata,apoi bieleta antiruliu si dupa m-am apucat sa desfac suruburile de la bucse,pe cel dinspre faruri de tot iar pe cel din spate doar cativa mm am ridicat apoi de barta si a completat cu cauciuc dupa care am reluat operatiunea in ordine inversa.
am scris aici pentru ca un coleg m-a intrebat pe mesaj privat cum am facut,dar eu nu-i ot raspunde decat aici pt ca nu pot timite mesaje private.

Din cate stiu eu, sunt doua metode pentru schimbarea bucselor bara stabilizatoare:

Prima metoda presupune coborarea cadrului motor cu cca 10cm pentru a avea accea la suruburile care fixeaza bara stabilizatoare pe cadrul motor. Fiind destul de complicata nu o sa o prezint aici.

A doua metoda este relativ simpla fiind obligatoriu sa folositi o cheie inelara cu clicket de 13. In plus sunt necesare chei pentru desfacerea bieletelor antiruliu.
Pe scurt se procedeazza astfel:
  - Se slabesc suruburile care fixeza rotile fata.
  - Se ridica si se suspenda partea fata a masinii(preferabil e sa aveti capre).
  - Se demonteaza rotile fata.
  - Pentru fiecare parte(stanga si dreapta), se desface unul dintre capetele bieletei antiruliu, fie cel prins de amortizozr, fie cel prins de bara stabilizatoare.
  - Verificati starea bucselor bara stabilizatoare miscand puternic de bara.
  - Se desfac cele patru suruburi care fixeaza bara stabilizatoare pe cadrul motor.
Pentru bucsa de pe partea dreapta, surubul pozitionat inspre faruri poate fi desfacut din compartimentul motor, cu o cheie tubulara de 13 cu prelungitor. Surubul pozitionat catre habitaclu se desface fara coborarea cadrului motor, numai cu cheia inelara de 13 cu clicket.
Pe partea stanga, ambele suruburi se desfac folosind cheia inelara de 13 cu clicket.

IMPORTANT: Suruburile dinspre habitaclu nu trebuies desfacute complet, slabirea acestora fiind suficienta pentru extragerea clemelor de fixare dupa indepartarea completa a suruburilor dinspre fata.

  - Se indeparteaza clemele de fixare apoi se scot bucsele vechi.
  - Pentru montarea bucselor noi se procedeaza in sens invers descrierii de mai sus.
Mult succes![attachmentid=1627727800]
*




o poza cu cele patru suruburi daca se poate
adrian_74
Pozele in marime reala le gasiti pe site la VF1BG0.com aka Dragos, parca + descrierea impreuna cu alte tutoriale...
Care sunt "trapejii" astia?!! Poza daca are careva pe aici...
tataieb12
Am si eu o intrebare. Bara de torsiune loveste in lonjeroane pe partea dreapta. Am vazut acest lucru pentru ca la viraje usoare stanga / dreapta si la viteza mica auzeam batai si le simteam in pedale si volan.

Am spus ca sunt bucsele cadru motor dar alea sunt in mintile lor am schimbat bucsele bara stabilizatoare si atunci am vazut ca bara este lovita. Pe partea soferului acolo unde sunt cele doua ghidaje bucsa bara reglata la maxim vine la 2cm distanta de lonjeron iar in partea cealalta cam la 7-8 mm este normal sa fie asa.

Pot sa fie doua modele de bara, una mai scurta si una mai lunga? Sau montajul se face cu ghidajul de pe bara pe partea pasagerului, nu pe partea soferului?

Ma exaspereaza acele batai la plecare de pe loc cu rotile putin bracate, astept ceva sfaturi!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.