Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Grafice consum megane 3 (orice varianta)
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
fulgu
am observat mai multe discutii ref la consum, si m-am gandit ca o imagine face cat multe cuvinte.. asa ca am initiat acest topic astfel incat sa vedem cat mai multe grafice de consum masurate de cat mai multi utilizatori.

masuratorile mele au fost facute in urmatoarele conditii:
- Megane 3 Dynamique 2009
- 1.6 16V
- drum plat
- 4 persoane + bagaje in masina
- aer conditionat PORNIT


[attachmentid=1627631490]


A reiesit ca pentru un drum de 500km, viteza optima este de 90 km/h.
Pentru un drum de 1,000km viteza optima urca spre 130 km/h.


Astept cu nerabdare observatiile celorlalti colegi de "marca" smile.gif

Toate cele bune!
spy_oh_joy1389
Axa Oy reprezinta si timpul si consumul mediu?
fulgu
salut, da. pe orizontala sunt km/h si pe verticala consumul mediu / timpul exprimat in ore.

btw, in oras (Bucuresti) imi scoate cam 9-10 l/100km (tot cu aerul conditionat pornit). si momentan rulez pe cuaciucuri de vara.. cu cele de iarna consumul PARCA era ceva mai mare.. dar n-am facut masuratori exacte.


voi cum stati?
Laurentziu83
Cam acelasi consum il am si eu pe aceleasi paliere de viteza, cu mentiunea ca respectivul consum il obtii numai la viteza constanta, ceea ce e greu de realizat la soselele noastre.

Nu imi dau seama la ce te referi cand spui "consum optim". DPDV a ce? A economiei, a timpului petrecut pe sosea, a sigurantei, etc?
Totul e relativ, e in functie de ce consum iti propui sa obtii, de cat de mult timp iti aloci pentru asta, de viteza la care te simti in siguranta, si, nu in ultimul rand, de feeling-ul pe care il ai la volan. Degeaba vrei sa tii viteza de 130 la ora daca DN-urile de la noi sunt prea aglomerate pentru asta si, in al doilea rand, nu e prea economic sa o calci la 130 pentru 1-2 kilometri ca sa incetinesti iar la 70-80, mai degraba cauti o viteza adaptata traficului. In 2005, cand mi-am luat Clio-ul, mergeam in mod curent cu 120-130 pe DN-uri cu el, pentru ca aveam unde. Acum, in 2010, cu Megane-ul, merg 110-120 in mod curent, rareori o tin la 140-150, pentru ca nu e economic sa o tin la viteza asta ca sa fiu nevoit sa calc frana cand ma apropii de alta masina mai lenta, prefer doar sa iau piciorul de pe acceleratie si, cand ajung in spatele lui, sa retrogradez ca sa-l pot depasi, in cazul in care conditiile de trafic nu imi permit o depasire lansata.
spy_oh_joy1389
Tind sa cred ca a facut un raport si ala i-a dat cel mai mic adica consum mediu/viteza masurata pe o durata de 5 ore :nedumerit: . Poate ar fi mai bine daca fulgu ne-ar explica cum a gandit graficul sa il intelegem mai bine si sa il realizam si noi.
tatimeu
QUOTE(fulgu @ 13 Jun 2010, 19:39)
am observat mai multe discutii ref la consum, si m-am gandit ca o imagine face cat multe cuvinte.. asa ca am initiat acest topic astfel incat sa vedem cat mai multe grafice de consum masurate de cat mai multi utilizatori.

masuratorile mele au fost facute in urmatoarele conditii:
- Megane 3 Dynamique 2009
- 1.6 16V
- drum plat
- 4 persoane + bagaje in masina
- aer conditionat PORNIT
[attachmentid=1627631490]
A reiesit ca pentru un drum de 500km, viteza optima este de 90 km/h.
Pentru un drum de 1,000km viteza optima urca spre 130 km/h.
Astept cu nerabdare observatiile celorlalti colegi de "marca" smile.gif

Toate cele bune!
*



fulgu nu te supara pe mine dar graficul tau nu imi spune nimic; cum adica timpul ca eu unul nu il vad pe grafic sau mai bine spus timpul ce reprezinta (orele minutele necesare deplasarii din punctul A in punctul B?). Sunt eu mai altfel?
In alt rand eu inteleg ca un consum mediu il ai si in functie de viteza medie, lucru care de altfel mi se pare cel mai elocvent, plus de asta un consum mediu il poti aprecia ca fiind mare sau mic si in functie de treapta de viteza pe care o folosesti caci unul e consumul mediu la o viteza medie sa zicem de 75km/h in treapta a IV si alul e atunci cand folosesti treapta a VI.
dpopa
Lucrurile sunt foarte relative....

Cauciucuri de iarna, ~9000 km , viteza medie 47.6 km/h , drumuri mixte, am avut consum mediu -> 7.4 l/100.

