Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Senzor presiune roti
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2
bendeac
Nu am gasit nimic la sectiunea megane asa ca deschid topic nou. Am o problema cu unul din senzorii de presiune pneuri si as vrea sa il inlocuiesc. Am gasit la serus la 137ron, dar as vrea sa stiu daca masina il va recunoaste automat si e suficient sa il cumpar si sa merg cu el la vulcanizare cand trec la anvelopele de vara sau necesita o programare software?
Alex-DJ
Salut,
Din pacate trebuie reprogramare. Deoarece este un senzor nou unitatea care gestioneaza senzorii nu il are in memorie. Aceasta reprogramare este unul din minusurile acestei masini cel putin in cazul meu.....am 8 roti - 4 cu anvelope de iarna 205/50/17 si 4 de vara 205/55/16 si senzori pe toate 8. De fiecare data cand fac schimbul intre iarna si vara sau invers trebuie sa fac si vizita la Renault service pentru reinitializare senzori.
Acum daca esti norocos si cel care se ocupa de masina ta stie ce face dureaza maxim 10 minute si costa 60 ron. Daca nu (am patit-o eu sambata) la acelasi pret stai cam 2 ore!!!
bendeac
Si la ce service e 60 ron, eu am gasit fix dublu..120?
Alex-DJ
Cel de care toata lumea din Constanta fuge...TOTAL SERVICE INTERNATIONAL!
Dar nu avea rost sa fug pana la TULCEA pentru un nimic de genul asta.
Si...nu stiu pe nimeni in Constanta care sa faca asta (nu ca nu ar fi ...nu cunosc eu).
panavision
@Alex-DJ Cred ca cei de la service-ul unde te duci sa-ti reprogramezi senzorii si-au facut abonament la tine, sa le platesti 60 de ron primavara si toamna. Masina poate memora 2 seturi de senzori. Unul pentru rotile de vara si unul pentru rotile de iarna. Iar cand faci schimbul de roti nu ar trebui sa mai initializezi nimic. Asta bineinteles daca cei din service ti-au memorat ambele seturi de senzori pe masina. Se prinde singura ca ai schimbat rotile. Si eu am la fel ca si tine set de roti de iarna si de vara, la fel senzori pe toate rotile si chiar azi am facut schimbul de roti. Am mers cel putin 50 de km si nu mi-a aparut nimic in bord gen "tyre pressure sensor failure". Apoi pentru ca am avut un drum pana la service am facut un test clip sa verific ce senzori "vede" masina. Si bineinteles "vedea" setul de vara.
Alex-DJ
Cred ca pe un forum din UK citisem ca retin 2 x 4 senzori. Desi am insistat la service pe acest aspect mi s-a raspuns ca nu este adevarat.
Am sa cer celor de la Renault o pozitie oficiala legata de acest aspect.
Banuiala mea este nu ca mi-ar lua banii ( desi ....) ci ca incompetenta lor ii impiedica de a folosi CLIP asa cum ar trebui.
Multumesc pentru confirmare.
panavision
Uite si o poza facuta la momentul cand mi-am montat al doilea set de senzori.
[attachmentid=1627711988]
Alex-DJ
Multumesc mult.
AM SA MA RAZBOIESC UN PIC CU CEI DE LA TOTAL SERVICE SI O SA MA ASIGUR CA VOR PRIMI SI UN OPC PE CAP asa ca desert.
Eu chiar am crezut ca sunt incompetenti, dar daca ma gandesc bine pe factura nu scria initializare senzori ci control injectie.
Nu stiu exact ce pasi voi urma, dar nu voi avea liniste pana cel putin vor fi amendati de OPC.
Alex-DJ
Revin cu informatii noi.
Astazi am fost la Total Service si am fost informat ca doar Renault Megane II ph2 retine ambele seturi si nu are nevoie de initializare. Eu am ph1. Nu sunt multumit de acest raspuns si daca cineva stie precis ca se poate si service-ul care ar putea sa-mi dea un raspuns oficial in acest sens va rog sa mi-l spuneti deoarece voi avea nevoie de "dovezi"pentru OPC.
Multumesc anticipat.
skorpio_bog
Sigur te-au mintit iar in incercarea de a evita sa para ei incompetenti si ratati. Daca te uiti la postul colegului panavision, vei vedea ca exista optiunea si pe faza 1.
espacern
QUOTE(Alex-DJ @ 12 Apr 2011, 15:21)
service-ul care ar putea sa-mi dea un raspuns oficial in acest sens va rog sa mi-l spuneti deoarece voi avea nevoie de "dovezi"pentru OPC.
*


