Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema frana electronica Scenic II
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
ionutzica
Salut,

Am o problema cu frana "de mana" de la Scenicul meu. Imi apare in bord mesajul "Check parking brake" insotit de indicatorul de Service. Totusi cand pornesc si plec de pe loc ea pare ca decupleaza si ca ar fi functionala. Ce poate fi?

Multumesc
NeMeSe
Salut. Eu am fost cu Scenicul meu in service pentru clima, si mi-au facut gratuit o revizie la frana de parcare, un fel de "service call". Eu am fost la Mach1 la World trade Center, dar cred ca e valabil la orice service Renault. Succes !
xexe
salutare,
eu am avut urmatoarea problema:
bateria este destul de veche si iarna trecuta a murit intr-o noapte. am dat-o jos insa in momentul remontarii unul din suruburile de la borne nu s-a mai strans astfel incat exista un mic joc la borna rosie ( biggrin.gif ).
Am mers asa si nu am dat prea mare atentie insa dupa ceva vreme a inceput sa mi se aprinda in mers indicatorul rosu STOP si sa imi dea mesaj CHECK PARKING BREAKE. Dupa ce indicatorul rosu cu STOP se stingea ramanea aprinse SERVICE portocaliu si un triunghi cu P in el.
Am mai mers o vreame pana mi-am facut curaj sa merg la service sa o rezolve (totusi era vorba de frana = siguranta). Exact in ziua cand am facut programarea am citit un articol in ziar care informa despre chemarea in service a Scenicurilor.

Am ajuns la service si primul lucru cand s-au uitat in calculator au zis ca pe seria mea exista un OTS! I-am intrebat ce inseamna si am fost foarte bucuros cand mi-au spus ca e o lucrare ceruta de Renault si se efectueaza gratis (eu deja eram informat din articol despre ce e vorba). Am lasat masina la ei o noapte si am luat-o bine merci fara mesaje si fara SERVICE aprins. Insa dupa numai o zi, problemele au reaparut. Am fost din nou la ei si le-am cerut sa faca o verificare mai amanuntita. Dupa o zi de teste, m-au anuntat ca trebuie schimbate cablurile franei de parcare (pret 200 RON pentru ambele + manopera inca vreo 220 RON). I-am intrebat daca sunt siguri ca rezolva problema iar raspunsul a fost foarte ferm: DA. S-au mai inmuiat un pic cand le-am zis ca daca nu merge vreau banii inapoi. Insa am dus masina, au schimbat cablurile si fericire mare....aceleasi probleme.
Am hotarat sa merg la alt service sa vedem astia ce pareri mai au.

Asa ca ionutzica, inarmeaza-te cu muuulta rabdare si bani.
ORicum daca rezolvi ceva, te rog sa postezi aici.

