Auzisem de ceva vreme de instalatiile de gpl montate pe motoare diesel dar nu am dat prea mare importanta subiectului dieselul consumand oricum destul de putin.
Acum insa cand preturile cresc galopant am cautat un pic sa vad unde a ajuns domeniul.
Pe langa scaderea consumului(mai ales la drumurile lungi), producatorii promit o crestere semnificativa a puterii motorului, a cuplului cu aprox. 40% !!!
Are cineva de pe forum o asemenea instalatie ?
LE- alte beneficii:
"Acest tip de instalatii, s-au montat deja in tari care folosesc aceste sisteme alternative de alimentare,cum ar fi:Canada, Australia, S.U.A., precum si in tari din Europa: Danemarca, Italia, Germania, etc.
Descriere sistem GPL Diesel
Sistemul utilizat foloseste un amestec de motorina cu GPL. Dezvoltarea acestui sistem dual, motorina+GPL (DFD = dual fuel diesel), a fost motivata de obtinerea unor cheltuieli mai reduse pentru combustibil, obtinerea unor emisii poluante mult mai mici, precum si a unei fiabilitati mai mari a motoarelor diesel. Motorina, care are o ardere de 82%, amestecata cu propanul dezvolta o ardere aproape completa de 97.5%, asemanatoare cu a benzinei.
Trebuie specificat faptul ca, instalatia gpl pentru diesel are o justificare importanta numai pentru masinile care circula mult in afara localitatilor. Functionand in sistem dual, senzorul de pozitie al pedalei de acceleratie, transmite calculatorului cresterea debitului de combustibil pe masura ce pedala este apasata. In acest moment, se schimba procentul de amestec motorina/gpl in favoarea gpl-ului. Adica, in momentul cresterii turatiei, se modifica procentul de amestec: cel de motorina scade si cel de gpl creste. Astfel se obtine si arderea completa si cresterea puterii motorului.
Beneficii ale sistemului GPL pentru motoare Diesel
Beneficiile folosirii acestui sistem sunt:
* economie de combustibil intre 5%-40%, in functie de sarcina;
* cresterea puterii motorului pana la 30%;
* cresterea cuplului motor pana la 40% ;
* uleiul se pastreaza mai mult timp curat(schimbul se face la un numar mai mare de kilometri);
* cresterea semnificativa a fiabilitatii motorului;
* reducerea costurilor pentru intretinerea motorului, datorate arderii complete ;
* reducerea emisiilor poluante si automat a mirosului specific al gazelor de evacuare;
* reducerea zgomotului motorului.
Elemente componente ale instalatiei GPL pentru motoare Diesel
Sistemul este format din:
* rezervor GPL
* electrovalva GPL,care deschide si inchide trecerea GPL, prevazuta cu un filtru
* reductor-vaporizator, care vaporizeaza gpl-ul si reduce presiunea la valorile dorite
* rampa de injectoare de gpl
* E.C.U.(calculatorul), care controleaza electronic sistemul
* buton de comutare diesel - L.P.G.
* senzor M.A.P.,care masoara presiunea G.P.L.transmitand semnal catre E.C.U.pentru calcularea cantitatii G.P.L. necesare motorului
* senzor de pozitie al pedalei de acceleratie"
Crezi ca merita montarea GPL-ului pe Diesel? In cat timp se amortizeaza costul instalatiei?...
Inca nu mi-am facut calcule de genul dar cresterea semnificativa de cuplu este impresionanta, unii investesc suma aia in chip tunning pentru o asemenea crestere si nu realizeaza economii ulterioare, in plus risca defectiuni la motor.
Totusi nu prea cred in cresterile alea de putere si cuplu, mai e si marketing. Care este costul unei astfel de instalatii?
Unde pui ca unii ziceau ceva de +75% putere !
aleksanders
24 Mar 2011, 14:57
motoarele diesel sunt ceva mai pretentioase la combustibilii uscati cum este si gpl-ul, un otto accepta mult mai bine gazul - asa ca eu zic ca trebuie luat in calcul si cat de mult uzeaza motorul
Nu cred ca renteaza la o masina care consuma 5%.
bejanmarinel
24 Mar 2011, 21:17
pe ce principiu funtioneaza instalatia GPL pe diesel? tot pe autoaprindere? exista echipamente suplimentare care sa apringa gazul? unde se injecteaza gazul? dupa filtrul de aer ca la injectia pe benzina monopunct?
