Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: scartait la franare
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Fluence
smardale
Va salut,

Azi am dat o tura prin oras si am observat un scartait sacaitor la franare. Are cineva idee de ce? poate avea legatura cu temepratura foarte scazuta? (era minus)
clr
Placute de frana ecologice. Daca nu suporti poti pune alte placute de la alt producator (la MII Lucas TRW sunt laudate ca n-au celebrul scartait).
mariusd4
Smaralde cati km ai cu masina ? Stima
smardale
1050 km..
mariusd4
Sunt placutele prea noi, nu s-au asezat pe discuri cum trebuie, mai tarziu nu or sa mai scartie, asa s-a intamplat si la mine, mai tarziu o sa constati ca si franele or sa tina mai bine. Stima
remarc
Azi a franat unul brusc in fata mea la o trecere de pietoni si a trebuit sa bag si eu piciorul tare in pedala de frana. Am simtit cum se blocau si se deblocau rotile pe rand...intai stanga fata s-a blocat, apoi s-a deblocat apoi dreapta fata si dreapta spate s-au blocat si s-au deblocat...sau ma rog, ceva de genu'...nu stiu daca asta a fost succesiunea intocmai..... Asa se manifesta ABS-ul? Scz daca vi se pare intrebarea idioata... smile.gif
daniel4ro
puteai cauta explicatia pe google, daca tot ai auzit de ABS
smardale
QUOTE(mariusd4 @ 11 Dec 2010, 20:28)
Sunt placutele prea noi, nu s-au asezat pe discuri cum trebuie, mai tarziu nu or sa mai scartie, asa s-a intamplat si la mine, mai tarziu o sa constati ca si franele or sa tina mai bine. Stima
*



mersi de raspuns. sper sa fie asa.. din ce am mai discutat cu cineva mai priceput asa pare sa fie. Se pare ca placutele din generatia mai noua sunt facute mai rigide si au in componenta...aaa...granule de Zinc..sau ceva de genul..fata de alea mai vechi, mai moi, care aveau..altceva... pentru ca trebuiau sa lucreze cu nu stiu ce regulator mecanic de distribuire a fortei de frecare... si trebuie sa se rodeze putin deoarce e posibil sa se fi ajuns la o "granula"mai mare smile.gif

Stiu ca nu ati inteles nimic, dar eram cam adormit ieri cand aveam discutia.
narcisoi
si ale mele scartaie... si sant rulate si asezate bine.... asa e modelul pe timpul rece... cu avertizor sonor pentru pietoni smile.gif
materialul e de kkt...
DFA
De obicei nu temperatura face ca frânele să scârțâie.
Ci umiditatea, care este o consecință a temperaturii scăzute, care face ca umiditatea din aer să se condenseze pe orice obiect mai rece, implicit pe discuri, etrieri, plăcuțe, etc.

Multe mașini scârțâie când există condens la sistemul de frânare, nu e o invenție Renault și nu e neapărat un semn de ieftin, prost sau mai știu eu ce.

E un fenomen normal și depinde în general de gradul de murdărire al discurilor/plăcuțelor, de o oarecare lipsă de ungere a mecanismului care fixează și împinde plăcuța către disc, etc.

De multe ori, o curățare cu produse specializate a sistemului de frânare reduce mult asemenea fenomene când apare condensul.

Scârțâitul din cauza condensării se oprește imediat ce discul și plăcuța au atins o temperatură mai mare. După care nu mai revine decât atunci când mașina iar a stat pe loc și a apărut din nou condens pe ea.

