Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Senzor MAP defect
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna II
PuscasMarin
Am inlocuit senzorul MAP in urma unei diagnoze diagnoza CLIP, dupa aceasta operatie Turbina se comporta ciudat...are o descarcare de presiune (cu zgomot)in cutia filtrului de aer...iar motorul urca greu in turatiii si scoate mullt fum in acceleratie.

Daca scot mufa din senzor ...apare eroare in bord...dispare acel zgomot...urca bine in turatii..numai scoate fum...care este explicatia ???

Am inlocuit EGR, TRS, curatat galerie si intercooler(nu e umflat sau spart), furtunele admisie sunt in regula.

Sa fie geometria variabila a turbinei ???

Astept pareri de la voi inainte sa o duc la reprezentanta pt.un diagnostic final !

espacern
Defect de senzor nu inseamna tot timpul ca este senzorul defect.
Se poate sa fie o slaba conectiune din cauza mufei,firelor,etc.
Verifica bine toate conexiunile de la mufe si vezi dupa aia cum se manifesta.Geometria variabila este pe partea de evacuare nu are legatura cu zgomotul din cutia filtrului de aer......
Numai bine!
PuscasMarin
[quote=espacern,8 Nov 2010, 15:21]
Defect de senzor nu inseamna tot timpul ca este senzorul defect.
De asta m-am convins si eu dupa ce am schimbat senzorul.

Am incercat sa masor cu un voltmetru tensiunea in mufa senzorului MAP...nu indica absolut nimic..cu motor la relanti.

Autodata spune ca ar fi 5V supply si signal 1,5 V

Totusi ceva se intampla....cu mufa IN se comporta intr-un fel...cu mufa OUT ...in alt fel, calculatorul sesizeaza ceva !
patrickro
Salut! Spune-mi si mie te rog daca reusesti sa rezolvi problema. Tocmai am luat masina de la service si are exact aceeasi problema. Daca scot senzorul functioneaza perfect, daca il bag, scoate sunetul acela ciudat la turbina si abia se mai tureaza. La service mi-au schimbat senzorul, radiatorul de la intercooler, au curatat egr-ul, etc. si tot nu au rezolvat problema. Pur si simplu nu stiu ce sa ii mai fac.
PuscasMarin
M-am decis sa merg cu ea la reprezentanta Renault pt. diagnoza , unde sper sa obtin un raspuns la problema asta....o sa te tin la curent.

Credeam ca sunt singurul cu problema descrisa...vad ca e inca o meteahana a lagunei ...poate obtinem si cateva explicatii de la colegii care au trecut prin asa ceva.

Numai bine !
patrickro
Sunt curios ce vor spune cei de la reprezentanta. Asta era urmatorul pas pe care il aveam in agenda.
Cei de la service-ul la care am schimbat piesele, mi-au spus ca trebuie curatat catalizatorul, insa avand in vedere ca din cauza lor am schimbat multe piese si masina tot nu merge, nu mai pot avea incredere in ei. Sunt curios daca cei de la Renault iti vor spune acelasi lucru.
Din pacate nu suntem numai noi cu problema asta, m-am uitat pe formum si am mai descoperit probleme asemanatoare, insa nimeni nu a venit cu o solutie.
Astept vesti de la tine.
PuscasMarin
Bine ca nu ti-au spus sa schimbi turbina cum mi-au sugerat mie....mecanici amatori ...ca si ai mei de altfel.

Probleme asemanatoare am citit si eu crede-ma de vreo doua luni tot citesc...dar din pacate nici una ca a noastra....ce sa mai spun de rezolvare.
patrickro
Salut din nou,
Cand te vei duce la reprezentanta Renault? Eu o sa merg astazi la service-ul la care am bagat foarte multi bani fara sa rezolv nimic. Avand in vedere ca se vor a fi un service foarte profi, ii voi ameninta si sper ca vor rezolva ceva. Intre timp am mai discutat cu unul, altul si mi-au spus ca problema ar putea fi de la TRS. Am facut mici reglaje pe acolo si parca se misca putin mai bine, dar nu are nici o legatura cu realitatea. La cum trage, cred ca are mai putin de 50 de cai din 120.
Daca vor descoperi ceva, te tin la curent.
Dan73
QUOTE(PuscasMarin @ 8 Nov 2010, 15:51)
Am incercat sa masor cu un voltmetru tensiunea in mufa senzorului MAP...nu indica absolut nimic..cu motor la relanti.

