Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Scartait viraj
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2
cristi_ubs
De 2 zile am observat o mica prolema....cand virez fie stanga fie dreapta se aude un scartzait asemanator celui de la o usa neunsa...parca sub cauciuc ar fi o pietricica.De la rulementul amortizoarelor nu este sigur problema.Zgomotul l-am reperat undeva la imbinarea dintre caseta de directie si bieleta stanga.
Am auzit ceva vorbe ca o repozitionare a casetei ar rezolva beleaua asta....altii zic ca trebuiesc unse bieletele....
Tocmai ce am iesit de sub masina....scartzaitul se aude doar cu rotile pe sol, suspendata pe cric/cricuri nu se mai aude nimic.de gresat...ar fi multe....capete de bara, bieletele, pivoti, bucse....etc....
Ceva idei????
UXE
aceeasi problema o am si eu, dar nu mereu
cristi_ubs
la mine e mereu....
ai idee de la ce e?ce ai aflat???
romeod
Si la mine scartaie in anumite viraje, dar am observat ca zgomotul provine de la placutele de frana deoarece daca in momentul ala ating usor pedala acest scartait inceteaza
cristi_ubs
eu ma refer la virajele pe loc....exclus total placutele de frana....
si acum face si mai al draq sad.gif sad.gif
cristi_ubs
acu am venit de la reno...gresat tot ce inseamna articulatie....strans si repozitionat caseta....la fel scartaie....sad.gifsad.gifsad.gif
deci?
theodor2004
rulmentii huruie daca ridici masina pe rampa si invarti rotile cu mana??
O alta explicatie posibila e capul de la planetara, daca e dus, el da asemenea simptome.
cristi_ubs
nu huruie nimic, cat despre capul de planetara nu stiu ce sa zic.zgomotul se aude undeva sub vasul ichidului de racire.Ceea ce e cel mai simpatic, este faptul ca ieri pe ploaie nu a mai scartait nimic.acum astept sa o iau iar la tavaleala sa vad ce se intampla
theodor2004
in caseta nu ai joc, nu? Ai spus ca daca ridici masina pe elevator, nu mai huruie nimic cand misti volanul/rotile stanga dreapta, nu?
cristi_ubs
nu am joc.caseta si bieleteel+capete de bara sunt noi noute.
am ajuns la concluzia ca daca pe ploaie nu a mai facut e ceva neuns si care in contact cu apa nu mai scartaie.....dar intrebarea ramane ce anume.Ca au uns aia de la reno tot dedesubt
cmandrei
E greu de ghicit ... de obicei (in cazuri de acest gen) se ridica masina pe le elevator si se face tot posibilul sa scartaie/bata/zumzaie/bazaie etc. ca sa iti poti da seama de la ce e si poate de ce smile.gif

Acum ca nu mai face urat, e ok, tine-o sub observatie si spune-ne ce si cum smile.gif

Spor,
theodor2004
O fi comutatorul rotativ al volanului???
cristi_ubs
cand am urcat-o ieri la reno pe elevator dupa ce au uns toate alea pe acolo concuzia a fost ca zgomotul vine din interiorul casetei.INSA, dupa ce am plecat de la ei(Brasov) si al venit catre bucuresti scartaitul a incetat si de aici am tras eu concluzia ca e o sursa externa a zgomotului(care a fost udata si a incetat sa se manifeste).oricum zgomotul se percepe din compartimentul motor al masinii deci nu prea cred sa fie comutatorul rotativ
cmandrei
Sau poate ... solutia cu care a fost gresata a reusit sa ajunga si in "locasul cu probleme".
cip31
Parerea mea este ca scartaitul provine de la flansele amortizoarelor fata.

cristi_ubs
Cred ca am descoperit de unde se trage beleaua.Casete de directie se prinde pe masina in 2 bride cu 2 bucse de cauciuc.Se pare ca aceste bucse au cam imbatranit(la 3 ani???) si nu mai prind/strang bine caseta.Dupa lubrefierea lor, scartaitul dispare insa nu pt mult timp.
Ma ajuta cineva cu un pret pt cele 2 bride+bucse?Eventual si daca stie cineva cat de greu se schimba, nu de alta dar la reprezentanta imi cer 300RON manopera
hellcat
QUOTE(cristi_ubs @ 7 Apr 2010, 16:57)
Se pare ca aceste bucse au cam imbatranit(la 3 ani???)
*


