Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: MULTI KM LA BORD.. CE-I DE FACUT?!
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
Pages: 1, 2
crazy-Ghindu

Olla iarasi!
Am o problema pe care am mai mentionato candva, dar la care am o solutie sub forma de intrebare.
Mai exact.. motorul papa ulei, are 241000 km si competez cam 400 ml de Elf 10w40 , la 1000 km efectuati.
In afara de set motor mai stie cineva o solutie..?
Eu m-am gandit sa schimb uleiul cu 15w40 ca e mai viscos si poate nu-l mai consuma asa de repede ca pe cel de 10w40.. ce parere aveti???
Elf 15w40 exista??

e motor pe benzen de 1,6 / 16v

astept solutii.. specialistii .. iesiti la vb nu dormiti.. va stiti voi care sunteti.. smile.gif
Relu11
Nu rezolvi nimic cu 15W40, in sensul ca tot o sa il pape, la fel de repede. S-ar putea sa ai si alte probleme daca pui acest ulei.
crazy-Ghindu
Aham..
Relu11.. vreau sa te intreb daca ai ideie despre cat de grav este competarea asta din cand in cand de ulei.. insensul ca nu-i fac rau daca tot pun asa la cate 1000 de km .. nnu ar trebui cam la un nr de km sa ma duc si sa-i schimb tot uleiul.. asa am auzit ca cica se strica cumva si afecteaza motorul daca nu iei masuri clare..
zic si eu ce am auzit.. poate e o prostie . poate nu..??!!
Fre33lancer
eu am 25.000 KM si completez am completat 2 litri intre revizii , la service au zis ca tot ce este pana in 400 ml la 1000km e normal ceea ce mi se pare absurd tinand cont ca 4.5 litri sunt tot uleiul iar in 10k km ii termin daca e dupa normele lor , un baiat in service mi-a zis ca ar putea sa scape pe la turbina sau ceva de genu , nu prea am inteles.
crazy-Ghindu
fre33lancer.. am o intrebare la tine..
Ai masina de noua.. sau ai luato second hand... te intreb ca la 25000 km e chiar suspect... sa pape atata.. (zic si eu)
Am vazut o manarie la samsari care au luat o masina de la serviciu cuiva, un megane 2 care avea 210000km si au dato in targ la ei cu 71000 km .. deci ramai tampit ce pot astia sa faca.. grija mare.. faceti teste de teste pana cumparati ..
renotgo
crazy-Ghindu ,n-as crede ca motorul tau sa se fi uzat asa de mult la doar 240000 km ... ti-as sugera sa mergi la un service sa-i masoare compresia motorului .Eu inclin sa cred ca simeringurile de la supape s-au cam uzat si de-asta motorul iti "papa" ulei (parerea mea ...).
crazy-Ghindu
renotgo... este o ideie si asta.. bine ca mi-ai zis..
intrebare.. cam cat sa ma coste treaba asta.. si cam ce implica operatiunea.. dureaza mult.. va merge bine dupa.. ce simtome apar dupa o astfel de operatiune..??
renotgo
Simeringurile nu fac altceva decat sa nu dea voie uleiului sa treaca pe langa supape(cozile lor) in camerele de ardere .Motorul va merge la fel doar ca nu va consuma ulei . Pretul este muult mai mic comparativ cu schimbarea de set .
crazy-Ghindu
oki..
A facut cineva operatiunea asta..??
Detalii pareri.. reactii.. costuri.. daca se poate..

Totusi.. pana la urma cat ar trebui sa consume un motor.. ma refer la ulei.. ca sa fie in cote normale..??
jas2
250.000km nu mi se pare mult...
Inclin sa cred ca trebuiesc schimbate simeringurile de supape.

