Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Istoria auto Dacia cu imagini
Reno.ro - Forum Renault Romania > Oldtimers > Oldtimers
TheGreatBabanu
Am cautat inainte pe forum si nu am gasit nici un topic de gen.
Daca nu am cautat bine si am gresit,rog moderatori sa il stearga sau sa faca ce cred ei de cuviinta. Acest istoric este supus greselilor si se accepta si adaugiri sau modificari.
Multumesc.


Istorie auto Dacia

user posted image

Dacia este cea mai reprezentativa marca de automobile din Romania, in jurul careia s-a creat si dezvoltat industria de automobile din Romania. A luat nastere in 1966, la Colbasi, jud Arges. Inca din acea vreme au unit legaturi stranse de colaborare cu Renault, iar astazi se afirma tot mai mult ca si marca internationala, lucru imbucurator pentru noi.
Constructia Uzinei de Autoturisme Mioveni a inceput in 1966. Dupa semnarea unui contract de licenta intre Renault si statul roman in 1968, incepe fabricarea modelului Dacia 1100 sub licenta R8, urmat in 1969 de Dacia 1300 sub licenta R12.
Intre anii 1970-1980, Dacia dezvolta o intreaga gama de modele care va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane si utilitare. Si dupa anul 1978, Automobile Dacia continua autonom productia de autoturisme derivate din gama Renault 12.
Anul 1995 este marcat de lansarea primului autoturism de conceptie 100% romaneasca, Dacia Nova.
In 1998, anul in care s-au aniversat trei decenii de la producerea primului automobil Dacia, de pe portile uzinei a iesit autoturismul cu numarul 2.000.000. In acelasi an intreprinderea a obtinut Certificatului de Atestare a Implementarii Sistemului Calitatii ISO 9001. Sa luam in ordine cronologica evenimentele care au marcat istoria Dacia si sa vorbim cate putin despre fiecare.


DACIA 1100

1968 – Primul model produs de producatorul roman de automobile Dacia S.A. a fost Dacia 1100 . Modelul a fost comercializat intre anii 1968 si 1971 si a fost un model intermediar pana la intrarea in productie a modelului 1300. In realitate, Dacia 1100 era un Renault 8. Acesta era o berlina cu tractiune si motor pe spate. Primul automobil iesit pe poarta fabricii a fost facut cadou Presedintelui Republicii Socialiste Romania de atunci Nicolae Ceausescu.
Conform contractului, Renault furniza toate partile componente ale modelului, urmand ca cei de la Dacia sa le asambleze.
Dacia 1100 S (Sport), era modelul Dacia 1100 cu 2 perechi de faruri, un motor mai puternic de 65 CP, pneuri late, folosite de poliție și în raliuri si o viteza maxima de 145 kmh.
user posted image
user posted image

user posted image


DACIA 1300

1969 – A aparut gama Dacia 1300 in urma licentei obtinute de la compania franceza Renault. Dacia 1300 a intrat in productie in august 1969, avand la baza modelul Renault 12. La acea vreme modelul avea un aspect modern si economic. Initial, modelul dispunea de o singura caroserie (berlina/sedan) cu 4 usi si 5 locuri. Blocul motopropulsor avea capacitatea cilindrica de 1,289 cm³ ce dezvolta 54 CP, o viteza maxima de 144 km/h si consumul de 9,4 litri.

1970 – Dacia dezvolta o serie de modele derivate ale Daciei 1300. Sunt lansate trei variante de echipare pentru modelul 1300: Standard, Super si 1301 (model destinat numai membrilor Partidului Comunist Roman).

user posted image

1973 – Incepe productia modelelor Break, iar in 1975 este lansat autoutilitara Dacia 1302. Dacia 1302 se deosebea de 1300 numai prin suspensia spate si putea suporta o sarcina maxima de 500 kg. Intre 1975 - 1985, au fost exportate 1500 de autoutilitare, cele mai multe ajungand in Argentina.
Modelul 1300 a fost inlocuit de modelul Dacia 1310.

