Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Tremurat cutie automata
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
paul_ady
Salutari !

Sunt mandru posesor al unui Renault Laguna 3 , 2.0 benzina , 170 de cai , cutie automata.Ca dotari , masina are cam orice in afara de trapa si navigatie .
Am luat-o acum 2 zile de la Renault Ocazie , cu 39 000 km .
Ca o prima impresie , masina ofera cam tot ce am nevoie , confort cat cuprinde , mototul este superb ,si se aude foarte frumos odata de depasesti 3000 de ture .

Am insa o singura nelamurire , si va rog sa ma ajutati si pe mine ! Cand opresc masina tremura putin mai tare pana se stabilizeaza dupa care se simte doar o foarte mica vibratie ( ceea ce cred ca e normal la o automata, sau nu ?), iat in momentul in care iau piciorul de pe frana fara sa apas acceleratie , masina pleaca dar cu un tremurat mai mic , mai mare si uneori chiar inexistent .

Aveti ideea daca asa e normal , si daca nu ce ar putea avea??

Va multumesc , si imi cer scuze pentru ebentualele greseli ( sunt nou pe aici )!
lagunez
[quote=paul_ady,11 Feb 2011, 12:28]
Salutari !
salve...si sa o stapanesti sanatos..avem acelasi tip de Lag 3 170CP automat ..banuiesc ca are frana electrica..ar putea fi cauza acelui tremurat de care vorbesti..eliberarea in mod automat a franei la plecare se face daca masina are pe puntea spate un minim de aderenta -alte cauze ar fi tampoane elastice anticuplu uzate si sau variatii de turatie la relanti datorita benzinei proaste...
paul_ady
Bine te-am gasit !

Da are frana electonica, dar nu e de la ea !cand vreau sa plec de pe loc si am frana de mana cuplata , masina nu pleaca pana nu accelerez putin , si atunci se decupleaza automat !

Eu vorbesc de oprit si plecat de la semafor spre exemplu !
Franez pana opresc masina si tremura pana se stabilizeaza,si apoi cand eliberez frana de picior uneori tremura cand se pune in miscare masina (frana de mana decuplata )

11 Feb 2011, 13:23:
Deci ..??
Nu a mai patit nimeni asta?
lagunez
nu stiu ce sa spun...acele simpome le aveam la lag 2 din cauza de tampoane elastice duse...banuiesc ca este inca in garantie nu ? posteza si tu un film ca descrierea este prea literara...sincer nici la pornirea in panta nu tremura daca trag frana de mana masina neavand downhill control ca altele mai destepte...la mine fara sa pisc putin acc. nu pleaca cateodata nici in D (cum ar fi normal.pe teren plat ..)dar sincer ultimul lucru nefiabil la aceasta masina ar fi CV ..normal nefiind facuta de RENO...

11 Feb 2011, 15:29:
o alta ipoteza..poate fi servofrana...trage aer fals pe undeva ?! = variatii creste turatia apoi se stabilizeaza la luarea piciorului de pe frana..da un PM!
paul_ady
Scuze de intarziere dar am fost plecat in weekend!
Nu pot da PM , sunt user nou si nu am suficiente posturi .
In legatura cu problema mea , nu prea stiu ce sa zic , pentru ca nu prea am mers cu automate ca sa pot face diferente sau comparatii in ceea ce priveste comportamnetul lor.
As ramane vesnic recunascator daca ne-am putea vedea 5 min , sa mergi putin cu ea sa vezi daca se comport ala fel ca a ta . wub.gif
aleksanders
cred ca ai ceva probleme cu ambreiajul - decuplare/cuplarea lui la viteze mici - daca esti inca in garantie fa o verificare ambreiaj/cutie - bafta
Dany
Am si eu o "problema" similara. Totul este ok. Cutia automata sta in permanenta "incordata" si din cauza asta trepideaza putin. Trepidatia este cu mult mai mica decit la alte cutii automate similare. Atunci cind stai la semafor cu pedala de frina apasata masina "se liniosteste" dupa 1-2 secunde. Din cite am inteles pe durata stationarii o supapa permite scaderea presiunii uleiului in cutie si atunci vibratia dispare. E ceva normal.
ariciul76
Nu ai nici o problema, masina tremura pentru 1-2 secunde pina cind intra in functiune miniambreiajul (care functioneaza atit timp cit tii apasata frina).
Deci stai linistit.
Daca vrei poti incerca sa o scoti din viteza (o pui pe neutru) daca stai mai mult la stop, eu asa fac si in felul acesta nu mai tremura.
Lex Luthor
Cutiile automate moderne au convertizor de cuplu.

In mod normal, o cutie automata moderna, daca este in D si masina este oprita prin frana, dupa cateva secunde intra intr-un regim numit "Neutral Control":

"Neutral control is when the TCM disengages the forward clutch, (C1), at
a stop with the brake applied. This reduces the load on the engine, therefore
reducing engine vibration and improving fuel economy. When the
brake is released the forward clutch engages".

