Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Lucas sau bosch
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25 > Renault 19
aliynutz_84
buna domnilor.

as vrea sa comand de pe net set reparatie cilindrii receptori spate si nu stiu daca sunt lucas sau bosch. daca cineva stie de care sau montat pe r 19 din 91 pe benzina mi-ati fi de mare folos. Mam uitat io pe sub ea da nu se vede sa scrie nicaieri, numai daca nu scrie cumva inauntru da nu am timp sa o desfac. Daca as sti ce sa comand as duceo la cineva sa mi le schimbe.

trebe sa imi fac inspectia si nu am frane pe spate nici de mana si vreau sa comand cablu pt frana de mana si seturile alea, daca tot nu merg incerc cu o pompa noua ca am vaz ca nu e asa scumpa.

multumesc.
tomas
Daca e firma respectabila aia dupa net, ar trebui sa stie ce set iti trebuie dupa datele masinii.
La tine cred ca e vorba de Lucas,dar nu bag mana in foc,asa ca cel mai bine e sa te uiti.
A mea e din 95 si pe spate am gasit Bosch.
cmandrei
Vezi la un magazin specializat ca trebuie sa te ajute ... dar ti-as recomanda sa iei cilindrii/pistonasele cu totul ... diferenta de pret exista dar dupa atat timp cred ca ar fi mai bine.
vepman_ro
Mare atentie nu confundati Bosch cu sistemul Bendix tongue.gif

Producatorul este bosch dupa sistem Lucas sau Bendix .
BLUE R 19
Cum ai rezolvat cu franele pe spate aliynutz_84 ?
A fost de la cilindrii ?
aliynutz_84
inca nu am reusit sa le schimb ca numai din 25 luna asta primesc concediu si atunci o sa vad.

firma de pe net este autokarma. am mai comandat de la ei si a fost ok. la datele masinii mele mia dat si lucas si bosch.

mi-as lua eu si cu totu da este cam 100 de ron pe o parte si daca nu e din cilindrii si e din pompa inca 100 de ron.

o sa comand eu lucas si gata.

multumesc de rasp. domnilor.

Horyca
de curand mi-am schimbat si eu pompa, clindri, taburii, sabotii, cablu frana mana, rulmentii spate si la tot ce tine de frana am comandat cate 2 modele si asa una sigur a potrivit... asta este daca ai posibilitatea sa le faci retur...
dj_bonssay
QUOTE(aliynutz_84 @ 15 Oct 2010, 20:13)
inca nu am reusit sa le schimb ca numai din 25 luna asta primesc concediu si atunci o sa vad.

firma de pe net este autokarma. am mai comandat de la ei si a fost ok.  la datele masinii mele mia dat si lucas si bosch.

mi-as lua eu si cu totu da este cam 100 de ron pe o parte si daca nu e din cilindrii si e din pompa inca 100 de ron.

o sa comand eu lucas si gata.

multumesc de rasp. domnilor.
*



Colegule... mai cauta gasesti mai ieftini, eu am dat 80 ron cu TVA. Cum sa nu fie din cilindri??? Desfa rotile scoate cu grija cilindrii si vezi daca se misca pe ambele parti. Din cate stiu eu cu cat se misca mai usor cu atat sunt mai uzati. Daca sunt uzati, curg... si gasesti jantele de pe spate, dupa un drum scurt, pline de lichid de frana. Nu fa improvizatii si daca un sistem lucreaza... nu incerca sa-l faci sa mearga mai bine. Daca nu ai frane pe spate, mai sunt cateva cauze... cablu de mana caruia i s-a ars aparatoarea, si nu-l mai lasa sa se miste liber ar fi una dintre ele dar doar la frana de mana. Vezi ca intre ferodouri ai niste sisteme de reglaj de tip - surub piulita cu crichet. Incearca sa lucrezi acolo, sa vezi daca nu e uzat filetul si scapa. Bafta!
tynn
Si eu am avut pb cu nenorocitele de frane spate pe tamburi. La mine sunt sistem Bendix. Daca ai pierderi de lichid de frana, nu incerca sa schimbi doar garniturile la pistonasele de la cilindrii receptori ca nu rezolvi nimic. O sa curga din nou in scurt timp. Daca sunt probleme acolo, remedierea se face exclusiv prin inlocuirea lor.
Daca ai inlocuit cilindrii receptori (si eventual saboti daca sunt uzati) si tot nu tin franale pe spate, problema este sigur din sistemul de autoreglaj, care este cam prost de fel. Ar fi bine sa schimbi si acel mecanism.
Pompa centrala de frana las-o spre final, e cel mai putin probabil sa fie ea de vina.
Tot ce ti-am scris tine de experienta proprie acumulata de cand am masina ( cred ca am umblat de vreo 10 ori la franele alea spate...).
Apropo, daca vrei sa stii sigur de cine sunt facute franele tale spate ( Bendix sau Lucas), da jos un tambur si vei gasi pe saboti marca.
BLUE R 19
Tamburii sunt o complicatie in plus...e mult mai bine cu discuri. Si cand te gandesti ca dacia 1100(R 8 & co de fapt) avea discuri si pe spate !

