Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aer conditionat Twingo
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Twingo
Pages: 1, 2
Kostyn Twingo
Salutare, stie cineva, se poate monta instalatie de aer conditionat pe bubulicile noastre, cele ca nu sunt dotate cu asa ceva.Eu am un Twingo din 2001.Daca stie careva sa-mi dea si mie o ideie, un link un nr. de telefon ceva ca vreau sa nu mai transpir vara asta in masina.multumesc
micul75
se poate monta sigur..
micul meu este din 2000 si este dotat si ac. montat din fabrica
Kostyn Twingo
montat din fabrica stiu ca sunt .... dar vreau sa stiu cine poate sa-mi monteze si mie si cat m-ar costa si nu in ultimul rand locatia.
micul75
pai completeaza-ti si tu profilul de unde esti , poate te ajuta cineva din orasul tau
eu ti-am raspuns la intrebarea ta ''se poate monta?''
bubu782001
Se poate monta dar te costa cel putin un sfert din valoarea masinii (posibil si mai mult). Asta doar piesele. Manopera este altceva.

Ai de cumparat asa:

Condesorul, evaporatorul, tevile, senzorul de presiune, filtrul uscator, compresorul de AC, panoul din bord, valva de expansiune, tubulatura de aer de sub bord (este diferita) alta aeroterma (diferita si asta), bordul este diferit (nu pare dar ESTE, versiunea cu AC are in stanga plic-ul ala de depozitare, ce afara AC are un torpedou), trase fire la motor (MULTE), un releu o siguranta, si multa, multa munca.

Cat se poate, schimb-o cu una cu AC - eventual platesti diferenta.
Este MULT mai comod si mai ok.
Kostyn Twingo
am inteles, multumesc ca m-ai adus cu picioarele pe pamant.Am sa-mi montez un ventilator alimentat la bricheta si gata problema
bubu782001
Nu mai vorbesc de incarcarea instalatiei cu freon (alti bani, alta distractie), oringuri NOI (obligatoriu daca iei piesele SH) - apropo daca iei piesele noi (de la Renault) te costa cam DUBLU valoarea masinii...(insa ai oringurile noi).

Aftermarket SA NU TE GANDESTI ca NU GASESTI. AM cautat o teava de AC anul trecut 6 luni...NU EXISTA aftermarket - e logic sa nu existe (nimeni nu sta sa faca o teava pentru o anumita masina - nu este rentabil dpdvd economic - zic ei).

Am cumparat-o de la Renault, originala. Cu cat? Pai FIX 480 LEI. O teava de 50 cm.

Nimeni nu face asa ceva - si daca face nimeni nu garanteaza. Am sudat-o pe a mea (cea cu probleme). A plesnit in alt loc blink.gif - am vorbit cu un inginer specialist in AC-uri. Omul a spus FRANC! nu se poate practic - reparatiile astea sunt mai mult teoretice, inclusiv la radiatoare. Presiunea este de peste 20 de bari in partea de inalta presiune a instalatiei.
djseba
ok m-ai demoralizat bubu
imi improvizez ceva si dupa il vand aici pe forumn:))
urati-mi intoxicare cu freon placuta
bubu782001
Scuze, djseba, nu am avut intentia sa te demoralizez. Iti doresc multa bafta si mult succes in montarea unei instalatii de AC pe Twingo. Nu am spus ca este imposibil, orice se poate, (vb colegului micul75) insa implica foarte multe modificari si munca ca la balamuc.

