Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: NU MAI TRAGE MOTORUL
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
PIF
De ceva timp megane-ul meu nu mai trage pana pe la 2200 - 2500 rpm, adica pana "intra" turbina. Dupa aia trage la fel ca inainte (sau cel putin nu am observat nici o diferenta). Dar, sub 2200 - 2500 e lesinat deadreptul. Problema asta a aparut intr-un interval destul de scurt: cateva zile. Tot ce am gasit cu search-ul a fost despre EGR, dar ala implica lipsa de putere pe toata plaja de putere, nu ca la mine, si mult fum, ceea ce la mine nu am observat.
Are cineva ceva ideii?
PIF
Nimeni nici o idee?
leonet_77
oricine, ti-ar da orice idee, tot la un mecanic va trebui sa ajungi. cred eu...
Tossi
Vad ca ai motoru de 105 CP, poate s-a blocat sau nu mai functioneaza perfect actuarea paletelor de la turbina. Motivul: funinginea din circuit.
cj98czh
Daca a circulat mult subturat ... si cum problema lui este sub 2200 rpm .... si eu zic acelasi lucru .... geometria variabila nu mai este variabila biggrin.gif din cauza funinginei .. biggrin.gif
PIF
Si in afara de a da jos turbina pot remedia cumva problema asta? Am incercat sa merg mai turat zilele astea, dar nu am simtit nici o imbunatatire.
M i h a i
cat de turat ai mers?si cat timp?
cj98czh
Incearca sa dai o tura de vreo 20-30 km la turatii ridicate ... 35000 rpm chiar mai sus ... oricum de acuma incolo schimba mai sus ... in oras catre 3000 inafara si mai sus ... 3000-3500 o sa vezi dupa un tipm ca se va schimba masina ... si rau nu-i faci din contra mai rau ii faci mergand subturat ... dupa cum ai inceput sa observi deja..
PIF
De mers turat am facut un drum pana la poiana brasov si inapoi, deci la drumul asta am mai si turat-o dar nu sa merg asa tot timpul. Am avut perioade cand am mers constant cu a 4-a in loc de a 5-a. Dar nu stiu cati km in total.
Tossi
Daca ai noroc scap cu o simpla curatare fizica(demontare turbina + EGR) daca nu, atunci o sa cam ai nevoie de una noua. Repet astea sunt simptomele specifice blocarii geometriei variabile dar pana nu verifici nu o lua de buna.
Neinhalt
Turbina intra mult mai repede, de la 1800 in sus. Ai putea sa iei in calcul sa verifici turbo cu testerul in mers, se pot verifica astfel parametrii de functionarea ai turbinei, cel putin la mine asa s-a procedat cand am cerut verificare turbo. In functie de ce se vede acolo decizi si ce faci mai departe.
PIF
Astazi o sa desfac EGR-ul. Sa vad daca-si revine dupa aceea.
Tossi
Pe langa EGR sa cureti neaparat si conducta de inox, cea in forma de L.
PIF
EGR-ul era destul de murdar si avea si ca un fel de calamina depusa pe el, de a trebuit inlaturata cu surubelnita. Spalat, sters, parfumat si montat la loc. Si masina merge ca noua (adica vreau sa spun ca merge bine).
Tossi, despre ce conducta in forma de L vorbesti? Cea care trece peste motor inspre fata? Si se prinde langa EGR cu o clema de otel? Daca aia e, nu era depus pe mai nimic. Era doar murdara de un soi de ulei.
Tossi
Asta
PIF
Da Tossi, aia, nu era murdara. Avea doar ulei sau ceva asemanator amestecat cu un soi de funungine, dar nu era depus.
Cred ca problema a fost de la calamina aia depusa pe EGR. Se formase ca un guler in jurul "supapei" din exterior. La cea din mijloc era pe fanta laterala depus ceva asemanator unui amestec dintre funingine si ulei si redusese sectiunea cam la jumatate.
Cert este ca acum merge bine.
Oricum, sa inteleg ca se putea si mai rau: sa se depuna si pe conducta respectiva, pe turbina si pe alte minunatii pe acolo.
cosmin_69
Eu a un renault pe benzină 1,6 16 V .Tot așa face..parcă nu mai are putere, nu se mai duce la drum întins o turez tare dar parcă nu trage mai ales în depășiri. Ce să fie ?
georgeleus
Ba acuma sincer sa fiu am inceput sa-mi coboare un pic chilotii de la brazda de morcovi intrata.
Deci pe masura ce continui sa merg cu noua mea achizitie (1.5dci 110cp fara AdBlue) si urc pe cat mai multe poduri, cu atat mai mult incep sa-mi dau seama ca pot avea cam aceeasi problema.

