Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Montare alarma auto Renault Clio Symbol 2008
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Yan78
Ma puteti ajuta cu o schema electrica pentru a intelege semnificatia pinilor de la UCH Siemens montat pe un Symbol din 2008 ? Am cautat pe net dar nu am gasit decat schema atasata(a se vedea schema din fisierul pdf ) .

Din pacate nu este ce am eu pe masina . Eu am doar doi conectori ca in imagine
user posted image

In schema pe care o am eu apar 2 conectori de culoare neagra deci banuiesc ca este pentru un alt tip de uch .
Andrei LGN
Pai nu e identic cu cel de logan?

Eu am instalat si pe symbol si pe logan si au aceeasi pini - din conectorul EH1 se iau intrari contacte usi si restul

+12VAlarma se poate lua din conector P1, pinul A3
+12VPrin contact-pin A5, conector P1
semnal dreapta-pin A8 conector P1
semnal stanga - pin A9 conector P1
contacte usi:
-spate+portbagaj - pinul 30B, conector EH1si se leaga de el catodul unei diode(dunga gri/alba), iar celalat capat(anodul) se leaga cu anodul celei de-a doua diode.
-usi fata- pin 40B tot din EH1, se leaga la fel catodul unei diode si anozii diodelor se leaga intre ei si apoi se pleaca cu fir spre intrare trigger usa/door trigger alarm.
Sau se pot monta separat diodele daca alarma are intrari diferite pentru usi fata si usi spate sau portbagaj- in cazul asta nu se mai leaga anozii diodelor intre ei

comanda deschidere usi/inchidere centralizata (comanda pe minus/masa)-pin A8 dinEH1
comanda inchidere usi/inchidere centralizata (comanda pe minus/masa)-pin A17 din
EH1


Pdf-ul atasat nu se deschide
Yan78
Multumesc foarte mult pentru raspuns . Voi merge pe ideea ca seminificatia pinilor este aceeasi ca la logan si va tin la curent .
Legat de fisierul pdf . Incearca sa il salvezi dupa care sa il deschizi . La mine vad ca merge .

21 May 2011, 19:40:
am incarcat un print screen .
Andrei LGN
Foloseste si un aparat de masura intotdeauna. Eu asa procedez, nu iau de buna schema.
Mai ales pentru alimentare :+12V, +12V prin contact cheie-necesar pentru a "simti" alarma cand e armata ca s-a pus contactul si sa trimita semnal blocare la releu imobilizare si taie demarorul/pompa benzina . La fel la semnalizari- actionezi maneta si vezi daca ai un "raspuns" (12V) pe pinii respectivi, etc....
Bateria nu trebuie deconectata, cel putin pana nu identifici/confirmi pinii respectivi; eu unul n-am deconectat-o, niciodata- am lucrat sub tensiune, dar nu recomand cuiva care e la prima instalare, pentru a nu avea probleme.
Yan78
Andrei . Legat de comanda semnalizarilor . Nu ar fi mai simplu sa folosesc pinul 33 din conectorul verde EH1 . Dupa schema pare a fi o intrare de semnal in UCH ce comanda luminile de avarie .
Pinii A8 si A9 semnalati de catre tine par a fi direct iesirile spre lampile de semnalizare .
Andrei LGN
Posibil. Mai e si varianta directa din butonul de avarii

