Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: patanie xenon din fabrica
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Fluence
campulaurentiu
Aseara am observat ca nu mai functionau spalatoarele de faruri.
Nervos nevoia mare deja ma gandeam la ce scandal le voi face celor de la meridian sud .....
Ma duc acasa si ma apuc si eu din curiozitate sa citesc in cartea tehnica si dau peste un articol care precizeaza ca atunci cand nivelul lichidului de spalat parbrizul e scazut stropitoarele din faruri se dezamorseaza si nu mai stropesc .....Va dati seama ca noaptea la 11.30 m-am dus la benzinarie sa imi cumpar lichid de spalat si sa completez dorind sa vad daca intradevar asta e motivul pentru care nu functioneaza spalatoarele de faruri.

Surpriza mare ...... dupa completare .... functionau .....

Am dorit sa va impartasesc si voua patania mea pentru cineva care in aceasi situatie ca mine sa nu se enerveze .....

Ce de rusine ma faceam daca ma duceam la service ..... blush.gif

Ps: fluence dynamic nu are senzor de scadere nivel lichid parbriz ....???????
gotty
nu mai impartasi ca spre deosebire de tine,altii isi citesc manualul de utilizare...
campulaurentiu
esti sigur de ceea ce spui ???? ........

felicitari ca te-ai nascut cu un neuron in plus .......
mariusd4
Si totusi, este deschisa o arie pentru probleme tehnice Fluence! Stima
aqua
stai linistit laurentiu, nu te lua dupa toti care vor sa se auda si ei, nu au pe unde si au gasit postul tau

daca toti de aici ar citi cartea tehnica numarul de useri de pe forum ar fi la jumate si restul si-ar rezolva singuri problemele
altfel, e o informatie utila pt cei cu xenon din fabrica, indiferent ca citesc sau nu manualul, si ar fi bine sa continui la fel indiferent de parerea altora
tatimeu
aqua multa dreptate ai
si eu am frunzarit cartea, doar asa din curiozitate; oricum ceea ce scrie in carte nu rezolva "problemele " care pot sa apara la masina, ci iti descrie doar ceea ce face un buton sau altul, dar ma rog fiecare cu ale lui. Si tot asa ca fapt divers atunci cand am luat si eu caruta la reprezentanta am vazut ca imi functioneaza spalatoarele de faruri. Acasa nu mai functionau. Concluzia a fost ca trebuie sa mesteresc eu ceva- adica sa aprind farurile; daca sunt aprinse doar luminile de zi nu functioneaza. Nici nu stiu daca scrie sau nu chestiunea asta in carte, mai mult ca sigur nu, dar nu conteaza - e doar un fapt divers.
campulaurentiu
stiti cumva daca fluence dynamic are senzor pentru nivel minim lichid spalare parbriz .. ???????

adik se aprinde vreun beculet daca ramai fara lichid parbriz ???
cj98czh
Eu nu am vazut pana acum masina cu xenon de fabrica la care sa-i functioneze spalatorul daca nu are farurile aprinse ... nu stiu de unde atata mirare ... si asta la orice producator ....

campulaurentiu - nu, nu are senzor pentru nivel minim lichid spalare parbriz
campulaurentiu
intradevar spalatorul faruri cu xenon functioneaza numai cu farurile aprinse .... consider ca e normal pentru ca numai cand doresti sa folosesti luminile de intalnire e necesar ca lentila farurilor sa fie curata si sa lumineze corespunzator .......

hellcat
QUOTE(campulaurentiu @ 25 Nov 2010, 09:38)
Nervos nevoia mare deja ma gandeam la ce scandal le voi face celor de la meridian sud .....
*


Corect!...totul se rezolva cu scandal...
biggrin.gif Hai, gata, am glumit...stiu, era o figura de stil, mergeai si le vorbeai frumos, ca doar ce vina au cei de la meridian ca ti s-a stricat tie masina, nu?
tatimeu
cj98czh - no amu si tu? normal ca mirare mare. doar aveam farurile aprinse sau ma rog un bec prin el - tot lumina dar apa ioc. Mama ce smecherie a facut baiatul ala destept din reprezentanta?. Lasand gluma la o parte nu m-am mirat ci m-am intrebat oare ce trebuie sa fac. Nu am avut inainte ozn-uri dinastea pe alte masini si nu am stiut. Oricum ceva lipseste la aceste spritiere ca tot scriem acum despre ele si anume faptul ca nu functioneaza separat de cele de la parbriz.
DFA
Sunt legate de curățarea parbrizului pentru ca farurile să nu fie "uitate" murdare în timp ce parbrizul e curat...
Nu mai spun că în general ambele zone (faruri, parbriz) ale mașinii se murdăresc cam în același timp dar în proporții diferite - farurile fiind de obicei mult mai murdare decât parbrizul, din cauza poziției mai joase.
Deci există o logică pentru care ele are trebui curățate simultan.
tatimeu
DFA- aici ai dreptate, dar se mai intampla si situatia inversa. Ajung acasa cu masina murdara - parbrizul curat, e ziua si circul prin oras sau extern. La mine si nu numai, la toti cei cu lumini de zi parbrizul poate sa fie curat dar farurile murdare. Era util ca aceste stropitori sa poata sa functioneze si independent si in acelasi timp si cum functioneaza acum. (economie de lichid, nu mai aprinzi si stingi farurile etc.). Acum adevarul e ca e bine ca avem ce avem ce atatea pretentii.
DFA
Da, așa este, dar spălătoarele find pentru Xenon ele nu sunt active decât atunci când acestea sunt aprinse, iar dacă ai becuri de zi separate dar în același far cu Xenon-ul practic se limitează spălarea întregului far doar noaptea - sau atunci când becurile cu Xenon vrei să fie aprinse.
campulaurentiu
si mie mii s-a parut logic sa spele farul numai cand e xenonul aprins dar ma gandesc .... ce se intampla cand esti cu farurile aprinse si mergi cu 100 km/h si ies stropitoarele ..... nu le detrerioreaza vantul sau ploaia daca sunt conditii atmosferice rele ????

sau iarna cand bara din fata, in care sunt incastrate duzele, e plina de gheata sau zapada ?????? ........... nu se strica motorasul duzelor .????
R19/16v
Am mari indoieli ca exista vreun motoras care ridica stropitoarele. Presiunea le ridica.