Asta as vrea si eu sa stiu!!
NB!
Alex-DJ
Fara o " foaie "din partea unei reprezentante Renault cei din OPC nici nu ma baga in seama.
SI VREAU SA AJUNG CU OPC-ul LA EI. AMENDA AR FI DESTUL DE MARE. Sunt curios cine va fi tapul ispasitor?
Colegii de forum care au CLIP pot confirma acest fapt prin 4 -5 foto cu ecranul complet in care sa se vada si tipul masinii si generatia?

panavision
Alex eu am tot Megane 2.1 deci sigur ar trebui sa mearga si la tine. Incearca si la Vocea Clientului. Ei ar trebui sa-ti trimita un raspuns oficial.

http://www.renault.ro/contact/contact-vocea-clientului/
adi_tanasescu
KILL EM ALL !!!
Alex-DJ
La sfatul colegului "panavision" am scris un mail la Renault. Acest lucru s-a intamplat miercuri, 13.04.2011. In acest mail am explicat totul, am dat datele de identificare ale masinii......
Astazi am primit un telefon in care am fost intrebat care este problema(???) si care este numarul de inmatriculare al masinii(???) si ca vor reveni ei cu un raspuns. Cand va fi acel raspuns nu au stiut sa-mi spuna. Desi, daca nu exista un "specialist"in ROmania care sa infirme sau sa aprobe ceea ce spun eu, exista internet, telefon si tarifele catre Franta nu sunt asa de mari incat cei de aici sa nu-si permita acest fapt. Si ar fi rezolvat problema. Daca vor doar sa-si acopere "colegii" de la Constanta o sa mai am de asteptat. Va tin la curent cu desfasurarea evenimentelor.
remarc
Am pus intrebarea si pe sectiunea de Laguna 3 unde am vazut topic pentru senzori de presiune pneuri dar cred ca ma poate ajuta si aici cineva cu un raspuns:
"Am o intrebare tehnica, va rog, daca ma puteti ajuta, legata de senzorii de presiune pneuri...
Ideea e in felul urmator: masina e echipata cu acesti senzori de presiune pneuri. As vrea sa schimb insa jantele. Exista vreo posibilitate sa transfer sistemul de senzori pe noile jante? Unde sunt situati acesti senzori pe ansamblul roata-janta? Sunt cumva incorporati in jantele cu care a venit masina?
Va multumesc mult pentru ajutor!"
panavision
Se pot muta senzorii pe alte jante, ei fiind corp comun cu valva. Stiu baietii la vulcanizare sa ii dea jos. Ca recomandare, in functie de jantele pe care vrei sa ii muti, schimba garnitura de cauciuc care vine pe senzor cu una de la valve metalice. Tot la vulcanizare vei gasi si din acestea. Este o operatiune foarte simpla si iti garanteaza faptul ca nu vei pierde aer pe langa senzori, dupa ce ii montezi pe noile jante. De asemenea sa tii cont de pozitia senzorilor pe masina in functie de culoarea fiecaruia. vei gasi o schema pe portiera de la sofer unde ai si tabelul cu presiunea recomandata.
Alex-DJ
Desi nu prea mai este un subiect tehnic, revin cu povestea mea...episodul Renault Vocea Clientului.
Sunt sunat astazi de cineva de la ei si sunt invitat sa trec pe la Total Service International pentru a-mi termina initializarea senzorilor intrucat pe 26.03.2011 aveau o versiune de CLIP veche, dar acum o au pe ultima. Eu foarte mirat ii spun ca s-a rezolvat si merg senzorii, ca problema mea este alta, ceea descrisa cu amanunte in mail-ul trimis catre ei. Mi se raspunde ca s-au interesat la Total Service International si raspunsul celor de acolo a fost ca nu se poate ca masina mea sa poata folosi 2 seturi de roti cu senzori fara a trece prin service ori de cate ori le schimb intre ele. Mi-a crescut brusc tensiunea si il intreb daca acesta este raspunsul lor oficial si daca mi-l poate da si in scris. S-a lasat liniste apoi mi s-a replicat ca el nu este in masura sa argumenteze sau sa infirme cele afirmate de mine doarece este doar de la vocea clientului si nu se pricepe la chestii tehnice. Am insistat sa primesc un raspuns scris si mi s-a promis ca il voi avea in urmatoarele zile. Pai daca tot sunt asa de siguri ca este adevarat ceea ce spun cei de la Total Service International de ce au nevoie de cateva zile sa imi dea acest raspuns si in scris?
Acum ca m-am lovit de aceasta problema m-am uitat mai atent prin manual si intradevar UCH-ul ar trebui sa tina minte si sa foloseasca fara probleme 2 seturi de senzori.
Astept mail-ul oficial scris ....si va tin la curent.
skorpio_bog
pai mai ramane sa primesti o dovada de la un service autorizat reno cum ca se pot memora 2 seturi de senzori, iar cu acea dovada si cu scrisoarea de la VC te duci la OPC.
panavision
Alex pana primesti un raspuns oficial de la Renault, cred ca am mai gasit ceva care sa te ajute. Mai exact un paragraf din manualul de service referitor la senzorii de presiune. Mai clar de atat nu se poate.
Daca te tin nervii, mergi la service si cere sa va uitati in manualul de service.