21 May 2011, 21:03:
De asemenea si pentru actionarea inchiderii centralizate se poate folosi butonul blocare/deblocare usi - comanda pe minus. Un fir comun si inca doua pentru inchis/deschis. Butonul are mai multe fire- iluminare de la pozitie
Yan78
Andrei !
Pentru antidemaraj(blocare pornire de catre alarma ) ai vreun sfat pentru mine ? Trebuie sa trag fire pana la cutia cu relee de la motor sau pot sa sa rezolv si in alt mod . De exemplu prin intreruperea alimentarii cu 12 V la cheia de contact .
Andrei LGN
Trebuie sa mearga si prin intreruperea firului de pe pozitia a 2-a a contactului care din cate stiu alimenteaza calculatorul de injectie, sau gasit firul care alimenteaza pompa de benzina sau demaror care evident e tot pe contact cheie
Yan78
Multumesc pentru sfaturi . Ieri am inceput montajul . Am montat antena radio , butonul de reset / valet si senzorul de soc . Am gasit si locul unde sa montez unitatea centrala a alarmei . Pentru senzorul de soc nu am gasit un loc direct pe metal asa ca l-am prins pe capacul cu reglajul farurilor ( cei cu clio stiu la ce ma refer , nu stiu la logan cum este amplasat ). Am mai achizitionat si un senzor de perimetru ultrasonic . Am inteles ca ar cam fi depasite , voi ce parere aveti ?
BannedHost
Senzorul de perimetru nu va stresa lumea cand se aproprie de masina, incepe sa te avertizeze / sa faca galagie ?
Andrei LGN
Daca e senzor perimetru cu 2 zone, si implicit doua reglaje de sensibilitate, se poate regla o zona mai putin sensibila si care sa se declanseze cand intri in masina si sa intre direct in alarma, iar cealalta zona doar sa emita beep-uri/avertizare (aici mai depinde si de alarme-unele emit 3 altele 4/5 si unele chiar mai multe- daca se nimereste sa fie vreo 3 nu cred ca e deranjant, iar daca e trafic mare pe langa masina se seteaza sensibilitatea mai mica sau se anuleaza din pager/telecom. senzorii soc/perimetru)
Am avut si eu pe masina cu microunde cu 2 zone si l-am considerat foarte util, mai alunga si copii cu mingea sau cu sprijinitul de masina ca de zid / banca biggrin.gif
Yan78
Senzorul de perimetru ultrasonic pe care l-am achizitionat este cu o singura zona . Alarma este gandita pentru senzori cu doua zone deci in principiu imi mai ramane o intrare in alarma pentru un alt tip de senzor . Poate unul de tractare sau chiar cu microunde cu o singura zona . Ma mai gandesc . Problema cu senzorul meu este ca are doar 3 fire , iar alarma are nevoie de o intrare pe minus de la senzor . Va trebui sa fac o proba la rece cu senzorul ultrasonic sa vad in ce fel lucreaza .

user posted image

Senzorul de soc cu care vine alarma din fabrica este cu 2 zone .

24 May 2011, 15:02:

Am uitat sa mentionez . Este vorba de o alarma EagleMaster E8 . Nu voi folosi functia de pornire motor . Va atasez si link-ul la manual .

http://www.auto100.ro/specificatii-tehnice...icatii_2613.pdf

24 May 2011, 15:11:
Ar mai fi o intrebare . Modul de masina Symbol are montat din fabrica un contact la capota motor ? Am vazut ca apare intr-o schema electrica dar nu imi dau seama daca este standard .
Yan78
Salutari !
Am montat alarma pe masina . Totul functioneaza cred eu in parametri fara probleme . Dar nu reusesc sa intru in modul de programare . In manual zice ceva de genul :
1. Disarm the system .
2. Turn the ignition from on to off.
....
....

Ma gandesc ca nu am legat eu bine firul prin care vede alarma ca ai pus contactul .
In manual firele ar fi urmatoarele :
user posted image
cu urmatoarele semnificatii :
QUOTE
CON1 engine start wire connection guide:
The six heavy gauge wires coming from the large connector are used to energize high
current circuits in the vehicle. It is crucial that these connections are well-made and
capable of handling the current demands.
Black/yellow (+) starter output
Connect this wire to the starter wire in the vehicle.
Yellow/black starter input
For anti group or starter kill attach this wire to the key side of the starter wire for anti grind
and for the starter kill to be active.

RED (+)12V input for high current outputs
Remove the 30-amp fuses prior to connecting these wires and do not replace them until the
satellite has been plugged into the control module. These wires are the source of current for
all the circuits the relay satellite will energize. They must be connected to a high current
source. Since the factory supplies (+)12V to the key switch that is used to operate the motor,
it is recommended that these wires be connected there.
Yellow(+) Ignition #1 ON output
Connect this wire to the ignition #1 wire in the vehicle. This wire will immediate active when
remote start and engine running .
Green(+) ACC ON output
Connect this wire to the ACC ON wire in the vehicle. This wire will activate when remote
engine running.
Blue (+) ACC(+) output (prog.)
This wire will activate for programme (Table-3 of No.6)


