Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum sa iti fabrici singur senzor de temperatura
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II > Tutoriale
Pages: 1, 2
skorpio_bog
Pentru ca senzorul de temperatura exterioara, sonda sau termometru cum il mai numesc unii se defecteaza dupa o perioada de timp, iar unul nou costa 250-300 Ron la reprezentanta, am gasit pe un forum Renault strain o procedura de fabricare si bricolare a unui nou senzor mult mai ieftina. Astfel am hotarat sa fac acest tutorial in care am incercat sa traduc cat mai exact informatiile de acolo pentru a beneficia si noi de ele in ideea rezolvarii problemei senzorului de temperatura si economisirii unor banuti. Mentionez din start ca ideea si pozele nu imi apartin, sunt doar in scop informativ.

Deci iata pasii descrisi in pozele de mai jos:

1) Se porneste de la desenul sondei de temperatura (desen facut in Autocad) pe care se pot vedea dimensiunile.
2) Se decupeaza 4 dreptunghiuri de cauciuc cu dimensiunile aproximative: 100x70 mm si groase de 5 mm. Intr-unul din dreptunghiuri se taie un alt dreptunghi care sa reprezinte vederea de sus a sondei (va fi capacul senzorului).
3) Se lipesc cele 4 dreptunghiuri cu adeziv, iar ultimul lipit va fi cel decupat anterior cu vederea de sus a sondei.
4) Se foloseste o minifreza de mana si o piatra cu diametrul aproximativ cu cel al bulbului sondei (tamburusul care iese din oglinda).
5) Se realizeaza o perforare de aproximativ 12mm.
6) Cu ajutorul frezei sau cu un cutter se realizeaza un mic sant pentru fire.
7) Se ia un termistor NTC de 2200 ohmi cu 25º si o rezistenta de 330 ohmi de preferat smd cu variatie 1%.
8) Se lipeste rezistenta pe termistor (nu conteaza polaritatea, pe ce picior se lipeste etc) dupa care se lipesc 2 fire negre de 0.35 sau 0.5mm2 unul pe piciorul rezistentei, unul pe piciorul liber al termistorului.
9,10,11,12) Se izoleaza fiecare picior al termistorului cu varnis termocontractabil sau banda izolier.
13) Se introduce ansamblul lipit si izolat in locasul proiectat mai sus din acele dreptunghiuri de cauciuc astfel incat termistorul sa stea in centrul gaurii formate cu freza.
14) Se realizeaza un amestec omogen de adeziv poxipol si putina vopsea neagra.
15) Se introduce amestecul realizat in interiorul gaurii unde este termistorul si pe santul cablurilor cu ajutorul unui bat subtire (un bat de chibrit should do the trick) si se umplu bine orificiile cu acel amestec fara a ramane bule de aer in interior si fara a misca termistorul din locasul creat.
16) Cand s-a intarit amestecul de adeziv, se decupeaza ansamblul noului senzor intr-o forma dreptunghiulara ca in poza 16.
17,18) Se finiseaza bine decupajul cu smirghel pana se obtine noul senzor.
19,20) Se monteaza noul senzor in oglinda masinii, se realizeaza conexiunile celor 2 fire la instalatie.
21) Rezultatul final.

Unii colegi au observat ca folosind o rezistenta de 330 ohmi la montaj, senzorul citea temperatura cu o diferenta de 2 grade fata de un termometru electronic si de aceea au pus o rezistenta de 200 ohmi cu variatie 1% pe termistor in locul celei de 330 si diferenta de temperatura masurata a scazut sub 1 grad fata de termometrul electronic.

