Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reconditionat caseta de directie servo
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25 > Renault 25
Pages: 1, 2
MariusTM
Intrebare: a reusit cineva sa-si reconditioneze caseta de directie? E vorba de modelele cu servo, cu probleme de etansare.

Eu am doua, insa amandoua curg.
Am dus una la cineva care se ocupa cu reconditionari, insa nu a reusit sa monteze semeringul central. Ca atare va trebui sa incer sa o fac eu, sau sa o duc la altcineva.
turbodxman
Era o firma in Targoviste care se ocupa cu reconditionari casete de directie (servodirectie).
Acolo si-a reconditionat caseta de directie un coleg de forum cu ceva ani in urma.
Cauta in cadrul acestei sectiuni un topic in care e vorba de asa ceva si vei gasi un numar de telefon al acelei firme (ei l-au postat).
Pont pt usurarea cautarii: Nick-ul acelui coleg e "B 14 JMF" wink.gif

Succes!

P.S: Poti sa ma ti la curent cu progresele facute (coduri simeringuri, ...)
trami
In caseta de renault 25 este f dificil sa montezi simeringul central, exista multi reparatori de casete care nu reusesc, dar asta nu inseamna ca e imposibil.
turbodxman
Raspunsul a venit tocmai din partea celor pe care ii recomandam.
Ai avut noroc wink.gif

Succes!
Petry
QUOTE(trami @ 4 Aug 2010, 21:21)
In caseta de renault 25 este f dificil sa montezi simeringul central, exista multi reparatori de casete care nu reusesc, dar asta nu inseamna ca e imposibil.
*



Salut!
Daca tot ai intrat in topic spune si pretul unei casete reconditionate de firma ta cu a noastra la schimb.
Multumesc!
trami
Nu am casete de R25, iar o reparatie costa cca 900 lei.
MariusTM
Da, am dus caseta la cineva, dar mi-a dat-o inapoi; nu a reusit sa-i schimbe simeringul central sad.gif
trami
E un simering special si nici nu cred ca l-a avut. Nu intra in nici o alta caseta si nici nu se gaseste la tot pasul.
tutu
As vrea sa zic si eu doua vorbe depre bani si preturi si nu numai.
Si eu ca multi alti colegi de forum as avea nevoie de o reparatie la caseta de directie. O REPARATIE DOAR ! Dar pretul prohibitiv care se cere pt aceasta manopera ( e adevarat ca se monteaza in caseta si un kit de reparatie care este nou ) este foarte mare. Nu vorbesc doar de o anume firma aici, ci de preturile care le cer toate service-urile care fac aceasta reparatie. De ce spun astfel si va rog sa judecati si voi:
Acum cateva luni mi-am schimbat motorul la masina intr-un service autorizat , firma SRL. Pretul care mi s-a cerut... 900 Lei.Care inseamna inlocuirea ansamblului motor cu totul, totul ( motorul in sine ) + manopera +garantie legala + reglajele , astfel ca sa fie clientul multumit.
Cu alte cuvinte- comparatia este intre complexitatea repararii unei casete de directie servo si inlocuirea unui motor cu toate anexele asa cum spuneam mai sus!
Voi ce credeti , acuma care este pretul corect ?
turbodxman
@tutu: Aveti dreptate, dar se speculeaza faptul ca sunt rare casetele de directie sh in stare buna (care sa fie etanse) iar cele noi (de pe stock) costa mult mai mult decat reparatia uneia uzate (nimeni nu isi permite una noua, la noi cel putin).
Asta este.
Traim intr-o lume in care totul se speculeaza. sad.gif
Se cere cat mai mult posibil. mad.gif
trami
QUOTE(turbodxman @ 5 Aug 2010, 20:59)
se speculeaza faptul ca sunt rare casetele de directie sh in stare buna iar cele noi (de pe stock) costa mult mai mult decat reparatia uneia uzate (nimeni nu isi permite una noua, la noi cel putin).
Asta este.
Traim intr-o lume in care totul se speculeaza.  sad.gif
Se cere cat mai mult posibil.