Eu am legat firul rosu la + 12 V , si firul Yellow / Black la +12V dupa contact adica la pinul A5 din conectorul P1 al UCH .
Am procedat bine ? Ce parere aveti ?
Andrei LGN
Ar fi corect. Si ca sa testezi, din masina, cu usile inchise armezi alarma si apoi pui contactul, ar trebui sa sune sirena si sa nu poti porni motorul (deci sa treci demarorul sau firul de pe pozitia a 2-a a contactului masinii prin contactul releului de imobilizare care banuiesc ca e in modulul alarmei si are firele in conectorul1 cu 6pini - din schema nu mi-e clar pe care; trebuie masurat in mufa cand armezi si dezarmezi sa identifici contactul)
Yan78
Asta am zis si eu sa fac . Aseara era prea tarziu si nu a mai fost timp . In orice caz , dupa cata engleza stiu eu , s-ar parea ca alarma nu are releu de imobilizare . Conectorul 1 in principiu este pentru pornire motor .
Crezi ca am alegat bine firul Yellow / Black (pinul 3 din Con1 )dupa contact ?
Pentru ca nu inteleg de ce nu pot intra in modul de programare .
Andrei LGN
Vad ca zice starter kill care in mod normal ar fi imobilizare demaror/poz 2 contact cheie


Yellow/black starter input
For anti group or starter kill attach this wire to the key side of the starter wire for anti grind and for the starter kill to be active.

E cam ambigua schema, in stilul chinezesc. biggrin.gif

Releu imobilizare are sigur si e inclus in alarma daca nu a venit altul extern care se conecteaza in C1 cu 6 pini
E posibil sa foloseasca acelasi releu/relee din conectorul 1 cu 6 pini si pentru imobilizare si pentru pornire motor, si cred ca asa si e; caz in care se leaga doar demaror/calc. injectie/pompa benzina nu si pozitia a 2-a a contactului cu cheie (pentru ca de astea are nevoie pentru pornire motor:demaror si pozitie 2contact cheie si le executa prin relee)

<span class='edit'>26 May 2011, 13:31:</span>
Si la Eaglemaster E5 releul e in interior si arata un fir galben care vine pe contact si cele 2 fire ale contactului releului si arata ca se taie firul de la contact cheie al demarorului si se leaga firele intre capetele taiate
Cauta manualul de la E5.
Yan78
Am cam intrat in ceata . In orice caz diseara bag aparatul de masura si sa vad ce mai iese . Firul starter input este cel mai subtire dintre toate , adica de 1 mm2 pe cand celelalte 5 sunt de cel putin 4 mmp . Deci de curent mare . Tind si eu sa cred ca am legat bine .
Multumesc pentru tot Andrei . Te mai tin la curent , poate vor mai fi si altii care isi prind urechile in alarmele EagleMaster .
Andrei LGN
Pai si eu vreau sa-mi iau Eaglemaster dar E5 tot cu pager si fara pornire motor(oricum am motor benzina/gpl + huse cu incalzire electrica si nu fac frigu' la iarna) biggrin.gif
Yan78
eu am luat-o la un pret bun de pe un site . Ti-l dau pe PM . Vezi ca se livreaza fara goarna . Pe mine cu tot cu transport + sirena de 11 RON m-a ajuns la 380 RON . Un pret bun dupa parerea mea .