Autodata spune ca ar fi 5V supply si signal 1,5 V

Totusi ceva se intampla....cu mufa IN se comporta intr-un fel...cu mufa OUT ...in alt fel, calculatorul sesizeaza ceva !
*


Senzorul asta nu prea se strica. In schimb firele de la mufa aia se rup mult mai des.
Pentru a vedea daca e defect se masoara rezistenta intre pinii senzorului. Sunt date valorile care trebuie sa iasa, undeva intr-un topic de pe aici. Eu nu l-am gasit acum insa nici nu am stat sa caut prea mult.
PuscasMarin
Salut,

Nu stiu sigur cand voi ajunge la reprezentanta...tb sa -mi revin financiar ..ce-ti pot spune este ca si eu am pus un TRS de pe alta Laguna..si tot la fel se comporta.

Al meu nu bazaie cand scoti mufa de la senzorul MAP...celalalt facea galagie.

Daca conectez mufa la MAP si o scot pe cea de la TRS....am aceiasi eroare in bord si motorul merge ok, idem MAP cu mufa OUT.

E clar ca presiunea este prea mare si calculatorul modifica niste parametrii pe care-i transmite ??? marea necunoscuta .

Ma gandeam si la evacuare...nu stiu daca are legatura cu catalizator infundat ...presiunea sa vina inapoi in turbina care o descarca in admisie...e o supozitie....mai cercetez.

Tinem legatura !

11 Nov 2010, 11:22:
@Dan

Daca aveam o problema cu firele, mufa (scurt..rupte) nu imi aparea eroare in bord??...ceea ce la mine nu se intampla...numai daca scot mufa total....

am verificat integritatea firelor...am tras de ele ..nimic...par in regula ..plus ca fiecare mufa are facuta o bucla din fire peste care s-a pus o clema de plastic sa nu poti trage firele din mufa...nu stiu daca m-am facut inteles.

Sunt curios cum se comporta alta laguna ok daca -i scoti mufa de la MAP ?
patrickro
Eu am fost la pranz si am lasat-o la service. Mi-au spus ca se vor straduii sa ii dea de cap pana maine.
Daca reusesc sa o faca, iti voi explica ce s-a intamplat. Sper sa reuseasca!
PuscasMarin
Astept cu interes .....Bafta !
patrickro
Dupa atata timp si multi bani investiti am reusit sa rezolv problema.
Am fost sambata cu masina la Renault si ieri am luat-o. O valva din vana egr era blocata in pozitie deschisa. Problema era electrica. Au inlocuit valva si problema a fost rezolvata. Timp de lucru 3 ore, cost total 1.390 lei. De ieri trage ca in prima zi si nu mai scoate deloc fum.
stany
buna ziua,

Am si eu o problema cred ca cu senzorul MAP...masina are zile cand porneste " la sfert " si zile cand porneste la a6a apasare de buton....coincidenta sau nu s-a intamplat de cateva ori cand nu pornea sa apas pe senzorul map sa-l misc putin si apoi sa porneasca .... mentioneaz ca senzorul sta cam " cracanat " e cam rupt invelisul ala din partea de jos si se roteaste destul de usor stanga - drapta ...uneori cand invarte asa a prost fara sa porneasca daca pisc putin acceleratia porneste .
In bord nu se aprinde absolut nimic iar pe ddt apar la injectie astea 2 erori [attachmentid=1627825032] .

Se poate sa traga pe acolo aer fals sau ceva de nu vrea sa porneasca? invarte fara nici un rezultat, bujiile sunt schimbate recent. Relantiul este putin balbait dar nu foarte deranjant ...asa cate un zvac ...turatia sta la 6-700.

sonde a oxygene aval nu e senzorul MAP?

