Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Rezolvare problema aeroterma Megane 1
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I > Tutoriale
Pages: 1, 2
adrian mgn
cj98czh edit: recent am avut o problema cu aeroterma la Meganul din semnatura ... si cautand discutii si tutoriale, am dat (cu ajutotul colegului radunre) de un topic unde era explicat de catre adrian mgn cum a rezolvat el problema ... sper sa nu se supere ca i-am pus postul la tutoriale ... dar popate mai are cineva nevoie de informatiile astea ..

Vin si eu cu completarile pt. 1.9 dCi pt. ca la diesel este putin mai complicat ..



Accesul la ventilator si componentele lui - Megane Clasic 2002

Problema ce o voi prezenta mai jos este din cate am inteles destul de des intalnita la megan-urile clasic.Eu am unul din 2002 1.6 16v si masina s-a confruntat de doua ori cu aceasta problema.Prima data a fost rezolvata in service si a costat o gramada de bani (exact cat nu stiu pentru ca a platit primul proprietar) implicand pe langa desfacerea multor componente si golirea ,demontarea , si in final reumplerea traseului climei,a doua oara am rezolvat-o eu in curte.Motivul inteles de mine al acestei probleme este un defect de fabricatie (proasta alegere a materialului) al rotitei de la motorasul de actionare al clapetei de recirculare a aerului (care izoleaza la nevoie habitaclul de exterior)

In primul rand simptomele:

1. La inchiderea unei usi, in habitaclu se aude un pocnet/cloncanit undeva in partea stanga fata , cam pe sub volan.
2. La punerea contactului se aude in aceeasi zona un zgomot ( tacanit...etc)

Nu neaparat in ordinea asta si nu neaparat ambele...
Dupa cum spuneam zgomotele vin de la acea rotita ,care trebuie inlocuita / reparata.

Inainte de a incepe vreau sa fac cateva precizari: acest post nu se vrea un tutorial despre aceasta problema,daca intrebati mecanicii va vor spune ca e imposibil de facut din cauza climei(eu asa am patit), operatiunile sunt facute de mine dar sunt descrise din amintiri (operatia in sine am efectuat-o acum vreo doi ani) asa ca daca am omis ceva scuze,pentru cine nu are montat sau nu recunoaste - in poze apar calculatorul si cateva componente ale instalatiei gpl

Deci...

1. In primul rand se incepe cu demontarea stergatoarelor ,lucru care cel putin la mine s-a dovedit a fi mai dificil decat ma asteptam pentru ca nu am reusit sa le scot decat cu o presa mica imprumutata( am incercat loviri usoare cu ciocanul de cauciuc in capul surubului,smulgere).

2. Se trecere apoi la demontarea grilajului de admisie aer si a restului de plasticarie de sub stergatoare.Aici treaba e simpla,dupa scoaterea capacului de la filtrul de polen locul suruburilor de prindere este vizibil.Este compus din doua parti, se incepe cu partea dinspre pasager apoi partea dinspre sofer cu mentiunea ca aici din cate imi aduc aminte pe exterior (inspre aripa) se prinde si cu niste cleme deci trebuie tras cu grija sa nu se rupa (spun asta pentru ca eu am rupt una – dar fara urmari)

3. Se demonteaza traseul de aer de la ventilator spre habitaclu si prinderea acestuia din partea stanga.

[attachmentid=1627447947]

4. Se scoate chederul aflat pe separarea dintre motor si zona ventilatorului.

[attachmentid=1627447948]

5. Se demonteaza farul din stanga.Poate o sa vi se para ciudat dar o sa va trebuiasca acest spatiu pentru a putea trage putin spre inainte conductele climei.
Conductele de clima pot fi miscate pentru ca in partea din fata langa radiator au o portiune din cauciuc.

[attachmentid=1627447951]

6. Se demonteaza tot ce se afla pe partea stanga : bateria cu suportul ei(A),filtrul de aer(cool.gif, borcan expansiune©,rezervorul metalic de pe radiator(D),in cazul meu calculatorul gpl(E).

[attachmentid=1627447950]

7. Acum se poate vedea clar ca acea separatie a compartimentul motor are o portiune pe partea stanga prinsa in doua suruburi ( cred) care se demonteaza.