Multumesc ca ai deschis discutia.
Se cere un pret pe masura. Pentru mine ca reparator mi-e MULT, MULT mai convenabil sa repar trei casete de vectra b decat una de re 25 VECHE si DEZASTRUOASA, mai ales ca trebuie sa dau aceeasi garantie, iar kitul de reparatie pentru cea de re 25 e mult mai scump si mult mai pretentios de montat, poti strica 2-3 kituri pana sa-ti iasa treaba. Cei ce n-au experienta in treaba asta pot strica foarte simplu si vreo 2-3 casete, asa ca faceti o socoteala inainte de-a vorbi.
Nu e nici o speculatie si de cele mai multe ori casetele de pe masinile vechi au cele mai mari preturi. Daca vreti un exemplu, caseta de Alfa 75 de prin anii 80 e una din cele mai scumpe, ca reparatie ma refer, ca una NOUA nu se mai gaseste, asa cum nu se mai gaseste nici pentru voi, R25.
turbodxman
@trami: Nu voi intra in polemica.
Nu sunt singurul care si-a exprimat opinia despre pret.
Ramane la latitudinea fiecaruia decizia.

Numai bine tuturor! wink.gif
enache sorin
Toata stima pentru (reparatori),cand ajunge saracul om la voi,parca ajunge la DUMNEZEU,dar cand pleaca i i pare rau ca a trecut pe la voi. PTR.MESERIASI !!!!
trami
QUOTE(tutu @ 5 Aug 2010, 20:52)
Acum cateva luni mi-am schimbat motorul la masina intr-un service autorizat , firma SRL. Pretul care mi s-a cerut... 900 Lei.Care inseamna inlocuirea ansamblului motor cu totul, totul ( motorul in sine ) + manopera +garantie legala + reglajele , astfel ca sa fie clientul multumit.

Ti-au schimbat un motor vechi cu unul sh, unul reconditionat sau unul nou 0 km? Ar fi util sa specifici! Totul a costat 900 lei cu motor si montaj? Si garantie? Si ulei?

QUOTE(tutu @ 5 Aug 2010, 20:52)
Cu alte cuvinte- comparatia este intre complexitatea repararii unei casete de directie servo si inlocuirea unui motor cu toate anexele asa cum spuneam mai sus!
Voi ce credeti , acuma care este pretul corect ?

Nu se compara, scuza-ma!

<span class='edit'>5 Aug 2010, 22:17:</span>
QUOTE(enache sorin @ 5 Aug 2010, 21:57)
Toata stima PTR.MESERIASI !!!!
*


Daca taceai... nu erai off-topic
Nu te cheama nimeni sa postezi aiurea!
Si eu am o masina din 91, dar mi-o repar singur sau nu ma plang de preturi.
tutu
Hai sa mai adunam cateva opinii sau experiente personale, dar pe un ton civilizat...
Da, acum ii raspund lui Trami - pretul care mi s-a cerut includea un alt motor cu anexele aferente , identic cu al meu, dar SH oferit si montat cu garantie,asa cum am mai spus si mai sus.
Motorul vechi, care s-a demontat a ramas la client.
Uleiul si filtrul de ulei au intrat deasemenea in pret. Antigelul l-am avut eu separat .
Petry
Oare de ce la noi in Romania se cere mult mai mult decat face?Tot timpul ne raportam la preturile din occident dar cei care cer uita sau se fac ca nu stiu ca noi Romanii facem eforturi supraomenesti pentru a face fata costurilor de intretinere a unei masini fie ea R25 sau orice alta marca care nu se mai produce si faptul ca veniturile noastre sunt mult mai mici.
Eu cred ca are legatura cu bunul simt si cu nepasarea care ne caracterizeaza.Adevarul este ca nimeni nu ne obliga sa pastram aceste masini in stare de functionare ba chiar ne incurajeaza sa renuntam la ele.
Am norocul(financiar) ca inca mai pot tine aceasta masina in viata si am gasit un service care nu-mi ia pielea de pe mine cand ajung la ei.Ultima oara cand am fost la ei au lucrat o zi si jumatate la masina(shimbat simeringul de la distibutie, de la volanta,unde s-a dat cutia jos,schimbat un pivot,s-a etansat palierele si baia de ulei, schimbat antigelul,schimbat carbunii la electromotor,spalat cu benzina de la ei cutia de viteze si tot ce a fost murdar de ulei si binenteles punerea distributiei la loc).Manopera= 350 lei noi
Scuze pentru off-topic dar era vorba de comparatia intre pretul cerut pentru reparatia unei casete de directie si pretul pentru alte reparatii unde cred ca se munceste mai mult.
O zi buna!
R19/16v
Da' eu nu inteleg care va e problema. Pretul il stabileste vanzatorul. Nu va convine, nu platiti. Nu va puteti descurca altfel - aveti 2 solutii: renuntati la masina sau platiti pretul cerut de reparator.
Daca va inchipuiti ca reparatorul cere multi bani doar de amorul artei, faceti repede o reprofilare profesionala, apucati-va toti de reparat casete si faceti-va voi preturile.

