nokia_6260
4 May 2011, 23:08
Salutare!Am o intrebare despre functionarea ac-ului manual.Dupa apasarea butonului,porneste,dupa vreo 2 minute se raceste in masina,insa in timp ce led-ul ac-ului e aprins se aude o deconectare-cred ca e a ac-ului(presupun asta pt ca la vechea masina aveam fluctuatia asta numai daca porneam/opream ac-ul din buton si numai atunci!).Observ acestea aproape numai in oras cand stau la semafoare,in timpul mersului cred ca oricum nu s-ar depista asa de usor.Chiar daca se opreste/porneste ac-ul temperatura in habitaclu ramane constanta.
Ceilalti utilizatori de Renault Fluence au observat acelasi fenomen?
Multumesc!
snake_adi
5 May 2011, 06:31
Eu am clima automata si observ acelasi lucru. din masina, in mers nu mi dau seama, dar daca ma dau jos se aude foarte clar. La stop observ acelasi lucru, dar doar cand am AC pornit.
pai porneste sau se opreste ventilatorul de racire de acea se aude cand decupleaza,
nokia_6260
5 May 2011, 09:06
Deci la masina veche din o data pornit mergea incontinuu fara cuplare/decuplare.Fluctuatia se auzea doar daca porneam/opream din butonul de ac.E normala functionarea asta deci?Sau ac-ul de pe cea veche nu mai functiona corect
Multumesc.
mariusd4
5 May 2011, 09:20
Baga rece ? Daca da merge bine. Stima
Cand temperatura exterioara nu depaseste 20 de grade, normal ca ti se pare ca baga suficient de rece. Daca compresorul se cupleaza si se decupleaza singur (martorul ramanand aprins) chiar si la relanti (cand stai la stop), e defect senzorul de presiune freon. Am avut si eu problema asta si nu numai eu, e acelasi senzor ca la Megane 2. Defectul apare pe tester. Iti recomand sa mergi la reprezentanta.
nokia_6260
5 May 2011, 12:24
@marius-se face rece
@vik-martorul ramane aprins si se decupleaza/cupleaza.
Acum nush ce sa zic,caci masina are 1200 km si din astia doar vreo 400 rulati cu ac.
Intr-adevar fenomenul il observ,caci nu deschideam topicul aiurea.Acum nush ce sa cred.Merge/nu merge bine?E adevarat ca si afara inca nu a venit caldura aia adevarata...
A facut asa de la inceput si parca refuz sa cred ca mi-au vandut-o cu senzorul ala defect,dar la noi in Romania totul e posibil....
mariusd4
5 May 2011, 12:33
Daca baga rece cel mai probabil este electroventilatorul, asa cum mentionezi ca se intampla mai ales la semafoare . Este normal zic eu !
stai linistit ca este normal cum functioneaza, daca ai observat cand dai pe dezaburire parbriz clima iti porneste automat, ii exact ca cea automata , atata ca nu are bizona, reglajul de temp pentru fiecare parte
nokia_6260
6 May 2011, 11:31
Da,porneste clima cand selectez dezaburirea.Asta e un avantaj-adica dezaburirea e mai rapida daca ac e pornit?Iar amintesc de masina veche(care nu a fost renault)si se dezaburea destul de repede parbrizul,asa ca din punctul meu de vedere e un consum in plus de carburant
Sau mai exista si alte explicatii?
mircea_aq
6 May 2011, 11:37
intreb si eu, de ce ai cumpara in 2011 masina cu AC manual ?
nokia_6260
6 May 2011, 11:56
Pai bugetul era de symbol 3 full full si totusi am optat pentru Fluence cu mai putine dotari,cu vreo 200 euro in plus,modelele fiind incomparabil diferite.
mircea_aq
6 May 2011, 13:15
si AC-ul automat cat e ? inca vreo 200, daca ai luat masina in leasing pe 3-4 ani nici nu se simt. Eu zic ca merita investitia
nokia_6260
6 May 2011, 15:06
Masina am luat-o cash.Si daca vroiam ac automat mai costa sigur 182 de euro in plus,insa trebuia sa optez si pentru o echipare mai scumpa cu 800 euro si mai costau vreo 52 euro si aeroatoarele pe spate si ma obliga sa iau si senzori ploaie 104 si ajungeam la vreo 1150 euro in plus.Poate merita daca mai aveam alti bani.Nu regret alegerea facuta.Intrebarea mea de inceput era daca functioneaza bine ac-ul
Singura chestie la care inca ma mai gandesc e tempomatul si limitatorul de viteza,insa cum am precizat mai sus trebuia sa aleg acea echipare mai intai si erau ca optional cu vreo 180 euro.Preferam sa dau 300 euro pe ele pe echiparea actuala sincer vorbind.
