Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: sunet Laguna 2
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Modificari si imbunatatiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
cdadan
Sunt oarecum nemultumit de prestatia instalatiei de sonorizare pe masina din semnatura. Player: cabasse auditorium tronic 4x40 cu magazie de 6 cd-uri onboard. Difuzoare: cate unul in fiecare usa (diametru 13 cm) si tot atatea tweetere, doua pe plansa de bord si cate unul in usile spate. Ce ma nemultumeste: lipsa bass-ului. As putea spune ca lipseste aproape cu desavarsire. Pe inalte se descurca bine, nu simt nevoia de mai mult.

Precizez ca sunt oarecum incepator, daca ar fi sa ne referim la cunostintele personale in domeniul audio. Totusi, as aprecia sfaturile celor care au operat modificari similare sau conosc mult mai bine fenomenul. Cateva date de plecare:
- nu se pune problema inlocuirii playerului din motive simple: design plansa de bord, comenzi pe volan, afisaj separat
- nu doresc modificari care sa afecteze vizibil interiorul (fete de usi, acoperitori dif-uri) vreau sa ramana in principiu cum sunt acum. Modificarile trebuie sa se auda, nu sa se vada.
- buget: nu ar fi un capat de tara si nu sunt blocat pe o suma fixa, insa cred ca undeva in jurul valorii de 1000 lei ar fi ok. Sper ca prin asta voi elimina ideile care sunt mult peste ce doresc eu.

Sunt tentat sa aleg una din urmatoarele solutii:
1. insonorizare usi fata-spate, urmata de schimbarea dif-urilor de 13 cm. Ar fi intersanta posibilitatea de a monta dif-uri ceva mai mari, cu inele custom din mdf. Exista loc de asa ceva?
2. achizitionarea unui sw gen GZTB 25ACT. Are intrare high level si amplificator incorporat, pe 3 canale, cu posibilitatea amplificarii a inca 2 boxe. Dif de 25 cm si specificatii/recomandari bune. Contradictia: va suna bine, in completare, sau va face nota discordanta? Ma intereseaza sunetul la nivel mediu, nu vreau discoteca. Din cate stiu sw incep sa "bage" de la un anumit nivel in sus. Oare risc sa nu aduca + ul pe care-l doresc la volum mic/mediu? Playerul original va face casa buna cu acest device, va livra frecventele joase?
3. ceva futurist: am intels ca playerul nu are amplificare incorporata, aceasta se gaseste undeva in torpedou, bine mascat. Se pot opera modificari pentru a imbunatati acest amplificator? Combinat cu masurile de la punctul 1.

Astept sugestii sau chiar idei noi. Multumesc frumos!

Adrian00
QUOTE(cdadan @ 18 Apr 2010, 23:16)
Ce ma nemultumeste: lipsa bass-ului.
*



Pai da bass-ul pe +9 sau cat e maxim,si ai bass.
Fratzica
Sursa semnalului audio e de buna calitate, deci schimbarea acesteia nu este necesara. Am avut si eu pe laguna acelasi tip de sonorizare, de care am fost foarte multumit. Difuzoare pe 16 nu ai cum sa pui, decat daca decupezi in fata de usa. Eu am schimbat difuzoarele fata cu unele pe 13 si pot zice ca sunetul s-a imbunatatit vizibil. Propun asa:

- antifonare usi
- antifonare fete de usi, inclusiv cu pasta de insonorizare brax.
- un set de difuzoare pe 13 pana in 60 W RMS bune (eu recomand helix)
- un adaptor high-low. http://www.be-loud.ro/produse/Accesorii_in...tica/Helix_AAC/ - asta e cam scump, dar e bun, poti insa gasi si alternative mai ieftine, pe la 30-40-50 lei.
- un woofer + statie. Nu recomand woofere active pentru ca raspunsul in frecvente sub 40 Hz s-ar putea sa nu te satisfaca. Un helix precision de 10 sau 12 inch in incinta bass-reflex sau band-pass + un amplificator pentru el si gata, rezolvi problema.
TwistR
total de acord cu fratica!
totusi , ce helix`uri recomanzi? adica ce iti place tie : dark blue sau esprit? (ca eu tind sa merg pe esprit`uri)
Fratzica
dark blue pe HU si esprit pe amplificare smile.gif
cdadan
Adrian00 iau postul tau ca pe o gluma.
Fratzica, in primul rand multumesc pentru raspuns. Ma gandesc sa procedez astfel:
- insonorizare usi fata/spate, schimbare dif-uri mid/bass cu unele mai competente, ce se poate gasi pe 13. La dimensiunile astea trebuie o incinta de exceptie pentru un bass cat de cat. Nu vreau sa merg pe ceva de putere, ma intereseaza calitatea sunetului. Oricum, ceva de putere incepe sa sune de la un anumit nivel, iar curentul din HU original este destul de slab. Risc sa nu sune cum trebuie la nivel mic spre mediu, iar lucrul acesta conteaza mult pentru mine. Tweeterele raman cele stock.
- in cazul in care rezultatele vor fi modeste, trec la nivelul 2 si vad de un SW.
Pentru insonorizare voi apela cel mai probabil la cineva care se pricepe si a mai lucrat. Daca ar fi sugestii pentru materiale/solutii de lucru sau solutii specifice pt. Laguna, sunt binevenite.
Sunt binevenite si propuneri pentru dif-uri fata si spate (pot fi diferite? am auzit ca in spate spatiul e putin mai generos), pe cat posibil coduri.
Multumesc frumos!