[attachmentid=1627447949]

8. In acest moment tot blocul ventilatorului poate fi tras cu grija spre inainte si ridicat. ATENTIE insa mai ales la cei cu clima sa nu indoiti conductele deci, cu un ajutor eventual, ghidati partea din fata a acestora folosindu-va de mansonul de cauciuc spre locasul farului.

Acum aveti acces la motorasul clapetei si la absolut orice componenta.Exista pe forum deja un tutorial despre repararea rotitei nu ma mai repet,vreau doar sa fac o precizare: la mine nu era rupt nici un dinte ci doar erau tociti un pic dintii pe o anumita portiune si am incercat si eu o reparare cu solutii gen Poxipol,Bizon dar nu a tinut ( am facut cateva probe inainte de a monta totul la loc) asa ca eu as recomanda sa schimbati rotita ( una noua, dezmembrari, un prieten cu strung etc.)

Din cate imi aduc aminte mie mi-a luat cam 4-5 ore toata treaba (cu un ajutor) dar a fost gratis (ma rog o bere prietenului) .

P.S. Scuze pentru editarea pozelor - nasol programul - incepator utilizatorul.
Daca sunt nelamuriri trimite-ti-mi un PM
cj98czh
Pentru a fi mai simplu voi lua ce a scris adrian mgm si voi trece diferentele care nu s-au potrivit la mine ..

Astfel ...

Ca sa scoti afara ansamblul format din radiator AC, filtru de polen si ventilator la Megane 1.2, 1.9 dCi trebuie:

Pasii 1-4 sunt identici cu ce a scris adrian mgn ...


QUOTE(adrian mgn @ 5 May 2008, 20:11)
1.  In primul rand se incepe cu demontarea stergatoarelor ,lucru care cel putin la mine s-a dovedit a fi mai dificil decat ma asteptam pentru ca nu am reusit sa le scot decat cu o presa mica imprumutata( am incercat  loviri usoare cu ciocanul de cauciuc in capul surubului,smulgere).

2.  Se trecere apoi la demontarea grilajului de admisie aer si a restului de plasticarie de sub stergatoare.Aici treaba e simpla,dupa scoaterea capacului de la filtrul de polen locul suruburilor de prindere este vizibil.Este compus din doua parti, se incepe cu partea dinspre pasager apoi partea dinspre sofer cu mentiunea ca aici din cate imi aduc aminte pe exterior (inspre aripa) se prinde si cu niste cleme deci trebuie tras cu grija sa nu se rupa (spun asta pentru ca eu am rupt una – dar fara urmari)

3. Se demonteaza traseul de aer de la ventilator spre habitaclu si prinderea acestuia din partea stanga.

[attachmentid=1627447947]

4. Se scoate chederul aflat pe separarea dintre motor si zona ventilatorului.

[attachmentid=1627447948]

*




5. Se scoate freonul din instalatie ...eu nu am putut sa misc traseul de AC ... asa ca am preferat sa merg la un service unde lucreaza un amic si sa-mi recupereze freonul ... urmand sa-l reincarc dupa

6. Se dau jos de pe tabla care separa comp. motor de cel al stergatoarelor releul de bujii, pilotarea turbo si ce mai este acolo ..

7. Se desface tabla dintre compartimentul motor si cel al stergatoarelor ... este prinsa in 4 suruburi ... se gasesesc repede ...

Loc nu prea este ... si singura modalitate de a scoate toata dracia de acolo a fst sa-i desfac toate suruburile .. vreo 8-10 la numar si sa-i desfac capacul .. scotand prin usoara fortare radiatorul de clima ... dupa care iese relativ repede ... nu iese din cauza stiutului de la admisie ...

[attachmentid=1627711617] [attachmentid=1627711618] [attachmentid=1627711619]

Recomandarea reprezentantei renault din clu a fost sa dau jos admisia ... de fapt nu a fost recomandare .. mi-au spus ca altfel nu am cum ... ei ca s-a putut ...

Ventilatorul a fost dus la un atelier electric si i s-au schimbat periile .. nu sunt convins ca el era devina ... ci piesa raspunzatoare cu turatia ventilatorului care se poate vedea ca este intr-un stadiu foarte avansat de rugina .... o voi schimba cat mai rapid .. ciudat ca la mine ori mergea bine totul ori nu mergea deloc ...

[attachmentid=1627711620] [attachmentid=1627711621]

In alta ordine de idei ... am dat jos si ansamblu de stergatoare si l-am gresat pt. ca nici pe asta nu-l poti da jos daca nu scoti afara toata cutia neagra ..

