Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ulei si spuma in vasul de expansiune
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
ro_megane
Salutare!

La masina din semnatura si cu 101k la bord am in vasul de expansiune spuma uleioasa si puncte de ulei acolo unde acestea poate sta pe peretii vasului.

Am schimbat uleiul care avea culoarea normala a unui ulei uzat.

Nivelul de apa din vas am gasit-o sub minim si acum o am sub observatie.

A mai patit cineva? Care poate fi cauza: garnitura de chiuloasa sau capacul cu termostat (termocupla)?

Regards,

cread
Daca ai spuma si nivel mare si in baia de ulei ,verifica cu joja , cred ca e garnitura de chiuloasa.
ro_megane
Am verificat. Apa in ulei nu am si nivelul e la 3/4 dintre minim si maxim.
claudiu.manda
N-o fi fisura asa mare, insa mai mult ca sigur e garnitura de chiuloasa.
cread
Un prieten a patit treaba cu apa in baie si de la el stiam asta . Imi pare rau ca nu te pot ajuta , dar sigur iti va raspunde un cunoscator .
danut81
Nu va aruncati asa repede la garnitura de chiulasa,nu aia e vinovata.Vinovata este garnitura de la corpul termostatului,care este in dreapta pe chiulasa.In corpul termostatului se intalnesc cele 2 ingrediente,apa si uleiul.Sunt 2 modele de garnituri:una de metal care este cam 50 lei si una de cauciuc care nu se gaseste decat la reno si costa 150 lei.Ca sa verifici sigur te uiti daca ai scurgeri de ulei in partea dreapta,la imbinrea motorului cu cutia,pe langa baterie,deasupra senzorului de turatie.Trebuie sa se vada murdar acolo.Eu am avut aceiasi problema,am luat garnitura de la reno dar nu am schimbat-o la ei.Am schimbat antigelul de 2 ori si tot a mai ramas instalatia murdara de ulei.
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=167876&hl=
ro_megane
@danut81 ... merci! ... ma duc sa verific.

Regards,

28 Jul 2010, 12:16:
Am verificat... Cutia de viteza nu este murdara in schimb pe capacul negru care vine pe motor e un pic de mazga (praf cu ulei). Aceasta mazga e pe centrul capacului si pe conectorul din centru ei. Imbinare dintre motor si cutie nu se vede deoarece nu am demontat tubul de la filtrul de aer.

Am facut programre la service. Revin cu noi informatii.

@danut81 ... poti sa imi dai, te rog, codurile de la garnituri

Regards,
danut81
Nu trebuie sa demontezi nimic ca sa vezi daca ai scurgeri,te uiti in dreapta pe chiulasa exact de unde pleaca un furtun gros in radiator.Ai sa vezi o carcasa de plastic neagra care are vreo 6 suruburi.La reno e cam 400 lei toata afacere,fara antigel.Eu zic sa eviti serviceul reno ca nu e mare lucru sa schimbi garnitura.Dureaza cam 1 ora lejer.
In prima poza ai garnitura de metal,iar in a 3 a poza este cea de cauciuc.Ca sa stii ce tip de garnitura ai trenuie sa te uiti ce tip de cutie are termostatul.Daca este cu termostat demontabil ai garnitura de metal iar daca nu este demontabil ai garnitura de cauciuc.
ro_megane
Merci @danut81 !

Am fost la service si intradevar se pare ca nu garnitura de chiuloasa e de vina in lipsa unui motor incins (fiert).
In ordinea de redaratii poate fi garnitura de cauciuc (termostatul e capsulat) sau capacul sa aiba un por.

Initial nu am dorit sa fac treaba asta intr-un service dar faptul ca trebuie curatata instalatia, inclusiv vasul de expansiune care presupune lasarea motorului in jos, si cel putin o sa am garantie pe piesa si montaj o sa ma fac chestiunea asta la ei.

In alta ordine de idei, daca tot vorbim de ulei prin alte parti... Cine mai are mazga (ulei + praf) in fata bobinelor de inductie?

Regards,
maxop09
danut81 poti pune codul la garnitura de cauciuc.
Merci...
19vik
Scrie mare codul pe eticheta din a 4-a poza.
maxop09
Scuze 19vik nu mi-am dat seama. Deci asta era codul la cea de cauciuc!!! care o fi atunci la cea metal?
19vik
7700104129

PS: astea sunt coduri pentru benzinare. La 1,5dci nu se potriveste nici una.
maxop09
Inca o data ai dreptate, dar la 1.5 dci nu am garnitura, deci daca inlocuiesc carcasa de la termostat tot nu scap de ulei in antigel? sau are acelasi configuratie ca la bezina, adica poate intra ulei pe acolo?
costi13
QUOTE(ro_megane @ 2 Aug 2010, 11:02)
Merci @danut81 !