Costul total al operatiunii descrise in tutorial se ridica la maxim 20 Ron. Termistorul si rezistente gasiti la magazinele de piese electronice de pe Maica Domnului si costa pana in 2 lei, poxipol costa in jur de 14-15 ron si cauciuc gasiti voi prin casa sau pe undeva. Deci comparativ cu o sonda de temperatura noua care costa de la 250 Ron in sus, do the math wink.gif
Spor la treaba.
ric26ct
Super tutorialul, sper insa sa nu ajung sa se strice cel actual. biggrin.gif
skorpio_bog
Si eu sper sa nu se strice smile.gif desi la altii am vazut ca pica in draci. Pana acum nu am avut probleme cu senzorul.
stany
multumesc frumos @skorpio_bog foarte util tutorialul !
adrian20ro
daca se pricepe cineva, cumpar unu facut contra cost bineinteles, biggrin.gif
adryan
Mai functioneaza senzorul facut mai sus?
skorpio_bog
Care senzor?
mad toz
Am refacut eu senzorul meu. Dar un pic mai simplu decat in tutorial. Am folosit carcasa senzorului original. In interiorul ei este turnata o rasina, pe care am curatat-o complet, dupa care am pus piesele noi si am umplut cu un adeziv gen poxipol.
Am folosit siguranta de 200 ohm si indica ok. Daca mai are cineva nevoie de ajutor sa posteze.
ElZorab
MIe nu-mi indica temperatura deloc pe afisaj daca ma poate ajuta cineva ?
costyx2
nici mie nu imi indica temperatura deloc...se pricepe cineva din bucuresti ca repare/refaca ceva? sad.gif
solidconvert
Te pot ajuta eu cu o proba daca esti din Bucuresti... am un senzor de rezerva...
cxdani
In iarna asta am avut si eu probleme cu senzorul de temperatura exterioara.
La un moment dat imi arata 58 grade C, si clima a luat-o razna, imi tinea AC-ul pornit tot timpul cind era pe auto. Pe manual, chiar daca opream AC-ul, tot imi baga rece de afara.
Asa ca mi-am luat inima in dinti si m-am apucat de treaba.
Cel mai simplu e sa demontezi corpul oglinzii de pe masina, il iei in casa si lucrezi mult mai lejer.
Am inlocuit senzorul cu unul facut de mine dupa metoda de mai sus, dar pot sa spun ca rezultatul nu e tocmai cel asteptat. De ce spun asta, pentru ca erorile de masura sint destul de mari.
Astazi am desfacut senzorul original, si am avut o surpriza. Contine un termistor in paralel cu un rezistor de 17,8 kOhm.
O sa incerc sa fac unul la fel sa vad cum se comporta.

Am trasat un grafic cu rezistenta echivalenta in functie de temperatura. Se pare ca prin aceasta se doreste o liniarizare a caracteristicii.

[attachmentid=1627790044] [attachmentid=1627790046]
mad toz
Si eu am avut probleme cu temperaturile afisate cand afara au fost sub 7-8 grade.

Poate cineva stie exact ce piese se gasesc in senzorul original.
cxdani
QUOTE(mad toz @ 14 Mar 2012, 12:42)
Si eu am avut probleme cu temperaturile afisate cand afara au fost sub 7-8 grade.

Poate cineva stie exact ce piese se gasesc in senzorul original.
*



Dupa cum am mai spus anterior, este un termistor in paralel cu un rezistor de 17.8KOhm.
Termistorul nu stiu exact de cit e. Eu am de 2K2 si 2K8. O sa le incerc pe amindoua si o sa vad care e mai ok. De 2k5 nu am.
mad toz
Am incercat cu rezistenta de 200 ohm in paralel si nu mai afiseaza nimic pe display. Am folosit termistorul 2k2.
cxdani
QUOTE(mad toz @ 17 Mar 2012, 15:44)
Am incercat cu rezistenta de 200 ohm in paralel si nu mai afiseaza nimic pe display. Am folosit termistorul 2k2.
*



Rezistenta trebuie sa fie de 17,8KOhm. Vezi graficul din unul din mesajele mele anterioare.

Folosind 200 Ohm in paralel, practic termistorul nu mai are nici o influenta. Rezistenta echivalenta va fi putin sub 200 Ohm, ceea ce corespunde unei temperaturi cam de 95 grade C.
cxdani
Rezistorul poate fi si de 18KOhm.
sand manxxx
salut , am refacut si eu senzorul cum spune cineva ,mai sus, dar tot nu indica real , adica iarna mult sub 0 iar vara mult peste , eventual daca poate cineva sa faca unul si i platesc , mentionez ca sunt din tg mures
ms , o zi buna
stany
ma poate ajuta si pe mine cineva cu 1 termistor 2 ....caut de 1 an si in vaslui si in iasi si nu gasesc....trimit banii inainte nu e problema..multumesc mult !
raul4you
salut cx dani ai facut ceva cu senzorul???
indica bine ce ai facut acolo
spune-ne si noua
pls si cum se face
cum arata in paralel ca sunt cam praf la electronica:)
raul4you
salut
am revenit,am facut senzorul cum a spus cxdani,l-am momntat si functioneaza,dar imi indica un decalaj de cateva grade fata de cea reala??