In momemtul de fata la drum lung merg undeva la 110 km/h. Sunt de acord cu Laurentiu...mi se pre cel mai bun raport viteza/consum/siguranta.
fulgu
salut clarific: timpul e exprimat in ore, iar viteza optima in cazul asta este un optim intre timp si consum (astea sunt cele doua variabile de pe grafic). adica, nici sa fac 100 de ani pe drum, dar nici sa beau benzina. get it just right. evident daca luam in calcul si alti factori optimul se modifica. mai ales daca sunt factori greu de masurat - siguranta, satisfactie la volan, etc.

consumul nu este obtinut pentru viteza medie (e imposibil sa obtii in romania anului 2010 viteza medie de 100 kmh pe oricare 500 km smile.gif ati alege voi sau cel putin sunt slabe sanse ). este vorba de consumul instant la palierele respective, la mers constant in plan orizontal evident.

ideea graficului si a topicului "era doua":

1. sa aflam unii de la altii care este consumul REAL al masinilor si
2. sa imi dau eu seama (si poate si altii) cam care ar fi viteza de croaziera optima (strict ca raport timp/consum) intr-o lume ideala in care exista autostrazi de peste 150 km lungime smile.gif

spre exemplu, mi-am dovedit "stiintific" ca LA EI e optim sa circul cu 130 kmh (intre Romania - Austria sunt cam 1000 km). intamplator sau nu, limita de viteza LA EI este de 130 smile.gif

orice alte abordari cat mai "stiintifice" ale problematicii consum / viteza optima sunt binevenite!

toate cele bune
spy_oh_joy1389
QUOTE(fulgu @ 14 Jun 2010, 20:43)

orice alte abordari cat mai "stiintifice" ale problematicii consum / viteza optima sunt binevenite!

*



cu alte cuvinte ai facut cazul ideal. este o idee buna. daca nu e cu suparare, poate fac si eu masuratorile pentru masina mea ca are 1.6 16v, doar ca are cutie in 5 trepte. Se va potrivi si pentru fluence hatchback.
caty2k
Anul trecut in vara, portbagaj plin + 4 persoane in masina, 170km/h constant pe A2, consul 7.2 mixt.
In bucuresti, masina din cand in cand alergata, uneori cu clima uneori fara, am un consum mixt de 10l/100km.
In circa 2 saptamani o sa incerc sa utilizez plaje de turatii cat mai ridicate pentru a vedea cam ce diferenta este fata de cele mici (cele mici nu sunt de mine).

Bafta la masurari smile.gif
ionutm82
Da cand am cumparat masina am pastrat toate bonurile de la benzinarie. Asa ca la 6500 km am zis sa calculez consumul mediu. Cei 6500 km au fost facuti aproximativ 50% Bucuresti - 50% afara. Pentru a parcurge aceasta distanta am folosit nici mai mult nici mai putin decat 670 l. Astfel rezulta un consum mediu de 10.3 l/100km blush.gif . Nu pot sa spun decat ca in afara consumul e decent, cel mai mic fiind 6.6 l/100km pe o distanta de ~500km (tg jiu - ocna mures si retur).

Spre comparatie, cu logan 1.5 dCi dupa 8000 km am avut o medie de 6.4 l/100km (am folosit aceeasi metoda de calcul, aceleasi conditii de trafic). Cifrele pentru Logan le-am dat doar pentru a se vedea diferenta fata de cifrele date producator smile.gif .

tatimeu
drum european aproximativ 500km.
La greutatea masinii mai punem 200kg persoanele plus bagajele, mai adaugam AC auto tot timpul - daca are importanta setat pe 22 grade, viteza medie 56km/h consumul mediu 7%. Varfuri de viteza 140km/h (drum drept). In comcluzie la un mers constant 170km/h un consum de 7,2% imi pare cam tras de par fie el si pe autostrada si la ses.
B-07-UWA
confirm cele spuse de tatimeu, la 170 km/h , 7.2 n-are cum, eu la 160-170 setat pe pilot automat pe A2 aveam 8.5-9.0% ,in nici un caz nu scadea sub 8 l.
Laurentziu83
7.2% doar daca e diesel tongue.gif

