Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Zorro - un R5 Alpine
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
flaviuf
Numele ei e Zorro, este un R5 Alpine din 1981 - 1397 cmc / 93 cp la aproximativ 850 kg - si aproape jumatate de an a suferit in service dupa ce am cumparat-o.
Am avut neplacerea sa constat ca multe lucruri lasau de dorit.

Dupa lungi cautari am gasit si schimbat complet setul motor, distributia, directia, pompa ulei, cutia de viteze, suspensia spate (bucsi brate si amortizoare - KONI reglabile), proiectoare Cibie. Am folosit piese originale, furnizate de Mecaparts (care produce in continuare ansamble si piese pentru modelele sportive de la Renault).
Ulterior am gasit o rampa de culbutori si o axa cu came in stare foarte buna, asa ca le-am schimbat si pe astea. Plus kit-ul de ambreiaj. Plus o aprindere electronica ce a schimbat foarte mult comportamentul masinii (in bine).

Sper ca in viitorul apropiat sa urmeze o revopsire profesionala si redecorarea cu stickere originale (celebrele dungi rosii cu insciptia A5), plus o refacere a tapiteriei.

Despre masina, va pot spune ca abia dupa 5-6 mii km de la refacerea motorului a inceput sa-si arate muschii. Nu este ceva iesit din comun, dar iti confera senzatii mai mult decat placute, este o masina extrem de "funny".

Ce ma nemultumeste la ea este faptul ca apar probleme marunte din senin (as spune tipice Renault), dar probabil ca la o masina veche este de asteptat. Un alt aspect negativ il constituie consumul, dar aici si soferul este de vina deoarece oricat ti-ai impune sa mergi linistit nu poti rezista prea mult deoarece e o masina care te indeamna sa o calci. Ii place doar benzina superioara (in carte e trecut ca trebuie folosita cea de minim 98CO)

Cam asta este pentru moment, sper ca in 2011 sa gasesc resursele necesare pentru ce mi-am propus.

Cateve poze de pe parcurs...
Numai bine.


26 Jan 2011, 14:03:
continuare...
Muttley
Cred ca te-au costat o avere piesele din prima poza, asta daca-s toate luate de la Mecaparts blush.gif
Cu pompa de ulei cum ai facut, ai luat-o pe cea standard, sau debit marit?
Intreb pentru ca cea standard e cu debit normal, ce se intalneste pe toata gama Renault cu acest tip de motor (8, 12, 9, 18, 11, 19), iar daca ai luat de la Meca, ar fi fost pacat s-o iei pe cea slaba.

Consumul, teoretic cel putin, ar trebui sa fie mai redus decat cel al unei Dacii (in anumite regimuri si sub 5l/100km).

Marirea performantelor motorului nu te-a interesat niciodata? Se poate ajunge relativ usor la ~110 cai:
- cilindree - daca n-ai fi vrut 1.6 cu piese de Dacie, exista la Meca set cu pistoane de 80mm, pentru un 1.6 suprapatrat wub.gif
- alimentare - arhicunoscutele carburatoare orizontale;
- samd.

Frumoasa si rara, bravo tie!
argon
Asta e acelasi motor care cu o turbina T3 scoate 108 cai la Alpine Turbo?
flaviuf
Piesele n-au costat tocmai o avere, undeva in jur de 800 de Euro. Pompa este cu debit marit, este identica cu cea de Dacie la o prima vedere, dar n-am vrut sa risc.
Legat de consum, daca mergi atent cred ca e asemanator cu cel de Dacie dar e greu sa te abtii - pana la urma asta e placerea:)
Cat priveste marirea puterii - eu sunt interesat sa ramana originala. In schimb ma gandesc sa pun carburatoare orizontale - daca gasesc.
Motorul din cate stiu eu e asemanator cu cel de Alpine Turbo dar sunt lucruri esentiale care difera: pistoanele, axa cu came, raportul de compresie.
STORMTROOPER
Felicitari pentru masinuta.Sa o stapinesti sanatos si cit mai multi kilometri fara probleme.
Dsign
Nu pot sa cred cat de frumoasa eeeee smile.gif Avea un amic de aici una verde, la un moment dat. Ce distractie era la semafoare biggrin.gif Mai era distractie in parcari, ca mergea directia foarte greu.

S-o conduci cu placere, fara evenimente, si sa ai mult succes in continuare, sa poti sa-i faci ce-ti doresti
flaviuf
Multumesc pentru aprecieri..eu daca as fi vreun boss de la Renault as relansa brandul R5 deoarece a fost unul din marile lor succese atat din punct de vedere comercial cat si sportiv. as face ceva gen ce a facut FIAT cu modelul 500 sau Lancia cu noua Delta.
Muttley
QUOTE(flaviuf @ 27 Jan 2011, 11:34)
... as relansa brandul R5 deoarece a fost unul din marile lor succese atat din punct de vedere comercial cat si sportiv.
*


Mai bine nu, parerea mea.
Reinterpretarile astea moderne sunt strict cu scop comercial.
Iti dau tot exemplul renault, cu seria limitata Twingo Gordini si Clio Gordini.
Adica niste obisnuite masini de duzina, produse-n serie mare, carora li s-a aplicat o anumita vopsea si niste abtibilduri.
Timp in care modelele vechi Gordini, gandite si proiectate de un nene f destept, Amedee Gordini, acum mort, erau niste capodopere.
madkat
Lancia nu face nimic bine cu noua Delta. Din contra chiar

