Bogdanovic
31 Dec 2010, 17:30
De ce la pornirea masinii motorul da sa moara, adica sta undeva pe la 400 turatii si in cca 30 sec revine la 1100. Mentionez ca masina are motor diesel 150 cp fabricatie 2008.
Acelasi motor il am si eu. La relanti , indiferent de temp exterioara sau de temp motorului, turometrul imi sta putin sub 1000 (cca 850-900 rpm) imediat dupa ce am luat degetul de pe 'Start'
Bogdanovic
3 Jan 2011, 21:25
Ideea e ca masina tremura din toate incheieturile pana se stabilizeaza ralantiul
mikidnl
6 Jan 2011, 10:15
Verifica bujiile
M i h a i
6 Jan 2011, 10:19
sfat gresit...de ce?
1.are masina din 2008...diesel..nu pica bujiile asa repede..2.la diesel daca pica bujiile nu face urat,,,nu este ca la benzina...
daca a bagat motorina de la bidon de la babaita poate sa faca asa...ori a cedat un senzor...baga o diagnoza...
mikidnl
6 Jan 2011, 11:18
Gresit sau nu ramane de vazut. Nu vreau sa intru in polemici si nici sa fac pe desteptul, insa o prima verificare a bujiilor nu costa nimic si se poate face de catre orice sofer. Este adevarat ca masina este relativ noua dar posesorul nu spune nimic de numarul de km. In cazul in care una sau doua bujii sunt duse, masina totusi porneste dar cu acest simptom (mers neregulat si mult fum negru). Explicatia este logica, bujiile defecte neincalzind camera de amestec, practic motorul in prima faza lucreaza in doua sau in trei pistoane, in functie de temperatura exterioara fenomenul poate sa dureze de la cateva secunde pana la zeci de secunde. Daca bujiile sunt OK atunci situatia se complica nitel, insemnand ca post incalzirea bujiilor nu are loc. Ma rog parerea mea.....Dar tu oricum vei merge la service ca doar nu ai dat x0000Euro pe masina sa o repari pe forum. Succes si spune-ne dupa ce o rezolvi, care a fost hiba. NU de alta dar mai invata si altii si le inchizi si gura astora care dau sfaturi aiurea.
P.S. - daca pe timp de vara aportul bujiilor incandescente este neinsemnat (adica masina porneste practic si fara ele - cu conditia ca, compresia in cilindri sa fie in parametrii), odata cu racirea vremii bujiile au un rol important atat la pornire cat si dupa. Curba de timp corespunzatoare incalzirii bujiilor functie de temperatura motorului nu este liniara, astfel incat daca la zero grade celsius motorul porneste dupa 2-3 secunde de la apasarea butonului, la minus 20 grade celsius pornirea are loc dupa aproximativ 15 secunde. Undeva prin cartile de service se gasesc toate cele povestite de mine, inclusiv curbele pomenite mai sus.
CristianFlorea
6 Jan 2011, 13:55
Acelasi lucru l-am patit si eu cu Megane 3 1.5 dci dar la -12 grade. Motorul tremura si fum negru de zici ca-i tractor. Am incercat operatiunea de 2-3 ori si si-a pornit dar o apuca iar la temperaturi de sub - 12 grade.
Masina este din aug 2010 si are 10.000 km.
Motorina OMV Alpin Diesel si Rompetrol.
La service nu am timp sa pierd dar parca vad ca primul lucru care mi se va spune va fi ca am alimentat carburant "necorespunzator".
Din fericire am card Rompetrol si pastrez toate facturile.
PS: Laguna III cu motor 2.0 dci porneste instant la -12 grade.
Bogdanovic
9 Jan 2011, 18:59
Ok o sa va tin la curent
Bogdanovic
17 Jan 2011, 08:24
Am luat un aditiv pentru motorina si problema s-a rezolvat. Pornirea este din nou cum trebuie.
Deci era de la motorina... de unde alimentezi ?
PS Cum ai facut rost de minus 6 grade pt a verifica pornirea ?