Incercati sa luati legatura cu colegul led zeppelin (un coleg de pe forum cu un Twingo) sa va spuna el toata povestea lui - dansul a cumparat un INCA Twingo complet cu AC, si vreau sa va spun ca nici la ora asta inca nu a pus complet tot sistemul (mecanic sa rezolvat) insa electric mai are de tras...
christistanciu
Buna,
oringurile se gasesc aftermarket? Masina mea a fost lovita si a trebuit sa demontez instalatia de AC pt indreptarea caroseriei. La remontare cred ca trebuie sa pun oringuri noi ca sa nu am emotii la incarcarea cu freon.
R19/16v
Da, gasesti.
bubu782001
In general au acele oring-uri chiar cei care incarca instalatia cu freon. Acuma ca o gluma...nu este neaparat cazul sa se si potriveasca.
La mine cand am fost la incarcat - la 4 firme diferite - 2 mi-au dat teapa, (dupa colt deja se descarcase instalatia), iar nemernicii au dat-o la intors, ca nu mai au freon, ca inchid dupa ora 17 etc etc (sincer mi se facuse sila de ei...) iar ceilalti 2, aveau oring-uri insa exact dimensiunile de la mine nu. In consecinta a trebuit sa le caut printr-o reprezentanta Renault (un angajat de acolo...combinatie, etc etc).
Pana la urma am schimbat teava cu totul si aia a fost - a venit cu oring-uri de la mama ei.
cichidan
salutare,ac la twingo am auzit pe un coleg de trafic ca gasise undeva cu 1000 ron,original prin Tulcea

4 Apr 2011, 13:03:
twingo meu este din"98,clasic fara nici o optiune,180000 km,imi este foarte draga,sunt sofer de camion,dar numai de drag o conduc cand lds camionul

4 Apr 2011, 13:07:
e mailul meu este cichindelpascudan@yahoo.com,pentru sfaturi si ajutor.
christistanciu
Ma poate ajuta cineva cu o schita, sau cateva poze concludente cu traseul de conducte de la sistemul de climatizare? Masina mea a fost un pic sifonata si am cateva semne de intrebare la montare. Ma intereseaza cu precadere zona filtrului din spatele farului dreapta. Va multumesc.
bubu782001
Teava aia, vrei nu vrei, o sa trebuiasca sa o schimbi. NU o sa ai ce sa ii faci, la sudura se va deforma talpica care se prinde de filtru si va scapa la greu pe la imbinarea aia.

Daca o sa o schimbi, e simplu pentru ca teava vine din pachet gata indoita pe traiectul original. Tot cu teava vor veni si oringurile. Asta este, costa destul de mult, dar vine vara si nu o sa regreti.

Iti spun sigur ca nu merge sa ii faci nimic. EXACT aceeiasi teava am avut-o rupta si cam tot din zona aia. Sa incercat sudura, nu tine...

Tu vezi ca ai si capul de lojeron indoit. Sper sa il traga ca lumea cine il face, altfel o sa-ti bata farurile dupa avioane. radmasa.gif
christistanciu
Caroseria a revenit foarte bine, totul e ok. Am mici dubii in ceea ce priveste traseul tevilor si mai ales in filtru este infiletata o supapa(cred ca de incarcare cu freon). Nu stiu daca supapa aia e conectata cu ceva sau este un capat de traseu. am sa postez o poza cu filtru. Teava va veni la mana a doua din germania-austria de la dezmembrari, nici nu mi-am pus problema sa o sudez. Dar vine vara si vreau sa repar aerul conditionat.

10 Apr 2011, 21:35:
Revin cu poza de la filtru. ce este mai departe de acel plastic? Rog frumos pe cineva care are aer conditionat sa posteze o poza din zona respectiva(cea cu filtrul). Multumesc.
bubu782001
Nu.
In supapa aia vine infiletat senzorul de presiune (care la tine vad ca este rupta partea de plastic - mufa). Din senzorul ala de presiune pleaca 3 fire catre ECU - cand e prea mare presiunea in instalatie, ECU decupleaza compresorul.

Pe urma in filtru mai o sa vezi inca 2 gauri.
In una din gauri, intra teava de inalta presiune (cea care o vad eu ca e rupta la tine) teava asta vine la condensor (stanga-jos) - condesorul este radiatorul din fata de la motor.

Din cealalata gaura pleaca o alta teava care se duce in valva de expansiune (un dreptunghi de metal cu o ciuperca metalica deasupra) situata pe peretele antifoc, exact inaintea intrarii tevilor de AC in masina.
Pe teava asta se afla o supapa de incarcare.

