Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Tuning la frane ?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Tuning
DXL
Toti vream tuning la masinii, si eu vreau la motor dar am primit urmatorul sfat "Ïnainte sa mori din cauza prostiei pune niste frane pe masina asta si apoi fa si ceva la motor.
Asa ca deschid topicul asta sperand sa gesesc ajutor.
Clio Symbol 2007 82 Cp, destul de jucaus cand sunt singur in masina biggrin.gif, problema intervine de multe ori la franare pt ca de multe ori ne oprim cam greu.
Din acest motiv vreau sa stiu ce pot sa schimb la frane fata si spate pentru o franare mai eficienta.
Pe fata merg niste discuri mai mari, atunci ce mai trebuie schimbat.
Pe spate se pot pune discurii daca da ce trebuie schimbat.
Franam in siguranta traim poate mai mult biggrin.gif
hellcat
Nu e cazul unor frane mai mari. Si clio-ul de 100 dCi are acelasi sistem de franare fata ca si al tau. Intradevar are sistem de franare pe spate cu disc, insa principala frana este cea fata.
Poti sa faci un transplant pe puntea ta si sa treci la disc. Eu asa am facut, cu singura relocare a senzorilor de abs. Ce e important e faptul ca fata de sistemul cu tambur, unde dezechilibrul stanga-dreapta e mereu prezent, pe disc franarea e dozata in mod egal pe ambele roti.
Vrei tuning pe fata?...exista kit-uri de la producatorii consacrati (intre pe site-ul celor de la k-tec racing uk). Din start un disc mai mare cu etrier pe masura cere si roata cu janta mare, trebuie luat in calcul si acest aspect.
arazvan2002
Sunt site-uri si prin Romania care au si pe stoc diferite tipuri de discuri sport si placute. Dimensiunea fiind standard, nu trebuie sa modifici nimic. Pe spate insa cred ca ar fi o mare afacere cu puntea cum a zis colegul hellcat. Zilele astea urmeaza sa fac aceeasi operatiune pe megane. Daca vrei iti pot recomanda pe PM un site de unde poti lua piese. Au si stoc-uri.

tuner
nu cred ca daca apesti tare frana nu se opreste masina

chiar sunt convins ca iti intra abs-ul sau se blocheaza rotile

deci oricum nu ai aderenta suficienta la asfalt

cauciucuri bune, discuri perforate sport, placute sport, eventual alti etrieri
mai mari

si pot fi facute multe altele inainte de upgrade-ul asta cum ar fi un lichid de frana nou, aerisit bine, adica o revizie a sistemului de franare
robert03
da , sunt perfect de acord cu tuner , inainte de a face tuning la frane , sistemul trebuie adus la cea mai buna si eficienta functionare . sistemul de franare e calculat tinand cont de puterea masinii , greutate, suspensie si o multime de alti factori . schimband ceva , discuri , etrieri , pistonase acestea atrag dupa sine comportamenyte neprevazute . schimbarea cu discuri in spate aduce obligatoriu o alta pompa de frana , alta presiune in servo si alte conducte ! deci , mare atentie !
cj98czh
QUOTE(robert03 @ 11 Apr 2010, 19:35)
schimbarea cu discuri in spate aduce obligatoriu o alta pompa de frana , alta presiune in servo si alte conducte
*




Nici vorba....

Se pune punte cu discuri fara nici una din ce ai scris tu mai sus..
jul
ce inseamna franat mai greu? ptr tuning la frana ,in primul rand trebuie sa verifici cauza franarii greoaie(amortizoare,cauciucuri,placute arse,de slaba calitate,ferodouri arse din cauza unei gafe de a pleca cu frana trasa-nu neaparat propietarul,presiunea pompei,garantia lichidului de frana(dupa 2 ani scade randamentul)personal recomand srf )
eu am mers cu clio in barem si avea frane excelente
posibil sa schimbi cate ceva pe la frane si sa observi ca ai si alte probleme
DXL
Sambata cred ca o sa vad exact ce se intampla, cand ma apuc sa o desfac si sa vad pe unde am si niste pierderi de lichid pt ca am ajuns cam repede pe minim.
Problema care ma nemultumeste si inca nu am gasit raspuns este ca in momentul in care intra ABS-ul incepe sa caraie si parca nu se mai opreste fata de o frana normala sau frana de pe honda civic cu ABS.
Deci nedumerirea mea este procesul de franare al ABS-ului pt ca frana pana sa intre ABS-ul functioneaza perfect iar cand intra minunatul sistem am impresia ca nu se opreste ci ma duc continu.
Am pus frana brusc si nu am descoperit deloc urme de cauciuc pe asfalt si de aici intrebarea ce trebuie sa fac ???
jul
minim ,e posibil uzura placute sau ferodo,scurgerile ,probabil afectau pana acum dar orice e posibil,sfatul meu e sa faci o revizie serioasa la frane
tuner
eu ti-am dat raspuns din experianta mea si a altor pasionati de tuning

frana e mai eficienta stoc da se incalzeste mult mai repede si mai tare la un mers foarte sportiv

la mers normal nu recomand tuning la frane
robert03
cj98czh
Nici vorba....
Se pune punte cu discuri fara nici una din ce ai scris tu mai sus..


