Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme pompa amorsare
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
rocknum
am patit iarna asta niste chestii nasoale cu clio-u ... mai pe scurt de la ger s-au rupt tevile de la filtru de motorina cand eram la munte. A trebuit sa fac o improvizatie sa pot pleca cu ea de acolo ca era duminica si nu aveam de unde sa fac rost de un filtru nou. Am ajuns acasa si a 2-a zi i-am schimbat distributia si filtru. Na belea... masina nu mai pornea decat amorsata... De fiecare data cand o porneam trebuia sa o amorsez de la pompa de amorsare manuala (noroc ca macar atat are renault-u fata de alte marci)
Prindea aer pe circuit.... in fine...
am schimbat pompa de amorsare intr-un service, mi-au bagat presiune pe circuit dar mi-au spus ca cica ar trage aer pe la un injector... ca asa le da lor la manometru...
ideea e ca acum porneste si nu prea in sensul ca poate porni ok, dar dupa ce merg cu ea o perioada si o opresc daca incerc sa o repornesc imediat dupa oprire nu mai porneste, da in gol. Dau in gol o data, opresc, dau a 2-a oara si porneste.
Cei de la service mi-au spus ca cica le-a dat la tester probleme cu injectoru 3, si ar putea trage aer pe acolo sau poate are mizerie in el si d'aia nu mai porneste... mi se pare ciudat...
oricum tot e mai bine acum ca nu mai tre sa dau la pompa manual, porneste cat de cat la cheie chiar dupa mai multe incercari. totusi ma enerveaza ca nu stiu ce are... asa ca poate fi injectoru si asta e o posibilitate dar nu stie nimic sigur. Pompa de injectie cica nu ar fi ca lor le-a dat ca scapa presiune dupa pompa de injectie, mai exact dupa pompa de injectie pana in injectoare...
chiar nu mai stiu ce sa zic...
Ce parere aveti? Se pricepe careva? a trecut cineva prin ceva similar?

exista posibilitatea sa fie filtrul bulit? desi e nou ma gandesc ca poate o fi si el dus... nu il am in fata ca sa iti spun culorile dar pot spune urmatoarele. Are senzor de apa. Tocmai i-am schimbat garnitura ca ma gandeam ca poate intra aer pe acolo ca mi s-a intamplat mai de mult.
Cand dadeam la pompa (la para aceea) se vedeau bulele de aer cum ieseau pe tzeava imediat din fata tevii pe care intra motorina din pompa de amorsare (para) dadeam la para aceea si se vedeau bulele cum ies din filtru iar cand nu mai dadeam la para, bulele se intorceau inapoi in filtru... E normal? nu ar trebui sa aibe filtru in sine o supapa de sens?
se vedeau bulele cum vin inapoi pe teava de unde au iesit...

Imi e greu a crede ca ar fi injectoare sau ceva pentru ca pana sa mi se rupa tevustile de la filtrul vechi pornea fara probleme. A pornit chiar si la -21 de grade la Intorsura Buzaului iarna asta
Victor_Renault
Din moment ce o instalatie este PRESURIZATA CU COMBUSTIBIL, crezi ca fizic este posibil sa traga aer pe undeva? Daca ai o teava cu un lichid sub presiune si o intepi, o sa traga aer?

Mai, uite pe scurt cum e la "common rail". Ai o pompa, o "rampa"(rail) si injectoarele. Pompa presurizeaza, baga in rampa si injectoarele pulverizeaza. Daca tu zici ca pompa e in regula, injectoarele la fel mai ramane ceva pe la rampa, ceva care poate a crapat atunci la frig cu furtunele tale, ceva slabit, orice. Urca-te pe ei cand iti mai dau un raspuns sec si prost. Tu platesti, trebuie sa iti rezolve buba.
verde
Da poate trage aer pe furtunul de la rezervor la filtru (tur) unde nu se discuta de presiune. Viteza de curgere la peretele furtunului e mica din cauza frecarii si mare spre centru furtunului. Se creeaza suptiune la orificii.Pe la cursu de hidraulica era ceva cu chestia asta da a trecut cam mult de atunci.

<span class='edit'>22 Feb 2011, 09:47:</span>
Ceva similar am patit eu prin decembrie , pornea f.greu. Facut test injectoare 3 cu 4 si apoi 1cu 2 ca n-am avut decat 2 furtune disponibile. La 1 cu 2 baga aer in draci pe furtune ,era numai o spuma. Am pus laptopu si am actionat injectoarele pe rand cate 5 cicluri si dupa chestia asta a pornit normal. Inainte de test nu aveam inregistrata vreo eroare , dar presiune in rampa la pornire crea f. greu. La oprire pierdea presiunea in rampa aproape instantaneu.
Si tot cam prin perioada aia am schimbat statia de la care alimentez cu rezultate absolut vizibile si imbucuratoare.
rocknum
QUOTE NU SE FOLOSESTE PENTRU MESAJE IMEDIAT ANTERIOARE CELUI POSTAT

deci e posibil sa traga aer pe la injectoare?