"Neutral Control este atunci cand calculatorul cutiei decupleaza ambreiajul înainte (C1), la o oprire cu frâna. Aceasta reduce sarcina pe motor, prin urmare duce la reducerea vibratiilor motorului și îmbunătățirea economiei de carburant. În cazul în care frâna este eliberată se angajeaza ambreiajul înainte ".

In mod normal aceasta trecere pe Neutral Control trebuie sa se faca foarte fin si usor, chiar insesizabil.

Daca totusi acel tremurat iti apare mai mult dupa ce ATF-ul din cutie (adica uleiul special din cutie) s-a incalzit (dupa ce ai mers un timp cu masina) este un semn ca nu este ceva in regula cu circuitul de racire al ATF-ului sau chiar cu ATF-ul in sine care isi pierde proprietatile la tepmeratura mai mare. In acest caz, nu ar strica sa treci pe la un service specializat pe cutii de viteza automate pentru un control.
lagunez
tremuratul poate duce la ruperea prezonului M8 de la suportul elastic(cel de sub acumulator ) al cutiei CVA astazi sa intamplat in trafic (viraj stanga ) ca acesta sa cedeze si in consecinta blocul motor si CV s-au deplasat in fata ducand la ruperea planetarei stnaga/fisurare CVA/fisurare conducte de racire si tot balamucul..ruperea era clar de la oboseala de material..sursa vibratilor nu o pot preciza...
Dany
QUOTE(lagunez @ 16 Jun 2011, 14:40)
tremuratul poate duce la ruperea prezonului M8 de la suportul elastic(cel de sub acumulator ) al cutiei CVA astazi sa intamplat in trafic (viraj stanga ) ca acesta sa cedeze si in consecinta blocul motor si CV s-au deplasat in fata ducand la ruperea planetarei stnaga/fisurare CVA/fisurare conducte de racire  si tot balamucul..ruperea era clar de la oboseala de material..sursa vibratilor nu o pot preciza...
*


Ouch. sad.gif Curiozitate - citi km aveai?
lagunez
41000 km ( from 2009 )
ariciul76
QUOTE(lagunez @ 16 Jun 2011, 14:40)
tremuratul poate duce la ruperea prezonului M8 de la suportul elastic(cel de sub acumulator ) al cutiei CVA astazi sa intamplat in trafic (viraj stanga ) ca acesta sa cedeze si in consecinta blocul motor si CV s-au deplasat in fata ducand la ruperea planetarei stnaga/fisurare CVA/fisurare conducte de racire  si tot balamucul..ruperea era clar de la oboseala de material..sursa vibratilor nu o pot preciza...
*




De curiozitate, ai remarcat inainte un zgommot metalic destul de puternic atunci cind treci de pe ''drive'' pe mers inapoi (ca si cum ar avea un joc in planetara/rulment)?

Miemi se intimpla asta de vreo 20.000 km si nu stiu daca e cazl sa ma ingrijorez sau nu.
lagunez
da am remarcat..nu-i slabii esti in garantie..spune-le sa verifice prinderea CVA si motor..nici astazi nu am raspuns cand pielesel vor sosii.super fiabilitate..nci o caruta nu se rupe in drum..asa..
Dany
Ciudat. sad.gif Eu am 60.000 km cu automata mea si sint foarte multumit de functionarea cutiei. Probleme sint si la alte marci si pe orice forum ai intra o sa gasesti oameni care se pling de cite ceva la masina lor. Bine ca ti s-a intimplat in garantie. ph34r.gif
ariciul76
QUOTE(lagunez @ 28 Jun 2011, 12:06)
da am remarcat..nu-i slabii esti in garantie..spune-le sa verifice prinderea CVA si motor..nici astazi nu am raspuns cand pielesel vor sosii.super fiabilitate..nci o caruta nu se rupe in drum..asa..
*




Gata cu garantia... nu mai am.
Dar am cautat surubul cu pricina (demontat baterie, suport, cca 30 min) si... supriza, nu e nici un surub acolo, decit cabluri cit cuprinde.

Cred ca e vorba de surubul situat LANGA baterie, sub suportul filtrului de aer nu? Asta nu am mai apucat sa-l demontez dar o sa vad eu...
Gargamel19842611
Salut,

Ai reusit sa vezi care e problema?
Exact aceeaai problema am obsevat-o si eu pt exact acelasi tip de mAsina..pe care trebuie sa o cumpar maine.
Are 20000 km..si nu mai are garantie

Ms mult.
Alxseb
Salut, am și eu o problemă. Am schimbat toți suporții motor inclusiv suportul de la cutie (cel de sub filtrul de aer) și cel articulat de sub mașină. Vibrațiile motorului au scăzut mult, aproape că nici nu simți motorul uneori, în toate pozițiile cutiei, mai puțin în marșarier. Când o bag în R tremură rău tare. Oare ce o fi? Montare greșită a suportului cutiei sau probleme la cutie? A mai pățit cineva asta?
vrock92
Si la mine tremura la fel, am verificat cutia si nu are nimic.Tot din suporti, eu nu i-am schimbat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.