Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 175 sau 170?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Calatorii si Intalniri > Coltul biciclistului
Muttley
Dilema asta o am din motivul urmator: prietena mea are pe bicla ei un angrenaj destul de slabut, dintr-ala cu foile prinse rigid si nedemontabil pe brate, ceva bottom-end Shimano. As vrea sa-l schimb cu un angrenaj ceva mai bun dar difera lungimea bratelor.
Cel vechi le avea de 175, asta nou de 170.

Acum... in ciuda orientarii spre "cuplu" a vechilor brate, fata e relativ mica de statura, ceea ce m-ar face sa cred ca 170 ar fi mai adecvate. Mai elocventa cred c-ar fi poza de mai jos:
[attachmentid=1627655940]
Se vede aici pozitia destul de coborata a seii si cadrul foarte mic (de 16 inchi parca).

Deci care sa ramana?
Serpico
Daca pozitia seii e reglata corect in poza (adica piciorul sa fie aproape intins atunci cand pedala este in pozitia cea mai de jos), atunci cred ca si bratele de 170 mm sunt prea lungi.
vis-a-vis
Vad ca e mare nebunie cu lungimea bratelor de angrenaj. Daca ma uit atent la diferenta aia de 5 milimetri, in capul meu nu se declanseaza nimic major. Posibil sa nu-mi dau eu seama de marea diferenta, insa parca mai repede schimb un pinion in jos sau in sus, decat sa-mi pun astfel de probleme.
Muttley
Nu, nu, saua e reglata de asa maniera incat sa poata sta pe ea cu ambele picioare pe pamant. Nu e tocmai experimentata si a vrut-o asa ca sa nu se culeaga de pe jos happy.gif
Are 1.55 inaltime, iar ca proportii are picioarele lungi pentru inaltimea ei.

Deci in concluzie ar fi mai indicate bratele de 170?
__________________________

Vizavi, ies 10 mm pe orizontala. Conteaza mai degraba dpdv pozitie pe bicicleta, solicitarea genunchilor, samd. La extrem, cu brate lungi, ar fi ca si cum ai face sfoara pe bicla. Se duce naibii si avantajul cuplului si tot.

Eu personal, la ai mei 1.85, prefer bratele de 175 fara discutie.
Serpico
Cred ca cele mai potrivite (la inaltimea de 1,55 m) ar fi probabil niste brate de 150-160 mm. Asta teoretic. Poate nu exista prea mari avantaje la trecerea la un angrenaj cu brate doar un pic mai scurte, dar eu nici nu vad vreun dezavantaj in cazul de fata (inteleg ca angrenajele oricum le ai, nu e vorba sa cumperi un angrenaj nou). Numerele de dinti sunt aceleasi? Asta s-ar putea sa conteze mai mult (daca sunt diferente intre cele doua angrenaje).
Muttley
Cele vechi (cred, uitandu-ma la o poza) sunt cu foaia mare de 44. Cea mica (probabil) de 24. Celelalte, cele cu brate de 170 au 22-32-42, deci mai bine.
Oricum ii schimb si rotile, grupul de-l are acum chiar ma enerveaza, are pinion mic de 13, ii pun cu grup de 11.

Deci mi-ai confirmat banuiala, pentru ea sunt mai potrivite bratele de 170, deci ii trec Giantu' pe Suntour happy.gif
vis-a-vis
Daca ala mic e de 13, probabil sunt pinioane pe filet, nu pe caseta. Doar alea pe caseta au pinion de 11, deci, alt butuc... implicit, alta roata.
Muttley
Are caseta. Chiar nu se vede Parallaxu' in poza? dry.gif
Oricum, ti-e lene sa citesti, am scris cu un post mai sus ca-i schimb rotile tongue.gif

