Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Tampoane motor-caroserie
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36
costy_nicole
salutare,acum ceva timp am fost sa imi schimb uleiu,mecanicu,prieten de al meu,mi-a spus ca trebuie sa schimb acel tampon ce tine motoru(mai exact la cutia de viteze)si caroseria,am vazut ceva atunci cum arata,dar am uitat,ieri am fost de am cumparat acel tampon dar nu stiu daca este ce-l bun,este cumva rasucit acel maner din aluminiu,stie cineva cum arata sau are cineva poza....ca sa stiu daca il schimb la magazin,asta pana cand ma duc la tovaras.In plus am inteles de la el,ca acel tremurat al motorului la relantiu(treaba destul de discutata)are mare parte cu acest tampon care cu timpu se macina si nu mai tine strans motoru ca sa nu se miste.Si eu am aceasta problema la relanti,o sa revin dupa ce schimb acel tampon,sa va spun daca mai tremura asa.
renutu
si la mine mai tremura din cand in cand si ma gandesc sa-l schimb de asta te intreb cat ai dat pe tamponul cel nou? din curiozitate.

p.s. daca vrei sa scapi de uzura acestui tampon porneste clima sau ac-ul si la relanti o sa urce turatia la 900 iar cand motorul este un pic turat nu mai vibreaza eliminand astfel uzura tamponului.
cassius_clay
Sunt 3 tampoane motor.Unul in dreapta (in zona capacului de distributie) , unul in stanga pe cutie si unul sub cutie,care de fapt e o bieleta.
La tine cred ca e bieleta.Corecteaza-ma daca gresesc.
Mai multe detalii nu ai?O poza sau un cod de piesa...
Greu de spus cauza tremuratului, dar daca omul a vazut ca e bieleta aia dusa...
19vik
Acel tampon rasucit e defapt bieleta anticuplu, uite aici o poza:
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=414...dpost&p=1556430
Ar trebui sa spui si ce motor ai, pentru ca la benzina arata altfel, nu e rasucit: http://www.reno.ro/index.php?act=Attach&ty...t&id=1627453379
costy_nicole
renutu,pe mine m-a dus 90 Ron dar cum a zis si 19vik,am, varianta benzina deci nu este rasucita,este dreapta,am sa ma duc sa o schimb,sper ca pot,v-am promis ca dupa ce-l schimb am sa revin sa va spun cum sta treaba si intreadevar este o bieleta,dar sincer habar nu aveam cum ii spune.
costy_nicole
am o mare problema,am fost,mi-au dat banii inapoi pe acea piesa,dar din pacate nu au acea bieleta anticuplu,am cautat la 8 magazine de piese auto,nu am gasit la nici unu,si imi este greu sa ma duc in service sa imi ceara aia 7-9 mil.,poate stie cineva dintre voi un magazin sau are cineva de vanzare aceasta piesa mi-ar fi de mare ajutor.
Ryk
ti-as recomanda sa incerci si la renault la reprezentanta sa vezi totusi cat este, ca nu toate sunt asa scumpe. Unele sunt chiar mai ieftine decat pe la alte magazine.
mikidnl
Pentru 1.5 dCi, bieleta anti cuplu costa la service Reno in jur de 150 lei. Aparitia vibratie la relanti este datorata tamponului hidroelastic (cel din dreptul distributiei) care costa cam 420 lei + manopera. Eu am schimbat acel tampon si am incheiat subiectul trepidatii. Masina merge ca noua.
19vik
@costy_nicole: Inteleg ca ai benzinar. Eu am schimbat bieleta aia anul trecut (exact pieasa din al doilea link de mai sus) la service Renault. Nu m-a costat 7-9 milioane ci 33 de lei bieleta si 21 de lei manopera. Decat sa umbli prin 8 magazine (nici nu cred ca o gasesti oriunde), sa cumperi altceva, sa te intorci si sa te rogi sa ti-o primeasca inapoi, mai bine mergeai la un service Renault.
tzsombi
Pt benzina la reprezentanta tamponul acela costa aprox 150 ron +manopera vrei 30 ron am schimbat recent! (tremuratul nu a disparut smile.gif) ) dar totusi la condus in oras se simte.
Bacu
incearca si solutia asta, la mine a functionat perfect, si eu ma pregateam sa schimb tamponul (l-am mai schimbat o data pe garantie), dar dupa ce am folosit solutia asta nu a mai tremurat deloc...