Va recomand sa reveniti la caseta si reconditionarea acesteia, nu la preturile practicate de diferiti reparatori.

P.S. N-am nicio treaba cu trami, n-am colaborat niciodata cu ei si sper sa nu fiu vreodata nevoit s-o fac (am avut noroc de o caseta buna la R19).
turbodxman
@Petry: ai perfecta dreptate!

@R19/16v: Intr-o economie de piata, asa cum ar trebui sa fie si la noi, PRETUL ESTE STABILIT DE RAPORTUL DINTRE CERERE SI OFERTA! (IN ACEST CAZ DE RAPORTUL DINTRE PRESTATORUL DE SERVICII SI CLIENT!) NU ASA CUM E LA NOI, DOAR DE CEL CARE PRESTEAZA SERVICIILE excl.gif
IN ACEST CAZ E IMPUNEREA PRETULUI icon_mrgreen.gif
E anormal asa.
Daca prestatorii de servicii nu ar mai avea clienti, ar avea 3 variante: scad pretul pentru a nu intra in faliment, il mentin si pierd totul sau se reprofileaza.
Daca nu era provocata criza, asistam in continuare la prosperitatea acestor exploatatori din industria auto si nu numai care prosperau pe buzunarul nostru. Noroc ca i-a mai adus cu picioarele pe pamant pe unii din ei icon_mrgreen.gif
Aici ma refer si la cazul repararii casetei de directie.
R19/16v
Lasa-ma cu teoria ca o stiu prea bine, dar nu teoria repara masina.
Din cunostintele mele singurul "prestator de servicii" care sa-ti repare caseta este trami.
Poti spune ca are un mic monopol, daca vrei, dar asta e...
vistike
Prin ungaria exista multe firme care se ocupa de reparatii servo. Am gasit un site unde pretul este 32000-40000 Ft, garantie 1ani, mai scrie pe site ca daca cineva duce caseta de directie din alte tari reparatia dureaza max 3-4 ore.
tomas
Pai si cu totul la cat duce reparatia(40000 de forinti+drum)???
vistike
Am vrut sa dau numai un exemplu ca acolo sunt mai ieftine astfel de reparatii.
smile.gif
Petry
Si din pacate noi stam foarte bine la teorie, practica si realitatea ne depaseste.
nik01
la primul r25 si eu m-am lovit de problema cu reparatul casetei si mi s-a parut mare pretul practicat de trami dar uitati ce este foarte important.
cand trami repara caseta risca sa intre in puscarie daca se intampla ceva fiindca de caseta depinde viata voastra si a altora din trafic,spun asta fiindca eram si eu tentat sa mi-o repar singur.
daca se caleaza motorul in mers sau ramai pe dn ca nu mai merge distributia nu-i problema dar ce te faci la 110km/ora cand ramane caseta blocata virata stanga?
de aici pretul mare,depinde viata voastra si a familiei de asta,pe de alta parte nu ar fii mai bine daca am invata meserie si am reusi sa o reparam cu primul chit si sa coste 300 ron?
inteleg sa strici chituri cand te apuci de afacere dar s-a strici 3 chituri la caseta nu este normal ca eu, client,sa suport pagubele.
este ca si cum as schimba un pivot la pret de 3 .
asa ca noi ramanem cu ele stricate dat fiind pretul mare si preferam s-a schimbam masina cu totul si serviceurile cu clienti putini si saraci aia care mai sant li se ia si hainele de pe ei .
trami
QUOTE(MariusTM @ 30 Jul 2010, 16:17)
Intrebare: a reusit cineva sa-si reconditioneze caseta de directie?
Am dus una la cineva care se ocupa cu reconditionari, insa nu a reusit sa monteze semeringul central.

