Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Acte omologare instalatie GPL!
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Legislatie
bylexus
Buna tuturor....
Am fost azi la RAR Bihor sa omologhez instalatia de GPL, dupa ce in urma cu 5 zile am fost respins si am o nedumerire privitoare la actele care mi s-au inmanat si as dori cateva clarificari din partea acelora care au facut aceasta operatie cu RAR-u.

Asadar, din spusele lor am obtinut omologarea, dar mie mi se par prea putine insemnari in CIV, iar in Certificatul de inmatriculare nu am nici o insemnare.

Atasez doua poze cu cartea de identitatea si va rog sa-mi explicati ce e cu cele doua stampile si daca totul este in regula ca si la voi.

Deci, e totul in regula?!
De acum inainte trebuie sa port un xerox dupa cartea de identitate sau sa port originalul?!
Ce trebuie sa fac ca sa-mi scrie in Certificatul de Inmatriculare omologarea GPL?!
E problema la ITP sau cu politia daca nu mai trec omologarea in Certificat?!
Multumesc de ajutor.

*****MENTIONEZ CA LA PAGINA 2 (POZA 2) la rubrica OMOLOGARI INDIVIDUALE NU E INSEMNAT NIMIC*****
bygy007
baniuesc ca a fost schimbata si culoarea in 2008 , a doua este de la gaz se scrie seria buteliei , in talon nu se scrie nimic doar in carte nici eu nu am avut trecut nimic in talon

au fost scrise una peste alta daia apar 2 stampile
mitu2002
ciudat pentru ca eu am trecuta instalatia in talondar si in carte
bomba_11980
bylexus - la fel ca tine am si eu actele - cand i-am intrebat eu ce fac de acum in colo trebuie sa port cu mine Cartea - mi-a zis ca sunt doua optiuni:
1. Ori o trec si in talon (ceea ce nu este obligatoriu)
2. Ori port cu mine o copie dupa Carte.

Eu am optat pentru a doua varianta.
george_scala_2004
meseriasi rau...sa scrie peste altceva...normal ar fi fost ca ORICE modificare efectuata asupra vehiculului sa fie mentionata intii in carte de identitate dupa care sa se solicite un nou certificat de inmatriculare care sa corespunda cu cartea de identitate. numai ca operatiunea costa bani, timp...asa ca e buna si copia xerox de pe cartea de identitate...pina o sa vine vreun garcea sa nu doreasca sa o mai recunoasca...daca nu e legalizata !
bylexus
Ma deranjeaza faptul ca sunt scrise una peste cealalta(lipsa de profesionalism)...
La voi nu apare pe pagina 2(poza 2) inscrierea instalatiei GPL la rubrica "Omologari Individuale"!?
bygy007
la mine asta din semnatura , a avut omologarea trecuta direct in carte , iar in talon (care a fost facut dupa) nu scrie decit benzina
george_scala_2004
blink.gif wacko.gif
bylexus
va puteti uita va rog frumos in C.I.V-ul vostru sa vedeti daca este trecuta la pagina 2 (vezi poza 2) la sectiunea Omologari individuale -||-.. omologarea voastra de gpl?!
denisCT
Nu e trecut nimic la omologari individuale, e ok ce ai tu trecut, mai putin faza cu suprapusul. Eu l-am intrebat pe inginer daca trebuie sa schimb si talonul si a zis ca nu stie. Nu l-am schimbat, dar am o copie dupa CIV in masina.

PS: CIV e emis de RAR, certificatul de inmatriculare e emis de Politie, fiecare face modificari adaugiri pe actul respectiv.
marian-j
QUOTE(bylexus @ 7 Sep 2010, 16:50)
va puteti uita va rog frumos in C.I.V-ul vostru sa vedeti daca este trecuta la pagina 2 (vezi poza 2) la sectiunea Omologari individuale -||-.. omologarea voastra de gpl?!
*