[attachmentid=1627711622]

Ca montare se face exact invers ... cu multa rabdare ... timpul de lucru a fost cu totul undeva la 10 ore total si s-a facut in 2 zile.. costuri ...

20 ron schimbat perii si verificat motoras
120 ron mecanicul care m-a ajutat
+ bere amicului care m-a ajutat cu recuperarea freonului si cand o sa am timp reincarcarea ei ..
espacern
Lucrarea de demontare a aerotermei se poate face fara demontarea radiatorului de AC.si implicit fara scoaterea freonului din instalatie(la anumite modele ex.16V).
Aeroterma este formata din doua parti care"prind"intre ele radiatorul de AC/motorasul ventilator/clapeta de recirculare.
Cele doua parti sunt prinse cu surubele cu cap hexagon de 6 si dupa desfiletarea lor se poate inlatura capacul de sus si apoi cel de jos.
Radiatorul de AC ramane astfel"in aer"suspendat doar de tevile prin care circula freonul.
Spor....
cj98czh
La 1.9 dCi nu se poate din cauza admisiei .... din pacate ...
takle
eu vreau numa sa scot mufa de la clapeta ,si asa pierd freonul?
cj98czh
Nu, pt. aia trebuie date jos stergatoarele, plasticurile de sub stergatoare si ai acces la mufa de la clapeta .... este cea albastru cu alb ..

Spor!
eNgraVed
Am si eu o intrebare daca se poate. Se potriveste acest motoras cu clapeta lui cu tot de la 1.9 dci la 1.6 16v ? Am gasit la cineva care dezmembreaza un 1.9 dci si am doar cateva minute la dispozitie sa-i dau un raspuns. Cu alte cuvinte daca scrie pe undeva mii de scuze dar n-am avut timp sa citesc chiar tot ce scrie despre acest subiect.
IonutGligan
salutari,

patesc alte chestii mai nou, de exemplu daca folosesc mult clima sa zicem 45 - 60 km si opresc masina timp de 1sau 2 ore apoi o repornesc si dau pe ventilatie, vine un miros tare urat de la ventilatie parca a ciorapi murdari sau a mortaciune.

Ce e interesant ca se manifesta doar la folosirea climei. In rest daca pornesc la drum si dau pe ventilatie fara clima nu se simte miros urat.

Citise-m pe undeva printr-un topic ca era ceva legat de condens in compartimentul filtrului de polen.

As zice ca undeva ramane ceva apa de la condens poate se umezeste filtrul cu apa provenita din condens.....

nu am desfacut inca sa vad dar as vrea sa stiu ce ma asteapta.


cj98czh
Schimba filtrul de polen ... asta este rezolvarea .. eu il schimb la 6 luni maxim ... si am scapat de asta ... + de ceva vreme pun fltru cu carvon activ ...
sand manxxx
salut , la mine este un fel de alta problema , legata de aeroterma ,nu mai merge potentimetrul pe pozitia 3 nici pe ventilator nici pe recirculare 9 ca sa zic asa( rog care stie sa ma lamureasca si pe mine
ms
o seara faina
ValentinSVA
Salutare am si eu o problema ce nu am putut sa o rezolv pana acum. Am un megan classic 2003 si nu stiu din ce cauza atunci cand dau drumul la ventilator pe rece sau pe cald, nu conteaza baga foarte incet. Ati intalnit cumva problema aceasta ? blink.gif
cj98czh
Filtrul de habitaclu de cand nu l-ai schimbat?
sand manxxx
baga f incet iar motorasul se aude ca merge tare , sau nici mortorasul nu baga tare?
Dragos34
cj98czh v-a dat solutia:schimbati filtrul de habitaclu. Cel mai probabil acesta este imbacsit cu praf si gunoaie si de aceea aeroterma nu trage aer pentru a-l baga in interior. Costa 30-35 lei.
MAZI
Salut !