Am fost la service si intradevar se pare ca nu garnitura de chiuloasa e de vina in lipsa unui motor incins (fiert).
In ordinea de redaratii poate fi garnitura de cauciuc (termostatul e capsulat) sau capacul sa aiba un por.

Initial nu am dorit sa fac treaba asta intr-un service dar faptul ca trebuie curatata instalatia, inclusiv vasul de expansiune care presupune lasarea motorului in jos, si cel putin o sa am garantie pe piesa si montaj o sa ma fac chestiunea asta la ei.

In alta ordine de idei, daca tot vorbim de ulei prin alte parti... Cine mai are mazga (ulei + praf) in fata bobinelor de inductie?

Regards,
*


Salut. Apropo de ulei+praf in fata bobinelor de inductie,cand am fost la revizie,am rugat un mecanic, de fapt mecanicul care s-a ocupat de masina,sa-mi rezolve problema.A spus, ca e o problema generala,iar uleiul se scurge pe langa suruburile care strange capacul la tacheti,cele negre de deasupra,[fi 6 daca mai tin minte].Remediul a constat in desfacerea lor si aplicarea pe surub a unei paste siliconice, negre pentru garnituri care rezista la ulei si temperaturi inalte.Pasta se gaseste si in comert,parca GASKET se cheama si este ambalat in tub, ca de pasta de dinti.Toata operatia a durat maxim 5 min. victorie.gif
ro_megane
salutare

Cu ceva intarziere, revin. Intradevar a fost doar o garnitura de cauciuc deoarece dupa a II-a spalare a vasului nu a mai regasit spuma si/sau ulei in vas dupa vreo 3.000 de km.

@costi13 ... suruburile alea sunt stranse inapoi la mana?!?
merci

Regards,
LeoCata
dupa ce am schimbat termostatul si antigelul la vreo doua zile am observat si eu aparitia unor bule de ulei in vasul de expansiune dar cred ca in timp ce am schimbat termostatul sa prelins un pic de ulei in circuitul de racire ... eu am schimbat termostat nedemontabil cu garnitura de cauciuc,acum astept sa vat daca mai apare ulei in vasul de expansiune am sa desfac din nou sa vad ce e cu garnitura huh.gif
mars
Ca sa nu deschid topic nou, scriu si eu aici.

Am observat ieri, dupa vreo 2 ore de mers prin oras, ca s-a format o spuma galben-maronie in vasul de expansiune (vedeti poza). [attachmentid=1627793018]

Am scos cu degetul putina si e uleioasa, dar nu mai mult de cat e antigelul de felul lui.

Dupa ce am schimbat distributia cu pompa de apa (implicit antigelul) acum vreo sase luni, am ramas cu nivelul minim in vas (atat a pus mecanicul). Acum o luna am mai completat eu cu apa distilata pana la nivelul maxim si acolo e si acum.

Am scos joja de ulei si este peste cele doua marcaje (vedeti poza).[attachmentid=1627793019]

Motorul nu pare sa aiba scurgeri in dreapta (vedeti poza). [attachmentid=1627793020]

De incalzit rau in ultima vreme nu a prea avut unde, dar nu pot sa zic ca dimineata "pe racoare" am iertat-o, ca ies in Centura Bucurestiului si trebuie sa o calc.

Aveti idee ce are? Daca o mai las "sub supravehere" ce risc?

Multumesc mult!

cezarapostol
Salut! Si eu am o problema asemanatoare,adica: pe interiorul vasului de expansiune se prezinta o mazga neagra(lipicioasa la atingere) si parca o mica spuma alb-maronie la rece ,dar doar la gradatia Min-Max din fata.Nu este ulei in dreapta pe la corp termonstat,nici ulei vizibil in antigel. Oare sa fie altceva sau tot garnitura de la corp termostat?
Merci[attachmentid=1627793523]
Bejenaru Ionut
Cezar eu am rezolvat problema prin aplicarea unui snur de silicon pe conturul garniturii si pot spune ca metoda a dat roade.