O zi buna tuturor!
PaulT
Si ii lasi pe astia cu banii luati? Practic ai platit degeaba 420RON pentru simplul motiv ca habar nu aveau ce fac. Au gresit diagnosticul si tu ai platit o suma destul de mare din acest motiv. E vina lor 100%. Mai ales ca exista si un OTS pe tema asta.. Eu nu i-as lasa in pace.
GOGO 5
Salut .Am avut aceias problema acum un an.La testar arata motoras defect .Mecamicii de la reno ziceau ca trebuie scimbata cutia neagra din dreapta spate in care se afla motorasul pret 600 euro. mellow.gif Eram presat de timp deoarece trebuia sa fac revizia la doi ani si fara frina de mana nu o face nimeni.Am rezolvat problema la mine in garaj.De la cutia neagra pornesc doua cabluri .Un cablu urca in porbagaj de unde poti debloca manual frina, daca ramine blocata.Al doilea cablu merge la mijlocul tranversei(punte) spate.Acolo se afla un distribuitor(mecamism)cu cablurile care duc la roti.Eu am uns cu ulei acest distribuitor(mecanismul)si de atunci frana functioneaza fara nici o problema.
Mecamismul s-ar putea sa fie blocat.Ca sa il vezi dai jos aparatoarea din plastic.S-il demontezi, are doua suruburi in partea de jos a puntei.Trebuie sa verifici daca cablurile care duc la roti nu sunt blocate,deci trebuie scoase de la taburi(se scot usor daca este demontat mecanismul de pe punte de la cele doua suruburi).Sa vevifici daca motorasul functioneaza actionind comanda de pe bord. SPER ca ma fost destul de explicit .SUCCES
GOGO 5
xexe. Salut .Cand nu mergea la pornire aveam mesajul;Frana parcare nu functioneaza;cu un piuit si dupa ce se stingeau martori bord rosii ramanea permanemt in galben SERVIS si triunghiul cu ;P;.dupa ce am uns ... la mine functioneaza normal .Martorii galbeni s-au stins dupa cateva porniri.Mesajele sunt;Frana parcare se insereaza ,Frana parcare se desinsereaza(in Italiana);.Am vrut sa desfac si eu cutia neagra dar am renuntat cand am vazut ca merge fara cablurile de la rotii.Acum eu o eliberez manual inainte de a pleca de pe loc,o las sa se dezactiveze automat numai cand e neaparata nevoie.La mine nu s-au aprins martorii galbeni (portocalii) in mers niciodata.FUNCTIONEAZA NORMAL.EU am intales ca defectele care apar in galben se memoreaza.Cand am mai pus testarul am sters toate defectele care apareau la calculatoare(ca sunt vreo 10-12).SA AUZIM DE BINE SI DRUM BUN.
GOGO 5
Salut.Am fost ieri la servis la reprezentanta si au facut reprogramare calculator frana de mana fara nici un cost.
Nike_bodo008
si la mine a aparut acest mesaj check parking brake chiar nu stiu de la ce a aparut, frana de parcare functioneaza perfect am sa ma duc cand voi avea bani la diagnosticare
radunicola
nike_bodo, am si eu aceeasi proble si de 2 saptamani. Momentan nu am bani de service. Daca ajungi , te rog posteaza ce problema a fost.
Multumesc anticipat!
radunicola
Am fost la un service. Nu reprezentanta .
Placutele pe spate terminate,fata buna. Le-am schimbat pe gtoate,eroarea in bord e tot acolo - SERVICE si P in triunghi. Pe tester arata 2 erori df045 si df046. Mai mult , cand cobor si incui de la telecomanda se aude cum se armeaza sau dezarmeaza frana de mana (nu stiu exact ce face). Daca cumva uit daca am incuiat si mai apas odata pe telecomanda se deschide geamul dreapta spate. O fericire continuua!!
Nike_bodo008
aduc compleare la cele zise:
-am rezolvat treaba cu eroarea apruta pe display am avut norocul sa fie doar o eroare.
-ieri cand am facut schimbul de ulei si revizia care sa face cu ocazia aceasta la RENAULT BRAS Iasi, baietii de acolo cand au urcat-o pe elevator au impins-o cu motorul oprit si cu frana de mana dezactivata (decuplata), eu am observat asta si mi-am amintit de prima eroare aparuta acum ceva timp tot in acelasi conditii, am tacut si cand am preluat masina hopa si eroarea cu semnul P cu triungi, le-am semnalat cele intamplate au pus testerul pe ea si concluzia a fost doar o eroare.
Acum vin cu o nelamurire daca impingi masina cu motorul oprit si cu frana de mana decuplata este posibil sa dea eroarea asta (cu toate semnalele afisate)? Precizez ca ea functioneaza absolut normal, ce sa zic la tine alta marie cu alta palarie este bine sa te duci la reprezentanta sa vada mai exact.
O parere ceva
radunicola
In dimineata asta am ajuns la reprezentanta Renault din Ct. (Bratianu).
Problema erorii se trage de la apa intrata in masina cand am avut scurgerile infundate.
A ajuns la firele din podea sub scaunul stanga fata. Sunt multe fire acolo.
Inlocuire fire cu mufa 2500-3000 ron.
Reparatia cu inlocuit ce este absolut necesar 700-750 ron.
Dureaza cam 2 zile.
Momentan se lucreaza la masina .Revin cu rezultatul cand este gata.
Nike_bodo008
nu ti se pare cam mult?
radunicola
Este mult dar am ales sa fac asta la reprezentanta.
In alte parti , unde am mers ,daca se uitau 3 insi aveam 5 pareri.
Am luat azi masina , 670 lei. Nu mai am erori , nu mai face nimic din ce facea.
Nu au inlocuit nimic. Au curatat si refacut contactele.
Asa este , foarte mult pt ce au facut.
Dar vorbim de fire care pot produce si scurtcircuit.(banuiesc , nu ma pricep prea tare)
Nike_bodo008
cam mult, dar bine ca merge
DODOLOT
salut, cand aveti probleme (mesaje) cu frana de parcare recomand verificarea temperaturii rotilor. Daca una e mai calda decat cealalta sau ambele sunt foarte calde (stiind ca masina nu prea faneaza pe spate daca nu e incarcata) mai mult ca sigur e problema la camasile de pe cabluri.
ionutzica
QUOTE(radunicola @ 22 Nov 2013, 12:28)
In dimineata asta am ajuns la reprezentanta Renault din Ct. (Bratianu).
Problema erorii se trage de la apa intrata in masina cand am avut scurgerile infundate.
A ajuns la firele din podea sub scaunul stanga fata. Sunt multe fire acolo.
Inlocuire fire cu mufa 2500-3000 ron.
Reparatia cu inlocuit ce este absolut necesar 700-750 ron.
Dureaza cam 2 zile.
Momentan se lucreaza la masina .Revin cu rezultatul cand este gata.
*