[attachmentid=1627715122]
Alex-DJ
Salut si multumesc pentru interes ""panavision". Exact ceea ce mi-ai subliniat tu am trimis eu la Vocea Clientului Renault. Astept de la ei sa infirme ca ceea ce este scris intr-un manual Renault in limaba franceza din 2003 (deci cu un an mai devreme decat anul de fabricatie al masinii mele) nu se aplica in Romania. Astept raspuns lor oficial scris. Si apoi vedem ce mai facem , poate OPC, poate un mic proces cu TSI........
Abo
Salut.
Am si eu o problema cu un senzor de presiune, fata dreapta.
Imi arata in permanenta: Stop, tyre puncture. Treaba e ca eu nu am pana, dar nu dispare nici in ruptul capului. huh.gif
Intrebarea mea este ce sa ii fac. Trebuie altul sau se poate rezolva cu un clip. Si daca cunoasteti niste preturi.
O seara buna!
Abo
Chiar nimeni nu a patit asa ceva? sad.gif Credeti ca m-ar ajuta asa ceva: Set reparatie, senzor roata (sist.control presiune pneu) ... am gasit pe un seit de piese.
$$ilvviu
Ai masurat presiunea din roata?
Abo
da, presiunea e constanta de cateva zile. Am fost si la vulcanizare in ziua in care mia aparut ca am tot urmarit, am vazut ca nu se desumfla am dat fuga pana la o vulcanizare, roaa e intacta.
$$ilvviu
Inseamna ca a luat-o senzorul razna.
Are o baterie interna care probabil e pe moarte.
Singura solutie e inlocuirea senzorului cu unul nou. Si daca tot faci lucrarea asta schimba-i pe toti, pentru ca in curand or sa inceapa si ceilalti sa faca figuri.
Alex-DJ
Salut,
Revin cu episodul..x din serialul de razboi logica contra!!!
Am atasat raspunsul oficial scris:
"Stimate domnule Munteanu,

Va confirmam si pe aceasta cale primirea solicitarii dvs. dar si a mesajului transmis catre serviciul Relatii Clienti din Franta. Referitor la aceasta, conform discutiei avute in data de 18/04/2011, va comunicam urmatoarele:

-codurile de valve pot fi memorate dar initializarea acestora se poate face doar in service, fiind necesara indeplinirea unei anumite proceduri specifice."

