alexvaio
5 Mar 2011, 15:30
Vă salut! Mi-a apărut în bord martorul de la sonda lambda aprins(sper că nu spun greșit). Am fost la un test motor, unde a dat sonda din aval eroare. Am resetat eroarea. De câteva zile circul cu mașina așa. Nu s-a aprins becul din nou, dar parcă mașina pare mai leneșă și consumul e destul de mare. Ce ar trebui făcut? Să schimb doar sonda aceasta, ambele sau niciuna până ce nu mai apare eroarea din nou?
Motorul este de 1,2 l, 43KW.
Sunt compatibile de la Dacia Logan/Sandero?
Mulțumesc anticipat! Numai bine!
Gusti78
5 Mar 2011, 15:54
ce fel de benzina ai bagat?
inceraca de rompetrol cu efix,si se va curata si injectoarele.
daca se mai aprinde bag-o pe tester
alexvaio
5 Mar 2011, 16:01
Petrom. Tata a băgat ultimele dăți. Eu alimentez doar de la Rompetrol.
Mulțumesc! Numai bine!
bubu782001
5 Mar 2011, 16:25
Daca ai motor 16v, ambele sonde la Twingo (amonte si aval) sunt la fel ca sonda lambda amonte de Golan 1.4 vezi aici:
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=143...dpost&p=1786170Daca ai peste 70 - 80 de mii km, nu te mai obosi ca sunt oricum pe duca. Daca una sta pe moartea si cealalta va pica si ea (nu din cauza la prima...). Cam asta este viata lor...
alexvaio
5 Mar 2011, 16:27
Nu e 16V.
http://static.reno.ro/style_images/renopro...icons/icon9.gifEra bine să fi fost!
Deci trebuie schimbate ambele?(are aproape 110.000 km)
<span class='edit'>5 Mar 2011, 16:28:</span>
Mulțumesc bubu782001! Numai bine!
bubu782001
5 Mar 2011, 17:04
In pricipiu nu este o regula. Problema este ca ele au o durata de viata destul de limitata si in jurul unui nr de km cam se duc. Acuma ce sa zic..schimba una...mai mergi un 3 - 6 luni, si schimb-o si pe a 2-a (sa nu fie un efort financiar prea mare dintr-un singur foc).
alexvaio
5 Mar 2011, 17:29
ok, merci! Am să o schimb pe cea care a dat eroare la tester mai întâi. Numai bine!
Am găsit la 300 RON, Bosch, exact ca și cea de pe mașină. E ok prețul?
bubu782001
5 Mar 2011, 17:47
Cam pe acolo se invart preturile... 270 - 350 lei. Ideea e sa cati sa gasesti cat mai ieftina.
alexvaio
5 Mar 2011, 19:33
Merci mult! Am să revin cu informații după ce fac schimbarea....
alexvaio
7 Mar 2011, 14:27
Sunt la fel cele două sonde lambda?
La 8V sunt diferite, la 16V sunt la fel.
alexvaio
7 Mar 2011, 14:35
Ciudat. După seria motor, la magazinul de piese auto mi le-au dat identice.
Știe cineva codul fiecăruia? Cred că așa ar fi cel mai ușor să nu cumpăr altceva.
Numai bine!
Eu am motor D7F-F7-02, deci 8v, din 2001, multumita lui bubu782001 care a cautat pentru mine astea sunt codurile pentru lambda:
Cea amonte (inainte de catalizator) are codul: 7700107433
Si cea aval (de dupa catalizator) are codul: 7700108027
bubu782001
7 Mar 2011, 16:59
alexvaio, depinde de ce motorizare ai
La motorizarile 16v - D4F sunt la fel sondele (atat cea amonte cat si cea aval) acelasi cod, acelasi model.
La motorizarile 8v - D7F sondele sunt diferite (cea amonte fata de cea aval) si au si coduri diferite.
La 16v codul de la sonde este: 8200052063 si dupa cum vezi nu prea seamana cu cele 2 coduri date de cipav.
