Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ESP Laguna III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
93MAR
Am o intrebare la voi.Vreau sa ma duc la munte si pana acum n-am mai avut masina cu ESP.Cum pot urca o panta acoperita cu gheata,cu ESP-ul in functiune sau trebuie sa-l dezactivez ? Mentionez ca am cauciucuri de iarna si as dori sa stiu care e varianta optima.Multumesc
EL-TORO
QUOTE(93MAR @ 4 Jan 2011, 23:54)
Am o intrebare la voi.Vreau sa ma duc la munte si pana acum n-am mai avut masina cu ESP.Cum pot urca o panta acoperita cu gheata,cu ESP-ul in functiune sau trebuie sa-l dezactivez ? Mentionez ca am cauciucuri de iarna si as dori sa stiu care e varianta optima.Multumesc
*


de obicei, o panta cu gheata nu o poti urca oricum chiar daca ai cauciucuri de iarna..
daca panta e cu zapada atunci ar merge urcata doar daca decuplezi ESP-ul din butonul stanga jos.
Fratzica
De ce sa decuplezi ESP-ul cand urci o panta cu gheata?? Explica-mi rationamentul tau. ESP-ul include si ASR care e mai mult decat util pe pantele inghetate.
sserban22
sint niste filmulete pe youtube in care vei vedea ca o masina cu esp activ urca o panta acoperita cu gheata , iar dc se dezactiveaza esp ul nu mai urca . ESp ul include si ASR , care este controlul tractiunii, si care te ajuta in astfel de cazuri .
EL-TORO
QUOTE(Fratzica @ 5 Jan 2011, 01:04)
De ce sa decuplezi ESP-ul cand urci o panta cu gheata?? Explica-mi rationamentul tau. ESP-ul include si ASR care e mai mult decat util pe pantele inghetate.
*


incearca si vei vedea, nu vorbesc din filmulete vazute pe net.
din experienta iti spun ca daca urci pe zapada cu ESP-ul cuplat vei patina.
Fratzica
am si eu esp, si pe gheata mi se pare mai eficient cu asr activat.
de la min. 1:40 incolo.
EL-TORO
QUOTE(Fratzica @ 5 Jan 2011, 10:56)
am si eu esp, si pe gheata mi se pare mai eficient cu asr activat.
de la min. 1:40 incolo.
*


ESP
Program electronic de asigurare a stabilității. Cu ajutorul ESP-ului se poate crește capacitatea de control asupra autovehiculului în situațiile limită ale dinamicii de deplasare. De exemplu, în cazul curbelor luate prea rapid. ESP-ul extinde funcția ABS si reduce pericolul de derapare, în orice condiții ale carosabilului. Prin intervenția punctuală asupra managementului motorului și asupra frânelor, ESP-ul împiedică o posibilă derapare a autovehiculului. ESP-ul actioneaza în întreg domeniul de viteze și se cuplează automat la fiecare pornire a motorului. Acest sistem poate fi cuplat și decuplat în caz de necesitate, prin apăsarea tastei ESP. Dacă ESP-ul este decuplat, lampa de control este aprinsă în permanență. Acest lucru este însă recomandat numai în cazul rularii cu lanțuri de zăpadă și în cazul suprafețelor de rulare afanate, necompacte de exemplu zăpadă , nisip, pietris.

Any comments?
fabyan
Bineinteles ca e mai bine sa urci asr-ul cuplat, te ajuta mult. un exemplu daca o roata se afla pe zapada si cealalta se afla pe asfalt, va trage roata care se afla pe asfalt.
Din ce am vazut eu la laguna 3 esp-ul nu se poate dezactiva, se poate dezactiva doar asr-ul iar cand atingi o viteza de 40 km/h se cupleaza automat
Fratzica
QUOTE(EL-TORO @ 5 Jan 2011, 10:00)

Any comments?
*


Toate comentariile mele sunt in filmuletul de mai sus. Eu vorbeam de rularea pe gheata, nu pe zapada, pietris, s.a.m.d. ESP-ul trebuie intr-adevar oprit la urcarea unor astfel de suprafete pentru a nu pierde din avant datorita franarii repetate a rotilor.
EL-TORO
QUOTE(Fratzica @ 5 Jan 2011, 16:57)
Toate comentariile mele sunt in filmuletul de mai sus. Eu vorbeam de rularea pe gheata, nu pe zapada, pietris, s.a.m.d. ESP-ul trebuie intr-adevar oprit la urcarea unor astfel de suprafete pentru a nu pierde din avant datorita franarii repetate a rotilor.
*