Asa ca este minunat. Saptamana viitoare am sa caut un service care are clip si am sa verific acest lucru. Desi nu le-am mai precizat ca oricum de fiecare data au facut acelasi lucru si anume toti pasi prevazuti ( crestere presiune pana la 3,5 bar, folosire instrument de initializare senzor, etc), nu reusesc sa-mi dau seama la ce mai foloseste memorare codurilor senzorilor, daca oricum nu poti sa te folosesti de acea informatie.
Nu doresc sa am dreptate, dar doresc sa mi se argumenteze de ce nu am dreptate!

Alex-DJ
Salut colegi de forum,
Revin (speram eu pentru ultima data) cu actualizarea situatiei.
Sambata 30.04.2011 am primit un telefon de la Total Service International in care eram invitat la ei in cursul saptamanii 02.05.-06.05.2011 pentru a incerca programarea celor 2 seturi de roti.Asa cum era si normal GRATUIT! Am fost astazi si se pare ( nu mi s-a comunicat in mod cert/clar) ca operatia a reusit (MARE MINUNE, NU?).
Faza zilei vine de la marele BOSS TOTAL SERVICE INTERNATIONAL Olteanu Constantin care a hotarat (probabil dupa indigestia de la masa de pranz) ca eu sa platesc operatia la care am fost invitat de ei si pe care am fost asigurat ca nu trebuie sa o platesc!!!
Seful de service ( o persoana ok in alte circumstante) s-a oferit sa plateasca el personal, doar ca eu sa nu mai plang mai departe la vocea clientului Renault, care o sa transmita la TSI si apoi el o sa aiba probleme. Am achitat eu aceasta operatie, dar o sa o plateasca domnul Olteanu cu varf si indesat. Nu doresc ca angajatul Renault sa aiba probleme, dar asa magarie nu poate fi lasata fara raspuns.
skorpio_bog
Si ce ai de gand sa faci mai departe? Eu unul nu cedam asa usor si nu plateam nimic. Mergeam mai departe cu reclamatiile. Nesimtirea lor nu trebuie iertata sub nici o forma atata timp cat una zic si alta fac.
Alex-DJ
In primul rand o sa trimtit copie a facturii la Renault Romania si Renault FRANTA.
O "sa le multumesc "pentru rezolvarea situatiei si apoi o sa ma duc la opc cu o inregistrare audio a invitatiei in care se specifica clar ca nu trebuie sa platesc nimic. De aici mai vedem.....
SorinCT
Te felicit ca esti printre putinii care iau atitudine in cazul lipsei de profesionalism si metodelor idioate de la TSI Constanta.
Alex-DJ
Salut colegi de forum,
In continuarea telenovelei mele am fost sunat astazi de la Renault Vocea Clientului. Din pacate m-au prins un pic ocupat si foarte pornit ......asa ca nu au avut prea mult timp sa-si spuna "poezia". Una din intrebari a fost (culmea nesimtirii!!!) daca s-a rezolvat problema. Pai acum 10 zile avem un mail oficial de la ei ca nu se poate (citat mailul cu pricina)
"Va confirmam si pe aceasta cale primirea solicitarii dvs. dar si a mesajului transmis catre serviciul Relatii Clienti din Franta. Referitor la aceasta, conform discutiei avute in data de 18/04/2011, va comunicam urmatoarele:
-codurile de valve pot fi memorate dar initializarea acestora se poate face doar in service, fiind necesara indeplinirea unei anumite proceduri specifice.

Va transmitem salutarile nostre distinse.

Cu stima,
Adrian BERECHET
Vocea Clientului Renault
Tel 021 203 88 58
"


.....acum se pare ca se poate! PROFESIONISTII!!! ( Probabil ca s-a gasit cineva care sa consulte si un manual si sa observe cum se face treaba)
Partea haioasa ( inca pot sa mai vad si sa gust ironia) este ca mi-a spus ca vor verifica daca s-a intamplat cum am spus eu in ceea ce priveste ceea ce s-a intamplat ieri si despre plata!?! Le-am atasat factura deja si cred ca nu am ajuns in stadiul de nebunie care sa ma faca le mai dau bani degeaba!!!
Sunt "curios" ce noi date le va aduce aceasta verificare. De notat ca cel care m-a sunat de la vocea clientului este (acelasi!) d-nul Adrian BERECHET.

