Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme cu AC-ul
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I
precop
sal'tare.
mi se blocheaza fulia de la AC, ambreiajuldel a fulie nu functioneaza corect.se invarte greu. are vreun rulment ceva? se poate inlocui doar rulmentul , sau trebuie compresorul de aer cu totu schimbat?
nici aerul nu mai functioneaza , tot din cauza compresorului.
am inteles k ambreiajul de pe fulie trebuia sa se invarta usor, in schimb la mine merge f greu.
va rog, cateva solutii.
tubu
Ambreiajul e ambreiaj iar fulia e fulie. Daca fulia merge greu/se impaneaza/scoate sunete ciudate cand o invarti, se poate sa schimbi rulmentul (rulment speciat pt compresor AC- pret aprox 120 ron).Din cate spui, la tine ambreiajul merge greu (el trebuie sa se invarta la mana, si sa auzi sunetul pistonaselor din interior) ceea ce inseamna ca ar fi indicata o inlocuire decat o reparatie. Parerea mea.
precop
se invarte foarte greu cu mana.
dilema este ca si atunci cand nu este cuplat AC-ul si motorul merge la relantiu, fulia nu se invarte normal [ adik mai incet decat celelalte fulii].
oricum cred k trebuie schimbat compresorul cu totul.
nici ambreiajul nu functioneaza corect si cred k nici fulia.
ms
MirceaVio
Am si eu un scartait la compresorul de aer conditionat. Si cand e oprit aerul si cand e pornit, dar cand e pornit se aude mai tare acel scartait. Ma puteti indruma cam ce as putea face, sau daca a mai patit cineva la fel, care a fost solutia de rezolvare. Stiu ca trebuie sa ma duc la un service, dar inainte de a merge, as vrea niste idei.

Multumesc anticipat.
playeroooo2000
sunt doua role una de ghidaj si una pe intinzatorul curelei.poate de la una din ele sau ambele vine scartaitul.
mai e rola de pe alternator -daca scartaie aia poti mai usor sa-ti dai seama ca e aproape.
MirceaVio
Totusi nu ar trebui sa scartaie la fel de tare daca e o rola de vina, indiferent daca e pornit sau nu AC-ul? Si nu e vorba de un scartait de curele, ca ala stiu cum e, e altfel. Nu pot sa explic cum suna. Poate reusesc sa postez un fisier cu zgomotul azi sau maine. Mersi playeroooo2000 pt raspuns.
playeroooo2000
cand e ac pornit apare o sarcina suplimentara si deci o frecare suplimentara>rezulta un scartait accentuat , cand opresti ac sarcina dispare deci si frecarea> rezulta un scartait mai slab. pentru orice rola uzata poate sa apara acest zgomot(asa cred eu).
ar putea fi si din compresor-acolo e un ax, rulmenti si un sistem de pistonase cu supape de sens care daca nu sunt unse dau scartzuri.(mai trebuie niscaiva ulei pagid)
dar daca face scartz si cand ac e oprit vezi care e rola si dupa vezi daca mai face scartz din compresor.
rola de ghidaj si rola de pe intinzator se dau foarte usor jos cu o cheie torx mai mare, dupa aia le tii de ax si cand le rulezi la mana se simte acel uruit usor.(eu asa am facut).
daca e acea rola cu ambreiaj de pe compresor aici e o problema! daca stie cineva ceva exact despre ea poate ne ridica si noua nivelul de cunostinte
multa bafta!
MirceaVio
O sa ii dau de lucru unui mecanic de pe la service sa vada care-i buba, ca oricum mai am de schimbat una alta pe la masina saptamana asta. Mersi inca o data pentru raspunsuri.

Toate cele bune.