21 Jul 2012, 08:57:
mi-am luat inima in dinti si am tras de senzor..l-am scos si surpriza nu are absolut nimic...sistemul de prindere este rupt...l-am prins cu 2 soricei din aia de capace si sa vad daca mai face mofturi pornirea...
smilebogdan
Salutere.
Va spun din proprie experienta.
Senzorul MAP la benzinare duce la oprirea motorului la relantiu, la porniri mai dificile si la scaderea puterii motorului.
Spunea un coleg mai sus ca acest senzor se defecteaza foarte rar, insa eu il contrazic, deoarece am 2 masini cu acelasi motor Megane 2 si Scenic 2, motor K4M 1.6 16v si la ambele s-au dus acest senzor.

Am citit zeci-sute de pafini pe forum-uri romanesti sau straine si toata lumea se lega de senzorul crankshaft (cel de pe volanta) sau cel de pe axa cu came, un mecanic mi-a spus ca "Fulia defazoare" este problema. Le-am schimbat pe toate si degeaba.

Intr-o zi cu soare, m-am apucat sa desfac fiecare senzor si sa le sterg/curat, iar cand am ajuns la senzorul MAP, m-a mancat in fund (scuzati expresia) sa bag un betisor in el sa-l curat (se vedea ceva albicios in el si credeam ca e ceva oxidat). Am scos din el o pucatica de "gelatina" care credeam ca obtureaza gaura senzorului, insa dupa remontarea lui, n-a mai pornit masina.

Mi-a parut asa de rau, ca nici nu puteam sa merg sa cumpar altul decat pe jos.
Am intrat repede pe net si am cautat senzor nou. Am cumparat senzor, l-am montat si la prima apasare de buton a pornit masina.

La ambele masini senzorul MAP nu arata nimic la diagnoza !!!

De atunci nu am mai avut probleme.

Specific faptul ca si senzorul de la volanta poate face probleme mari (dar acesta apare la diagnoza)

Am si eu o intrebatre, de cate posturi am nevoie ca sa pot avea dreptul sa trimit PM unui user ?
emilian69
Salut. Am si eu o mare problema. Iata cum sta treaba: pornesc masina sta foarte bine la relanti dar cand bag in viteza sa plec moare motorul .Stand asa si privind la motor am observat ca acea tija de la dumper se lasa in jos si de aceea se opreste motorul .Am scos mufa de la senzorul de deasupra turbinei (cel cu 3 iesiri) si nu se mai opreste motorul dar parca nu mai intra turbina asa ca inainte si ramane in bord chek injection. Daca are cineva idee de unde ar putea fi.Am pus testerul si da eroare la acea valva dar am schimbat valva si tot asa face. Sa fie oare de la pompa de vacuum, Trs sau de la dumper?
emilian69
Nimeni,nimic.?
BannedHost
ce cod de eroare da ?
emilian69
Pe tester da senzor pressure. Am schimbat acea valva si tot asa face. O sa ma uit putin pe la fire sa nu fie in scurt.
DApophis17
Verifica mai atent, e posibil sa fie vreun fir intrerupt (lițele din interior) chiar langa mufa. Mai poti sa verifici si furtunul de admisie de la turbo (cel care vine de la filtru de aer), eu am patit chestia asta si puteam accelera dar foarte lent, imi lua cam 1 minut sa ajung la 10km/h si nu puteam urca absolut nici o rampa, oricat de mica era. Aleator intra in ceva regim de functionare dubios in care mergea perfect, doar ca imi crestea consumul ~ dublu. Totul a fost de la un colier care prindea acel furtun, cred ca nu a fost fixat bine in trecut cand s-a umblat pe la turbo.