QUOTE(adi_ar @ 15 Oct 2008, 07:28)
Dupa ce m-am consolat cu gandul ca trebuie sa schimb bieleta anticuplu, am pus duminica, in ideea de a elimina eventualele urme de apa din rezervor, in asteptarea iernii, un aditiv care facea si acest lucru, conform celor scrise pe eticheta, pe langa curatire, boost etc..
L-am pus in rezervorul plin si am plecat acasa.
Ieri, la pornire nu mi-am dat seama dar la primul stop am constatat ca nu mai trepideaza motorul.
Am devenit mai atent si am facut un tur de proba. Smooth & silent, ca in tineretea ei!

Concluzia mea este ca uneori smak-urile astea pot fi eficiente!
*


M i h a i
Hai mai Bacule...Sigur nu a fost autosugestie? din cate stiu eu tremuratul la relanti este de la tamponul de sus...nu de la tamponul ala de jos care se mai numeste si bieleta anticuplu...cand se duce (se crapa) bieleta anticuplu, la accelerare si decelerare se misca schimbatorul jos-sus foarte mult...nu putin cum este normal la renault.. 04.gif
cxdani
La Meridian Vest mi-au spus ca bieleta anticuplu e 250 RON.
Si la mine trepideaza la ralanti. Mi-a desfacut bieleta un nene si mi-a zis ca e terminata. Mi-a facut comanda cu 170 RON, urmeaza sa o schimb zilele astea. Sper sa nu mai tremure.
costy_nicole
salutare,am fost pana la urma cu masina in service,am schimbat acea bieleta,pretul mi sa parut ceva cam piperat 290 lei bieleta si 30 lei manopera,in total 320 lei,nu ma gandeam sa fie asa scumpa aceasta bileta,oricum nu mai am problema cu acel tremurat,merge pefect acum,observatie am fost la auto marcus,repr.renault.
catalin_jianu
Salutare, amn schimbat si eu bieleta aia...mie mi-au spus ca ii zice antibalans...dar citind posturile voastre am ramas surprins...bieleta respectiva, eu cu mana mea am cuparat-o si montat-o...numa ca nu arata deloc cum ziceti voi...eu am diesel iar bieleta e cea din al doilea link din postul lui 19vik...cea despre care el zice ca e la variantele pe benzina..adik la mine a fost cea dreapta nu cea rasucita...sa nu fie cumva 2 lucruri diferite alea 2 bielete din postul lui 19vik...
Intradevar ma costat 280-290RON piesa...
cxdani
Am schimbat bieleta dar tot tremura. Se pare ca m-am fraierit. Aia veche nu era rupta, mi-au zis ca nu mai e asa rigida. Asta s-a intimplat la un service de pe Floreasca.
O sa mai incerc sa schimb o bobina (schimbata deja in garantie, celelalte 3 deja le am Beru), si daca nici asta nu rezolva problema, e foarte posibil sa fie tamponul hidroelastic.
Tocmai mi-a iesit din garantie, sa vedeti ce de bani o sa pape.
laurentiu_206
Eu am un tremurat la relanti care se face simtit daca afara este rece (sub 15 grade aproximativ). Daca afara este cald merge bine. Nu are treaba cu temperatura uleiului.
Ceea ce vreau sa va intreb - este vorba despre acelasi tremurat de care vorbiti voi (masina are 5 luni si s-a mers ok cu ea)?
Sharpe
In mod normal daca tremura doar la rece si la cald nu, este tamponul hidroelastic. L-am schimbat si eu ieri, 573 RON cu tot cu manopera la Serus. Rezultatul este peste asteptari, alta masina. Se poate verifica foarte usor daca mai are spatiu sau sta direct pe baza de cauciuc a suportului.
VYS
QUOTE(laurentiu_206 @ 11 Nov 2008, 13:24)
Eu am un tremurat la relanti care se face simtit daca afara este rece (sub 15 grade aproximativ). Daca afara este cald merge bine. Nu are treaba cu temperatura uleiului.
Ceea ce vreau sa va intreb - este vorba despre acelasi tremurat de care vorbiti voi (masina are 5 luni si s-a mers ok cu ea)?
*




Acelasi fenomen il constat si eu, inintervalul 7-15 grade C afara, indiferent daca este cald sau nu motorul, tremura aiurea si sta si relantiul la circa 700 rot/min.

