Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vopsire senzori de parcare
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II > Tutoriale
skorpio_bog
Cum se vopsesc senzorii de parcare la Megane 2 Sedan (valabil si pt alte modele de masini)

Materiale si scule necesare:
- Un tub spray cu vopsea in culoarea spoilerului spate sau bandoului (depinde unde aveti senzorii montati)
- Un tub de primer pt plastic
- Banda de hartie pt izolat
- Diluant
- Spirt
- Betigase de ureche
- O surubelnita subtire
- Un ac cu varf foarte subtire
- Carpe
- Senzori de parcare care pot fi vopsiti (teoretic toti se pot vopsi, insa am auzit ca unele modele nu permit vopsirea pt ca vor indica 0 metri apoi)

[attachmentid=1627717799]

Pentru a realiza lucrarea avem 4 etape:

A. Demontarea senzorilor de pe masina

1) In functie de cat de lungi sunt cablurile din kitul de senzori se pot demonta fie usor prin tragere din gaurile de pe bandou si se decupleaza mufele fiecaruia. Insa nu a fost si cazul meu, cablurile fiind aproape fixe pe gauri. Asadar ce am facut eu: am intins o patura mai veche pe jos si m-am bagat sub masina.
2) Am desfacut cele 3 suruburi care fixeaza bara spate in partea de sub masina. Suruburile sunt pe clasicul torx de 20. Se pun deoparte sa nu le pierdem.
3) Dibuim cu mana fiecare senzor in parte, care se afla in partea de deasupra barii metalice de soc.
4) Cautam mufa fiecarui senzor, se afla cam la 10 cm de baza senzorului, pe cablu.

[attachmentid=1627717800]

5) Se decupleaza mufa de la fiecare senzor cu grija. Mufa are o clema de fixare pe care se apasa. Acea clema previne decuplarea accidentala a senzorilor de la instalatie, fie de la gropi sau diverse cauze. Asadar aveti grija cand o decuplati sa nu se rupa acea clema.

[attachmentid=1627717801]

6) Dupa decuplarea celor 4 mufe de la senzori, urmeaza extragerea lor din bara. Cu o mana se impinge senzorul din interior si cu cealalta se trage din exterior cu grija. Senzorii sunt introdusi in gaurile din bara un pic fortat, ei au pe margine 4 chestii de cauciuc care ii tin ficsi in gauri, sa nu sara sau sa nu se invarta. Aveti grija cand ii extrageti, sa nu se rupa acele chestii de cauciuc.

[attachmentid=1627717802] [attachmentid=1627717803] [attachmentid=1627717804]

7) Se pun senzorii deoparte, insa aveti grija sa ii puneti in ordinea in care i-ati extras de pe bara, sau sa ii tineti minte fiecare in ce pozitie a fost. Ei au niste etichete colorate pe fire: rosu, galben, verde si albastru parca pentru a-i monta corect, insa daca ii aveti de mult timp e posibil ca acele etichete sa fi disparut de la apa, ploi etc. Eu ii am de cand am luat masina, de aproape 4 ani, deci etichetele erau plecate de mult.

[attachmentid=1627717805]

B. Pregatirea pentru vopsire

1) Pentru vopsire, luati materialele si senzorii si mergeti intr-un loc ferit de masina, pentru a nu exista riscul sa o gazati cu vopsea de la sprayuri. Senzorii trebuie degresati bine inainte. Asadar se spala bine cu un fas de geam de praf, noroi sau alte mizerii. Se sterg bine cu o carpa curata.

[attachmentid=1627717806] [attachmentid=1627717807]