Eu stiu doar un singur lucru: daca merg pana in 120, consuma sub 7. Daca merg peste 120, aia e. Oricum, diferenta dintre 6.8% si 7.3-7.5 nu e prea mare in bani cand platesti la pompa (tot de-alde 200 de lei trebuie sa decartez la un plin), doar ca e pragul ala psihologic de "sub 7" biggrin.gif
caty2k
Cu prima ocazie cand plec la mare o sa va fac poze si filmulete daca nu ma credeti ... tin sa precizez ca masina e folosita mai tot timpul in plaje de turatii MARI, cel mai des schimb in 6000RPM!
marius_1st
consumul instantaneu il arata incepand de la 0 km/h, sau de la 30 km/h cum este la citroen C4?
daca este ca la citroen... 183.gif
mircea_aq
30kmh pentru cele cu afisaj digital
Laurentziu83
Nu se afiseaza pana in 30 de km/h ca sa nu se sperie necunoscatorii. tongue.gif
Daca ar afisa la plecarea de pe loc ar putea sa si dea eroare la consumul instantaneu.
S4b1n
Nu prea ai de ce sa vezi consum instantaneu sub 30km/h. Nu mi se pare interesant sa vad ca dintr-o data sare la 20-30 l/100km pentru ca nu voi merge niciodata mai mult de 2-3 secunde in ritmul respectiv (spre ex. o acceleratie cu viteza 1), deci neinteresant parerea mea.
caty2k
S4b1n ... fiecare are genul lui de condus, nu zic nu ... de exemplu eu in treapta I cand ma distrez o turez pana in 6000 rpm si apoi continuu asa pana in treapta III ... deci daca alergi cateodata masina, nu cred ca e asa de important, totusi 1.6 16v din cate stiu e un motor de turatie, nu de mers cu 2000rpm prin bucuresti.
tatimeu
dar ce crezi ca pateste daca mergi cu 2.000 de ture? Acum ca unora le place mersul des la pompa e adevarat - tine de gustul fiecaruia.
caty2k
Un consum de 9.7% in bucuresti ma avantajeaza foarte mult ... fata de 12% cat aveam la logan 1.6 8v ... la mine daca merg in 2000rpm am consum mai mare decat daca merg in circa 3500rpm(nu foarte mare, dar e). Si cu mersul la pompa, problema mare nu e... ce mi-e dupa 300 km(cu jumatate de rezervor) sau la 350km ?? Tot aia!
tatimeu
am cam citit ce ai scris aici pe forum si am tras concluzia ca in general folosesti masina in plaja de turatii 5500-6000 - treapta I,II,III. In situatia data nici in Medias nu scoti consumul de 9% cum zici ca ai in Bucuresti. Pana la proba contrarie lasa-ma sa cred ca spun un adevar. Eu mai urc cateodata o panta (la tribunal - daca Hack citeste stie) cu treapta a III. La buza pantei am in jur de 35-40km/h iar sus in panta (ceva mai mult de 500m ) am in jur de 70km/h si turatia undeva la 4400-4500. Nu m-am uitat niciodata la consumul instant ca sa-mi fac o parere cam cat consum daca folosesc masina in turatii mari gen 5500-6000 de ture, dar bag mana in foc ca e undeva la 20-25%. Adevarul e ca una e sa pleci de la 2500-2800 de ture si sa ajungi la 4400-4500 de ture in aceasi treapta de viteza si alta e sa schimbi constant treapta la peste 5500 de ture, dar consumul sigur se invarte in jurul a 12-13 ma hazardez sa spun si 15%.
alexbudan
vreau sa confirm ca, cu mersul in ture, consumul este redusm, dar numai pe oras. Pot sa zic ca in afara, daca merg light am un consum de 6,2-6,3%. In schimb, daca merg mai tare, am un consum de 6,8-7%.

In oras insa e tocmai pe dos, daca merg light am un consum de 10-10,5%. Daca merg mai turat, gen 5000-6000 ture, am un consum de 9,5-9,7%. Teste efectuate prin resetare, pe aceleasi portiuni, in conditii similare de trafic.

Explicatia, cred eu, ar fi timpul scurt de a ajunge la o viteza mai mare, deci distanta parcursa mai repede si apoi frana de motor.
tatimeu
alex ai acel consum pentru ca inainte ai avut geva de genul 7,5-8%.
Eu unul nu inteleg cum poti sa mergi cu a III a la 5500-6000 de ture mers "constant" in oras? nu luam in calcul ca in mod normal ai o viteza mai mare de 80-85km/h. Plus pe linga asta ai zis de frana de motor pai daca e frana de motor la cat scade turatia si cat consumi ca sa ajungi inapoi la 6000 de ture? Inca cred ca sunt povesti.
alexbudan
legat de consum, am si specificat ca testele de consum le-am facut pe aceleasi portiuni de drum, in conditii de trafic similare, prin resetarea computerului...

hmmm... la 6000 de ture in a III-a ai 115km/h...doar nu crezi ca cineva merge turat prin oras, "constant" cum ai zis tu... Eu am zis ca merg mai turat, dar nu constant turat... asta ar fi o tampenie...cand m-am referit la turat inseamna ca in loc sa schimb la 3000-3500 cum fac unii, eu schimb mai sus. asta nu inseamna ca daca merg constant, sa zicem, de la 500 de m incolo, o las in a III-a. Tocmai, schimb mai departe. In treptele mari, respectiv IV, V, nu e cazul sa schimbi asa de sus, pentru ca oricum se simte ca motorul se plafoneaza dupa vreo 5000.

oricum, sunt chestii demonstrate, ca de vreme ce cuplul maxim este undeva la 4300 de ture si puterea maxima este la 6000 de ture, ideal din punct de vedere al timpilor, este sa schimbi cat mai sus, ca sa ai treapta urmatoare pregatita pentru un cuplu mare.

de exemplu sa schimbi a II-a pe la 5500, ca sa ai a III-a la 4200, ceea ce inseamna cuplu maxim, adica masina trage cel mai bine. foarte multi nu inteleg diferenta dintre cuplu si putere si au impresia ca daca masina are 1000 de cai "mama ce trage". Trebuie sa simti cuplul, ca sa zici ca masina trage, vezi cazul dieselului.