Tu poti sa pui ce vrei acolo (si o bujie
) insa sa nu te mire si sa nu plangi pe urma pe forum ca-ti mananca 15 % benzina...
alexvaio
7 Mar 2011, 22:14
Mulțumesc frumos BUBU și CIPAV! Cred că am aceeași motorizare ca și tine, Cipav.
Numai bine tuturor!
bubu782001
8 Mar 2011, 00:33
Toata stima. Uita-te in cartea de identitate masinii si scrie acolo tipul motorului.
alexvaio
8 Mar 2011, 12:13
Asemenea! OK. e D7F. Am să cumpăr NGK. Am găsit la 250 RON.
Numai bine!
8 Mar 2011, 12:13:
Mulțumesc frumos pentru ajutor!
bubu782001
8 Mar 2011, 13:23
Ca sfat, nu va mai luat dupa toti neavenitii care vand piese. Ei stiu SA VANDA. Nu neaparat ce iti trebuie. Problema este ca sunt MULTI furnizori ce au coduri eronate (in softurile lor) respectiv informatii gresite.
Va recomand sa nu mergeti cu "las' ca tine si asa" la chestii din astea sensibile (senzori, computere, actuatoare). Toate astea pot duce la o functionare incorecta a motorului, la un consum nejustificabil de mare, si in final la defectarea iremediabila a unor componente care vor costa bani seriosi.
Deci nu aceptati formule gen: "meeerge bai iti spun eu ca au nus cati prieteni ai mei si nici unul nu a avut probleme..." asta se cheama PROSTIRE pe fata.
vladoots
5 Nov 2011, 13:15
va salut! mi-a aparut si mie in bord martorul de sonda lambda. Am fost la o diagnoza, unde sonda din aval era putin sub parametrii normali. mi-a fost resetata eroarea, dupa vreo 2 saptamani s-a aprins la loc martorul. Trebuie schimbata.Cine ma poate ajuta cu o sugestie de magazin unde gasesc mai ieftin? twingo 2003 motor D4F 16 valve. Cele universale sunt bune de ceva?
christistanciu
7 Feb 2012, 09:39
La schimbarea sursei de alimentare cu benzina, mi s-a aprins martorul si mie. Am fost la tester, am avut eroarea PO 240 sau P 0240 cu mesajul: eficienta sistem catalizator prag banc 1. Eroarea s-a sters, dar peste 3 saptamani cand am schimbat din nou locul de alimentare (ca nu poti alimenta mereu dintr-un loc) s-a aprins iarasi martorul.
Sa fie schimbarea locului de alimentare(benzinariei) doar o coincidenta? Motorul meu e D7F 702.
bubu782001
7 Feb 2012, 11:42
Pot sa apara probleme din cauza carburantului - teoretic, cu toate ca la mine NICIODATA nu sa aprins martorul de injectie din cauza carburantului - si vb aia am masina cam de 5 ani in care am facut peste 60 de mii de km (ea avand 68 de mii cand am luat-o).
Sa nu uitam ca motorizarea D4F - adica 16v este MULT mai pretentioasa si mai sensibila la chestiile astea decat motorizarea D7F (cazul tau). Am alimentat din foarte multe locuri si intradevar singurele diferente se simteau la cum tragea masina eventual mers mai urat - mai neregulat mai zguduit...insa NICIODATA martor aprins din cauza asta.
Odata iti recomand sa schimbi testerul - nu de alta insa astea cu Pxxx sunt praf in ochi cand facem referire la Renault - pur si simplu raporteaza gresit si de multe ori nu are absolut nici o treaba cu realitatea.
Daca sonda lambda este pe moarte, poti sa ii faci CE VREI tu....tot pe moarte este si pana nu o schimbi asa o sa te chinui, in plus o sa ai un consum mai ridicat de benzina.
Cu stima,
christistanciu
7 Feb 2012, 14:51
Multumesc frumos pentru raspuns, am sa incerc sa gasesc un tester adevarat in zona.
