Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 'Treanta' mea
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4
2xGI
Hai sa va prezint si eu 'treanta' mea, de fapt, treanta 2.
ydaniel
mai bine luai 1410 Li.
2xGI
dupa ce repar treanta, si vad cum sta lucrurile, tare imi e ca urmeaza treanta 2

ydaniel, nu e chiar 1410 Li, merge si 1310 carburatie smile.gif
2xGI
mda, urmeaza dupa cum am prezis, treanta 2
1310CL
Haualeu...de ce nu ti-ai cumparat un model de dacie fabricat sub 1990....pe astea tabla-i slaba,si o carpesti pe o parte si crapa pe cealalta...ce an e? 96,97,98 ? merge bine pe gepele'?

Mna in fond e alegerea ta,io iti doresc multi km fara probleme ! smile.gif te astept cu ceva mai multe poze,si detalii. biggrin.gif
2xGI
cu rugina nu e problema ( vezi foto ).
e din '97, are si GPL, rupe asfaltu' biggrin.gif ( pe naiba, e la fel de putoare ca orice Dacie )
1310CL
Mda,m-ai inchis.. biggrin.gif ai de gand sa o tii mult timp? sau? smile.gif cat consuma pe gpl?
argon
dice are bord de injectata?
2xGI
bre, ori a fost schimbat doar ceasul, ori tot bordul, nu stiu, cert e insa ca ceasul ala nu e de acolo.
trag o fuga in remat si i pun ceas normal de carburatie.

1310....... nu consuma exagerat, in functie de cum conduci, daca mergi mai tare consuma peste 12, daca mergi mai incet poate ajunge si la 11.
cat va sta la mine ? nu stiu, nu pot prezice viitorul.

imi bag cenzurat in gatu' lu' ala de a zgariat masina, o zgarietura pana la grund, sa dus drau' si vopseaua si lacul mad.gif , pe aripa spate stanga, daca e Dacie ''dao'n slbz''.
aditza579
QUOTE(1310CL @ 11 Jun 2012, 22:28)
Haualeu...de ce nu ti-ai cumparat un model de dacie fabricat sub 1990....pe astea tabla-i slaba,si o carpesti pe o parte si crapa pe cealalta...ce an e? 96,97,98 ? merge bine pe gepele'?

Mna in fond e alegerea ta,io iti doresc multi km fara probleme !  smile.gif  te astept cu ceva mai multe poze,si detalii.  biggrin.gif
*


S-o crezi tu. Am condus ieri in stil "cox" una din '97. Am tras de ea pe asfalt pana fugea spatele, eu o duceam pana-n 6000, proprietarul, mai curajos, 7000. Am bagat benzina de 25 de lei, cu cea mai avea ea, dar se aprindea becul, am tras asa o ora de ea, plus ca am strabatut tot orasul, tot in "cox" si foarte interesant, cand ne-am apropiat de casa, doar cand dadeam mai tare in ea si se misca benzina in rezervor, se mai aprindea becul. Per total sa fie vreo 50-60 km. Cu maxim 4 litri in stilul ala de condus, inseamna maxim 8-9 %. Ceea ce rivalizeaza cu o masina de generatie mai noua. De tras, eu i-am dat 70 intr-a doua, aproape 110 intr-a treia. Cine zice ca Dacia nu trage, sa vina la mine, ii demonstrez contrariul. Motor original, 96 k km, nu papa ulei, reglat de tatal unui prieten de zici ca nu-i real motorul ala. La ralanti, nu-l auzi, in ture nu zici ca e gata sa cedeze. Si mai e si Romanesc. Singurul repros pe care-l am, cand schimbam de la 5000 in sus, daca eram mai "agresiv" cu schimbatorul, aveam o intarziere si un "prag" la intrarea-n treapta. Asta pentru ca sincroanele nu-s gandite sa fie stresate si sa schimb in blana in sub o secunda. Ca stabilitate era okei, adica gandindu-ma ca are amortizoare originale si arcuri lungi si era destul de inalta. Franele, nu tineau sus, dar aveau un feedback destul de bun si blocau doar cand apasam agresiv. Altfel, eficienta grozava a franelor. La tabla, ca orice Berlina din generatia ei, cu tabla subtire, avea toate aripile si fata si spate, indoite, ruginite. Un pic pe la contra-aripi, pasajele spate, un prag si atat. Nu era strapunsa, era doar atinsa. Per total, eu care nu mai condusesem o Dacie din generatia asta, mi-a lasat o impresie buna si un zambet placut pe fata.