2) Urmeaza un pas important in pregatirea pt vopsire pe care il voi explica mai in detaliu.
Pentru ca senzorii sa fie functionali dupa vopsire si sa nu indice 0 metri non stop, trebuie sa izolam santul de pe suprafata fiecarui senzor (este vorba de acel canal mic ca un cerc de pe marginea senzorului). Prin acel sant senzorii emit ultrasunete si le receptioneaza inapoi in caz de obstacol, astfel calculand distanta aproximativa pana la acel obstacol. Senzorii functioneaza ca liliecii, care se stie ca se orienteaza in acelasi mod, prin ultrasunete. Acum, daca acel sant, acel canal se astupa cu vopsea, atunci senzorii vor incerca sa emita sunetele care se vor intoarce instant spre ei astfel afiseaza eronat 0 metri. Asadar, pentru a izola acel canal am folosit urmatoarea metoda pentru care tin sa ii multumesc colegului solidconvert care a venit cu aceasta idee geniala. Astfel am luat putin pamant umezit cu varful degetului si am introdus pe acel canal. Practic am manjit senzorul pe margine cu acel pamant umezit pana cand canalul circular de pe margine este vizibil acoperit cu noroi.

[attachmentid=1627717808]

Stergem apoi cu o carpa surplusul de noroi de pe fiecare senzor.

3) Trecem la degresare. Pentru asta am luat 4 betigase de urechi, le-am umezit cu spirt si am sters usor centrul si marginea senzorului, evitand canalul cu pamant. Am sters apoi cu o carpa curata sa se usuce.
4) Am izolat cu banda de hartie de jur imprejur senzorul, pentru a nu vopsi mai mult decat trebuie.

[attachmentid=1627717809] [attachmentid=1627717810]

5) Initial m-am gandit sa ii vopsesc asa, liber. Insa mi-a venit alta idee: am gasit o bucata de polistiren (scartaietoare). Am dat 4 gauri in ea pe grosimea senzorilor si i-am introdus in acele gauri, lasand cam 2-3 mm intre buza senzorului si suprafata polistirenului. Sa nu ii introduceti de tot in gauri (adica pana se lipeste buza senzorului de polistiren) pentru ca in felul acesta nu se vor vopsi si pe muchie.

[attachmentid=1627717811] [attachmentid=1627717812]

In momentul asta suntem pregatiti pentru etapa urmatoare.

C. Vopsirea senzorilor

1) Se aseaza placa de polistiren impreuna cu senzorii cu fata in sus, pe plan orizontal (daca ii puneti oblic exista riscul sa se scurga vopseaua).
2) Se ia tubul de primer pentru plastic si se agita 1 minut cu bila continuta in spray.
3) Se da un strat subtire de primer peste senzori
4) Se lasa 10 minute sa se usuce (eu am avut noroc si de soare si s-au uscat mai bine)

[attachmentid=1627717813]

5) Se da al doilea strat de primer
6) Se lasa din nou 10 minute sa se usuce.
7) Se ia tubul de vopsea si se agita 1 minut in acelasi mod, pentru omogenizare.
8) Se da un strat de vopsea subtire peste senzori.
9) Se lasa din nou 10 minute sa se usuce

[attachmentid=1627717814] [attachmentid=1627717815]

10) Se da al doilea strat
11) Se lasa iar 10-15 minute

[attachmentid=1627717816]

12) Se da al treilea si ultimul strat de vopsea cu grija, uniform, sa nu se gazeze
13) Se lasa la uscat cam 30 de minute, o ora chiar, daca nu e soare.

[attachmentid=1627717817] [attachmentid=1627717818]

14) Dupa aceasta perioada de timp, se scoate fiecare senzor din gaura de pe placa de polistiren, se ia un ac cu varf cat mai subtire si se curata cu grija pamantul intarit din acel canal de pe fiecare senzor. Ar trebui sa se curete foarte usor pamantul intarit pt ca se face sub forma de praf. Eu am curatat putin la suprafata si apoi am batut fiecare senzor usor de un fier cu partea interioara, adica partea care intra in bara, nu partea din exterior, pentru ca il zgariati.
15) Pe masura ce curatati fiecare senzor, il infigeti la loc in gaura din placa de polistiren si il mai lasati la soare sa se usuce bine. Eu i-am curatat si i-am lasat cam o ora la uscat la soare.

[attachmentid=1627717819] [attachmentid=1627717820]

16) Dupa cam o ora se scot senzorii din placa de polistiren

[attachmentid=1627717821]

17) Se dezlipeste banda de hartie de pe fiecare senzor

[attachmentid=1627717822]

Dupa asta se trece la ultima etapa.
D. Montarea senzorilor la loc pe masina
1) Se ia fiecare senzor in parte in ordinea in care i-ati dat jos de pe bara. Se introduce mufa cu firul de pe senzor in gaura, apoi se roteste senzorul cu semnul alb UP in sus si se infige cu grija in gaura din bara pana intra complet.