Puscyferine
19 Mar 2012, 03:41
Am schimbat si eu sonda lambda amonte . Inainte imi dadea eroare si pt cea din amonte dar si pt cea din aval . Cu o curatare a celei din aval si o reparare a firului masei si prin cumpararea celei din amonte am rezolvat problema cu sondele si cu consumul ... acum am alte probleme
Ca idee am luat o sonda lambda "universala" Denso cu 180 de lei . Mufarea firelor se face foarte usor ( exista o foaie cu procedeul ) si din cate stiu sonda lambda universala are o plaja mai mare de functionare - nu imi cereti sa explic ca nu pot
- suportand abuzuri mai mari din partea motorului .
bubu782001
19 Mar 2012, 10:11
Puteai sa pui de Logan 1.4 .
Este identica cu cea originala de la 1.2 16v.
Sondele lambda (O2 sensor) (atat cea aval cat si cea amonte) sunt IDENTICE la noi, si corespund exact la cod cu sonda lambda amonte de Logan motorizari K7M si K7J codul fiind de fapt identic, si anume: 8200052063
Codul original de producator al sondelor lambda este: OZA507-R2 NTK (NGK)
Inainte sa cumperi piese este BINE sa arunci un ochi AICI:
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=143...compatibilitati
Puscyferine
19 Mar 2012, 10:44
Ai dreptate bubu , am verificat si preturile de la logan 1.4 , erau aceleasi ca si la twingo pt sonda lambda . 180 lei a fost cel mai bun pret si m-am bucurat ca este si "universala " avand o plaja mai mare de functionare ( tensiune bla bla )
Topicul cu compatibilitati l-am citit de cel putin 3 ori pana acum
bubu782001
19 Mar 2012, 11:47
In general chestiile universale - adica nici cal nici magar, din proprie experienta iti spun ca nu merg corespunzator, si nici performantele scontate nu au.
tare de tot acest forum .. am luat multe informatii multumesc celor care au scris pentru el,am aflat si eu pe ce este distributia masini mele.
laucan
13 Apr 2012, 20:52
Salutari,
Vad ca multi nu stiu diferenta intre o sonda lambda binara si o sonda lambda universala.
Pe scurt:
- sonda lambda binara detecteaza doar doua stari ale amestecului: bogat (lambda = 0.98) si sarac (lambda = 1.03). Tensiunea sondei lambda binara oscileaza intre aprox. 0.8V si 0.2V in functie de amestec (bogat sau sarac). Acesta sonda se utilizeaza pentru motoarele care functioneaza cu amestec stoichimetric (motoarele pe benzina).
- sonda lambda universala detecteaza starea amestecului intre un minim (lambda=0.65) si un maxim (lambda=2.2). Tensiunea este proportionala cu lambda deci poate avea orice valoare intre 0.5 si 4.5V. Acesta sonda se utilizeaza pe motoarele diesel sau benzina (cu injectie directa care merg si cu amestec stratificat ex. FSI)
Articole complere referitoare la sonda lambda binara gasiti
aici si pentru sonda lambda universala gasiti
aici.
bubu782001
13 Apr 2012, 21:26
Interesant articolul.
Eu stiam asa: prima generatie de sonde (cele fara preincalzire) - Zirconia sensor (adica un element de dioxid de zirconiu)
Generatia actuala de sonde (cu preincalzire) Wideband zirconia sensor - sunt gasite cam pe toate motoarele actuale...
Titania sensor - asta e mai ciudatel in sensul ca nu produce nici o tensiune, ci isi schimba valoarea rezistiva in functie e nivelul noxelor.
PS modifica pe site acel oxid de zirconiu cu dioxid de zirconiu.
Foarte interesant site-ul, de fapt EXCELENT - contine o multitudine de informatii valoroase.
Tot respectul vis-a-vis de persoanele care au avut ideea sa faca asta.
PS2 Pune si un articol de jante (parametrii informatii, un calculator de dimensiuni jante-cauciucuri samd).
laucan
13 Apr 2012, 21:49
Putem clasifica sondele lambda in felul urmator:
1. Dupa domeniul de masura:
- binare (care pot fi cu zirconiu sau titan)
- universale (wide band, UEGO, LSU)
2. Dupa incalzire
- cu incalzire
- fara incalzire
Faptul ca este cu titan sau zirconiu nu prea are legatura cu rezistenta de incalzire.
bubu782001
13 Apr 2012, 22:06
Asa este, nu are nico o legatura cu rezistenta de incalzire.
