Salut!
Am o Laguna 1 si vrea sa o las putin de spate,pe fata am arcuri rosii cred ca sport si sta aiurea lasata de fata si ridicada de spate...Am cautat pe net cum stat treaba cu barele de torsiune dar nu am inteles pe deplin...am facut si presa de scos tot ce trebuie...As dori sa imi explicati care bare trebuie scoase in ce sens rotite ce dificultati o sa intampin.
katalyn03
20 Mar 2011, 14:37
nu cred ca poti cu presa aia,pentru ca trebuie sa scoti mult barasu filetul in bara de torsiune are maxim 1 cm, deci cateva filete nu o sa reziste. eu zic sa iei un ciocan de 2-3 kg si o rezolvi
daca te-ai uita mai atent sub ea si ai vedea principiul de functionare nu ar fi prea greu
1 nu trebuie sa dai puntea jos de pe masina, trebuie masina suspendata de ambele parti
2 trebuie sa desfaci telescoapele din sasiu(raman prinse pe punte ca este mai usor si ai si reper cat o lasi, sau ridici). dupa ce desfaci telescoapele iti iei ca punct de reper capatul telescopului, dupa care scoti barile de torsiune(cele dinspre spatele masinii pentru ca este mai usor), apoi ridici sau lasi puntea(depinde ce vrei sa-i faci) cu in cric la urmatoarea gaura a barii de torsiune(te uiti la capatul telescopului mai sus, daca vrei sa o lasi, mai jos daca vrei sa o ridici), bagi barile la loc, pui telescoapele si gata
inca ceva: un dinte din punte inseamna 4 cm la garda
jungle_21
20 Mar 2011, 14:59
Aici gasesti mai multe info cu poze.Nu e Laguna, cred ca e un Renault 5, dar principiul e acelasi.
http://www.retro-renault.com/forums/mechan...orsion-bar.html
Este si in manualul de reparatii o descriere cu poze si sfaturi .
Poate fi de folos.Trebuie sa te inf cit mai bine treaba ,nu-i usoara.
Bafta.
Ce ii cam in ceata la mine in cap:ma gandesc ca toate 4 trebuie rotite cate un dinte in sens acelor de cesornic de ex,daca 2 le rotesc si 2 nu ma gandesc ca cele ramase la la normal o sa ia mai mult din sarcina si vor fi mai exploatate ca cele 2 modificate
...sa vina vremea buna ca ii dau eu la cap
da mi cam frica sa nu stric cv
"jiku" tare as dori sa pun mana pe acel document
...daca ai avea un link cv ar fi perfect
espacern
20 Mar 2011, 17:14
In documentul atasat este prezentata puntea din spate.
Acolo gasesti si ceva detalii despre operatia pe care vrei tu sa o faci:
interventia la barele de torsiune...
Chiar daca este in limba franceza sper sa te ajute.
Numai bine!
Despre documentul atasat de espacern era vorba
Numai bine
Am cam inteles cum sta treaba...Va multumesc pt info
Nu stie cineva o laguna v6 bagata la dezmembrat?
Salut!
Am reusit sa las si eu masina cu funduletu pe jos...pana am nimerit inapoi canelurile alea o fost mai greu...dar acuma alta problema cam sare pe drum de pe la 120 topaie curu la ea...pana acuma nu facea asa oare care este treaba?...
Pun o poza cu ce am reusit...jantele sunt mici dar vor fi schimbate....
Gabryel.GLN
2 Apr 2011, 15:06
Nu ti se pare ca e lasata cam mult?
jungle_21
2 Apr 2011, 22:56
Ar trebui sa o lasi si din fata....va arata mult mai bine. De ce ai asa mult loc intre roata si bara fata?, Sau este bara mai scurta decat la altele? Stiu ca am mai vazut asa la un
R 21 diesel cu bara de benzina, care era mai scurta.
Pe fata am acurile rosii...ma gandec ca or fi cv natie de sport...sau asa vin din stok...nu stiu...referitor la bara cred ca de la jante apare distanta sunt pe 14 guma cu talon mic pe spate e mai mare guma...
valifilioreanu
11 Apr 2011, 10:12
QUOTE(Korea @ 20 Mar 2011, 19:49)
Am cam inteles cum sta treaba...Va multumesc pt info
Nu stie cineva o laguna v6 bagata la dezmembrat?
e o laguna V6 la dezmembrari in Urziceni, e completa inca, arata f bine.
