Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Autoleveling faruri xenon
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
Pages: 1, 2, 3
ioan37
Va salut pe toti.Am si eu o problema la laguna II privilege 2002 .Inainte de a spune despre ce e vorba vreau sa va spun ca am citit tot ce am gasit depre autoleveling.Problema mea e urmatoarea:farul din stanga nu mai face autoleveling si lumineaza foarte jos de cateva zile iar cel din dreapta functioneaza bine(face miscarile sus-jos).Va rog sa imi spuneti unde se afla mecanismul(motorasul-care face miscarea farului), cum se poate ajunge la el, trebuie dat farul jos?se poate schimba?Multumesc mult tuturor care ma ajuta.
bad_ovi
Trebuie sa virezi roata in exterior pe partea cu probleme dupa care te uiti sub masina si vei vedea un brat cu o nuca.S/ar putea ca bratul acela sa fi sarit si de aceea nu mai lucreaza.
cristi.muresan
Daca ar fi senzorul de la roata nu ar mai merge deloc autolevelingul
william
Motorasul de la far probabil a ''obosit'', daca ar fi sarit senzorul cu nuca de la roata nu ar functiona deloc ...poate fi si un contact imperfect. In alta ordine de idei trebuie dat farul jos pentru a scoate motorasul
ioan37
Am verificat acel dispozitiv cu nuca din spatele rotii si este ok.Unde este motorasul farului care ii face miscarea sus jos? si cum se da farul jos ? daca se explica undeva cum se da jos farul va rog sa imi spuneti ca eu nu am gasit.Va multumesc.
bad_x
pe laguna 2 eu tin minte ca sunt 2 senzori unu pe bratul din stanga fata si unu pe punte in spate tot pe partea stanga,sar putea ca sensorul respectiv sa iti fi pierdut memoria adica punctul 0 din cauza la baterie slaba.sau daca ai dat cumva jos bateria cu cartela in contact
STANCIU CEZAR
va salut, am avut si eu aceasta problema acum 2 ani. Ori nu mergea cel din stanga, cateodata nu mai lucra nici unul, am verificat acele parghii ( sunt doar 2- stanga fata si stanga spate) contacte mufe... Oricum nu trebuie sa dai farul jos, motorasele sunt in fata ta cand te uiti in jos, prin spatele farului. Eu le-am dat jos pe amandoua, le-am pus destul de greu la loc pt. ca au in capatul surubului de reglaj al farului o nuca, care se fixeaza de oglida farului. Dar nu le da jos ca muncesti degeaba. Sunt lucrate super si nu ai ce sa imbunatatesti ( ungere...)
Motorasele au un sistem foarte puternic ( gen reductor), problema nu este de ordin mecanic, ci electronic. Eu am oprit motorul in mers avand si farurule aprinse ( mare tampenie wacko.gif ) si nu au mai vrut sa lucreze de nici un fel.
Facand o vizita la Meridian, a stat un baiat cu laptop-ul in brate 30 de sec si, "minune" mergeau ambele faruri (reglajele). Problema: f.f.f. multe erori in memoria calculatorului. Daca te pasioneaza demontarea farului, se face super usor, are doar trei suruburi. problema este ca unul din suruburi este sub semnal si trebuie sa demontezi spoilerul. blink.gif
audiofilu'
QUOTE(STANCIU CEZAR @ 19 Dec 2010, 12:22)
Daca te pasioneaza demontarea farului, se face super usor, are doar trei suruburi. problema este ca unul din suruburi este sub semnal si trebuie sa demontezi spoilerul. blink.gif
*