De dimineata, la 2 grade C, a pornit perfect (mai bine ca la 10 grade) si nu tremura asa cum o face in intervalul mai sus amintit.

O ciudatenie! wacko.gif
laurentiu_206
Care este legatura cu temperatura exterioara?
Tamponul asta hidro-elastic se poate schimba sub incidenta garantiei?
Sharpe
Trepidatiile motorului diesel sunt mai accentuate la temperaturi joase. Din ce imi amintesc, 6 luni la componente din cauciuc, 20k km trenul de rulare, restul 2 ani sau 100k km. Tamponul are in componenta si cauciuc.
cristi_anx
Si eu am aceiasi problema cu tremuratul, am fost la servic si este acel tampon hidroelastic, costa in jur de 450_600 RON, sunt in curs de al achizitiona
adrian_yza
am schimbat si eu acea bieleta acum o saptamana era terminata,acum am alta problema numai la pornire catalizatorul loveste caroseria,sa fie din cauza celui vechi care permitea cutiei foarte mult sa se balanseze inainte si inapoi si in timp sa se fi slabit ceva? tamponul acum este foarte rigid motorul si cutia nu se mai balanseaza a mai patit cineva cine poate sa ma ajute ? multumesc..
xred
Tamponul hidro-elastic este acoperit de garantie in limita a 20.000 km (asa mi-au comunicat cei de la service).

22 Nov 2008, 09:40:
Tamponul hidro-elastic este acoperit de garantie in limita a 20.000 km (asa mi-au comunicat cei de la service).
mafia_ooops
Salut. Sa va cer si voua parerea. Ce problema am: cand merg cu masina si schimb vitezele, in dreptul rotii din dr. o lovitura parca ar fi fier pe fier. Am maxim o luna jumate decand am schimbat bieletele, am pus TRW. le-am verificat intr-un service, dreapta are putin joc dar foarte mic, deci nu e de la bielete, am schimbat si kitul de flanse.
Am fost la reprezentanta Reno si un tip de acolo a mers cu masina si in prima faza zicea ca nu are nimik dar cand am insistat sa asculte si sa schimbe vitezele, sa o bruscheze putin in mers sa auzit zgomotul si mi-a zis ca e posibil sa fie tamponul motor.
Azi la intalnirea reno am probat la un coleg si tamponul se misca mai rau ca la mine, desi el la schimbat de maxim 4-5 luni, iar al meu are 4 ani decand e masina sad.gif. NU stiu ce sa cred, eu zic ca nu e de la tampnul motor, dar de unde ar putea fi?
Zgomotul ca si cum asi avea ceva legat doar la un capat si balanseaza si loveste ceva pe acolo, cand schimbi vitezele in mers si cand trec peste unele gropi face , nu tot timpul sad.gif. Astept pareri.
mafia_ooops
Suportu motor pentru Megane 2.1 benizna 1.6 16v are cod 8200014931 si l-am gasit la pretul de 320Ron marca FEBI. Voi ce spuneti ati montat si alte margei sau doar cel de origine reno.
19vik
Zgomotul ala nu cred sa fie de la tamponul motor, dar poti sa te uiti la el, sa nu fie cauciucul cu fisuri/crapaturi, sau desprins de pe partile metalice. Daca esti sigur ca nu e de la flansa, verifica suportul rulmentului intermediar de la planetara.
mafia_ooops
19vik - e sigur suportul , cum ziceam si in primul post al meu, mi sa zis la reno cand a mers unu in test cu maisina, iar eu am facut o adaptare " carpeala" am pus o bucata de cauciuc intre partea de cauciuc si metal care il acopera si nu se mai auzea zbomot o perioada de timp pana a iesit bucata de acolo. Eram curios daca cineva a montat tampon motor produs de alte firme si nu reno.
adrian_lazar2
Care suport?

cel de sus sau suportul rulmentului intermediar?