Au si tamburii niste avantaje se pare.


La mine scrie producatorul pe cilindri in relief, sunt Lucas. Tamburii sunt de 180.

La prima vedere cilindrii pot fi inlocuiti cu unii de dacie, daca se potriveste in principal lungimea si diametrul exterior, cat sa nu deranjeze sistemul de autoreglaj care este langa. Gaurile de prindere in taler nu stiu daca se potrivesc, insa alea se rezolva usor. A...nu ma pot pronunta nici pt racordul conductei. Evident o problema ar fi ...CKalitatea pieselor Dacia blink.gif
dj_bonssay
Diferenta de pret este mica intre cilindri originali si cei de dacie. In plus pt cei ce au problema asta, autoreglajul este ca la Logan. Cel putin asa imi amintesc. Daca are cineva probleme cu autoreglajul sa mearga la magazine de piese auto romanesti cu autoreglajul in mana. Acelasi lucru il recomand cu cilindri. Mergeti cu piesa in mana cand cumparati de la magazine auto. Eu am probat 3 tipuri diferite pana sa-l gasesc pe cel potrivit (al 4-lea). Am inteles ca sunt 7-8 tipuri de cilindri pe non-16v. Bafta!
tynn
Baieti, va asigur eu ca piesele de Dacie nu se potrivesc de nicio culoare la franele spate R19. O data ca cilindrii receptori R19 au si functia de limitator de sarcina spate (care la Dacie este separat amplasat pe puntea spate ) si a doua oara ca sistemul de autoreglaj (cel putin cel Bendix - cum am eu pe masina ) nu seamana deloc cu cel folosit pe Logan ( produs de TRW ).
dj_bonssay
Eu zic sa mai cercetezi...
BLUE R 19
Cilindrii cu limitator !? ohmy.gif Te rog sa dai detalii
As fi uimit !

Pt adaptare cilindrul si autoreglajul nu au nimic in comun. Este important ca lungimea sa fie aceasi si grosimea/asezarea pe taler pt. a nu apasa mult in autoreglaj si sa pie capetele sabotilor bine centrate pe capetele pistoanelor.

Daca u se potrivesc cele dou gauri de prindere pe taler se mai executa probabil una. Mai trebuie sa se potriveasca racordul conductei.
vepman_ro
cilindru spate sistem Bendix are diam de 20,6mm si are incorporat in el si regulator de presiune . NU incurcati acest sistem de regulator pres cu sistemul de la dacie de pe punte care activa sau nu sistemul de franare spate functie de greutatea pe puntea spate.
Regulatorul de presiune are alt rol .de a intarzia franarea spate pt a evita deraparile smile.gif
dj_bonssay
QUOTE(vepman_ro @ 17 Oct 2010, 17:38)
cilindru spate sistem Bendix are diam de 20,6mm si are incorporat in el si regulator de presiune . NU incurcati acest sistem de regulator pres cu sistemul de la dacie de pe punte care activa sau nu sistemul de franare spate functie de greutatea pe puntea spate.
Regulatorul de presiune are alt rol .de a intarzia franarea spate pt a evita deraparile smile.gif
*




Mare dreptate... multumesc ca ai raspuns tu:))
BLUE R 19
Nu stiam....Scuze wacko.gif ! In cazul asta inseamna ca nu mai are vreun limitator ?
Asa este si la cilindrii Lucas ?