O masina in frana de motor teoretic consuma o cantitate de benzina infima de genul 0,2% (doar nu credeti ca 0%, cum arata computerul). sa zicem ca sunt la 5500 de ture si reduc prin frana de motor la 3000 de ture... in momentul reducerii turatiei consumul practic nu exista, iar revenirea la turatie se face oricum cu un consum mai mic decat daca as schimba in treapta superioara, pentru a ajunge la viteza dorita, tocmai datorita efortului necesar motorului de a-i da cutiei suficienta putere. o treapta inferioara turata face mult!
history
De ce ai nevoie sa schimbi atat de sus cand se stie ca motoarele moderne dau cam 80% din cuplu pe la 1000 de rotatii/min sub cuplul maxim? De regula la un benzinar este de ajuns sa schimbi in zona in care isi da cuplul maxim, daca schimbi corect acul turometrului nu scade mai mult de 800 de ture si acolo ai procentul de mai sus , arhisuficient pt. un condus normal.
6000 de rot. este pentru competitii.
alexbudan
Depinde ce vrei sa faci cu masina. Eu unul vreau sa merg eficient din punct de vedere al timpului, pentru ca la mine, timpul inseamna bani. La propriu. Am spus de ce trebuie sa schimbi mai sus... cand schimbi I-a la 5500, o sa ai a II-a la vreo 4200 de ture. cum la 4200 este cuplul maxim pe care il da motorul, inseamna ca am cel mai scurt timp de a ajunge in a III-a...si asa mai departe...

Chiar nu cred ca 6000 este pentru competitii. poate un 8000 da. http://www.youtube.com/watch?v=mXmnCFooUjo&feature=related

Dar cum am spus si mai sus, nu ma intereseaza un condus normal in general, dar, de exemplu, in concediul pe care l-am facut in Grecia (in care nu mai aveam sa mare nevoie de timp) am mers light, viteza maxima de 140 pe autostrazi, si 90-100 in rest, motiv pentru care am si scos un consum mediu de 6,9% cu 4 adulti si bagaje, si vreo 1200 de km de autostrada in Grecia.

Eu nu recomand nimanui stilul meu de condus. Pur si simplu este o varianta de a conduce un automobil, asa cum este si cea de condus la consum.
marius_1st
Condus 500 km, 75% extraurban, 25% urban, consum mediu 7.9%, cu clima pornita tot timpul, trei persoane la bord, viteze in jur de 100-110 km/h in extraurban, 60 km/h urban. Am schimbat vitezele in jurul a 2500 - 3000 rot/min (rodaj).
Recunosc ca ma asteptam la un consum de 7.2 - 7.5 %.
Cred ca va mai scadea consumul dupa ce ma voi obisnui cu motorul si cu turatiile de exploatare.
Oricum sunt caluti destui multi care trebuie hraniti. biggrin.gif
thauzz
Ok. In primul rand salut pe toata lumea.

Sunt unul din "Noii veniti" pe forum asa ca va rog sa-mi scuzati de pe acum orice adresare ce pare nelalocul ei, sau orice greseala neintentionata.
Am un megane 3 1.6 16V 5 trepte, de o luna si ceva(achizitionat pe 15.06.2010) din Iasi.pana acum are 2078km facuti.
Am multe neclaritati dar, cum aici ne aflam la topicul Consum, ma bag si eu in seama.sper eu cu folos tongue.gif
Am plecat in concediu spre Brasov(Valea Prahovei)...ma rog...in total dus-intors 1002km.
din Iasi avea un consum mediu de 9.2...viteza spre destinatie, urban, extra-urban...etc..110km/h
Consum la intoarcere: 7.2
Ce-i drept eram 4 pers+bagaje si clima. Din fericire pt mine care sunt cu ceva mai multa adrenalina...n-am fost singurul sofer, a mai condus si prietena.
Iar daca eu aveam 110 constant, ea mai mult de 90 nu se incumeta sa o calce.
Dif: eu consum instant110km/h-8.5-10% ea consum instant 90km/h- 2.9-3.2% in treapta V.

Scz ink o data pt micile greseli(daca au fost)

Sa auzim de bine



caty2k
thauzz in primul rand bine ai venit in randul posesorilor de megane 3!!! Felicitari pentru alegere!!

La genul de mers pe care l-ati avut, e un consum mai mult decat perfect, tinand cont ca motorul este inca in rodaj.
O sa vezi ca insusi consumul o sa mai scada odata cu trecerea kilometrilor, o sa fi surprins satisfacut de masina.

Acum am si eu o intrebare. Megane-ul 3 generatie 2010 are 5+1 trepte ?? blink.gif nu mai sunt 6+1 ?? blink.gif blink.gif
tatimeu
odata cu cresterea numarului de km nu o sa scada consumul. Astea sunt povesti de spus in fata blocului atunci cand iti lauzi agregatul. Eu dupa 20kkm am acelasi consum ca si atunci cand am luat masina cu 5km la bord.Stilul de consus e acelasi de acum 18 ani adica schimbat treapta de viteza atunci cand iti spune sunetul motorului sa o faci.
am citit ce a scris alexbudan si vreu sa-l intreb unde circula el in Romania cu treapta a II-a la 4200 de ture caci ma gandesc ca in aceste conditii duce treapta a III-a pe la 5000 si ceva de ture, si in continuare ma gandesc ca mergi 100 de metri si pui frana caci ai ceva molcom in fata, si repeti ciclu. Acest ciclu din punctul meu de vedere este un stres pentru motor si un consum mult mai mare decat acela de a merge liniar in sus (ture) si in jos la fel. Dar poate ma insel si la urmatorul drum o sa incerc sa urmez si eu acest stil de condus. Atunci o sa postez si noua realizare in materie de consum.
DumitruBM
QUOTE
Acum am si eu o intrebare. Megane-ul 3 generatie 2010 are 5+1 trepte ?? blink.gif nu mai sunt 6+1 ??

