Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbare bucse bascula
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
Katalin10
Aviz amatorilor care doriti sa schibati bucsele la bascula(megane). Aceeasi operatiune am facut o si eu acum un an: am cumparat bucse bascula de la reprezenranta si m am apucat de desfacut (stau la casa),deoarece cei de la reprezentanta au spus ca ei nu au facut asa ceva ca se schimba doar bascula ....Bine baieti lasati ca le fac eu smile.gif). Am improvizat o presa cu un surub si 2 bucati scurte de tzevi si la capete 2 saibe mari, am scos si montat bucsele si acum sa vedeti smile.gif LA MONTARE SA NU FACETI ACEEASI PROSTIE CA MINE . bucsele cand se strang se strang cu roata jos( adica suspensia comprimata ). Eu nu am facut lucrul asta (nu am stiut) si astazi cand am desfacut roata sa verific placutele de frana surpriza: bucsele facute praf si un joc.... Asa ca atentie! Acum trebuiesc alte bucse....Mama lor:)
playeroooo2000
cum cu arcul comprimat...cum e posibil?
da niste detalii te rog!
Katalin10
Cu arcul comprinat (m am exprimat gresit ,ca sa zic asa), adica cu roata pe pamant (sa numai stea pe cric) deoarece daca sunt stranse cand e masina pe cric , atunci cand dai masina jos de pe cric bucsele or sa fie "rasucite" rupanduse... sper ca ai inteles ideea. Atunci cand este pe cric bascula este orientata in jos fata de planul orizontal ,iar cand este data jos de pe cric (cu rotile pe pamant) este in plan orizontal . Bucsa trebuie sa oscileze si in sus(atunci cand dai peste denivelari) fata de planul orizontal, si in jos ..cum ar veni trebuie stransa la jumatate...Eu am strans o in pozitia de jos si astazi cand m am uitat era rasucita praf....
playeroooo2000
deci bascula este asta din prima poza.
daca o demontezi complet de pe masina nu se pot introduce bucsele in conditii mai bune decat pe masina?bucsele arata ca in poza 2.
Katalin10
Bascula este reprezentata de reperul 2. Bucsele sunt identice cu cea din poza 2 smile.gif. Trebuie sa o desfaci complet de pe masina(desfaci cele 2 suruburi care tin pivotul,si mai sunt 2 , unul pentru fiecare bucsa) si sa folosesti o presa ca sa le extragi(in cazul meu am ''inventat'' una). Direct pe masina este foarte incomod deoarece trebuie tinut zdravan de bascula extragerea facandu-se greu... Eu am prins-o intr-o menghina. Sti cumva la ce pret sunt bucsele ? Vreau sa le fac iarasi cand se incalzeste afara... Si inca ceva : te sfatuiesc sa iei originale ca eu am luat pe o parte unele nemtesti si pe alta originale , dar alea nemtesti sunt mai ''praf'' (a iesit cauciucul din ele).Daca mai ai intrebari revin cu raspunsuri mai pe seara smile.gif
radunre
Katalin10, mie mi se pare destul de ciudat ce scrii tu. Pana acum nu am vazut vre-un atelier mecani care sa stranga suruburile de la bucse bascula cu roata jos/suspensia comprimata si nici probleme nu au fost. Sa nu mai vorbim de simplul fapt ca pt. a strange la cuplul necesar acele suruburu ai nevoie de o parghie ce nu incape sub nici o forma daca roata e montata. Majoritatea unitatilor service (reprezentante sau nu) lucreaza la suspensii cu masina pe elevator.
O ultima precizare, daca faci un calcul simplu, bascula se misca ~10-15 cm in capatul rotulei, luand lungimea ei si punctul de rotatie se ajunge la o miscare mult redusa pe exteriorul cauciucului din bucse.
Ar mai fii multe de spus dar mi-am exprimat destul de clar punctul de vedere.
Katalin10
Radunre e destul de logic ce scrii tu. Asa am zis si eu si tocmai de aia nu cred ca le am strans cu roate jos( mi se parea f greu sa le string asa). , numai ca inainte sa fac cont pe forum reno am citit din greseala pe forumul vw tot aceeasi problema , si tipul acesta spunea ca a intampinat aceeasi problema. Dupa ce am citit la cateva zile(alaltaieri daca nu ma insel) am dat roata jos si am slabit suruburile de la bucse si surpriza (in afara ca se vedea clar ca sunt foarte sucite) ,teava din interiorul bucsei s-a rasucit catre pozitia ei normala. Serviceurile cred ca le strang asa fie ca e mai comod ,fie ca nu le pasa ca tu o sa schimbi acele bucse peste 2 luni... Am facut comparatie intre bucsele ei care le am schimbat la 150000 si sunt mai bune ca astea care le am de 20000... Concluzia o tragi tu smile.gif.Sper ca te am lamurit.smile.gif.Cu roata montata e imposibil sa le strangi, am zis asa sa inteleaga. cel mai bine tai un chituc de lemn si il pui sub discul de frana si cobori usor cricul pana masina numai sta pe cric smile.gif. ,si o sa vezi ca atunci ai loc de strans(mic dar ai).
radunre
Sa nu uitam ca si bucsa in sine poate sa fie de o calitate indoielnica, indiferent de ce scrie pe cutie (marca, renume, pret, origine).
Eu am schimbat 4 bucse bascula in aprilie, marca Lemforder (~38 ron/buc.), cele demontate erau Renault, aveau in Romania ~50.000km si inca mai duceau...
Nu stiu daca in Louxemburg au mai fost schimbate smile.gif dar personal ma cam indoiesc de o manopera mai sofisticata conform descfrierii de mai sus.