Trebuie să vă îngrijoreze doar scârțâitul care apare mai mereu, nu doar atunci când e rece și s-a format condens.
narcisoi
ok.. hai sa detaliez
stiam de ceea ce ai spus tu .. asa ca atunci cand apare scartzul prea tare incerc sa le infirbant un pic ... eventua opresc masina doar cu frana de mana (deoarece scartzitul se aude la mine doar pe spate) ca sa usuc discurile spate ... si dispare .. pentru 5 min.. dupa care reapare ....cel mai probabil nu e condens ci un set de placute spate mai scartiecioase ... smile.gif ... cred smile.gif
DFA
Încearcă să mergi la un service și să-ți curețe sistemul de frânare cu o soluție/spray de curățare (nu cu aer comprimat).
smardale
la mine aproape a disparut. LA inceput facea ca un tren care franeaza, tare si ascutit. Acum abia baia daca se mai aude..tre sa deschid geamul
soare_body
Si la mine sartaiau ca la autobuz(nu mai stiu ce tip erau, cel mai probabil Ferodo), mi s-a spus de la service ca asa fac toate ca sunt ecologice(erau si pe terminate dar nu cred ca a contat asta pentru ca mai mergeau vreo 2000km). In schimb, cand a venit vremea sa le schimb am cerut TRW si pana acum nu au schitat niciun zgomot, pana acum am doar vreo 500km cu ele. Daca nu au facut pana acum sper sa nici nu inceapa. Deci pana acum si eu am numai cuvinte de lauda pentru TRW.
DumitruBM
Care mai e situatia scartaitului la franare soare_body de cand ai schimbat placutele cu TRW (banuiesc ca la un Fluence ?! ) ? Pe mine deja ma exaspereaza, nu exista frana la care sa nu scartie, nu mai conteaza viteza, temperatura sau umiditatea sad.gif, si ma gandesc sa le schimb inainte de termen (in urma cu 3000km la revizie aratau ca mai duc cel putin inca 15000 Km) sa scap de scartait...
narcisoi
QUOTE(DumitruBM @ 2 Aug 2011, 16:30)
... Pe mine deja ma exaspereaza, nu exista frana la care sa nu scartie, nu mai conteaza viteza, temperatura sau umiditatea ....
*




Ma bucur ca nu sant singur.... dar eu deja m-am imunizat ... asa e modelul domle avertizor sonor pentru pietoni... cand franez eu toti intorc capul biggrin.gif ... gandire frantuzeasca low cost ....
Ca o paralele.. acu 2 saptamani am adus la munca 3 Dustere noi noutze.... versiunea cea mai scumpa.. si bineinteles ca stergatoarele noi noutze puse de francezi pe caruta nu sterg deloc.... trebuie cumparate altele.... Asa e si la Fluence .. nu i-ti convine .. schimba piesa smile.gifsmile.gif
VladSoare
Nu e gîndire franțuzească low-cost. Sînt plăcuțe "ecologice", fără azbest.
Toate scîrțîie, la toate mărcile.
Deși în general eu sînt împotriva compromisurilor calitative făcute în numele ecologiei (de genul "baterii fără cadmiu", sau "becuri fluorescente băgate populației pe gît cu de-a sila"), în cazul de față cred că sînt totuși de preferat plăcuțele cu scîrț, dacă ne gîndim că un contact cu praful de azbest are șanse mari să provoace un cancer pulmonar chiar și după zeci de ani. Nu mi-e frică de mercur, nici de alte chimicale toxice, nici chiar de cianură, dar cu azbestul nu vreau să am de-a face sub nici o formă. Azbestul e cîh.
Dacă prețul pentru renunțarea la azbest este scîrțîitul, atunci c'est la vie; cui nu-i place, să-și astupe urechile.
tatimeu
QUOTE(narcisoi @ 4 Aug 2011, 12:58)
Ma bucur ca nu sant singur.... dar eu deja m-am imunizat ... asa e modelul domle avertizor sonor pentru pietoni... cand franez eu toti intorc capul biggrin.gif ... gandire frantuzeasca low cost ....
Ca o paralele.. acu 2 saptamani am adus la munca 3 Dustere noi noutze.... versiunea cea mai scumpa.. si bineinteles ca stergatoarele noi noutze puse de francezi pe caruta nu sterg deloc.... trebuie cumparate altele.... Asa e si la Fluence .. nu i-ti convine .. schimba piesa  smile.gifsmile.gif
*