Montarea instalatiei gpl pe masina nu necesita si nu face obiectul nici unui tip de omologare!Se trec datele de identificare ale instalatiei in CIV,cate un test de gaze pe fiecare tip de combustibil in parte si gata!Cam asta e(in linii mari) procedura.
De omologari,agreeri si toate celelate amanunte tehnice si legislative s-a ocupat in prealabil firma ce ti-a vandut(si presupun ca si montat)instalatia gpl in momentul cand a inceput sa comercializeze modelul respectiv de instalatie pe piata romaneasca.
Intradevar e regretabil ca mentiunea din CIV privitoare la inst. gpl s-a suprapus cu schimbarea de culoare dar acest gen de suprapuneri sunt destul de frecvente deoarece e destul de dificil de pozitionat micul spatiu din subsolul CIV in diferitele tipuri de imprimante.Nu-i o scuza dar nici cap de tara nu-i.
Daca nu-ti mentionezi gpl-ul in talon nu ar strica sa ai o copie a CIV(in nici un caz sa nu cari dupa tine originalul!!)Originalul sa-l ai doar daca vrei sa-ti mentionezi instalatia si in talon si evident atunci cand doresti efectuarea itp.
P.S.
Daca nu ma insel,in penultimul tip de talon Politia mentiona datele din CIV privitoare la inst. gpl la rubrica nr.21 "Observatii" fara sa-l mai inlocuiasca.Asa mi se pare ca am vazut la niste taximetre dar nu mai tin minte exact deoarece subiectul nu m-a interesat.La taloanele tipul nou inca nu stiu daca se poate proceda la fel.
bygy007
la mine asa a fost luata masina cu GPL de la fabrica
marian-j
Pai asa e si mai simplu intrucat ai primit de la dealer CIV-ul gata completat cu toate cele necesare.
Acuma,cat de bine sau de rau isi alcatuieste Politia actele emise nu am eu caderea sa comentez.
Oricum mi se pare ciudat ca primind,vorba aia, mura-n gura CIV-ul cu toate datele sa nu inscrie la observatii inst gpl montata de fabricant iar in alte taloane sa apara inscrisuri(mai putin importantate,dupa parearea mea) privitoare la nr. minim de locuri sau la sarcina max. remorcabila.
bylexus
Bine baieti smile.gif m-am lamurit.
Va multumesc pentru efortul depus.
ronnix
am si eu o intrebare...daca imi pun gaz pe masina, trebuie sa fac vreo omologare ceva?
p.s: masina e inmatriculata in franta
corbex
Trebuie sa faci ce prevede legea franceza.
ronnix
QUOTE(corbex @ 18 Sep 2012, 14:32)
Trebuie sa faci ce prevede legea franceza.
*


am vb cu cineva care are de 4 ani instalatie pe masina de BG si mi-a zis ca nu s-a luat nimeni de el...si l-au oprit si cei de la rar
corbex
Daca legea franceza nu cere omologare, nici un politai nu se va lua de tiune. Daca cere, iar politaiul stie, iti va lua talonul si te va trimite cu masina in Franta, s-o omologhezi.
T.rac3Er
eu am mers 2 ani doar cu mentiunea din cartea de identitate. fara nici o grija sau stress. mi s-a deteriorat talonul si am fost la preschimbare. acolo, foarte stresata tanti aia de la firma (aia capusa existenta langa fiecare sediu de pasapoarte/buletine/etc...) care proceseaza actele s-a cam inrosit ca trebuia imediat preschimbat talonul cu modificarile din CIV. si ca de ce nu am in talonul actual (cel cu defect) mentionata instalatia.
ete nah, daca nu m-a intrebat nimeni de sanatate si absolut nimeni nu m-a informat ca (RAR in mod direct, care a efectuat modificarea in CIV) trebuie sa schimb talonul doar nu sunt nebun sa arunc cu banii si timpul dupa curul lor .

mergi cu copia linistit, ca nu te intreaba nici drq de sanatate.
Val3ntin0
Nici pe mine nu m-a intrebat nimeni, nu mi-a zis nimeni sa schimb talonul, am copie dupa carte in masina si gata. Ideea cu trecerea pe carte este obligatoie pentru a se putea face ITP-ul. Acolo nu are voie practic sa iti dea ITP-ul ok pe talon daca nu ai trecut in carte si instalatia gpl omologata la RAR.
Minel
Sper sa primesc un raspuns de la voi ... eu locuiesc de ceva timp in Cj (datorita serviciului ) si mi-am montat aici , in Cj .. instalatie GPL omologata,etc... intrebarea mea