Edit: Cezar ce ai tu acolo asa aveam eu cand m-am rezit cu ulei in antigel. Nu mai sta asa ca o sa fie nasol. Aplica metoda mea sau megi la reprezentanta si comanda garnitura respectiva.
cezarapostol
QUOTE(Bejenaru Ionut @ 12 Mar 2012, 19:11)
Cezar eu am rezolvat problema prin aplicarea unui snur de silicon pe conturul garniturii si pot spune ca metoda a dat roade.
Edit: Cezar ce ai tu acolo asa aveam eu cand m-am rezit cu ulei in antigel. Nu mai sta asa ca o sa fie nasol. Aplica metoda mea sau megi la reprezentanta si comanda garnitura respectiva.
*


Tu ai avut garnitura de cauciuc sau tabla? Adica era termostat demontabil sau nu? Eu am asa vasul de expansiune de vreo 1-2 saptamani,la tine in cat timp ti-a intrat ulei in antigel?
Merci

12 Mar 2012, 20:09:
Mai este cineva care are garnitura din metal si care totusi s-a stricat? Eu am citit numai de cea din cauciuc ca se duce. Eu am termostat demontabil cu garnitura din metal si nu cred ca petele alea lipicioase de pe peretii vasului sunt ulei. Poate mai are cineva vreo alta parere
Bejenaru Ionut
Eu am cu termostat nedemontabil implicit cu garnitura de cauciuc. Eu am mers cam o luna si un pic , timp in care pelicula de ulei din vas tot crestea, si la un momend dat, mai precis la un drum de vreo 25 km pana la bunici, am gasit ulei in vas de vreo 2 degete.
cezarapostol
QUOTE(Bejenaru Ionut @ 12 Mar 2012, 20:12)
Eu am cu termostat nedemontabil implicit cu garnitura de cauciuc. Eu am mers cam o luna si un pic , timp in care pelicula de ulei din vas tot crestea, si la un momend dat, mai precis la un drum de vreo 25 km pana la bunici, am gasit ulei in vas de vreo 2 degete.
*


Am fost azi la un service,unde un mecanic mi-a zis ca nu ar fi ulei,ca ar fi niste mizerii de prin circuit.A mai auzit cineva asa ceva?
Bejenaru Ionut
Sfatul meu este sa nu mai asculti de meseriasii de la service si apucate e treaba. Nu sta asa ca e nasol. Nu are ce mazga din circuit sa fie, e ulei suta la mie. Pune mana si schimba garnitura sau pune niste silicon ca altfel o sa te trezesti fara ulei in baie. Esta alegerea ta. O seara buna.
nonic
QUOTE(cezarapostol @ 13 Mar 2012, 12:34)
ar fi niste mizerii de prin circuit.A mai auzit cineva asa ceva?
*


Da, probabil ca asa ceva a mai auzit doar mecanicul acela 182.gif
Si eu iti recomand remedierea problemei, verifica garnitura de la termostat ca nu e de glumit.
balanel
Sunt de aceeasi parere.
cezarapostol
Va multumesc pentru pareri. Eu cred ca daca ar fi fost ulei,ceea ce este pe peretii vasului,trebuia sa vad uleiul cum pluteste deasupra antigelului,sa faca o spuma de culoarea uleiului(care nu este negru). Cum poate sa ramane ulei pe peretii vasului si sa se intareasca ca o mazga,iar antigelul sa fie curat? Daca va uitati atenti in poza aia o sa vedeti ca antigelul este curat,iar murdaria aia incepe mai sus.
Bejenaru Ionut
Este alegerea ta daca te apuci de treaba sau nu. Oricum sa tii sub observatie si nivelul de la ulei si cel de la antigel sa nu te trezesti cu surprize.
mars
Am vazut ca la mine mai mult de jumatate din spuma aia a disparut. Pete de ulei nu sunt, sper ca am scapat.
ruh01
dragi colegi, am identificat o problema care pare sa tina de prezenta uleiului in vasul de expansiune. la un service unde am cerut verificarea antigelului pentru iarna mi s-a spus ca am ulei in antigel, pentru ca are o culoare galben maronie, foarte vascos, vasul de expansiune este murdar de niste muci maro exista niste urme ca de la o spuma. Mi s-a zis ca e dusa garnitura de chiuloasa.
Am urmarit topicul de fata si am vazut ca exista si posibilitatea sa fie garnitura de la ventilator, unde am si verificat si este ulei din belsug. atasez cateva poze cu rugamintea sa ma indrumati daca pare intr-adevar de la ventilator sau ma astept la garnitura de chiuloasa.
Mentionez ca deasupra chiuloasei am pete de ulei de jur imprejur dar am inteles intr-un service ca este de la niste prezoane care trebuie sigilate cu pasta.
Am verificat cu joja si nivelul de ulei este in parametri normali, nu pare sa fie spuma in baia de ulei, uleiul are o culoare curata, nu este branzit, masinanu scoate fum alb.
Vasul de expaniune il stiu asa murdar de cand am luat masina de la cineva, acum 2 ani sau 15k km. Dar am zis ca o fi niste mazga si am ignorat. Nu am probleme cu incalzirea sau racirea, clima merge perfect.
djthem
Salut!
Am patit si eu ceva asemanator anul trecut (la o scara mai mica, intr-adevar), am fost la service, mi-au spus ca nu este garnitura de chiuloasa ca este din metal si nu se duce, in schimb mi-au schimbat capacul termostat, care avea garnitura dusa. Dupa remedierea problemei nu a mai aparut nimic.