Eu inca sustin ca nu orice firma care se ocupa cu reconditionari poate repara o caseta de R25. In Italia stiu firme care nu repara modelul asta de caseta, despre unguri insa nu stiu nimic.
Monopol nu detin, reparatori sunt destui si-n TECDOC, cum ar fi Spidan, URW, LIZARTE, GENERAL RICAMBI, etc, la fel si importatori de la ei, poate va aduc o caseta reparata si le dati una defecta in schimb + vreo 3-4 sute.
nik01
spune-ti ca se monteaza greu semeringul central,doar de aici rezulta complexitatea lucrarii?
se poate o schita ,poza ceva ,sa ne consultam ce este de facut sa poata fii montat?
cred ca nu este extraterestru ,tot de mana de om este facut.
fabrica cum il monteaza?poate ne ajuta vreun template ,o scula ajutatoare ceva,facem o schita ,piesa pe strung si gata montam semeringul.
trami,te respect pentru faptul ca esti printre putinii din romania care se baga sa repare casete de 25,asta am aflato singur cand vroiam sa repar caseta la masina veche,ce am spus mai devreme nu s-a vrut a fii suparator pentru tine dar este purul adevar.
eu cu 1000E am schimbat masina si am scapat de problema casetei ca ma imbolnaveam de nervi vazind urme pe asfalt in fata blocului in forma de semicerc pe unde parcam masina .
tutu
Ptr. VISTIKE : Poti sa imi comunici vreun site sau o adresa de la vreun service de reconditionat casete de directie din Ungaria ? Daca ar fi din zona orasului Szeged sau Debrecen chiar ar fi bine fiindca e aproape de Ro.
trami
Mai tutule, vreau numai sa-ti deschid putin ochii, ce mai conteaza ca e Debretin, Szeged sau Budapesta? Ce conteaza e garantia si cu ce cheltuieli ti-o rezolva sau daca ti-o rezolva, altfel ajungi sa dai de 2 -3 ori cat face. Si chiar face? Tu crezi ca daca te-ai dus pana in szeged si ai dat banul ai rezolvat si problema? Sa fim seriosi!

25 Aug 2010, 23:12:
QUOTE(nik01 @ 8 Aug 2010, 06:07)
trami,te respect pentru faptul ca esti printre putinii din romania care se baga sa repare casete de 25,asta am aflato singur cand vroiam sa repar caseta la masina veche,ce am spus mai devreme nu s-a vrut a fii suparator pentru tine dar este purul adevar.

Nu ca sa ma laud, dar eram unica persoana dintr-o firma straina care putea repara orice caseta cu servodirectie hidraulica. Acum m-am puturoshit si fac nazuri, nu-i deloc suparator!
R20
I'm bad, but not enough.

@(but not enough)
Salutare,
Sunt nevoit sa recunosc ca reconditionarea unei casete de directie nu este la indemana oricui. Sunt necesare SDV-uri specifice si cunostinte temeinice in domeniul etansarilor. Oricum, celor ce inca cred(vezi cazul meu) ca se poate reconditiona o casata in parcarea din spate blocului le recomand sa nu-si iroseasca timpul; mi l-am irosit eu suficient, si sper sa nu fi fost in zadar. In viitorul apropiat voi incerca sa incropesc un topic-workshop dedicat casetelor folosite pe R25.