user posted image

user posted image






1975 – Apare Dacia Estafette (sau D6), prima furgoneta produsa vreodata de Automobile Dacia, fiind o replica a modelului francez cu acelasi nume, Renault Estafette. A fost produsa intre 1975 si 1978 fiind realizate 842 de modele. In Franta, modelul s-a bucurat de mare succes, adresandu-se generatiei hippy. Din acest motiv, varianta romaneasca a fost retrasa de pe piata la scurt timp de la lansare la ordinul Partidului Comunist Roman, partid care nu dorea ca tinerii sa adopte stilul hippy.

user posted image


1978 – Inceteaza contractul de licentiere de la Renault



1979- Prezentata la Eren in 1979 noua Dacia 1310 deriva din modelul 1300, modificata estetic, 2 perechi de faruri rotunde, stopuri redesenate si un nou tip de bord. Variantele sunt: Standard, MS, MLS, S, TL, TX.
Dacia 1310 a fost un model lansat de Uzina de Automobile Dacia în 1979, după scoaterea de pe piață a Daciei 1300. A avut la bază cinci modele:
- TLX (1979-1990)
- LX (1990-1994)
- L (1994-1999)
- CL(Break)(1994-1999)
- CLi(Break) (2000-2004)
- Li (2000-2004)

user posted image



1980 – Apare modelul Dacia 500 cunoscut si sub numele de Lastun care provine de la pasarea „Lastun” Productia a avut loc la fostele uzine Tehnometal din Timisoara, devenita ulterior Intreprinderea de Autoturisme Timisoara. Conceptul initial prevedea un autoturism economic pentru transportul urban cu o capacitate maxima de 2 + 2 persoane (2adulti si 2 copii), cu un consum mic de pana la 3 litri/100km si o viteza maxima de 70km/h. Primul motor avea 2 cilindri, 499 cc, 22,5 CP si un consum de 3,3 l/100 km. Viteza maxima era de 106 km/h. Caroseria era de tip coach, cu 2 usi, fabricata din rasini sintetice rezistente la coroziune. Lastunul a fost produs intr-un numar mic iar din cauza calitatii slabe productia acestuia a incetat dupa 1989.

user posted image
user posted image
user posted image



1983 - O noua restilizare a modelului 1310 s-a facut in anul 1983 impreuna cu noi tipuri de motorizari : 1185 cmc cu 48 cp pentru Dacia 1210 si 1397 cmc cu 63 cp pentru Dacia 1410 si deja cunoscuta Dacia 1310 (1289 cmc cu 54 cp), si introducerea cutiei cu 5 viteze. Variantele sunt: TLE, TX, TS,TLX, GT, GTL.
Dacia 1310 Li a avut la bază un motor 1.4 cu injectie monopunct Bosch de 62 CP și o viteză maximă de 143 km/h.
Modelul 1310 a fost singurul model lansat de Dacia care a rezistat pe piață mai mult de 20 ani. Este simbolul mărcii Dacia din 1979 până astăzi si a fost vandut in exteriorul tarii sub numele de Dacia Denem, Dacia 1304 (Pick-up) sub numele de Dacia Shifter, Dacia 1310 break a mai fost vanduta in exterior si sub numele de Dacia Delta.

user posted image
user posted image


Acest model a fost produsa in anii ’90 cu diferite restilizari sub numele de CN2, CN3 si CN4 .

user posted image CN 2
user posted image CN 3
user posted image CN 4

25 Mar 2010, 23:13:
Dacia Sport

In anii `80 este produsa intr-un numar restrins de exemplare Dacia Sport, o derivata din berlina, dar cu doua usi, si un prototip coupe: Dacia Brasovia, fiind modificata la Service-ul din Brasov.