Pai 3 ani, insa 3 ani de drumuri romanesti, vibratii si socuri mecanice de la gropi si damburi din sosea. Pe langa faptul ca poti foarte bine sa nu le schimbi.
cristi_ubs
si cu scartaitul ala ce fac.ca nu il suport.acu sunt in catare de preturi sad.gif
UXE
cristi_ubs ai mai facut ceva legat de problema in cauza?
cristi_ubs
teoretic da, practic nu:))
am dat comanda la MACH1 de piese(bride si bucse) si astept sa vina.Momentan nu mai scartaie deloc(dar am dat un spray intreg de vaselina acolo).Cum ajung piesele ma bag sub ea sa le schimb
cristi_ubs
QUOTE(cristi_ubs @ 12 Apr 2010, 11:13)
teoretic da, practic nu:))
am dat comanda la MACH1 de piese(bride si bucse) si astept sa vina.Momentan nu mai scartaie deloc(dar am dat un spray intreg de vaselina acolo).Cum ajung piesele ma bag sub ea sa le schimb
*




au venit piesele....maine cel mai tarziu motaj.Intre timp a inceput sa scartaie ca draq din nou.
GeorgeVl
Salutare la mine se intimpla la fel cind viram mai ales dreapta se auzea un fel de scirtiit dar mai degraba de servo si disparea cind ciupeam frina , am desfacut pompa de servo si nu era de acolo dar bine am facut ca aveam lagarul inferior gripat si se invirtea cu totul asa ca am rezolvat problema , dar pina la urma problema era de la placutele de frina care erau uzate . Dupa schimbare nu se mai aude.
cristi_ubs
foarte ciudata treaba dar pana la urma bine ca ai rezolvat.Eu abia astept sa schimb azi bucsa respectiva(cea de pe dreapta).Sper sa se linisteasca

15 Apr 2010, 01:15:
schimbat bucsa...degeaba, scartaie la fel de rau....in schimb am descoperit de unde scartaie...de langa prinderea din partea stanga...am strans suruburile de a iesit apa din ele, insa din pacate degeaba.Azi am programere la Serus sa vad poate rezolv beleaua.
UXE
sa ne tii la curent , sunt tare curios de unde provine zgomotul... sa fie oare de la bielete?
cip31
Eu as verifica urmatoarele:

-bucsile de la bascule stg+dr-patrunderea apei si a mizeriei;
-pivotii stg+dr-aceleasi cauze;
-flansele de amortizoare fata-uzura.
hellcat
Primele 2 variante in niciun caz...la fel si bieletele. Componentele flanselor de amortizor produc un fel de cloncanit in cazul in care s-a instaurat uzura ori s-au montat gresit.
Cristi_ubs scrie mai sus ca totusi a depistat sursa...eu tot nu-s lamurit daca din habitaclu se aude atat de tare acest scartait sau e sesizabil cu urechea "lipita" de compartimentul motor.
Si inca un aspect de care nu sunt lamurit...scartaitul se aude pe toata perioada virarii sau doar in capatul cursei, cand poate se forteaza limitatorul?
cmandrei
Eu nu inteleg cum nu au dat de scartait prima data si acum dupa ce a bagat deja bani in ceva "inutil" a descoperit (se pare) sursa sad.gif
cristi_ubs
acum am revenit de la Reno Serus....am muncit vreo 2 ore pe sub masina, demontat curatat, montat la loc.....parca mai rau face.Pe foia de reparatii scrie, zgomot imbinare caseta directie - cadru motor.Urmeaza sa ma duc din nou miercuri sa vada cum elimina zgomotul.Au zis ceva despre imbinarea dintre partea de metal si cea de aluminiu a casetei......Ma dispera zgomotul si mecanicii incompetenti si incapabili.Partea buna e ca mi-au luat nici-un ban pe ceea ce au facut.
Haideti va rog un pic de ajutor.Sunt dispus sa ma si intalnesc cu voi sa auziti despre ce este vorba, vreun service recomandat, etc
cip31
Greu de inteles ce se intampla. Adica componentele casetei, partea din aluminiu cu partea de metal, se freaca intre ele? Ceva nu este in regula. Strangerile suruburilor care prind caseta de cadru le-au verificat? Pana la urma zgomotul este pe stanga sau pe dreapta?
UXE
pai iti zic eu de ce nu au rezolvat... ei nu pot reproduce acel efect (scartait) atata timp cat este pe rampa ptr ca el apare numai cand virezi si (probabil) roata trebuie sa fie "apasata" si merg prin incercare... asa am patit eu cand am avut zgomot la catalizator... au mers cu ea prin oras si tot nu si-au dat seama.. reparau "prin incercare" (ba invelisul de la catalizator , ba nu stiu ce de pe acolo...) d-abia in al 4-lea service au putut-o repara smile.gif