Da
caty2k
@tatimeu: Daca tu vrei sa fie de fiecare data ca tine, atunci asa sa fie. Nu-mi cunosti tu masina cum mi-o cunosc eu.

Daca tu accelerezi pana in maxim 3000rpm ca sa consume putin ... treaba ta, mie-mi place s-o accelerez pana aud limitarea in treapa I si cand trec in treapta a II a sa aud cauciucurile cum scartaie, ok?

Cum am mai zis de multe ori ... fiecare are genul lui de condus.

Din cate stiu eu, 1.6 16v e un motor de turatie.
tatimeu
caty2k nu ma intereseaza pe mine cum circuli tu si nici macar nu-mi pasa ce crezi tu. Nu tin sa fie cum zic eu pentru ca nu sunt atotstiutor si se poate sa gresesc eu, dar cand aud asemenea explicatii gen "imi place sa tin masina in 6000 de ture" ceva de genul asta ai spus gandul ma duce ca tu circuli cu masina doar pe pistele aeroporturilor. Te rog sa-mi spui si mie unde circuli tu numai in 6000 de ture? Asta , daca intradevar circuli inseamna treapta a IV-a? caci la treapta a-V- a nici nu cred ca se pune problema. Dar mai bine scriu treapta a-II-a caci e cred mai exact asa.
In Romania pe un drum normal din punctul a in b nu ai unde sa folosesti masina in 5000-6000 de ture numai daca vrei sa iti bati joc de ea.
Peste inca o revizie o sa ne auzim cum ca imi consuma ulei, nu mai am 110 caluti caci astia mi-au dat numai 90 si alte chesti de genul acesta.
La sfarsit ai spus un mare adevar - fiecare cu genul lui de condus. Problema se pune ca la sfarsit dupa cateva zeci de mii de km nu o sa mai spui adevarul adica cum a fost utilizata masina.
alexbudan
QUOTE(tatimeu @ 26 Jul 2010, 13:51)
odata cu cresterea numarului de km nu o sa scada consumul. Astea sunt povesti de spus in fata blocului atunci cand iti lauzi agregatul. Eu dupa 20kkm am acelasi consum ca si atunci cand am luat masina cu 5km la bord.Stilul de consus e acelasi de acum 18 ani adica schimbat treapta de viteza atunci cand iti spune sunetul motorului sa o faci.
am citit ce a scris alexbudan si vreu sa-l intreb unde circula el in Romania cu treapta a II-a la 4200 de ture caci ma gandesc ca in aceste conditii duce treapta a III-a pe la 5000 si ceva de ture, si in continuare ma gandesc ca mergi 100 de metri si pui frana caci ai ceva molcom in fata, si repeti ciclu. Acest ciclu din punctul meu de vedere este un stres pentru motor si un consum mult mai mare decat acela de a merge liniar in sus (ture) si in jos la fel. Dar poate ma insel si la urmatorul drum o sa incerc sa urmez si eu acest stil de condus. Atunci o sa postez si noua realizare in materie de consum.
*



am 23.000 de km in 4 luni jumate. cand am luat masina de la bucuresti, am mers pana la pitesti cu 100 de la ora si mi-a consumat 8.7, consum mediu, pe autostrada, de la iesire din bucuresti pana la intrare in pitesti. Am mers acum 2 saptamani fix acelasi traseu tot cu 100 la ora (pt ca aveam o saltea pe pavilion tongue.gif), si am avut consum mediu de 7,6. tine cont ca am avut salteaua sus. consumul sigur scade. din punct de vedere tehnic, logic e normal. piesele motorului nou au o anumita frecare de "nou" si alta frecare de "uzat", cu alte cuvinte, lucreaza mai usor, cu forte de frecare mai mici. eu cred ca consumul scade intre 1 si 1,5 litri.

legat de ce ai zis tu "unde circul in Romania", cel mai frecventat traseu al meu este pitesti-rm.valcea-sibiu etc... daca duci a doua la 4200, in mod evident, a treia o sa fie undeva la 3300 de ture, in nici un caz 5000, asa cum ai scris tu. ma gandesc insa ca ceva nu se intelege. eu nu cred cineva crede ca eu merg constant cu 5500 de ture cu a III si nu prefer sa schimb a IV-a, doar in ideea de a merge turat. spun numai ca pe anumite portiuni poti folosi potentialul motorului pe care ti l-ai cumparat. spre exemplu pe pitesti-rm.valcea cam 80% din drum iti ofera sansa sa folosesti stilul de condus in ture. (este un drum la care stiu orice milimetru in conditiile in care il fac de 4 ani de cate 2-3 ori pe saptamana)

asa cum zice si caty2k, motorul este unul de turatie, motoarele de turatie, se comporta bine, sus in ture, acolo se simt bine. daca sunt subturate, "muncesc mai mult" adica consuma mai mult.