Mai sunt urmatoarele conducte care pleaca din compresor:
O teava care se duce in condesor (stanga-sus la mine, la tine e posibil sa fie in dreapta jos).

Cealalta conducta se duce tot in valva de expasiune.
Pe conducta asta se afla a 2-a supapa de incarcare.

Daca imi dai datele masinii de pe placuta ovala, pot sa-ti spun codul pentru senzorul ala de presiune, sa il poti gasi mai usor pe ebay.

Grija mare ca sunt vreo 3 variante constructive de AC pe Twingo, TOATE diferite intre ele, iar sansele sa nu se pupe piesele sunt maxime. O spun ca sunt patit. Si culmea e alta, ca seamana tevile foarte mult, insa tocmai mufele sistemul de prindere (pe unde scapa daca nu este etansat corect) difera.
christistanciu
Multumesc frumos pt raspunsul prompt. Mai am o intrebare: cat a costat conducta aceea la reprezentanta, ca sa stiu cat sa dau pe ea la mana a doua? Sa nu cumva sa dau mai mult ca pe una noua...

10 Apr 2011, 22:14:
Placuta...
bubu782001
NOUA, a costat vreo 370 lei, insa cu garnituri cu tot. Sincer o spun a costat ceva (nu e chiar ieftin) insa ESTE NOUA, si am pus-o si a mers DIN prima.
Gandeste-te ca am platit inainte 3 incarcari, TOATE nereusite, deci inca o data pretul conductei. Pai nu era mai intelept sa o iau din prima?
Acuma asta a fost...
Am luat-o de la reprezentanta pentru ca aftermarket nu exista (cel putin teava aia). Pe de alta parte deja nu mai aveam incredere in produse SH (dupa cat platisem).

Pe baza placutei ovale de la masina ta, Dialogys-ul zice asa:

Reper nr 1.
"Tub Circuit CA"
Cod: 7700352953

Reper nr 2.
"Tub Circuit CA"
Cod: 7700352753

Reper nr 3.
"Tub Circuit CA"
Cod: 7700352754

Reper nr 4.
"Tub Circuit CA"
Cod: 7700352752

Reper nr 5.
"Rezervor Deshidratant"
Cod: 7700823668

Reper nr 6.
"Presostat"
Cod: 7700837219

Reper nr 7.
"Colectie Garnituri AC"
Cod: 7701207465

Reper nr 8.
"Brida de fixare"
Cod: 7705005279

Reper nr 9.
"Valve reglaj"
Cod: 7701205920

Reper nr 10 - nu exista la modelul tau (exact ceea ce iti spuneam mai inainte)
christistanciu
Multumesc frumos pentru informatii. Am sa caut si oring-uri noi, ca eu am demontat fiecare conducta inclusiv condensatorul(care a scapat ca prin minune).
bubu782001
Instaltia asta difera un pic fata de a mea, mai ales in zona filtrului uscator. Alte tipuri de mufe, tevile se prind separat de filtru, cu cate un surubel si au cate o talpica de fixare.
Si stuturile de incarcare au alta pozitie...
La condesor se prind in stanga ambele tevi, una sus si alta jos.
christistanciu
A mea este din 97 inainte de faza cu noile faruri si stopuri, cu mult inaintea farurilor clare, ce au aparut dupa jumatatea lui 2000. nu stiu din ce an au inceput sa instaleze aer conditionat pe twingo. A mea e varianta twingo spring.
bubu782001
AC pe Twingo sa pus din 94 de la inceputuri. Numai ca a fost optional (stock doar la anumite serii limitate).