Aceeasi problema a fost si la mine. Cost 600E!!! operatiune facuta in Olanda. La mine au suntat mufa, si au lipit firele intre ele... acea mufa nu exista la Renault ca piesa de cumparat!!!
betamax
Adica 600 E pentru lipit niste fire ?? Mi se pare exagerat, chiar si pentru Olanda. Mufa aia poate nu se gaseste acolo, dar in Romania, da. Sunt atatea fabrici de cablaje auto, trebuie doar sa cunosti pe careva sau sa stii unde sa ceri.
ionutzica
QUOTE(betamax @ 23 Dec 2013, 00:21)
Adica 600 E pentru lipit niste fire ?? Mi se pare exagerat, chiar si pentru Olanda. Mufa aia poate nu se gaseste acolo, dar in Romania, da. Sunt atatea fabrici de cablaje auto, trebuie doar sa cunosti pe careva sau sa stii unde sa ceri.
*



Sunt nu mai putin de ~50 de fire foarte subtiri, care erau corodate si dezlipite din mufa, culorile nu se potrivesc sa aiba continuitate, asa ca trebuie luata schema electrica si urmarit fir cu fir. In total vreo 6 ore de manopera. Aici ora de manopera la dealer e 90E.
E f. mult 600E, dar nu ai ce face!!! Problema asta nu e numai la mine, am mai auzit-o si la altii! Mufa respectiva de sub scaun nici macar nu e izolata / protejata.
radunicola
Pt. inlocuire imi ceruse la reprezentanta C-ta nord 3800 lei + 800 manopera.
La cea Bratianu intre 2000-2500 lei cu totul. Mi se pare exagerat de mult.
sunt sigur ca sunt si mesriasi care pot face asta pe bani mai putini.
E adevarat ca sunt vreo 50 fire care nu respecta culoarea intrare/ iesire.
betamax
Deci la Constanta e mai scump ca in Olanda. Sa traiti bine !
Daca nu corespunde culoarea, le desfaci/dezizolezi/lipesti one-by-one, nu e mare smecherie. Reizolate cu tub termocontractil, garantie pe viata. Eu as fi facut treaba asta pt. 5-600 lei.
ionutzica
QUOTE(betamax @ 23 Dec 2013, 17:54)
Deci la Constanta e mai scump ca in Olanda. Sa traiti bine !
Daca nu corespunde culoarea, le desfaci/dezizolezi/lipesti one-by-one, nu e mare smecherie. Reizolate cu tub termocontractil, garantie pe viata. Eu as fi facut treaba asta pt. 5-600 lei.
*