tatimeu, eu iti recomand sincer sa incerci masina in ture, sa incerci sa o descoperi din alta perspectiva, dar numai daca esti sigur pe tine si pe drumul pe care incerci (adica sa il stii bine, atat curbe, portiuni de depasit, linii continue, radare, etc). Iti recomand mai intai o depasire in ture. ia-ti timp, alege-ti locul, muta in treptele inferioare pana undeva in jurul lui 4400 si calc-o pana la 6000, poate chiar mai mult. schimba repede treapta, calc-o iar la la 6000. si asa mai departe. apoi uita-te in oglinda retrovizoare. biggrin.gif . repeta faza asta si intr-o depasire in panta, cu frna de motor. Senzatie ca frana de motor la 6000 pana pe la 4300 si apoi calcat la fund pedala (daca ai loc de manevre) mai rar intalnesti in stilul de condus "la consum".

cum zicea cineva pe aici (poate putin exagerat), masina e ca femeia... o iubesti in cea mai mare a timpului, dar din cand in cand, trebuie s-o mai si f***.
caty2k
@tatimeu: eu nu am zis ca tin constant masina in 6000rpm ... sa fi extra batut in cap sa mergi asa ... ce am inteles din cum ai explicat tu, adica dupa ce schimb viteza ar trebui sa am tot 6000rpm, ceea ce e IMPOSIBIL. blink.gif

Cand mai scap de bucuresti si ies pe autostrada, am un chef extrem de mare de a alerga masina.

Exemplu: Am plecat vineri din bucuresti spre LIBERTY PARADE 2010, la dus pe A2 inafara de locul unde erau parcari si poduri, am mers intre 150 - 185km/h. Tin sa precizez ca eram 5 persoane + bagaje, iar prin comune cu 50 - 70 depinde cat era permis ( full de radare, mai ales la intoarcere ). Consum mixt 9.2! Pe A2 consum maxim instant era 12%.
marius_1st
Motor 1.4 tce, 130 CP.
calatorie: galati - bucuresti(baneasa) si retur, 486 km in total. 3 persoane la dus, 2 la intors, clima pornita tot drumul.
consum mediu: 6.9 %, mers in limite legale, 60-65 km/h urban, 100-110 km/h extraurban.
saptamana trecuta am facut un drum galati-vaslui si retur: aceleasi conditii de drum si de mers: consum mediu 7.8%. deja am facuti in total 1200 km.
eu zic ca adevarul privind consumul este la mijloc. este posibil sa ma fi obisnuit cu masina, dar cred ca in timp ar trebui sa scada si consumul. chiar daca motoarele vin rodate deja din fabrica, de pe banda de asamblare, partea de mecanica tot se rodeaza si ma astept ca pierderile datorate frecarilor din subansamble sa scada. nu cu mult (probabil pana la 0.5l/100km), dar este plauzibil din punct de vedere tehnic.
in rest, eu zic sa va bucurati de masina, mai ales cei care au motorul meu. ma joc cu ea intre 2200 si 3000 ture (inca rodaj). o mai las pana la 2000 km si dupa aia ma dau cu ea.
se stie ca este motor de turatie, deci din cand in cand joaca-te cu ea!

ca tot s-a facut comparatia cu femeile, daca ai o sotie care arata ca vrea, tu nu-i dai? pai de ce ti-ai mai luat bunaciune? sa o admiri ? icon_mrgreen.gif

km fara pb in continuare.
tatimeu
QUOTE(caty2k @ 13 Jul 2010, 21:25)
Cu prima ocazie cand plec la mare o sa va fac poze si filmulete daca nu ma credeti ... tin sa precizez ca masina e folosita mai tot timpul in plaje de turatii MARI, cel mai des schimb in 6000RPM!
*


caty2k tu esti sau te faci. Uite ceea ce ai scris tu acum catva timp in urma.
Unde am scris eu ca dupa ce schimbi din 6000 de ture o sa ai tot 6000 de ture? Ceea ce am scris eu se rezuma astfel:
- schimbi a-I-a la limitare. ai viteza de 45-50-60 sau cat ai
-schimbi a -II-a "la scartit de roti pe la 4500-6000 dupa cum spui tu. Ai viteza de 70-75 sau cat ai. Daca mergem in logica ta de a te exprima rezulta ca schimbi a -V-a la 6000 deci ce viteza ai?. De aici concluzia mea ca unora ne place sa fabulam doar de dragul de a povesti povesti la usa blocului.
Cu asta am terminat caci vad ca nu se poate discuta.

alexbudan nu am sustinut niciodata ca nu forjez si eu masina. Daca mi-ai citit si alte postari ai vazut ca "eu nu am oprit niciodata AC ca sa urc un deal sau sa depasesc"- concluzia stiu cum sa folosesc masina si in treapta a-III-a la 5000 de ture sau treapta a-IV-a.
Adevarul ca nu cunosc bine Pitesti-Valcea dar cunosc foarte bine Valcea-Sibiu iar acolo sa mergi cu 5000 ture in treapta a-IV-a ai o viteza de..... Nu-mi spune ca stiu, dar nu pe valea Oltului, la traficul din Romania. Asta asa ca ai dat exemplu acest traseu
marius_1st buna faza cu nevasta, dar vezi ca de la o utilizare excesiva nu mai ramane o bunaciune ci....
alexbudan
smile.gif tatimeu, esti cam speriat de "traficul asta de Romania" smile.gif, dar sa stii ca in afara de cel din Bucuresti, la orele de varf, nu ma sperie nimic in materie de trafic. ca sa fiu sincer, folosesc a IV-a pana la vreo 5300, unde sunt in jur de 133km/h. legat de aerul conditionat, nu am facut niciodata comutarea ON/OFF, doar in ideea ca motorul trage mai bine. Crede-ma ca pe Pitesti-Rm.Valcea-Sibiu, ai unde sa-i dai a IV-a la 5000, multe locuri (doar nu crezi ca vorbim de limite legale, ar insemna sa-mi dau demisia). Dar, in principiu, folosesc treptele superioare in ture, doar pe autostrazi (alea multe de la noi). Pe celelalte drumuri folosesc cam maxim a IV-a turat, doar pentru depasiri si viteze mari.