Am vb mai zilele trecute cu un tip care avea o supernova cu motor identic cu al meu .Avea 430.000km si nu lua gram de ulei.O avea de noua...
ionutt daniel
Testul de compresie se face astfel: Cu motorul cald se scot bujiile si se pune pe rand in locul fiecareia compresmetrul, se apasa acceleratia la maxim si "se da la automat" se noteaza valoarea cea mai mare dupa 4-5 ridicari de piston. Nu stiu cat trebuie sa fie la tipul tau de motor, insa nu trebuie sa fie diferente prea mari intre cilindri. Parerea mea e ca motorul asta are mult mai milt de 240000 daca mananca asa mult... La mine are 185000 si nu completez intre schimburi(15000 km) si am folosit la schimburi10w40 sau 5w40. Cred ca in timp va fi afectat catalizatorul daca vei continua sa mergi asa.
P.S. Nu pune ulei mai gros ca vei strica altele, mai bine completezi cu asta.
jas2
Nu inteleg faza cu acceleratia...
ionutt daniel
Tinand acceleratia apasata se permite intrarea aerului fara restrictie.
crazy-Ghindu
ionutt daniel ..
motorul chiar are 241000 km si sunt reali o stiu de la zero.. deci problema cu are mai multi pica... sa fie oare ceva legat de simeringuri cu zice renotgo si jas2.. oare asta va schimba datele problemei..??
daca stie cineva un pret pentru operatiunea asta.. ar fi de mare ajutor pentru mine..
espacern
@crazy-Ghindu=exista un produs care se pare "rezolva"probleme de genul celor pe care le ai tu:Metal5!Cauta pe net si vezi pe unde gasesti!
Incearca de cel Curativ(dupa 150000) nu Preventiv(pana la 150000)!
Numai bine!
crazy-Ghindu
am sa-l caut espacern.. multumesc pentru ajutor...
poate-mi zici mai multe despre el si despre modul de intrebuintare..
espacern
(Google)Search!!
Numai bine!
crazy-Ghindu
oki.. thanks'

Astept in continuare opinii si pareri despre problema cu uleiul si bineinteles daca cineva a schimbat simeringurile la supape, sau a folosit acest Metal5 .. orice raspuns e bine venit..
ionutt daniel
Dupa cum s-a spu mai sus, verifica compresia. Daca e ok, sunt simeringurile. Daca e sub limite sunt si segmentii pe duca. Nu te increde in solutii minune pt ca sunt doar de moment. Costuri probabile: Curea distributie 100 ron, simeringuri 160-200 ron, garnitura de chiulasa 200-250 ron(metalica) mester care sa faca operatiunea (de cartier nu recomand decat daca a ma i umblat macar o data in asemenea motor). Se adauga obligatoriu antigel glaceol rx tip d, ulei, simeringuri axe cu came(daca e cazul, dar e bine de inlocuit), celelalte componente ale distributiei daca aceasta trebuia schimbata oricum sau segmenti aprox 500 ron, silicon special . La reprezentanta nu te sfatuiesc sa te apropii decat sa intrebi pretul... ca te va costa mai mult ca masina...
A.. Am uitat sa trec si 100 ron pentru prezoane la chiulasa.

likos
salutare
-eu nu as mai baga bani in motorul acela, as cauta unul complet si bun
-era aici pe bursa un motor identic dintr un logan lovit in spate cu 30000km, postat de "adi suciu".(asta ca exemplu)
-era mai ieftin ca toate reparatiile pe care le-ai face tu la motorul tau care tot vechi ramane, adica cu multi kilometri.
bafta
crazy-Ghindu
revin cu detalii picante....

