Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Planetara
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
kissul02
In primul rind vreau sa ii salut pe toti pentru ca sunt nou pe forum smile.gif

Acum problema mea,am de citeva zile o bataie la planetara din partea dreapta,nu se aude asa tare numa cind virez maxim.

Intrebarea mea este ce se poate intimpla daca se rupe la sa spunem peste 100km la ora?ca am auzit de la cineva ca nu se intimpla nimica dar mie totusi imi este putin frica si as schimbao acuma dar stau putin rau cu banii de aceea intreb cam ce risc ar fii daca sar rupe,pentru ca daca este de rau o schimb asta e.

Va multumesc
HHF
poate ca nu trebuie neaparat schimbata. nu stiu cum sunt astea mai noi, dar te poti duce la un mecanic specializat in rectificari, macar o da jos, se uita. nu e mare lucru sa o demonteze. poate ti se rupe cand iesi intr-o depasire. ce faci atunci?
horhel
daca se rupe planetara nu patesti nimic....dar nici nu mai poti sa mergi cu masina pt ca nu mai trage(sau trage f greu , am patito eu la un subaru)
o planetara cand incepe sa bata trebuie schimbata
daca vrei poti sa mai mergi cu ea asa dar o sa inceapa sa se auda si mai tare pana cand cedeaza
Ryk
o sa-ti cedeze si n-o sa mai cupleze cutia de viteze si n-o sa poti misca masina. Daca ti se rupe in mers, o sa mergi cu ea pana se opreste masina din viteza care o mai are din inertie si atat. Altceva nu patesti, pentru ca nu se va rupe efectiv in doua, e o bucata de fier destul de solida, ci rulmentii/bilele din planetara se sparg, macina sau ce s-o intampla pe acolo, dar nu iti sare roata daca la un astfel de scenariu te gandeai.
Hack
Totusi masina este destul de noua, cati km ai cu ea de ai deja probleme cu planetara? unsure.gif
horhel
poate a avut piciorul drep foarte greu cand pleca de pe loc cu rotile virate biggrin.gif

bilele nu se sparg pt ca sunt dure, in schimb coroana care le tine cedeaza si se invarte in gol axul planetarei pana la roata
Ryk
merci de lamurire horfel smile.gif
catalin_bucur
Bună seara. Citind despre diferite probleme pe acest forum, apelez și eu la opiniile voastre poate v-ați confruntat cu ele. Sunt posesorul unui megane 2, 1.4, 16v, (hatchback) și mă confrunt cu următoarea problemă: numai cand virez stanga ( fie că ies din parcare sau fac sensul giratoriu) se aud niște bătăi ceva de genul (poc-poc-poc), nu foarte zgomotoase ! Am schimbat capul de planetară stânga, dar inutil, zgomotul nu a dispărut. Mecanicul spunea că poate zgomotul vine de la planetara din dreapta și se transmite prin cutie ! Dar nu cred pentru că se aude clar, fără niciun dubiu de pe partea stângă. Sau spunea că ar mai fi bieleta antiruliu ! sad.gif sad.gif Oricum eu incerc să mai consult încă un mecanic. Dacă mă puteți ajuta cu un sfat ?! Mulțumesc.
CoL00SaL
Recent am fost sa schimb cauciucurile de iarna cu cele de vara si dand roata dreapta fata jos observ o scurgere de ulei...este un cauciuc in zona aia...
Acel cauciuc este crapat sau ma rog rupt si in zona aia se scurge ulei nitel nu mult...sa imi fac griji?Maine am drum la Baia Mare si am sa intru pentru o verificare, dar intreb aici daca e sa imi fac griji lasand masina peste noapte sa nu ma treesc cu neplacerii...
P.S: Am uitat un lucru...acu' vre'o luna si ceva, s'a auzit un ticanit, gen poc, poc, poc, dupa care s'a oprit si facea asa numai cand plecam de pe loc...fie cu rotile virate fie drepte si asta doar pe dreapta fata.
Sugestii???
P.S:2 Atase o poaz cu acel cauciuc despre care vorbeam...
fatal1ty
Daca s-a spart burduful si a iesit unsoarea din interior asta inseamna ca capul de planetara trebuie schimbat cu unul nou+burduf nou+unsoare.Daca nu vrei complicatii cauta o planetara buna SH si o schimbi complet nu doar capul defect!
HHF
Am cumpărat o planetara de pe dreapta acum vreo 5 ani cu vreo 500 lei. Era remanufacturata, reconditionata de o firma din Italia. Găsești la magazinele de piese auto. Cred ca au garanție
CoL00SaL
Multumes pentru sfaturii
Deci, sa inteleg ca este dusa daca este spart acel cauciuc si necesita inlocuire. Am sa caut SH sau poate nou...si sper sa ma tina asta ceva vreme pana gasesc una.
P.S: Sunt programat la service din pacate pe luni...pana atunci sper sa nu cedeze.
Tossi
Eu daca as fi in locul tau m-as duce fara probleme la Baia Mare, eu am trecut de iarna cu burduful spart...repet EU, tu faci cum vrei. Am schimbat burduful de la planetara prin martie, am luat unul SKF parca, din termoplast, dar nu a fost buna, sarea de pe capul de planetara, l-am inlocuit cu unul de logan(30 lei), inca tine....
HHF
Trebuie sa faci o constatare asupra planetarei la un mecanic care face și rectificări. Nu cunosc toate detaliile tale, dar mie mi-a rectificat-o acum vreo 20.000 km și încă nu are bătaie, și merg cu burduful ciupit de vreo 2 ani. Merg numai prin oraș, nu plec cu ea la drum lung. Oricum trebuie sa rezolv și eu problema.
Urzum
Salut,