Numai bine.
dimitrivegas
7 May 2011, 18:16
Nu are nimic masina. Asa e programat compresorul de clima (dupa problemele pe care le-au avut cu ele la Megane-urile II si nu numai) sa functioneze. Functioneaza exact atat cat e nevoie. Nu te lua dupa toti "mesterii", ca sunt arsi senzori si toate cele.
O sa vezi ca in zilele toride nu va mai decupla, decat extrem de rar, adica atunci cand a racit in habitaclu pana la temperatura setata. Ori cand e cald rareori se intampla asta (mai ales la drumuri scurte; asa pe timpi lungi de functionare, da).
Off-topic, dupa aia 1000 de km de rodaj, poti s-o rupi in gura cat vrei, dar motorul se va lasa dupa minim 15.000 de km (intre 20 si 50 de mii este considerat un motor, dar si alte componente importante ale unei masini, a rula la potentialul maxim). Deci abia dupa kilometrajul asta o sa simti o diferenta in acceleratii sau consum, asta, evident, daca ii bagi ulei bun, filtre si bujii bune s.a.m.d.
PS: Subscriu la ce ti-a zis un coleg mai jos. Trebuia sa iei masina echipata, in anul in care traim, cu climatizare automata. Diferenta intre echiparea ta si Expression consta in foarte multe dotari si finisaje suplimentare, pe care le-ai fi resimtiti ca si confort. Asa, exceptand manevrabilitatea si spatiul disponibil, nu e cu nimic mai buna decat Symbol. Ba chiar ala avea clima.
In fine, s-o stapanesti sanatos!
lupascumihai
19 Jul 2014, 09:44
salut, deschid discuțiile in acest topic iar pentru ca ieri am observat același lucru ca initiatorul topicului la un Fluence cumpărat acum 2 zile cu clima manuala.
diferența este ca eu simt si in mers cuplarea si decuplarea compresorului si simt o pierdere de putere in unele momente ( așa cum simți când cuplezi aerul din buton in timpul mersului), cum este pana la urma este normal un asemenea comportament?
Unii zic ca e normal..dar eu zic ca nu, am doua renault-uri cu AC manual, si cand e butocul apasat compresorul functioneaza continuu, nu cupleaza si decupleaza cum il taie capul.
lupascumihai
19 Jul 2014, 10:12
dacă așa este comportamentul normal atunci nu e de bine pentru ca aleator in mers porneste compresorul si pur si simplu te trezești cu un hop sesizabil in acceleratie care produce disconfort
roland
23 Jul 2014, 09:01
La modelele noi (eco) de compresoare se pare ca asa e functionarea normala, cupleaza si decupleaza functie de anumiti parametri.
La un Logan benzina de 75 cai simteam si eu acelasi hop, daca decuplam sau cuplam manual AC-ul (Logan 2006), la Fluence de 110 cai diesel nu se simte absolut deloc daca merge sau nu AC-ul. Avand cuplu mare, nu simt cand cupleaza, nu simt ca nu are putere, nu simt hopuri.
E interesant ca la diesel de 85 cai se simte, la o benzinara de 90 ma asteptam sa se simta putin, dar la diesel, avand cuplu mare de la turatii mici, nu ma asteptam.
Se simte la orice turatie?
cuki46
23 Jul 2014, 11:08
QUOTE(roland @ 23 Jul 2014, 09:01)
La modelele noi (eco) de compresoare se pare ca asa e functionarea normala, cupleaza si decupleaza functie de anumiti parametri.
La un Logan benzina de 75 cai simteam si eu acelasi hop, daca decuplam sau cuplam manual AC-ul (Logan 2006), la Fluence de 110 cai diesel nu se simte absolut deloc daca merge sau nu AC-ul. Avand cuplu mare, nu simt cand cupleaza, nu simt ca nu are putere, nu simt hopuri.
E interesant ca la diesel de 85 cai se simte, la o benzinara de 90 ma asteptam sa se simta putin, dar la diesel, avand cuplu mare de la turatii mici, nu ma asteptam.
Se simte la orice turatie?
La cel de 90CP se simte cand cupleaza si decupleaza. Daca afara ii mai mult de 30 grade suge destul de mult compresorul, dar daca mergi o dinstanta x si apuca sa se raceasca in masina atunci compresolrul nu mai merge la cap. maxima asa ca nu se mai simte asa de tare. La drum lung nu il simt deloc, decat in frana de motor cand cupleaza sau decupleaza, dar nesemnificativ.