30 Dec 2010, 16:42:
Dragii.. iata si replica la 245100 km.
Mergeam pe autostrada Pitesti.. si la km 60 din spre Bucuresti.. surpriza.. nu mai are motorul putere.. si nu mai vrea sa mearga peste 120km/h cu pedala in podea.... GHICI CIUPERCA CE-I?
Venit cu ea innapoi la service Serus (acolo mai am eu incredere), si verificat ... e bujia.. nu e bujia, e bobina.. nu e bobina.. e un injector.. nu e nici.
Surpriza .. compresie zero la pistonul 2
Deci.. chiuloasa jos si vazut ce-i acolo.... zis si facut... si vazut.
Supapa de presiune sparta la admisie (una din cele 4).. + zgariat pe canal de la bucata sarita.. deci urmeaza un alt consum sporit de ulei..
"ionutt daniel" .. mare dreptate ai avut cu referirea la compresie.. uite ca dupa aproape 1 an a refulat treaba mai rau decat credeam. sad.gif
Iata cum petrec eu de sarbatori fara masina si cu o carutza de bani de dat de nu stiu cum sa-i gasesc..

Daca vreti mai multe detalii spuneti-mi si daca am va scriu.

p.s. sunt foarte suparat .. am bagat mult prea multi bani in masina asta.. si am bagat sa preintampin astfel de probleme.. dar iata ca ele m-au lovit acolo unde nu m-am asteptat... si cel mai rau este faptul ca simt ca mi-am pierdut increderea in ea.. chiar daca o repar si acum o sa mai mearga ceva... tin mult la ea.. dar ma gandesc sa o dau chiar daca raman fara ea si functionez ca pieton o perioada. dar om traii si om vedea. sad.gif
crazy-Ghindu
La multi ani!!.. in primul rand pentru noul an 2011.
Sa trec direct la subiect.. masina are 245.000 km... ce facem cand ajungem la scorul acesta.. si chiar mai departe?
Ca sa reamintesc.. pentru cei ce nu stiu.. am bagat pana acum cam 140 mil. in tot felul de reparatii.. (masina era de la firma luata).. si chiar anul acesta mai trebuie sa bag cam 30 mil. pentru ultima problema aparuta si anume supapa sparta, deci dat jos capac chiuloasa etc..
Primul lucru care ma framanta este ca am sa o fac sa mearga acum dar ca nu mai am siguranta in ea.. ca nu o sa mai crape si altceva.
Ma gandesc ca trebuie sa o marit cu un propietar care crede ca mai poate sa faca ceva cu ea si sa o intinereasca un pic.
Problema este ce ma fac eu fara ea.. si mai ales pe criza asta..
Daca o dau cu cat sa o dau?.. daca iau cat iau pe ea..trebuie sa ma imprumut sa mai vin cu niste bani (in mod sigur asta), si nu putini, ca sa iau altceva tot second hand, ca de nuoa nu te apropii, si daca e tot sh si patesc tot asa ca la asta sa bag multi bani in ea, o iau de la capat. Deci in concluzie am ajuns intr-un punct deloc placut vis a vis de acest membru deplin al familiei.. ca de asa trebuie integrata fiecare masina ca altfel nu merge treaba.. si nu stiu cum sa procedez mai bine.

Astept parerile voastre, in mod special pe cele mature, pe aceasta tema.

1 Jan 2011, 10:50:
Am uitat sa mentionez un lucru important.. este vb de un renault megane 1 break an 2000 16/16v
Axe
Din pacate trebuie sa dai timpul inapoi si sa cumperi una cu putini km la bord pt ca se vede treaba ca ai ajuns la pretul uneia noi ! sad.gif
espacern
La Multi Ani!
Pentru problema ta cu motorul eu vad o singura solutie:cea a hartiei!!
Pui mana pe pix si hartie si calculezi costurile de reparatie pentru motorul stricat si apoi vezi cam cat te-ar costa un motor bun de la SH(in Franta este de la 150E).
Motoarele astea sunt f.f.robuste si ajung cu usurinta la peste 350000 KM.
Trebuie doar sa le faci reviziile la timp.
Poti sa vinzi masina asa cum este(cel mai corect)dar la alt pret si bani pe care ii cheltuiai pe reparatie+ce iei pe masina defecta ii folosesti ca sa cumperi altceva.
Oricum e bine ca incepi anul cu treaba multa(sper sa nu termini tot asa).
Numai bine!
crazy-Ghindu
to: axe /// asa este am ajuns la un pret apropiat de un logan nou sau alta specie de masinuta.. sa dau timpul innapoi.. n-am cum. Una cu mai putini km. e cam greu de gasit fara sa stii ce risti dupa ce o iei dar probabil ca e o solutie mai buna decat una noua.
to: espacern /// nu e rea ideia cu un motor sh .. e buna de notat. Sa cumpar alceva ce..? aici e ste ideia.. si cam la cat sa ma rezum ca bani.. din ce pot sa o vand pe actuala si cat trebuie sa ma mai imprumut la banca. Mai trebuie sa iau in calcul si ce anume marca de masina sa iau mai buna la capitolul second hand.