MS
mafia_ooops
In posturile de mai sus despre acest tampon am vb :
[attachmentid=1627492785]
Nu se mai aude acea lovitura de fier pe fier, dar nu am zis ca e o solutie agreata de Reno biggrin.gif. Poate un moderator uneste cele 2 topicuri.
Catalinmodena
Am bagat azi o bucata de cauciuc tare intre tampon si partea din metal.Zgomotul a cam disparut,zic "a cam" deoarece nu se mai aude nimic pe denivelari,insa se mai aude acel zgomot cand in treapta 1 sau 2 la relanti o accelerez,se aude acea lovitura pe dedesubt,insa se aude mai incet.
Eu m-am mai uitat la meganuri cu acelasi motor ca al meu,si la toate era un spatiu intre tampon si partea acceea de fier.
Acum ma gandesc si la alta varianta pentru care zgomotul era mai putin pronuntat:din cauza ca am bagat acea bucata de cauciuc,nu am mai dat voie la motor sa se miste,si odata cu asta nici pe dedesubt nu se mai aude mai nimic,deci poate fi de vina acea bieleta si nu neaparat tamponul.
Oricum la mine bucata de cauciuc nu are nici un centimetru grosime.
Maine merg la Service,si sper sa gasesc pe cineva care sa intelega ce spun si sa aiba urechile cu el.
suky
19vik - Spuneai ceva de suportul rulmentului intermediar de la planetara. Eu am niste troncaneli in podea la gropite, sau imbinari de asfalt. Am schimbat o bieleta care cica era slabita, dar nu s-a rezolvat. Ar putea sa fie de la acest suport?
19vik
Troncaneli in podea? Nu cred ca de la suportul rulmentului ala. Poate loveste evacuarea in podea, sau bucsile de la cadru (berceau).
suky
Bataile se simt in podea. Cand am schimbat bieleta ultima oara mi s-a zis ca s-ar putea sa fie "bersoul", mai exact bucsile in care e prins, iar astea evident ca nu se schimba decat cu toata fieraraia.Din cate stiu eu asta e suport cadru motor si din cate am auzit ma cam usuca de bani...am dreptate?
shoTgunu
Cadrul motor e 2000 ROn la reprezentanta Renault blink.gif

30 Jan 2009, 13:32:
S-ar putea sa fie de la bieleta anticuplu sau vreun tampon uzat sau iesit de pe fier.
Catalinmodena
Am fost azi in service si i-am convins sa dea comanda pentru tamponul superior.Am verificat si bieleta aceea anticuplu,dar ea nu are nimic,e ca noua.
Ce rugaminte am,daca poate cineva sa puna o poza cu tamponul acesta superior,caci al meu nu pare deteriorat,asta la exterior,caci la interior nu stiu ce este!
mazgalin
Salutare tuturor,

Am si eu un Megan Bicorp 1,5 Dci 2003 si la relanti am vibratia respectiva la semafor, daca pornesc aerul dispare. La turatie mare peste 3000 rotatii pe minut am o bataie ciudata la motor. Sa fie de vina acel tampon?
adi_ar
Daca a cumparat cineva relativ recent acest "tampon" motor-caroserie, pentru 1,5 dCI, il rog sa-mi spuna de unde si cu cat.
Multumesc!
adrian_lazar2
autoeuropa renault timisoara 480 roni
diasul
Am intrebat si eu la un magazin de piese in Constanta. 450 RON, exagerat pentru un tampon, dar ce mama dracu, avem Renault.
darem
ASKA 1 il are la 440ron si Meteorul il are la 720ron tot in C-ta
adi_ar
Sunt si eu putin surprins de pretul acestui tampon, de aceea am pus intrebarea.
Mi s-a oferit la 92E+TVA, 380+TVA, 540, 321, 280(indisponibil). Primele doua originale Renault.
Parca tot nu-mi vene sa cred ca este atat si ca nu este o confuzie cu cele hidroelastice.
Mai astept concluziile voastre.
adrian_lazar2
mie mi-au zis ca se numeste tampon hidroelastic.
adi_ar
Nu-mi vine sa cred ca acel tampon este hidroelastic.
Este un fier imbracat in cauciuc.
diasul
Da, confirm si eu ca denumirea este de tampon hidroelastic.
cassius_clay
Pentru a evita confuziile, cei 3 suporti ai motorului sunt :