LE: de fapt vad ca la Helix pe 13 gasesc doar un dark blue si un esprit. wink.gif Si eu care ceream coduri ...
Fratzica
Nu te apuca sa insonorizezi si usile spate. Insonorizeaza doar fata pentru ca partea din fata e importanta. Iti sugerez ca atunci cand esti in masina sa dai faderul pe fata. Tot ce vine din spate (in afara de woofer) distorsioneaza perceptia corecta a sunetului.
Pentru insonorizare foloseste dynamat, e printre cele mai bune si mai cunoscute materiale de insonorizat. Peste dynamat dai cu pasta brax pe interiorul usii si a panoului de usa.
Nici un sistem de difuzoare pe 13 nu va suplini frecventele generate de woofer. Tweeterele vin la pachet cu mid-basii, iti recomand sa le montezi in locul celor stock pentru ca sunt pereche cu acestia.
TwistR
are dreptate fratica , o sa ai un gol in frecvente , parerea mea, adica cum am facut si mai urmeaza sa fac eu:
1.schimbat HU cu ceva care are cel putin: high-pass , si iesire rca (preferabil de voltaj mai mare), crede`ma , am pioneer 4000ub si se aude mult mai bine decat cel stock , + de asta are slot de stick usb in fata si se poate adapta la comenzile pe volan
daca schimbi difurile din usi , nefiind insonorizate , si cu o foarte proasta plasticaraie din interior , nu o sa vezi o prea mare diferenta(daca nu sunt amplificate)
asa ca eu zic primii 2 pasi : un player mai competent si un subwoofer si faci in felu urmator: dai filtru de low pass de pe amplificator si din player undeva intre 63 si 80 hz , dai filtrul high pass din player la 63hz , ca sa nu iti bage frecvente mai joase in boxele din usi(sa nu baraie) , si o sa fi multumit zic eu
ah si inca ceva , spatiul ar fi putin mai generos in spate dar trebuie sa scoti tweeterele din usa ca sa pui mid/basii mai mari , si ori le pui pe grila , orientate inspre cei din spate , ori apelezi la solutia de coaxiale , pe care eu unu nu o recomand (intra fire de praf la bobina) si nici nu au aceleasi performante ca un sistem separat.
asta ar fi asa , pt inceput.
VRS_80
La insonorizare nu trebuie neaparat sa folosesti dynamat(plus ca e destul de scump).Eu am folosit second skin dar acum as folosi Hushmat pt. ca are raportul calitate pret mai bun.Te sfatuiesc sa antifonezi si portierele spate si sa pui si acolo acelasi tip de sisteme.Sunt momente cand ai nevoie si de un spl mai ridicat iar in rest pt. tine asculti pe fata daca e.Dar daca esti limitat de bani fa numai fata dar fa-o calumea,toata, cum a zis Fratzica.Cat despre playerul de pe masina ,sincer, nu e ceva decat de calitate medie.Incearca daca ai unde sa asculti ceva din gama de varf de la alpine,pio sau clarion sau macar ceva cu time alignment si o sa vezi(asculti) niste diferente clare.La difuzoare poti merge cu incredere pe Helix,Focal(daca iti plac inaltele mai tipatoare),Hertz,Dls dar si astea trebuie sa le asortezi cu o amplificare pe masura ca sa se auda bine. "TwistR" nu am prea inteles de ce nu incap tweeterele pe spate la locul lor daca folosesti tot mid-basi de 13 ?
TwistR
vrs eu ma refeream in cazul in care foloseste 16.5 , ca el asa ar fi vrut "Sunt binevenite si propuneri pentru dif-uri fata si spate (pot fi diferite? am auzit ca in spate spatiul e putin mai generos)" (aici ma gandeam ca se refera la unele mai mari)
vrs tu ti`ai facut singur insonorizarea? sunt prietenoase usile de laguna? ca nu am apucat sa desfac inca sa verific..
Fratzica