Twingo a suferit 3 facelift-uri majore, in care a avut 3 modele diferite de AC.
djseba
smile.gif) stiu cum o sa imi pun aer pe a mea o sa incerc sa vad daca merge deci cumpar compresor care sa mearga montat pe d7f daca gasiti undeva de vanzare va rog dat-imi si mie pm de preferat prin buc
bubu782001
nene djseba, vezi ca ai asa:

- Suport accesorii (pentru fixarea compresorului si alternatorului pe blocul motor)
- Fulie vibrochen pentru versiunea cu AC (fulia asta este dubla - pe o parte antreneaza alternatorul, pe cealalta parte compresorul)
- Compresor AC
- Curea AC
- Rola intinzatoare curea AC
- Conducte
- Filtru uscator
- Evaporator
- Condensor
- Instalatie electrica la motor (relee, cabluri etc)
- Senzor presiune AC (presostat)
- Bord cu buton de clima (sunt total diferite cele 2 panouri dpdvd electric)
- Tubulatura de aer sub bord (este diferit TOTAL ansamblul de acolo - la AC este o carcasa care cuprinde atat ventilatorul cat si condensorul)
- Radiator de racire al motorului (este mai mare la versiunea cu AC)
- GMV AC (Grup Moto Ventilator - este mai mare ventilatorul de racire la versiunea cu AC)
- Rezistenta GMV
- Set de oring-uri
- Set de supape
- Incarcare cu freon

...si surpriza, surpriza...BORDUL trebuie schimbat cu totul (este diferit cel cu AC fata de cel fara AC).

toate cele de mai sus + manopera = un pret nejustificabil de mare

Ai idee la ce te bagi? Din punctul meu de vedere iti urez TOT succesul, insa te pun daca vrei, in legatura cu cineva care a avut 2 masini (2 Twingo) - una cu AC, cealalta FARA AC, si diferenta era tipul injectiei atat (una avea Siemens Sirius 32, cealalta Sagem Safir 2).
Din punct de vedere mecanic hai ca a reusit, insa electric...nici acuma nu a putut sa o faca complet.

Pont:
cauta un Twingo avariat cu AC si incearca sa "culegi" de pe el sau cumpara-l cu totul, sau vinde-o pe a ta si mai pune ceva (sau nu mai pui nimic, depinde de noroc) si cumpara-ti una cu AC.
Kostyn Twingo
ce ziceti de asta .... ideie buna ori ba pentru infruntarea caldurii ? Se numeste Eufab 21005 Mini-Klimaanlage 12 V / 230 V
twingooo
http://www.lilligren.com/Redneck/images/re...conditioner.jpg ca tot e ontopic
bubu782001
bre la noi trebuie sa puna grupul electrogen dupa masina...ca saracul motoras ala de 1.2 isi da duhul smile.gif)
Sl la magaoaia aia din poza se pare ca a avut nevoie de un generator...
Tamango
QUOTE(Kostyn Twingo @ 11 May 2011, 15:55)
ce ziceti de asta .... ideie buna ori ba pentru infruntarea caldurii ? Se numeste Eufab 21005 Mini-Klimaanlage 12 V / 230 V
*



Ai putea incerca dar nu cred ca e prea eficient ... se bazeaza pe evaporarea apei.
alexxxis
@ Kostyn incearca sa iei legatura cu userul "wrstefan". Eu am cumparat anul trecut masina de la el si mi-a zis ca AC este pus de el. Sigur te va ajuta.
Detalii http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=144260&hl=
Kostyn Twingo
multumesc frumos alexxxis, am sa incerc sa iau legatura cu el, dar din cate am citit e destul de complicata montarea aerului.
djseba
e stupid de complicat daca vrei sa il pui conventional adica sa fie asa cum ew pe cele di fabrica

daca vrei numa frig in masina e simplut trebuie numai mecanic sa iti legi compresoru si un buton in masina care cupleaza mini abreaju ala de pe compresor

si mai departe iti monteaza tot la un service de frigidere (cu oameni mai priceputi...) mentionand ca radiatorul rece sta in caseta aia imediat dupa gaurerelele de pe capota imediat dupa capacul de la suspensie condensu se scurge linistit si aerul ce intra de afara intra gheatsa iar pasageri pot chiar sa fumeze cu geamurile intre deschise cred ca se va face mai frig... nu stiu cat de eficient va fi de aceea nu sfatuiesc pe nimeni sa isi puna pana nu imi pun iou smile.gif) sa va confirmez smile.gif in continuare caut compresoru cu cureaua si sper ca ati inteles ce vreau smile.gif) daca nu va trbui sa desenez sad.gif
astept ajutor si sugestii smile.gif)
bubu782001
QUOTE
e stupid de complicat daca vrei sa il pui conventional adica sa fie asa cum ew pe cele di fabrica