Bogdanovic
17 Jan 2011, 22:05
OMV, MOL, Petrom si am avut -6 dar am intarziat cu raspunsul
CT-84-LEU
19 Jan 2011, 12:44
Cu toate ca am benzina...pot sa iti dau un sfat? pune contactul mai intai si pe urma da-i pornire. Poate apuca sa-ti incalzeasca bujiile si va porni ok. Pornind-o direct nu stiu cat de mult sta ea sa-si faca incalzirea.
Sfat 2, go 2 service Renault... vb colegului, doar n-ai dat banii pe ea sa ti-o repari pe forum.
Bogdanovic
19 Jan 2011, 13:47
Pornirea e cu buton, nu pot sa o controlez eu, iar pornirea este Ok de cand am pus aditiv in motorina
M i h a i
19 Jan 2011, 13:53
poti pune contactul si daca ai buton...DAR..nu se specifica asta in nici o carte de catre producator...plus ca in carte scrie ca ''nu bagati aditiv'' ....eu am tot dci..am peste 100k...si nu am avut pic de treaba..a pornit perfect si la -23..... eu iti recomand sa nu mai bagi aditiv...sa golesti tot rezervorul..sa schimbi filtrul de motorina...sa bag un plin de motorina din aia mai scumpa de la omv...si pe urma sa continui numai cu omv sprint sa vezi daca mai face....totusi..nu ai bagat motorina din surse dubioase?
Bogdanovic
21 Jan 2011, 18:36
Eu am luat masina din reprezentanta. A fost de drive test. Cand am luat-o avea 17000. Nu stiu de unde au alimentat ei, dar eu sigur de la Omv, Mol si Petrom. Cand am luat-o au spus ca au schimbat filtrul de motorina, dar mai stii? O sa fac un schimb de filtru cat de curand.
Am o intrebare. Am fost la ski in austria si la -20 de grade, intr-o dimineata, una din urechiusele acelea de plastic care sustin invelitoarea portbagajului pur si simplu s-a dezintegrat la atingere. Bun plastic. Nu stie cineva, este reper separat sau o sa ma sileasca cei de la renault sa cumpar tot sistemul, bara + cele 2 invelitori? O fi masina in garantie, dar nu cred ca pot demonstra ca nu am fortat-o, sau ce stiu eu ce mai pot spune cei din service.
R19/16v
23 Jan 2011, 12:09
Pune si tu o poza ca numa' tu poti stii ce-i aia invelitoarea portbagajului.
O sa pun si o poza. Este vorba de musamaua aia care se trage peste portbagaj sub haion si care se prinde de margini prin 2 chestii de plastic.
CT-84-LEU
28 Jan 2011, 09:52
Orice Koleos are pornire cu buton, implicit si la mine la benzina tot din buton si poti pune contactul sa-i incalzesti un pic "nasul" inainte sa-i dai pornire. Macar in momentele astea mai delicate de temperatura joasa.
Prima apasare pe buton fara pedale o sa-ti porneasca accesoriile, a doua o sa-ti puna contactul. Se va aprinde bordul si toate cele. Poti sa astepti un pic apoi apesi ambreaj/frana si mai apesi pe buton once more.
Varianta mai sigura pe care o folosesc, o bagi in 1, apesi frana si ii dai buton. Et voila...contact.
Bogdanovic
28 Jan 2011, 15:17
Merci pentru sfat, o sa-l folosesc
[quote=CT-84-LEU,28 Jan 2011, 09:52]
Orice Koleos are pornire cu buton, implicit si la mine la benzina tot din buton si poti pune contactul sa-i incalzesti un pic "nasul" inainte sa-i dai pornire. Macar in momentele astea mai delicate de temperatura joasa.
Prima apasare pe buton fara pedale o sa-ti porneasca accesoriile, a doua o sa-ti puna contactul. Se va aprinde bordul si toate cele. Poti sa astepti un pic apoi apesi ambreaj/frana si mai apesi pe buton once more.
Ce inseamna prima apasare stiu,insa cum " a doua o sa-ti puna contactul"?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.