O zi buna!
ruh01
multumesc, o sa imi fac curaj sa merg si eu la service. unii au avut garnitura chiuloasa dusa, sper sa nu fiu asa ghinionist

29 Nov 2013, 15:22:
Mi s-a confirmat de la service renault (dupa ce alte doua serviceuri cu nulitati imbracate cu halat si salopete lucitoare ma trimiteau sa indrept chiuloasa) ca e capacul de la termostat putin deformat din cauza temperaturii ridicate si garnitura dusa. Asa ca o sa iau de pe net capacul de termostat cel nedemontabil. Ce nu stiu, pachetul include si garnitura de cauciuc sau o iau separat? Multumesc

29 Nov 2013, 15:24:
@djthem ai platit separat garnitura sau era la pachet cu capacul? Ti-au curatat de tot instalatia de racire sau doar au scurs si umplut? Multumesc
ADIMK3.5
Salut,


Si eu am patit la fel, insa au schimbat la service non renault termostatul cu carcasa cu tot-cel nedemontabil ca al tau (aproape 300 ron aftermarket)
A costat 400 RON cu schimbat antigel.
Deranjant este ca nu se poate curata perfect sistemul si vei mai ramane cu ceva ulei in vas si dupa; se mai aduna de prin instalatie.mi s-a spus ca d-abia dupa 2, 3 schimburi de antigel se curata perfect.Vasul de expansiune nu se poate scoate sa il cureti decat daca scoti suportul de la motor.


Bafta!
Catalinmodena
Vine cu tot cu garnitura.
ruh01
va multumesc pt raspuns, as fi vrut sa imi curat si vasul de expansiune dar pare cam mare deranjul sa il dau jos. oricum, 3 l de Glaceol nu ma falimenteaza, macar sa nu mai vina alt ulei pe racire. si o sa spal la vara de 2 ori racirea.



Am de ales intre doua capace de termostat, Facet ši Gates (223 vs 261 lei). Imi puteti recomanda care e mai bun, din propriile experiente. thnx
djthem
Salut!
Eu am luat Facet din lipsa de altceva disponibil atunci si este ok. A venit cu garnitura turnata iar instalatia nu a spalat-o nu este cazul, oricum in timp dispar urmele de ulei, la mine abia se mai vad.
Numai bine !
ruh01
multumesc, poate iau si eu facet, diferenta e de vreo 50 de lei
ruh01
pentru un benzinar cu motor K4M-D812 (1,6l 16v, 82kW, 112CP) termostatele sunt nedemontabile, cu doua versiuni de coduri, in functie de senzorul de pe ele
8200561434 si 8200700092. Vin cu garnitura. Personal il am pe primul. Maine merg intr-un service si va mai comunic ce a iesit, poate scapa si altii de plata unei operatiuni de schimbare de garnitura de chiuloasa fara sa fie necesar.
danut81
Vedeti ca nu difera numai senzorul de temperatura. Sunt 2 modele de carcase de termostate: un model de plastic cu termostat incorporat si unul de aluminiu cu termostat demontabil. Daca vreti sa faceti o miscare inteleapta si sa nu dati prea des 350 lei pentru termostat sau garnitura, va duceti in dezmembrari si va luati unul cu carcasa de aluminiu care are si garnitura de metal, deci adio cu uleiul in apa si cand termostatul nu mai face treaba va luati numai termostatul, fara sa fiti nevoiti sa il luati cu tot cu carcasa. Termostatul costa in jur de 50 lei, ca la orice masina normala. Se schimba numai mufa senzorului de apa din cablajul masinii.
bogdannicusor83
Chiar daca garnitura de chiuloasa e de tabla, sa stiti ca se poate arde, ea este invelita de o pasta cauciucata, un fel de silicon. Si va spun ca de-a lungul timpului am reusit sa ard o garnitura de chiuloasa la un megane 1.5 dci. Daca nu ai presiune mare in instalatia de racire inseamna ca nu ai probleme la chiuloasa.
ruh01
Fost la service, schimbat in 20 min, piesa cumparata de mine era OK. cu totul (piesa, antigel, mana de lucru) m.a costat 380 lei.