Hai sa va expun aici sirul evenimentelor si poate asa reusiti sa-mi faceti un pic de ordine-n gandire, ca poate is eu paranoic.

- luat masina la 116.500Km, verificat la Serus Bucuresti toate cele, mi-au gasit ceva "erori pe injectie care au fost sterse".
- eu posesor de Opel 1.7cdti 90CP (soft-remap de la 80) am zis cand m-am suit in asta ca trage oleaca mai bine ca Opelu, fiind pe modul Sporc, drumuri drepte, deci m-am declarat multumit. Plus ca cilindreea, ca DPF-ul, ca nu s-o fi incalzit motoru cat trebuie ca asa... am zis ca la 110CP nu e cazu sa ma-ngroape in scaun cand accelerez, am zis ca-i ok.
- dupa vreo 500km s-a aprins cheita - mesaj VERIFICA INJECTIA;
- mers la SERUS Ploiesti, pus tester, "EROARE CIRCUIT SUPRAALIMENTARE". Practic cu testerul in mers, turbina face cam cu 20% mai putina presiune decat se asteapta motorul.
- sters eroarea, mers inca 700km de atunci fara probleme (in bord).
- ieri am mai urcat doua poduri pe centura Ploiestiului (o tin numai in modul sport, nu suport sa vad motorul sub 2000 rpm, e automata) si surpriza: cand ii dau talpa, urca rotund pana la 4000rpm si schimba, dar parca nu creste in viteza cum crestea Opelul.
- pe sosea plana de la 2.200rpm pare ca-si schimba mersu si creste viteza mai rapid , pot face depasiri, ajung la 140Km/h destul de ok zic eu si nah... repet, trecand de la 90CP, parca asta merge oleaca mai bine, dar nu stiu cat de bine inseamna bine la mine...
- pe poduri insa trag de ea ca de-un caine mort. Ok, 3 persoane la interior, eu 140Kg, sa zicem 4 persoane, AC pornit... dar totusi, chiar si dupa 3000 rpm nu pare ca accelereaza cel putin ca Opelu.

La service cand mi-au facut distributia au verificat tija geometrie turbo, furtune, tevi (ce-i drept n-au desfacut nimica) si n-au gasit probleme.
Are rost sa ma duc sa mai dau bani pentru demontare si curatare ?

Poate fi turbina la acesti 100 si un pic de mii de km ? E posibil sa pice de dementa?
clau166
Zic de alta masina dar cu motor asemanator : Megane 3 1.5 dci 110 cai. Am aceeasi senzatie ca turbina trage dupa 2200 rpm si creste greoi in turatie. Eu am facut si teste 0-100 , 0-120 si sunt relativ ok deci aparentele pot insela. Sugerez sa testezi timpul de accelerare pe o filmare sau pe gps cu o aplicatie pe telefon. Doar o parere. In cazul meu presiunea pe turbina e usor peste cat cere calculatorul ( 20-30 milibari ).
georgeleus
Bai, eu cred ca pe mine ma pacaleste si turometrul ala cu vitezometrul in mijloc.
La cea veche ma uitam dupa cum creste acul la vitezometru, asa ca ieri seara la un alt drum, i-am modificat cadranul astfel si vreau sa zic ca parca urca in viteza cat de cat conform. Clar pe pod mai greu, dar e sesizabila cresterea.

Probabil inca nu m-am obisnuit inca eu cu masina asta suficient.

Acuma un lucru e cert, raman la ideea ca presiunea din turbo e mai mica decat ceea ce cere motorul, desi nu mi s-a mai aprins acel martor.
DAca la service s-a verificat tija, conectori, furtune si totul e ok, ce mai poate fi ?

E posibil sa fie infundata geometria gen ?
Mentionez ca masina nu scoate nici un pic de fum, indiferent de turatie (probabil e de la DPF, nu sunt familiarizat cu acest sistem).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.