Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme ABS Megane 1 toate motorizarile
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
Pages: 1, 2
ovidiu_sibiu
Buna, am un megane breck 1.9 dci 2002, si mi se aprind martori ABS + SERV , dar din cand in cand. Prima data s-au aprins acum cateva zile, dimineata, s-au stins dupa 5 miute. apoi dupa un timp s-au aprins iar, dupa 40-50 km s-au stins. si tot asa. cam 60 la suta din timp sunt aprinsi. credeti ca e posibil sa fie o problema pe partea electrica, contacte....? Stie cineva unde sunt mufele care pot fi verificate? Si ......, stie cineva unde este localizat abs-ul. Nu e sub pompa de motorina, cum am vazut la alte Megane, dar spre deosebire de acelea si bateria mea este in mijlocul motorului, nu acolo sub parbriz... (daca conteaza). abs-ul merge ok cand nu e aprins.
Orice ajutor e apreciat, si multumesc de acum.
cj98czh
DA!

Sub masina aproximativ sub scaunele din fata (urmaresti traseul firelor) pe centru este o mufa ... acolo era problema la mine ... curatat bine si spray de contacte ... de 2 ani nu s-a mai aprins ....
radunre
ovidiu_sibiu, unitatea ABS este "ascunsa" langa pompa electrica de motorina, in spatele telescopului drept fata (din pozitia soferului). Asa este la modelele noastre. Urmareste cele 2 tevi metalice din pompa centrala de frana.
Verifica si contactele senzorilor de la rotile fata, mufele sunt prinse de carenajul din plastic, ajungi la ele si fara sa demontezi roata.
Verifica/curata masa unitatii ABS, este imediat sub UCE, desfaci masa UCE, cele 2 piulite de 10 si extragi tot suportul (poate iesi mai greu, in partea inferioara este infipt intr-o bucsa de caucius si totul e destul de corodat de la lichidul de spritz care mai scapa in zona).
Sper sa nu ai nevoie de interventie la computer ABS (mufa, contacte), este un calvar...
ovidiu_sibiu
Multumesc pentru raspunsurile rapide. o sa incerc sa verifica astazi si revin cu noutati. Sa speram ca cu solutia pentru problema. Mersi si numa bine
V A L I
Daca rezolvi pune te rog niste poze cu ce ai facut. Mersi
mining
S-ar putea sa fie o siguranta de 60A care sa aiba unul din picioruse rupte si sa faca contact aleatoriu.La mine asta a fost.Siguranta se afla langa baterie, in partea stanga cum privesti la masina, langa scurgere.
ovidiu_sibiu
Salut, din pacate vestile nu sunt bune. ieri si azi nu sa mai stins deloc martorul din bord, si in seara asta am reusit sa-mi fac timp sa mesteresc pe la el. Am desfacut masa, am curatat-o, era putina cocleala, dar cred ca inca facea contact, si mufa de sub masina am desfacut-o, era chiar curata, se pare ca cauciucul acela de pe ea si-a facut bine treaba, i-am dat un sprei contact si am pus-o la loc. am mai gasit pe firul care pleaca din mufe la rotile din spate, o lovitura, tubul era rupt dar firele erau lovite dar nu pareau dezizolate, am izolat si acolo cu banda, dar situatia e la fel. ABS + SERV in bord.
Zile urmatoare o sa caut si siguranta de care zicea mining, si o sa verific sa vad daca observ ceva la senzorii de la roti? Daca aveti sfaturi ce ar trebui sa urmaresc, sunt de apreciat.
M-am mai gandit si sa desfac mufa aceea de sub masina si sa refac partea unde firele sunt prinse de picioruse, si si sa tai firul unde este lovit sa inlocuiesc bucata aceea, dar la solutiile astea nu sunt sigur daca sa ma bag sau nu. Poate tot un tester inainte.
mining poti te rog sa-mi zici mai detaliat putin unde se afla siguranta aceea?
Stiti cumva o metoda de reset la abs?
Numa bine la toata lumea!
VyRuZ
Ovidiu, fă-ți un mare serviciu și pune mașina pe tester. În acest fel afli exact de unde este defectul.
mining
Problema pe care am avut-o s-a remediat in service, dupa ce am pus masina pe tester, la Renault.
Siguranta se afla langa baterie, in partea stanga cum privesti la masina, langa scurgere, sunt mai multe, nu se vad, deoarece sunt intr-o cutie din plastic. Masina mea este 1,9 dTI.
Cel mai bine e sa te duci sa pui masina pe tester, rezolvi problema si nici nu arunci bani aiurea.
ovidiu_sibiu
Mdaaa... o sa vad daca e de la siguranta aceea, nu stiu daca o am, masina e 1.9 dci. Daca nu, o sa las testerul sa-si faca treaba. Mersi de raspunsuri si ajutor, va tin la curent dupa ce aflu rezolvarea.
ovidiu_sibiu
Salut, vestile sunt bune, am reusit sa rezolv problema, noroc cu un prieten cu garaj cu saht, problema era de la mufa de sub masina, pe care am mai desfacut-o de 2 ori pana acum, dar stand culcat pe sub masina nu am vazut-o bine, un pin era coclit destul de putin, dar se pare ca destul incat sa nu faca contact.
Multumesc de ajutor tuturor, iar celor care mai au probleme, pe langa ce sa mai scris mai sus, le pot recomanda sa verifice senzorii masurand rezistenta acestora, trebuie sa fie in jur de 1.1 KOhms. Pe spate se poate verifica usor daca desfaceti mufa acea de sub masina, pini 1 si 2 sunt senzor spate stanga si 3 si 4 , spate dreapta. Si distanta de la senzor la rotita acea dintata trebuie sa fie 0.3 < distanta < 1.5 mm pe fata si 0.2 < distanta < 1.4 mm pe spate. Cam asta am mai gasit eu.
Multam de ajutor inca odata si numa bine !
cj98czh
QUOTE(cj98czh @ 16 Nov 2010, 22:32)
DA!