oare de ce???,trebuia un rezistor si termistor de amperaj mai mic decat cele date aici?????daca fac asa este posibil sa imi arate temperatura mai real????? am impresia ca acesta nu coboara mai jos de 24 de grade,deoarece ieri pana la ora 10 seara era la 24.e posibil sa nu coboare mai jos deoarece l-am acoperit in poxipol????? si sa simta o temperatura de 24 cand afara erau 15-17 grade??


pot sa flosesc termistor si rezistor de amperaj mai mic???????stie cineva??????

aam sa icerc si cu prima varianta in serie sa vad ce iese si o sa va anunt.

astept ideii pls

26 May 2012, 12:35:
stany la noi in galati se gasescsi costa pana in 5 ron ambele deci ca sa iti trimita te ajunge mai mult livrarea

doar sa ti le trimita printr-un plic postal,dar cine stie daca ajunge,la cum sunt livrate
cxdani
Inca nu am facut senzorul cu piesele in paralel. Pe masina il am inca pe cel in serie. Pentru temperaturile astea e ok. Pe mine cel defect ma deranja ca-mi bulversa climatizarea.

Stau cam prost cu timpul, nu stiu cind o sa ma apuc sa-l fac pe celalalt.

In montajul cu rezistenta de 17k8...18k in paralel, diferentele ar trebui sa fie destul de mici daca se folosesc termistori de 2k2, 2k5 sau 2k8.

Referitor la senzorul de temp. ext., am gasit asta intr-un manual de reparatii pentru Megane.
Din tabelul asta reiese ca termistorul e 2k5.

Température approxi-mative (°C) - Résistance de la sonde (Ohm)
Entre 0 et 5 Entre 6200 et 5400
Entre 6 et 10 Entre 5400 et 4400
Entre 11 et 15 Entre 4400 et 3700
Entre 16 et 20 Entre 3700 et 3000
Entre 21 et 25 Entre 3000 et 2500
Entre 26 et 30 Entre 2500 et 2100
Entre 31 et 35 Entre 2100 et 1700
Entre 36 et 40 Entre 1700 et 1450
stany
multumesc foarte mult pentru termistori...au ajuns ok deabia astept sa-mi fac senzorul sa vad daca merge aerul conditionat mult asteptat wink.gif).
espacern
QUOTE(cxdani @ 26 May 2012, 18:53)


Température approxi-mative (°C) - Résistance de la sonde (Ohm)
Entre  0 et  5 Entre 6200 et 5400
Entre  6 et 10 Entre 5400 et 4400
Entre 11 et 15 Entre 4400 et 3700
Entre 16 et 20 Entre 3700 et 3000
Entre 21 et 25 Entre 3000 et 2500
Entre 26 et 30 Entre 2500 et 2100
Entre 31 et 35 Entre 2100 et 1700
Entre 36 et 40 Entre 1700 et 1450


Datele respective se refera la sencorul de temperatura ORIGINAL Renault.....ca cel din poza.
La cele Hand-Made valoriile sunt diferite la fel ca si datele furnizate...de acesta.
raul4you
salut cx dany

pe masina il pe cel in serie descris de scorpio?????
functioneaza bine,indica cat de cat mai real?????,coboara mai jos de 24??????este facut de tine asta in serie????? sau era pe masina??????
contine rezistor si termistor de valori ,scrise de scorpio??????


eu am facut cum ai zis tuin paralel cu 2k5 si imi da decalaj de6-8 grade ,si nu se duce mai jos de 24
am sa fac si cum a zis scorpio sper sa mearga
ne auzim wink.gif

27 May 2012, 15:52:
espacern as lua unul pe net dar m-am parlit o data si parca nu imi mai vine sa arunc bani aiurea
cxdani
Pe masina il am pe cel descris in primul post, termistor 2k2 in serie cu 330 Ohm. Termistorul nu e acoperit cu nimic, e in aer in interiorul oglinzii. Nu cred ca e ok asa, pentru ca se incinge destul de mult cind bate soarele pe carcasa oglinzii. Dar pentru mine e ok ca imi merge climatizarea. Am vazut valori intre -12 grade si +40 grade de la iarna la vara. Iarna cred ca eroarea era destul de mare.