eu dupa cum spun unii nu am low cost, dar pana se incalzesc putin scart scart si la mine. Care e problema? se aud doar cu geamurile deschise. In rest frana beton.
mircea_aq
la fel si la mine, cand sunt reci scartaie un pic, le auzi cu geamul deschis, altfel daca ai clima si radio-ul pornite e ... liniste
Mausa
Si la mine scartaie, mai putin dupa ce le-a curatat la revizie.
Ecologice, ecologice da la Logan nu scartaiau si tot eco erau.
VladSoare
Ba și Loganul scîrțîie, nu-i nici el scutit. Poate că n-ai nimerit tu condițiile favorabile (sau aveai radioul dat mai tare în Logan decît în Reno tongue.gif), dar cînd îl apucă damblaua scîrțîie și el ca toate celelalte.
Mausa
Cred ca am avut eu noroc la Logan smile.gif
30lei
Eu am avut noroc si la logan si la fluence.

l.e. si la megane 2-ul cu care am mai mers vreo 2-3 mii de km
snake_adi
QUOTE(narcisoi @ 15 Dec 2010, 09:07)
ok.. hai sa detaliez
.. asa ca atunci cand apare scartzul prea tare incerc sa le infirbant un pic ... eventua opresc masina doar cu frana de mana (deoarece scartzitul se aude la mine doar pe spate) ca sa usuc discurile spate ... si dispare .. pentru 5 min.. dupa care reapare ....cel mai probabil nu e condens ci un set de placute spate mai scartiecioase ... smile.gif ... cred smile.gif

*



si la mine scartie, dar dupa ce mai intra cate o piatra pe acolo (praf) in general. la mine face uneori si reci si calde....nu ma deranjeaza. e normal. toate masinile cu care am mers au momente cand scartie.....

QUOTE(30lei @ 16 Aug 2011, 18:48)
Eu am avut noroc si la logan si la fluence.

l.e. si la megane 2-ul cu care am mai mers vreo 2-3 mii de km
*



am 20k cu fluence-ul si tot scartie
iar loganul scartie cand intra praf sau cand franele nu sunt prea serioase....

succes
IDF
La mine a inceput sa scartaie undeva la 20k km. acum la 38k km, face ca trenu in gara (pe bune, vad capete intoarse cand opresc la semafor), oare ar fi cazu sa schimb discuri, placute? discurile de pe fata au buze de ~ 1 mm pe fiecare parte.
Am gasit placute Delphi la vreo 200 ron (140 fata, 70 spate), a incercat cineva? nici nu stiu dupa ce sa ma uit.
De asemenea, discuri ATE? se recomanda?
Piper101
Si la mine scartaiau dupa vreo 25k km. Le-am schimbat la renault si s-a rezolvat problema, am facut 4k cu ele si n-au scartait deloc pana acum dar m-au costat vreo 500 lei parca toate 4.
gratian.bran
salut. de ceva vreme zumzaie pe fata placutele de frina(ridicat pe elevator si verificat). avind in vedere ca pe etrieri scrie TRW,ce placute sa-mi pun? pe m2.2 puneam pe fata ferodo si pe spate textar-nu scirtiiau-pe agregat ce nu scirtiie? am ajuns la 61k,placute neschimbate.

un sfat? 1zhelp00.gif


multumesc. cheers.gif
gcgeorgescu
Eu unu nu am înțeles mare lucru. Dar am înțeles că scârțâie. Pune și tu plăcuțe originale. Zic. Eu am pus pe spate trv și nu face nimic. Pe fata cam peste 10000 urmează. Dar pun oem. Apropo. Daca se uzează se aprinde ceva in bord? Am înțeles că s-ar aprinde ABS. Știe cineva?
cj98czh
daca masina are senzor de uzura placute de frana se aprinde ... daca nu nu se aprinde nimic.
roland
Intrebarea e daca are senzor?
Normal ar fi sa aiba, ca pana si Dacia 1310 avea la ultimele versiuni... Se aprindea indicatorul (!) .
75AIM
Nu scartaie nimic si inca am placutele originale.in schimb arunca praf negru la greu.
cj98czh
Nu stiu daca are sau nu ... este fir ?