Nu e asa simplu, daca sunt corodate si "desprinse" din mufa, de unde stii cu ce fir sa lipesti din cealalta parte??? Eu sunt constient ca poate cineva foarte priceput ar putea sa o faca pe bani mai putini, dar in cazul asta , trebuie urmarita schema electrica de la modelul respectiv al masinii si nu stiu care "mester iscusit" ar avea asa ceva, chiar pentru modelul tau...
Nike_bodo008
mereu te lovesti de un zid, unde sa te tuci ca sa rezolvi problema? (inafara de reprezentanta care au doar o singura solutie inlocuierea si atat) omu a rezolvat problema ca nu a avut o alta obtiune sincer asta faceam si eu dadeam cat dadeam macar sa am rezolvata problema, ca sa gasesti omul potrivit la momentul potrivit este cateodata o mana cereasca.
betamax
N-a zis nimeni ca e simplu. Dar sa urmaresti o schema pentru 2-3 conexiuni nu e nevoie sa fii mare doctor (desi unii electricieni auto au - mai bine zis vor sa-ti lase - impresia asta). Da, dificil e sa ai schema. Deci tu platesti la service mai mult schema. Cre'ca mi-ai dat o idee de facut bani fara munca. Am sa caut schema si-o s-o vand cu 100 E cand apare vreun necajit. Dar daca necajitul respectiv apeleaza la forumul asta, s-ar putea sa primeasca schema gratuit de la altcineva si eu raman fara paine. Oricum o dau, tot naspa iese.
ionutzica
QUOTE(betamax @ 23 Dec 2013, 22:40)
N-a zis nimeni ca e simplu. Dar sa urmaresti o schema pentru 2-3 conexiuni nu e nevoie sa fii mare doctor (desi unii electricieni auto au - mai bine zis vor sa-ti lase - impresia asta). Da, dificil e sa ai schema. Deci tu platesti la service mai mult schema. Cre'ca mi-ai dat o idee de facut bani fara munca. Am sa caut schema si-o s-o vand cu 100 E cand apare vreun necajit. Dar daca necajitul respectiv apeleaza la forumul asta, s-ar putea sa primeasca schema gratuit de la altcineva si eu raman fara paine. Oricum o dau, tot naspa iese.
*


Sunt foarte multe modele de masini, ca electrician auto este dificil sa ai schemele la toate. Aici au avantaj dealerii. Si nu e vorba de 3 fire... e vorba de 50. Raspunderea e mare, ca daca ai pus ceva gresit pagubele pot fi si mai mari. Si pana la urma fiecare face bani cu ce stie el mai bine smile.gif. Eu fac vapoare, poate electricianul auto nu stia sa faca vapoare asa cum si eu ma pricep mai putin la "electrical key one diagram" tongue.gif. Una peste alta pretul este intr-adevar exagerat, dar cand esti presat si stresat nu ai ce face, platesti!
GOGO 5
SALUT.Am schimbat in decembrie placutele frana ,discurile spate si cablurile de la frana de mana electrica si totul a functionat normal.De cateva zile imi apare eroare la frana de mana desi ea functioneaza.LA inceput apare in rosu STOP dupa care se schimba in galben SERVIS SI triunghiul cu litera P in interior.La denivelari imi apare din nou in rosu STOP cu BIP-UL aferent dupa care se schimba iar in galben fara sa fie activata frana. CE SA-I FAC?
espacern
Verific-o bine......e inceput de sfarsit!
Poate a intrat apa la modul/mufa sau cablurile/pargia trebui unse.....de verificat!
GOGO 5
Am verificat.Cablul care vine de la motoras, era sarit ,l-am pus la loc.Motorasul functioneaza dar apar 2 defecte la testar:5171-control manual;5172 contact frana incoerenta semnal.Dupa ce le sterg reapar.Ce sa-i fac?
sibra9
Salut,
Exact aceeasi problema o am si eu. Daca rezolvi cumva, lasa te rog un mesaj, ce si cum.
GOGO 5
Salut.Am fost la reno si la mine imi face figuri comanda manuala.Defectul apare cand actionez frana manual.Bruschez comanda si dispare defectul.Trebuie sa schimb comanda manuala.
ratcca1
salut,