0763792461 sau 0756340383
ronnix
15 Feb 2013, 22:25
@korea
am si eu o intrebare, dupa ce ai coborat masina din torsiune, mai tine la greutate? daca sunt 5 oameni in masina nu atinge?
rada ion
28 Feb 2013, 21:53
nu e bine asa joasa pe spate. mai iei pe cineva in spate? sau mai pui ceva in portbagaj?tu ai umblat la bara de torsiune eu am taiat o spira din arcuri din toate. eu am safrane. masina a coborat 4 cm sta dreapta se aseaza mai bine pe curbe si cu 3 in spate nu sunt probleme
Gabryel.GLN
28 Feb 2013, 23:35
Laguna nu are arcuri pe spate, deci daca vrei sa ii faci ceva trebuie sa umblii la bara de torsiune.
rada ion
28 Feb 2013, 23:38
stiu. dar fiecare a umblat la ce are
Corect, dar tot nu am primit un raspuns concret, daca e coborata din torsiune mai tine la greutate?
rada ion
1 Mar 2013, 23:22
nu prea mai tine deoarece nu mai ai spatiu intre roata si oala si cred ca are si un tampon de siguranta la fiecare roata din spate daca ajunge pe acel tampon suspensia nu mai lucreaza si masina sare si la cea mai mica denivelare
Ma gandeam ca poate sunt mai rigide telescoapele, sunt mai 'presate'
rada ion
2 Mar 2013, 21:15
telescoapele nu influienteaza cu numic garda la sol decat impiedica masina sa se legene
Sm21Mux
3 Mar 2013, 14:48
asa ar trabuii sa arete..
...eu ma apuc de treaba pe la mijlocu luni..
M Sandica
4 Mar 2013, 15:59
cea mai mare prostie,daca mai pui 2 in masina de 100 kg la 170 la ora pleci pe luna
,o masina normala trebuie sa aiba aceasi distanta intre roti si aripa,cat e in fata sa fie si in spate,o masina se leagana cand bucsaraiaie e varza,Si masina mea s-a lasat dar am carat cu ia 2-3 ani pe timp de toamna struguri in jur de 1000kg pe simplu apoi cu remorca 2200-2500,acum e lasata de spate si vreau sa o ridic .Pentru ca masina lasata de spate si incarcata se ridica de bot si nu mai taie aerul plus ca ii creste si consumul ,pe curbe la viteza mai mare cauciucul iti bate in aripa .din punctul meu de vedere nu umblati la garda masinii ci tineti-o din scurt cu bucsaraia si o sa luati curbe la 90 grade cu 100-120 km pe ora fara probleme ,ca sa mai stiti un lucru laguna 1ph2 e mai stabila pe strada decat o laguna 2 la 170-180 la ora ,aerodinamica lagunei 1 e mult mai buna decat la 2
rada ion
4 Mar 2013, 20:55
nu e nici o prostie daca sti sa cobori masina egal in fata si spate. dar nu o cobora prea mult ca apoi nu are unde sa mai lucreze suspensia. M Sandica, cand bucsele sunt varza masina nu se leagana asa rau sa vezi cand nu mai ai amortizoare parca esti pe mare.am mers cu un opel mai demult care nu mai avea amortizoare bune
M Sandica
5 Mar 2013, 10:21
nu vreau sa contrazic pe nimeni ,dar laguna 1ph2 e destul de joasa in comparatie cu megan, logan,laguna2,pasat etc .cat de troncanit are bucsele mari de la punte si telescoapele si intradevar balansul e doar din telescoape .eu as intreba daca stie cineva ridicat cu un dinte din barele de torsiune cati cm se ridica?eu am difenta fata -spate 3cm
cri8sti
5 Mar 2013, 13:16
un dinte = 4cm (probat)
Sm21Mux arata bine, mie imi place. cred ca mai trebuie putin coborata de fata
Sm21Mux
7 Mar 2013, 18:07
msms !!!!
cristicristutu
8 Mar 2013, 02:19
Daca da fata mai jos atinge roata in aripa cand vireaza, si asa poate atinge la maxim.
iulex80
7 May 2013, 22:33
intrebari off topic in legatura cu demontare amortizor spate
surubul de sus al amortizorului spate este obligatoriu tubulara de 22 cu 12 colturi sau ati reusit sa demontati cu inelara cotita simpla?
la partea dinspre punte am inteles ca este nevoie de lampa cu gaz sau mai este alta metoda de extragere a bucsei amortizor din punte?
merci.
l_ussu
10 May 2013, 22:40
eu am avut o masina cu susupensie sport H&R dar la bara de torsiune nu sa umblat deloc si arata foarte bine ,acele telescoape sport de pe spate au fost mai scurte ca cele originale ,nu merita toata munca sa modifici bara
am sa revin cu poze cu masina ,sper sa le mai am
Vreau sa schimb si eu bucsele de la bara de torsiune si am studiat pe sub masina.pe bara de torsiune am vazut ,stanga - dreapta,niste cilindri de metal formati din doua semisfere strinse cu doua suruburi M 6.Intreb ce rol au acei cilindri.
scorpion i
23 Sep 2017, 17:21
Sunt contra greutati. Se dau jos din suruburi dupa se pun la loc. Bafta
Ok,inteleg ca sunt contragreutati,dar ce rol au,daca le dau jos si nu le mai pun ce se intampla?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.