Pot merge la RAR pt a fi trecuta in carte in Cluj , daca eu sunt domiciliat in Resita , jud. C-S ...... ? ......este vreo problema .. unsure.gif
betamax
Da. Nu.
yoncv
Exista vreun termen limita pana la care trebuie inscrisa instalatia GPL in CIV?
Eu o am de vreo 3 saptamani si am auzit ieri ca daca n-o inscrii in max. 2 sapt. iei amenda. E adevarat?
drakuxxx
Nu exista nicio limita. Trebuie sa o omologhezi pana expira ITP-ul.
yoncv
Intreb tot aici, desi e putin off-topic: am vazut recent la TV ca masinile cu instalatie GPL n-ar avea voie sa intre in parcarile subterane. E adevarat? In alte tari (Austria, Germania) cum e? Ca la vara s-ar putea sa parchez si pe sub pamant...
george_scala_2004
...nici in pasaje... blink.gif sad.gif wacko.gif

niste idioti: in loc sa se conformeze normativelor (apropo legile sin facultative, in Romania ?) prefera sa interzica accesul...

QUOTE
  Art. 48. - (1) Parcarea autoturismelor alimentate și cu gaze petroliere lichefiate (GPL) este admisă în tot parcajul sau numai în spațiile amenajate pentru aceasta, dacă sunt îndeplinite cerințele specifice prevăzute în prezentul normativ.
   (2) În cazul în care parcarea autoturismelor alimentate și cu GPL este admisă numai în spații amenajate în acest sens, respectarea cerințelor specifice este obligatorie numai pentru zonele respective.

   Art. 49. - În parcajele sau zonele unde se parchează autoturisme care funcționează și cu GPL este obligatorie prevederea instalațiilor fixe automate de detectare a scurgerilor de GPL, proiectate, executate și întreținute potrivit prevederilor SR EN 50073 sau ale reglementărilor echivalente în statele membre ale Uniunii Europene, instalații care trebuie să asigure îndeplinirea următoarelor cerințe:
   a) detectarea scurgerilor de GPL de către o instalație fixă, automată, echipată cu detectoare de GPL;
   cool.gif amplasarea detectoarelor de GPL la maximum 0,15 m de pardoseală, în zone care sunt ferite de curenți de aer și de lovituri;
   c) dispunerea detectoarelor, în funcție de performanțele lor specifice, în tot parcajul sau în zona stabilită pentru parcarea autoturismelor alimentate și cu GPL.
   Art. 50. - (1) Instalația de detectare a scurgerilor de GPL trebuie să fie conectată cu centrala de detecție și semnalizare a incendiilor.
   (2) În timpul detectării simultane a prezenței GPL și parametrilor incendiului (fum, temperatură etc.), instalația de ventilare trebuie să asigure debitul cel mai mare prevăzut pentru spațiul respectiv.
   (3) Dacă instalația de detectare a scurgerilor de GPL este conectată și cu centrala de detecție a monoxidului de carbon, în timpul detectării simultane a prezenței GPL, monoxidului de carbon și a parametrilor incendiului, instalația de ventilare aferentă spațiului respectiv se dimensionează pentru debitul cu valoarea cea mai mare.
   Art. 51. - (1) La detectarea scurgerilor de GPL este obligatorie acționarea automată a sistemelor optice și sonore de alarmare a utilizatorilor.
   (2) Semnalele de alarmă trebuie să fie percepute din orice loc din parcaj și să nu fie confundate cu alte semnale.
   (3) Semnalele sonore trebuie să poată fi auzite din afara autoturismului în condiții normale de ventilare.
   Art. 52. - (1) Este obligatorie prevederea instalației de ventilare mecanică, care să asigure debitul de 0,003 m3/s pentru fiecare m2 de suprafață utilizată pentru parcarea și circulația autoturismelor alimentate și cu GPL.
   (2) Ventilarea trebuie să pornească în maximum 15 secunde de la detectarea scurgerilor de GPL și să acopere zona respectivă de parcare.
   (3) Instalația de ventilare trebuie prevăzută cu cel puțin două unități de ventilare identice, care să asigure debitul prevăzut la alin. (1), iar în caz de defect al unei unități să pornească automat cealaltă.
   Art. 53. - (1) La atingerea valorii de 10% din limita inferioară de explozie a amestecului de GPL cu aerul, sistemul de detecție trebuie să activeze automat pornirea sistemului de ventilare și a sistemului de alarmare a utilizatorilor.
   (2) În caz de semnal de defect al instalației de detectare a scurgerilor de GPL, sistemul de ventilare trebuie să pornească în regimul prevăzut la art. 52, iar reparațiile trebuie realizate imediat și corespunzător.
   Art. 54. - (1) Se asigură obligatoriu alimentarea din două surse electrice, de bază și de rezervă, a instalației de detecție a scurgerilor de GPL, a instalației de ventilare mecanică și a instalației de alarmare a utilizatorilor.
   (2) Sursa electrică de rezervă a instalației de ventilare mecanică trebuie să asigure o durată de funcționare a instalațiilor de minimum 60 de minute și o durată de comutare de cel mult 60 de secunde.
   Art. 55. - (1) În tabloul electric general de distribuție se asigură circuite independente de alimentare a instalațiilor de ventilare mecanică, de detectare a scurgerilor de GPL și de alarmare a utilizatorilor.
   (2) Tabloul electric general de distribuție și tablourile secundare de distribuție echipate cu întreruptoare pentru alimentarea cu energie electrică a instalațiilor de siguranță se marchează cu plăcuțe de avertizare.
  Art. 56. - (1) Parcajele subterane care nu îndeplinesc cerințele prezentului normativ privind parcarea autoturismele alimentate cu GPL se marchează la intrări cu panouri și indicatoare vizibile de interzicere a accesului acestor autovehicule.
   (2) La intrări și în interiorul parcajelor care îndeplinesc cerințele prezentului normativ și în care este admisă staționarea autoturismelor alimentate cu GPL se prevăd indicatoare corespunzătoare.