1 Jan 2011, 16:58:
sunt tare curios cine are cei mai multi km facuti de pe acest forum.. si ce probleme a intampinat..
alexutz23
Eu am facut 208k km insa a mea e diesel. Motorul nu a fost desfacut niciodata pentru ca nu a fost nevoie. Espacern are dreptate, dar poti gasi motor si aici la un pret de 300 euro si iti faci treaba. Asta ar insemna si rabdare, bani. Trebuie sa te gandesti bine pentru ca la fel poti cumpara ceva sh si sa intampini probleme mai tarziu sau mai devreme.
crazy-Ghindu
si te-ai gandit ce faci cu ea .. cat ai de gand sa o pastrezi?? asta de curiozitate.
alexutz23
De luat una sh acum nu cred ca ar face banii , mai ales cu taxa care a aparut de astazi. Am avut de gand sa o marit in toamna insa familia m-a facut sa ma razgandesc dry.gif . O sa am grija de ea ca pana acum si sper sa nu intampin probleme.
crazy-Ghindu
oki.. iti doresc multi km cu ea fara sa treci prin aceleasi probleme prin care am trecut eu..
p.s. (asa-i cu taxele astea ma omor si eu.. dar sper sa-i bubuie cineva pe astia pana la sfarsitul anului asta)
mining
Poti lua una acelasi model de afara (1500 euro) si sa te folosesti de piesele de pe ea pentru asta care o ai acum. Oricum iesi mai ieftin.
crazy-Ghindu
pana la urma se pare ca nu ne trebuie decat sa ne bucuram de ce avem si cum avem si sa fim foarte optimisti ca nu or sa mai apara probleme.
Vorba unui banc.... ce anume vede un optimist cand priveste un cimitir???.... raspuns: numai plusuri ( + + ++ )
betamax
Stiu ca, privind din afara, problema pare mai simpla. Dar ideea minerului mi se pare buna. O imperechere intre actele tale si o masina identica de afara se poate face legal.
crazy-Ghindu
da .. am zis ca nu-i o ideie rea dar.. cineva trebuie sa-ti povesteasca .. daca a afacut asa ceva cum a facut , prin cate a trecut, si care a fost deznodamantul.. asta ca sa prindem curaj si sa o facem si noi la randul nostru.. Si eu stau si ma gandesc si visez la cate metode ar putea fi .. dar ma trezesc brusc si-mi dau seama ca realitatea e cu totul diferita.. deci cine a trecut prin asa variante.. sa ne scrie si noua rugam mult.. ca sa invatzam cuminti din ce au patit unii altii.
alexutz23
Stie cineva cam cat rezista 1.9 dti de 80 cp ?Sunt curios de cat ar spune Renault. Aici ma refer la numarul de km parcursi, nu de viteza sau altceva.
espacern
Ca un titlu de reclama Renault anunta(in reclamele din F) cand a fost scos modelul asta de motor ca"garanteaza"300.000 km in cadrul unei intretineri regulate.
La fel a anuntat acum pentru Laguna 3.
Dar sunt masini care au depasit chiar si dublul a 300.000,dar sunt altele la care nu s-a ajuns nici la un sfert.
Cum ai noroc de motor(si cum il intretii).
Numai bine!
DanCVA
Are un cunoscut de-al meu un break 1.6 16V cu 345.000km, facuti cu intretineri regulate. Masina a vazut drumuri variate. Omul este pescar convins si patron de firma in acelasi timp, deci alearga mult si nu pe drumurile cele mai bune. El personal nu a bagat mana sub capota la masina decat pentru lichidul de parbriz. Restul a fost la service regulat.
xjc0c0
Am avut ocazia sa vad si eu o Laguna 1 1.6 16v cu 440.000 km,si mergea bine motorul.
verde
alexutz stai linistit. Am un 1.9 la servici cu 1 milion si 500.mii km la bord. A fost schimbata chiuloasa cu supapele undeva catre milion. Evident acu e birjarita prin curte ca nu mai are RAR dar inca merge zilnic .
alexutz23
Asadar si prin urmare sunt si exemplare de genul asta biggrin.gif
verde
A fost masina de director , apoi delegatii la greu in interes serviciu. Acum cazuta caroseria -dpdv-RAR si cam abandonata.
bugarcalin
Poti sa incerci cu una adusa de dincolo mai noua cu cel putin un an fata de auto-ul tau si cu o "adeverinta" de la asigurari ca autoturismul tau este distrus( lovit) in proportie de cel putin 60% sau ca este foarte obosita ( de la un service autorizat) si sa incerci recarosarea. Mentionez ca masina adusa de afara trebuie sa fie identica la caracteristici : numar usi, motorizare,etc.( mai putin culoare). In Decembrie 2010 recarosarea pt. motor de 1,7 era de aprox. 800Euro cu tot cu inscriere. Optiuni ar fi mai multe, bani................................, Oricum te sfatuiesc sincer sa faci un test de compresie daca-ti cumperi un motor SH, nu de alta dar sa nu cumperi unul mai "obosit" decat cel de pe masina.
Bafta.
crazy-Ghindu
Tocmai ce am scos masina de la service.. Am dat 2791 ron.. Masina trage bine, n-am putut in schimb sa asist la asamblarea ei.. dar trebuie sa cred ca e totul o
ki si ca nu m-au fentat la piese in sensul ca "v-am schimbat toate 4 supape de evacuare .. si defapt sa fii schimbat doar una iar restul de 3 sa fie tot alea vechi..".
La Serus nu am avut pana acum astfel de probleme.. ba din contra.. am mers odat cu masina pentru ca se tura aiurea si de capul ei.. si m-a costat 20 ron parca.. i-au schimbat o garnitura de la clapeta de acceleratie.. cand puteau sa-mi schimbe multe.. bujii, bobine, injectoare.. etc. .... deci.. sa credem ca se poate si altfel.
Acum sa vad cat merge si cum merge in timp.. oricum dezamagierea este mare pentru pana suferita la inima masinii.. dar se pare ca n-am incotro.. alta e multi bani si pe criza asta e de rau sa ma risc..
Cat despre faza cu luatul unei alte masini de la targul auto.. e multa suspiciune acolo.. am sa va repovestesc un caz pe care-l stiu eu bine.. si anume.. o masina de la mine de la firma data la casat ca de asa e la 201.000 km.. e vb de un megan 2 estate.. dat la samsari cu 3000e si vazut in targ (nu dau nume) pe site cu un pret de vanzare la 5900 e si cu 70.000km si cu o culoare demna de una noua si interior curat mai ceva ca nou si bineinteles motorul farmacie de curat.
Asa ca cel mai bine e sa iei ceva de la nemtisori si sa suporti taxele astea nesimtite care vor sa incurajeje industria auto autohtona.. fara a ne lasa dreptul sa aratam ca avem si alte gusturi decat logan, duster , sandero.
Mrija
Masina va intra in revizie in saptamana urmatoare ma astept la anumite costuri cum ar fi
Bujii - 70 ron
Ulei- 150 ron
Filtru ulei - 50 Ron
Filtru benzina 35 ron
Filtru habitaclu - 85 ron
Furtun de inalta presiune - 315 ron
Discuri frana fata Brembo - 2x235ron
Placute Frana Ferodo premier - 170 ron