Cu cele noi am ~10.000km dar inca nu dau semne de uzura, am asistat la montare si s-a facut clasic, pe elevator.
Is curios, oare in manualul service se specifica vre-o operatiune de precomprimare a suspensiei inainte de strangerea bucselor ?
Katalin10
Nu am un astfel de manual... Ce sa zic smile.gif, poate e cum zici tu ca bucsele erau de calitate indoielnica (Cum am zis pe oaperte am luat unele nemtesti -din cauza ca au comandat din greseala doar pentru o parte, si cum in ziua aceea nu aveam de unde sa mai iau altele m am oprit la reprezentanta reno si am luat alte doua de la ei ), dar din 2 perechi diferite... Nu stiu ce sa zic.... Tu ce recomanzi lemforder sau originale renault??? Ca sa stiu ce pun acum. De lemforder am auzit numai de bine (am pivoti si sunt super multumit). Ca o paranteza: de cand le-am schimbat nu prea am mai umblat pe drumuri proaste... si tot vad ca s au facut praf... la mai putin de 20000 de km..Totusi sunt curios : uzura bucselor aduce cu sine vre un zgomot anume ,bataie ???



13 Oct 2010, 20:52:
Gata smile.gif .dupa niste cautari pe net am gasit manualul tehnic pentru megane 1 . Bucsele se strang cum ziceam eu(cel putin asa am inteles).O sa incerc sa il atasez aici ,daca nu imi lasati adresa de mess si vi l dau:)
radunre
respekt.gif Ai dreptate Catalin (la pag. 21 se explica f. clar), din pacate nu am vazut implementata procedura la nici un service.

Legat de piese, mecanicul pe care-l frecventez mi-a recomandat Lemforder si de atunci doar asta cumpar. Nu ma pot pronunta 100% asupra calitatii dar nu m-au dezamagit pana acum.
Din cate stiu eu, uzura bucselor de brat trebuie sa fie f. avansata pt. a induce zgomote semnificative (slabirea completa a cauciucului si joc in bascula). In mod normal, verificarea uzurii se face cu o ranga.
Katalin10
Radunre merci pentru respekt.gif (f tare emoticonul asta smile.gif) ) Am sa verific mai bine cu levierul cand o sa am timp.Pana atunci... . Imi pare bine ca am lamurit ''mitul'' . Acum macar stim ce trebuie facut cand le schimbam biggrin.gif.
Mult noroc si sa ai/aveti o zi buna .
varucu
lucianfurdui asta e ID-ul meu si te rog sa-mi trimiti si mie ca nu am putut sa-l iau de aici. Vreau sa schimb si eu bucsele si pivoti si mi-ar prinde bine te rog mult