MirceaVio
Am descoperit ce scartait se auzea la motor. Era de la cureaua de la alternator, probabil era praf adunat pe fulie sau ceva de genul. Rezolvat cu curatarea fuliei si strangerea curelei. biggrin.gif
likegirls90
am eu un compresor de clima daca te intereseaza tr un mail pe adresa likegirls90@gmail.com si cu numele piesei sau ceva cod de pe ce masina este ....ms ....pret ieftin
cj98czh
nenea ca o fata .... nu ai vrea sa-ti vinzi piesele pe topicul dedicat si anume BURSA si sa nu mai poluezi topicurile tehnice.... ce zici?
greeneyes85
Readuc eu topicul la viata. La mine problema se manifesta altfel: in momentul in care pornesc AC-ul nu se intampla nimic. Tacanitul specific porniri compresorului nu se aude, turatia motorului nu creste... Lipsa freonului din instalatie poate fii una din probleme? Daca are cineva solutii sunt binevenite si o recomandare cu un loc unde as putea reincarca instalatia cu freon in Bucuresti.
espacern
Trebuie sa mergi la un atelier care se ocupa cu reincarcare cu freon.
Acolo se face in primul rand o vidare a instalatiei cu scopul de a verifica daca sunt fisuri/pori/garnituri care nu sunt etanse.
Doar dupa operatia de vidare(dureaza cam 10-15 min)se poate reincarca cu freon.
Daca sunt probleme de etansare atunci nu se reincarca cu freon pana la remedierea problemelor.
NB!
greeneyes85
Daca cineva ma poate ajuta cu raspunsul la urmatoare intrebare: care este motivul din cauza caruia nu se mai aude click-ul acela cand porneste compresorul de AC? Mentionez ca totusi turatia motorului creste dar nu se aude click-ul din momentul in care porneste compresorul. As fii recunoscator daca cineva ar avea vreun raspuns la intrebarea asta ca sa nu ma apuc sa arunc cu banii in stanga si-n dreapta.
espacern
Clikul acela nu se"produce"daca temperatura exterioara este mica sau nu ai destula presiune de freon pe instalatie.
NB!
CosTy90
nu cred ca temperatura exterioara are vre-o importanta, din cate stiu si iarna cand ii drumul la AC intra..daca instalatia este Ok , deci probabil lipsa freonului din instalatie duce la aceasta problema, nu sunt 100 % convins..sa-si mai dea si altcineva cu parerea
greeneyes85
Multumesc pentru raspunsuri. Am fost la 3 ateliere si bineinteles ca nici macar nu s-au deranjat sa se uite ci au sarit direct cu raspunsul: "S-a dus compresorul, daca vrei avem unul aici". Tind si eu sa cred ca s-ar putea sa fie lipsa de presiune pentru ca de cel putin 3 ani instalatia nu a fost incarcata si vara trecuta cam "gafaia". Daca stie cineva in Bucuresti un atelier mai serios unde as putea sa incarca instalatia cu freon ii sunt recunoscator.
cj98czh
INstalatia nu are de ce sa piarda freon daca nu are pierderi ...
espacern
QUOTE(greeneyes85 @ 9 May 2011, 09:16)
Daca stie cineva in Bucuresti un atelier
*


Cauta ceva mai rezonabil ca de aia"seriosii"e scumpi.
Si tot freonul ala il baga(nu este cu poleiala)...
Incearca aici(e luat de pe forum):
http://www.reno.ro/Freon-Auto-100-lei-t208...ml#entry2982823
NB!
greeneyes85
Am verificat presiunea freonului si compresorul si sunt in regula. Mi s-a spus ca problema este de la supapa de presiune (expansine) piesa pe care nu prea o gasesc (la un service agreat inca nu am avut curajul sa intreb) si vroiam sa va rog daca cineva stie codul piesei. Este situata sub piesa pe care am incercuit-o in poza atasata si intra o mufa in ea. Multam din nou pentru sugestiile de pana acum.