Diferenta este ca aici gazul se amesteca cu motorina si ard impreuna in diferite concentratii functie de apasarea pedalei de acceleratie pe cand la benzina este ori-ori !
bejanmarinel
25 Mar 2011, 12:06
am inteles
Daca este asa cum spun producatorii instalatiilor ca acceleratia cu cat este apasata mai tare, cu atat creste cantitatea de gaz si scade cea de motorina in amestec, probabil ca ajuta mult si la demaraj, atat cu consumuri mai mici cat si cu putere mai mare !?
Se zice ca si putere mai mare
.
Urmaresc subiectul de anul trecut si deja m-am documentat ceva . Pe motoare mici nu prea se merita dar daca te gandesti sa tii masina poate ca pe termen lung merita.
E ideala pe masini cu motoare mari acolo unde economia este destul de mare.
Ca sa intelegeti principil de functionare cititi istoria de la
http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=37482 , de admirat curajul priceperea si pasiunea omului ( va recomand sa ii cititi topicul cap coada - foarte frumos a relatat ).
Ca si actualitate in curand daca RAR-ul va omologa Disele + GPL vor fi oferte pe
http://www.nordservice.ro/Instalatii-GPL-D...Craiova_1_8.htm si o sa urmeze mai toti in curand , dar sunt si instalatii din relatarile altora care se monteaza probabil fara autorizatie ... dar banuiesc ca nu are rost sa riste cineva pana nu e omologat de RAR fie ca sistem alternativ de alomentare fie ca metoda ,,chip tunning" pentru dieselare
.
Si da avand in vedere ca pana acum cei cu benzinare ne radeau in nas ca isi pun gaz si au consum mic in comparatie cu dieselurile sa vedem de acum cu cine mai fac comparatie de economie
) , si cred ca o sa vorbim si de sportivitate benzina vs Diesel GPL cat de curand
.
Eu am abordat subiectul nu din pricina nemultumirilor fata de consumul masinii mele sau pt ca as vrea sa-mi pun o astfel de instalatie ci mai mult ca o curiozitate aparuta in peisaj !
Se spunea ca nu se poate pune gpl pe diesel dar uite ca se poate si cu performante mult mai bune decat la benzina. Toti benzinarii o sa va bagati unghia in gat, este un fel de Nitro !
Ah si amanuntul cel mai important
.
Alternativa sau acest sistem dual de alimentare nu a fost nascut pentru economie sau putere ci pentru protejarea mediului inconjurator dat fiind faptul ca arderea se face intr-un procent mult mai mare si astfel vor fi mai putine noxe eliminate in atmosfera, si da cei care prezinta acest sistem de alimentare celor de la RAR pe asta ar trebui sa se axeze, restul detaliilor cum ar fi siguranta nu se pune problema fiind acelasi circuit aproape ca la benzinare , etc .
... si da sa va mai auzim cu replica pe care un forumist ce posteaza destul de des ( respectele mele Espacern ) o are la semnatura care zice ceva de genul:
sportivitatea incepe acolo unde dieselul se opreste la 4000rpm
( evident e fan benzina ) si care ar trebui completata cu ceva de genul ,,, pentru unii sportivitatea inseamna doar sunet si atat
.
Vom trai si vom vedea ...
Deci ar fi bun pt camioanele astea nesimtite care mai au putin si scuipa direct motorina in flacari pe tevile de esapament ! Mai avem putin si ajungem la normele euro10 si noi avem masini din epoca de piatra care cand apasa pedala zici ca a lat foc casa poporului !
Oricum unii dau bani seriosi pt cresteri de putere chiar si cu 5cp, daca o intalatie ca asta ajunge la cresteri de 75% a puterii, inseamna ca sunt un miracol evident.
Hai sa vedem cine isi pune primul de pe forum ?!
diesel_power
26 Apr 2011, 12:52
Daca mie mi s-au stricat supapele de retur ale injectoarelor punand motorina de la Petrom, in cat timp se vor strica folosind GePeLeu ?