Sub masina aproximativ sub scaunele din fata (urmaresti traseul firelor) pe centru este o mufa ... acolo era problema la mine ... curatat bine si spray de contacte ... de 2 ani nu s-a mai aprins ....
*






Ia uite cum ai pierdut o luna de nervi biggrin.gif daca nu-i asculti pe ai batrani biggrin.gif bine ca ai rezolvat biggrin.gif
stoica_bogdan
aceeasi problema o am si eu, numai ca la mine s-a aprins si stop si alte pericole in afara de abs si serv, insa am verificat toate mufele de la roti si nu am gasit nimic ne la locul lui.
oare ce sa fie?
va salut cu respect.
cj98czh
Ai verificat si mufa despre care se discuta? Ai mers la o reprezentanta sa puna un tester pe ea si sa iti dea un diagnostic? ... un tester costa 50 ron nu este scump .. si nu este nevoie sa remediezi problema la ei ...
ovidiu_sibiu
Imi dau si eu cu parerea: Daca zici ca isi face testul si e ok , iar dupa ce pleci de pe loc se aprinde, nu e posibil ca senzori sa depisteze viteze diferite la roti? Sa ai o roata blocata, sau care freaca, sau ceva de genul?
O parere pur teoretica poate ne spune cineva mai cu experienta daca e o posibila cauza..
stoica_bogdan
va salut, am desfacut mufa aceea de sub scaunul de la sofer dar nu am gasit nimic in neregula, am ridicat masina de fata si am accelerat-o in viteza si nu s-au aprins becurile, ridicat-o si de spate si am invartit de roti si s-au aprins becurile. oare ce sa fie defect? orice parere e bine venita, va salut cu respect.
p.s. vorbea cineva si de niste sigurante pe langa baterie, eu am sigurantele in partea dreapta cum te uiti la masina,mai e vorba si de alte sigurante?