ESP-ul este intradevar eficient pe drumuri alunecoase in curbe cand se pierde aderenta in mers.
urcarea in panta cu gheata cu Laguna 3?
ma indoiesc ca se poate reusi, poate doar cu 4X4 si cauciucuri speciale cu cuie.
Fratzica
ce are jaguarul din clipul de mai sus in plus fata de o laguna?
EL-TORO
QUOTE(Fratzica @ 5 Jan 2011, 17:07)
ce are jaguarul din clipul de mai sus in plus fata de o laguna?
*


oare o fi 4x4?
mariusd4
Ce vrajeala filmuletul, din mai multe considerente :
- daca accelerezi in halul ala nici de pe o suprafata plana nu pleci
- iarna trecuta am avut timp de 1 luna de zile la munte 2 masini cu esp, mercedes vito 2008 care in rampa pe zapada nici nu se misca de pe loc patina si se bloca roata disparand total tractiunea si a doua masina a fost skoda fabia 2009 care urca doar daca luam ceva viteza , ideea era sa nu opresc pe loc ca se inpampla ca si la vito, deci urcam cu el decuplat. In curbe, pe asfalt ud este alta poveste, esp-ul merita toti banii. Stima

P.S. Cu cauciucuri de iarna. Parca cele din filmulet sunt de vara, deci nici o sansa fie cu ESP fie fara. Facatura !
Fratzica
csorin66
ESP il decuplezi ca sa poti pleca din loc, in mers mergi cu el cuplat, oricum se cupleaza el automat de la 30-40 km/h
sorin_f39
QUOTE(93MAR @ 4 Jan 2011, 22:54)
Cum pot urca o panta ......
*




QUOTE(Fratzica @ 5 Jan 2011, 00:04)
De ce sa decuplezi ESP-ul cand urci o panta cu gheata??
*



Panta se urca sau se coboara?
dili
ESP nu are nici o legatura cu plecarea de pe loc.
Dar, daca tot a nins, faceti un mic experiment, chiar si pe suprafata plana: demarati cu masina turata, cu si fara ESP (adica, de fapt ASR, ca asta conteaza la plecarea de loc). O sa constatati ca fara ESP (ASR) masina se comporta ca o dacie de pe vremuri: patineaza si se chinuie. Cu ESP (ASR) cuplat, la aceeasi turatie (deja nu mai conteaza cat apesi pedala), dupa 2-3 "testari", masina pleaca fara probleme. Deci, parerea mea, lasati sistemele masinii sa-si faca treaba asa cum au fost gandite de niste ingineri care oricum stiu mai multe despre masina decat ne place nou sa credem ca stim.
dantes
Atat o sa spun...din propria experienta si din toate reviewurile posibile, cu asr/traction control sau cum mama ciorilor s-o mai zice, e mult mai usor de iesit din belea, de urcat o rampa, de mers pe gheata, etc...
Am avut neplacerea de a merge cateva ghetusuri cu niste slickuri care imediat patinau, si pot spune ca fara ASR NU puteam pleca de pe loc...era imposibil... Cum il cuplam si il lasam linistit, era alta viata...

Cel mai bine, testati singuri pe propria piele si o sa vedeti...teoria ca teoria, da' practica ne omoara!
EL-TORO
QUOTE(Fratzica @ 5 Jan 2011, 16:57)
Toate comentariile mele sunt in filmuletul de mai sus. Eu vorbeam de rularea pe gheata, nu pe zapada, pietris, s.a.m.d. ESP-ul trebuie intr-adevar oprit la urcarea unor astfel de suprafete pentru a nu pierde din avant datorita franarii repetate a rotilor.
*


daca tot e la moda sa ne dam cu parerea despre sofat bazandu-ne pe filmulete, iata ca am gasit exact ceea ce spuneam eu din experienta mea de 20 ani in ale sofatului...
de urmarit de la min 2'25''
&feature=player_embedded

Any comments?



Fratzica
presupun ca acum 20 de ani tot o masina cu ESP aveai wink.gif

Bine, lasa, fie cum zici tu.
EL-TORO
QUOTE(Fratzica @ 7 Jan 2011, 02:12)
presupun ca acum 20 de ani tot o masina cu ESP aveai wink.gif

Bine, lasa, fie cum zici tu.
*


sa stii ca mi-am "facut'' mana pe dacia, oltcit dar am condus Volvo Cross Country, Passat, Octavia si Toyota fara accidente in peste 500.000 Km facuti.
experienta ne invata, nimeni nu s-a nascut invatat.
big_wheel.gif
sorin_f39
Nu cumva se face o confuzie intre ESP si ASR?
dili
QUOTE(sorin_f39 @ 7 Jan 2011, 10:01)
Nu cumva se face o confuzie intre ESP si ASR?
*



Ba da; inca de la primul post radmasa.gif .
Scuza insa este legata de prezenta unui singur buton in bordul Lagunei care controleaza intreg sistemul.
EL-TORO
QUOTE(dili @ 7 Jan 2011, 11:48)
Ba da; inca de la primul post  radmasa.gif .
Scuza insa este legata de prezenta unui singur buton in bordul Lagunei care controleaza intreg sistemul.
*


evident ca discutam de ASR, tare as vrea sa stiu cum decuplezi ASR-ul...
tatimeu
daca nu ma insel ti-a explicat fabyan ce si cum e cu decuplatul.
Practic prin apasarea butonului de ESP se decupleaza doar ASR-ul, ASR care se cupleaza automat atunci cand atingi viteza de 40km/h. ESP-ul oricum nu are treaba cu urcatul in panta, decat atunci cand se pierde controlul directiei. In aceasta iarna (desi am gume adecvate) de multe ori la plecarile de pe loc s-a activat ASR-ul, o roata patinand si masina avand tendinta de barcuta, dar cu talpa usoara si in reprize scurte totul revenind la normal. (unde parchez toata strada e numai gheata- nici o problema majora)
dili
Din cate am observat, si ESP-ul se recupleaza singur, automat, daca apare tendinta de derapare.
Adica, drifturi nexam la laguna 3 biggrin.gif .
Fubiansky
QUOTE(EL-TORO @ 7 Jan 2011, 11:10)
evident ca discutam de ASR, tare as vrea sa stiu cum decuplezi ASR-ul...
*



ASR-ul se dezactiveaza impreuna cu ESP-ul.