26 May 2011, 13:51:
Nu pot trimite PM pentru ca nu am suficiente postari . Da-mi un mail pe adresa njcs2006@gmail.com si iti trimit oferta lor si o persoana de contact .
Andrei LGN
Eu am deja alarma dar un Scorpion Expert care-l aveam prin casa si pe care l-am montat in graba a doua zi de cand am luat masina(de frica), care la randul ei avea alarma dar unitatea centrala lipsea(se defectase si a fost scoasa cu totul, a ramas doar mufa pe masina si avusese o alarma care lua semnal de pe bec semnalizare atunci cand foloseai inchiderea de pe cheia originala a masinii si in felul asta se arma si dezarma biggrin.gif ), asa ca am luat mufa ramasa la masurat si am folosit ce era de folosit din mufa - avea niste legaturi care nu mi-au convenit , le-am refacut. Asa ca acum o sa urmeze alarma nr.3 Eaglemaster E5 cu pager laugh.gif si ultima.
Yan78
Am luat la puricat conectporul Con1
Intr-adevar
daca vreau sa folosesc si functia de imobilizare se poate folosi pinul 1 Black / Yellow care in momentul in care armezi taie alimentarea .
Nu am reusit sa intru in modul de programare . Am desfacut butonul de reset , am masurat continuitatea . Nu vrea si pace
Nu stiu unde gresesc sau ce nu functioneaza . Ma gandesc sa nu fie unitatea centrala .
Un lucru nasol la alarma asta cu pager . Cred ca la fel este si E5 . Daca de exemplu ai setat senzorul de soc pe un nivel maxim , deci te alarmeaza des la orice bataie de vant , unitatea comunica cu pagerul si tu nu mai poti dezarma alarma . Am patit-o in seara asta . A trebuit sa descui masina cu cheia , sa imi bag destele in senzorul de soc si sa il anulez .
Foarte nasol . In schimb daca ai telecomanda cea simpla la indemana , dezarmarea se face fara probleme .
Andrei , ce parere ai ? Te mai incanta E5 ?
Andrei LGN
ohmy.gif . Adica n-a mai raspuns la comanda data din pager? wacko.gif Mai am ca rezerva si varianta Wintec LEA cu pager pe care am avut-o pe o masina si nu mi-a facut probleme. Iar despre Eaglemaster am o parere buna-am avut un CL5100T parca, fara pager si lucra perfect. Sa nu fie vreo chichita din pager sau vreo setare totusi.
Yan78
nu este nici o setare . ma gandesc ca unitatea primeste semnale de la senzor atat de dese incat nu mai apuca sa prelucreze comanda de la telecomanda . iti spun , nici nu apuci sa dezarmezi . si e cam nasoala faza .
daca folosesc telecomanda cea simpla nu sunt probleme .

inca un lucru pe care am uitat sa il amintesc . Senzorul de soc cred ca este foarte sensibil din punct de vedere din punct de vedere electromagnetic . Adica , eu l-am montat undeva in apropierea unitatii centrale a alarmei . Sa zicem ca vreau sa verific temperatura . Vezi temperatura pe telecomanda dupa care incepe sa urle din cauza senzorului de soc , primul prag . La mine primul prag este setat aproape de minim . Nici nu stiu daca ii trag una in parbriz daca mai simte .

27 May 2011, 11:31:
Tocmai ce am discutat cu cineva de la suport tehnic (de la magazinul online ) . Mi-a spus ca sunt colorile inversate la conector si ca ar trebui ca alarma sa simta contactul prin pinul 5 ACC ON INPUT si nu OUTPUT cum scrie in manual .
Deci atentie la manuale si la engleza chineza .Sa vad cand am timp sa incerc
Andrei LGN
Sa nu fie ceva de genul asta si la senzorul de soc, daca e cu 2 zone- adica inversarea zonelor, reglezi la minim o zona si la cealalta mai sensibil, si daca sunt inversate....pleaca in alarma direct, nu mai da beep-uri pe prezvertizare/soc usor
Yan78
rezolvat problema cu programarea .
schema este gresita , 12 V dupa contact se ia pe pinul nr 5 din Con 1 .
am incercat o varianta cu senzorul de soc . l-am ecranat pe interior cu folie de aluminiu in mai multe strate . nu l-am testat pe sensibilitate mai mare dar urmeaza . cred ca asta este o solutie .

27 May 2011, 21:23:
QUOTE(Andrei LGN @ 27 May 2011, 13:53)
Sa nu fie ceva de genul asta si la senzorul de soc, daca e cu 2 zone- adica inversarea zonelor, reglezi la minim o zona si la cealalta mai sensibil, si daca sunt inversate....pleaca in alarma direct, nu mai da beep-uri pe prezvertizare/soc usor
*


la cel de al doilea senzor care se poate monta pe alarma , firele sunt inversate . adica firul verde este prag 2 , firul albastru este prag 1 . in manual este gresit .