@(I'm bad)
Sunt in continure dezamagit ca:
- Multi forumisti se multumesc doar cu ciugulitul informatiilor, fara a se implica in vre-un fel.
- Domnul Trami posteaza in aceasta sectiune doar in ideea unui castig. Pacat - mare pacat. Daca eram in situatia dansului ofeream toate datele necesare reconditionarii unor astfel de casete(R25), avand in vedere ca au ramas foarte putine masini, acestea fiind in posesia unor oameni pasionati care nu dispun de venituri car sa -l imbogateasca sau macar sa-l bucure. Iar daca tanjeste la cei 900Ron oferiti in situatii de criza de catre putinii "nababi" posesorii de R25... nu am cuvinte.
In alta ordine de idei, daca eram moderatorul acestui forum il limitam(trimiteam) doar la sectiunea "bursa". De ce? Pentru ca regulamentul prevede acest lucru.

Va dorec tot ceea ce-mi doresc si mie, adica...
Toate cele bune!
trami
QUOTE(R20 @ 15 Sep 2010, 00:32)
reconditionarea unei casete de directie nu este la indemana oricui. Sunt necesare SDV-uri specifice si cunostinte temeinice in domeniul etansarilor.

R20, bine-ai revenit, in cei 2 ani cat mi-ai lipsit ti-ai dat seama!
QUOTE(R20 @ 15 Sep 2010, 00:32)
Domnul Trami posteaza in aceasta sectiune doar in ideea unui castig.

Nu, este muritor de foame daca mai posteaza in aceasta sectiune.
R20
Domnule Trami, cum stiti prea bine eu mi-am dat seama de ceea ce se-ntampla cu mult timp inainte( de prin '92, cand apelam la asa-zisi specialisti in casete de directie). Ceea ce recomand eu forumistilor este sa nu se lupte cu morile de vant, caci nu "complexitatea" casetei este problema, ci incompetenta crasa si fripturismul de care te lovesti in Romania in toate domeniile. Orice om cu o inteligenta medie si putina indemanare poate repara o astfel de caseta, dar:
1. SDV-urile au devenit inaccesibile deoarece nu mai gasesti meseriasi care sa stie sa se joacecu un strung sau o freza. Majoritatea au devenit roboti comozi( atat d.p.lor.d.v cat si d.p.d.v al celor ce-i exploateaza), nemaidorind sa-si activeze sinapsele in vederea propriei evolutii(adica nu-si mai bat capul).
2. Cunostintele temeinice in domeniul etansarilor sunt necesare tot din cauza incompetentei celor ce se pretind specialisti in domeniu, caci daca nu le ai te alegi numai cu tepe ordinare. Va spun din experienta ca m-am dus la o firma specializata in comercializarea elementelor de etansare iar cei cu care am vorbit(vanzatorul si superiorul acestuia) nu aveau habar ca exista simeringuri radiale si axiale sau cu alte forme decat cele pe care le comercializau ei. De, traim in Romania devenita capitalista, ... si asta ne imbecilizeaza continuu. Daca eu nu aveam cunostinte in domeniul respectiv cumparam - cu buna credinta- ceea ce mi se oferise si munceam inutil. In mod normal nu ar trebui sa ai cunostinte avansate in domeniile care nu te intereseaza, caci se presupune ca cei carora te adresezi la nevoie si care activeaza in acele domenii le au cu varf si-ndesat. Firesc ar fi fost ca un oarecare, poet sau filosof, atunci cand se duce la o firma specializata, sa spuna doar ce-si doreste; iar firma respectiva sa fac tot posibilul pentru a servi respectivul client cu produsul necesar doleantelor acestuia.

Deci, domnule Trami, vreti sa intram in amanuntele afacerii dv.?
Eu nu contest priceperea dv., ci doar modul in care ati fructificat oportunitatile: aceea de a fi capatat experienta pe seama celor ne-experimentati si cea prin care ati gasit furnizorul de componente inaintea multor competitori.
Meritul dv. ca om de afaceri este incontestabil, dar etica si morala raman in discutie.

Oricum, dupa ultima dv. afirmatie, cum ca ati deveni un muritor de foame daca mai postati in aceasta sectiune, sper ca dialogul nostru sa se incheie intr-un mod rezonabil acum. Lasati-ne in durerea noastra, asa cum ne-ati gasit.

Toate cele bune.