18 Oct 2010, 11:56:
Ok am downloadat pana la urma sper sa ma descurc la schimbat mersi icon_mrgreen.gif
Katalin10
smile.gif
varucu
As mai vrea sa te intreb ceva fara presa pot scoate bucsele?
radunre
Un ciocan mai mare smile.gif ...nu e treaba buna, deformezi locasul si arunci bascula.
In loc de presa hidraulica poti folosi o menghina mare (se practica in service) si cilindri adaptori (tevi de diferite grosimi) pt a impinge bucsa.
Katalin10
Radunre are dreptate.smile.gif Eu dispun si de menghina mare dar am preferat sa folosesc tevi de diferite grosimi si un surub de duritate mare , lung. Practic daca vrei sa desfaci ,bagi surubul in capatul intrat mai mult( cel fara ''buza'' a bucsei ) iar in capatul mai scurt (de iesire ,cu ''buza''/marginea) pui o teava prin care sa treaca bucsa (evident de un diametru mai mare) si in capatul tezii pui o saiba groasa cu o gaura in ea (prin care va intra surubul ,iar in capat ii pui piulita si pe urma strangi).Practic ansamblul functioneaza ca o menghina:). Am vazut toata chestia pe discovery channel la emisiunea unde reparau masini vechi.. numai stiu cum se numeste. Spor la treaba smile.gif
varucu
Mersi baieti azi incerc sper sa iasa ceva o sa revin cu informatii biggrin.gif

27 Oct 2010, 23:21:
Ok am reusit a fost cam greu pentru prima data dar acum stiu cum sa fac,mersi mult baieti wink.gif
stoica_bogdan
tin sa va salut baieti, aceeasi problema am avuto si eu cu bucsile, am schimbat bucsile ca faceau un zgomot urat tare, si surpriza cele noi pe care le am pus cred ca au fost mai mici cu un sfert de milimetru mai mici ca fugea bascula pe ele si astfel la fiecare frana sau plecare de pe loc bascula fugea in fata sau inapoi pe bucsi, intrun final am zis sa o duc la un "meserias" si a doua zi am fost sa iau masina, acesta imi spune ca a rezolvat problema, a sudat bucsile de bascula!!! am ridicat roata pe cric si am incercat sa vad daca are joc, si nu are joc dar la fiecare groapa aud o bataie puternica mai ales daca sunt rotile umflate peste doua atmosfere! ce credeti ca are si ce trebuie facut? Trebuie sa iau bascula cu tot cu bucsi,asta sa fie problema batailor? aveti ideie cat costa o bascula cu totul? va salut anticipat!
katalyn03
daca doriti sa luati si sfatul meu in calcul:
bucsele se schimba daca vrei sa vinzi masina ca o sa tina foarte putin
schimbati bratul cu totul ca este ieftin la megane si strangeti suruburile cu bratul ridicat in pozitie normala(eu fac asta cu un cric sub pivot, sau in service pe elevator cu un scaun sub roata)
stoica_bogdan
si cam cat ar fi un brat cu tot cu bucsi aftermarket la un megane 1 breck?
maghi1
Salut la voi,
Problema cu stransul bucsilor de bascula cu masina pe roti este un pic evaziva. In momentul strangerii basculei se va tin cont ca bascula sa fie in pozitie orizontala, chiar daca in momentul montarii pivotului se va trage de bascula in jos. Se monteaza in poz. orizontala deorece aceasta este pozitia ei de lucru. Montand bascula in alta pozitie se va intampla exact ce a patit colegul nostru. Este o regula generala chiar daca multe service-uri nu o folosesc.
Succesuri smile.gif
stoica_bogdan
poate cineva sa m-a ajute si pe mine?
cat m-ar costa o bascula cu bucsi cu tot?
in speranta unui raspuns, va multumesc anticipat!!!
HHF
Confirm si eu. Bucsile se monteaza cu bascula la orizontala.