LE:
Intre timp am aflat ca piesa incercuita de mine este uscatorul. Am cautat supapa respectiva, am gasit unele poze dar nu prea seamana cu ce am eu sub uscator...
greeneyes85
Revin: azi am fost la Auto Marcu's pentru o constatare a problemei mele. Dupa ce i-am zi lu' nenea mecanicu (electrician de fapt) care e durerea mea de cap a conectat apartul minune de umplere cu freon, mi-a zis ca nu are freon deloc. Din lipsa de timp nu am stat sa fac umplerea cu freon atunci si am plecat. In drum spre munca temperatura apei a crescut destul de mult dar spre surprinderea mea electroventilatorul nu a vrut sa plece. Acum am fost la un service sa imi incarce instalatia cu freon si compresorul tot se incapataneaza sa ramana nemiscat. Intrebarea mea este urmatoare: electroventilatorul si compresorul de AC au in comun vreo siguranta sau vreun releu? Sper sa aiba cineva vreun raspuns pentru ca mi se pare prea mare coincidenta ca cele sa se incapataneze simultan sa lucreze.
claudelu86
Am si eu o problema Megane 1 1.9 DTI 72kw motor f9q736 pleaca releu la ac pleaca ventilatorul dar nu si compresorul AC, nu vine tensiune pe mufa compresoruli ca sa actioneze ambreiajul compresourlui, freon are, are cineva o schema electrica de unde vine mufa compresorului?
greeneyes85
Incearca sa ii legi alta masa. Asa mi s-a spus si mie prima oara, ca nu primeste curent, asa ca sfatul meu este sa ii legi alta masa pana sa te apuci sa umbli la cablaje.
claudelu86
pai n-am alimentare pe nici unul din cei doi pini cu AC pornit,trebuia sa am alimentare pe un pin si dupa ma gandeam si la masa.
greeneyes85
Hai sa iti zic cum s-a intamplat la mine: mie mi-a masurat nenea electricianu' (de la reprezentanta ca sa nu zici ca am fost la coltu' blocului) si tot la fel...a zis ca nu am curent pana ce a venit sefu' de atelier si i-a "recomandat" sa imi lege alta masa. Mi se pare mult mai simplu sa tragi o masa de proba si sa vezi daca iti porneste decat sa te apuci sa umbli serios la partea electrica.
perla
si eu am o problema cu ac-ul . mai exact nu imi porneste. am fost sa reincarc cu freon deoarece aveam impresia ca raceste putin cand il pornesc. Nenea ala a zis ca nu porneste compresorul si ca freon are in instalatie... cauza fiind un contact intrerupt sau o siguranta arsa. am cautat siguranta cu pricina dar nu am gasit-o. stie cineva unde se afla acea siguranta pentru aer conditionat? sau care ar mai putea fi o alta cauza... de nu porneste?
catalin1
salut de curand am observat cand dau drumul din buton la ac se aude un tacanit la compresor si nu cred ca este rulmentul ce sa fie o parere va rog
catalin1
nu stie nimeni nu vi sa mai intamplat asa
markus
Salutari,
Stie careva de unde pe poate obtine un ambreaj pentru turbocompresor clima, pentru un Megane 1 cu 1,9dCi 75kW (2003), ca nu porneste AC-ul (manual) si sa schimb tot turbocompresorul e cam mult (peste 1000lei). Nu cupleaza si rar cand cupleaza nu tine mult, Cateodata cand masina este rece mai merge dar putin.
Multumesc
iDoctor
turbocompresor n-ai sa gasesti la instalatia de ac . radmasa.gif
marysecarica
buna ziua
tocmai am cumparat si eu un megan clasic 1.9 dti din 2001 berlina si am aflat ca nu am freon
am fost la service sa incarcat si cind porneste nimic baga aer cald
compresorul porneste se invirte dar nimic aer cald
mi sa spus ca este senzorul de ac
am facut un test dar nimic ce sa gasit este un releu sau senzor de preincalzire la catalizator.