deci mare atentie la manualele chinezilor . sunt cu greseli .
Yan78
Dupa ecranarea pe interior a senzorului de soc au mai disparut alarmele false . Deci cred ca poate fi considerata si asta o solutie .
Ricky88
Salut baieti, am atasat o poza cu instructiunile de instalare a unei alarme eaglemaster e5. Problema este ca am instalat aceasta alarma pe solenza si in mare parte am legat majoritatea firelor dar am cateva fire care nu prea inteleg unde sa le leg. credeti ca a-ti putea sa ma ajutati cu cateva instructiuni? Firele neconectate sunt marcate cu rosu. wink.gif Multumesc anticipat si astept raspunsurile voastre.
Addyd
Am citit postarile voastre si m-am gandit ca sa va intreb daca la voi cand apesi pe inchidere de la alarma se stige lumina inauntru ca si atunci cand apesi pe cheie? Am montat si eu o alarma discovery pe clio dar lumina sestinge dupa 30 de secunde daca incui din alrma sau chiar o armez si imediat daca incui din cheie? daca puteti sa imi dati un sfat cum se rezolva problema asta ? Adica sa se stinga lumina imediat cum pui alarma?
Yan78
cred ca te referi la temporizarea plafonierei . nu cred ca are legatura cu alarma . eu de exemplu am anulat din UCH temporizarea plafonierei adica cand am inchis usa s-a stins si lampa .
Addyd
Cum ai facut asta? Din DDT sau manual? ohmy.gif
Cristi25
Ca tot se discuta de instalatia electrica, detine cineva o schema electrica pentru faruri?
Andrei LGN
Mi-am luat si eu un Eaglemaster E8 si pentru cine vrea sa-si lege si releul de blocare pornire motor/imobilizator, se leaga Pinul 5 din conectorul 2 (20 pini) care are fir orange, la -/minus bobina releu(de obicei pe bobina releului e o dioda de protectie a electronicii alarmei, atunci se leaga acest fir orange la anodul diodei) si celalt capat al bobinei/respectiv catod dioda care are o dunga alba/gri, se leaga la +12V al contactului cheie dar nu pe prima pozitie(Accesorii) ci pe a doua, cea in care se alimenteza tabloul de bord/martori luminosi de pe el.
In felul asta cand alarma e armata, pe pinul 5/firul prtocaliu va veni minus 12V, trece prin bobina releului dar nu se va alimenta bobina decat atunci cand se pune cheia contact pe pozitia a doua, moment in care se desface/deschide CONTACTUL NORMAL INCHIS al releului care este inseriat cu demarorul / pompa de injectie - ce se vrea imobilizat pentru a nu se porni masina, chiar daca se trece peste sistemul propriu al masini de imobilizare prin chipul din cheie.
Se mai poate lega pinul 19 al conectorului 2, culoare alb/negru, la plafoniera , avand iesire pe minus/-12V, pentru ca la dezarmare sa se aprinda plafoniera.
Andrei LGN
Revin cu precizre referitor la iesirea pe minus pentru plafoniera, din pacate asigura doar 500mA, iar becul din plafoniera e de 10w, deci un curent de 800mA, prin urmare nu va reusi sa aprinda becul, tensiunea scazand mult; deci se poate face doar introducand un releu, sau vazut prin pinii de la UCH daca are vreo intrare pe -12V care sa comande plafoniera.
Val3ntin0
M-ai facut curios cu Eaglemaster E8... si m-am uitat la specificatii.. chiar misto si ff utila. Merita banii.
Pentru functia de pornire motor trebuie sa lasi masina pe liber si cu frana de mana trasa?
Andrei LGN
Da. La cutie manuala oricum n-ai ce sa legi ca sa vada alarma ca e scoasa din viteza, insa obligatoriu se leaga pe contactul franei de mana. Insa sunt mai multe legaturi de facut, si oricum pe mine nu ma atrage partea de pornire. Inseamna sa dezactivez antidemarajul masinii/cheie chip si nu vreau (sunt alte alarme care au un modul separat ce se activeaza la pornire si transmite codul catre bucsa decodoare de pe contact cheie - Wintec LEA, care are si module GSM si GPS - se cumpara separat, pagerul are display electroluminuscent nu leduri)
Val3ntin0
Pana acum nu am pus nici o alarma, nu am umblat la nimic din ce era original al masinii, crede-ma ca nici casetofonul nu l-am schimbat..tot cel pe caseta e pe masina, oricum ascult ff mult radio si imi place cum prinde frecventele si pentru drum lung mi-am cumparat un modulator fm...
Daca nu am avut probleme cu inchiderea din cheie, nu am pus nici alarma sa stau cu mai multe la chei... desi am avut pe supernova (nu imi mergea inchiderea din cheie si am pus eu alarma) si ce imi placea cel mai mult ca puteam sa o las pornita pe unde coboram si luam decat telecomanda cu mine si inchideam masina.. mentineam caldura iarna si nici nu mai opream si porneam pentru 5-10min cat coboram pe la magazine sau alte opriri... dar pe viitor...
vallixx
QUOTE(Val3ntin0 @ 16 Oct 2011, 21:35)
Pentru functia de pornire motor trebuie sa lasi masina pe liber si cu frana de mana trasa?
*