La fluence nu m-ar mira deloc sa nu aiba ...
roland
Din manualul de service... se pare ca nu are fir.
cj98czh
Pai vezi ... atunci nu are ce sa se aprinda .. este ca loganul ..
OVIDIUS
Este posibil sa existe senzor la scaderea nivelului de lichid de frana. Cand ai placutele foarte uzate, scade si nivelul lichidului de frana, iar la franare se aprinde rosu in bord. Cel putin asa e la Laguna...
cj98czh
Senzorul ala este la bsolut toate masinile de vreo 40 de ani incoace ... si nu este facut sa iti arate cat de uzate sunt placutele .... pentru aia este senzor dedicat... la care este ..
roland
QUOTE(OVIDIUS @ 12 May 2017, 11:54)
Este posibil sa existe senzor la scaderea nivelului de lichid de frana. Cand ai placutele foarte uzate, scade si nivelul lichidului de frana, iar la franare se aprinde rosu in bord. Cel putin asa e la Laguna...
*



Sincer, nu cred ca scade asa de mult nivelul cand ai placutele uzate (daca nivelul este in limitele normale initial). Ma gandesc ca nu scrie asa in manual...
gratian.bran
nu scirtiie,zumzaie ca albina,la rulaj,indiferent daca e in sarcina sau nu;se aude din dreptul rotilor, nu din cutie.stiu cum suna un rulment dus-nu e asta-praf negru e la greu si la mine pe jante.

OEM iar cind desfaci cutia e TRW,ATE,etc.Nu le-am desfacut inca dar din vedere, nu exista fir pentru senzor uzura.becul ABS se poate aprinde si din pricina unui contact prost la senzorul de roata,nu doar din lichid redus ca nivel.

Si revin :voi ce placute ati pus?

12 May 2017, 19:37:
La M2.2 placutele fata schimbate la 80k ,mai mergeau iar pe spate le-am schimbat la 120k;nu au scirtiit,si frina ok. la Fluence sint placutele originale,si sa le schimb la doar 61k?
gratian.bran
cum ziceam,placutele originale renault,cel putin pe fata sint de la ferodo.
vasile82
la al meu sunt ATE fata si spate - din fabrica.
theodor2004
QUOTE(gratian.bran @ 12 May 2017, 18:32)


Si revin :voi ce placute ati pus?

<span class='edit'>12 May 2017, 19:37:</span>
La M2.2 placutele fata schimbate la 80k ,mai mergeau iar pe spate le-am schimbat la 120k;nu au scirtiit,si frina ok. la Fluence sint placutele originale,si sa le schimb la doar 61k?
*


Eu am pus ATE la Skoda Octavia si sunt super multumit. Nu am nici cel mai mic zgomot, nici pe fata, nici pe spate, placutele sunt impecabile (cele originale incepusera deja sa scartaie grav si, dupa estimarea mecanicului, nu ma mai tineau 3000km).
Metionez ca le-am schimbat la 62 000km.

gratian.bran
schimbat fata erau Ferodo : acum la 107k , pe spate erau tot ferodo, am pus trw-nu scirtiie...

curios ca pe dreapta erau la fier , iar pe stinga jumate uzura-(nu au fir de uzura)
cj98czh
Etrierii nu lucreaza cum trebuie ....
gratian.bran
la ITP acum cca 4 luni pe stand a iesit ok testul pe spate
cj98czh
Irelevant ... tie iti ramane o roata infranata ... cea care ti-a papat placutele ..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.