Am observat ca daca deconectez senzorul, pe afisaj nu mai apare nimic. Ma intreb daca in cazul asta climatizarea ar fi ok. Ar fi bine de incercat.

@raul4you: Vrei sa spui ca nu-ti scade sub +24 grade?

Am atasat un excel cu datele unui termistor 2k8. Mai contine unele calcule facute daca se pune un rezistor de 17k8 in paralel. Daca se compara datele cu cele pentru senzorul original postate mai sus, se vede ca nu e mare diferenta. Deci ar cam trebui sa fie ok.

[attachmentid=1627813371]
raul4you
da dany nu scade mai jos de 24,nu l-am vazut cu ovaloare mai jos,de crescut creste si are un decalaj de 6-8 grade.

am incercat si in serie dar nu mergea,arata 80 grade,nu am gasit termistor si rezistor cum a spus scorpio si am combinat(2 rezistoare in paralel la valoarea 120 +80=200) si doi termistori in serie sa iasa la valoarea care a dat-o scorpio, si arata 80 grade, nu scadea nu crestea,probabildin cauza ca nu era dintr-o bucata


am sa incercacum cu un termistor 2k2 si rezistor15 kohm sa vad ce zice si daca nu mere sau este eroarea mare incerc cu 2k2 si rezistor 22kohm sa vedem ce iese si postez(astea le incerc in paralel)

o sa revin cu rezultate

28 May 2012, 14:06:
am pus acum un termistor 2k2 si un rezistor de 15kohm sau 22 kohm nu mai stiu exact care a ramas ca sau amestecat .oricum cu unul din ele nu scadea mai mult de 24 ,iar cu asta acum imi arata 23 cand afara sunt 15,sa vedem daca spre seara mai scade inseamna ca indica ,dar cu un decalaj de 8 grade.acum astept sa se mai raceasca un pic sa vad daca scade sub 23.sunt legate in paralel


stie cineva ce contine senzorul original??????
de cat este rezistorul si termistorul,ce marca,ce valori????? valori exacte????de unde as putea sa le iau, aceste valori???

ca daca am sti valorile exacte am reusi sa le facem si noi si chiar le-am face sa functioneze bine.

nu a desfacut nimeni nici unul original????? sa-l arate la un electronist ,sa ii spuna exact de care este si ce contine!!!!?????


28 May 2012, 14:09:
madtoz tu spuneai ca ai desfacut unul??????
cxdani
@raul4you: Am desfacut eu pe cel original care s-a defecta. Am spus asta intr-unul din posturile anterioare. Citeste tot topicul.
Are un termistor in paralel cu un rezistor de 17k8.

Vezi ca rezistoarele alea de 120 si 80 puse in paralel nu dau 200. Trebuie inseriate.

Poate ca termistorul nu e ok. Eu l-am testat cu aparatul de masura, la cald si la rece, inainte de a-l pune pe masina.

Cred ca se poate testa indicatia de temperatura punind in locul senzorului un rezistor variabil. Unul multitura de 10k, 15k sau 20k ar fi ok.
alex1988
De ce la mine arata intrerupt temperatura? la o pornire megre, alta data nu, arata cand vrea ea. Acum am scos bateria si nu mai arata deloc
raul4you
salut cxdany

am citit si rascitit acest topic (tot),am facut cum ai spus tu in acel topic.
am folosit rezistor de 18 si termistor de2k2 sau 2k5 nu mai retin exact,si nu cobora mai jos de 24 de grade


rezistor de 17k8 ce vrei sa spui(17kohmi???) sau este asa cum se vede 17k8??? termistorul de care este pana la urma in cel original???? 2k2 sau 2k5?????

acum am 2k2 cu rezistor de 15 sau 22 si coboara si mai jos de 24 imi imdica cu 8 grade in plus fata de ceea ce este dar indica.
la temperatura care o indica scad 8 si am temperatura de afara
am verificat cu alta masina si asa a fost si dimineatza si seara
cxdani
QUOTE(raul4you @ 29 May 2012, 10:08)
salut cxdany

am citit si rascitit acest topic (tot),am facut cum ai spus tu in acel topic.
am folosit rezistor de 18 si termistor de2k2 sau 2k5 nu mai retin exact,si nu cobora mai jos de 24 de grade
rezistor de 17k8 ce vrei sa spui(17kohmi???) sau este asa cum se vede 17k8??? termistorul de care este  pana la urma in cel original???? 2k2 sau 2k5?????