22 Dec 2010, 22:00:
va rog sa-mi explice si mie cineva ce inseamna UCE.
cj98czh
Bogdan ... nu ai inteles ... nu de mufa de sub scaune este vorba ... este virba de mufa care vine de la senzorii de ABS de la rotile din spate si care se gaseste aproximativ sub scaune .... dar sub masina ... nu in habitaclu .... este o mufa albastra cu 4 pini ... daca bine imi amintesc .... de aia tot bat eu din gura ...
stoica_bogdan
m-am exprimat eu gresit, imi cer scuze, mufa de sub podea, aproximativ de sub scaunul soferului, am verificat-o si era totul ok, am verificat si senzorii abs de la roti si sunt ok.
cj98czh
Si la mine la prima vedere era ok ... insa dupa ce am slefuit usor toti pinii aia cu o pila mica si am bagat la greu spray de contact ... problema mea s-a rezolvat ... si de 2 ani sta rezolvata ....

Du-te la reprezentanta si fa un test ... si vezi exact care senzor de ABS da eroare ...
stoica_bogdan
tin sa va multumesc, am rezolvat problema datorita acestui forum...problema era de la sigurantele din locasul bateriei masinii, siguranta era oxidata si avea un picior rupt datorita acidului de baterie.
va salut cu respect si va multumesc inca o data.
mihaistanescu
Salutare!Am si eu o problema...cu o saptamana in urma s-au aprins martorii: STOP,SERV,ABS si FRANA DE MANA. Stateau aprinsi cam 2 secunde si se stingeau.Dupa ce mai mergeam 15-20 km iar se aprindeau.Azi s-au aprins doar SERV si ABS Dar dupa 2 km s-au aprins si STOP si FRANA DE MANA! Mentionez ca stau aprinse si nu se mai sting.Cand pun contactul,fara sa pornesc motorul,se aude un fel de troncanit undeva deasupra rotii din dreapta...sub borcanasul de servodirectie>Astept un raspuns din partea celor care stiu sau care au mai avut aceasta problema.Multumesc!

26 Dec 2010, 19:42:
Si nici viteza nu mi-o indica..acul indicator sta la 0.
stoica_bogdan
incearca sa verifici siguranta din locasul bateriei, acolo are mai multe sigurante, dintre care una este pentru abs, verifica acea siguranta, in proportie de 90% aia cred ca este, aproape aceeasi problema am avuto si eu si azi am rezolvato, eu am avut aprinse becurile de la abs, serv, stop, frana de mana (alte pericole), mai ai si mufa sub podea aproximativ in dreptul scaunului soferului, aceea este mufa care face legatura dinte senzorii de la abs din spate si unitatea centrala a abs-ului, incearca sa vezi daca iti mai intra abs-ul cand pui frana.
mihaistanescu
ms mult o sa vad maine pe unde gasesc acele sigurante in locasul de la baterie.Abs nu mai am,se infraneaza roata ca la dacie.tu cum ai rezolvat problema???
VyRuZ
Viteza este citită, la mașinile cu ABS, de către unul dintre senzorii de ABS. Deci dacă e picat și indicatorul de viteză, poți avea o problemă la unul dintre senzorii de ABS. Verifică siguranțele apoi verifică firele de la senzor la unitatea centrală.
stoica_bogdan
eu am rezolvat-o de la acea siguranta din locasul bateriei, sunt mai multe sigurante intr-o cutie neagra, am desfacut si acea mufa de sub podea, insa problema a fost de la cea siguranta, daca intampini probleme m-a poti contacta la nr de tel 0767095406
mihaistanescu
cj89cjh la mine e alta problema.Pe langa SERV+ABS la mine se mai aprind si STOP AI FRANA DE MANA(alte pricole).Si in plus de atat vitezometru sta la zero chiar daca masina e in mers.Am citit raspunsurile de la ceilalti dar la mine e o mica sau mare diferenta.Mura in gura pe care mi-ai dat-o tu nu ma ajuta cu nimic,dar o sa ma uit si la mufa aceea de sub masina poate se rezolva cumva...
mining
Cauta unde am zis.
mihaistanescu
am cautat si acolo la siguranta aceea de 60 langa baterie.am si schimbat-o chiar si tot aprinse stau
cj98czh
Auzi nenea cu mura-n gura ... ideea era de a scrie intr-un topic unde se discuta problema si nu de a-si face fiecare topiculuicu problema lui ... asta era ideea ... dar vad ca n-ai prins-o ...