Aceasta metoda de preincalzire a fost adoptata deoarece sonda de oxigen functioneaza optim doar la temperaturi inalte.
La rece, pina cind gazele de esapament ating temperaturi de 400-500 grade C, sonda este incalzita de rezistenta din interiorul ei, dupa care caldura ii va fi furnizata chiar de temperatura gazelor de esapament.
Sondele cu preincalzire au aparut de la standardul Euro 3.
DAR intrebare: spune-mi DE CE se foloseste acea rezistenta de preincalzire de la standardul Euro 3?
(fara wikipedia de data asta
).
laucan
14 Apr 2012, 18:27
Se pare ca-mi dai test
Trecerea de la Euro 2 le Euro 3 a insemnat reducerea nivelului de monoxid de carbon (CO) si hidrocarburi (HC). In plus a fost stabilita si limita la oxizi de azot (NOx).
La un motor pe benzina emisiile de CO si HC in proportie de 90% sau mai mult apar cand motorul este rece deoarece acesta functioneaza cu amestec imbogatit.
Daca sonda lambda nu ajunge la temperatura de functionare (aprox. 400 grade C) injectia functioneaza in bucla inchisa (OPEN LOOP) amestecul nefiind stoichiometric. Din aemenea catalizatorul nu este la randament maxim deci nu trateaza optim gazele de evacuare.
Cu cat sonda lambda ajunge mai repede la temperatura de functionare cu atat injectia va fi in bucla inchisa (CLOSED LOOP), adica controlata. Cand amestecul este stoichiometric catalizatorul trateaza gazele de evacuare la randament maxim.
Pe scurt: Cu cat timpul de incalzire a sondei lambda este mai scurt cu atat emisiile de CO si HC vor fi mai mici. Din acest motiv se impune utilizarea unei rezistente de incalzire.
Am trecut testul ?
bubalus
19 Apr 2012, 22:33
cum sonda lambda de diagnoza (aval) a murit m-am apucat de cautat una la un pret rezonabil. am purces la cautat pe magazinele online, ebay si prin oras si introducand codurile OEM mi-au dat nenumarate variante de la diferiti furnizori. cum mi s-a parut ciudat ca pe unele siteuri anumite modele dadeau ca se potrivesc iar pe altele nu, am luat cataloagele producatorilor la puricat si mi-a dat urmatorul tabel:
motor D7F-702
AVAL
OEM: 7700 108 027
Bosch: 0 258 006 046
0 258 968 615 (Universal)
NGK: OZA277-R2 (0468)
Meat & Doria: 81503
81022 (Universal)
EPS-FACET: 1.997.282
1.997.080 (Universal)
BERU: OZH 184 (0 824 010 218)
DELPHI: ES20311-12B1
AMONTE
OEM: 7700 107 433
Bosch: 0 258 006 046
0 258 968 615 (Universal)
NGK: -
Meat & Doria: 81504
81022 (Universal)
EPS-FACET: -
BERU: OPH 033 (0 824 010 318)
DELPHI: ES20311-12B1
Si pentru ca prin cautarile mele sondele de la Bosch au fost cele mai ieftine atasez catalogul celor de la Bosch in ceea ce priveste sondele lambda pentru versiunile twingo.
devilgenius
29 Oct 2012, 01:53
Am si eu o nedumerire... eu am o singura sonda, adica cea din amonte... din cate am vazut eu dupa catalizator nici nu este gaura ptr cea de a doua sonda... tin sa precizez ca asa am cumparat masina, 8v din '97.
Asa a fost proiectata masina, sau a fost manarit sistemu de evacuare?
Catalizatorul e cel din imagine...
2 sonde lambda sunt la motoarele cu norma de poluare de la EURO 3 in sus, a ta fiind EURO 1 sau 2, nu este echipata decat cu o sonda.