SM1 - Suport cutie de viteze : situat in partea stanga a motorului (fixare pe lonjeron si pe carter CV)
SM2 - Suport motor : situat in partea superioara dreapta (fixare pe pasajul de roata si pe motor in zona capacului de distributie)
SM3 - bieleta anticuplu : situata aproximativ central sub masina (fixare pe cadrul fata si pe carter CV)
mazgalin
Oricare dintre acesti suporti pot genera vibratii si sunete ciudate la motor?
alexxis2001ro
da...si nu numai la motor...daca s-au dus de tot e ca si cum ai avea un picamer pe scaunul de la pasager ( lasand la o parte distractia pt doamne..e cam nashpa )
Tsunami
nu este doar metalul imbracat in cauciuc.

este vorba chiar de un amortizor cu lichid, in interiorul cauciucului.

aceste tampoane nu pot fi generatoare de vibratii. ele sunt tocmai piese anti-vibratii si sunt inginerite foarte serios, chiar si la dacia.

sunt compuse dintr-o parte principala de cauciuc care preia sarcina in punctul in care sunt prinse (greutatea motorului intr-unul din cele 2 puncte, asa cum a explicat cineva, o piesa se afla amplasata pe motor, celalalta pe cutia de viteze).

in interiorul acestei parti principale se afla lichid, care in anumite conditii e obligat sa treaca printr-o serie de labirinte de o anumta forma si dimensiune intr-o camera de compensare, si care preia vibratiile si zgomotele generate de vibratii.
exact ca si la amortizoarele hidraulice, se disipeaza energia de vibratii prin caldura prin lichidul asta.

bieleta de sub masina nu are cum sa participe la nivelul de confort la relanti. ea actioneaza numai pentru a impiedica balansul grupului motopropulsor (greutatea e preluata de cele 2 piese de cauciuc, e necesara si restrictionarea "pendulului" grupului motor/cutie de viteze). bieleta acctioneaza numai la accelerari/decelerari cu frana de motor.

in cazul in care aveati un zgomot sau vibratie, si, dupa inlocuirea bieletei, zgomotul a disparut, banuiesc ca montajul nu s-a facut tocmai ca la carte, si acum, piesele care suporta motorul sunt pretensionate intr-o directie sau alta, ceea ce le schimba regimul de lucru.
disparitia zgomotului dupa inlocuirea bieleltei nu m-ar linisti in nici un caz. bieleta nu trebuie sa lucreze la relanti, ea lucreaza NUMAI cand cutia de viteze e angajata (accelerari/decelrari cu frana de motor)

sper ca v-am fost de folos
catalin_jianu
A schimbat cineva tamponul inferior de la motor? (cel din dreapta de sub baterie si filtru de aer), cat costa? e greu d schimbat?...Tsunami are dreptate acea bieleta nu are absolut nicio legatura cu vibratiile motorului la relanti, eu am schimbat-o pt ca era terminata, si vibratii d la relanti nu s-au schimbat cu nimic, intradevar s-a simtit diferenta in schimbatorul de viteze...

Iar apropo de aceste vibratii, inainte sa va apucati sa schimbati tampoanele alea nenoricite de la motor, care costa o gramada de bani, uitati-va la tampoanele de la toba, am mai spus asta aici p forum, eu pe cel final l-am schimbat de 2 ori, si cel median 1 data...este mare diferenta, nu o sa credeti cat poate vibra intreaga masina din cauza tobei, iar astea sunt mult mai ieftine, chiar acum 2 sapt l-am schimbat a doua oara pe cel final a fost 70RON - piesa.
Problema insa la mine cred ca vine de la tamponul inferior, dupa ce l-am schimbat pe cel de la toba, intr-adevar s-a simtit o mare diferenta, chiar nici eu nu credeam, dar tot mai vibreaza, putin ce-i drept, insa tot enervant e dry.gif ...
Acum... de ce consider eu ca ar fi acest tampon inferior problema, cu masina oprita, am dat capacul jos d la motor si am miscat de el, tinand de ale 2 inele care se folosesc pt ridicarea motorului cu macaraua in service...eu am vazut ca in partea dreapta motorul se misca..in stanga pare destul de fix, iar tamponul e ok, nu are urma de uzura...deci asta ar fi problema la mine zic eu...stiti alt mod in care imi pot da seama?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.