VRS_80 am avut unele experiente neplacute cu hushmat, care s-a dezlipit pe timp de vara. Montajul insonorizantului s-a facut la cald, cu roller si pistol cu aer cald, deci motive nu prea avea sa pice. De-aia sfatuiesc sa ia Dynamat, sa nu fie nevoit sa faca de doua ori aceeasi treaba. Second Skin nu am incercat, posibil sa fie bun.
VRS_80
Mersi pt. pont.! Aveam de gand sa folosesc pe viitor husmat pt. ca era ieftin si-l luam la pret de importator aproape...dar asa mai bine ceva mai scump decat sa muncesc inca o data.Cat despre second skin am cuvinte de lauda,se monteaza si la rece,folia e subtire si se aplica usor si e f.aderenta,dar e un pic cam scump totusi..Am chiar si pe masina mea de peste un an si nu s-a dezlipit.Despre usile de laguna sunt destul de usor de facut...fata de usa e cam goala smile.gif asa ca ai acces f.usor si nu te chinui la aplicare iar suprafata e destul de plana...asa ca merge usor si nu iti rupi mainile.In rest rabdare la aplicare si intra ceva material ca au destula suprafata.
cdadan
TwistR a spus corect, am intrebat la inceput de posibilitatea de a monta dif-uri mai mari si la 16.5 ma gandeam.
Daca pun sub in portbagaj si las dif-urile originale pe mid, ma ajuta antifonarea? Suficient de mult sa merite deranjul si investitia?
VRS_80
Am inteles treaba cu difurile de 16 si raspunsul e la fel ca al lui Fratzica...tot nu pt. ca e prea mult de modificat(include si fibra) si e prea complicat si cand vei vinde masina va fi alta aratare smile.gif .Cat despre insonorizare...greu de spus daca merita pt. difurile stock...costa totusi destul...oricum o imbunatatire a sunetului se va simti dar nu suficienta ca sa merite atatia bani...se merita mult la mid-bassi de 16 si nu numai de putere mare amplificati klumea pt. ca apar rezonante si baraieli neplacute care altereaza sunetul.A...si ajuta si la coborarea in frecventa a mid-bassilor.
TwistR
pai , eu din cate am inteles , din ce spui tu , ai vrea cam asa , sunet cat mai bun si cat mai plin de bass la un nivel scazut-mediu.
pt asta e simplu , lasi difurile stock , iti iei un player care stie high-pass , din care sa tai tot ce e sub 63hz , ca sa eviti baraielile , si crede`ma , cu reglaje bune , si nivel mediu , se aud acceptabil , si un subwoofer de 200-250w amplificat undeva la 300w si eu zic ca o sa fi multumit, cel putin momentan , pt ca odata inceputa chestia asta cu car audio...greu te mai opresti smile.gif)
Fratzica
Cabasse Auditorium Tronic de pe Laguna 2.2 are avantajele lui, sa stii, si anume un sunet clar, cd-changer, compatibilitate display si comenzi de volan, iar un cd-player aftermarket se potriveste ca nuca in perete in spatiul larg de pe consola, ceea ce nu da bine intr-o masina de clasa lagunei. Un set de difuzoare bune si un woofer de bun simt e cam tot ce are nevoie.
Insonorizarea pentru usile fata este necesara pentru a elimina orice fel de zgomote parazite, pentru a limita transmiterea vibratiilor catre restul panourilor interioare si pentru a crea o incinta cat mai buna pentru difuzoare.
Restul masinii nu are nevoie de insonorizare pentru ca Laguna sta bine la capitolul asta.
Daca se vor neaparat difuzoare pe 16, se pot cumpara un set de fete de usi identice de la dezmembrari, se dau la un atelier audio, se face, pe baza unui inel mdf, o extensie a fetei de usa, se imbraca cu piele identica cu cea existenta, si voila, gata treaba. Am facut asa ceva la firma pentru niste usi de megane II. Daca e o sa postez niste poze cu lucrarea dupa ce le gasesc.
cdadan
QUOTE(TwistR @ 21 Apr 2010, 22:43)
odata inceputa chestia asta cu car audio...greu te mai opresti smile.gif)
*