Asta e marea problema, faptul ca al treilea surub este inaccesibil fara demontarea barei fata.
gsalexandru
si ca sa dai bara fata jos nu e greu. mai nasol e ca trebuie sa dai scutul jos in primul rand, dupa care dai bara jos si apoi farurile se dau usor jos
STANCIU CEZAR
cred ca la scut sunt mai putine suruburi decat la bara, deci tot bara ramane problema + aparatori noroi... oricum pt. demontarea motorasului care regleaza farul chiar nu este nevoie sa dai farul jos.
william
uite surubul buclucas
R_1_9
Se pot da jos farurile si fara a se demonta complet spoilerul fata. Se desfac de la spoiler cele doua suruburi de sub carenajul de plastic al rotilor ( cate un surub la fiecare roata) si apoi se trage de spoiler, care lasa loc suficient pentru a desface cel de al treilea surub. Ideea e ca nu trebuie sa mai desfaci prinderea spoilerului de scut...
ioan37
Va multumesc la toti pt raspunsuri, dar problema mea ramane inca nerezolvata.Il rog pe Stanciu Cezar sa imi dea amanunte cum ajung la motoras sa vad daca are contactele ok si daca sunt bine voi merge la service sa vad daca problema se rezolva din calculator.
andreialbu23
Mie nu-mi mai facea autoleveling-ul pe stanga, moment in care am demontat motorasul cu pricina care e atasat de far si am observat ca tija metalica cu filet care regleaza oglinda farului (prin insurubare/desurubare) este rupta. A trebuit sa fac o tiganie ca sa il imobilizez intr-o pozitie convenabila.Asta pana ajung pe la dezmembrari....
Atentie! Sa nu depasiti prea multe ture in ceea ce priveste reglajul manual al oglinzii farului de deasupra acestuia, deoarece o sa patiti ce am patit si eu,si anume oglinzile se vor roti la maxim in jos si fascicolul luminos va bate la nu mai mult de 1m de bara fata (nuca tijei metalice a motorasului de autoleveling si care face reglajul oglinzii farului ajunge sa iasa din sina in care e prinsa pe oglinda).
ioan37
Multumesc lui andreialbu23.Am sa incerc maine sa vad ce ai spus.Eventual daca ai un nr de tel.si te pot deranja cu sa imi dai amanunte iti multumesc.O zi faina.
STANCIU CEZAR
poate are cineva o poza cu motorasul de pe far, sa-l ajutam pe ioan37.
este in dreptul surubului de reglare manuala a oglinzii farului, acela cu cap hexagonal (imbus). Se desface in sens invers acelor de ceas . Rotirea se face pe lungime mica (scurta), se simte la mana, dupa care ridici USOR si tragi USOR in afara pt a desprinde tija (surubul ce face reglarea) din oglinda farului.
oglinda nemaiavand suport, se va duce maxim in jos.
pentru a le imbina la loc, desfaci capacul de la becul de faza scurta si aduci cu mana in pozitie optima oglinda farului cat sa asezi tija in locasul ei din oglinda.
mai explicit de atat, nu pot. rolleyes.gif Sa umbli incet si cu grija ca alfel popa.gif
andreialbu23
nr. tel. 0724822266.
ioan37
Va multumesc tuturor in special lui Stanciu Cezar si lui andreialbu23(nu te-am mai deranjat la tel-pt ca s-a rezolvat)pentru sfaturi.Azi am reusit sa rezolv problema.Am sa va povestesc ce s-a intamplat poate mai patesc si altii si e bine sa se stie.
Dupa ce mi-ai scris, azi am incercat sa gasesc contactul de la motoras.Prima data am localizat motorasul( e exact unde zice Cezar) dar nu am reusit sa dau jos contactul.Au fost cu mine 2 baieti care sa ma ajute.Au pus mainile pe ambele motorase in timp ce eu aprindeam farurile si introduceam cartela si simteau ca ambele fac ceva miscare. blink.gif dar farul din stanga tot jos ramanea.Si tot asa pana am ramas fara baterie wacko.gif Am legat bornele la alta masina si am pornit.Dupa ce am pornit masina am rugat un baiat sa regleze manual farul(ma saturasem !!!).Am ajuns acasa la garaj si surpriza-dupa ce am oprit si pornit din nou merge (fac autoleveling amandoua).
Oare ce s-a intamplat?
1. Merge acum din cauza ca am ramas fara baterie si s-a resetat calulatorul (s-a dereglat ceasul,nu a mai aparut presiunea in roti,geamurile se deschid sacadat etc) ??
2. S-a reglat farul manual (in sus) si s-a intampalt ceva???
Ca si concluzie cred ca a fost resetarea calculatorului.Au inceput sa isi revina senzorii de presiune in roti pe rand,geamurile doar la doua se deschid normal deocamdata. Ce pot face cu celalalte???Cam asta a fost povestea.Va multumesc inca o data.
cri123
Pentru geamuri, du-le sacadat maxim sus, cand au ajuns acolo tine 10 sec butonul inspre sus maxim (nu pe impuls), apoi le duci jos si la fel tine 10 sec butonul maxim jos.