Daca nu iti merge vitezometrul ai un senzor de ABS dus ... cel de pe dreapta fata, daca bine tin eu minte este responsabil cu inregistrarea vitezei, .... pt. o diagnosticare completa iti recomand un test CLIP!
mihaistanescu
bine nene ms mult! Asta o sa si fac.Am ferificat toate sigurantela inclusiv pe cea de sub masina.Toate arat bine.Am dat rotile din fata jos si m0am uitat si la senzorii de abs inclusiv mufele de la senzori...la prima vedere nu par uzati...oricum ms mul ptr toate staturile...o sa fac un test!
hathazy
si eu am intampinat problema cu ABS aprins, toata problema a fost de la senzori, din cauza ierni a patruns mizerie la semnzori.am curatat senzorii si merge struna acuma+poate ar trebui sa verifici si masa calculatorului ABS, aceasta masa se afla langa filtrul de motoria, vb de masina din semnatura, sunt 2 fire prinse cu 2 suruburi de 13 daca nu ma insel, posibil sa fie oxidate
liviusim
va multumesc pentru postari am citit pe forum despre probleme abs si am rezolvato singur fara cheltuieli la service am curatat siguranta de langa baterie aceea de 60 amp si s-a rezolvat problema
iuly_st
salut...intampin si eu problema cu sev+abs,poate sa puna cineva niste poza cu mufa de sub masina ca eu nu o gasesc...(sau este sub acel scut pe unde trec si tevile cu lichid de frana?) mersi mult
flaviu_n
Salut
Sustin si eu ideea lui iuly_st de a pune cineva poze cu circuitul ABS biggrin.gif
Multumim

p.s. faptul ca se incalzesc rotile destul de tare dupa 5 km (Cluj: Manastur - Gheorgheni) indica vreun simptom anume la martor ABS+SERV aprins?
geooox
am si eu problema cu abs-ul aprins pe langa serv, stop si frana de mana ! am scos bateria sa curat si sa antifonez masina in locul bateriei (deoarece intra apa in ea) iar cand am pus totul la loc a ramas aprins ABS, SERV, STOP si semull de la frana de mana, am curatat sigurantele de la baterie, nu sunt arse am curatat mufa ABs de sub masina si rezultatul e nul ! cred ca trebuie sa ma duc la tester ???
Vallybz
In primul rand tu ai 2 erori distincte. Abs+serv si Stop+frana de mana.
Abs+serv: poate fi de la un contact imperfect...si la mine se aprindea iarna cand ma jucam cu frana de mana, dar se stingea cand puneam o frana de picior mai puetrnica. Verifica senzori de la rotile din fata.
Stop+frana de mana: Verifica nivelul de lichid de frana, iar daca e prea scazut vezi care e problema...placute frana tocite sau vreo conducta fisurata.
radunre
flaviu_n, se incalzesc toate rotile sau doar cele din spate ?
espacern
QUOTE(geooox @ 3 Jun 2012, 21:05)
am scos bateria sa curat si sa antifonez masina in locul bateriei (deoarece intra apa in ea) iar cand am pus totul la loc a ramas aprins ABS, SERV, STOP

In spatiul de la baterie este o cutie de plastic undeva pe stanga care adaposteste o mufa.
Prin cablajul de la mufa aia circula semnalul de la ABS.
Probabil ca ai deranjat ceva pe acolo....de verificat.

@+
flaviu_n
QUOTE(radunre @ 4 Jun 2012, 12:56)
flaviu_n, se incalzesc toate rotile sau doar cele din spate ?
*



M-am obisnuit sa verific doar rotile din fata despre care stiu ca se incalzesc. Cele din spate nu le-am verificat.