Am mers cu injectata, 2002 si nu se compara cu carburatie, la nimic. La frane (ma rog, la asta nu erau nici intretinute), la acceleratie, la nervozitatea motorului, la stabilitate (niciuna nu era spectaculoasa dar parca injectata era foarte imprevizibila).
Am ajuns la concluzia ca fiecare masina, indiferent de an, iti poate lasa un zambet pe fata, poate fi diferita fata de cele din generatia ei si te poate surprinde. O pot compara ca si rezistenta cu o babuta. La putere, nervozitate si acceleratie este superioara unei babute. La confort, parca lasa o idee de dorit. In rest, este o masina care nu ridica pretentii dar se paote compara cu una care ridica.

In cluncluzie, 'nea Gigi (ca aici vroiam sa ajung), eu stiindu-ti masina, pot spune ca ai una buna, are nevoie de ingrijire si atentie si este una din cele buna si pastrate oarecum bine.
1310CL
@aditza579: Eu nu ma refeream la performantele motorului,ci strict la caroserie...ia una din 72 care sa fi fost pastrata ca la carte,si una din 96,97 si bate cu pumnu putin in aripi sau usi,sa vezi diferenta.

Tabla de pe daciile din anii 95-99 este execrabil de prost tratata,daca nu luai masuri de cand era noua masina(ulei peste tot in caroserie)peste catva timp aparea rugina....putine is cele care au fost facute la comanda,sau care au avut parte de o ingrijire temeinica de-a lungul anilor.

Am un prieten la tara,ce a avut o dacie din 97,cu doar 70.000 km la bord motorul nedesfacut,mergea ca noua,insa la caroserie,pragurile erau mancate si stangu si dreptul in acelasi loc,gaurite de rugina,evazarile spate la fel,pod pedalier,aripi sa nu mai vorbesc..in schimb,break-ul meu...are km la greu,insa la caroserie..sta foarte bine,nu am rugina decat putina de suprafata la aripi,in rest e beton(praguri,pod pedalier,evazari,oale,etc.).

Daca domnu' are grija si de Treanta 2,o sa-l tina muult si bine,ca nu au fost,si nu sunt nici acuma masini rele(depasite tehnologic da)..dar cu o intretinere calumea...poti trage mult si bine de ele. biggrin.gif
2xGI
nu e de laudat prea mult Dacia, e masina simpla, nu ai pretentii la ea, merge si atat.
daca vrei sa ai de toate in Dacie, tre sa faci destule modificari, si la Dacie nu prea merita, dar daca ai bani de cheltuit si vrei neaparat Dacie mai deosebita, nu ai decat (ma refer in general, nu la cineva anume ).
azi am bibilit nitel la Treanta 2, mai un bec, mai o carpa, un surub etc.
are ceva rugina, mai ales din cauza accidentului suferit pana sa o cumpar eu, in fata intre faruri, am dat cu grund nu inainte de a curata pana la tabla curata. Mai are putina in spate la aripi, pe dreapta a fost prost refacuta, iar pe stanga deja e o gaurica.
1310CL
Ai dreptate,e o masina modesta,asa si trebuie mers cu ea,modest...la fel si tratata.

Domnule,rulezi fara toba finala cu ea? sau cum vad eu din ultimele poze postate de tine. dry.gif biggrin.gif .?

Uite o poza cu fosta dacie a lu'prietenu ala de la tara inainte sa o infiga intr-un capat de pod.,atunci ii schimbam amortizoarele pe fata,dupa ce ii schimbasem si motorul...cel original l-a gripat desteptu'...poti observa din poza ce sanatos e pragu stang biggrin.gif ....
2xGI
nu nenicule smile.gif , toba finala e la locul ei, numai ca berbecu' ala de a avuto' a montat o enormitate de tips ( avea impresia ca zboara cu ala montat ) si a taiat din capatul tobei, acum dupa ce am dat jos ala, a ramas putin in interior fata de bara de protectie.
poza 1, cum era la ala. poza 2, am remediat. poza 3, cum e acum.
Shush
QUOTE(aditza579 @ 13 Jun 2012, 20:16)
Am condus ieri in stil "cox" una din '97.
Am tras de ea pe asfalt pana fugea spatele, eu o duceam pana-n 6000.
De tras, eu i-am dat 70 intr-a doua, aproape 110 intr-a treia.
Cine zice ca Dacia nu trage, sa vina la mine, ii demonstrez contrariul.
Am mers cu injectata, 2002 si nu se compara cu carburatie, la nimic.
*