Se intampla de fiecare data cand dai jos bateria la cine are geam cu impuls, trebuie re-invatate.
AREDI
Va salut
Am si eu nevoie de putin ajutor din partea celor care cunosc aceasta problema . Ma intereseaza daca se potrivesc motorasele care regleaza farurile cu xenon la farurile cu halogen ,din punct de vedere mecanic, adica prinderea pe far si cuplarea tijei la oglinda farului ....sunt identice sau difera de la xenon la cele cu halogen ?....elecric stiu ca difera adica cele de la halogen au doua fire ,iar cele de la xenoane au trei fire.
Totodata ma intereseaza daca poate trece de la reglajul de autoleveling la cel manual ,eu avand autoleveling dar si mufa(in bord langa reglajul intensitatii luminii de bord ,dar am doar mufa fara buton deci e prevazut cablajul ,din fabricatie si cu aceasta mufa) pt. butonul de reglare manuala .....nu stiu ce modificare trebuie facuta avand in vedere faptul ca la motorasele cu autoleveling(xenoane) merg trei fire ,iar la cele cu reglaj manual(halogene)merg doar doua fire.....se poate trece pe reglaj manual ,in ce consta modificarea ,care dintre cele trei fire se anuleaza sau cum se face modificarea?
Stie cineva daca farurile cu halogen sunt identice cu cele cu xenon ca marime format si prindere . Mai concret pot sa montez faruri originale cu halogen in locul celor originale cu xenon?

Mii de multumiri ,tuturor celor care ma pot ajuta .
Radocanu
Colegi, am si eu o problema cu auto-leveling

Am incercat sa montez pe o masina care nu a avut asa ceva din fabrica ( laguna 2 - 2004 - 2.2dci - privilege)
I-am montat farurile cu xenon, functioneaza perfect
La capitolul auto-leveling, am montat senzorul / computer pe fata, am conectat mufa ( era trasa), am desfacut in spate, la roata stanga, cutiuta aceea si am legat un cablu de 50 cm aprox, din mufa aceea in captatorul inaltime spate

Bun, montat toate piesele, am pastrat vechile motorase
Am scos mufa la reglarea din interior, dar motorasul functioneaza intr-una sus-jos sus-jos cat e masina pornita sau contactul pus

Am schimbat motorasele cu unele de pe faruri cu xenon ( taiat mufa, legat exact dupa schema, ) - nu reactioneaza in nici un fel - conectat butonul - nu reactioneaza)

Am schimbat cablajul fata (acela de este dintr-o bucata la faruri, proiectoare ,, claxon, etc), cu unul de pe masina care a avut xenon din fabrica - Nimic - Nu functioneaza

Am probat motorasele + cablajul pe masina mea personala - Rezultat - Functioneaza !

Am probat senzorul fata pe masina mea - Rezultat - Functioneaza !

La motorasul de la faruri avem 3 fire - + contact, masa si firul de comanda
Imi vine +12v acolo, dar nu primeste comanda de la calculatorul de incarcare ( senzorul de la roata stanga)
Am tras un fir de pe pinul 7 , calculatorul de incarcare, (este firul care da comanda la motorase), am tras chiar de jos de la senzor la motoras, si l-am alimentat la baterie motorasul - Nimic !!!

Ceva solutii ? ? ? Trebuie oare activat ceva din Clip ?