pe fostul capac se vede clar in poza unde se amestecau antigelul cu uleiul (treceau peste garnitura tasata) - vedeti urmele maro de pe garnitura. Si capacul se deformeaza usor cu timpul.

bafta si altora cu aceeasi problema, nu va aruncati la garniotura chiuloasa dupa sfatul primului retard cu salopeta care va iese in cale.
Avani
Se pare ca am si eu ulei in vasul de expansiune, cu pierdere de antigel...
Am luat o 'proba' din vasul de expansiune... pun si eu 2 poze, una cu batul curat inainte de prelevare, a doua... care ma trimite urgent la service.
Acum, stau si ma gandesc, o fi garnitura de chiulasa sau corp termostat?... ma gandesc ca si cei din service isi vor pune aceeasi intrebare dar insa pe cheltuiala mea.

[attachmentid=1627922601] [attachmentid=1627922602]
argon
QUOTE(ruh01 @ 12 Dec 2013, 15:57)
Fost la service, schimbat in 20 min, piesa cumparata de mine era OK. cu totul (piesa, antigel, mana de lucru) m.a costat 380 lei.
*



Ce chestie, garnitura aia costa 8 lei, marca Facet, antigelul vreo 60 de lei..daca nu te pricepi 50 de lei sa zicem manopera..pana la 380 e cale lunga.

Uleiul la motor il lasi cu antigel? Nu se schimba si ala?
nicu_45
va salut.....daca imi puteti spune(eventual o poza),unde se afla termostatul la motorul 1.6 16v(2007),si de asemenea daca operatiunea de inlocuire a garniturii se poate face in garaj.....nu am inca probleme ,dar am observa ca tot mai multi au asemenea problema....stima NICU....
Hack
Vezi pe pagina anterioara.
ruh01
@argon. Pune la socoteala in banii aia si termostatul, cam 240. Nu era murdar uleiul, l.am verificat si eu si la service si nu era spuma pe joja sau culoare schimbata sau un nivel mai mare. Nu scoate nici fum colorat in alb cu miros schimbat. Eu zic ca am scapat de problema la un pret decent, in service doar termostatul era 430 lei.
DenisMunteanu
Salut! am patit si eu chestia asta cu uleiul in vasul de exapansiune. am schimbat garnitura de la termostat si antigelul si acum e ok smile.gif oare trebuie sa mai schimb si uleiul? L-am schimbat acum 2 luni.. dar acum e galben e putin peste limita, nu prea are vascozitate si se aude niste apa curgand cand pornesc motorul pana se incalzeste.. asta o fi oare problema?
djthem
schimba uleiul !!!
nonic
QUOTE(DenisMunteanu @ 18 Dec 2013, 18:12)
se aude niste apa curgand cand pornesc motorul pana se incalzeste
*


Ai un auz mult peste limitele normale radmasa.gif .

Si eu iti recomand sa schimbi uleiul!
Avani
Acel zgomot de apa care curge l-am auzit si eu de mai multe ori, motivul cel putin la mine, era lipsa de antigel, dar nu intotdeauna a fost asta cauza.
Am fost la service, se pare ca nu am nicio scurgere de antigel pe nicaieri, posibil sa se evapore antigelul pe la pompa de apa, explicatie pe care eu unul nu prea o cred.

Dilema mea insa e alta, motorul se incalzeste mult mai greu ca in alte ierni, temperatura chiar si dupa drumuri lungi sta pe la 60-70 grade maxim, in conditiile in care in 6-7 km urban era deja la 90 de grade. Acum ma pot plimba in Bucuresti vreo 2h si tot nu ajunge la temperatura optima. Pe autostrada nu doar ca nu se pastreaza o temp, dar mai si scade.

O sa mai cer pareri si de la alte service-uri.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.