acum am 2k2 cu rezistor de 15 sau 22 si coboara si  mai jos de 24 imi imdica cu 8 grade in plus fata de ceea ce este  dar indica.
la temperatura care o indica scad 8 si am temperatura de afara
am verificat cu alta masina  si asa a fost si dimineatza si seara
*



Singura explicatie ar putea fi ca senzorul pe laguna sa nu fie identic cu cel de pe megane. Poate corespondenta intre rezistenta si temperatura e diferita.
raul4you
ok dani
am un electronist prin cartier cand dau de el il intreb sa vad ce zice

poate stie el sa imi dea niste valori pentru termistor si rezistor sa lucreze cat mai real

banuiesc ca ar trebui sa stie daca se ocupa cu asa ceva
am sai zic de astea care le-am facut eu si ca masoara cu un decalaj de 8 grade ,sa vad poate imi spune el alte valori (mai mici sau mai mari 0,ca sa ma apropii de temperatura reala
un lucru este sigur :are un termistor si un rezistor,acum sa vedem ce valori ii punem ca sa indice cat mai real

daca rezolv ceva ,am sa postez ca poate mai au si alti nevoie wink.gif
espacern
QUOTE(cxdani @ 29 May 2012, 12:18)
Singura explicatie ar putea fi ca senzorul pe laguna sa nu fie identic cu cel de pe megane.

Gresita explicatie.
Senzorul ORIGINAL Renault este identic si pe Laguna si pe Megane.....1 sau 2.
Atat ca dimensiune cat ca si caracteristici electronice.
raul4you
espacern

atunci ce contine acel senzor????
de cat este rezistorul si de cat este termistorul???
poti sa ne spui si noua daca sti,sa te faci si tu util pls
daca bunavointa asta ,sa ne dai si noua niste sfaturi
espacern
Sincer habar nu am ce contine in interior acel senzor-nu am distrus niciunul.
Cei care au avut curiozitatea sa-l distruga au postat ce au gasit acolo...mai sus pe tutorial.
Eu stiu ca senzorul de temperatura are cod unic Renault si le-am probat pe ecran de Megane/Laguna/Clio/Etc. cu afisare identic fara erorii.
Spor la bricolage si daca nu reusesti cauta-ma...pentru ceva original.
raul4you
ce garantie am ca cel pe care il trimiti este bun si nu este unul defect???
si care ar fi costul???
am inteles ca 40 ron si transportul cat ajunge????
dupa ce vb cu electronistul ,am sa apelez la tine ,sper sa fi baiat de treaba .
oricum daca este bun am sa iti fac reclama wink.gif
cosmyn92
stie cineva, daca am o gaura in locul senzorului, in cazula in care ii pun senzor mai trebuie activat ceva?
skorpio_bog
trebuie sa tragi cablaj de la UCH pana la senzor, de la UCH pana la displayul de pe bord, dupa care trebuie activata functia in UCH cu CLIP-ul, altfel nu iti va afisa nimic pe display. E posibil sa fie deja activata functia, la unii colegi a fost nevoie doar sa monteze senzorul si sa traga firele si a mers.
Stemario
Si mie mi-a crapat senzorul si am luat unul de la espacen si merge foarte bine. Am avut insa curiozitatea de a-l desface pe cel defect pentru a vedea ce piese avem. In 2-3 zile am reusit sa topesc rasina/polimerul acela si am dat peste una bucata rezistenta 18kohmi in paralel cu un termistor incapsulat in sticla. Nu era nimic inscriptionat pe el insa. La temperatura ambientala imi arata 2.8kohmi, insa nu ne putem ghida dupa aceasta valoare pentru ca in bord imi arata cu 10-15grade mai putin decat in realitate... Este posibil sa fie un MF58, dar ramane sa mai caut, nu stiu sigur deocamdata. Pentru cei care doresc sa-si pastreze carcasa originala a senzorului recomand curatarea rasinei/polimerului cu clorura de metilen.
pistolaru
deci pana la urma ce termistor si rezistenta trebuie ? nu prea le am smile.gif) si m-ati bagat in ceata
Stemario
una bucata rezistenta 18kohmi in paralel cu un termistor incapsulat in sticla. nu am idee ce model este. daca stie cineva, il rugam sa ne impartaseasca si noua.
cornelino
Pentru toti care au patit-o cu senzorul, pot sa va spun cu certitudine ca acesta are in el un termistor si o rezistenta tip SMD.
Termistorul este un NTC tip HT cu valoarea inscriptionata pe el de 302 (adica 3 Kohmi la 25grade celsius)
Rezistenta este inscriptionata cu codul 1822 (adica 18,2Kohmi)