La un mic calcul iese aproape 1350 ron fara manopera, filtrele, bujiile si uleiul mi le schimb eu.
crazy-Ghindu
dap.. eu am facut asta de ceva timp..
pot sa zic doar ca in general la service renault.. manopera depaseste clar pretul pieselor.. deci.. probabil ajungi la 2700 ron cel putin.. zic eu.
Mrija
Stii cum e, daca monteaza prost placutele + discurile, am cu ce sa le dau peste cap, dar imi face placere sa schimb ulei filtre bujii.... de ce sa dau bani pentru un lucru pe care il pot face si eu. Nu ca as putea strica ceva, dar economia la manopera e destul de buna => reportam banii pentru bucsi si elemente de directie ca si asa am un stil de condus destul de agresiv smile.gif
fuher
Salutari la toti, eu v-as recomanda un "Duralube", este un pic mai mult de 100 lei (la Metro) si merita incercata si varianta asta. Daca reduci consumul, si foarte putin, tot iti scoti bani intr-un an! smile.gif smile.gif
crazy-Ghindu
Dap.. asa-i.. cu duralube asta.. dar dupa 2 ani de zile adio motor.. ca daca nu face acest tratament un specialist.. acel duralube se depune pe unde nu trebuie .. deci nu te baza asa tare pe el.