suruburile de la bucse se strang, in final, cu arcul comprimat, bascula cat se poate de orizontala. mecanicul a pus inca un cric sub bascula si a ridicat-o la orizontala.
jas2
Este regula ! Bascula se strange cu masina pe roti sau cu cricul sub fuzeta ,astfel incat bascula sa se afle la orizontala.
nonic
Da, bascula se strange cu arcul comprimat cat mai aproape de pozitia normala a rotii. Daca nu strangi bascula cu arcul comprimat o sa schimbi bucsele iar pentru ca se duce cauciucul bucsei.
sk0rpion
Buna seara, pentru cei care au schimbat bucsele de la bascula:,
am fost la service cu o problema de batai la denivelari, troncaneli la viraje pe loc si in urma cu cateva luni am avut o problema de mi a sarit efectiv roata in sus in viraj si sa auzit ca la un fier rupt,...verificat azi in service caseta ok, flanse ok bielete ok, si bucsile de la bascule distruse ambele. acum va intreb pe voi daca bucsele alea pot sa faca atata zgomot, ca o idee este identic cu cel de o bucsa uzata la maxim de caseta
de directie (am schimbat caseta)
multumesc
UXE
QUOTE(Katalin10 @ 12 Oct 2010, 19:42)
Cu arcul comprinat (m am exprimat gresit ,ca sa zic asa), adica cu roata pe pamant (sa numai stea pe cric) deoarece daca sunt stranse cand e  masina pe cric , atunci cand dai masina jos de pe cric bucsele or sa fie "rasucite"  rupanduse... sper ca ai inteles ideea. Atunci cand este pe cric bascula este orientata in jos fata de planul orizontal ,iar cand este data jos de pe cric (cu rotile pe pamant) este in plan orizontal . Bucsa trebuie sa oscileze si in sus(atunci cand dai peste denivelari) fata de planul orizontal, si in jos ..cum ar veni trebuie stransa la jumatate...Eu am strans o in pozitia de jos si astazi cand m am uitat era rasucita praf....
*




Am si eu o intrebare.. daca pun cricul pe fuzeta, si strang suruburile la bucsile bascula.. apoi cum mai oscileaza bascula la denivelari?
andri1940
Pai cum oscilau si alea vechi... Eu am schimbat la Solenza, care e cam la fel la suspensii cu Clio si am folosit metoda cu cricul.

Ideea e sa le strangi cu rotile pe sol sau cu cricul pe fuzeta pentru a nu le "pretensiona" aiurea. Daca le strangi cu masina pe cric si fuzeta in aer, or sa crape bucsile imediat ce o sa lasi masina jos, pentru ca se vor "rasuci" mult mai mult decat este permis in conditii normale de lucru. Sper ca ai inteles despre ce e vorba.
argon
Si la puntea spate e la fel, se monteaza si se lasa destranse, strangerea finala se face cu masina in pozitia normala pe sol, neridicata.
catalin1
cum spui ma colegule ca e mai ieftin bratul oscilant decat schimbatul bucsilor in sine o bucsa pe TRW costa 40 lei si un brat pe TRW costa 320 lei deci cu pretul a doua brate oscilante platesc si piesele si manopera http://www.unixauto.ro/Unix_CikkekLista_Form.aspx
catalin1
vreau sa schimb bucsile la braturile oscilante ,si la bara stabilizatoare si as vrea ,sa stiu ce brand folositi sau care sunt mai bune asa in timp nu sa le pun si dupa 2 luni sa iau altele ,deci ceva bun calitate pret ,,delphi ,rouville .....???
aluibasarabeanu
Pentru bara stabilizatoare nu am găsit in Constanta decât dinalea de solenza. Cele originale de pe masina arata mult mai sănătoase si scrie renault pe ele si nu greu sa pun dinalea de solenza. Daca găsește cineva vreunele făcute de vreo firma serioasa sa ne spună si noua.
radunre
Eu folosesc marca Lemfoerder.
Bucse brat schimbate in 2010 si inca nu dau semne de oboseala...
catalin1
salutare stie cineva sigur cate bucsi sunt pe bara stabilizatoare fata la un megane 1 eu cred ca sunt 4 vreau sa le schimb inclusiv cele de la bratele oscilante si as vrea sa stiu sigur in afara de de astea ce bucsi ar mai fi pe fata care implica si au un rol la stabilitatea si la siguranta in masina
azaghorth
La Megane 1 ambele bucse din bascula au surubul de fixare in plan paralel cu bascula,deci la montare intr-adevar daca se face cu bascula ne-paralela cu solul,cand se coboara masina si bascula devine paralela cu solul ori bucsa ori surubul se va torsiona.
La Megane 2 vad ca o bucsa e paralela iar cealalta perpendiculara pe bascula,deci una se va strage cu masina jos.
La Megane 3 ambele bucse is perpendiculare pe planul basculei deci nu ar trebui sa fie probleme la montare,se poate face cu masina urcata pe cric,nu?
mada74
Si la Laguna 2 este tot ca la Megane 3.
Eu folosesc tot marca Lemforder
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.