I'll be back!!!

skorpio_bog
Dar la vocea clientului nu au mai multi angajati? Sau a pus stapanire berechet pe tot?

5 May 2011, 19:45:
Se pare ca da. Uite aici topic special pt berechet:

http://www.reno.ro/JEGOSII-de-la-VC-azi-Ad...et-t212037.html
jarold
Salve,
caut si eu un set de senzori pentru al meu megane, ma poate sfatui cineva cu un pret bun?
Multumesc.

PS: rog PM deoarece nu stau foarte mult pe aceasta sectiune. Multumesc.
Tuborgg
De cind am schimbat anvelopele de iarna, a aparut si la mine avertizare la roata stinga din fata. Cind este mai frig, zice ca am pana cu martorul STOP si nu pot sa vad nici macar km din bord. Cind este mai cald, adica ceva grade plus, imi arata ca trebuie sa refac presiunea, atunci merg toate in bord, km, service, etc. Mentionez ca presiunea este ok, constanta. Am incercat si cu presiune mai mare si mai mica, dar mesajul nu dispare, credca e pe duca sensorul sau bateria acestuia.. sleep.gif
segcm
Am luat niste jante originale SH in stare buna, cu senzori de presiune pe ele. Credeti ca ar avea rost sa ma ambalez sa ii fac sa functioneze pe masina mea sau mai bine imi vad de treaba?
?
iDoctor
daca ai ceasuri cu display mare sau cu cel ce indica usa independent merita , altfel iti trebuie alte ceasuri .
R19/16v
Are Scenic. "Ceasurile" sunt toate la fel, din acest punct de vedere. Banuiesc ca mai are nevoie si de restul hardwareului.
iDoctor
n-am fost atent , credeam ca are m2 . doar prog prin excitare ,
segcm
Ce hardware îmi mai trebuie? Cei ce au aceasta opțiune, este utila sau se poate de la umiditate, defect fizic senzor... sau altceva sa îmi fac probleme inutile?
Mulțumesc.
R19/16v
Avand in vedere ca a devenit obligatorie, eu zic ca e evident ca e f utila.
Mie-mi place sa n-am grija lor si nu m-au suparat niciodata, cu toate ca se zice ca au 5 ani de viata in bateriile alea, ai mei tocmai au facut 11 si merg f bine.
segcm
ai idee de ce mai am nevoie in afara de senzori? am scenic cu keyless daca asta are importanta dpdv UCH...
RADU__
Configurare UCH cu CLIP si initializare senzori cu un excitator sau cu procedura de dezumflare rapida a pneurilor de la 4 la 3,5atm.
R19/16v
Nu-i trebuie antene & stuff, cum e pe la Laguna?
RADU__
la uch faza 1 sau 2 de megane....nu.
segcm
am renuntat la idee, 1 din senzori era infundat la supapa
ionitagelu
QUOTE(RADU__ @ 11 Apr 2016, 21:48)
la uch faza 1 sau 2 de megane....nu.
*



Eu am ceasurile cu display care arata fiecare usa deschisa si sunt si rotile desenate pe display.

Daca pun senzori trebuie doar sa fac initializarea din UCH si acea excitare si vor functiona?
iDoctor
da
ionitagelu
Aveti idee cum se pot excita senzorii? Prin desumflare nu am reusit sa-i initializez.

Modelul asta: 8200281399 e compatibil cu megane 2 ?
RADU__
Nu stiu codul, dar ai mei asa arata. Initializarea prin dezumflare se face cu ventilul scos cu CLip in functie pe menu de initializare. Se dezumfla rapid de la 4 atm la 3,5atm.
Nu prea este indicata aceasta operatie mai ales la anvelope vechi.
Nu este indicata dar....neavand alta solutie, pentru timp scurt sa speram ca nu sufera prea mult anvelopele.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.