[attachmentid=1627717823]

2) Dupa ce infigeti toti cei 4 senzori in gaurile din bara, va bagati sub masina si conectati mufele la loc, avand grija sa se fixeze clemele pe fiecare mufa. Aranjati cablurile dupa plac in spatele spoilerului.
3) Se sterg cu o carpa eventualele urme ramase pe bara si facem o proba.
4) Chemati o persoana, va urcati in masina, calcati ambreiajul si cuplati marsarier.
5) Puneti persoana respectiva sa se aseze in dreptul fiecarui senzor cat mai aproape si apoi sa se departeze usor. Ar trebui pe display sa indice corect distanta ca inainte.

Rezultatul final se vede in pozele de mai jos.

[attachmentid=1627717824] [attachmentid=1627717825] [attachmentid=1627717826]

Si cum se vedea inainte cu senzorii nevopsiti:

[attachmentid=1627717827] [attachmentid=1627717828] [attachmentid=1627717829] [attachmentid=1627717830] [attachmentid=1627717831]

Culoarea gri de pe bandourile de la Megane 2, varianta Privilege se numeste Pierre a Fusil si are codul 205139, informatie pentru care tin sa ii multumesc din nou colegului solidconvert.

Spor la modificari!

solidconvert
Bravo dom'le! Au iesit super tare... referitor la punctul D, alineatul 4: se poate face proba si daca nu avem o alta persoana care sa ne ajute... se pune contactul, se introduce maneta de viteze in pozitia marsarier si cu o coala de hartie A4 in mana se poate testa eficienta fiecarui senzor in parte prin apropierea/departarea colii de hartie de fiecare senzor in parte...

P.S.: foarte bun tutorialul... up.gif
skorpio_bog
Multumesc si eu pt indicatii biggrin.gif

Pai si asa ai nevoie de 2 persoane, una sa tina ambreiajul calcat si maneta in marsarier si una sa se joace cu foile.
solidconvert
Cu placere! smile.gif
skorpio_bog
A, scuze biggrin.gif acum am citit mai bine. Doar contactul pus. In cazul asta da, merge si o persoana.

3 May 2011, 14:03:
Cred ca si la mine ar merge, ca din cate stiu, senzorii ii am montati pe firul de la becul de marsarier de pe stanga, care se aprinde cand e contactul pus.
mafia_ooops
Bun tutorialul, felicitati.
Vreau sa mai adaug ca tu beneficiezi de senzori parcare marca DIRECTED - Viper care au mufa la 10 cm de ei si in caz ca se loveste unu il poti inlocui separat, nu tre sa cumperi tot setul cum e la cei chinezesti.
Eu am acceasi marca pe masina mea, si chiar vand acesti senzori si doresc sa mentionez ca ei se pot vopsi cu un strat de vopsea si unu de lac fara probleme , CHIAR SI IN ACEL CANAL. Eu ii am vopsiti de 1,5 ani si merg fara probleme indica de la 2-1,8 m pana la 0,3m nu le-a scazut din acuratete.
Senzorul vopsit:
[attachmentid=1627719054]
In ce situatii ei functioneaza fara probleme :
[attachmentid=1627719055]
skorpio_bog
Da, exact. Sunt viper si pana acum au functionat ireprosabil. Nu mi-au dat eroare niciodata.
SorinCT
Interesanta ideea izolarii cu noroi biggrin.gif
dan22y
Putin off:

A pus cineva alimentarea unitatii senzorilor de parcare printr-un releu la 12V? De ce intreb... fiindca desi sunt constient ca montajul nu consuma mult... in timp sa nu afecteze sonda de marche-arriere... am citit pe undeva de chestia asta ca s-a defectat sonda de marche-arriere.

Daca nu e o problema, o sa alimentez unitatea fara releu ci direct din mufa de alimentare stop spate.
Daca da e o problema, aveti idee de unde i-au un 12V dupa contact, din portbagaj nedumerire.gif ?