vepman_ro
Din ceea ce stiu eu nu exista limitator pe reno identic cu cel care era pe Dacia.
Nu stapanesc f bine sistemul e franare la toate modelele R19 deci nu o lua d ebuna 100%.
dj_bonssay
deci mergi cu piesa in mana la magazin... desi sfatul meu ramane sa iei original...
tynn
QUOTE(dj_bonssay @ 17 Oct 2010, 10:16)
Eu zic sa mai cercetezi...
*


Nu am ce sa mai cercetez... am facut-o de multe ori. Am masina asta de 10 ani si o cunosc destul de bine. In intervalul asta de timp toate reparatiile si reviziile au fost facute DOAR de mine ( inclusiv schimbat distributie si reparat cutie viteze).
In concluzie se pare ca mai bine te abtii sa dai sfaturi celor obisnuiti sa faca improvizatii pe masina cu piese de Dacie si alte tziganii . Sa nu va mirati de problemele care o sa le aveti cu masina!
Dupa cum spunea si R19TSE, subscriu si eu: Renault 19 e o masina careia ii plac piesele originale.
dj_bonssay
QUOTE(tynn @ 19 Oct 2010, 09:43)
Nu am ce sa mai cercetez... am facut-o de multe ori. Am masina asta de 10 ani si o cunosc destul de bine. In intervalul asta de timp toate reparatiile si reviziile au fost facute DOAR de mine ( inclusiv schimbat distributie si reparat cutie viteze).
In concluzie se pare ca mai bine te abtii sa dai sfaturi celor obisnuiti sa faca improvizatii pe masina cu piese de Dacie si alte tziganii . Sa nu va mirati de problemele care o sa le aveti cu masina!
Dupa cum spunea si R19TSE, subscriu si eu: Renault 19 e o masina careia ii plac piesele originale.
*



Calmeaza-te ca dai in clocot si ti se arde garnitura de chiulasa.. daca citesti topicul atent ai sa vezi ca mai sunt altii de aceeasi parere, iar in legatura cu piesele de origine mi-am exprimat si eu parerea. Discutia cu "piesa in mana" a fost in legatura cu distantierele dintre ferodouri pe care nici o firma nu le are pe stoc, toata lumea le aduce la o saptamana si la 180Ron perechea, pe vreme ce se gasesc modele apropiate de pe banala dacie (ce model nu stiu)... si din cate am inteles sunt mai ieftine. Deci mai cerceteaza...
tynn
Eu te contrazic inca o data (si ultima...), deoarece sistemul de autoreglaj de la Bendix (care il am eu pe masina) nu are nicio treaba cu ce se gaseste pe orice model de Dacie. La inceput obisnuiam si eu sa caut potriviri cu modelele autohtone, insa ulterior mi-a "venit mintea la cap" si am renuntat la improvizatii.
E posibil insa ca sistemul Lucas sa fie asemanator cu cel de pe Daciile mai noi.
dj_bonssay
QUOTE(tynn @ 19 Oct 2010, 20:22)
Eu te contrazic inca o data (si ultima...), deoarece sistemul de autoreglaj de la Bendix (care il am eu pe masina) nu are nicio treaba cu ce se gaseste pe orice model de Dacie. La inceput obisnuiam si eu sa caut potriviri cu modelele autohtone, insa ulterior mi-a "venit mintea la cap" si am renuntat la improvizatii.
E posibil insa ca sistemul Lucas sa fie asemanator cu cel de pe Daciile mai noi.
*