daca vrei numa frig in masina e simplut trebuie numai mecanic sa iti legi compresoru si un buton in masina care cupleaza mini abreaju ala de pe compresor


djseba. Imi place optimismul tau. Ai cerut sugestii, iata sugestiile mele.

Stii ce se intampla cand cuplezi compresorul ala de AC?

Compresorul de AC are comanda de pornire/oprire DIN ECU. Aceasta comanda este aplicabila in functie de 3 situatii:

1. butonul de comanda AC
2. presiunea din instalatie
3. temperatura de afara

Pe scurt: daca nu ai o presiune minima in instalatie ECU nu cupleaza compresorul deoarece 100% il distrugi.
Daca este prea mare presiunea, atunci ECU decupleaza, sau nu autorizeaza activarea compresorului deoarece la fel...100% il distrugi.
Daca afara este foarte frig la fel, ECU nu autorizeaza pornirea compresorului pentru ca altfel...100% il distrugi (ai ghicit).

Sa-ti explic cum sta situatia:
Stii ce e compresorul asta? Este de fapt o pompa. La 750 rpm ai o presiune, la 1200 rpm ai o alta presiune etc.
Tu cand turezi motorul, se produce presiune mare...si mai mare...si mai mare.
In timpul asta, presiunea este citita in permanenta de ECU prin intermediul presostatului (sonda de presiune AC).
Daca aceasta presiune depaseste o anumita valoare, atunci ECU iti decupleaza automat compresorul. Daca nu ar decupla, ar pocni instant instalatia.
La 27 de bari nu este de joaca (27 bari este presiunea de decuplare a compresorului AC).
Presiunea asta se produce INSTANT doar apesi odata acceleratia...si POC! (nu mai vb ca freonul este toxic). Insa nu se intampla deoarece ECU controleaza smecheria.

De asemenea, la accelerari bruste, ECU decupleaza AC-ul pentru a nu il forta si pentru a putea face o depasire fara sa ai pierderi din puterea motorului, ca idee compresorul AC "fura" cam 4 - 5 cai din puterea motorului.

Pe scurt compresorul ala, daca NU este controlat de ECU, 100% il strici.

Dupa cum spuneam, este amuzant optimismul tau.
Totusi, daca era asa de simplu precum zici, nu crezi ca apelau si altii la ideea asta ? Chiar crezi ca nu s-a gandit nimeni la asta?
Sistemul asta explicat de mine mai sus, este valabil la ORICE masina - nu are importanta ca este Tico, Matiz, Twingo, sau Mercedes CLS.
In secolul nostru este o lupta pentru reducerea costurilor de productie, la un profit cat mai mare.
Oare producatorii auto nu crezi ca faceau din start asta? He he he..ce reduceri de costuri aveau...dar ce profit... icon_mrgreen.gif

Deci inainte sa dai altora sfaturi, sugestia mea ar fi sa te mai documentezi.
TheEnZo
Bubu wacko.gif

- Compresorul de AC , nu este o pompa asta e foarte clar , e o diferenta enorma intre una si alta , compresorul pt a crea presiune face compresie efectiv (are pistoane segmentii, chiulasa, tot tacamul) iar o pompa fie ea de apa , ulei , nu are nevoie de a comprima lichidul pt a face presiune.

- Compresoul de AC nu face presiune direct proportional cu turatia motorului ca inseamna ca ar avea randament 1 ceea ce inca nu s-a realizat. Presiune in instalatia de AC are foarte mare legatura cu cantitatea de freon din instalatie, cu cat e mai putin freon decat trebuie presiunea incepe sa scada, si invers.