Per ansamblu-i mut de pe bicla asta luata aici:
- furca fata - ii pun RockShox-ul Judy S;
- ii schimb cuvete furca de pe filet pe threadless (bine ca are cadru cu fi 28);
- evident pipa;
- i-o trec de pe canti pe V-brake;
- secventialele Alivio actuale vor fi inlocuite cu STX;
- rotile ei cu Rigida pe 36 si butuci Alivio vor trece in Rigida pe 32 si cu un design mai fain si butuci Silent Clutch pe spate si Sachs pe fata si pinioanele de care am zis mai sus;
- si angrenajul Suntour care ma pusese-n dilema din cauza bratelor.
vis-a-vis
De la mine se vede a filet...
Muttley
E caseta bash.gif
gibonu
@ Muttley

Ti-a spus si Serpico, completez si eu, referitor la pozitia pe bicicleta.
Din cate stiu eu, in vederea reglajului pentru pozitia ideala, stai in cur pe sa, cu piciorul intins si cu calcaiul pe pedala.
In felul asta se regleaza cel mai bine inaltimea sii, folosesti la maxim toti muschii si nu fortezi inutil genunchii si alte articulatii.
Bicicleta nu este motocicleta sa fie nevoie sa poti sta cu ambele picioare pe pamant.
Serpico
Zicea ca e incepatoare si din acest motiv are saua reglata asa de jos. Pentru a reduce senzatia de nesiguranta si a se obisnui progresiv cu o sa reglata corect pe inaltime, ar putea ridica treptat saua, de exemplu cu cate 1 cm la fiecare tura sau 1 cm pe saptamana/luna, pana ajunge la inaltimea corecta.
Muttley
Exact!

Vom incerca sa ridicam treptat saua. Din pacate nu mai foloseste bicicleta de cam un an, ca-i este frica de caini sleep.gif
Va trebui s-o-nsotesc eu, iar pana atunci mai dureaza.
Multumesc pentru sfaturi!

Deci raspunsul vostru final, dintre 170 si 175, este sa merg fara retineri pe 170?
Serpico
QUOTE(Muttley @ 13 Sep 2010, 11:59)
Deci raspunsul vostru final, dintre 170 si 175, este sa merg fara retineri pe 170?
*


In cazul de fata, da.
neumann
QUOTE(Muttley @ 13 Sep 2010, 11:59)
Va trebui s-o-nsotesc eu, iar pana atunci mai dureaza.

*



Aha, asta intr-adevar e greu de realizat. E mult mai usor sa ii schimbi:

QUOTE
- furca fata - ii pun RockShox-ul Judy S;
- ii schimb cuvete furca de pe filet pe threadless (bine ca are cadru cu fi 28);
- evident pipa;
- i-o trec de pe canti pe V-brake;
- secventialele Alivio actuale vor fi inlocuite cu STX;
- rotile ei cu Rigida pe 36 si butuci Alivio vor trece in Rigida pe 32 si cu un design mai fain si butuci Silent Clutch pe spate si Sachs pe fata si pinioanele de care am zis mai sus;
- si angrenajul Suntour care ma pusese-n dilema din cauza bratelor.


Eu am un an de cand am cumparat shiftere normale, si tot pe revoshift sunt (nu le-am montat). Am schimbat in schimb gumele, am pus unele de asfalt, mai usoare si mai comode. Si am testat un specialized tricross, la vreo 1000 de coco, aia da bicla...



On topic:

Eu am pedale ceva mai scurte, cred ca sunt de 170, si chiar si asa am atins cu ele de pamant cand m-am inclinat mai tare sa evit niste obstacole... Dupa mine, mai scurte, mai bune, da evident in anumite limite.

In alta ordine de idei, nu inteleg de unde faza cu piciorul aproape intins cand pedalezi. Ma tot uit la turu Frantei si acum la turu Spaniei si vad ca aia chiar tin genunchii indoiti destul de mult si la pozitia de extensie maxima a piciorului.