Si daca le-a facut francezul sa se ridice asa, nu patesc nimic.
tatimeu
vis-a-vis de cele mentionate de tine R19/16v am observat sau mai bine zis am auzit, ca in momentul in care folosesc spritierele pentru faruri se percepe un zumzait atunci cand arunca apa. Nu ma pricep deci nu stiu acel zumzait e datorat presiunii apei sau unui motoras. Pompa e comuna atat pentru far cat si pentru parbriz? Nu ma deranjeaza sub nici un fel aspectul e sau nu e motoras, nici nu mi-am pus aceasta problema, doar ca citind cele scrise de tine mi-a venit in minte acest aspect al bazaitului.
Toata stima.
R19/16v
Pompa pt faruri e separata de cea pt parbriz.
skorpio_bog
Diuzele de stropit modelul care ies din bara nu au motoras pt asa ceva. Ies din bara datorita presiunii care se creeaza pe instalatie. Treaba cu nivelul lichidului in vas si cu dezamorsarea este valabila si la instalatiile de spalat faruri montate after, nu doar la cele din fabrica. Am impresia ca totul se datoreaza pompei bidirectionale care nu mai baga presiune daca nivelul este scazut. La mine spre exemplu cand nivelul este aproape de 0 nu mai stropeste farul din stanga, iar pe cel din dreapta il stropeste foarte incet. (furtunul de la pompa la farul din stanga este mult mai lung decat cel din dreapta).
tatimeu
in seara asta am folosit masina, si cu ocazia asta am vrut sa verific ceea ce am scris mai sus. Tin sa-i dau dreptate lui R19/16v. nu e nici un sunet distinctiv fata de cel auzit atunci cand merge spritiera pentru parbriz.
gcgeorgescu
Salut tuturor,
Am si eu o problema si nu stiu sa o rezolv, fiind nou posesor de fluence 2010 si nu vreau sa deschid alt topic.
Am observat ca atunci cand bag cartela in locasul predestinat farul stanga face o cursa sus-jos chiar daca inca nu am ipornit mototrul si farurile. Problema este ca cel din dreapta nu face(cel din fata pasagerului), o fi normal?
Ce ma macina este faptul ca luminile BAT CORECT, DREPT, LINIAR amandoua si in oras si in afara localitatii. Si cand zic in afara localitatii(A1) ma refer la incarcatura , 5 oameni plus bagaje sau 4 oamenii si portbagajul full.
INTREBAREA este daca este obligatoriu sa se adapteze ambele de fiecare data sau este ceva in functie de greutatea masinii pe fiecare parte?
VA MULTUMESC. Si astept un raspuns concret.

26 Mar 2016, 17:39:
Am scos farul si am miscat de motoras , fara sa il scot. Pare teapan acolo. Am scos borna la baterie 1min si nimic nu vrea sa regleze sus jos de loc .
La roata are tija pe bascula. E posibil eroare? Sau motorasul dus?

26 Mar 2016, 18:20:
Apropo senzor la bascula are doar pe o parte ? La mine am vazut doar la dreapta (parca) . Pe fata , deci .La puntea spate nu am ajuns. Dar daca un far se autoregleaza tind sa cred ca e de la motoras , ca nici nu bazaie, sau de la o eroare aparuta.
Ce ma intriga e ca bat bine , liniar cum am mai spus
cj98czh
Ai avut bec ars la cel care nu is face autoleveling-ul?
gcgeorgescu
nu cred . proprietarul mi-a zis ca sunt din fabrica
cj98czh
Mergi la un test CLIP, cu ala poti testa functionalitatea farurilor.

Nu stiu la Renauot dar la alte marci daca se umbla la bec (arde/schimba) farul ramane blocat si nu mai face autoleveling pana nu il deblochezi cu testerul ... de aia intrebam daca ai schimbat becul ..

Daca sunt cele originale pregateste vreo 600 ron de schimbare ca au functionat destul .. smile.gif
vasile82
Salut,
Masina mea a functionat cateva zile fara un far (cel de pe dreapta). La montarea celui nou nu mi-a cerut/aparut nici o eroare. Acum nu-mi amintesc daca am aprins farul. Este posibil, la colegul, sa fie motorasul ars sau contact imperfect. Senzorii pt autoleveling sunt montati unul la bascula fata si celalalt in spate la punte.
gcgeorgescu
Va multumesc. Sa rezolvat. Era un pin indoit la mufa de la motoras. Probabil cre un dorel la service cand a schimbat bec de pozitie sau semnal a bagat mufa putin stramb si a fortat. Mecanicul meu este super tare si are si becuri originale la jumate de pret. Le-am vazut , asta ca sa ii raspund si lui cz 98 czh. Oricum el a lucrat la Dacia renault si acum are mini serviceul personal si multe cunostinte in domeniul pieselor fara adaos de reprezentanta. Tot el mi-a facut un test (vizual din experienta) si m a asigurat ca inca sunt in parametri buni. Si ca pot sa mai tina cam un an. Nu ma intrebati de unde stie , dar in tot ce mi-a pronosticat el de cand am eu masini, s-a adeverit.
Multumesc inca o data.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.