tie ti-au aratat ca scartaie pe rampa? ca daca da, atunci e imposibil sa nu isi dea seama de unde vine zgomotul ... altfel lucreaza "orbeste". Incearca si la augsburg daca nu esti in garantie si nu rezolvi cu serus. Alta solutie nu vad , decat sa mergi din service in service.
cristi_ubs
QUOTE(UXE @ 15 Apr 2010, 14:29)
pai iti zic eu de  ce nu au rezolvat...   ei nu pot reproduce acel efect (scartait) atata timp cat este pe rampa  ptr ca el apare numai cand virezi si (probabil)  roata trebuie sa fie "apasata"  si merg prin incercare...      asa am  patit eu cand am avut zgomot la catalizator... au mers cu ea prin oras  si tot nu si-au dat seama..  reparau "prin incercare"  (ba invelisul de la catalizator , ba nu stiu ce de pe acolo...)   d-abia in al 4-lea service au putut-o repara smile.gif  
tie ti-au aratat ca scartaie pe rampa?    ca daca da, atunci e imposibil sa nu isi dea seama de unde vine zgomotul ...   altfel lucreaza "orbeste".    Incearca si la augsburg daca nu esti in garantie si nu rezolvi cu serus.   Alta solutie nu vad , decat sa mergi din service in service.
*




la masina s-a lucrat permanent pe rampa de geometrie, cea care o ridica masina stand cu rotile in tensiune.zgomotul este perceput in partea stanga chiar langa brida de fixare.azi au demontat-o, au curatat si au strans acolo suruburile.De asemenea s-au strans si suruburile de la cadru.La un moment dat emiteau cei de la Serus ipoteze, cum ca, cadrul motorului ar fii deformat, insa le-a trecut repede.Din discutia avuta cu mecanicul care a umblat la ea am inteles ca acele 2 componente, cea de aluminiu si cea de metal se freaca intre ele, desi nu cred acest lucru.A zis ca miercuri cand am programarea urmatoare o sa ii puna niste saibe distantiere intre bride sa modifice un pic unghiul de prindere al casetei.Scartaitul respectiv apare si in momentul in care se face parghie cu un levier intre caseta si traversa pe care este prinsa.Daca se face parghie in sens invers, adica se forteaza caseta sa ramana lipita de traversa , scartaitul nu mai apare.....

In alta ordine de idei...sper sa se rezolve treaba miercuri, sau poate chiar si pana atunci

Si uitasem...atunci cand se slabesc suruburile de prindere ale casetei(ce 2 bride) nu mai scartaie nimic.De aici logica mea de roman deduce ca:
A.fixarea casetei pe traversa(cadru)
B.prinderea cadrului pe caroserie.
Dar toate sunt stranse mare forta.
Va multumesc mult pt ajutor si sper sa ii dau de cap cat mai curand
UXE
salut cristi,
ai fost pana la urma in service cu masina?
cristi_ubs
neata.da, am fost.Si pot zice ca sunt fericit.Se pare ca cei de la Serus au dat de cap belelei ce imi manca zilele.S-a muncit iar destul de mult, vreo 4ore.
1. Desfacut bride caseta, curatat, spalat locasurile de prindere, desfacute bieletele de directie de pe caseta si re-asezat total caseta pe suprafata cadrului motor.

2. Ceea ce insa era "beleaua" numarul 1, se numeste cadru motor, mai exact un mic distantier.Suruburile care prind caseta prin bride trec prin interiorul profilului U al cadrului prin cate o bucatica de teava prinsa la capete de cadrul motor.Aceasta are rolul de a nu permite defaormare cadrului atunci cand se strange caseta.La mine unul din capete era desprins si la miscari in sarcina producea acel scartait.O sa incerc o schita in paint sa vad daca iese ceva sa se inteleaga mai bine.

Oricum, ceea ce m-a surprins cel mai mult este faptul ca nu credeam vreodata ca vaselina face mai mult rau decat bine.Si aici ma refer la faptul ca mecanicul mi-a explicat ca acele bride trebuie sa nu fie deloc unse.
cip31
In afara de curatat, spalat si repozitionat, s-a mai facut ceva?

La acele distantiere ce s-a facut?
cristi_ubs
QUOTE(cip31 @ 22 Apr 2010, 08:48)
In afara de curatat, spalat si repozitionat, s-a mai facut ceva?