Te cred, insa eu chiar vreau sa ma limitez la un sunet decent, pentru urechea mea de necunoscator. Cand am luat aceasta masina, am observat ca nu are cine stie ce basi, insa sunetul parea destul de ok, cu inalte bune. Dupa o vreme am constatat ca tot scriu cd-uri si aproape nimic nu ma incanta, desi selectam melodiile preferate. Se spune ca si qaqat daca mananci cu tacamuri de aur are alt gust. Melodiile proaste par bune in momentul in care se asculta pe scule de calitate, iar melodiile bune devin mediocre cand se asculta pe scule slabe.
Am spus de la inceput ca nu se pune problema schimbarii player-ului original. Poate din motive subiective si oarecum marunte ... asta e.
Schimbarea difurilor cu 16.5 cade, pare destul de complicat. Cu 16.5, inele si insonorizare, poate ca rezolvam o parte din problema si existau sanse sa obtin un efect multumitor. Abandonam insa aceasta pista.
Ramane varianta cu sub, probabil voi pune GZ-ul de care am zis la inceput. Ar mai fi de rezolvat problema filtrarii dif-urilor originale. Acestea, daca tot raman pe medii, nu justifica insonorizarea usilor.
Azi sau maine ma intalnesc cu un tip care lucreaza pe masini partea de audio. Mi-a fost recomandat ca fiind un bun cunoscator. Vedem cu ce idei plec de acolo.
cdadan
Mda, azi am vorbit cu omul si planurile sunt nitel schimbate. Tind sa merg pe mana lui, sa renunt la ideea de sw activ. Alternativa ar fi o statie, un dif si o incinta custom, din mdf daca vreau sa o pun in fundul portbagajului sau din mdf+fibra pentru o laterala a portbagajului.
Varianta a 2-a pare mai ok, mai putin evident si intr-un spatiu mai putin utilizat. Are dezavantajul amplasarii statiei, pentru care in acest moment nu vad alta solutie decat ... laterala opusa.
Dif-ul de 20 teoretic s-ar pupa mai bine cu spatiul disponibil, fata de cel de 25. Dif-urile originale se pot filtra relativ simplu, cu ajutorul unor condensatori.
TwistR
te referi la scobitura din spatele stopului stanga ? (ca sub cel dreapta e un suport de plastic parca..)
cdadan
Da, exact acolo. Iar pentru amplif nu vad alta pozitionare decat scobitura din dreapta (unde e acel mic suport).
M-am documentat cat am putut de mult in ultimele zile, sper sa ma apropiu de o configuratie provizorie:
- amplif: am inteles ca e de preferat pe un singur canal, dedicat pentru sub. Cele cu 2 sau mai multe canale trebuie legate in punte, practic cu mai mult de 2 canale e inutil pentru ce vreau eu. Am gasit Alpine MRP-M500, pe un singur canal, clasa D wink.gif si doar crossover LPF. 300W RMS ar trebui sa fie suficient. Mai e si varianta MRP-M450 cu 220W RMS, insa amplif-ul trebuie sa fie mai puternic decat sub-ul si cred ca e prea putin.
- la sub inca sunt in dilema: Helix P8 Precision pare un dif bun, insa am retineri fata de diametrul mic, 20. Insa 250W RMS s-ar pupa foarte bine cu cei 300 ai amplif-ului. P10 ar fi la 300 ...
Aici incep dilemele: sa merg pe o incinta custom, am cine sa o faca cum trebuie (fibra si panou MDF), insa poate sa sune la fel de bine ca o incinta originala? Ma gandesc ca totusi producatorul stie el ce stie. Ar fi o solutie si Helix 8V Precision, P8-ul in incinta, dar vine iar intrebarea cu diametrul de 20. Cu Helix 10V urca prea mult costul total si puterea e la limita amplif-ului.
Urmatoarea dilema: bas refelx sau sealed?
Pentru sub, as vrea membrana din hartie si cutie din MDF. Cel putin teoretic, ar fi combinatia optima. Helix DB 10S nu se incadreaza in aceste cerinte, insa are un pret avantajos. Nu prea am gasit reviews pentru acest sub.
Fratzica
Mergi pe incinta custom. Atata timp cat litrajul e in limitele propuse de producatorul subwooferului, totul e perfect. Helix P10 are nevoie de o incinta sealed de 15 L sau de una bass reflex de ~ 25 L.
Acum depinde de preferintele tale in materie de muzica, ce asculti si cat de tare asculti.
Incinta sealed este folosita pentru un bass de calitate, la un volum acustic mai scazut ce e drept (~ - 3dB). Incinta bass-reflex e orientata catre melodiile hip-hop, frecvente joase si volum ridicat.
Eu iti recomand incinta sealed. Ocupa putin spatiu, sunetul reprodus este de calitate, iar incinta e mai usor de facut, numai trebuie sa iti bati capul cu porturi de bass. Neaparat sa ai grija ca incinta sa aiba pereti grosi de fibra pentru stabilitate, si nu in ultimul rand sa fie captusita pe interior cu material insonorizant (Dynamatul de care ti-am zis mai sus - ma rog, poti folosi si altceva, in functie de buget).
Helix P8 e totusi cam mic. E bun, suna foarte bine, dar iti vei dori ceva mai mare in curand.
Ma bucur ca ai ales Helix, o sa fii foarte multumit. Spor!
audiofilu'
Dane,stii ce nu inteleg eu?De ce vrei sa dai peste 600 lei doar pe acel amplif cind GZ este cu totul 6-700 lei?Mai adaugi si incinta,si difuzorul...ma rog,prin etapa asta am trecut si eu acum 2 ani si am ajuns la concluzia ca ala e cel mai bun,il poti pune pe orice masina (ulterior) pe cind incinta asta custom o pierzi daca noul posesor nu e interesat.
cdadan
Ai dreptate si nu pot sa te contrazic cu nimic. Am plecat de la ideea montarii acelui GZ (dupa ce mi-am dat seama ca nu rezolv prea mare lucru cu insonorizarea si nu am loc in usi de dif-uri mai mari). Au aparut insa cateva probleme: cunoscatorii spun ca nu e o solutie de fidelitate; pretul este undeva la 800 - 820 lei; nu prea l-am gasit disponibil; teoretic apare disponibil pe un anume site, le-am trimis un e-mail in urma cu mai bine de o saptamana si nu s-au deranjat sa dea un reply.
Sunt sanse ca in pretul acestui GZ, sau cu o mica investitie in plus, sa obtin un rezultat mai bun. Amplif: intre Kicker 06ZX400.1R la 350 lei si Alpine-ul de mai sus pe la 600 lei. Pentru dif, tipul cu care am vorbit pentru lucrare mi-a recomandat Hertz Energy ES 250D (undeva la 370 lei) si nu pot sa zic ca ar fi o alegere proasta. Mai fac o presupunere: dif-ul are impedanta 4 + 4, are cumva 2 bobine care pot fi legate in paralel pentru a obtine ~2 ohmi? In acest caz, chiar si Kicker-ul are putere suficienta.
Configuratia cea mai ieftina de pana acum: amplif Kicker + dif Hertz = 720 lei + incinta.
Configuratia cea mai scumpa: amplif Alpine + dif Helix P10 = 1150 + incinta.
Ambele configuratii sunt cu amplif-uri monobloc clasa D si dif-uri bune de 25 cm.
Cablurile si montajul nu se pun in calcul, de ele aveam nevoie si pentru GZ amplificat.
Mai trebuie pus in calcul costul incintei.
In cazul in care vand masina, atat amplif-ul cat si dif-ul se pot reutiliza fara probleme. In cazul in care merg pe o incinta "de fabrica" nu pierd mai nimic.