In oras pe canicula, cred ca am disponibil max 40 CP
La 110 nu se simte? Pai mi s-a intamplat afara de multe ori sa trebuiasca sa opresc clima inainte sa intru intr-o depasire mai.. la limita..
Piper101
23 Jul 2014, 16:32
La mine, in oras se simte destul de tare lipsa de putere cu AC ON mai ales daca sunt 35 de grade si masina a stat in soare ore bune. E o prostie treaba asta, platesti 1000 de euro pt clima si nu au fost in stare sa conceapa un sistem care sa nu fure din puterea masinii.
Si cu V8 devine ceva mai anemica.
)
cuki46
23 Jul 2014, 17:39
QUOTE(Piper101 @ 23 Jul 2014, 16:32)
La mine, in oras se simte destul de tare lipsa de putere cu AC ON mai ales daca sunt 35 de grade si masina a stat in soare ore bune. E o prostie treaba asta, platesti 1000 de euro pt clima si nu au fost in stare sa conceapa un sistem care sa nu fure din puterea masinii.
cine reuseste sa conceapa un sistem de racire care sa nu consume energie, ala probabil ca va primi premiul Nobel si va sta pe veci langa Edison, Tesla, Newton etc. in cartile de istorie.
daca nu ai un motor cu minim 130-140Cp si/sau aprox. 300Nm vei simti reducerea de putere si cresterea consumului. La motoarele de 3L de ex. diferenta de consum cu clima pornita este infima, iar lipsa celor 20-30 Cp insesizabila.
La modul putin mai SF (pentru motoare mai slabute), daca chiar ar conta castigul de putere pierdut la cuplarea compresorului de AC, ar fi implementarea unui sistem prin care la cuplarea compresorului sa fie schimbati on the fly parametrii calculatorului, in consecinta sa se compenseze cei 20-30 de cai. Crestere presiune turbo, debit injectoare, bla bla. Dar ma indoiesc ca acest sistem ar fi fiabil in vreun fel. Si daca ar fi, costurile ar fi prea ridicate sa se justifice. My 2 cents, desi ideea e simpatica in linii mari.
Piper101
24 Jul 2014, 09:44
Compensarea puterii se poate face electric. Adica se poate monta o baterie mai potenta care sa alimenteze un motoras electric pt AC. Astfel se elemina furtul puterii de la motor. Desigur, ar costa mai mult, dar nu sunt masinile destul de scumpe oricum? Solutii se pot gasi, dar nu se doreste.
cuki46
24 Jul 2014, 17:52
QUOTE(Piper101 @ 24 Jul 2014, 09:44)
Compensarea puterii se poate face electric. Adica se poate monta o baterie mai potenta care sa alimenteze un motoras electric pt AC. Astfel se elemina furtul puterii de la motor. Desigur, ar costa mai mult, dar nu sunt masinile destul de scumpe oricum? Solutii se pot gasi, dar nu se doreste.
bateria ar fi gata in maxim 2h de functionare, iar pentru incarcare masina ar avea nevoie de un alternator mai mare, care pentru producerea curentului va avea nevoie de energie care vine...ghici de unde.
Oricine stie ca cel mai mare consumator de combustibil dupa aerul conditionat este folosirea in exces a curentului electric.
lupascumihai
27 Jul 2014, 21:07
am fost la service acum câteva zile, după aproape o zi de cercetat s-a ajuns la concluzia ca este defect senzorul vaporizatorului de clima ( sper ca am reținut corect ) au spus ca este normal ca si compresorul sa se oprească- pornească singur odată la ceva timp dar nu este normal așa cum era la mine o data pe minut. din păcate piesa durează o săptămana sa ajungă...
Mai la mine numai decupleaza deloc,merge continuu compresorul si baga rece rece,am setat la minim LO,anul trecut il auzeam cand decupla dar acum numai zice nimic,sau nu l-am auzit eu in mers.
suirad
16 Jun 2015, 21:54
pt lupascumihai <am fost la service acum câteva zile, după aproape o zi de cercetat s-a ajuns la concluzia ca este defect senzorul vaporizatorului de clima ( sper ca am reținut corect ) au spus ca este normal ca si compresorul sa se oprească- pornească singur odată la ceva timp dar nu este normal așa cum era la mine o data pe minut. din păcate piesa durează o săptămana sa ajungă...>
ai gasit defectul?
mai ai probleme cu functionarea climei?
coktavi
2 Jul 2015, 19:38
La mine cu ac-ul pornit (manual) fuge de rupe pamantul. In depasiri nu simnt nici o scadere de putere. Ajuge foarte repede la 130-150 km/h in caz de forta majora.
Tu ai diesel, megane nu fluence ,etc,....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.