1983 - A fost lansata pe piata Dacia 1410 Sport in doua portiere, folosita si la raliuri, cu un motor modificat de Nicu Grigoras de pe modelele Renault.

user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image


1985 - S-a lansat Dacia 1320 CN1 cu hatchback-ul bazat pe modelul 1310, cunoscuta si sub numele de MLS.

user posted image

1987-1990 - Sunt lansate modelele Dacia 1200, versiune bicorp, iar in perioada 1991-1996 apare Dacia 1325 Liberta, cu un design provenit din cel al Daciei 1200. Dacia 1210 — au fost fabricate câteva modele care aveau capacitatea cilindrică de 1196 cm2.



1992 - a intrat pe piata modelul Dacia 1307 double cabbed pick-up si modelul 1309 vandut foarte bine in China avand si cateva prototipuri: Dacia 1610 diesel produse de Volkswagen cu 150 modele vandute; Dacia Star cu geamuri laterale curbate; 1308 Jumbo campervan si cateva incercari de a modifica botul masinii 1310 de a semana cu Nissan Primera; masinile dintre anii 1992 si 1994 au fost niste curiozitati, eforturile fiind facute in a incerca sa se modernizeze gama de modele.

user posted image Dacia 1307

1994-1996 apar doua modele 1320 face-lift CN2 si CN3.

user posted image CN 2
user posted image CN 3

Dacia Nova


1995 – Un nou model isi face aparitia si anume, Dacia Nova, care este prima masina proiectata integral de catre inginerii de la Automobile Dacia, modelul de inspiratie fiind Peugeot 309. Masina este de tip hatchback, cu tractiune fata, 5 usi si 5 locuri. Cel mai nou motor a aparut in 1998 iar modelul ce venea echipat cu el se numea GTi. Motorul era un motor de GT care a fost dotat cu injectie monopunct Bosch, astfel reducandu-se consumul ridicat al GT-ului.

user posted image
user posted image
user posted image
user posted image




1998 - S-au facut ultimile modificari la Dacia 1310 cunoscuta sub numele de CN4; aceasta modificare s-a cunoscut sub numele de "Zambetul lui Iliescu", desi cu o vechime de 25 de ani, acest model s-a vandut excelet avad un pret de 4200 EUR; cu un motor pe injectie, s-a vandut in Germania, America Latina, Republica Ceaha, Polonia si Ukraina

user posted image

1999 – Renault cumpara 51% din actiunile Dacia si anunta lansarea unui nou model.

Dacia SuperNova



2000 – Prima masina care a iesit pe portile fabricii dupa achizitionarea de catre Renault a fost Dacia SuperNova, o masina de tip hatchback, cu 5 usi, produsa de Automobile Dacia din 2000 pana in 2003. SuperNova este de fapt o Dacia Nova care a fost imbunatatita prin schimbarea motorului (Renault E7J 260) si transmisiei cu cea de la Renault Clio. A fost un model intermediar, astfel modelul a devenit primul autoturism construit de Dacia care avea ca optiuni aer conditionat si jante de aluminiu. Pretul de comercializare al masinii pentru varianta de top a fost de 5.800€. Masina a fost vanduta in 4 versiuni de echipare: Europa, Confort, Rapsodie si versiunea de top Clima. Masina corespunde normelor de poluare Euro 2.
La Salonul Auto de la Paris din 2000, președintele grupului Renault, Louis Schweitzer, anunță câteva detalii tehnice despre viitorul model Dacia (nume de cod X90). Reprezentanții Renault au mai anunțat un alt obiectiv, și anume "Dacia de 5.000 €", lansarea modelului de 5.000 € a fost amânată. În realitate prețul modelului de bază este de 5.800 €, iar cu toate opțiunile incluse prețul ajunge la 10.000 €.