Oricum, alegerea unui upgrade de sunet e o chestie foarte complicata. nedumerire.gif
audiofilu'
Iti dau datele de contact ale lui IM si vorbesti cu el,acel GZ nu apare pe siteuri pentru ca el este unic/prim importator si cu 700 lei rezolvi tot,inclusiv kitul de alimentare iar daca mai iei inca doua difuri GZ pe fata le amplifici si pe alea,cost total cca 1000-1100 lei.
Mie mi-a recomandat tot amplif si sub dedicat insa din cauza dimensiunilor cutiti m-am linistit.Singura optiune viabila a ramas acesta si sa stii ca dpdv al performantelor acel difuzor (luat single) este foarte bun,se mai pune pe o incinta sealed pe care mi-a recomandat-o...
http://www.be-loud.ro/produse/Subwoofere_a...ium/GZTB_200BR/
se spune ca are sunet bun,este sealed...iar diful de pe GZTB25ACT cred ca e asta:
http://www.be-loud.ro/produse/Subwoofere_a...anium/GZTW_25T/
cdadan
Am gasit pe net vre-o doua din site-urile lui, am citit si pareri pe forumurile respective, e clar ca tipul e meserias. Insa, pe de alta parte, e si vanzator. Sunt convins ca ar recomanda solutiile optime, insa din sculele pe care le are in oferta. Pe de alta parte, nu am motive sa ma blochez pe vre-o anumita firma, astfel incat pot gasi device-uri apropiate de cerintele mele, dintr-o gama mult mai larga, practic tot ce se gaseste pe piata.
Sunt convins ca la GZ pot gasi un dif bun sau un dif + incinta bune. Dar la capitolul amplif, pe un canal cum vreu eu, exista doar o varianta, insa e prea mult (ca pret si putere).
Cum spuneai si tu, amplif + dif e o solutie mai buna decat SW amplificat, din punct de vedere al SQ. Daca vreau sa economisesc spatiu aparent, merge incinta custom inchisa in lateralul portbagajului. Se face sealed si am mai castigat un mic punct. Nu vreau dif-uri amplificate in masina, cel putin pentru moment.
Sper sa nu gresesc prea mult iar rezultatul final sa fie multumitor. Sa nu uitam ca totusi raman pe HU original, ceea ce inseamna un semnal oarecum mediocru ...
Fratzica
eu zic ca daca mai poti plusa cu niste bani sa arunci un ochi aici http://alarmprofi.ro/promotie.php
Aliantele e printre cele mai bune subwoofere SQ. Sa te uiti la el cum arata. Woofer mai subtire nu gasesti.
cdadan
Pontul e foarte bun, dar nu vreau sa sar gardul.
Citeam mai devreme prezentarea unui baiat care a castigat competitii de SQ, cu (printre altele) Aliante 10 Black Ltd legat la un Helix A1 Competition. blush.gif
Fratzica
QUOTE(Fratzica @ 22 Apr 2010, 05:34)
Daca se vor neaparat difuzoare pe 16, se pot cumpara un set de fete de usi identice de la dezmembrari, se dau la un atelier audio, se face, pe baza unui inel mdf, o extensie a fetei de usa, se imbraca cu piele identica cu cea existenta, si voila, gata treaba. Am facut asa ceva la firma pentru niste usi de megane II. Daca e o sa postez niste poze cu lucrarea dupa ce le gasesc.
*