Sa inteleg ca pot sa schimb burduful planetarei fara sa inlocuiesc planetara cu totul? Cel pe care il am la planetara din dreapta este crapat si parca nu as vrea sa schimb si planetara - care nu face deloc urat, functioneaza cum ar trebui.

Daca da, ma poate ajuta cineva cu un cod de piesa, un indiciu de unde pot lua?

Multumesc
alexandru_man
Daca nu schimbati burdufurile sparte ale planetarelor macar la un interval de timp cu ajutorul unei seringi injectati ulei in interior pentru ungere
cristian.iliescu88
QUOTE(alexandru_man @ 20 Jun 2016, 19:55)
Daca nu schimbati burdufurile sparte ale planetarelor
*


Si cu apa care intra in burduf ce faci?
cj98czh
QUOTE(alexandru_man @ 20 Jun 2016, 20:55)
Daca nu schimbati burdufurile sparte ale planetarelor macar la un interval de timp cu ajutorul unei seringi injectati ulei in interior pentru ungere
*




Excelent sfat ... mai bine era daca nu spuneai nimic ..


Am eu altul ... daca nu iti permiti sa intretii masina cum trebuie mai bine circuli cu bicicleta ... stii ca in burdul este vaselina si nu ulei, nu?
dethave
Poți baga si mama uleiului si a vaselinei. Forța centrifuga o sa le spoiasca pe ambele prin tot interiorul pasajului roții de la primii metri parcurși. Mai bine dați comanda de burdufuri ( termoplast sau cauciuc ) si le schimbați cat sunt planetarele in toate mințile.
cj98czh
QUOTE(dethave @ 21 Jun 2016, 13:58)
Forța centrifuga o sa le spoiasca pe ambele prin tot interiorul pasajului roții de la primii metri parcurși. Mai bine dați comanda de burdufuri ( termoplast sau cauciuc ) si le schimbați cat sunt planetarele in toate mințile.
*




Vezi de ce i-am spus ca mai bine tacea ...
dethave
Pai,asta e... Fizica lucrează, fie ca vrem sau nu. După cum a zis Bachus " ie posibilități care se poate si posibilități care nu se poate" .
HHF
smile.gif gata, după mai mult de 2 ani și în ultimul timp fără vaselina în burduf a început să se audă o bătaie când virez roțile. Kaput planetară ! Trebuie dusă la rectificat. Oricum mă așteptam. Vina mea este, pentru că nu am avut chef să înlocuiesc burduful, de fapt 2 , pentru că se schimba și burduful cu rulment dinspre cutia de viteze. Foarte putini mecanici reușesc să îl scoată pe acesta fără să îl compromită.
dethave
Păcat! pentru 1 ora de munca...nu mai pupa nimeni planetare precum ale echipării de fabrica,fie si cumparate de la reprezentanta.
HHF
Așa e. Planetara are vreo 400.000 km învârtiți ☺
TomachE
Daca capul de planetara troncane(caraie) la viraj stanga/dreapta la plecarea de pe loc( mai in forta) se v.a strica si planetara ?! Daca da,de ce ?! Avand in vedere ca acel capat de planetara este piesa inlocuitoare ?! Intreb doar,nu dau cu parul ! Precizez ca doar in viraje se aude si doar cand este fortata in rest la drum lung si viteze este liniste !
CoL00SaL
Schimbat burduf nou + cap de planetara noua si ghici ce...dupa doua zile a inceput iar sa troacane la plecarea de pe loc. sad.gif Cei drept nu mai face ca si cealalta, dar tot se aude acel "poc, poc" care pe mine ma deranjeaza cand plec de pe loc...
Sa nu o fi montata corect, sau e si aia noua defecta?
jenka.e
După vreo trei ani mi se întîmplă din nou:
Iau o curbă destul de dulce la dreapta, în oraș, agăț o denivelare ușoară (asfalt tasat pe la o traversare de conductori de "cablu") și imediat se aude o trosnituro cu un rîșcîit și bătaie ca de "excentric" din partea dreaptă. Viteză cam 4,-50km/h (ca-n oraș...).
Noroc că nu eram departe de casă. Ajunmg acasă, cric, dat jos roata dreaptă și ce văd?
- burduf unflat la colivia de la planetara din partea dreaptă (imediat după rulmentul intermediar).
- bătaie și excentricitate la mers chiar cu viteze sub 30 km/h.