ON: am vopsit si eu senzorii conform tutorialului up.gif
DanCVA
Cu ce te supara daca dezizolezi firul de marsarier din stopul dreapta spate si iei alimentarea de acolo?
dan22y
Am citit in mai multe parti, un ex. e aici si aici din cauza consumului de curent in timp se duce sonda de marche-arriere (contactul din ea) ...
DanCVA
Sonda de marsarier este o porcarioara, mai ales la Logan, unde se strica si cu si fara senzori de parcare. Sa nu mai zic de celebrele probleme cu masa slaba ale stopului, care conduc la functionarea haotica a semnalelor si becurilor de pozitie si frana.
Nu bai ca am vazut pana acum destule Megane cu probleme la stopuri.
skorpio_bog
Eu zic ca iti merg si asa, fara releu. Eu ii am pusi direct pe firul de la becul de marsarier stanga si merg perfect de 4 ani, la fel si sonda de pe cutie.

Nu trebuie dezizolat nici un fir, se ataseaza firul de la senzori pe pinul din mufa stopului care se scoate foarte usor sau cu un conector rapid de legatura. Eu unul asa as face, pentru ca nu sunt adeptul dezizolarii, taierii sau modificarii instalatiei masinii.
bgd819
salut,
vreeam sa vopsesc si eu senzorii de parcare .
degresarea se face cu alcool medicinal,spune-mi te rog pentru ce serve diluantul, doar pentru a sterge eventualel pete de vopsea nedorite sau se foloseste pentru prepararea senzorilor inainte de vopsire?
mersi mult!
bgd819
o sa atasez cateva poze cu senzorii de parcare vopsiti de catre mine grazie lui skorpio_bog, am urmat intocmai instructiunile lui. cei care doresc sa vopseasca senzorii procedati la fel si garantat acestia functioneaza!!!
skorpio_bog
felicitari pentru rezultat, arata ca din fabrica. Scuze pentru raspunsul intarziat, insa nu prea am mai intrat pe forum in ultima vreme. Diluantul se foloseste pentru spalarea suprafetei senzorilor de impuritati si degresare, iar spirtul se foloseste doar pentru degresare. Diluantul il mai poti folosi pentru a sterge vopseaua de pe un senzor daca a iesit aiurea, adica daca a facut cute, bule sau daca s-a scurs.
sebycopilu
Da foarte tare faza cu pamantul ...am tot stat pe ganduri cum sa vopsesc fara ca sa intre vopseaua in acele canale...eu am dat peste tot senzorul si intradevar a dat eroare dar acum datorita spumei active de la spalatorii sa dus vopseaua si vad bine acum...oricum la primavara o sa le vopsesc si o sa urmez indicatiile. Stima smile.gif
liman64br
Salut skorpio_bog , foarte bun tutorialul , as vrea sa stiu si eu de unde ai cumparat tubul cu vopsea si daca ar merita sa imi vopsesc bandourile fata prin metoda descrisa de tine , in sensul sa nu fie prea mare suprafata , Mersi!
solidconvert
Daca esti din Bucuresti te duci la Lizeanu in intersectie si vezi ca este un centru care iti prepara vopseaua pe loc... doar ii spui denumirea si codul si ceri sa fie ambalata in spray... apoi poti sa vopsesti ce vrei tu!... eu am vopsit un bandou spate intreg la megane 2 cu tot cu senzori si n.am consumat decat jumatate din spray.
P.S.: atenti ca suprafata trebuie matuita/pregatita bine si trebuie sa dai vreo doua maini de primer pentru plastic inainte de vopsea... wink.gif
maryanucu
Readuc in discutie acest subiect si as avea o intrebare. Exista vreo posibilitate sa vopsesc bandoul intreg dupa procedeul explicat mai sus fara a demonta senzorii de parcare? Nu m-as baga sa ii demontez in primul rand pt. ca nu am experienta in asa ceva si in al 2 lea rand, pentru ca e o treaba migaloasa si nu stiu daca as fi in stare sa o fac cum trebuie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.