Cu parere de rau , nu prea te pricepi , nu stii cum functioneaza , asa ca , las-o !
adrian mgn
QUOTE(jul @ 12 Apr 2010, 19:39)
minim ,e posibil uzura placute sau ferodo,scurgerile ,probabil afectau pana acum dar orice e posibil
*



Jul ... las-o dracu' de limba romana , tu ori nu esti roman ori este fan Sparta. Scuze pentru offtopic dar te-am mai vazut si citit si pe alte topicuri ... Nu ma intelege gresit , nu zic ca spui prostii da' mai "leaga" si tu cuvintele intre ele
cj98czh
QUOTE(robert03 @ 14 Apr 2010, 22:20)
Cu parere de rau , nu prea te pricepi , nu stii cum functioneaza , asa ca , las-o !
*




Hai pune mana si citeste si mai vorbim dupa aceea... sunt cativa chiar pe forum care au facut modificarea fara a schimba sau modifica nimic din ce spui tu... si ca hint... ia legatura cu Hellcat si te lamureste cel mai bine... si despre cunostintele mele tehnice nu stii... asa ca nu te da cocos.... ok?
robert03
Cj 98czh ,

Vad ca te-am starnit ! Nu asta a fost intentia , dar sa stii ca cei care au facut modificarile sau expus la riscuri ! Sistemul nu mai functioneaza in parametri pentru ca pistonasele la discuri au alt diametru si alta cursa decat pistonasele de la tamburi ! Deci alta presiune superficiala pe unitatea de suprafata ! De asta am zis de alta pompa si alte conducte . Sper ca m-am facut inteles ! wink.gif

15 Apr 2010, 09:15:
Scuze de greseala gramaticala " s-au expus ..."
hellcat
Care-i sursa informatiilor expuse mai sus? Sau e parere personala?
Uite in cazul meu, dar e valabil in toata gama renault, clio 1.4 16v are aceeasi pompa si aceleasi conducte cu 1.6 16v cu disc.

Ghici ce-am facut dupa montajul puntii cu discuri?...am facut test de frana si crede-ma a iesit bine. biggrin.gif
SorinV
@roberto03- vai doamne! ai mila de noi! se poate muri de ras!

presiunea supeficiala pe uniatea de suprafata - doctore eu nu cunosc presiune alta decat de pe suprafata.- pleonasmu mamii ei.... ca sa nu mai zic de aia superficiala-- wtf?
robert03
Sunteti tari de tot , da nu prea le aveti cu teoria ! Va salut cu respect ! biggrin.gif
jul
imi cer scuze adrian mgn doh.gif

apreciez ca separi scrisul de idee







hellcat a descris cel mai bine problema

robert stie el ceva dar nu cunosc daca la 140 km /h simte masina,ce vrea el sa zica ,cred,cum ca presiunea recomandata de producatorul etrierului nu este cea distribuita de pompa prin conducte,se poate verifica simplu prin compararea celor 2 valori,a producatorului masinii la roata cu cea a producatorului etrierului
DXL
AM INTELES TOT !!! Deci ce trebuie sa schimb ???
jul
nu schimbi nimic,faci o constatare si dupa aceea decizi,hellcat in postul 2 explica detaliat

noi ,virtual nu facem mare lucru mai ales ca de curand ai afirmat ca te astepti la o uzura a placutelor,discurilor

daca detii cash,treci direct la gama racing
daca nu ,aplici o constatare si dupa vorbim
DXL
Am schimbat placute si discuri pe fata. Nu am pierderi de lichid frana.
Am scos doar sabotul de pe spate dreapta si am constat careva fisuri pe sabot iar placuta este destul de uzata.
K, si pt ca acum prebuie sa schimb spatele vreau sa stiu daca pot pune discuri pe spate fara sa schimb puntea. Am vazut ca pe megane si etrierul si discul sunt prinse pe suportul puntii spate tot in 4 puncte, dar nu stiu daca distanta e aceeasi. Poate ma lamuriti odata ce si cum fara sa o prelungim atat cu daca ai daca nai bani. Daca n-am bani ma duc si sparg una in parc, poate gasesc ceva pe acolo.
jul
nu te supara pe mine si nici nu a fost cu intentie rea

daca ai constatat ca sunt uzuri iremediabile a sabotilor ,implicit probabil a tamburilor,atunci merita sa faci trecerea pe discuri ,chiar si la cele normale de clio

nu cunosc problema compatibilitatii intre megan si clio

succes in continuare
silviumarin
Salut,
Eu am schimbat discurile si placutele cu unele de la EBC si sunt extrem de multumit de ele...nu le-am schimbat pt. ca simteam nevoia sa merg mai tare si sa franez mai repede..pur si simplu s-au uzat cele vechi si am fost nevoit sa le schimb...m-am documentat mult in privinta discurilor(EBC UPR) si a placutelor(EBC GREENSTUFF)...cica sunt primul pas catre upgrade..ma rog..intelegeti voi..ceva mai bune decat cele standard..le-am luat de la niste baieti din regie(unici importatori) si m-au costat 430 ron discurile + placutele...manopera 150 ron la SERUS...
DXL
da au uitat sa specific am pus discuri pe fata Brembo cu striati si placute ferodo.
Poate hellcat ma lamureste cu spatele cum a facut el, nu de alta dar trece timpul si trebuie sa schimb spatele
DrK
da-i un mesaj.
plopii
@hellcat

Ar fi interesant să ne pui și nouă codurile punții spate de la Clio dci de 100 de cp. și dacă se poate pune pe Symbol în locul tamburilor...

Ar fi fain un Symbol cu discuri pe spate...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.