am dat jos roata, am demontat planetara pînă la colivie și constat că_
- tripoda a ieșit din colivie,
- două role (rulmenți) și "acele" pe care se rotesc rolele au ieșit de la locul lor, la una siguranțele sînt la locul lor dar fff uzate iar la cealaltă siguranțele sînt "șpan"...
-axele tripodei sînt "jumulite rău de tot iar colivia are bavuri la "ieșire".
Nu mă deranșează că a ieșit tripoda de la locul ei dar consider că nu e normal ca axul planetarei să se miște așa de mult încît să iasă de la locul său.
Menționez că fuzeta e OK, nu există deformații la bielete sau capete de bară, mașina nu "trage" în nici o parte. Pb mare e că fenomenul s-a mai repetat acum 3 ani (dar doar o rolă s-a stricat la tripodă).
Am bănuit tampoanele de la motor (cel inferior de sub acumulator și cel hidroelastic) sau bucșele de la cadrul motor dar ele par a fi OK.
Alte propuneri, sfaturi?
espacern
A fost lovit cumva"jugul"...berceaux-ul adica?
Ca cam din cauza asta se poate intampla asta!
jas2
De cand am Megane-ul din semnatura am tras o concluzie clara:Sensibile mai sunt Megane-urile 2 ! Trebuie sa te comporti cu el,ca si cu un ou.. smile.gif
Nu dezvolt,ca nu e nici locul,nici momentul,dar...
budspencer07
Au sensibilitate la servisare slaba.....
jenka.e
QUOTE(espacern @ 23 Apr 2017, 01:06)
A fost lovit cumva"jugul"...berceaux-ul adica?
Ca cam din cauza asta se poate intampla asta!
*


Nu a fost lovit. Cert e că, pt a ieși din colivie tripoda, motorul s-a "plimbat" cam mult pe orizontală... O fi forța centrifugă mare...
Are cineva idee cu ce cuplu trebe strînsă piulița de la planetară?
budspencer07
Frate pui un prelungitor de cel putin un metru si te lasi usor pe ea pana simti ca i ajunge....
jenka.e
Am aflat între timp:
Cupluri de strângere
șuruburi de fixare a roții 11 daN.m
piuliță de butuc 28 daN.m
piuliță de rotulă de direcție 3,7 daN.m
piuliță de rotulă inferioară 6,2 daN.m
piuliță bară antiruliu 4,4 daN.m
șuruburi palier transmisie 4,4 daN.m
Tossi
QUOTE(jenka.e @ 23 Apr 2017, 01:34)

am dat jos roata, am demontat planetara pînă la colivie și constat că_
- tripoda a ieșit din colivie,
- două role (rulmenți) și "acele" pe care se rotesc rolele au ieșit de la locul lor, la una siguranțele
*



Salut, cred ca a fost invers: s-au spart rolele sau acele, si dupa a iesit tripoda....poate nu strica sa iti arunci un ochi si pe partea stanga(role + ace + sigurante)
cosmin_69
Stie cineva, cu ce marca de planetara vine echipat renault megane 2 fiindca as vrea sa pun tot ce are masina.
Si eu trebuie sa inlocuiesc planetara stanga fiindca uruie la viraje.
jenka.e
<span class='edit'>15 Jan 2019, 00:24:</span>
QUOTE(cosmin_69 @ 14 Jan 2019, 21:10)
Stie cineva, cu ce marca de planetara vine echipat renault megane 2 fiindca as vrea sa pun tot ce are masina.
Si eu trebuie sa inlocuiesc planetara stanga fiindca uruie la viraje.
*