[attachmentid=1627869715][attachmentid=1627869717]
Stemario
pozele alea sunt de la senzorul carei masini? ca de la megane sigur nu e. ambele componente sunt TH-uri toata ziua, nicidecum SMD. eu vorbesc de modelul original acum.
sagitarius
uite de megane 2.[attachmentid=1627870481] [attachmentid=1627870482]
cornelino
@sagitarius
@Stemario (cauta pe net si gasesti datasheet-uri cu piesele din imagini, iar rezistenta chiar are valoarea de 18,2K - pe masurate! )

salut, pozele sunt de la un senzor de pe un clio II.
am cumparat un alt senzor si pe cel al masinii l-am facut bucati.
este identic cu ce e pe megane.
sagitarius
senzorul este la fel , difera terminalele .
cosmyn92
Are cineva care poate sa doneze un senzor temperatura defect? eventual platesc! Multumesc
cable_1982
salut tuturor,

am vazut ca cineva zice ca are un senzor si as fii interesat de el, daca il mai are sunt interesat de el (contra cost) sau daca mai face cineva vreau si eu unul.
mad toz
Dupa ce am schimbat 2 senzori de temperatura am descoperit ca defapt problema este mufa care face legatura intre usa si stalpul masini.
Aceasta mufa se oxideaza si de aici indicatiile gresite de temperatura.

Inainte sa schimbati senzorul de temperatura verificati aceasta mufa.
silvers
Am reusit cu ajutorul vostru sa fac un asfel de senzor , de la un R11, insa metoda cred ca este universal valabila in cazul senzorilor de temperatura cu termistori. Senzorul este alcatuit dintr-un termistor si o rezistenta cu o toleranta de 1% legate in paralel, in cazul meu 17.1kohmi.

Necunoscind valoarea termistorului am folosit in locul senzorului un potentiometru de 15 kohmi pe care l-am reglat inn asa fel incit afisajul sa imi indice -30 grade(valoarea minima pe care o indica calculatorul) si am masurat impedanta potentiometrului in acel punct.

Pe urma am reglat si masurat potentiometrul la -29 grade, -28 si asa mai departe pina la +50, (valoarea maxima indicata de calculator).

Urmatorul pas a fost sa fac in xcel un tabel care sa calculeze pe baza legii lui ohm : R= r1xr2/r1+r2 rezistenta celor doua piese legate in paralel. r1 fiind de 17.1 kohmi(am descoperid valoarea distrugind un senzor din care nu am reusit sa scot si valoarea termistorului) raminea de descoperit valoarea lui r2(termistorul). http://www.epcos.com/designtools/ntc/index.html aici am gasit valorile diferitelor tipuri de termistori in functie de temperatura si am luat valorile lor pe care le-am pus in tabel pina cind am reusit sa obtin un R egal cu masuratorile potentiometrului.

Apoi l-am comandat la www.adelaida.ro , l-am pus in paralel cu rezistenta de 17.1 kohmi in carcasa de plastic a celui vechi, poxipol peste si functioneaza bine. In cazul meu termistorul are valoarea de 3 kohmi la 25 grade si constanta B=3988k .In functie de aceasta constanta se modifica raspunsul termistorului la temperaturi diferite de +25. Tipul termistorului este B57861S0302F040 SAU B57861S0302F140 diferenta intre ele fiind modelul celor 2 picioare.

Din cele studiate pe situl producatorului am inteles ca acest model este folosit in industria auto, asa ca tot ce e posibil sa fie compatibil si cu alte modele de senzori de temperatura.

Cam asta a fost povestea senzorului de temperatura exterioara care m-a costat 23 ron termistorul, 2 ron rezistenta 7 ron poxipolul si 17 ron transportul pieselor de la Craiova, in total 49 roni in loc de 60 de euro cit m-ar fi costat unul nou, deasemenea multa rabdare si timp, insa de astea nu duc lipsa .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.