acest senzor de ac se afla exact
avem poza lui greeneyes 85 exact sub imaginea incercuita
am dat comanda de piesa dar ma rog sa nu fie altceva si sa dau bani degeaba pe piesa
multumesc
mircean
salut
reînvii acest topic cu o noua provocare
ac megane 1 nefuctional,dupa o verfificare la service s-a constatat compresor defect-nu face presiune bine inteles incarcand sa-mi vanda unul de la ei, instalatia nu are piederi,compresorul cupleaza ok si totusi nu raceste, daca merg cu masina cativa km banuiesc ca dupa ce se incazeste motorul inceoe sa bage frig cateva minute si pe urma iar cald si tot asa se repeta faza
daca s-a mai intalnit cineva cu problema asta sun recunoscator pentru sfaturi,
la mana se invarte prea usor parca nu se simte compresia ...,nu am incercat sa invart unul functional ok... poate stie cineva
litza2002ro
Va salut,
am si eu o problema cu aerul conditionat la un Megane I , 1,9 dti din 2000.
Pana in anii trecuti instalatia imi pierdea freon si eram obligat la fiecare inceput de sezon sa reincarc. Anul trecut am schimbat radiatorul si totul a mers ok pana acum cand nu mai facea rece. Crezand ca a pierdut din nou freonul, m-am dus la servis sa reancarc si acolo surpriza: mi s-a verificat instalatia i s-a pus freon (desi nu cred ca l-a pierdut) si mi s-a spus ca, desi compresorul porneste, nu face presinue.
In afara de inlocuirea compresorului se mai poate face ceva? Am inteles ca ar exista niste senzori de presiune al freonului, senzor de temperatura interioara. Mai trebuie verificata vre-o mufa ceva? Compresorul se poate repara? Ce-mi recomandati?
Va multumesc
nlu
Verrffica filtrul uscător să nu fie înfundat, dar înainte verifica si senzorul de presiune instalație, eu am schimbat compresorul din cauza filtrului de mai sus car
e era înfundat....si creând o presiune mărită pe care senzorul nu o vedea am suportat cheltuielile.....
tinus
Recent am observat ca pierd freon pe la compresor dupa ce am bagat substanta de contrast. Am demontat compresorul de pe masina, insa nu reusesc sa blochez fulia ca sa desfac piulita aia, fara sa se invarta. Am incercat cu o surubelnita, dar fara succes. Ceva idei in plus?
litza2002ro
QUOTE(nlu @ 13 May 2017, 01:06)
Verrffica filtrul uscător să nu fie înfundat, dar înainte verifica si senzorul de presiune instalație, eu am schimbat compresorul din cauza filtrului de mai sus car
e era înfundat....si creând o presiune mărită pe care senzorul nu o vedea am suportat cheltuielile.....
*


Am rezolvat. Problema era la o valva (sau senzor) de presiune care se gaseste pe compresor. Am inlocuit-o de proba cu alta de pe un compresor second si a mers.
mircean
Eu am rezolvat prin inlocuirea compresorului cu unul sh,o sa-l duc la o verificare pe banc pt ca banuiesc ca tot valva de presiune este defecta ..
catalin1
Salutare .zilele acestea am incarcat xu freon inatalatia de ac dupa cateva zile am observat ca nu raceste asa cum ar trebui .am sesizat undeva de prin bord dupa ce opresc butonul care induce aerul se aude prin grilele aerotoare o fasaiala specific ca nu mai baga nici aer rece ci aer de afara
Adrian Frigo
Posibil pierdere de freon...
sundaysfantasy
Salut, stie cineva daca radiatorul de AC de pe logane se potriveste pe Megane 1? Ce am gasit in specificatii difera cu cativa milimetri la inaltime, acuma nu stiu despre suruburile de prindere daca ar fi la fel.
catalin1
Asta am observat ca la pierdut deja dar depe undeva la bord sa auzit o fasaiala cand cuplam butonul ac acum nu mai se aude pt ca sa pierdut presiunea
Stoicanu
Salutare
Un kit de reparație compresor AC aveti idee unde gasesc si eu?
AdiK87
Salut. Trebuie sa schimb si eu compresorul de la clima, am gasit unul bun la dezmembrari, dar are fulia bulita. Se poate schimba strict doar fulia, sa o iau de pe compresorul meu si sa o pun pe celalalt? Mersi
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.