Pozele cu difurile de 16 pe Megane:

cdadan
O mare nelamurire, care sunt diferentele reale intre:
Kicker 08ZX400.1
si Kicker 06ZX400.1R
Primul are 400W la 2 ohmi, al 2-lea are tot 400W la 2 ohmi si varianta de 200 W la 4 ohmi. Intre specificatii, diferenta reala nu am gasit. Pe site-ul Kiker, se vorbeste doar despre seria ZX, fara specificatii pentru cifrele de dinainte, 06 sau 08.
Cel cu 08 este de 2x si ceva mai scump decat cel cu 06. E vre-o smecherie la mijloc sau pur si simplu exista un lot scos la vanzare cu o reducere importanta (lichiadare de stoc)?
cdadan
Raspuns la intrebarea de mai sus: cel cu 06 e editie 2006, nu se mai fabrica de ani buni si nu se mai gaseste pe nicaieri, dacat sub forma de vrajala pe cateva site-uri, neacoperita de vre-o bucata pe stoc.

Ce spuneti de urmatoarea configuratie:
- difuzor JL 10W3v3-2 in incinta sealed, custom pe o laterala a portbagajului, din fibra si MDF
- amplificator Directed D800
sau Alpine MRP-M500
sau Titanium GZTA 2.500TX
TwistR
si eu am vrut sa merg pe varianta JL in combinatie cu alpine dar am renuntat la idee pana la urma , am mers pe altceva.
o sa ai nevoie de un amplificator mai puternic, cu minim 100W peste difuzor pt a putea scoate randamentul maxim din ambele , statia este recomandabil sa nu depaseasca 3/4 din volum , peste acesta aparand distorsiuni , ele fiind date si de bass boost sau loudness.
deci probabil mai bine mergi pe gz dintre variantele prezentate de tine(ca amplificatoare) , plus ca nu o sa sune difuzoru atat de tare ca intr`o incinta bass-reflex , deci o sa foloseste puterea..
difuzorul da , am auzit doar de bine de el , e foarte potent.
nu inteleg totusi de ce vrei o incinta amplasata acolo , spatiul este mic, este la fel de vulnerabil la lovituri din partea bagajelor , asa ca poti merge pe o incinta b-r de 50-60litri linistit , si in cazul in care umpli portbagajul , renunti la ea..
m`am gandit si eu la varianta aceea dar din punct de vedere al randamentului , cheltuielilor si imposibilitatii scoaterii cu usurinta (decat daca faci incinta dupa mulaj si o prinzi cu velcro de pereti(scai) nu merita.
o cutie o scoti in 2 minute in cazul in care ai nevoie de spatiu.
acum este alegerea ta , masina ta , dar pt mine singurul motiv pt care as amplasa acolo un sub ar fi pur estetic.
sa ne tii la curent cu ce`i mai faci.
apropo , recomand trecerea cablurilor de la compartimentul motor in habitaclu pe langa restu cablurilor , undeva deasupra pedalei de ambreiaj.
de la motor o sa trebuiasca dat la o parte bidonul cu antigel , ansamblul stergatoare (ca sa ai loc sa ajungi la fire) , filtru de aer + suport si cutia cu sigurante.
vezi ca suportul filtrului de aer , cel prins de caroserie , se scoate greu , dar piciorusele lui se imping de sub aripa , deasupra rotii.
spor la treaba
cdadan
Am ales solutia incintei custom in lateralul portbagajului din motive estetice ... si probabil practice. Da, va fi prinsa cu velcro.
Sper ca sunt aproape de configuratia finala:
- JL 8W3v3-4
- ALPINE MRP-M500
Cred ca ma intind cam mult, puterea poate ca este exagerata, ca nu sunt dornic sa dau muzica la tot cartierul. Merg totusi pe ideea ca rezerva de putere e buna si sistemul va suna bine la volum mic.
Indicatiile privind montajul sunt foarte utile. Daca vor fi intrebari, apelez la parerile voastre. Evident, nu ma culc pe o ureche si revin cu detalii pana la feedback-ul de final.
cdadan
JL & Alpine sunt in portbagaj. Urmeaza confectionarea incintei custom, probabil saptamana viitoare. In cel mai bun caz weekend-ul viitor ajung toate pe masina. Dar e posibil sa dureze ceva mai mult, acum depinde de meseriasul insarcinat cu lucrarea. Mai am de rezolvat problema cablurilor.
Tin sa-i multumesc lui Fratzica pentru pont. Am facut o afacere buna cu difuzorul, din pacate cu amplif-ul nu s-a putut rezolva, desi la George am gasit si pentru acest dispozitiv cel mai bun pret.
Fratzica
Cu placere!
Pacat ca nu ai putut sa stai mai mult, te rezolva George si cu incinta. Poate ai vazut ca avea in constructie una custom pentru Clio. Arata foarte bine.
Cat despre cabluri, iti dadeam un pont bun, dar nu mi-am dat seama ca mai ai nevoie si de alea...
cdadan
De cabluri povestisem cu George cu o zi - doua inainte, dar intre timp am vorbit cu meseriasul meu si a zis sa facem ceva custom? ca iese bine si mai ieftin. Am mers pe mana lui. Cand ma intalnesc cu el vad exact ce are in plan, si daca nu-mi place, caut un kit.
Cu incinta nu avea cum sa ma rezolve ca nu am fost cu Laguna ...
Daca am vre-odata ocazia, dau o bere. wink.gif
Fratzica
sa ne zici cum se aude! Toate cele bune!
renodood
QUOTE(audiofilu' @ 26 Apr 2010, 12:38)
Iti dau datele de contact ale lui IM si vorbesti cu el,acel GZ nu apare pe siteuri pentru ca el este unic/prim importator si cu 700 lei rezolvi tot,inclusiv kitul de alimentare iar daca mai iei inca doua difuri GZ pe fata le amplifici si pe alea,cost total cca 1000-1100 lei.
Mie mi-a recomandat tot amplif si sub dedicat insa din cauza dimensiunilor cutiti m-am linistit.Singura optiune viabila a ramas acesta si sa stii ca dpdv al performantelor acel difuzor (luat single) este foarte bun,se mai pune pe o incinta sealed pe care mi-a recomandat-o...
http://www.be-loud.ro/produse/Subwoofere_a...ium/GZTB_200BR/
se spune ca are sunet bun,este sealed...iar diful de pe GZTB25ACT cred ca e asta:
http://www.be-loud.ro/produse/Subwoofere_a...anium/GZTW_25T/
*