Acum toate masinile diesel au DPF-uri?
oare ce-o sa zica el?
Faptul ca se strica diverse componente de la gepeleu e un mit sau lucruri pur teoretice emise de nespecialisti.
Am avut doua masini pe gpl si niciuna nu a suferit avarii la motor, alimentare, supape etc. si au mers sute de mii de km.
Singurele neajunsuri erau de la rateuri in carcasa/furtune filtru aer(care pot sparge anumite componente), reglaje dese, furtul la pompele de gpl, consum aproape imposibil de estimat cu exactitate.
espacern
27 Apr 2011, 08:03
QUOTE(Ma3x @ 12 Apr 2011, 23:01)
Vom trai si vom vedea ...
Sper ca ai o varsta frageda pentru ca va mai dura"asteptarea"...
NB!
diesel_power
27 Apr 2011, 11:09
Da, dar n-ai avut GPL+Diesel. Ce vroiam eu sa spun, e ca injectoarele la dci se strica punand chiar si motorina simpla. Nu vreau sa stiu ce se va intampla atunci cand o mai amesteci cu gaz, gazul diminunand lubrefierea pompei de injectie si a injectoarelor.
In plus, GPL-ul genereaza caldura mai multa chiar si decat benzina. Problema asta cum e abordata?
Cred ca este o solutie buna pentru camioanele Roman Diesel din '70 toamna, nu pentru un diesel modern. Eu nu imi amintesc, ca eram copil in anii '80, dar tata mi-a spus ca existau autobuze cu niste tuburi mari de gaz montate pe acoperis, si ca degajau un miros frumos prin esapament, dar erau si foarte lenese. Deci, este destul de veche ideea de a pune gaz pe motor diesel, dar motoarele actuale nu cred ca sunt compatibile.
La sistemul asta gazul nu trece prin pompa si injectoare, vine ca si la benzina pe traseul de aer !
diesel_power
2 May 2011, 13:40
Pai si ce l-ar opri pe gaz sa nu faca combustie inainte ca pistonul sa ajunga la PMS (Punctul Mort Superior) ?
Tocmai din aceasta cauza, motoarele diesel nu functioneaza cu amestec aer+combustibil, ca n-ar apuca pistonul sa urce pana la capat ca ar detona amestecul si ar trimite pistonul inapoi prea devreme.
1.Renteaza la camioane unde au rulaj si consum mare.
2.La autoturisme,la un rulaj mediu de 15k pe an, cheltuiala se va amortiza peste 6-7 ani.Eu,daca mi-as pune GPL ,avand in vedere rulajul meu anual(in jur de 7k pe an) mi-as recupera banii dati abia peste 10 ani...
Se pare ca revenim in forta ca Butheeeeeeeeee ! De voie de nevoie, pretul motorinei ne indeamna la prostii !
T.rac3Er
12 Nov 2011, 09:04
revenim teoretic sau practic?
Cred ca practic, asta daca ma uit in portofel !
T.rac3Er
12 Nov 2011, 14:39
voiam sa stiu cu ceva date concrete.
gen in rrrromania se monteaza asa ceva acolo si cu pretul de x.
sau in vest se instalaeaza asa ceva cu y euro, si la noi nu si poate vreun dornic sa contacteze montatorii oficiali ai brandului respecitv din rromania ca isi soreste asa ceva si sa primeasca o cotatie.
Astept si eu sa vina cineva si sa spuna: MI-AM PUS INSTALATIE !
Pentru mine economia de carburant fata de pretul instalatiei nu ar fi prea tentanta pentru ca merg putin insa cresterea de putere este wow !!!!
T.rac3Er
14 Nov 2011, 11:59
nu fac reclama, dar curiozitatea m-a impins la gugle.
http://www.nordservice.ro/Instalatii-GPL-D...Craiova_1_8.htmdeci cine e interesat (are motor diesel ca eu am benzina + gaz) poate suna si afla mai multe informatii.
de asemenea ne poate posta aici rezultate.
sigur sunt si alte firme care monteaza
s-a testat deja instalatia racer.
cauta pe forumul celor de la opel si vezi acolo povestea frumoasa dar cu sfarsit dureros al unui tip curajos si priceput insa cu talpa grea.