De regulă vine cu TRW, dar la RNR nu e obligatoriu să fie un singur furnizor...Concurența, bat-o vina


QUOTE(Tossi @ 24 Apr 2017, 15:03)
Salut, cred ca a fost invers: s-au spart rolele sau acele, si dupa a iesit tripoda....poate nu strica sa iti arunci un ochi si pe partea stanga(role + ace + sigurante)
*



Tamponul de la motor (cel inferior de sub acumulator) a fost. S-a spart clopotul din cauciuc...
TomachE
QUOTE(cosmin_69 @ 14 Jan 2019, 21:10)
Stie cineva, cu ce marca de planetara vine echipat renault megane 2 fiindca as vrea sa pun tot ce are masina.
Si eu trebuie sa inlocuiesc planetara stanga fiindca uruie la viraje.
*


Nu este capul de planetara ?!
cosmin_69
Va multumesc pentru informatii.

TomachE - Nu stiu daca este doar capul de planetara, fiindca mi-a spus ca trebuie inlocuita planetara,
nu doar capul.Nu este chiar asa zgomotoasa si se aude la virajele mai stranse pe partea stanga.ASA Si fiindca tot trebuie sa schimb amortizoarele pe fata care sunt praf mi-a recomandat sa schimb si planetara fiindca tot se umbla acolo.
xmisterx
Aprope sigur trebuie schimbat doar capul daca tripoda este buna frara joc prea mare.
Cat_galati
Salut! Se poate schimba doar capul de planetara? Ca azi intreband la un magazin de piese auto mi-au spus ca la modelul reno megane vin complete nu doar capul de planetara!
botezcostel
Buna seara,are cineva ideie cat ar costa o planetară noua originală sau care producator de planetară e cel mai bun, mulțumesc.Pentru un renault megane sedan 2
Fan Megane
Cauta una originala in dezmembrari , nu se compara cu cele aftermarket care pot sa bata in cateva mii de km.
botezcostel
Mașina are 140 de mii de km ,sunt planetarele originale,dar au început să troncane putin
cj98czh
schimba capul planetarei si este ca nou ...
busu 12
Cumpara cap de planetara Skf cu burduf si vaselina.
mr. black
Salutare,

Am burduful pe partea stanga (spre roata) putin ciupit si iese vaselina pe acolo. Am gasit piesa de origine si o sa-l schimb. Cel care vine la cutie e destul de greu de gasit, doar in reprezentanta este pe stoc (pret 270 ron). Trebuie sa-l schimb si pe asta? Masina are 100k km. Multumesc.
mr. black
Cei de la reprezentanta mi-au recomandat sa schimb si burduful de la cutie. Chiar daca nu are nimic. Voi ce stiti? Cand se da planetara jos se poate rupe cumva burduful care vine instalat pe partea cu cutia? Multumesc.
geoman
Nu. Nu are de ce sa se rupa la demontare. Daca nu este plesnit si nu sunt urme de pierderi vaselina nu e nevoie sa-l schimbi.
mr. black
Ok. Multumesc pentru raspuns.
meg2s
Stiu ca e liniste pe topicul asta de multa vreme, dar incerc sa tin batranul M2 in stare cat mai buna la aproape cei 300k km ai sai.
Pe scurt: a aparut si la mine de cateva mii de km rontaitul de planetara (cred) la plecarea de pe loc cu volan stanga sau dreapta. Rontaie foarte clar in treapta I, mai slab in a II-a si deloc in rest, oricat as trage accelera in viraj. Niciun zgomot cu rotile drepte, nici macar la plecarea de pe loc.
Sunt aproape convins ca-s capetele de planetare (stg./dr.) si mi-am propus sa le inlocuiesc la urmatoarea revizie. Service-ul cu care am luat initial legatura imi spune ca nu gaseste capete de planetara separat pentru modelul meu (K9K-732, 6 viteze), asa ca-mi propune inlocuirea planetarelor intregi.
Am gasit codurile OEM 8200330413 cea scurta, respectiv 8200472158 cea lunga, iar la o cautare online gasesc capete de planetara separat pentru ele.
Are cineva vreun sfat in privinta producatorului? Intre SKF si SNR ce ar fi de preferat?

Ambele planetare intregi SNR: ~1.250 lei
Ambele planetare intregi SKF: ~1.350 lei
2 x cap planetara SNR: ~930 lei
2 x cap planetara SKF: ~480 lei
Nu au nicio logica preturile astea: capetele SKF sunt mult mai ieftine decat cele SNR, insa planetarele intregi sunt putin mai scumpe.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.