Nu vreau sa deturnez topicul, asa ca te-as intreba scurt daca primul link e suficient ca sa`l adaug la sistemul curent (cabasse tuner, si 2 boxe JVC pe fata pe 3 cai) ca sa suplimentez lipsa de bas?
Doar bas vreau, ptr ca volum are suficient pentru gustul meu, desi nu strica mai mult, si eventual...sugestii pentru insonorizarea usilor?
Mentionez ca sunt total paralel cu absolut orice s-ar putea face ca sa imbunatatesc fidelitatea audio, de aceea repet... doar bas caut, si eventual un surplus de volum. blush.gif
cdadan
Nu e suficient, e doar un subwoofer pasiv. Ai nevoie si de amplificare pentru el.
Pentru ce vrei tu, sunt doua posibilitati:
1. Daca esti multumit de sonorizarea actuala, cu exceptia prestatiei (inexistente) pe frecventele joase, esti in situatia in care ma aflu eu. Solutii:
- sub activ (cu amplificare inclusa), solutie simpla pentru montaj, aspect si spatiu (2 in 1), insa cu rezerve dpdv al rezultatului final. Se pare ca aceste jucarii nu suna chiar atat de bine ca cele modulare (sub + amplif). Iar raportul pret/performante este mai slab decat urmatoarea solutie.
- un pachet (sub in incinta, amplificator, kit de cabluri pentru instalare), preturile incep de la 500 lei, in plus necesita doar costuri de instalare. Asta in cazul in care nu doresti sa rezolvi singur problema. Multi oameni au adoptat aceasta solutie si sunt multumiti de rezultat.
- eu merg pe difuzor in incinta custom si amplificator monobloc
2. Daca vrei un plus consistent de volum, poti alege o solutie complementara, adica difuzoare fata/spate amplificate, pe langa pachetul de bass. Daca vrei si mai mult, pune in calcul un alt HU in locul cabasse-ului, insonorizare usi, schimbare difuzoare, subwoofer si un amplif pe 4+1 cai.