Toate astea la doar 17 anisori happy.gif
corbex
Se grabeste, nu stie citi apuca.
bucatzel
QUOTE(aditza579 @ 13 Jun 2012, 21:16)
Cu maxim 4 litri
*



Da, stiu, ai stat si analizat problema pe toate partile ca sa ajungi la concluzia asta.
1310CL
@2xGI: Si nu ii pui un tips mai mic acolo? ca arata shod asa biggrin.gif . cati km are daciana?..aa da,si ai revopsit bara din spate sau? ca arata bine acuma.
2xGI
nu stiu sigur cati km. parcursi are, nu functiona vitezometrul cand am luat masina, ulterior eu am cumparat cablu nou si montat, ceasul arata ~ 79 500 km., acum are cat arata bordul ( poza de mai sus ).
in legatura cu toba finala, o las asa, nu ma deranjeaza, nu vreau sa stric din clasicul ei.
apropo...... cu ce dau jos dungile acelea laterale de-a lungul masinii ?? sunt al naibi de lipite.
aditza579
QUOTE(Shush @ 13 Jun 2012, 23:51)
Toate astea la doar 17 anisori  happy.gif
*


Tati, noi aici in Bucuresti avem si poligoane destul de furmos amenajate.
Shush
Prietene acolo scrie ceva si de parcurgerea orasului de la un cap la altul si de anumite manevre executate la apropierea de casa.
Acum ori tie iti place sa te lauzi cu actiuni realizate de alte persoane, ori voi acolo aveti poligoane frumos amenajate prin tot orasul.
TheSting
Stickarele de pe laterala le dai jos cu feonul.
Tii feonul peste stickar pana ce incepe sa fie mai maleabil apoi incepi sa tragi de el. In 95% din cazuri iti va ramane lipiciul acolo. Pt a in latura lipiciul inmoi o carpa. (moale) in benzina si stergi lipiciul sau cu solutie de spalat geamurile pt casa, dar aceasta metoda dureaza mult mai mult.
Daca nici eu nu-ma pricep sa dau stickare jos la cate am avut pe masina atunci nu stiu cine :-P
aditza579
QUOTE(Shush @ 14 Jun 2012, 23:21)
Prietene acolo scrie ceva si de parcurgerea orasului de la un cap la altul si de anumite manevre executate la apropierea de casa.
Acum ori tie iti place sa te lauzi cu actiuni realizate de alte persoane, ori voi acolo aveti poligoane frumos amenajate prin tot orasul.
*


Da, parcurgerea orasului, a facut-o un prieten. Dar si poligonul nostru e frumos amenajat, cu toate elementele pe care le poti gasi intr-un oras, sensuri giratorii, curbe stranse, curbe largi, drumuri inguste, drumuri largi, intersectii mascate, intersectii mari. Eu am tras de ea o ora in poligon.
Alex4u
QUOTE(aditza579 @ 13 Jun 2012, 20:16)
S-o crezi tu. Am condus ieri in stil "cox" una din '97. Am tras de ea pe asfalt pana fugea spatele, eu o duceam pana-n 6000, proprietarul, mai curajos, 7000. Am bagat benzina de 25 de lei, cu cea mai avea ea, dar se aprindea becul, am tras asa o ora de ea, plus ca am strabatut tot orasul, tot in "cox" si foarte interesant, cand ne-am apropiat de casa, doar cand dadeam mai tare in ea si se misca benzina in rezervor, se mai aprindea becul. Per total sa fie vreo 50-60 km. Cu maxim 4 litri in stilul ala de condus, inseamna maxim 8-9 %. Ceea ce rivalizeaza cu o masina de generatie mai noua. De tras, eu i-am dat 70 intr-a doua, aproape 110 intr-a treia. Cine zice ca Dacia nu trage, sa vina la mine, ii demonstrez contrariul. Motor original, 96 k km, nu papa ulei, reglat de tatal unui prieten de zici ca nu-i real motorul ala. La ralanti, nu-l auzi, in ture nu zici ca e gata sa cedeze. Si mai e si Romanesc. Singurul repros pe care-l am, cand schimbam de la 5000 in sus, daca eram mai "agresiv" cu schimbatorul, aveam o intarziere si un "prag" la intrarea-n treapta. Asta pentru ca sincroanele nu-s gandite sa fie stresate si sa schimb in blana in sub o secunda. Ca stabilitate era okei, adica gandindu-ma ca are amortizoare originale si arcuri lungi si era destul de inalta. Franele, nu tineau sus, dar aveau un feedback destul de bun si blocau doar cand apasam agresiv. Altfel, eficienta grozava a franelor. La tabla, ca orice Berlina din generatia ei, cu tabla subtire, avea toate aripile si fata si spate, indoite, ruginite. Un pic pe la contra-aripi, pasajele spate, un prag si atat. Nu era strapunsa, era doar atinsa. Per total, eu care nu mai condusesem o Dacie din generatia asta, mi-a lasat o impresie buna si un zambet placut pe fata.