http://forum.pompierii.info/subiect-normat...tru-autoturisme
[attachmentid=1627942389]

ca sa nu mai zic ca toate instalatiile gpl sunt dotate cu multivalva...iar incercarile realizate de diversi producatori si laboratoare demonstreaza siguranta in exploatare a acestui tip de instalatie...mai degraba ia foc rezervorul de benzina decit sa explodeze cel de gpl...pe youtube sint destule filmulete pe aceasta tema...
espacern
Nu ai voie sa parchezi in parcarile unde este clar semnalizat asta.....prin semne distincte de circulatie!
Prin tarile straine se accepta prin parcarile subterane si GPL daca rezervorul este dotat cu supapa de siguranta.

@+
Maskatu
In parcarile subterane ce apartin magazinelor cora, este interzisa intrarea masinilor ce au instalatii gpl. Am vazut semn special pentru asa ceva.
paradox_utopic
luna asta am pus gpl pe masina..

cand am primit actele,am fost informat ca trebuie

trecuta in carte la RAR pana expira ITP-ul (sep2015 in cazul meu)

official:o luna de la montaj,dar nu exista lege care sa amendeze asta

in afara ca probabil o sa te "certe" vreun zelos de la RAR nu au ce-ti face
Laurentziu83
Eu am omologat instalatia de pe fosta masina dupa aproape 2 ani si nu a comentat nimeni nimic.
cris06
Normal, ca-ti expira ITP-ul. Altfel, nu puteai face ITP fara inscrierile in CIV ale instalatiei.
Laurentziu83
De fapt am trecut-o in carte la terminarea leasingului, cand mi-a venit cartea de la firma de leasing, la momentul la care i-am facut si autentificarea in vederea inmatricularii pe numele meu. Cu ocazia asta, instalatia a fost trecuta si in certificatul de inmatriculare. ITP-ul l-am facut la o luna dupa emiterea noului talon.

Nu mi-a zis nimeni de la RAR nimic de faptul ca am mers aproape 2 ani cu instalatia neomologata. Bine, la un control RAR, as fi putut avea probleme.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.