Atasez un .pdf cu schema pinilor, legat tot ca la schema, dar nu vrea si nu vrea

Repet, daca montez motorasele vechi, merge continu sus - jos , iar motorasele de pe farurile cu xenon sunt probate pe alta masina si merg !
postasu
salutare,

pe laguna 2 din 2001 model privilege am autoleveling la faruri? (am xenon)
In cazul in care da imi puteti spune va rog cum verific daca functioneaza ca nici macar nu stiam ca e posibil sa am asa optiune pe ea.

mersi
bogdan.stavar
Jos in stanga bordului langa butonul de reglare intensitate luminoasa daca nu ai alt buton (reglare faruri) si e gol inseama ca ai reglare automata. De obicei la xenon din fabrica ai asa ceva si ca sa le verifici porneste noaptea masina cu farurile aprinse sa vezi cum se autoregleaza sau pune greutate in portbagaj si vezi cum coboara... smile.gif
postasu
Am doar butonul ala de reglare a intensitatii luminoase dar mie mi s-a parut ca doar la becurile din bord are efect.
Trebuie sa verific si aia cu greutatea. deci ar trebuie sa am autoleveling

Mersi
zagreus
Eu stiu ca Xenoanele de pe laguna , asa cum sunt si ale mele , se regeleza automat farul in partea din spate are un "balast", ca un fel de contragreutate, alt mod de reglare nu exista . butonul pentru reglat intensitatea luminii din bord e numai pt bord.
R19/16v
uf ce prost "stii"...
meltean
O problema minora am si eu.Acum cateva zile am observat ca lumina bate jos tare,iar cu ocazia unei reparatii la service,in timp ce mecanicul isi facea treaba lui,am tras o privire la senzorii de la xenon si pe spate era scoasa tija,am rezolvat rapid,dar pe fata lipseste tija care face legatura cu bratul,iar pe brat nu vad unde era prinsa.Poate ma ajuta cineva cu o poza sa-mi dau seama cum vine si dimensiunea tijei,sa confectionez una,de cumparat cu siguranta nu voi gasi nici second(nu cred ca vinde cineva separat de senzor)
melcu
[attachmentid=1627817393]
[attachmentid=1627817394]

Citeste si aici
postasu
Eu am impresia ca ale mele bat prea sus farurile :-s
ca sa verific ansamblul respectiv trebuie sa dau bara fata jos?
melcu
Nu, doar virezi maxim stanga si cum te uiti la bascula ai sa vezi senzorul din poza de mai sus. Ori e rupt ori e rupt biggrin.gif

Dar posibil sa nu ai nimic si doar sa ti se para!
postasu
Am inteles! Multumesc
Daca nu ma descruc revin cu intrebari !

14 Jun 2012, 18:08:
Gata m-am uitat si sper ca m-am uitat bine. Ansamblul ala e unul relativ chiar micutz corect?
Pare ok, ca urmare motivul pt care imi bat mie farurile prea sus este din cauza ca am amortizoarele spate si arcurile slabite.
smile.gif
melcu
Pai tot nu e bine. Verifica si ansamblul de autoreglare de pe puntea spate. Indiferent ce amortizoare/arcuri ai, ele trebuie sa fie reglate in asa "hal" incat sa nu baga nici sus, nici jos.
Ca sa fiu mai explicit: pe puntea spate (partea din stanga) , daca dai roata jos undeva intre caroserie si punte o sa vezi o tija absolut identica (mai mult sau mai putin) cu cea din fata. Verifica sa nu fie plecata la plimbare..

Exista si varianta 2, in care cauti pe net documentul in care ti se explica cum se regleaza farurile (e simplu) sau te duci intr-un service mai de doamne ajuta si-i dai lu' nenea de acolo de-o bere mai rasarita si ti le face in 5 minute cu aparatura speciala. Dar eu am preferat sa beau berea in timp ce mazgaleam zidul de la benzinarie. Evident, marcam punctele pentru a putea face reglajul farurilor.
postasu
hmmm
Ok deci sa inteleg ca pentru reglarea automata la nivelului la faruri ai la roata stanga fata ansamblul prezentat in poza din postul de pe pagina 1 si mai ai si la puntea spate ceva similar?
Asta cu putea spate nu stiam. poate ca mie imi bate bine numai ca sunt paranoi plange.gif
O sa ma uit si maine.poti sa imi explici mai detaliat unde anume la roata din spate este ansamblul respectiv.