Alexium
6 Mar 2013, 11:37
Daca ma duc cu talonul la peiese auto, iau catalizator si sonda lambda ( ca sunt pe duca ), am o sonda dupa catalizator, spre toba finala, si le schimb eu, e ok? Adica nu trebuie un mecanic sa puna tester sa vada ce fel de sonda si catalizator trebuie, mai ales daca ma duc cu somda la piese auto? Multumesc !
danbravoksv
8 Jun 2013, 22:17
Stie cineva daca dupa inlocuirea unei sonde lambda si stergerea erorii, trebuie resetate valorile sondei?
bundy220
28 Nov 2013, 11:41
Cautam pentru un amic o sondasi am gasit topicul pe google.Nu ma pot abtine de la un comentariu.
Daca sonda este numita universala,e doar o denumire.Aceasta se refera la mufare,dar sonda in sine respecta parametrii de care are nevoie motorul,si astefel sunt mai multe tipuri de sonde universale,cum si la catalizatoare sunt variante universale dar cu specificatii despre putere,combustibil etc.
Pentru a evita o suspiciune,este suficient ca dupa ce s-a montat sonda universala sa se faca un test de noxe ca la carte si gata se termina stresul si basmele.
Penru cine intelege am sa fac o comparatie : e cam aceiasi situatie cand vrei sa schimbi butonul de volum la casetofon si nu gasesti original. Totusi,daca gasesti unul cu aceiasi valoare la rezistenta si tot logaritmic(respectiv liniar) poti sa il folosesti ca in difuzoare tot se va auzi la fel.
Salut,
Pentru 1.2 16v mai exista altceva compatibil in afara de OZA507-R2 NTK (NGK)? P-asta n-am gasit-o sub 385 RON si in programul celui de la care iau piese de obicei aparea o sonda MOBILETRON la 150 RON, care nu pare a fi universala.
Ar trebui sa le schimb pe ambele si poate exista vreo varianta mai ieftina cu aceeasi parametrii.
merci!
azaghorth
7 Feb 2014, 13:52
Mister AutoSe gasesc multe piese auto si la preturi bune.
cristy_roibu
10 Feb 2014, 00:49
deci sa inteleg ca si eu am 2 sonde lambda nu una?.....am twingo 99 motor 8 v si cred ca e d7f
cristy_roibu
14 Apr 2014, 08:43
Am o intrebare in legatura cu sonda asta...masina mea are becul motor aprins pe bord, la diagnoza au zis ca e din sonda...recent am observat ca imi consuma exagerat..am scos firele de la sonda. Afecteaza cu ceva?. Ma refer la consum, mersul motorului...
alexkovacs81
14 Apr 2014, 09:53
Da, afecteaza mersul motorului si consumul. Din cate stiu nu se mai realizeaza amestecul optim de benzina-aer, creste consumul, se poate defecta catalizatorul...
cristy_roibu
16 Apr 2014, 14:14
am scos-o pentru ca imi consuma exagerat...acum dupa doua trei zile de mers fara..tot mi se pare ca are consum mare...ce sa fac? ma ajuta si pe mine cineva cu o sonda sh pt cateva zile sa o incerc sa vad daca face la fel? multumesc!!
cristy_roibu
30 Apr 2014, 02:06
baieti..eu am doua sond??
espacern
30 Apr 2014, 07:37
Nu doar una.
@+
alexkovacs81
6 May 2014, 12:29
@Cristy_roibu: cand am zis "da, afecteaza mersul motorului" ma refeream la mers cu firele scoase de pe sonda. Din cate am citit pe forum, dupa un anumit nr de kilometri sonda lambda se cam duce, orice i-ai face. Pur si simplu are o durata de viata limitata. Tot ce poti sa faci este sa o schimbi atunci cand se duce. Vezi prima pagina a topicului, plus mai e un topic "Compatibilitati piese".
Asta e linkul
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=143593&hl= . Daca ai rabdare sa citesti topicul, poate mai gasesti informatii despre sondele lambda si acolo.
Pe alt topic ziceai ca ai motor D7F, inseamna ca e cu doua sonde lambda si cele doua sunt diferite intre ele.
redondo7
30 Mar 2015, 20:33
Stie cineva daca se potriveste sonda lambda si catalizatorul de la un renault megane din 2000 1.6 16v pe un renault megane 1.6 16v?
espacern
30 Mar 2015, 21:09
Reformuleaza intrebarea....cu toate datele corecte.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.