Am cumparat de curand (3 luni) un Megane 1 diesel (an fabricatie 2002) si am acelasi zgomot in portiera stg. fata (un "clanc" la fiecare actionare a ventilatorului de la aeroterma). Am crezut ca e un zgomot normal, dar daca spuneti ca se poate repara, sunt interesat de mai multe detalii. In plus, acum pe timp de iarna, ma deranjeaza ca dezaburirea se face cam greu, si parca nu ajunge aerul cald nici la picioare. Unde gasesc rotita aia de plastic? Aerul conditionat merge bine.
maghi1
Salut,
Eu am cam aceasi problema dar cand inchid ultima usa. Se aude un clampanit in fata la stergatoare. Am inteles ca este clapeta de reciclare care nu mai functioneaza. Este aceasi problema prezentata mai sus si descrisa in imagini.

O zi buna tuturor.
coco
Aveti idee, in momentul in care aceasta rotita nu mai functioneaza, cand masina merge, clapeta ramane pe recirculare sau aerul intra de afara? fiindca daca ramane pe recirculare trebuie sa ma apuc sa umblu la ea caci la prima ploaie ma voi aburi de tot.
espacern
Pozitia clapetei este normal deschisa....adica aerul de afara intra in masina.
Daca se defecteaza sistemul de antrenare al clapetei aceasta ramane suspendata si pe pozitie normal deschisa.
Asta daca nu cumva a ramas suspendata in sus si blocata pe inchis...pentru aerul de afara.
Poti sa verifici cu o lanterna prin spatiul de sub bord unde sunt sigurantele.....daca se vede clapeta e in pozitie normal deschisa.

@+
coco
Multumesc, o sa verific asa, oricum nu prea folosesc recircularea si de asta vreau sa ma asigur ca aerul vine de afara. Dupa ce fac rost de un extractor ca sa scot stergatoarele care parca sunt sudate, voi incerca sa ajung si la rotita cu pricina.
espacern
In poza se vede locul unde trebuie sa stea clapeta de recirculare.
Daca ea este in pozitie normala inchisa nu se poate vedea ventilatorul.

La masina pe care s-a facut poza clapeta lipsea complet si s-a scos UCH/sigurantele pentru facilitare acces.

@+
coco
multumesc espacern pentru indrumare, clapeta vad ca functioneaza normal doar ca se aud bataile respective cand comuta de pe inchis pe deschis sau cand inchid o usa, o sa ii scot mufa de la motoras cand este inchisa ca sa vina aer de afara si cum am un pic de timp incerc sa umblu sa vad ce are, sper sa reusesc fara sa scot freonul caci nu am pic de experienta legata de AC.
coco
Am incercat aseara sa demontez aeroterma si m-am convins ca nu iese daca nu desfac circuitul de la AC. Daca desfac furtunele si las freonul sa iasa afara ce se intampla? exista o procedura anume in care se goleste sistemul? Este toxic sau inflamabil?
MirceaVio
Deci acel modul cu rezistente care da turatia ventilatorului se ascunde de mine pur si simplu. A doua oara am incercat sa dau de el in weekendul asta si tot degeaba. Am cautat si in bord si sub stergatorul din dreapta si sa-l duca dracu' (scuzati-mi expresia smile.gif ) pur si simplu nu-l gasesc. Se pare ca tot la specialist trebuie sa merg sa-mi rezolv problema asta nesuferita.
espacern
@MirceaVio=Cauta piesa in spatiul de sub stergatoare cum te uiti prin gaura din stanga(unde este bateria)...cam pe la jumatatea parbrizului.
Nu mai cauta prin bord....degeaba.

@+
MirceaVio
Multumesc espacern up.gif cheers.gif . O sa ma mai uit si acolo biggrin.gif Daca nu-l gasesc nici acolo cred ca fac cu nervii. laugh.gif
ValentinSVA
Pai de la ultimul schimb de ulei maxim 3 luni
sanduiout
Salut, am si eu exact aceasi problema si anume cand pun contactul tacane cva.. Am reusit sa dau jos tot ansamblu acela si sa ajung la rezistenta aia si la paleta aia "cilindrica".Ce trebuie sa fac mai departe ce trebuie sa inlocuiesc sau sa repar ca sa nu mai am parte de tacanitu acela.?
Rezistenta aceea cauzeaza tacanitul sau chestia aia cilindrica? Multumesc
cj98czh
NU, tacanitul il cauzeaza motorasul clapetei de recilculare aer, are zimtii care inchide sau deschide clapeta dusi, ca sa-i schimbi trebuie sa dai jos tot ansamblul de sub parbriz si se prea poate sa trebuiasca sa golesti instalatia de AC.