Pai daca nu esti sigur de ce te lansezi in supozitii aiurea? doar sa ma contrazici pe mine? eu zic sa mai cercetezi si apoi sa ma contrazici...
tynn
Eu ti-as recomanda sa te mai "calmezi" tu putin si sa "cercetezi" Regulamentul forumului. Poate descoperi si tu ca:
g) Este interzisa citarea integrala a ultimului mesaj (post) dintr-un topic
tomas
Eu as zice sa nu va mai contrati ca face rau la sanatate.
Si acum sa revenim la problema noastra,eu am schimbat cilindrii din spate cu unii de Logan(din motive financiare bineinteles,dar nu va recomand)singura "modificare"pe care am facut-o a constat in majorarea pe inaltime a gaurilor de pe taler.
Nu va recomand asemenea lucru din motive lesne de inteles
-la ITP coeficient franare spate 38%(omu mi-a zis ceva de cel putin 50 %,cred ca stia ce zice)
-nu mai am franele de alta data,asa ca luati aminte.
dj_bonssay
Lasa-l pe incepator sa-mi faca reclamatie.
Bun... si acum ce faci? ai ramas cu cilindrii de Golan? 38% la fel pe ambele parti? ferodourile sunt ok? Cand ai aerisit ultima data?
BLUE R 19
Tomas, cilindrii de Logan sunt tot pt frane, trebuie sa mearga, ca doar R 19 nu e tanc.
Daca ai putut sa-i adaptezi (sa nu fie mai scurti, sau cursa pistoanelor mai scurta) fara sa incurce nimic poti scoate mai mult de 38%.

Probabil ca astia nu au regulator de presiune integrat, si cum se pare ca nu mai exista vreun limitator in circuit, efectul este ca trebuie sa blocheze instant precum fata. Asta daca nu ai cumva ABS.

Verifica aerisirea, autoreglajul, uzura sabotilor
tomas
Momentan da am ramas cu aia de golan.
La ITP fac testul de franare separat pe axe si apoi frana de mana.
Atunci cand am schimbat cilindrii am schimbat si ferodourile.
La capitolul piesa originala,nu mai incape discutie e SFANTA.
Singura diferenta marcanta,e diferenta de diametru exterior si interior intre cele doua si bineinteles,de cine le face si acea prindere mai mare la logan si o idee mai mica la reno.
Cred ca si daca le aerisesc in fiecare zi nu scot mai mult decat 38% de atata stiu romanii nostri sa faca .
Este adevarat nu e tanc dar crede-ma ca e o masina pretentioasa.
De blocat se blocheaza (se franeaza)odata cu fata dar e vorba de eficacitatea franarii de aici rezulta mai multe,intelegeti voi unde vreau sa ajung.
vepman_ro
OFF
..ce diametru are cilindrul de logan ?
Daca are un diametru diferit fata de cel original ( 20,6mm ) automat si forta de apasare pe saboti difera ( mai mare sau mai mica ) si implicit curand ve-ti termina garniturile pompei de frana.
Bun, in cazul in care are un diametru mai mic va frana inaintea rotilor din fata si imaginati-va efectele franarii doar pe spate , chiar si pt o fractiune de timp .
BLUE R 19
tomas sabotii noi franeaza mai prost decat unii rodati (nu uzati), pt ca ating tamburul mai mult cu marginile ( Sa fie oare perfect executati astia lipiti ?). Este preferabil ca la montare sa fie tesiti pe margini si mai ales la capete, plus putin frecati cu hartie abraziva mare si degresati atat ei cat si tamburii (astia doar degresati...pe interior la suprafata de frecare)
dj_bonssay
Cauciucurile pe spate cum sunt? Eficacitatea franarii nu e numai din mecanica ci si din calitatea caucioacelor...
BLUE R 19
Asta in conditii de trafic, pt ca la ITP pe rulourile alea acoperite cu tartan, care mai au si crampoane...deci cauciuc pe cauciuc si asta in absenta de pietris sau nisip, plus ca roata este afundata intre doua rulouri si astfel suprafata de contact este mai mare decat pe teren plat ....conteaza prea putin pentru relevanta testului.

Si amortizoarele sunt importante

PS
Nu cred ca tomas s-ar fi dus la ITP cu anvelopele devenite slick-uri
dj_bonssay
Oricum nu poti sa compari un cauciuc de F1 cu cele cu care se circula...
BLUE R 19
Ei, vorba vine... lise, fara profil...