- Nu la toate masinile AC-ul este controlat de ECU, la matiz AC-ul nu are treaba cu ECU, la Tico are modul care decupleaza AC-ul doar daca simte inghet pe evaporator sau turatia motorului incepe si scade si apare vaccum putin in caburator, majoritatea masinilor care au AC si buton ECO, AC-ul este controlat de un modul banal. exemple sunt multe , la Renault Megane 1 1.6 16v in depasiri AC-ul nu se decupleaza automat pe orice plaja de turatie. Si exemple sunt fara numar.
bubu782001
Compresorul de AC este adevarat NU ESTE O POMPA - m-am exprimat eu gresit insa rezultatul compresorului este este ca la o pompa - creeaza compresie, compresie care apare in urma cresterii - presiunii. Stiu ca are pistonase si tot tacamul insa nu mi-am propus aici sa discut principiul compresorului AC. M-am referit la pompa, prin incercarea de a face analogie cu umflarea unei roti - rezultatul din roata (instalatie AC in cazul de fata) este cresterea presiunii

Masinile la care AC-ul nu este controlat de injectie au modul electronic "acel modul banal" (calculator de AC - asa avea Megane 1) care vrei-nu vrei trebuie pus.

Ce nu inteleg eu din teoria ta este urmatorul FAPT:
- atata timp cat deja injectia masinii SUPORTA NATIV aceste functii (cazul Twingo) nu vad de ce sa se puna un modul in plus (in fine poate placerea de a mai cheltui un ban, eventual de a mai trage cateva fire prin masina).
Logica mea si ideea a fost ca:
AC-ul nu merge de unul singur de nebun controlat de un buton - ca teava de la robinet. Mai trebuie "acel ceva" - ECU, modul de control etc. care sa controleze compresorul.

Inca ceva ce poate ai omis. In momentul cuplarii AC_ului turatia creste cu aprox 100 rpm (pentru a creste cuplul motorului - altfel masina aia nu mai pleca de pe loc).
Si altceva la functionarea AC-ului creste foarte mult temperatura in condensor - din acest motiv ECU trebuie sa autorizeze turatia a 2-a de la ventilatorul de aer pentru o racire fortata.

TheEnZo de ce nu ii spui lui djseba ca merge solutia lui eventual sa ii garanteazi asta ? Cum a spus el: cu buton de ON/OFF
TheEnZo
Eu nu garantez pentru nimeni nimic pe forum , pt ca fiecare face ce vrea cu masina lui .
Este vorba strict de informatile care apar , nu de ce isi face X la masina , ca nu ma doare pe mine ca el pune AC-ul cu buton ON/OFF , in cel mai bun caz ii dau un sfat care fiecare il apreciaza cum vrea.

Eu am vazut masini cu AC montat la garaje din astea tip service cu buton "ON/OFF" ... singura problema este ca tipul masini sa permita asa ceva.

Strict din pct meu de vedere , daca pe acel tip de masina a existat vreodata AC , eu mi-as monta in cazul in care nu am , demontand o instalatie de pe o masina donatoare, nu m-as complica cu improvizati, poate din comoditate ... cine stie !
bubu782001
Pai omul a cerut sugestii, mai bine il ajuti cu o sugestie...
christistanciu
Au venit caldurile si eu tot nu am reusit sa montez instalatia de AC la loc. Conducta noua pe original costa 270 ron (probabil din cauza ca e mai veche si e simpla fara acel cilindru pe ea) iar presostatul costa 220 de ron. Nu reusesc sa gasesc la mana a doua presostatul ala si nu vreau sa dau atatia bani pe el. Nu se potriveste ceva de pe la Logan sau Megane? dar care sa fie mai ieftin... Din cate am inteles presostatul stabileste niste contacte in functie de presiunea instalatiei: simte daca nu e presiune, simte daca e presiunea nominala si simte daca e suprapresiune. Corect?
Postez cateva poze cu presostatul rupt si cu tipul de mufa care intra in el.
bubu782001
Ba da.