In cazul tau e mai probabil sa fie un fir intrerupt sau un contact imperfect in mufa.
gabytgf94
Salut. Ati rezolvat problema cu acel"suierat" am si eu aceeasi problema. Daca scot mufa de la MAP nu se mai aude acel suierat in schimb nu mai trage la fel de bine.
DApophis17
@PuscasMarin stiu ca e foarte vechi topicul si problema, dar cum ai rezolvat pana la urma problema ta?
Eu inca am problema la functionarea "motorului", nu am reusit sa ii dau de cap (am scris pe alte topicuri, lunga povestea). Circul de cam o luna fara clima si mufa de la EGR scoasa, asa mi-a scazut consumul in oras de la ~13 la 10. Asa are si cat de cat cuplu si pot circula, dar e mare consumul. Am facut loguri si din parametrii pare ca intra foarte des in limpmode sub 2800-3000 de ture, iar peste fuge ca nebuna. Voi face o noua revizie la sarme, mufa MAP, etc dar sunt curios ce problema ai avut tu, daca ai rezolvat-o.
mihai_mol
QUOTE(DApophis17 @ 3 Aug 2018, 11:40)
@PuscasMarin stiu ca e foarte vechi topicul si problema, dar cum ai rezolvat pana la urma problema ta?
Eu inca am problema la functionarea "motorului", nu am reusit sa ii dau de cap (am scris pe alte topicuri, lunga povestea). Circul de cam o luna fara clima si mufa de la EGR scoasa, asa mi-a scazut consumul in oras de la ~13 la 10. Asa are si cat de cat cuplu si pot circula, dar e mare consumul. Am facut loguri si din parametrii pare ca intra foarte des in limpmode sub 2800-3000 de ture, iar peste fuge ca nebuna. Voi face o noua revizie la sarme, mufa MAP, etc dar sunt curios ce problema ai avut tu, daca ai rezolvat-o.
*




Am un renault trafic diesel iar cand se incalzeste bine motorul, turbina nu mai merge in parametri in sensul ca trage greu sau sacadat. Uneori daca apas pedala mai adanc se tureaza, dar nu mereu. Mentionez ca nu scoate fum negru pe esapament. Care ar putea fi problema?
xmisterx
Pot fi mai multe probleme, EGR infundat, traseul dintre galeria de evacuare si cea de admisie infundat cu funingine, geometria variabila partial blocata, capsula vacumatica defecta furtunasele de la capsula fisurate, trs cu probleme, contacte imperfecte la mufe/cablaj.
mihai_mol
QUOTE(xmisterx @ 2 Aug 2019, 04:47)
Pot fi mai multe probleme, EGR infundat, traseul dintre galeria de evacuare si cea de admisie infundat cu funingine, geometria variabila partial blocata, capsula vacumatica defecta furtunasele de la capsula fisurate, trs cu probleme, contacte imperfecte la mufe/cablaj.
*



multumesc frumos pentru raspuns, dar totusi sut prea multe variabile la mijloc. Daca fortez prea mult se aprinde un martor dubios in forma de spirala, daca repornesc masina dispare acea eroare si masina merge in conditii normale.
DApophis17
Ar trebui sa mergi la cineva cu un tester compatibil sa vezi ce erori ai inregistrate in ECU, in prima faza.
Cum a scris xmisterx, pot fi multe cauze si nici macar nu le-a enumerat pe toate. Tie defapt iti intra in limpmode din cauza ca niste parametrii, de obicei cei legati de presiune aer sau debit aer nu pot fi reglati corect. Un EGR defect sau blocat este doar o cauza care poate duce la comportamentul asta.
Daca nu ai facut demult o revizie la motor (inafara de ulei si filtre zic), poti incepe prin curatare EGR, verificarea galeriei de admisie, curatare debitmetru (cu spray de frana de exemplu, sau alcool dar neaparat spray si da-i cu simt de raspunde ca poti rupe filamentele), verificare sarme EGR/senzor presiune/debitmetru, in zonele unde ar putea sa fie imbibate cu ulei si de obicei nu ai acces.

Dar, prima data tester si vezi ce "orori" sunt inregistrate. Noteaza-le, ca altfel le uiti, o sa te ajute la diagnosticare ulterior. Apoi circula cu masina o zi doua si pune iar tester-ul si vezi ce erori reapar, daca e cazul.

PS: E posibil si sa ai problema cu filtrul de aer, cine stie, s-o fi infundat. Sau tubulaturi de aer, de la debitmetru la turbo sau dupa turbina. Daca de exemplu e spart cel dintre debitmetru si turbina, atunci turbina trage aer prin spartura aia, adica dupa debitmetru. Senzorul de presiune aer vede presiune mare, dar nu "se leaga" cu cantitatea masurata de debitmetru, deci incoerenta cantitate aer => limpmode.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.