Slick-uri nu se folosesc doar in F 1, la raliuri in probele pe asfalt e mult mai aproape

aliynutz_84
salutare tuturor!

am fost astazi la un service si am schimbat garniturile la cilindrii receptori si din pacate nu am rezolvat nimic. Frana spate de picior canci. ba mai mult pe dreapta imi curege lichidu de frana, ceva nu a pus bine mecanicu, am iarasi la el si am cumparat alte garnituri si tot asa si cu alea vechi nu curgea numai umezea ft. putin. frana de mana tine aia au zis ca trece la inspectie.
mentionez ca pe cilindrii nu scria nimic, nici lucas nici bosch. in interior era un pistonas mai lung si unu ft. scurt. da garniturile parca erau de acolo.

acuma nici nu stiu ce sa mai cumpar. cilindrii sau pompa centrala. trebuia sa ascult sfatul vostru si sa iau cilindrii cu totu da daca e din pompa si nu baga presiune pe circuitu de pe spate?

help! sad.gif
BLUE R 19
Un lucru este clar: cilindrii tot trebuie sa-i iai, daca nu ai rezolvat cu garniturile schimbate. Doar iti curg, nu ?

Urmareste sa-ti aeriseasca bine sistemul si sa stranga reglajul pana baga greu tamburul. Mecanismul autoreglajului desfacut, curatat filetul si uns, plus rulat de mai multe ori filetul. Sa monteze corect sistemul si arcurile. Daca nu e bun schimbat. Dupa montaj trebuie apasat de mai multe ori complet pedala pt auto reglaj (vreo 20). Sabotii sa fie buni...evident.

Pompa las-o la sfarsit, dupa ce rezolvi spatele. Fata franeaza, nu? Curge pe la pompa ?
tynn
Acelasi lucru te sfatuiesc si eu din nou: schimba cilindrii receptori cu unii noi,nu e neaparat sa fie originali Renault. Eu am pus unii aftermarket italieni ( firma no name...) acum vreo 2-3 ani nu am mai avut probleme cu ei.
Eu zic ca ai sa scapi de probleme daca ai si sabotii buni.
Sistemul de autoreglaj daca nu isi face treaba, fa reglajul manual cat sa simti ca freaca usor sabotii pe tambur ca sa iei ITP-ul si ulterior il schimbi si p'ala.
Bafta!
aliynutz_84
urasc tipu asta de masina defapt urasc renou. de fiecare data cand trebe sa repar ceva sau sa schimb ceva numai probleme plus ca piesele sunt ft scumpe si pe langa asta aceeasi piesa are o mie de modele diferite. francezii astia in fiecare dimineata cand sau trezit au scimbat ceva la masinile astea. motive:

astazi am luat cilindrii, am comandat lucas ca dupa cum v-am spus nu scrie pe cele de pe masina ce sistem sunt. 80 de lei cilindru. mia spus ca are la 60 ceva italian cum zicea si tynn, acelasi cod cu lucas. avea pe stoc lucas da numai pe o parte si am zis sa-mi dea alea cu 60. cand sa le ridic numai unu a venit. am luat ala care a venit si lucasu care il avusera pe stoc ca doar erau la fel. cand sa montez lucasu priviti in poze ce am avut io si ce am cumparat.

din prima nu au potrivit gaurile de prindere, aia sa rezolvat cu o pila rotunda si un semi. l-am montat sus am pus sabotii, cand sa bag tamburu ce sa mai intre, cilindru era mai lung cu vreo 2 mm se vede si in poza. m-am dus din nou la magazica, dim. mi-au fost spusa ca vine si celalalt italian pe la ora 14, nu a venit si nici nu mai venea ca cica a fost nu stiu ce eroare. au cautat ei pe stoc si hop au mai gasit un lacas mai scurt numai ca nu avea aerisitor, sa vezi sa nu crezi hai ca ala a potrivit cumva da tot cu gaurile modificate(poza).

am trecut la cealalta parte cu cilindru italian, la lungime era identic cu ce averam pe masina dar surpriza, nu am putu desface conduca ca cine a mai umblat acolo a distru capu hexagon de la conducta si de la cilindru si de mijlocu puntii.

m-am lasat pagubas si am zis ca acuma tot una mi hai sa iau macar pistonasele din ala nou sa le pun in ala de pe masina macar fie pistonase noi in el dar din nou surpriza, pistonasu mic era mai mare cu aproape un jumatate de centimetru mai lung ca si ce aveam io.

dracu sa le ia de piese si de renouri, pana la urma am lasat pistonu lung nou si pistonu scurt vechi si la revedere ca eram gata sa fac foc sub ea.