La mine lucrarea va fi gata in 1, max. 2 saptamani. Daca nu te grabesti, poti veni sa vezi/auzi rezultatul, in cazul meu. Daca vrei ajutor pentru insonorizare, incinte custom, montaje sau sfaturi, pot sa te pun in legatura cu meseriasul care se ocupa de lucrarea mea.
renodood
Cel mai bine astept atunci. Nu de alta, dar nu ma arunc pe ceva fara sa am idee cum va fi. Sunt meloman si m-am cam saturat de basul ala fals care troncane geamurile biggrin.gif
cdadan
Saptamana aceasta meseriasul meu nu are timp. M-a amanat cu lucrarea pentru saptamana viitoare. nedumerire.gif
Fratzica
mai bine veneai incoa cateva zile biggrin.gif Maxim 2, ca dureaza ceva pana se usca rasina.
cdadan
Mi-e greu sa trec peste un mic detaliu: 450 km x 2. Daca aveam de ales, era rezolvata treaba. George am vazut cum lucreaza, meseriasul meu ... doar am auzit. Mai am un pic de rabdare, ca nu intra zilele in sac.
Intre noi fie vorba, daca ma enervam un pic, puteam face incinta in regie proprie. Nu din fibra pe mulaj, asta in mod evident, insa o cutie din MDF ... dimensiunile recomandate sunt pe net, era simplu de operat o mica modificare pentru panoul din spate, sa fie dupa unghiul banchetei, ceva MDF gaseam pe la vre-un Baumax unde si taie pe dimensiuni, gaurile pentru dif si capacul mufelor se puteau rezolva la un atelier de mobila pe CNC sau taietor unghiular, suruburi, etansare, un pic de munca, poate la final tapitare cu mocheta neagra. De montaj rezolvam cu un prieten care face si de-astea, dadeam o fuga pana in Alba intr-o sambata si pana palavrageau nevestele, era gata treaba.
Dar nu m-am enervat. biggrin.gif
cdadan
Distractie cu conectica. Am urmat sfatul meseriasului, care a zis sa nu iau kit de cabluri, ca ies mai bine si mai ieftin (ma incadrez in 100 lei) cu alte cabluri. Si mi-a facut listuta, inclusiv magazinele de unde sa le cumpar:
- cablu de sudura MSUDC de 25 mm 7 metri, plus papucii aferenti
- cablu Cordial CMK222, 12 metri + mufe RCA tata
Scurt am dat 155 lei. Fara cablu de remote, a zis ca pune ceva de la el de pe-acasa. Ramane de rezolvat suport de siguranta, de care habar nu am unde pot gasi. Nici el nu stie, a zis ca mai cauta ...
Si una peste alta, daca mai pun si suportul, siguranta si cine stie ce maruntisuri, mufe, chestii neprevazute, ajung probabil la 200 lei. Inca nu stiu cum se va lega cablul la borna +.
Dati-mi si mie o solutie pentru suportul de siguranta. Pe site-ul oficial Alpine, zice ca pentru ampliful meu trebuie 60A. Mai zice si ca trebuie cablu de 8 mm, nu stiu de ce trebuia sa iau de 25. Probabil 16 era arhisuficient. Am fost cat pe ce sa-l iau pe cel de 16.
Una peste alta, mai bine luam un kit, scapam mai bine si mai ieftin. unsure.gif
renodood
Hai ma, atata de multa bataie doar ca sa adaug bas la sunet? biggrin.gif
Nu se poate mai simplu si mai ieftin, totusi?
Ca as putea recurge si la un tub de bas in cel mai rau caz...
cdadan
Nu pune tub de bas ca nu suna cum trebuie.
Daca vrei solutie de buget, spuneam ca poti cauta un bass pack pe site-urile specializate, pe la promotii. De exemplu:
- daca vrei ceva discret, cu dif de 8 inch in incinta (ocupa un spatiu relativ mic in portbagaj, verifica dimensiunile incintei) poti merge pe solutia aceasta la buget mic
- daca nu ai o problema cu spatiul ocupat in portbagaj, cu dif de 12 inch in incinta, putere mare, solutia aceasta cu putere arhisuficienta. Am citit mai multe pareri ale utilizatorilor de Crunch bass pack si erau multumiti de sunet/putere.
Ambele pachete au inclus kit-ul de cabluri, te mai costa doar montajul. Insa, desi sunt un incepator care nu agreeaza in mod deosebit supradimensionarea, consider ca pentru Crunch cablurile de alimentare sunt oarecum insuficiente.
Daca nu vrei bass reflex, poti cauta o solutie in incinta bandpass sau sealed. Daca mai ai pretentii si la amplificator, cabluri etc ajungi la un buget apropiat de al meu. wink.gif

LE: uite ce am gasit la Metro ...
user posted image
cdadan
Azi las masina la atelierul meseriasului, sa poata sa inceapa lucrul la incinta. Pentru montaj i-am transmis ca prefer sa fiu prezent, vreau sa stau linistit ca se gasesc cele mai bune solutii pentru trasee, grija la montat/demontat prin masina etc. Oricum nu voi sta cu mainile in buzunare, la partea de bricolat de obicei ma implic.
Am doua mari nelamuriri:
- cum ar trebui legat amplif-ul la Cabbase? Pe dif-urile din fata, pe cele din spate, exista pe player iesire disponibila sau se fac conexiuni direct pe fire? Se poate lua semnal low sau doar high, de pe difuri?
- am mai intrebat, dar nu am gasit raspuns: cum se poate realiza filtrarea dif-urilor originale, pentru a elimina frecventele joase? Cel mai comod si elegant ar fi din player, bas-ul la -9, insa in acest caz va ramane semnal suficient pentru sub?
Fratzica
ampliful il legi la difurile din spate. Nu exista iesire disponibile pe player, conexiunea o faci direct pe fire. Semnalul e doar high.
Daca lasi bass-ul la 0 din aparat, vei avea destul bass din amplificator.
cdadan
Fratzica chiar nu stiu ce sa mai spun, in prea multe momente m-ai ajutat. Jos palaria. Pacat de distanta foarte mare, altfel as fi rezolvat lucrarea cu tine fara discutie, si sunt convins ca rezultatul era excelent.
In masura in care nu voi fi multumit de asa zisa filtrare cu bas 0 din HU, ar fi ok filtrarea cu un simplu condensator, pe fiecare difuzor? Meseriasul meu spune ca a mai facut asa ceva (valorile se aleg dintr-un tabel). Sunt curios daca a mai incercat cineva figura si cat de bun e rezultatul.
renodood
Alpine Compact Bass acela arata ok. O intrebare doar. Se pot desface usor cablurile in caz ca am nevoie sa zicem de tot portbagajul la un moment dat, fara sa raman fara sunet?

Oricum, sunt curios cum iese la tine, si pretul final... smile.gif
cdadan
Foarte simplu. Amplificatorul oricum trebuie fixat, iar cel mai bun loc pare una din adanciturile laterale, cum deschizi portbagajul. Din amplificator ai cablu care duce la dif/incinta, cu mufe rca. Restul cablurilor sunt ascunse, prin praguri, pe sub mocheta portbagajului. Practic doar incinta te va deranja in momentul in care vei avea nevoie de tot portbagajul. Deconectezi incinta si o scoti cu totul, intr-un minut.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.