Multumesc
melcu
Din pacate acolo nu am facut poza.
Dai roata jos si te uiti in partea stanga, langa caroserie. O sa vezi tija metalica.
meltean
Merci de informatii,am confectionat o tija si urmeaza s-o montez...bratul senzorului era sus de tot , iar in pozitia respectiva farurile bat jos,provizoriu l-am ajustat manual smile.gif
melcu
Eu mi-am luat de aici de pe forum tot ansamblul, insa nu am apucat sa-l montez. Am preferat sa dau tija in jos (la maxim) si sa-mi reglez manual (cu imbus) farurile. Am avut o tentativa si l-am lasaj din tija la jumate, insa la prima groapa a coborat bratul si iar bateau aiurea.

LE: am facut si o poza asa in graba, fara sa dau roata jos. Scuze pentru calitate si claritate, dar nu prea mi-a incaput mana ...

[attachmentid=1627817640]
MatzuJr
Salut,am si eu o problema si s-ar putea sa nu postez unde trebuie si anume:Eu nu am faruri cu xenon dar de aproape 1 an de cand am masina farurile mele se tot misca sus jos mai ales la drumuri lungi si nu stiu de ce.E chiar enervant ca de fiecare data tre sa ajung la buton sa le dau maxim sus pana revin sus iar dupa ,sa le cobor pe treapta 2 .Sfaturi ceva?????E laguna 2002 expresion1.8 16 V iar pe faruri nu scrie xenon si nici spalatoare nu are bara.
adrian_74
In concluzie la ce spunea colegul Radocanu, merge modificarea de la halogen la xenon? In cablaj exista mufele indiferent de echipare? Astfel as putea sa-mi procur restul...
inchizitor
la mien imi da o eroare la calculatorul de lumini , am xenon din fabrica ; lower limit exced front sensor . l-am dsfacut si pare ok mufa ok si nu e cu lamele de contact este prin inductie. are idee cineva cat costa unul nou???
bad_ovi
As dori sa ma adresezsi eu celor care au mai lucrat la far la autoleveling. La laguna mea, benzina 1,8, am observat ca de o vreme nu mai se ridica farul din partea dreapta. Tot in partea dreapta, vara aceasta am schimbat balastul dar acest lucru nu cred ca a influentat ceva pe acolo. Intrebarea mea ar fi mai ales pentru ce-i care au lucrat la far daca se poate schimba motorasul si mai ales cum se demonteaza motorasul ca am vazut ca nu e prins cu nici un surub dar mi-a fost frica sa trag de el sa nu rup ceva si am zis ca mai bine intreb.In rest toate sub masina sunt la locul lor. Am pus mina pe motoras mi se pare ca acesta lucreaza dar totusi nu se ridica farul dreapta si am zis sa schimb motorasul sa vedem. Care e procedura de demontare si cam ce operatiuni ma asteapta ?
nnightwolf
Motorasul se suceste putin spre stanga sau dreapta si apoi iese afara usor.
bad_ovi
Multumesc mult pentru indicatii nnighrwolf ! Poate mai e cineva care imi va mai da niste sfaturi la modul de procedura si la ce sa am grija.
Multumesc
sagitarius
dupa ce il rasucesti tragi usor catre tine apoi faci o miscare de translatie pe verticala farului deoarece parghia motorasului are termintia o sfera ce culiseaza intr-un ghidaj , la montaj este fix invers .
b_gabi
Arunca un ochi prin atasament:
bad_ovi
Am reusittttt !! Cu toate ca nu credeam ca e motorasul pentru ca auzeam ca baziie totusi acesta a fost. Multumesc pentru indicatiile colegilor Sagitarius si b_gabi care m-au ajutat foarte mult. De fapt fara indicatiile acelea nici nu ma apucam de lucru. A fost o lucrare cu emotii dar cu rabdare am reusit si acum totul functioneaza. Multumesc inca odata !
melcu
Felicitari, dar care-a fost problema ?
Taurul