ca sa si completez ideea ta, viteza in trepte este dupa cum urmeaza, toate masurate in jur de 6200-6300 de turatii, pe autostrada bucuresti-pitesti.
- a I-a 51 km/h
- a II-a 82 Km/h
- a III-a 116Km/h
- a IV-a 145 km/h
- a V-a 166 Km/h
- a VI-a - aleluia tongue.gif (mai mult de 196 km/h nu am prins, si asta pe la vreo 5800. deja motorul era plafonat.)
- in marsarier - ph34r.gif laugh.gif

ca sa fiu sincer, din cate am citit pe aici, chiar nu intelesesem ca ai dus masina mai mult de 3500 de ture, de aceea, mi-am permis sa te indrum la un mic test de turatii.

stilul acesta de condus, pot sa spun ca ma caracterizeaza strict in scop de serviciu. in timpul liber/concediu imi place sa fiu lenes, uneori prea lenes, mai ales ca am si copil mic. smile.gif
tatimeu
concediu petrecut pe frumoasele si bine intretinutele drumuri din Romania 1500km trei persoane bagaje si in masina nu numai in portbagaj clima auto 22 grade tot timpul viteza medie 53,4km/h consumul mediu 6,8l/100km.
Cu aceasta ocazie am incercat si mersul mai turat la sfaturile colegilor de forum si am ajuns la concluzia ca tot acolo ma invart cu consumul. ca urmare Medias-Slobozia (noapte viteza maxima 105km/h- majoritatea treapta V-VI) consum 6,1;
Slobozia-Mamaia (campie) lumina viteza maxina 130km/h, mers turat mai mult IV-V ajuns la capat de linie 6,8.
Mamaia- Braila-Bacau-Piatra Neamt-Vatra Dornei-Mures-Medias circulat de unul singur (o singura masina) regulamentar in toate satele-catunele-orasele la capat de linie consumul mediu 6,8. Pe ruta de intoarcere circulat in stilul meu- trepte superioare turatii mici. Faptul ca eram singur si fara statia a facut ca si consumul sa ramana constant la 6,8 dar cu o scadere a vitezei medii de la 68,5km/h cat am avut cand am ajuns in Mamaia, la 53,4km/h in final de linie la Medias.
Am folosit o portiune destul de buna (in reprize) pilotul automat si am constatat ca la viteza de 104-110km/h consumul e mai mare cu aproximativ 1l decat atunci cand nu folosesti pilotul automat, dar e bun pentru relaxare.
alexbudan nu sunt speriat de de traficul din Romania am suficienti km incat sa inconjor aceasta tara cam de 100 si ceva de ori, dar condusul in stilul tau il au si altii si ajung pe banda mea si imi fac disperati semne cu farurile. Atunci stau si ma intreb isi cere scuze sau ma invita sa parasesc carosabilul caci trece el. In final il trimit in origini si savurez in continuare calatoria.
marius_1st
QUOTE(tatimeu @ 11 Aug 2010, 17:16)
Cu aceasta ocazie am incercat si mersul mai turat la sfaturile colegilor de forum si am ajuns la concluzia ca tot acolo ma invart cu consumul.
*



In schimb ramai cu placerea si adrenalina condusului mai in forta. biggrin.gif
Asta a fost si impresia mea dupa 1500 km de cand am masina, privind mersul putin mai turat. Consumul nu sare prea mult.
In schimb nu mi se pare ca cu cruise controlul activat imi ia mai mult, desi acelasi lucru, ca si tine, mi l-a spus dealerul de la inceput.
Cat despre drumurile noastre de toate zilele, vreau sa stiu daca consideri ca PDG sunt folositoare/nefolositoare.

