Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schema electrica
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
fan peugeot
Buna ziua,

Ma poate ajuta cineva cu o schema electrica pentru masina descrisa?

Problema este cam asa. De ceva timp, nu a mai functionat ventilatorul radiatorului pe prima treapta. Nici o problema, pornea direct pe treapta 2. Toate bune si frumoase, dar intr-o zi nu a mai indicat nici temperatura apei. Asta este, ma ocup de el cand am timp. Una peste alta, nu a mai functionat ventilatorul nici in treapa 2. Pornea numai cu AC-ul si mergea ok. A venit vremea cand nici cu AC-ul nu mai vrea tot timpul unsure.gif

Am schimbat senzorul de temperatura de la termostat (cu toate ca sunt sigur ca si primul eta bun). Ambele aratau pe tester aceeasi temperatura si din cate am citit nu este decat unul singur (la senzor ma refer).
Am schimbat grupul de pornire GMR, sau cum se numeste, cel care este pozitionat pe radiator. Nici o treaba.
Releul l-am verificat. Din cate mi-am dat seama, pe unul dintre pini trebuie sa vina un plus de la calculator, sa-i spuna cand sa deschida. EEE...plusul asta nu venea. M-am uitat la culoarea firului, am luat unul din mufa calculatorului, l-am verificat daca ala e responsabil de plusul meu (ala lipsa), am facut un strap (sau cum se scrie, ca nu stiu).
A functionat, doar ca da drumul la ventilator la 98 de grade, pe prima treapta. Pe loc merge bine, deschide, daca dau drumul la AC, pleaca ventilatorul mai tare, dar in mers, mai ale in Bucuresti, se incinge si imi apar in bord martorii cu stop si cel cu motorul tot cu stop.

Ca sa nu va mai plictisesc, am nevoie de schema electrica de la computer (de la mufa aceea cu o puzderie de pini si fire) si de la circuitul electric de racire (sau cum se numeste).

Va multumesc anticipat.
Sa aveti o zi usoara.

24 Aug 2010, 08:52:
O fi secret de corporatie? Este asa de greu sa-mi parvina si mie asa ceva?
Se vand aceste scheme? Eventual cumpar, dau bere, etc...
FysGSM
de unde esti?
fan peugeot
Din Bucuresti
romeo3108ro
daca mai astepti pana vin din concediu iti pot rezolva problema,scheme nu o sa gasesti in format electronic
fan peugeot
QUOTE(romeo3108ro @ 24 Aug 2010, 10:45)
daca mai astepti pana vin din concediu iti pot rezolva problema,scheme nu o sa gasesti in format electronic
*



saru'mana.
astept, ce sa fac. pana atunci ma uit ca boul pe la fire si-mi dau cu presupusul ohmy.gif
nu-i neaparat nevoie sa fie format electronic. daca e carte se poate scana, copia si trimite pe fax, fotografiata, daca e vre-un programel ceva, un print screen, orice... Schema desenata de mana pana la urma si tot e buna. plange.gif

25 Aug 2010, 10:19:
Am rezolvat.
Va multumesc.
romeo3108ro
cablaj intrerupt sau releu busit?
fan peugeot
QUOTE(romeo3108ro @ 25 Aug 2010, 10:27)
cablaj intrerupt sau releu busit?
*




releele erau bune ca le verificasem. 12 fire au fost intrerupte. s-a busit bateria si a curs acid pe acolo, afectand (in timp) cablajul. (este vorba de portiunea de sub baterie in fata masinii)
acum merg toate impecabil valuri.gif
hathazy
pt cei interesati mai jos am atasat o modesta schema electrica a termocuplei:


releul este cu 4 sau cinci piciorute, care are rolul de intrerupator

una din piciorute este alimentat constant 12 V, iar una este la masa, cand piciorutul care este paralel cu masa este alimentat la 12 v releul inchide circuitul adica tensiunea care vine de la baterie va merge la electroventilator


posibile probleme:1 releu dus(rare cazuri), 2 bulb dus (majoritatea cazurilor), fire intreurpte, sau ventilator dus


bulbul are rolul tot de a inchde circuitul astfel cand apa ajunge sa 90 grade da comanda releului sa inchida circuitul sa alimenteze ventilatorul

la motoarele care au 2 viteze la termocupla in bulb intra 3 fire 1 alimentare constanta 12 v (cel rosu de regula), 2 care conduc 1 releu 2 bloc rezistente care se afla pe carcasa ventilatorului
Vallybz
Salut! Ca sa nu mai deschid alt topic, are cineva schema electrica de la ceasurile de bord? Ma interseaza mai exact care fir este "-". Am impresia ca nu mai face masa corect si vreau sa mai trag un fir de la la minusul bateriei direct pana la ceasurile de bord. Multumesc!
espacern
La pinul 24 din contactorul aflat in dreapta de culoare gri.
Vallybz
Mersi mult de tot
Vallybz
O idee care e minusul de butoanele geamurilor de pe partea șoferului?
radunre
Gasesti manuale service pe partea electrica aici:
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=258...dpost&p=4585414

Am urcat o arhiva cu tot ce am in "Renault_Wire_Diagrams_Visu.rar" sau in Megane I sunt cateva din 1999.
Vallybz
Multumesc! Sper sa ma descurc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.