Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Twingo imobilizator + centralizare
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Twingo
_invisible_
Salut.

Sunt nou pe site si nou posesor de renault twingo.
Va salut pe toti cu aceasta ocazie si imi pare rau ca trebuie sa incep in felul acesta.
Am cautat cu search si am citit manuale dar se pare ca nu am gasit nimic care sa ma ajute sau poate nu sunt eu destul de priceput.
Problema mea este urmatoarea. Azi am verificat toate sigurantele de la masina deoarece nu imi functioneaza ventilatorul care baga aerul innauntru si surpriza: dupa ce am reintrodus sigurantele la loc initiez contact si in bord in loc sa mi se aprinda martorul rosu de la imobilizator mi s-a aprins un marot galben in forma de dreptunghi care nu se stinge deloc. Cu toate acestea am pus contact final si nu porneste. Invarte demororul in gol. Asa mi se pare. Am incercat si cu cheia service si nimic acelas lucru.
Eu am atasat o poza pentru a vedea exact despre ce vorbesc deoarece eu am manualul utilozatorului in germana si nu stiu cum sa ii spun. Aveti o solutie pentru ce mi s-a intamplat? INtreb asta deoarece nici nu o pot porni si nici centraliare nu am. trebuie sa inchid fiecare usa in parte. Inainte de a scoate si verica sigurantele functionza. Adica cand initiam contact se aprindea martorul rosu se stingea se aprinde si martorul dreptunghi galben dar se stingea si pornea. Acum nimic. Martorul rosu de la imobilizator nu se aprinde deloc si sta aprins marotul dreptunghi galben.

Scuze ca va stresez cu aceasta buna in perioada aceasta. Sarbatori fericite la toata lumea si drumuri bune smile.gif.

Ps. AM atasat poza pentru a vedea exact despre ce vorbesc.[attachmentid=1627683082]
bubu782001
Din pacate ai probleme cu immo - asta este boala la cele cu C3G sau D7F - masinile care au sistem de imobilizator de tip PLIP.

Daca vrei te pot ajuta sa iti anulez acel immo si nu mai ai probelem cu el - for life (garantat). Daca doresti detalii 0723820128.
_invisible_
Salut,

Am vetificat in manualul utilizatorului.
Motorul este C3G.
Acum ma uit de de restul informatiei
schluppi
Daca fenomenul a aparut dupa ce ai umblat la sigurante, este probabil sa ai o problema acolo. Poate ai introdus o siguranta gresit, sau s-a ars una. Verifica cu un ohmmetru toate sigurantele. Semnul din bord indica o defectiune electrica (electronica). Daca se aprinde martorul rosu pentru imobilizator si palpaie rapid, e clar ca imobilizatorul e de vina. Daca nu se aprinde de loc acel bec rosu, ar trebui intai sa vezi de ce. Oricum ar fi, masina ta se comporta de parca ar fi imobilizata de imobilizator (demarorul lucreaza, dar masina nu porneste). Asculta, daca se aude pompa de benzina in momentul cand pui contactul, inainte de a demara. Sper sa nu se fi busit ceva electronic grav.
Respect...
dj_tzk
Buna seara . Mortorul nr 18 care iti sta tie aprins este de la aprindere ... de la bujii . Chiar cada masina este blocata cu imobilizatorul si ii dai cheie , martorul 18 tot se stinge . Am acelasi sistem , masina ta cred ca este din '95 nu ?
$$ilvviu
Sa nu fi scos siguranta de la UCH/UCE decodor
bubu782001
QUOTE
Verifica cu un ohmmetru toate sigurantele

schluppi sigurantele alea se verifica OPTIC (de aia sunt si transparente) - nu se pune aparatul de masura pe ele pt ca mai sunt si tensiuni INAINTE DE CONTACT prin panou (arzi 100% ohmetrul icon_mrgreen.gif )
Pe de alta parte ideal ar fi sa cumpere un set nou de sigurante si sa le schimbe pe toate. Decat sa stea sa le verifice vizual pe toate...(e mai rapid si mai sigur icon_mrgreen.gif ).