Codul este: 7700837219

Senzorul asta (exact pe acelasi cod) se gaseste pe:

Clio 1, Laguna 1, Master 2, Megane 1 faza 1 (numai cele pana in 1998), Scenic 1, si ... Twingo.

Acuma fa in felul urmator, mergi cu el in mana la dezmembrari, si compara-l cu unul din masinile astea (sa fii sigur) - eventual sa compari si codurile. Vezi ca sunt destui aici pe sectiunea bursa care dezmembreaza masini gramada (am vazut Megane-uri si Lagune la greu).

Presostatul simte si sub-presiunea si supra-presiunea. In functie de valoarea citita de pe presostat, ECU decide daca poate sa fie activat compresorul sau nu. La presiune mica nu autorizeaza functionarea compresorului, la presiune prea mare - la fel, nu autorizeaza functionarea compresorului.

QUOTE
Conducta noua pe original costa 270 ron (probabil din cauza ca e mai veche si e simpla fara acel cilindru pe ea)


icon_mrgreen.gif nu frate...nu costa atat pentru ca e veche, ci pentru ca nu ai de unde sa gasesti alta. Iar "EI" stiu asta. tongue.gif (MIB)

Crede-ma este IEFTINA.
Chiar FOARTE IEFTINA. A mea nu a avut nici un cilindru pe ea (la fel) o teava cotita in vreo 4 locuri, si a costat...(tine-te bine:) 480 roni !!!

Aici care sa fie motovatia? Ca e mai noua?
christistanciu
Multumesc frumos pentru sfaturi, sunt de mare ajutor pt mine. (tot cu astfel de informati am reusit sa am si servo)
In alta ordine de idei, filtrul uscator, mai poate fi folosit daca datorita demontarii lui a curs uleiul afara?
bubu782001
Intrebare de 1001 puncte: filtru a stat DESCHIS?

Nu uleiul este problema....ci filtrul in sine. Filtrul USCATOR (sau dehidrator) are in componenta lui o substanta gen silicagel - care are rolul sa ABSOARBA vaporii de condens din instalatie si sa ii retina. De aceea are denumirea de "USCATOR".

Daca cumva a stat deschis in aer liber GARANTAT poti sa il arunci.

Filtrul ala cand se cumpara are gurile sigilate.

Daca filtrul a stat deschis cel mai probabil este infundat. Se pietrifica acea substanta...
christistanciu
Din pacate pt mine, filtrul a stat deschis, adica au fost dezasamblate conductele si a stat asa din decembrie... mad.gif

24 May 2011, 21:05:
o alta piesa scumpa care trebuie cumparata...
bubu782001
...pacat... sad.gif

Eu pe viitor stiu (ca si eu am patit-o).

De asta le explicam tututror ca e scumpa tare treaba cu AC-ul, iar sansele sa nu mearga sunt maxime. Si cand ai AC din fabrica este dificil (cazul tau)...da cand nu ai deloc ?
Tamango
QUOTE(christistanciu @ 24 May 2011, 22:04)
Din pacate pt mine, filtrul a stat deschis, adica au fost dezasamblate conductele si a stat asa din decembrie... mad.gif

<span class='edit'>24 May 2011, 21:05:</span>
o alta piesa scumpa care trebuie cumparata...
*



La unixauto au filtru uscator Nissens 226 lei fata de Valeo 395 wink.gif
Nici nu vreau sa ma gandesc cat costa la reprezentanta
bubu782001
Filtru uscator si eu l-am luat - tot Valeo (o carca de bani), e diferit fata de Nissens.

christistanciu MARE grija sa cauti dupa codul ala pe original - sunt vreo 3 tipuri de filtre si TOATE difera la montaj, si nu se potrivesc la mufe intre ele.
christistanciu
Inca mai caut piesele la mana a doua. Cand am sa ma sufoc de cald atunci voi cumpara piesele noi caci se pare ca se gasesc greu piesele SH. Acum pt moment ma concentrez pe schimbarea bordului si atunci masina mea va fi complect faza 2. Apoi am sa ma concentrez la clima. Bubu multumesc frumos pt ajutor. Probabil ca voi mai avea nevoie.
bubu782001
Pai ca sa fie complet faza a 2-a trebuie sa aduci ranforsari caroseriei... Prin asta se deosebeste IN PRIMUL rand faza a 2-a. Faza 1 a picat cu bro toate testele euroencap - si se cam murea in ea.