p.s. dupa ce am schimbat supapa constat acum ca mi-a crescut destul de mult consumul la benzina.. de ce oare..?? am ajuns de la 9.1 / 9.2 in oras .. la 11.1 / 11.5.. ma gandesc ca nu mai papa ulei.. si ca asta sa fie explicatia...??

p.s. o alta anomalie este la pornire.. in sensul ca are cam 3 coborari si ridicari consecutive de relanti.. dara nu depaseste 1000 rot/ .. scade la 750 iar creste ca da sa moara motorul.. asta cam 20 de secunde dupa care se linisteste si sta normal.. ce sa fie oare?
cj98czh
Ulei bun, filtre de calitate si schimbate la timp + carburant bun ... cel mai bun tratament de motor ... restul ... duralube, metabond etc .... apa sfiintita ... adica ... nu ajuta ... dar ai mari sanse sa-ti faca rau ... biggrin.gif

Si inca ceva ... legat de conducatori .. pe forum in postari toti suntem egali .. cand nu se respecta regulamentul atunci se intervine ... in rest nu ... si sincer nu vad rostul afirmatiei tale gratuite ..
betamax
Bineinteles ca tot ceea ce nu stii iti face rau... mentalitate conservatoare ( exista si expresii mai aprope de adevar, dar nu ma contrez cu conducatorii ). Vazut cu ochii mei un Corsa care manca ulei 0,5 litri la mie, dupa ce a pus duralube a mai papat ulei inca vreo mie si pe urma, gata, nu mai mananca. Evenimentul a avut loc acum doi-trei ani, si de atunci masina e ok. Cel putin la motoarele vechi, e bun, se vede (nu imediat) efectul. A prezentat un caz asemanator si un prof. universitar din Iasi, acum cativa ani.

Normal ar fi sa-si dea cu parerea cei care au folosit un anume produs. Restul, la cafenea.

Pe baza observatiei de mai sus, am bagat si eu apa sfintita duralube. Nu vad nici o diferenta (motorul era si inainte OK, 0% consum ulei). Deci n-a stricat. Cum am zis mai sus, diferenta se vede la motoarele uzate.

Concluzie: frectiile au efect doar la cel care are nevoie de ele.
cj98czh
De scandalul Duralube din Sua in care si-au recunoscut singuri meritele .. ai auzit?? Daca nu cauta pe net ... gasesti date sa te lamuresti ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.