am vazut si pe forum, probleme cu aia pb. cu aia pb. cu puntea si sa ma .... in cine o inventat masina asta. toata masina e o problema.

cu prima ocazie ma scap de ea si am sa trec la opel ca trebuia sa fac de mult treaba asta.

gata m-am descarcat nitel. scuze ca am scris un roman.

salutare!
dj_bonssay
Acum poate intelege toata lumea de ce am spus "mergeti cu piesa in mana". Cei la care faceti comanda masoara distanta intre gaurile de prindere, diametru, grosime... intr-adevar R19 nu este pentru cei "saraci cu duhul" si decat sa o tii sa faci improvizatii mai bine iei Opel si o dai pe asta la cineva care apreciaza calitatea. Bafta multa!
R19/16v
Alinut, nu e vina nimanui ca ti-ai luat o masina pe care nu o poti intretine, nici a renoului, nici a francezului.
enache sorin
VA SALUT! MAI ESTE SI SIPSA DE EXPERIENTA! SCUZE!
tynn
Alinutz, cred ca esti si mai ghinionist de fel... Eu nu am avut niciodata probleme cu nepotriviri de piese si am schimbat destule la masina ( toata bucsaraia fata, placute, saboti, cilindrii spate etc.) si tot timpul s-au potrivit. Si nu au fost piese de origine, ci aftermarket toate.
Intr-adevar, probleme cu suruburi si piluite intepenite am avut si eu, dar e alta poveste...
aliynutz_84
QUOTE(dj_bonssay @ 30 Oct 2010, 02:12)
Acum poate intelege toata lumea de ce am spus "mergeti cu piesa in mana". Cei la care faceti comanda masoara distanta intre gaurile de prindere, diametru, grosime... intr-adevar R19 nu este pentru cei "saraci cu duhul" si decat sa o tii sa faci improvizatii mai bine iei Opel si o dai pe asta la cineva care apreciaza calitatea. Bafta multa!
*




poti sa mergi cu piesa in mana ca rar gasesti sa fie ceva pe stoc, si nu o poate masura piesa ta cu cea din poza de pe net. cilindru care era facut de italieni si avea acelasi cod cu lucas era la perfect aceasi lungime cu ce aveam eu pe masina dar pistonasu cel mic era cu 4 mm mai mare ca si ce aveam eu pe masina. umaru care inpinge sabotii era mai lung. deci am avut aceasi piesa de 3 ori pentru aceasi masina si nici una nu era la fel.

cand am mers la ala si iam zis ca nu potriveste ma auzit patronu magazinului si a zis " oooo reno?! cand aud de reno ma doare capu, aceasi piesa are o mie de modificari".

si ce vrei sa spui cu saraci cu duhul, adica r 19 e masina de lux sau cum? nu oricine isi permite un reno 19, daca zic la cineva ca am reno 19 stii ce zice? " si aiai masina?"

ce-i drept ca si am avut ghinion cu caru, de la inceput cand am luato am avut probleme cu motoru cu servo cu caldura cu o gramada. toti posesorii dinaintea mea au fost femei.
vepman_ro
femei care nu au trecut prin service tongue.gif
Si a mea a avut aceeasi soarta , pana a fiert motorul si a facut " booof" smile.gif) cu toate ca saracul bec din bord se aprinsese....dar ce mai conta o luminitza smile.gif
john reno
Salut. Interesant cum abordeaza unii colegi problema. Oare citi dintre noi care au luat R19 sau alta marca au stiut de cilindri receptori sau altele? Nu credeti ca ar fi mai bine sa ne ajutam colegii sa capete experienta in loc sa le dam peste nas?
tomas
Ar fi mult mai bine daca ar gandi toti ca tine JOHN.
sustinromania
scuze ca dezgrop dar chiar eram interesat ce a facut in continuare initiatorul
am patit si eu ce a scris dansul si daca mai are vreodata nevoie ma poate contacta - il ajut gratuit ca sa nu ziceti ca imi fac reclama ca e foarte greu cand nu ai la cine apela si nici cu finantele nu stai foarte bine...

PS se poate trece pe logan daca tinem putin cu uzina romaneasca si sunt absolut convins ca totul devine mai simplu
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.