dj_tzk Martorul 18 NU este de la bujii. Este martor eroare/probleme sistem de injectie. Acest martor ramane aprins in cazul unui defectiuni pe injectie, defectiuni ale sistemului imobilizator etc (tot ce tine de ECU pe scurt).
Fa un experiment - scoate o bujie si o sa vezi ca nu ai nici o treaba pe injectie (bujiile nu sunt "monitorizate" de injectie).
Mai mult decat atat, aprinderea la C3G nici macar nu este comandata de ECU - scanteia este data de catre distributor (sistem complet analogic si mecanic).
La alte tipuri de injectie (D7F, D4F) bobina integrata este comandata de catre injectie de pe urma informatiilor senzorului de pe volanta, dar nici acolo nu este monitorizata - pur si simplu ii sa da comanda de aprindere si atat. Daca bobina nu merge (sau este defecta) ECU habar nu are de asta. Nu vorbim de bujii - alea sunt "chioare" la cam orice injectie (cel putin pe Twingo).

He he he...IDEAL era sa ne spuna ECU: "Vezi schimba bujiile"

Martorul rosu 17 il aprinde UCE/UCH sau cutia decodoare IR. Pe scurt decodificatorul de cheie (ca este de tip transponder cu bucsa antidemaraj, ca este de tip PLIP) tot device-urile astea il aprind.
Acest martor NU tine de injectie.
Un exemplu CAT se poate de valid ar fi, urmatorul:
Incercati sa puneti (daca aveti posibilitatea) un ECU decodat si porniti cu o alta cheie. Martorul va clipi ca bezmeticul insa motorul porneste fara probleme. Deci avem semn de la cutia decodoare ca nu recunoaste cheia dar ECU nu are treaba cu asta.

In cazul colegului _invisible_ NU se pune problema unui UCE/UCH deoarece pe sistemele de injectie Magneti Marelli 6.R30 (injectie monopunct, motorizare C3G) nu sa pus vreodata asa ceva. Cutia IR (sistemul PLIP) comanda acel martor.

Intradevar este curios faptul ca nu se mai aprinde deloc martorul antidemaraj (17).

PS putina lectura (foarte important pentru detinatorii de Renault cu sistem PLIP prin IR)

"Imobiliser Type V1 - Infrared Remote Control Rolling Code

This system uses a combined immobiliser and central door locking control unit with a remote infrared transmitter contained in the plastic keyhead.
The transmitted code is rolling to reduce the chances of the code being captured and used to enter the vehicle.
The code when received by the control unit receiver will generate a door open signal and simultaneously pass the code to the ECM.
The ECM compares the received code against a stored code and if verified it will allow the fuel to the engine. "


_invisible_ uite aici ai atasate alocarea sigurantelor din interior + cele de la motor.

Incearca sa te orientezi dupa asta. Daca nici dupa asta nu se rezolva, vedem ce facem cu imobilizatorul.

Toata stima.
_invisible_
salut

m-am intalnic cu colegul nostru bubu782001 pentru a ii inmana calculatorul de bord pentru a il repara smile.gif. revin cu detalii dupa ce termina cu el si il si montez si ii multumesc inca o data pentru timpul acordat smile.gif
bubu782001
Omule' invizibil tongue.gif am rezolvat problema.
ECU este functional 100% (deci stai linistit in privinta asta) - apropo nu se cheama calculator de bord, ci ECU (Engine Control Unit). Calculatorul de bord este altceva.
De asemenea am dezactivat si imobilizatorul permanent. Pe scurt nu o sa ai niciodata probleme cu cheia - deja celebra problema de recunoastere a cheilor, la sistemele bazate pe PLIP (infrarosu) sau RF din prima generatie (versiunile cu UCE decodor).

In orice caz, daca doresti sa reactivezi imobilizatorul, imi spui si se rezolva (deci operatiunea este 100% reversibila).
Te astept (cand ai timp) sa vii sa il iei.

In caz de alte probleme este posibil sa fie ceva in neregula la instalatie - daca vrei, poate vin pana in Brasov si te rezolv. Am un drum pana la Brasov la verisoara-mea si o sa il fac cam in weekend-ul viitor (deci nu asta de acuma, celalalt).