P.S.
I'm bad.
tutu
R 20 : Nu esti bad - Este corect ceea ce spui tu ! Acelasi lucru incercam sa-l arat eu citeva posturi mai sus , dar prin intermediul unei comparatii ( in cazul meu ) - Cum poate sa coste inlocuirea unui motor intreg ( care este agregatul cel mai important al unui vehicul ) - la fel cat reconditionarea unei casete de directie !!! Desteptarea oameni buni !!! Deschideti ochii ! ( Special pt TRAMI ! ).

Si ca sa revin la scopul topicului : Am gasit pe Internet casete NOI de servodirectie , la pret de DISTRIBUITOR ( nu fabricant ) Franta - la preturi cuprinse intre 250 si 270 Euro ! Adica cu foarte putin mai mult decat 900 Ron cat se cerea mai sus pe una reconditionata la noi !

Problema e ca nu trimit in Romania ...
RAIDER
S o scurtam.

Har domnului, n am avut si sper nici sa n am probleme cu caseta de directie.
Suma de 900 de lei nu mi se pare sfarsit de lume, desi nu s in stare sa adun 2000 ca sa fac tabla.
Dar totusi, comparand pretul a 2 telescoape fata noi ( nici macar Monroe ) cu manopera cu tot, cu pretul reconditionarii unei casete de directie, eu zic ca i decent.
Telescoapele + manopera au fost 500 ron. Calculati si voi.

Alt exemplu: telescoape noi spate: 269 RON bucata...

Si faceti crize pentru o caseta de directie unde reparatia cu garantie ...e 900 lei?smile.gif Sa fim seriosi. In afara de asta caseta o sa reziste alti 10 ani....

Baieti, puneti masina pe dreapta. Strangeti bani. 10 lei azi...10 maine... si cumparati piese NOI cat mai gasiti. Au disparut arcurile, au disparut bieletele ...etc.
Sa va vad ce faceti can se duce dracu` o bieleta antiruliu:) care din cate stiu e 130 ron.

Nu va certati de a moaca, pe niciunul nu ne dau banii afara din casa...da` ne place R25.

Platiti...sau dezmembrati si vindeti.

Petry
QUOTE(RAIDER @ 17 Sep 2010, 19:39)
S o scurtam.

Har domnului, n am avut si sper nici sa n am probleme cu caseta de directie.
Suma de 900 de lei nu mi se pare sfarsit de lume, desi nu s in stare sa adun 2000 ca sa fac tabla.
Dar totusi, comparand pretul a 2 telescoape fata noi ( nici macar Monroe ) cu manopera cu tot, cu pretul reconditionarii unei casete de directie, eu zic ca i decent.
Telescoapele + manopera au fost 500 ron. Calculati si voi.

Alt exemplu: telescoape noi spate: 269 RON bucata...

Si faceti crize pentru o caseta de directie unde reparatia cu garantie ...e 900 lei?smile.gif Sa fim seriosi. In afara de asta caseta o sa reziste alti 10 ani....

Baieti, puneti masina pe dreapta. Strangeti bani. 10 lei azi...10 maine... si cumparati piese NOI cat mai gasiti. Au disparut arcurile, au disparut bieletele ...etc.
Sa va vad ce faceti can se duce dracu` o bieleta antiruliu:) care din cate stiu e 130 ron.

Nu va certati de a moaca, pe niciunul nu ne dau banii afara din casa...da` ne place R25.

Platiti...sau dezmembrati si vindeti.
*



Cu scuzele de rigoare ,dar , "n-ai inteles nimic din ce s-a dezbatut mai sus".
trami
Scump, dom'le, scump, dincolo-i mai ieftin. La asta s-a redus topicul asta.
turbodxman
radmasa.gif
R20
Salutare,

Astazi am primit simeringurile comandate pt. etansarea casetelor de directie. Dupa ce le voi monta si verifica, am sa revin cu detalii.
Sunt destul de scumpe, dar - avand in vedere ca nu am reusit sa le obtin direct de la producatori(deoarece acestia onoreaza doar comenzi substantiale), iar pretul include costul a 4 simeringuri + TVA-ul si transportul - suma de 98 RON imi pare rezonabila. Mai puneti 60-70 RON burdufele(tot prin intermediari) si obtineti costul aproximativ al pieselor necesare etanseizarii casetei de directie.
Oricum, asa cum v-am spus, o sa revin cu detalii.