Personal mi se pare mai comod cu saua mai jos. Mai putina presiune asupra fundului si a prostatei wink.gif Am o sa WTB destul de comoda, chiar foarte comoda, nu se pune problema. Plus, parca e mai bine sa pui un pic si din greutatea corpului pe pedala, parerea mea.

Oricum, reglajele si le face fiecare cum crede de cuviinta.


Muttley
QUOTE(cristianco2002 @ 13 Sep 2010, 15:15)
Aha, asta intr-adevar e greu de realizat. E mult mai usor sa ii schimbi... bla bla
*


Nu-nteleg ce vrei sa spui.
Sunt plecat din tara pentru inca o lunga perioada de timp. Cand m-oi intoarce am sa ies cu ea cu bicicleta.
Deci?
neumann
exact asa, mai bine iesi cu ea cu bicla, decat sa pierzi timp cu schimbatul pieselor la bicla...
gibonu
QUOTE(cristianco2002 @ 13 Sep 2010, 16:15)
Eu am pedale ceva mai scurte, cred ca sunt de 170, si chiar si asa am atins cu ele de pamant cand m-am inclinat mai tare sa evit niste obstacole...

In alta ordine de idei, nu inteleg de unde faza cu piciorul aproape intins cand pedalezi. Ma tot uit la turu Frantei si acum la turu Spaniei si vad ca aia chiar tin genunchii indoiti destul de mult si la pozitia de extensie maxima a piciorului.

Personal mi se pare mai comod cu saua mai jos. Mai putina presiune asupra fundului si a prostatei wink.gif  Am o sa WTB destul de comoda, chiar foarte comoda, nu se pune problema. Plus, parca e mai bine sa pui un pic si din greutatea corpului pe pedala, parerea mea.

*



Referitor la pedale, vad ca inca n-ai invatat una dintre regulile de baza ale mersului pe bicicleta si anume: pedala din interiorul virajului totdeauna sta sus.
Vehiculele pe doua roti vireaza prin inclinare si, mai devreme sau mai tarziu, inclinarea devine o tendinta naturala a celui care le conduce.
Deci nu te inclini doar ca sa eviti obstacole, ci in orice viraj.
Eu am barbierit o pedala pe o coborare deoarere am inceput sa pedalez cand inca nu iesisem total din viraj.
Cred ca au iesit scantei din asfalt la cum arata pedala acum, insa nu am cazut.

Referitor la inatimea seii, citeste mai atent ceea ce au scris altii si eu.
Am spus ca reglarea seii pentru pozitia ideala de pedalat se face stand in cur pe sa si cu calcaiul pe pedala.
Cand pedalezi nu vei pedala cu calcaiul si in felul asta piciorul, la extensie maxima va fi flexat.
Tot in felul asta soliciti muschii exact cum trebuie si nu fortezi inutil articulatii, tendoane si ce-o mai fi pe acolo.
Regula asta nu am inventat-o eu, am auzit-o si eu de la altii mult mai experimentati.
Cel putin in cazul meu asta este pozitia ideala de pedalat.
marius80_eugen
1. daca aceea este pozitia normala a fetei pe bicla , acel cadru este prea mare pentru ea . Si daca mai ridica doar 2-3 cm fata de acum saua , tot va fi mare bicla pt ea .
2. clar ca mergi pe angrenaj de 170 mm la pedalier ;

Ori ii reglezi bicla bine si o inveti sa mearga corect , ori nu te mai inhami la treaba , pentru ca fata va fi dezamagita de durerile de genunchi si spate daca nu are saua reglata corect si simte ca nu e de ea pedalatul .
megane2
La ce foloseste "potcoava" aia de la frana spate?
Daca vinzi roata veche, Rigida pe 36 o iau eu, zi-mi un pret.
Serpico
QUOTE(megane2 @ 12 May 2011, 12:40)
La ce foloseste "potcoava" aia de la frana spate?
*


Rigidizeaza ansamblul cadru-frane.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.