La acele distantiere ce s-a facut?
*



S-a confectionat o saiba de grosime egala cu diferenta dintre distantier si cadru, s-a introdus acolo fortat astfel incat sa suplineasca acel spatiu liber.
cip31
Acel surub este strans cu o piulita pe partea cealalta a cadrului? Daca e asa, nu inteleg de unde a aparut acea diferenta intre distantier si cadru ( pe partea unde este sudura rupta). Daca distantierul are rol si de piulita, atunci se explica simplu ce s-a intamplat.
cristi_ubs
QUOTE(cip31 @ 22 Apr 2010, 10:11)
Acel surub este strans cu o piulita pe partea cealalta a cadrului? Daca e asa, nu inteleg de unde a aparut acea diferenta intre distantier si cadru ( pe partea unde este sudura rupta). Daca distantierul are rol si de piulita, atunci se explica simplu ce s-a intamplat.
*




Distantierul din interiorul cadrului are rolul de a nu lasa sa se deformeze cadrul la strangerea unuia dintre suruburile de fixare a casetei prin bride.Distanta intre distantier si cadru, cea unde s-a bagat acea saiba este una destul de mica, insa suficienta incat la viraj sa frece si sa produca acel zgomot.una peste alta si rezumat, atunci cand l-am intrebat pe mecanic "de ce scartaia?" mi-a raspuns:"prezenta vaselinei la bride si spatiul creat prin fisurarea/ruperea distantierului"
cristi_ubs
are cineva idee la ce bani gasesc un cadru motor pt masina mea?mai exista momente in care se aude "scartzaitul"....si pt a scapa definitiv de el, ma tem ca trebuie schimbat.se aude foarte scurt si doar uneori, insa m-a stresat prea mult pentru a il mai accepta in viata mea.
Eventual si un pret ceva
cip31
Cu cateva puncte de sudura nu s-ar putea rezolva? Masina a fost lovita? Fixarea casetei pe cadru este cu surub si piulita pe partea cealalta sau cu filet in interiorul distantierului?
cristi_ubs
Nu a fost lovita niciodata!!!
Nu stiu daca se poate rezolva cu sudura, cert e ca m-am saturat de mers in service-uri si de nervi.As vrea sa il schimb si sa scap de belea, chiar daca costa un pic mai mult.Pe interiorul distantierului nu exista filet, doar pe piulita.
CIP daca vrei da-mi un PM cu ceva date de contact si stam de vorba cu privire la aspectele astea, poate ma ajuti cu un sudor sau ceva sa ies mai ieftin
cip31
Daca surubul care strange distantierul fisurat este strans la cuplu corect, acel distantier este imposibil sa se miste si sa produca scartaitul. Mai mult decat atat, distantierul pentru asta este pus, contra deformarii cadrului (nu vad nici rolul saibei care a preluat jocul intre cadru si distantier, daca cadrul se poate deforma si se opreste in distantier).

Ma mai informez si eu si daca imi vine vreo idee iti scriu (doar cu sfaturi pe forum pot sa te ajut).
cristi_ubs
momentan nu mai face figuri.Am facut mecanica pe bordura azi si se pare ca mi a reusit.am desfacut caseta de tot, si am pus-o inapoi.mare chin, dar momentan se pare ca s-a meritat pe deplin.Am renuntat la saiba aia momentan.sa dea Dzeu sa se fi rezolvat
cip31
In locul saibei ai pus altceva?
cristi_ubs
nu.am stans suruburile asa cum erau ele din fabrica
cip31
Adica nu erau stranse? Nu inteleg...
cristi_ubs
Nu bre, cum dracu sa nu fie stranse, sa imi dau cu caseta in dinti???Am zis ca le-am strans, adica nu am mai bagat saiba, si am strans suruburile asa cum erau ele din fabrica, fara nicio alta modificare
karaoche
pentru GEORGE VI: am o intrebare, fara suparare pentru ca e off.

ai spus ca ai desfacut pompa de servo. ai cumva diesel sau benzina?
adica este electrica sau hidraulica?
daca ai benzina, dami si mie mai multe detalii privitoare la aceasta. adica dacase poate repara in fata blocului.
problema e ca imi curge pe la ax.nu mult dar...
multumesc anticipat.
ovu85
un scartait am avut si eu la roata fata dreapta la viraje. Cu ceva vreme in urma am trecut printr-o balta destul de adanca si banuiesc ca a intrat ceva mizerie la discuri, cam din perioada aia am sesizat zgomotul.

am scos placutele si le-am curatat si scartaitul a disparut.
cristi_ubs
si IAR a inceput sa scartaie.3 saptamani a fost super ok, nimic.Acum am venit de afara, vreme nasoala, ploaie, carosabil umed, balti.In momentul cand am efectuat manevra de parcare(cateva manevre de fapt) am observat din nou scartaitul, insa foarte fin.
Cu motorul oprit, se mai aud mici pacanituri, gen scartait.De la ce sa fie, evacuare oare???
theodor2004
daca masina e stationata, si motorul oprit, singura explicatie care imi vine in minte acum e ca tu ai parcat intr-o mica rampa, sau pe o denivelare, sau pe o bordura, si fortele de torsiune fac fierul sa trosneasca in zona imbinarilor. E ceva normal, si Titanicul trosnea cumplit cand s-a inlcinat pe o parte si s-a scufundat, nu?? radmasa.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.