Da am citit pe forum acolo, pacat de masina aia dar tipul as spune ca a fost inconstient, depasire oarba prin dreapta la peste 180 si tras brusc de volan !?
T.rac3Er
15 Nov 2011, 09:11
realizati ca nu stiu unde si daca puneti un link aici ar fi excelent. asa si altii nu vor bajbai.
chiar sunt curios si eu de rezultate
Gasesti
aici toata povestea cu final de jale !
Pana la urma s-a omologat la Rar asa ceva?
Sau in alta tara din UE, pentru ca dupa e mai usor.
Are cineva ceva noutati, v-a ajuns pe la urechi ceva interesant legat de subiect ?
Sunt intr-o perioada in care as face multe imbunatatiri si modificari masinutei mele. Printre acestea ma zgandare si ideea asta cu gepeleu' !
In conditiile actuale (pret motorina) ma gandesc serios fie sa circul cu masina doar la drumuri lungi sau sa schimb pe benzina+GPL. Dau 200+ ron pe luna pe motorina
. Ar trebui sa isi majoreze incasarile RATBul si sa mai suplimenteze rute, astfel ca daca nu voi mai astepta mult in statii transportul in comun e o varianta economica si nu la fel de stresanta
- nu mai conduc .
GPL pe Diesel nu stiu cata economie va aduce pe motoarele mici ... asteptam totusi omologarea aia care deocamdata la astia de zic ca e in curs de omologare, tind sa cred ca e reclama si doar atat, daca era in regula instalatia care au propus-o li se aproba demult.
Indiferent cum ai da-o, pe motorina iesi mai bine chiar daca litrul este 7 lei iar benzina 5.
La consum 6 in oras fata de 9-10 pe benzina, crede-ma ca se simte la un plin.
GPL-ul asta pe diesel ar fi interesant tocmai pt drumuri lungi, atunci amestecul devine bogat in gaz si mai sarac in motorina
cj98czh
14 Jan 2012, 13:49
La consum 6 in oras fata de 9-10 pe benzina,
[/quote]
A dracu cum consuma a ta 6 in Bucuresti si la m ine in Cluj ia 8% ... Axe, umblii doar noaptea si duminica??
Ca altfel nu prea vad la motorul tau consum de 6% circulat ziua in aglomeratie ...
Eu totusi cred ca la tine este 6% mixt si atunci da, este ok ...
Pai ar fi cam mixt pt ca merg doar in we si afara
Uneori am si 5.8 pe computador !
T.rac3Er
16 Jan 2012, 09:52
daca e dacia logan 1.5 dci 65cp, atunci poate consuma 6% in oras, in rest ... macane.
motor de peste 100cp (de la vag cel putin stiu cateva exemple) au peste 8% in bucuresti, in conditiile in care un motor pe benzina de 1.6 aspirat are 10-11)
de asemenea, daca e si cu filtru de particule, motorul diesel (din cate am citit) are de suferit la traficul de bara la bara, fiindca sare peste regenerarile alea, sau le face prea des, nu mai stiu acum, deci e de rau. si cum toate dieselarele noi au filtru de particule, rezulta fail oras+diesel.
pentru orase masini mici cu motoare mici sunt arhisuficiente, chiar electrice. nu ai nevoie de peste 200cp sa faci naveta la servici, sa te duci la furnizori la intalniri sau sa transporti persoane/marfa.
si la drum deschis o benzina aspirata de 110cp poate avea de la 5.5%(pe autostrada cu mers constant) in timp ce dieselul echivalent ca putere pleaca de la 3.5%. fiecare isi face calculele in unctie de nevoi, si de fente (daca doar atat il duce capul)
Daca nu crezi voi face un filmulet pt youtube si iti arat pe bord media pe cateva mii de km, ca sa nu mai macane !
LE: motor 1.9dti
T.rac3Er
16 Jan 2012, 12:46
mii de km e irelevant.
luni dimineata resetat si vineri la final de program resetat, si ce fel de drumuri.
adica 5km parcursi pe centura nu echivaleaza cu 5 km in centrul orasului cu zeci de stopuri.
adica intelegi la ce ma refer. consumul prezentat de tine nu este realizabil in trafic de bucuresti decat in conditii speciale. si o zic posesorii de masini diesel, eu doar preluand ceea ce am vazut de la ei. ei nu isi lauda odrasla ca e a lor, ci merg pe realitate, ca deh, asta e.