Daca vrei sa o scoti din functiune, scoti mufa incercuita din mufa si clapeta nu mai functioneaza. Atentie sa te asiguri ca a ramas blocata pe deschis, pentru ca altfel te trezesti ca incepe sa-ti abureasca in masina.

[attachmentid=1627883476]
sanduiout
Hei, mersi mult
Am demontat tot, si as vrea sa il schimb sau inlocuiesc.. Caut prin dezmembrarii? Sau cum procedez...?
cj98czh
Ai scos afara tot ce este sub parbirz? radiator de clima, ventilator, etc? clapeta de recilculare este in spatele lor, ar trebui sa o vezi si sa vezi motorasul cu zimtii care fac "scandal"
sanduiout
Aproape tot in sensu ca am desfacut tot pe acolo dar inca nu am reusit sa o scot ca spatiu ii mega restrans.... Si ma gandesc sa dau admisia jos decat sa desfac freonul... Da am vazut si chestiile alea de care imi zici tu insa nu sa le am in mana si sa le intorc pe toate fetele, este si maine o zi ... In cel mai rau caz o sa scot mufa si gata...
cj98czh
Eu zic ca aia este cea mai simpla solutie. Este de munca sa le dai jos si ai sanse mari sa fisurezi una din conductele de AC daca nu vrei sa scoti freonul.
sanduiout
Bun, si cum ma asigur ca aia o ramas pe deschis?
iuly_st
Salut,am o problema cu A/c
compresorul de A/C nu primeste comanda...imi poate spune cineva daca a mai patit asa ceva, ce senzor nu dadea comanda sau ce fire se pot intrerupe...sau ce poblema a fost(instalatia de A/C este excelnta,verificata) are cineva o schema cu toata instalatia de A/C la un megan dti din 2000
mersi mult...iar daca exista o discutie pe tema asta, imi cer scuze ca nu am gasit-o
espacern
QUOTE(iuly_st @ 4 May 2013, 14:48)
ce senzor nu dadea comanda

Presostatul...este ala.