Pe langa asta, portierele difera complet - fetele de usi - pe astea le-ai schimbat (la faza a 2-a in fetele de usi sunt boxe).

Scaunele difera, bancheta. Bordul (cu airbag cu tot) volanul - la fel cu airbag, cochilia de la volan...

Cam totul difera.

Pe urma faza a 2-a are UCH care controleaza totul + functii destul de utile pe masina. Ca "seamana" a faza a 2-a cu bari faruri si stopuri, asta este alteva.

Pe partea de AC - dupa cu ti-am zis, sunt patit si de voie de nevoie a trebuit sa invat tot ce e pe acolo. Asa ca am sa te ajut cat pot.
christistanciu
Caroseria deja a fost " ramforsata" de tipa de la care am cumparat masina. Volanul il am deja montat pe cel nou , odata cu coloana de la servo, fetele de usi nu sunt cele cu boxe in ele,dar au chestiile electrice(oglinzi, geamuri) iar scaunele le am cu tapiterie de velur de la o masina din 2000, recent am facut schimbul acesta. Masina arata ca o faza 2 dar evident ca nu e.
Ulei de bagat in compresor se gaseste de cumparat? Ca pare a fi ceva special cu caracteristici deosebite. A, si filtrul uscator, are ceva substante hidroscopice, cum e si lichidul de frana? Pe ce baza face uscarea/deshidratarea?
bubu782001
Filtrul uscator are o substanta similara precum silicagelul. Silicagelul stii ce este? Se gaseste in pungulite de hartie in electronice, in cutii de pantofi etc.

Ulei pentru Ac nu stiu daca poti gasi separat - este special, nu e orice ulei, au sigur 100% cei ce se ocupa cu incarcari de instalatii AC.

Nu te complica aici cu improvizatii ca risti sa strici compresorul...si e pacat de el.

"chestiile electrice" oglinzi, geamuri, le are si Twingo din 94 nu este ceva nou.
djseba
deci mai intai eu vreu sa aflu si cat costa compresoru de care ai zi s tu bubu si dupa ce am aflat cat costa ma mai decid daca merg cu gemurile deschise sau nu eram cu mult inainte constient ca o sa am nevoie de un controler totusi nu stiam ca e comandat de ecu..... sa vedem nu il voi face eu ori cum voi lucra cu o firma care se ocupa de refrigerari fie ele frigidere aere conditonate furgonete refrigerate sau instalatii pt masini le-am desenat ce am in cap si le-a suras ideea ei au zis ca ar putea merge si eu consider ca daca nu risc multi bani atunci.... poate se merita ori cum e iesit din discutie sa ma apuc sa schimb bordu ecu si restu de la alta masina cum a mai incercat cineva si chiar si asa a esuat... eu vara pot merge si cu metrou in oras sau cu ratb care are aer... deci nu mor ca altii.... e doar o fita si desi ma coc la volan uneori.... tot o fita ramane si o sa mi-o indeplinesc eu asa cum mi-am indeplinit toate fitele smile.gif) cu acelasi optimism prostesc... smile.gif)

si mai zic o data aici ce mi-a zis bubu pe alt thread poate nu mai intreba nimeni si cred ca aici trebuie sa se regaseasca informatia asta


@ djseba
Compresorul de aer conditionat de pe Twingo 16v este identic ca cel de pe Citroen C3, Opel Corsa C 1.8 16V / Astra G 1.7D si 2.0D, Ford Fiesta 1.4 TDCI etc (cred ca mai sunt ceva masini).

Modelul este SANDEN SD6V12.
acu ideea e ca eu nu am 16v sad.gif dar om vedea noi nu?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.