Toata stima.
_invisible_
Se poate inchide.

Colegul bubu782001 mi-a rezolvat problema. A dezactivat immo iar azi cand am montat ecu la loc a pornit de la prima cheie smile.gif. Acum este doar centralizarea de reparat smile.gif). Insa motorul care este cel mai important smile.gif) a pornit.

Multumesc inca o data bubu782001.

Apelati cu incredere la el smile.gif.
bubu782001
Salutare. Multam si eu, si sper ca esti multumit de lucrare. Daca nu o rezolvi cu inchiderea, o sa vin eu prin Brasov pe saptamana care vine. Sfatul meu este totusi sa RENUNTI la inchiderea prin infrarosu in favoare unei alarme.

Beneficii alarma:

1. Distanta de emisie considerabil mai mare.
2. Telecomanda alarmei este prin radio, deci nu mai trebuie sa tragi la tinta cu infrarosul. Merge si din buzunar.
3. Obtii o protectie atifurt (tine minte fara antidemaraj masina este sensibil mai vulnerabila in caz de furt).
4. Daca optezi pentru o alarma cu pornire de la distanta ai avantajul acestui imo off (nu trebuie sa mai pitesti cheia prin masina).
_invisible_
Rezolvat si cu inchiderea centralizata si cu oglinzile. era o siguranta arsa smile.gif).

O seara buna tuturor si multumes de ajutor smile.gif
beberobu
Si nu ne spuneti si noua ce avea de nu pornea? Imo?
dan_twingo
small.am martor in bord care palpai cānd pun contact si nu porneste.masina twingo 1996 capacitate 1.2..atasez proza.martor nr 2. va rog care se pricepe...multumesc.

28 Nov 2015, 21:05:
small.am martor in bord care palpai cānd pun contact si nu porneste.masina twingo 1996 capacitate 1.2..atasez proza.martor nr 2. va rog care se pricepeti...multumesc.[attachmentid=1628015443] [attachmentid=1628015444]

28 Nov 2015, 21:06:
small.am martor in bord care palpai cānd pun contact si nu porneste.masina twingo 1996 capacitate 1.2..atasez proza.martor nr 2. va rog care se pricepe...multumesc.
raduvm3000
QUOTE(bubu782001 @ 14 Jan 2011, 10:40)
Omule' invizibil  tongue.gif  am rezolvat problema.
ECU este functional 100% (deci stai linistit in privinta asta) - apropo nu se cheama calculator de bord, ci ECU (Engine Control Unit). Calculatorul de bord este altceva.
De asemenea am dezactivat si imobilizatorul permanent.  Pe scurt nu o sa ai niciodata probleme cu cheia - deja celebra problema de recunoastere a cheilor, la sistemele bazate pe PLIP (infrarosu) sau RF din prima generatie (versiunile cu UCE decodor).

In orice caz, daca doresti sa reactivezi imobilizatorul, imi spui si se rezolva (deci operatiunea este 100% reversibila).
Te astept (cand ai timp) sa vii sa il iei.

In caz de alte probleme este posibil sa fie ceva in neregula la instalatie - daca vrei, poate vin pana in Brasov si te rezolv. Am un drum pana la Brasov la verisoara-mea si o sa il fac cam in weekend-ul viitor (deci nu asta de acuma, celalalt).

Toata stima.
*



Buna ziua,

Am intampinat si eu probleme cu imobilizatorul la pornire, mai exact nu se aprinde deloc martorul rosu din bord pentru imobilizator, nu se inchide/deschide masina din cheie si evident, nu porneste (invarte demarorul in gol).

Ma puteti ajuta?

Multumesc!
LaurentiuStoian
Buna , am luat recent un Twingo si am problema cu imobilizatorul , in sensul in care cheia este defecta ,pot sa deschid usa doar din iala iar pt a porni trebuie de fiecare data sa introduc codul de dezactivare ceea ce e cam suparator , dureaza cam 5 min pana reusesc sa o pornesc. Intrebarea este daca pot sa dezactivez cumva total imobilizatoarul sau daca pot face o alta cheie de la care sa il decuplez . Multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.