Am mers cu injectata, 2002 si nu se compara cu carburatie, la nimic. La frane (ma rog, la asta nu erau nici intretinute), la acceleratie, la nervozitatea motorului, la stabilitate (niciuna nu era spectaculoasa dar parca injectata era foarte imprevizibila).
Am ajuns la concluzia ca fiecare masina, indiferent de an, iti poate lasa un zambet pe fata, poate fi diferita fata de cele din generatia ei si te poate surprinde. O pot compara ca si rezistenta cu o babuta. La putere, nervozitate si acceleratie este superioara unei babute. La confort, parca lasa o idee de dorit. In rest, este o masina care nu ridica pretentii dar se paote compara cu una care ridica.

In cluncluzie, 'nea Gigi (ca aici vroiam sa ajung), eu stiindu-ti masina, pot spune ca ai una buna, are nevoie de ingrijire si atentie si este una din cele buna si pastrate oarecum bine.
*


Ce faci ma iar te joci gta cu dacii?
paul-tm
Salutare. Cum de ai luat din nou dacie? Ai vandut treanta(kadett-ul)?
Ca ma gandesc eu ca la consum kadett-ul diesel ar trebui sa fie mai rentabil decat o dacie.
In rest iti doresc bafta cu masiniile tale.
Alex4u
oricum si kadett-u consuma destul de multisor ptr un diesel ,ca era generatie veche..
2xGI
Treanta avea un consum bunicel pt. tehnologia veche din el, afara consuma bine, problema era in oras, undeva la 8-9 %, mult-putin, asta era.
Treanta 2 are si GPL, consumul e undeva intre 11-12 %, ceea ce e ok. Cu mici reglaje ( am scris si la topicul de GPL ) cred ca se poate un pic mai bine smile.gif , insa, tre sa spun ca, daca vrei consum mic tre sa mergi mai incet ( asta o stiati si voi tongue.gif ).
2xGI
treanta 2 face cateva figuri, adica, a inceput sa tremure la relanti, tre sa trag nitel socu' sa stea putin turata sa nu mai tremure, in rest e ok.
in ultima poza se poate observa cat de frumos se depune praful pe masini ( se lucreaza pe strada, canalizare, tevi etc. ).
MuciX
Se scrie "spală-mă" tongue.gif
2xGI
spalata si curata smile.gif
madkat
Imi pare rau sa zic asta pe un forum dacia... Dar arata trist rau masina asta, comparand-o cu opelul pe care l-ai avut.

Nu pot sa spun ca inteleg downgrade-ul...
2xGI
madkat, nu am sustinut niciodata ca Dacia asta e mai ok decat kadett-ul blush.gif
printr-un concurs nefericit de imprejurari am dat kadett-ul.
Dacia asta a fost pe mana unui tanar nefericit, si-a batut joc de masina pur si simplu, acum arata mai bine decat in momentul achizitiei, am schimbat piese destule. Buba cea mai mare la Dacia o stim cu totii, tabla proasta, celelalte le consideram bube mici.
singurul avantaj fata de kadett sunt cele 2 usi in plus, atat, in rest nu se ridica la nivelul kadett-ului.
de ex. la kadett directia era usoara, la virat pe loc se simte diferenta mare, franarea era mult mai buna la kadett, Dacia imi da impresia ca nu opreste la timp ( ma obisnuiesc ), locurile din fata erau mai aerisite la kadett, in Dacie dau peste genunchiul pasagerului cand bag a5a, parca si in spate era ceva mai mult loc in kadett.
Nu ma deranjeza Dacia, e o masina simpla, te duce din A in B , ce imi place, baga o caldura de nu se poate, e reusit bordu asta CN 3.
argon
Intradevar in iulie e un avantaj major caldura aia ce o da.
2xGI
las' ca mai dau jos din chintala+ de pe mine transpirand biggrin.gif
MuciX
Pai chiar asa importante erau cele doua usi in plus? Ca mi se pare ca numai asta ai trecut la plusuri smile.gif Kadett-ul nu dadea caldura?
madkat
Era dizal. Si dizalele vechi...