Later edit --->

am pornit-o azi dimineata pe ger dupa vreo 10 ore de stat oprita si a luat-o la prima cheie. A invartit motoru de vreo 3 ori ce e drept dar a luat-o... cred ca ramane totusi problema cu injectoru 3 de ziceau aia in service ca mai tremura asa... ori nu o fi aerisita bine si mai tre sa merg cu ea ori o fi prins span in injector... nu stiu....
verde
Daca e blocat pe deschis din cauza mizeriei (posibil fiindca zici ca e doar unul) sau are uzura mare si nu mai inchide perfect (asta ar trebui sa le afecteze pe toate 4 in acelasi timp) ,pierzi presiunea din rampa prin injectorul respectiv (fapt consemnat si de tine ) si unele voci spun ca poate patrunde aer din camera de ardere la compresie .
Daca e de la mizerie poate trece sau se poate agrava. Mai asteapta si alte parereri de la colegi.























rocknum
QUOTE NU SE FOLOSESTE PENTRU MESAJE IMEDIAT ANTERIOARE CELUI POSTAT

ma gandeam sa ma dduc la filaret sa le curat pe toate 4
verde
Incearca sa cureti doar pe ala singur. Ai mers cumva fara filtru?
rocknum
QUOTE NU SE FOLOSESTE PENTRU MESAJE IMEDIAT ANTERIOARE CELUI POSTAT

cum sa merg fara filtru? smile.gif bineinteles ca nu si nici nu cred ca se poate....
djcosmines
La fel imi aparebsi mie in sarcina...la turatii mari si la depasiri service si verificar injection....am schimbat electrovana de supraalimentare pentru ca dadea rateuri cand au facut mecanicii testul la vacum. Problema nu a disparut...a aparut una si mai mare.....STOP si anomalia injection. Se opreste motorul in mers dupa o depasire...in urcare...sarcina...cand ii dai cox. Dupa multe teste cu CLIP si pe strada urcand Feleacul aici in Cluj....mecaniul ce era in dreapta mea...dupa ce a murit motorul in mers....a ridicat capota....a vazut ..."para" pentru amorsare combustibil spre filtru de combustibil putin supta. Si de la rezeevor pana in para pe furtun era combustibil si de la para spre filtru era aer. Filtrul este super curat...motorina din el la fel. A tot amorsat para pana cand la un moment dat a simtit ceva in interior....cica o supapa ce o are in partea de jos care s-a desprins si cand o prinde in partea de sus...combustibilul nu mai trece....atunci cand eu ii dau talpa...si moare mototu plus eroarea Stop si anomalia. Alta solutie nu vedem. Am facut comanda de setul complet tur si retur....ca doar asa vine. 400 ron si mana de lucru vreo 300 ron plus 100 CLIP test. Mecanicul se gandea la cum sa schimbe doar para...ca a mai facut...sau sa luam din dezmembrari partea cu furtune de pe langa para si cu ceva imbinari si coliere....in fine...am decis sa nu risc si sa iau nou de la Reno. Specific ca masina m-a lasat vineri in Ungaria la 40 km de granita in drum spre Spania. Si nu vreau sa se mai repete. Sper sa fie asta solutia.
vasilecool
Scoate mufele conductelor care intra in filtru si verifica garniturile. Inclusiv pe cea a senzorului de apa(daca ai asa ceva). Sunt mari sanse ca de acolo sa fie problema.
Pe furtunurile acelea, nu cred ca este presiune.
Daca pana sa ii schimbi filtrul, nu se dezamorsa instalatia, sunt 90% sanse sa traga aer pe unde ai umblat. Mecanicii una stiu, una spun... INJECTOARELE ! Chiar daca altceva nu merge, ei pomenesc intr-una de injectoare, pompa de alimentare, turbina si EGR, cele mai scumpe piese de la motor...
Am patit-o si eu la o schimbare de filtru... Trebuia amorsata inainte de pornire, altfel dadeam la cheie de ma plictiseam. Pana m-am prins despre ce era vorba. Ce problema gasisera? Injectoarele...
Daca ramane vreun injector blocat pe deschis, porneste motorul mai greu, dar nu cred ca se dezamorseaza instalatia de alimentare, cel putin pana in pompa de inalta...
Sa ma corecteza cineva, daca spun prostii. Cineva care stie.Nu care sa intrebe daca ai mers fara filtru de motorina. Fara suparare.
Succes.
djcosmines
Dupa ce am schimbat tot sistemul (pentru ca nu am vrut sa risc sa schimb doar "para" de amorsat) tur si retur + "para" ...cam 450 RON... am ajuns cu bine in Spania...chiar masina merge ca inainte...pot ajunge la viteze mari fara sa mai apara nici prima mea eraore de SERVICE + Verificare Injectie ....nu a aparut nici STOP ca sa se mai opreasca masina....nu am nici o bula de aer pe instalatie, cu "para" veche amorsai de te apuca craciunu...cu noul sistem a amorsat de 4-5 ori si deja era instalatia ok. Cam atat...mecanic de nota 10...eu il recomand....Cluj....Calea Turzii...RENO....Dn. Tomos.


Problema mea este rezolvata, solutia pentru mine a fost sa schimb sistemul. In "para" era rupt ceva care se ducea si se punea ca dop atunci cand ceream mult combustibil, sarcina, depasiri...si in functie de noroc...se oprea motoru cand iti era lumea mai draga, am mers 2000 km fara sa se infunde ....si in Ungaria m-a lasat masina in drum spre Spania. Se pare ca nu se intampla asa des incat sa se rupa ceva in "para" de amorsat, dar la mine s-a intamplat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.