Precizare: saptamana asta era sa lovesc un pampalau cu masina de firma. Am franat brusc si mi-au aparut martorii ABS+SERV. Pana acasa au ramas aprinsi, apoi am plecat in oras si dupa cca. 50 m am simtit o smucire dupa care martorii s-au stins. A 2-a zi, fara franari bruste, martorii s-au aprins cand am pornit motorul si asa au ramas mad.gif blink.gif
radunre
Flaviu, nu lasa lucrurile asa, ai o problema la sistemul de franare/ABS si mi se pare grava... etrieri blocati, coroana ABS desprinsa, sistem ABS cu probleme. Eu nu as folosi masina, chiar si la service as merge in avarii cu 20-30 la ora, dupa cum ai povestit, un astfel de soc sau lipsa franarii poate cauza un accident grav.
geooox
Mersi espacem, tu vb de mufa aia alba care sta afara din cutie? pe aia n-am reusit so desfac deorece e cam oxidata si intepenita si mi-e frica sa no rup,pe acelasi fir cu mufa aia alba dar pana in ia mai mo bifurcatie cu inca o mfa gen ca aia de la motorasu pas cu pas care e libera, nu am vazut sa fi iesit de undeva sa inteleg ca trbuie sa desfac mufa aia si so curat ?
espacern
Eu vorbesc de cutia de plastic din compartimentul unde este bateria-vezi poza.
Desfaci capacul cutiei si in interior sunt cabluri/sigurante+o mufa alba.
Mufa alba se desface in 2 si trebuie sa verifici ca toate conexiunile sa fie corecte fara oxizi de coroziune.

@+
geooox
Sigurantele le-am curatat mufa alba nu ca nu am reusit so desfac e pur si simplu intepenita, am sa incerc iar maine cand o sa fiu liber, si mai am o intrebare pt tine sub baterie am gasit vreo 3 gauri foarte mari de rugina am dat cu chit dala de fibra, nu am curatat locul de rugina pentru ca nu am putut si nu am avut cu ce, intrbarea mea ar fi cm cat o sa reziste masina pana cand o sa lucreze iar rugina si o sa intre apa ib ea, cam cat timp crezi ca ar tine asa dupa tine ?am pus chit calumea si peste tot !
espacern
Dupa parerea mea :sper sa reziste multi ani masina.
Zona de sub baterie este expusa la "atac" de vapori de acid din baterie+apa......din cauza asta se corodeaza asa.
Trebuia tratata tabla cu un neutralizator de rugina si doar apoi dat cu ceva pe deasupra.

@+
geooox
Mersi .... cred ca am so vand ca m-am plictisit de mesterit si bagat bani in ea
espacern
Masinile mai vechi chiar daca mai au mici probleme sunt MULT mai fiabile fata de cele mai recente.
Prea multa electronica(la cele recente) te sileste sa mergi direct la service/reprezentanta.
Daca o vinzi ai sa te plictisesti.......poate.

@+
geooox
Lasami te rog un nr sa palavragim sau ial pe al meu 0765.614,941vreau sa ma sfatuiesc putin cu tine ca nu stiu ce sa fac
flaviu_n
QUOTE(radunre @ 4 Jun 2012, 15:00)
Flaviu, nu lasa lucrurile asa, ai o problema la sistemul de franare/ABS si mi se pare grava... etrieri blocati, coroana ABS desprinsa, sistem ABS cu probleme. Eu nu as folosi masina, chiar si la service as merge in avarii cu 20-30 la ora, dupa cum ai povestit, un astfel de soc sau lipsa franarii poate cauza un accident grav.
*



asa o sa fac. te/va tin la curent.
geooox
am rezolvato, si anume am desfintat mufa aceea alba am legat firele si acuma nu mi se mai aprinde nimic in bord adica s-au stins stop, frana de mana, airbag si abs multumesc tuturor pentru sfaturi si mai les lui ESPACERN care trebuie sa-l cinstesc si sper sa am ocazia sa ajung in bv !
flaviu_n
geooox - ti-ai anulat ABS-ul?

Legat de problema mea, radunre, mi-a pus testerul un electrician de la Renault. Imi citeste o eroare/contact imperfect la senzorul stanga spate. Senzorul citeste viteza rotii. Depinde de toanele masinii, cateodata apare ABS+SERV, alteori dispare. Am reusit sa dau cu spray pe mufa senzorului, dar nu am reusit, inca, sa dau jos tamburul rotii sa curat senzorul in interiorul rotii.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.