foarte probabil este vorba de umezeala la conectorul aflat sub scaunul soferului. Se scoate sertarul de sub scaun si se verifica daca exista urme de umezeala in izolatie. se scoate conectorul tragand de levierul care asigura fixarea si se inspecteaza. daca nu descoperiti coroziuni importante se poate rezolva cu spray contact urmat de uscare cu uscatorul de par. Daca e foarte corodat trebuie recablat. O sa revin cu o schema daca e cinava interesat. Daca in locasul de sub pres e multa umezeala exista sansa ca tuburile de drenaj apa din compatiment motor sa fie infundate. La mine a ajuns spuma dupa o curatare tapiterie probabil.

Succes.
GOGO 5
A reusit cineva sa rezolve problema cu frana ? Eu nu. Am verificat sub scaunul soferului,am dat cu spray,am schimbat comanda manuala fara rezultat.Sa recablezi toate firele in spatiul ala NU prea vad cum o poti face fara sa demontezi scaunele si sa scoti mocheta.Ma consolez cu ideea"Bine ca merge asa'".
duknu
Aceiasi problema am avut-o si eu la un Scenic 3 de 2011. La primul service au schimbat placutele si au zis : s-a rezolvat sefu! Dupa doua zile fericire maxima: check parking brake si frana de mana blocata din nou. Am mers la alt service care ma puneau sa schimb etrierul. Am avut ceva dubii, mai ales cand am vazut pretul de 1100 RON. Un prieten mecanic imi zice: du-te la reprezentanta, nu are cum sa fie etrierul la masina de 90k de km. Am mers la reprezentanta Renault, pus diagnoza si mi-au zis ca e bateria. Intr-adevar, stiam ca bateria e slaba, dar deh, ca romanul: porneste masina... merge. Am schimbat bateria. A trecut o luna si problema nu a mai aparut.
Sper sa ajute pe cineva experienta mea.
segcm
Cum se poate debloca manual frana de mana din portbagaj in situatii limita ?
espacern
La anumite modele exista sub cotiera un maner legat de un cablu otelit......tragi de el si se deblocheaza frana manual.
miciceii
QUOTE(segcm @ 19 Mar 2016, 22:18)
Cum se poate debloca manual frana de mana din portbagaj in situatii limita ?
*