In speranta ca postez unde trebuie expun si eu urmatoarea problema. Nedumerirea mea este legata de functionarea farurilor cu xenon, mai exact cum functioneaza sistemul la aprinderea farurilor, pentru ca la mine cel putin nu functioneaza cum scrie in carte. Am inteles ca la aprinderea farurilor sistemul trebuie sa execute ceea ce in carte se numeste ,,signatura", ori la mine nici vorba despre asa ceva, si ca sa fie pe intelesul tuturor cititi urmatoarele din manualul de service Laguna 2.
FUNCȚIONARE SISTEM
Atunci când manomaneta este în poziție (lumini de întâlnire), aceasta trimite un semnal la unitatea centrală habitaclu (UCH). Unitatea Centrală Habitaclu tratează acest semnal și solicită să se aprindă becurile cu xenon.
La aprinderea becurilor, motorul de corectare se deplasează pe trei poziții: jos, sus, inițial. Aceasta este "signatura".
Dacă viteza vehiculului este mai mare de 10 km/h în momentul aprinderii becurilor, nu vor exista signaturi.
Calculatorul gestionează mai multe informații pentru a putea corecta fluxul luminos:
– viteza vehicul: Informație dată de calculatorul ABS. La peste 30 km/h, motoarele de corectare urcă pentru a obține un flux luminos optim pentru șofer.
– Înălțimile față și spate vehicul: Aceste informații sunt date prin senzorii de înălțime față și spate. Aceștia înregistrează mișcările unghiulare ale caroseriei (decelerări, accelerări, vehicul încărcat). Calculatorul comandă apoi motoarele pentru a corecta fluxul și a obține o iluminare optimă.
MOD DEGRADARE TREPTATĂ
Dacă unul din elementele sistemului este defect, nu va exista nici o aprindere a martorului luminos pe tabloul de bord.
Sistemul trece atunci în mod degradare treptată.
Dacă, calculatorul a identificat un defect al sistemului, acesta va comanda motoarele de corectare în poziție joasă sau inițială.
Dacă un defect a fost detectat de calculator, signatura nu va mai fi efectuată la aprinderea luminilor.
Deci, cum functioneaza la dumneavoastra sistemul. Mentionez ca masina despre care vorbesc este pravazuta cu xenon din fabrica (Laguna 2, motor 1,9 dci/2001)
Taurul
Chiar nu poate nimeni sa-mi raspunda referitor la postarea mea de mai sus?
OVIDIUS
Am avut si eu aceeasi problema. De la mizeriile de pe sosele, intr-o iarna, mi-a sarit un cap al parghiei de la roata din fata, responsabila cu levelingul la xenon. Mi-am dat seama de asta imediat avand in vedere ca nu mai efectua cele 2 miscari treptate la aprindere (cred ca "signatura" de care vorbesti).
Am scos parghia de tot, am dus-o in casa, am spalat-o si i-am refacut garniturile care o tineau acolo. Era in ultimul hal.
Dupa montare, farurile luminau normal insa nu mai efectuau acele miscari la aprindere. Asa ca, am fost in service sa-mi stearga eventualele erori despre care faci si tu referire. Omul mi-a pus testerul, dar n-a gasit nicio eroare. Apoi am pus farurile la oglinda de masurare a luminii si mi-a zis ca bat perfect. De asemenea, au apasat bordul si spatele masinii pentru a testa ridicarea/coborarea farurilor specifica incarcarii masinii si functionau si alea. Nemaiavand ce sa sugerez, am lasat-o asa. Functioneaza insa nu mai face acel test de ridicare/coborare de la aprindere.
Daca gasesti ceva in plus, poti sa ma anunti si pe mine.
(P.S. - Martorul luminos din bord functioneaza si el, dar chiar nu-mi aduc aminte daca mai mergea atunci cand mi-a sarit parghia).
audiofilu'
Cam aceeasi poveste si la mine: la un test am inteles ca senzorul fata este defect insa la pornirea motorului se observa cum farul coboara apoi isi regleaza pozitia. Pentru orice eventualitate am lasat farurile mai jos pana cand vad exact care e treaba.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.