Toate cele bune.
tutu
Pt. R20 : M-ar interesa si pe mine datele de contact pt. simeringurile de la caseta servo, daca se poate ! Trebuie sa fac cumva / sa repar caseta de directie ca parca merge tot mai rau pe zi ce trece !
Multumesc !

Pt cei interesati : Daca e vorba de burdufele de protectie din cauciuc incercati la UNIX , am vazut setul de 2 burdufe + 4 coliere la cca 35 RON.
R20
Salut Tutu,

Datele de contact: http://www.lageri.net/contacts.php
La ei gasesti cam tot ce-ti trebuie pentru repararea servodirectiei.

Eu am reusit sa cumpar cu ajutorul unei persoane din sistemul nostru de import-distributie piese auto. Daca ai drum sau cunoscuti prin Sofia poti sa le obtii mai ieftin. Oricum, cel doua simeringuri importante(cele de presiune) sunt Corteco.

Problema este ca trebuie sa stii cotele care-ti sunt necesare pt. caseta ta, ca astia de la Renault au pus pe R25 sase tipuri de casete. Un alt aspect esential este genul de problema cu care te confrunti, caci o servodirectie poate avea probleme si fara sa piarda o picatura de ulei hiraulic. Tu ce probleme ai? de zici ca-ti merge tot mai rau.

Toate cele bune.
tutu
Pt R 20 :E Ok asa, stiu ce caseta am pe masina, iar dimensiunile de la semeringuri cred ca le gasesc in programul DIALOGYS.
Ce probleme am legate de caseta : Pierde ulei cand virez maxim stg- dreapta ,mai ales in parcare , unde regasesc ulei mult scurs pe asfalt, iar cel mai rau este faptul ca directia este imprecisa, parca as merge cu barca pe apa , nu cu masina !
O parte din vina o am si eu findca uneori am circulat cu presiune scazuta in rotile din fata, situatie in care , directia imi mergea mai greu in mod evident , eu facand efort mare la volan ! Asta e, acum urmeaza sa platesc din buzunar !

Intre timp am mai gasit pe internet, o firma din orasul Calan, jud Hunedoara, care reconditioneaza casete de directie pt. noi cu preturi intre 500 si 700 Lei ( fara montaj pe masina bineinteles ). Ei spun ca sunt si autorizati de RAR pt astfel de servicii.
R20
Salut,

Tutu, daca vrei sa nu ai surprize iti recomand sa masori tu grosimea axului cremalier si interioarele casetei de la pozitiile simeringurilor. Daca nu te grabesti mai asteapta pana imi fac masina sa mearga, ca pe urma ma apuc de caseta pe care am schimbat-o si o sa postez datele si operatiunile necesare repararii. Pana atunci incearca sa observi si sa-mi oferi mai multe detalii cu privire la directia "imprecisa". Faptul ca-ti pierde lichid caseta nu poate fi cauza celor expuse de tine. Verifica capetele de bara si bucsile de bascula.
O caseta defecta are urmatoarele simptome: merge directia din ce in ce mai greu sau are momente in care iti lasa impresia ca s-a blocat sau merge in trepte(momente cand pierde presiunea pe la etansarea de piston), face zgomote specifice uzurii danturii axului(ceea ce n-am auzit la R25) sau lipsei de lichid.

Ramane sa ne auzim,
Toate cele bune.
tutu
Foarte bine R 20, daca e asa atunci te astept cu precizari legate de reparatia casetei de directie. Simptomele descrise de tine referitor la o caseta defecta se aplica exact si la mine, doar ca nu am precizat eu in amanunt !
Cat despre capetele de bara si bucsile de bascula , le voi verifica cand demontez caseta si le schimb atunci daca e cazul. Despre lichid nu se pune problema , fiindca ii urmaresc nivelul din borcan aproape zilnic.