@+
dangsm
Va salut! Am si eu o mica problema ,nu-mi baga aer deloc la parbriz si am verificat filtrul de particule si ere foarte imbcsit ,lam scos dar bag foarte putin aproape ca nu se simte, deci treaba asta fara filtru. Ce e de facut?
Multumesc anticipat.
Dodone
Azi mi-am luat si eu inima-n dinti si am demontat climatizarea. Fata de cele scrise pana acum pot sa adaug la demontare si gatul de plastic de la rezervorul de spritgel de pe partea soferului, daca masina are spalatoare de faruri stock.
Am gasit un dinte rupt, de la "rotita" de pe clapeta (de fapt, sunt turnate corp comun). Apoi am mers la dezmembrari si am gasit clapeta cu rotita alba si cu modulul de comanda la un pret excelent: 50 lei. Ii multumesc si pe aceasta cale user-ului Adi Suciu, cel care dezmembreaza masini. E un tip parolist si cu preturi de criza. Maine duc motorasul de ventilatie la revizie, la un electrician. Daca ma lasa ministrul ploilor poimaine asamblez totul la loc.
Dodone
Azi dimineata am dus motorasul de ventilator la elctrician. Acesta mi-a spus ca nu are rost sa-l desfaca pt. ca e presat iar la depresare exista riscul spargerii unor electromagnati. A gresat bucsile cu un spray si a verificat jocul rotorului. Totul a fost O.K.
Am revenit acasa si am remontat totul. Clapeta "noua" si rotita alba de angrenaj sunt produse in 2002 si difera la dantura fata de ce a fost pe masina din semnatura. In rest s-a potrivit perfect.
Celor care se incumeta sa faca aceasta reparatie le recomand sa faca operatiunea intr-un spatiu adecvat (nu ca mine, in fata blocului, cu frica de ploaie) rabdare si atentie la demontare, sa retina corect fazele. Eu am introdus in locas cutia de climatizare, dar am uitat sa pozitionez concomitent si panoul metalic ce se afla deasupra servofranei ( eram stresat de iminenta inceperii ploii si de faptul ca aveam nevoie mare de masina). Am fost un pic 022.gif 022.gif . A trebuit sa demontez, remontez...
La remontare am avut ceva de lucru, ca demontasem si farul stanga, sa pot trage afara conductele de clima. Dar, ca sa pot demonta farul a trebuit sa demontez si jumatate de bara. Ce placere... sleep.gif Daca ar fi sa mai fac odata operatiunea cred ca as scoate freonul si as demonta conductele de freon, cu costurile aferente. Cu acestea montate, extragerea climatizarii e un chin, iar riscul fisurarii conductelor sau a distrugerii etanseitatii pe la imbinari e mare.
Acum pot ajuta cu placere alti forumisti.
ligrivis
Am aceeasi problema la inchiderea usii stanga un zgomot si apoi la punerea contactului , in plus imi pare ca geamul este un pic mai aburit decat deobicei . Cum vad ca problema este destul de comuna o sa incerc sa merg la demolari sa obtin piesa necesara am ochit un Megane 1.9 Dti o sa vad apoi cand am timp cum o sa o pot rezolva.
Dodone
Iti recomand sa ceri ambele piese: clapeta cu roata dintata (piese turnate dintr-o bucata) si rotita de la motorasul de angrenare, mai ales ca exista cel putin 2 tipuri diferite. Ideal ar fi sa-ti vanda si motorasul aferent.
ligrivis
Am frost la un parc rece so am luat sistemul de clapete ,am gasit un Megan 1.9 Dci la fel ca al meu, a frost foarte scump 70 euro cu demontat cu tot.
Probleme am avut la sfarsit sa scot tot ansamblu l-am fortat un pic sa iasa nu stiu altii cum au reusit dar imi pare foarte greu de scos.
Acum va ramane cea mai grea operatiune demontarea si montarea noului mecanism.
coco
Acum 3 saptamani s-a ars prima data siguranta termica de pe modulul cu rezistentele de la ventilator. Am pus alta si acum s-a ars iarasi. Am rotit cu mana de ventilator si se roteste greu. Daca ii dau drumu pe viteza 4 si apoi il opresc merge usor, dar dupa cateva secunde 10- 20s incepe sa mearga iarasi greu. Joc nu pare sa aiba. Cei care au demontat motorul de la ventilator imi pot spune daca asa este normal sa faca sau este gripat al meu?
Dodone
Paletele ventilatorului trebuie sa se invarta f. usor. F. probabil ca trebuie sa demontezi instalatia de climatizare. In prealabil ar fi bine sa cumperi un ventilator, pt. ca cel existent nu se poate repara. Axul se invarte intr-o bucsa, daca demontezi ristisa spargi niste electromagneti. Cel putin asa mi-a spus electricianul auto. La ventilatorul meu a dat doar cu spray pentru gresaj, la bucsa.
coco
Ok , atunci cum se incalzeste fac a doua incercare sa scot toata aeroterma de acolo.
Puteti sa imi spuneti cum desfac racordul conductelor de la AC (banuiesc ca este cel incercuit cu rosu)? caci la capitolul AC nu prea am experienta si la ce sa am grija, este inflamabil sau coroziv freonul din instalatie, nu ca ar mai fi cine stie cat.
Poza este copiata din alt post.

Multumesc cj98czh m-am chiorat mai bine si am vazut surubul.
cj98czh
Vezi postul 2, la pasul 7 ... se desface surubul de pe centru dintre conducte si scoti tevile ... grija mare sa nu pierzi garniturile de etansare.
babanu_ralu
Am si eu aceeasi problema cu clampanitul clapetei la inchiderea usii si la contact. Masina este un 1,9 dci 2003, megane1. Deoarece mi se pare inutil sa desfac tot ansamblul si sa schimb acel motoras, clapeta pentru ca rolul lui est infim, am doua intrebari:
1. Se poate bloca in vre-un fel de sub bord acea clapeta pe deschis? Si care ar fi modalitatea..
2. Daca blochez clapeta pe deschis si scot mufa de alimetare a motorasului, voi mai avea zgomotele?
espacern
Pacanitul la punerea contactului se "rezolva" prin scoaterea mufei dar zgomotul facut la inchiderea usi se face doar prin fixarea clapetei care se misca liber......cu acces a ea pe sub bord/volan.
babanu_ralu
Este loc pe sub volan sa blochez clapeta? Mufa unde se gaseste?
espacern
Citeste tot topicul cu atentie.....mai sunt si altele daca cauti!
felixneagu
Salutare... stie cineva ce valoare are aceasta rezistenta ? Este de la viteza ventilatie habitaclu. Se pare ca este arsa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.