Iti urezi sa te intorci cat mai curand la o masina.
2xGI
QUOTE(MuciX @ 9 Jul 2012, 15:29)
Pai chiar asa importante erau cele doua usi in plus? Ca mi se pare ca numai asta ai trecut la plusuri smile.gif Kadett-ul nu dadea caldura?
*


pe cuvant daca nu e o schimbare in bine cele 2 usi in plus, kadett-ul duduia de caldura dupa ce se incalzea smile.gif , sincer, nu prea am ce trece la plusuri ceva de la dacie fata de kadett.

QUOTE(madkat @ 9 Jul 2012, 17:06)
Era dizal. Si dizalele vechi...

Iti urezi sa te intorci cat mai curand la o masina.
*



sa stii ca era bun motorul, nepretentios, motorina de orice fel primea, nu fumega decat in acc. bruste si la pornire smile.gif , insa conjunctura a facut sa il dau, am ajutat pe fratele meu.
iti multumesc de urare, dar situatia mea momentan e cam precara, poate in viitor.
nu sunt pretentios smile.gif , dar mi-ar place si mie o masina mai noua si mai frumoasa.
2xGI
oameni buni, am si eu o problema la masina.
ce se intampla, tremura motorul la relanti, si pe benzina si pe gpl.
am incercat fel de fel..... reglat platina ( noua, doduco ), aerul, bujiile ( noi, Sinterom ) au distanta dupa tabla ( stiti voi, marginea aripii ), avansul reglat sa stea motorul cat mai ''rotund'' , condensator nou, fisele nu stiu nimic de ele, capac delcou nou, ar mai fi tachetii, despre astia iar nu stiu nimic.
voi cum ati rezolvat tremuratul asta ??
argon
QUOTE(2xGI @ 14 Jul 2012, 12:12)
voi cum ati rezolvat tremuratul asta ??
*



Remat.
2xGI
ii vine randul si ei, dar pana acolo tre sa rezolv tremuriciul ala.
corbex
Verifica sa aibe turatia ceruta pentru relanti. Si mai verifica tampoanele, pot fi imbatrinite sau duse.
2xGI
rezolvat partial tremuratul ( merci Razvan-Ionut ), adica, reglat platina din nou, putin avansul, putin si pe la gpl. tampoanele de la motor par ok, nu sunt rupte sau crapate.
totusi cred ca tre reglati si tachetii, cine stie cand au fost reglati ultima oara wacko.gif

intre timp 081818
2xGI
putin pe langa subiect, bicicleta nu mai e, si-a gasit alt stapan ( sa ii stea in gat ).
QUOTE(2xGI @ 31 Jul 2010, 12:35)
m-am apucat si eu de reconditionat bicla mea smile.gif
o bicicleta mai veche dar care nu m-a lasat in drum(pana de cauciuc nu se pune)
am parcurs cu ea destul de multi km.(militari-dorobanti, dus intors=22km.) in 4 ani!! mai am de lucrat la ea.... si o sa cam dureze!! )
*



pozele cu toacla si cu ciorditu'
2xGI
treanta are si paznic
AlexNIT
ai grija sa nu-l calci cand pornesti ! smile.gif
om_bland
2XGI sa o stapanesti sanatos in continuare si ... poate te vom vedea cu o a -II-a masina, 1310 sau 1300 tongue.gif ( ca deh prima dragoste nu se uita niciodata) wink.gif
2xGI
schimbat aceasta ''minunata'' piesa ce prezenta ''usoare'' urme de uzura.
merci om_bland smile.gif
Sir Andrew


De unde ai facut rost de capacele de Solniza??? ph34r.gif
cosmin_2300
Le-a furat mă, ai probleme cu asta?

L.E.: ce relevanță are postul lui argonel din alt topic, cu mașina în cauză?
Sir Andrew
Nu mă...n-am mă.

Am o problema cu aia(taxime tristii in special) care au 3 capace de-un fel si al 4lea de alt fel...smile.gif

QUOTE(cosmin_2300 @ 25 Sep 2012, 15:02)

L.E.: ce relevanță are postul lui argonel din alt topic, cu mașina în cauză?
*




LE: o greseala de la tipografie..wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.