Mai demult aveam un alt simptom si directia mergea greu : Din cauza curelei de antrenare moale ( neintinsa corespunzator ) a pompei de servodirectie, cureaua patina pe fulia pompei, aceasta nu avea turatia normala si nu trimitea presiune de ulei suficienta catre caseta de directie. Uneori se auzea clar patinajul curelei pe fulie iar alteori nu. Am constatat ca la capetele de cursa ale volanului mergea mai greu decat in rest ( de obicei la parcarile in locuri inguste ).
R20
Va salut,
Din cauza timpului nefavorabil(caci eu imi repar masina in parcarea din fata blocului), am fost nevoit sa aman lucrarile la masina si sa-mi dedic timpul altor probleme. Dar nu v-am uitat si, printre picaturi, va pot oferi o schita a interiorului unei casete din seria celor cu carcasa pinionului din aluminiu(exista doua modele mai vechi care au piesa respectiva din fier). Am gasit si un material care va poate fi de folos la intelegerea si identificarea problemelor.

@Tutu,
Incearca sa faci rost de o caseta care pierde uleiul, dar cu axul cremalier bun. La R25 ax bun inseamna sa nu fie rugint in partea care gliseaza prin simeringuri. Nu demonta caseta masinii ca risti s-o pui pe butuci si sa intri la cheltuieli. Asteapta sa iti repari una, dupa care doar le schimbi. Astfel nu ti masina blocata decat o zi. Daca esti din Bucuresti si ai timp, cand o sa ma apuc de a mea iti dau de stire si poate vi sa le facem impreuna. Pana atunci masoara cotele de la caseta care o ai pe masina.

Toate cele bune.
tutu
Mersi mult R 20, in principiu sunt pregatit si eu pt inceperea reparatiei, daca imi spuneai saptamana trecuta era mai bine fiindca eram in concediu, dar nu-i problema nici acum, ca ne descurcam , numai sa ne permita vremea.
Oricum subiectul asta preocupa si pe alti posesori de Renault 25, dupa cum am primit eu semnale, asa ca o sa discutam pe larg si fazele lucrarilor aici pe forum, zic eu.
In rest spor la treaba iti doresc !
s3rg3ntu
Caseta de directie potriveste si de pe espace trebuie schimbate doar suporti de prindere am pus eu pe un r25 cine doreste casete de directie incerc sa il rezolv am desfacut vreo 3 espacesuri la servici care pareau bune schimbam suporti si le putem pune pe r25
tutu
Din pacate ptr mine esti cam departe s3rg3ntu, sa pot da o fuga pana la tine sa ma uit la casetele tale. Poate cu cateva poze ma pot lamuri cat de cat daca ar merge schimbarea de la espace ( de care espace - tip1 sau 2 ? ) pe Re 25.
s3rg3ntu
tutu de aia exista curierat de uitat la casete nu trebuie sa te uiti eu pot sa iti spun ca sunt bune nu curg cat timp dupa montare nu or sa curga nu pot sa iti spun cu schimbarea merge din cate imi amintesc si de pe espace 1 si 2 nu mai stiu aia pe care am puso pe r25 de pe ce espace este eu am zis asa ca sa va ajut pe cei cu probleme pt ca eu nu castig nimic pt ca caseta nu o cumperi de la mine pe r25 pe care am pus caseta merge de un an de zile fara sa completeze nici un strop de ulei si parca merge volanul mai usor sau poate doar mi se pare mie acelasi lucru am sa fac si eu pt ca si mie imi curge caseta am sa incerc sa fac niste poze sa te lamuresc numai bine
tutu
R 20 , cum mai merge cu operatiunea de schimbare a casetei de directie ? In ce stadiu te afli ?
KitDirectie
Ceva, ceva s-a intamplat!?
tutu
Da, in toamna acelui an , eu mi-am schimbat caseta de directie cu una SH de la o masina Re 25 adusa din Vest de un coleg de pe forumul reno.Cred ca am mai scris asta pe undeva...Am apelat la un mecanic auto atunci.
Masina merge bine de cca 3 ani, cu caseta asta, mai completez din cand in cand cu ulei...asta e.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.