Nici nu ai cum sa o lasi altfel si nici n-ai cum sa uiti accidental. Ca sa poti porni motorul din telecomanda, trebuie respectata o anume secventa la armare, care face imposibila uitarea masinii in viteza.

Pe scurt cu motorul pornit, apesi un buton al alarmei, alarma preia functionarea motorului. Scoti cheia din contact, motorul e in continuare pornit, mentinut asa de alarma. Iesi din masina, inchizi usa ( motorul inca merge, deci nu ai cum sa o uiti in viteza ) si de abia la armarea alarmei se opreste motorul.
Fara sa faci secventa asta nu poti porni motorul din telecomanda.
BannedHost
Si inca ceva. Trebuie sacrificata o cheie pentru cipul acesteia, care vine monatat pe alarma ...

Foarte bun pretul acelei alarme.
Yan78
Pentru cei care vor sa monteze impreuna cu alarma un senzor de perimetru cu microunde , recomand sa fugiti cat mai repede si departe de acest senzor blink.gif :

user posted image

Este un senzor de perimetru doua zone cu microunde de la MAAT .
Am muncit mai mult de 2 zile sa il reglez , setez , cu schimbarea de doua ori a locului din masina si tot nu am reusit sa il folosesc .
Problema ? Alarme false . Orisicum ai regla pragul tot face pe nebunul si nu stii cum sa te repezi la masina .

Poate ati putea sa imi recomandati voi un senzor bun de perimetru . Multumesc !
mihai leu
dry.gif cunosc pe cineva care in 2008 a montat la dealer alarma, maaat. nu stiun ce sa zic nu a folosit0o niciodata era extrasensibile, asa ca... nu e numai vina celui care o monteaza cred,
Yan78
Acum imi dau seama ca este o mica eroare in poza de mai sus . Senzorul pe care il cumpararem eu arata identic cu cel din poza dar in schimb nu scrie pe el Maat .
Ar trebui modificat postul cu poza urmatoare

user posted image.
Cred ca al meu era o chinezarie facuta pe vapor .

3 Nov 2011, 08:26:
QUOTE(mihai leu @ 3 Nov 2011, 07:50)
dry.gif cunosc pe cineva care in 2008 a montat la dealer alarma, maaat. nu stiun ce sa zic nu a folosit0o niciodata era extrasensibile, asa ca... nu e numai vina celui care o monteaza cred,
*



Dupa cum spuneam nu recomand acel senzor . Cred ca stiu cum se monteaza un senzor , am incercat in mai multe locuri din masina in speranta ca alarmele false se datorau pozitiei acestuia in masina .
costi322
QUOTE(Yan78 @ 27 May 2011, 05:36)
<span class='edit'>27 May 2011, 11:31:</span>
Tocmai ce am discutat cu cineva de la suport tehnic (de la magazinul online ) . Mi-a spus ca sunt colorile inversate la conector si ca ar trebui ca alarma sa simta contactul prin pinul 5 ACC ON INPUT si nu OUTPUT cum scrie in manual .
Deci atentie la manuale si la engleza chineza .Sa vad cand am timp sa incerc
*




Stiu ca e un topic vechi ,dar as vrea sa multumesc lui Yan78, pentru cele spuse mai sus. Azi am achizitionat o alarma Eaglemaster 8 ,si la montaj electricianul imi spune ca are o problema la montaj. Ca alarma nu simte contactul. Si cum pentru ei este greu sa caute un pic pe net,am cautat eu, si i-am aratat mesajul de mai sus. Deci chiar este o problema cu conectorul si culorile firelor la alarma Eaglemaster 8. Multumesc.
Yan78
Ma bucur ca a fost de ajutor. Apropo, ce nu mi-a placut la Eaglemaster. Cand pornea alarma din cauza unui soc nu puteam sa mai anulez alarma. Mergea intruna. La tine cum se manifesta?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.