Si reno e prea ahtiat de table si plastice ieftine ca sa faca ceva gen 500-le de la Fiat. Se vinde mai bine clio asa cum e.
flaviuf
Mie mi-ar fi placut sa vad cum arata unul restilizat smile.gif
mirel vicaru
Subscriu la ce zice Flaviu, mi-ar place si mie un R5 Alpine reloaded
sobolan
Cu masina asta inca reusesti sa "terorizezi" multe masini de generatie mai noua !
Frumoasa foc !
argon
Ce lagatura are generatia masinii cu raportul putere-greutate?
sobolan
nu are....oricum inteleg ideea....e veche si nu-i limuzina bre nene argon radmasa.gif
Muttley
QUOTE(argon @ 28 Jan 2011, 16:38)
Ce lagatura are generatia masinii cu raportul putere-greutate?
*


Aoleu!
Pai are de nu-ti inchipui.
Am vazut candva un drag la Top Gear cu toate generatiile de Golf GTI. Si a castigat detasat ghici care?
Iar motivele-s cunoscute, echipamentele aditionale moderne, care-n ciuda tablei subtiri, a plasticului, trag la cantar.
bucatzel
Am vazut si eu episodul ala.

La Golf a fost diferenta impresionanta. La restul ~
Au facut in total 5 comparatii de genul asta, si para a iesit scorul total 3-2 pentru generatia veche.

Banui ca mai conteaza si injectia, care incearca sa controleze eficienta arderii, si de asemenea sa protejeze motorul, lucruri facute in detrimentul timpului de raspuns.

@ flaviuf. Prea mare lucru constructiv, nu prea am eu de spus. Da' arata bine.
flaviuf
Lucruri frumoase se pot scoate oricand din masinile vechi. Bani sa fie...asta-i partea care ne doare:(
Legate de teste alea, eu totusi cred ca pe circuit o masina de generatie noua nu sta la discutii cu una veche - la puteri apropiate. Dar o masina veche e mult mai distractiva daca e pusa la punct si perceptia soferului e cu totul alta.
Eu conduc zi de zi un Focus hatchback(o sa-l bag si pe el aici) si desi e mult mai comod si mai confortabil, vreau sa spun ca o urcare spre Paltinis cu Alpine-ul e de 10 ori mai distractiva.
bucatzel
Te cred. Drumul ala parca-i facut pentru masini mici si-ale dracu'.
flaviuf
Asa cum am promis, revin cu cateva poze ale Focus-ului. E modelul hatchback, 1.6 16V pe benzina, fabricat in Iulie 2007 - o luna inainte de facelift.
L-am "recuperat" de la o firma de leasing cam de 1 an si am facut in jur de 15000 km cu el. La achizitie avea 32600km. N-am avut nici o problema, ba chiar as spune ca mi-am schimbat parerea despre Ford in general si despre Focus in particular. Desigur ca e posibil sa fiu subiectiv dar chiar sunt cateva lucruri care mi-au placut in mod deosebit:
- stabilitatea
- directia
- cutia de viteze
- sistemul audio stock - se aude excelent
Tot la lucruri placute as adauga spatiul si materialele interioare decente.
Ca minusuri, mi-ar fi placut ca motorul sa fie ceva mai puternic (eu zic ca se putea la 1.6 16V sa fie mai mult de 101 cai), sa am o vizibilitate mai buna la mersul inapoi - mi-a trebuit ceva timp pana sa ma obisnuiesc.
Un alt aspect care mi-a displacut la inceput a fost consumul urban (11-12%) dar ca urmare a revizuirii comportamentului la volan plus decongestionarea traficului din Sibiu (centura), am reusit sa ajung undeva intre 9.5-10%, ceea ce cred ca este in regula. Afara consumul e in jur de 5.5-6% in conditiile in care mergi regulamentar.
Cam asta e in linii mari.

Si daca tot am revenit, vreau sa va spun ca mai nou dau ture cu Alpine-ul cam prin fiecare week-end - e relaxant si distractiv. Spre surprinderea mea, intotdeauna a pornit fara probleme iar dupa cativa kilometri in care trebuie sa ma re-obisnuiesc cu ea, devine o placere sa il conduci.
Planul este neschimbat, caut inca un atelier bun de tinichigerie-vopsitorie + unul pentru tapiterie.
speedman
Foarte tare Renault ul Alpine, am condus un Gtt si am ramas placut impresionat.
Bafta!
flaviuf
La Alpine urmeaza sa inlocuiesc kit-ul de carburator, pus un cablu de kilometraj si verificare culbutori. In continuare merge excelent pentru varsta pe care o are. Focus-ul nu mi-a creat nici o problema, am schimbat doar consumabilele (ulei si filtre).
Ma gandesc serios la un Focus 3, Ecoboost-ul de 1.6 si 150 cai. Dar probabil ca la anu'. Si cateva poze recente dintr-o excursie la mosie - undeva pe malul Somesului, ocazie cu care am dat o tura si prin Ungaria la o gradina zoologica excelenta - Nyíregyháza. O recomand pentru cei care au copii mici si nu numai pentru ei. Mi-a iesit un consum mixt de 6.3% pe 1200 km, cu mers si pe drumuri extrem de proaste si cu ceva frecus prin orase precum Cluj, Baia Mare, Debrecen, Oradea. Cred ca este un consum bunicel.
MuciX
Draguta masina, nu vinzi capacele alea de roti? tongue.gif
flaviuf
Nu smile.gif dar vezi ca se gasesc o gramada de vanzare.
aditza579
Ce ai mai mesterit pe la Zorro? Cand te apuci de tabla?
flaviuf
Pana Vineri am planuit un mic control la cuzineti, reglare tacheti si kitul de la carburator. De tabla ma apuc dupa concediu - cel mai probabil in toamna. Insa nu am gasit inca un atelier de tinichigerie-vopsitorie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.