Ai in portbagaj in spatele scaunului central o maneta de actionare de urgenta dar ai grija ca dupa ce o folosesti trebuie sa ajungi in service sa ti-o puna la loc!
costeaegx
help o poza cu mufa groazei de sub scaun are cineva ? 053.gif
AlexAndu
Am o problema cu frana "de mana" de la Scenicul meu. Imi apare in bord mesajul "Check parking brake" insotit de indicatorul de Service.daca vreau sa plec de pe loc , nu decupleaza. excl.gif excl.gif excl.gif ce poate avea ? un "destept" mi-a umblat la roata de rezerva si a tras de "maneta deblocare frana" ca sa pot ajunge acasa! peste cateva zile am programata revizia si nu vreau sa am probleme! trebuie sa schimb tot sistemul de frana sau doar cablurile? poate fi o problema electronica ?
va rog ajutati-ma ca sa ii dau de cap excl.gif excl.gif excl.gif ca sa pot parca , trebuie sa o tin in 1-a viteza pentru ca nu mai am frana de mana (logic)
Salinas
Daca ar functiona frana de mana, nu ai mai tine-o in treapta a1a, parcata fiind? ar sta pe liber????
R19/16v
Bineinteles ca ar sta pe liber, pentru ca i se cupleaza frana de mana la oprirea motorului si se decupleaza la pornire.
Daca ai Scenic scurt, poti schimba cablurile, daca nu, nu.
AlexAndu
R19/16v , DAR DACA "DESTEPTUL" RESPECTIV , A TRAS DE MANETA AIA DE "DEBLOCARE FRANA DE MANA IN CAZ DE URGENTA" , PENTRU CA SA IMI DEBLOCHEZE ROTILE , ...CE SE INTAMPLA CU SISTEMUL DE FRANARE ? MULTI MI-AU SPUS CA ODATA TRAS DE MANETA RESPECTIVA , TREBUIE SA SCHIMBI TOT SISTEMUL DE FRANARE CARE TINE DE FRANA DE MANA !
AI IDEE DACA ASA ESTE ?

DIN CATE AM OBSERVAT , DACA DAI JOS ROATA DREAPTA -SPATE, SE VEDE O CUTIE IN CARE INTRA CABLURILE DE FRANA ! ACEA CUTIE , DUPA CE AI TRAS DE "MANETA DE DEBLOCARE FRANA DE MANA" MAI ESTE FUNCTIONALA SAU TREBUIE INLOCUITA?


R19/16v
Nu. Bagi manerul ala ca lumea la loc si tragi frana de mana. Problema ta e in alta parte.
AlexAndu
DECI BAG INAPOI MANERUL SI TRAG FRANA DE MANA IAR ACESTA ISI REVINE ?
SAU CE SE INTAMPLA DACA TRAG FRANA DE MANA ?

UNDE AR PUTEA FI PROBLEMA ?



LA ACEASTA CUTIE MA REFER (VEZI ATASAMENT) (POZA AM DESCARCAT-O CA SA POT DA EXEMPLU)


AM ADAUGAT MANERUL INAPOI , AM TRAS FRANA DE MANA SI ...NIMIC SCHIMBAT , ...CONTINUA SA BEEP-UIE INTR-UNA SI NICI O SCHIMBARE LA FRANA DE MANA !
R19/16v
Atunci e ceva blocat. Nu ai spus daca ai Scenic scurt sau lung.
Deblocheaz-o si du-te la reno. Dai 100 de ron pe constatare si vezi ce faci d-acolo.
AlexAndu
ESTE RENAULT SCENIC SCURT /5 LOCURI... NU SUNT IN TARA CA DACA AS FI FOST NU MAI INTRAM AICI CA SA CER AJUTOR! SUNT IN IRLANDA SI ASTIA AICI NU PREA AU REPREZENTANTA RENAULT DECAT ...POSIBIL IN ORASELE MARI CEEA CE INSEAMNA CA AM DE PARCURS APROX.100 KM PANA LA UNUL IN CARE AS AVEA POSIBILITATEA DE A GASI O REPREZENTANTA RENAULT!



<span class='edit'>6 Jun 2016, 06:34:</span>
DAR , AR PUTEA FI DIN PARTEA ELECTRICA ??? (TINAND CONT CA FRANA ACTIONEAZA SI ELECTRIC)
R19/16v
Bineinteles ca poate fi, dar fara o diagnoza, nu ai de unde stii.
BiGBearRO
AlexAndu scrie cu litere mici ca ne doare capul
renaultscenic2006
vin si eu cu o ciudatenie.Astazi am dat bateria jos si la remontare a aparut acel triunghi cu P in mijloc.Frana de mana functioneaza normal.Exista posibilitatea sa resetez eroarea fara tester?
R19/16v
Ai mers cu ea?
renaultscenic2006
dupa ce am montat bateria am mers cam 10 km
Eroarea este in bord inainte sa pornesc masina,deci cand deschid usa deja imi arata triunghiul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.