P.S. In Galati este santier deschis, de am zis ca rup masina in doua icon_mrgreen.gif
Pana acum niciun greieras, din fericire. Bine ca macar este inchegata bine masina.
tatimeu
acum nu stiu cat de folositor e acest PDG din punct de vedere al garzii la sol atata vreme cat in acesti 1500km am reusit sa-mi bulesc bara fata cam in 3 locuri sau poate gropile erau prea adanci? (noapte ploaie drum decopertat si cu multe gropite si createre).
vis-a-vis de pilot automat eu am facut aceasta constatare folosind concomitent cu mersul normal prin Moldova in zona Bacau (o distanta destul de lunga) si prin zona Urziceni-Slobozia. Mentionez ca drumul parcur normal sau pilot automat avea cam aceasi configuratie. In ambele cazuri am folosit viteza a VI-a si cu pilotul activat la 110km/h aveam o turatie cam cu 400de ture mai mare (o linie daca nu ma insel reprezinta 250 de ture) si anume 3200 sau ceva putin putin mai mica vis-a-vis de 2800 cat era la mersul folosind pedala de acceleratie.
alexbudan
daca tot s-a mai adus vorba despre consumuri, am facutacun 3 zile, 847de km pe ruta Pitesti-Bucuresti-Medgidia-Jurilovca dus intors. 522 de km de autostrada, 36 de km In Bucuresti, si restul pe drumurile pitoresti. am mers cu maxim 110 pe autostrada, nu aveam de ce sa merg mai tare, si in localitati in limite legale. am avut consum de 6.3, la o viteza medie de 61 de km/h. Am facut plinul in Pitesti, cand am plecat si am aplimentat cu 53,7 litri, computerul de bord zicea ca am consumat 53,6, exact pana la benzinarie, dar cand am alimentat mi-au intrat 54,1 lintri. niciodata nu fortez alimentare cu benzina, daca sare automat. deci ceva ciudat.... eu am luat in calcul ce mi-a aratat computerul. Ca sa fiu sincer am vrut sa vad cam cat de jos pot sa ies cu consumul, mergand light, pt ca urmeaza pt mine un drum costisitor in Corsica de vreo 4000 de km.

ce pot sa va spun este ca nu contenesc sa ma minunez cat de multi prosti conduc pe tarile patriei noastre, evitand vreo 4 situatii descrise de tatimeu mai sus...

apropo tatimeu, tin sa-ti dau dreptate legat de trimisul la origini.. eu personal recunosc ca din teribilism mi s-a intamplat sa fac vreo doua depasiri la limita (chiar foarte la limita, in "tineretea" mea, acum vreo 7 ani, cand conduceam un opel astra caravan, si aveam impresia ca-s cu ceva RS smile.gif ). oricum, din greseli inveti cel mai bine, asa incat pot sa declar cu mana pe inima ca in ultimii 7 ani nu am facut faze care sa puna in pericol pe oricine (si pasagerii mei, si eu, si ceilalti soferi - ordinea nu conteaza), in cei aproape 400.000 de km facuti in intervalul acesta. deci nu conduc inconstient... aaaa, ca exista "talentati" care fac dintr-astea, este evident, ii vad zilnic, dar sper numai sa invete din greseli. Eu unul, nu fac cu farurile pe autostrada, celui din fata mea, eventual folosesc semnalizarea , nu fac cu farurile daca vreunu intra in depasire aiurea, mai bine franez eu sau trag dreapta (am vazut o situatie in care facutul cu farurile a fost cat pe aci sa faca multe victime, asa ca, cum ziceam, se invata in timp unele lucruri).

ca sa revin la subiectul consumuri, este oarecum normal ca pilotul automat sa consume mai mult si sa aiba un "alt stil" de condus. mie unul nu-mi place decat in afara. bine, ca nu-l am pe masina, l-am probat pe un opel signum. macar acolo se merge tare, sunt cel putin 3 benzi, etc. Oricum combinatia pilot automat-condus normal, salta consumul destul de mult. ma surprinde insa faza cu saltatul in turatii....foarte ciudat.
marius_1st
Ruta Galati - Slanic Moldova si retur, consum mediu 6.5 %. Clima pornita in 50% din timp.
In total 400 km parcursi.
T.rac3Er
pilotul automat NU are cum sa consume mai mult decat soferul manual. un sofer nu poate tine constanta viteza si din experientele voastre probabil cei care declarati ca ati consumat mai putin pe manual sigur nu ati avut viteza medie la fel ca cea a pilotului setatm automat. adica a fost mai mica, si revenirea a fost mai mult in pante.
e logic ca un sofer manual, in anumite situatii va consuma mai eficient decat o drona setata la o viteza contanta, cand ai curbe, rampe si pante. dar la drum intins de autostrada pilotul automat va fi mult mai eficient, doar si din privinta odihnei care o confera soferului. si la 5000km pe luna stiu ce zic, cand ma refer la asta.
bogdabogda
Hau,
Concediu. 1700 kM.
Dus:Craiova-Valcea-Sibiu-Sighisoara
Intors:Sighisoara-Pitesti(Transfagarasan)-Craiova
Plimbat in concediu: Sibiu, Medias, Brasov, Turda, Cluj
4 persoane cu bagaje, AC permanent
7,4l/100km
more_pizza
Am 6800 km si nu am resetat deloc computerul de bord. Consum mediu 8.5 l/100 km. Am mers si pe autostrada, si in oras si pe drumuri de munte.
tatimeu
masina rulata 22,5kkm
resetat Cb si iata:
distanta parcursa 12,5km
viteza medie 13,8km/h si consum.... 11,8l/100km
Astea toate in minunatul oras al strazilor transee - Medias.
alexbudan
stai linistit! azi am fost la bucuresti, am resetat la intrare, si la un moment dat aveam 6,8 km parcursi, viteza medie 11,x km/ora si consum de 14,2. am facut 500 de metri in 30 de minute. Range-ul a scazut de la 710 km la 380 in astia 6,8 km. ulterior, m-am mai plimbat prin capitala, in jur de 30 de km, si ajunsesem undeva la 11,8, dupa care pana acasa la pitesti mi-a scazut la 8,3.

1 Sep 2010, 21:33:
concluzii dupa o deplasare scurta de 350 de km....http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=190...dpost&p=2601980
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.