Revenind la oitele noastre, am sunat la
astia si am aflat ca instalatiile sunt in curs de omologare pentru martie-aprilie !
Ca sa ma aflu-n treaba am mai sunat o data la firma care spera sa omologheze jucariile astea cat mai curand. Au spus ca iau tot echipamentul din polonia unde au si omologare dar birocratia de la noi e mult mai vanjoasa si rezista la presiuni.
Raspunsul a fost: sa revin cu un telefon peste vreo luna !
Intre timp altii au facut progrese, iata exemple si cateva date depre instalatii:
My WebpageMy WebpageMy Webpage
pishky
28 Sep 2012, 13:55
nu mai gasesc acum, dar era cineva pe forumul opel care a pus gpl pe o vectra diesel, rezultatul a fost cresterea semnificativa a puterii ( asta a urmarit, nu consum), sfarsitul a fost .......motorul mergea ok, dar a facut accident.
este ceva gen jurnal de bord, dar nu mai gasesc acum.
cj98czh
28 Sep 2012, 14:20
Axe vrea sa o faca s consume mai putin decat bicicleta
...
Sunt tare curios cata motorina bagi si in cat timp ti se amortizeaza costul unei astfel de instalatii .... parerea mea este ca la cat de putin consuma un diesel .... nu merita ...
serban24
28 Sep 2012, 14:53
QUOTE(pishky @ 28 Sep 2012, 13:55)
nu mai gasesc acum, dar era cineva pe forumul opel care a pus gpl pe o vectra diesel, rezultatul a fost cresterea semnificativa a puterii ( asta a urmarit, nu consum), sfarsitul a fost .......motorul mergea ok, dar a facut accident.
este ceva gen jurnal de bord, dar nu mai gasesc acum.
la asta te referi?
http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=37...+turbo+motorinadaca se considera ca este nepotrivit linkul pt forum reno rog un moderator sa l stearga
T.rac3Er
28 Sep 2012, 15:00
daca citeai pe acolo vedeai ca se poate ajunge la jumate la consum.(discutand in bani cheltuiti la suta de km prcursi, ca faci o medie ponderata a celor 2 combustibili)
si oricum cine are diesel merge mult teoretic, deci si instalatia o amortizezi relativ repejor.
acum vine intrebarea de soc.
daca o instalatie moderna costa 2500 pt un 4 cilindrii benzina, probabil ca smecheria asta care e mult mai complexa la instalare va costa 3500lei pt un 4 cilindrii.
QUOTE(cj98czh @ 28 Sep 2012, 14:20)
Axe vrea sa o faca s consume mai putin decat bicicleta
...
Sunt tare curios cata motorina bagi si in cat timp ti se amortizeaza costul unei astfel de instalatii .... parerea mea este ca la cat de putin consuma un diesel .... nu merita ...
La mine prioritatile ar fi :
1cresterea cuplului
2adaugarea a 30-40 caluti
3consumul scazut, mai ales extraurban care la mine este 95%
QUOTE(T.rac3Er @ 28 Sep 2012, 15:00)
daca citeai pe acolo vedeai ca se poate ajunge la jumate la consum.(discutand in bani cheltuiti la suta de km prcursi, ca faci o medie ponderata a celor 2 combustibili)
si oricum cine are diesel merge mult teoretic, deci si instalatia o amortizezi relativ repejor.
acum vine intrebarea de soc.
daca o instalatie moderna costa 2500 pt un 4 cilindrii benzina, probabil ca smecheria asta care e mult mai complexa la instalare va costa 3500lei pt un 4 cilindrii.
Nu ar avea de ce sa coste mai mult , ar putea costa chiar mai putin pt ca pare mult mai simpla.
diesel_power
30 Sep 2012, 19:58
Prioritatile tale s-ar putea rezolva si in alt mod:
1. EGR off + chiptuning
2. chiptuning
3. chiptuning-ul scade usor consumul la mers normal (maxim 10 procente).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.