Daca tu imi faci un filmulet cu masina ta si tu sofer, cu si fara ASR activ.
Iti fac si eu un filmulet cu masina mea, cu si fara ASR si iti dovedesc ca fara ASR activ nu faci 1 metru cu ea.
Si cu ASR-ul cuplat urca (foarte greu pe gheata curata, dar urca) i-ar pe zapada urca "normal", sa spunem asa
Cauta o panta de 20-25 grade inclinare nu pe drum drept.
Si ca sfat cu ASR-ul cuplat cand pleci de pe loc tine pedala de acceleratie apasat la maxim si ai sa vezi ca masina are alt comportament.
Emminem
Buna ziua ma poate ajuta si pe mine cineva cu o problema la o laguna3 hidramata motor 2.oT benzina
De ceva timp observ ca in momentul in care apare martorul de traction control adica masina patineaza putin apare cek esp si volanul pleaca un pic spre dreapta nu mai pot accelera deoarece intra esp.ul
Dupa cativa metri in care o las usor masina vireaza brusc spre dreapta si apoi revine
Memtionez ca nu am nici un mesaj in bord legat de esp
Daca ma poate ajuta cineva cu un sfat .....multumesc mult
marius80_eugen
Verifica pentur inceput presiunea in pneuri sa fie cea recomandata. Daca este diferenta mare de presiune, se intampla si din astea, iar daca nu ai senzori de presiune, iti da eroarea direct din Esp.
Daca vrei sa aprofundezi problema, cu un test CLIP vezi ce erori ai pe partea de ESP/ABS, poate fi si de la vreun senzor/contact.
the_dodita
Salutare colegi, am și eu nevoie de o informație de la cei care dezmembreaza Laguna 3. Unde se afla senzorul ESP din poza? Vreau să-l schimb și nu știu unde este... De fapt vreau sa activez HSA (Hill start assist) și am citit ca trebuie schimbat senzorul. Eu am senzor ESP cu cod 479310001R, scrie 2RD pe el (din câte vad pe net, ca eu nu l-am găsit încă), masina este din 2008... Am cumpărat un senzor ca cel din prima poza, cel cu HSA, și acum vreau să-l montez. A și plouat toată ziua și nu am reușit sa stau pe lângă masina sa caut ...

Stie cineva?

Mulțumesc

[attachmentid=1628104495]
[attachmentid=1628104514]

În EWD îmi da ca ar fi sub scaun șofer (1107) dar nu vad nimic acolo, cu toate ca nu am dat mocheta la o parte... Numai pe pipăite...

[attachmentid=1628104497]
radunre
Tare ma tem ca trebuie demontat scaunul soferului si ridicata mocheta...
the_dodita
Și eu ma tem de același lucru, dar am abandonat ideea astăzi, după ce am mai vorbit cu alti colegi pe grupul Laguna 3 de pe Facebook am aflat ca, din păcate, trebuie sa schimb și pompa esp, nu numai acest senzor... Am înțeles ca și modulul abs-esp este cu si fără HSA...
Și nu am finanțe la acest moment, pentru un moft... O să-mi pun soția mai rar la volan, mie oricum nu-mi trebuia HSA.... 😊

BigDaddyAdy
Senzorul ala este sub mocheta sub scaunul soferului.
Uite o poza de la a mea ca sa iti faci o idee
[attachmentid=1628104877]

Ca sa dai scaunul jos trebuie sa ii desfaci șuruburile de sub masina. Suruburile sunt sub niste scuturi de plastic.
Mai trebuie sa desfaci si pragurile de plastic din interior pentru a putea trage mocheta.
E un pic de munca.
Daca iti da senzorul ala pe diagnoza ca defect, atunci s-ar putea chiar sa fie. Eu am avut probleme cu el la laguna 2 si l-am reparat. Incepuse sa imi dea eroare de esp sin cand in cand pana a ramas permanenta.
Ala ar trebui sa fie de fapt senzorul de acceleratie laterala.
the_dodita
Multumesc pentru poza! Nu este defect, dar ma manca pe mine sa activez o functie si trebuia sa-l schimb...dar am aflat ca se schimba si modulul esp/abs, asa ca o las balta pe moment... costa prea mult pentru un moft
BigDaddyAdy
Daca vroiai sa activezi hsa, da, trebuie alta pompa de abs. M-a mancat si pe mine la un moment dat. Dar merge perfect frana de mana automata biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.