user posted image

Dacia Solenza



2003- Dacia Solenza este o masina de tip hatchback de mici dimensiuni, produsă între martie 2003 și iulie 2005 de Uzina Dacia. Modelul Solenza a fost un model ce a avut la bază modelul SupeRNova, dar cu un aspect mai plăcut ce anunța trasăturile noii identități de marcă. Exteriorul are o linie mai modernă și mai aerodinamică, iar bordul a fost integral redesenat, devenind mai ergonomic. Materialele folosite la interior sunt de calitate mai bună decât la SuperRNova. Din noiembrie 2003 a fost îmbunătățită structura de rezistență a mașinii, variantele superioare de echipare primind și airbag pentru șofer, Solenza fiind primul model Dacia care emite pretenții moderne de siguranță pentru ocupanții acestuia.
Modelul a fost bine primit pe piață, având și cifre destul de bune la export. Cu toate că cererea era încă mare pe piață, compania Dacia a decis oprirea producției în vara anului 2005, concentrându-se pe creșterea producției modelului Dacia Logan.
Pentru acest model au existat două versiuni de motorizare: una pe benzină de 1,4 litri similar cu cel de pe SupeRNova și un diesel de 1,9 litri, același ca și la modelul Dacia Papuc.
Începând din 2005, modificarea evacuării și a gestiunii electronice a injecției au permis încadrarea în normele de depoluare Euro 3, până la acel moment încadrându-se în normele Euro 2.

user posted image
user posted image
user posted image


Dacia Logan



2004 – Dacia lanseaza un nou model Logan pe data de 2 iunie la Paris, si a fost disponibila spre vanzare incepand cu 1 septembrie 2004.

2005 – In iunie, Dacia Logan primeste 3 stele la testele de siguranta realizate de EuroNCAP, devenind astfel primul si singurul model al constructorului pitestean supus acestor teste. In 2005, Automobil Clubul German (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club e.V) a afirmat ca Dacia Logan se rastoarna usor in cazul unei virari bruste. In timpul unui test al elanului (acest test presupune evitarea unui obstacol aparut brusc in fata unui autovehicul) realizat la o viteza de 65 km/h, masina s-a rasturnat. Un test asemanator a fost realizat de Top Gear Romania, in care modelul Logan a trecut testul la viteze de 72 km/h, 87 km/h si 84 km/h.

user posted image

2006 – La sarbatorirea a 40 de ani de la fondarea companiei, Dacia a lansat noul Logan, Pe 14 septembrie 2006, care a beneficiat de o restilizare atat la exterior cat si la interior. Printre elementele de noutate se numara portbagajul care dispune de un eleron si un buton pentru deschiderea din exterior, stopurile tip "cristal", oglinzile au fost restilizate. Dacia a mai lansat si motorul de 1,6 litri si 16 valve ce dezvolta 105 CP (77 kW) la 5750 rpm, ce va echipa varful de gama denumit Prestige. La interior Logan beneficiaza de tapiterii noi, maneta schimbatorului de viteza si volanul imbracate in piele.
Dacia a mai lansat și motorul de 1,6 litri și 16 valve ce dezvoltă 105 cp (77 kW) la 5750 rpm, ce va echipa vârful de gamă denumit Prestige. La
interior Logan beneficiază de tapițerii noi, maneta schimbătorului de viteză și volanul îmbrăcate în piele. Tabloul de bord beneficiază acum de ceasuri cu
fundalul alb. La capitolul accesorii, Logan dispune de o nouă gamă de radio Blaupunkt cu caseta, CD sau MP3, senzori de parcare, o nouă gamă de
jante de 15" și patru noi nuanțe de vopsea metalizată. La apariția modelului Logan, toate motorizările respectau norma Euro 3, iar din ianuarie 2007, toate motorizările respectă norma Euro 4, inclusiv varianta diesel, a cărei putere a crescut la 70 CP.
Dacia Logan Facelift mai este numit și Dacia Logan Phase 2. Și-a făcut apariția în vara anului 2008. La acest model, designul a fost îmbunătățit, adăugându-se o bandă cromată la baza capotei portbagajului, un interior preluat de la Sandero, o grilă nouă, preluată tot de la supermini-ul Sandero și un spoiler față nou. De asemenea, stopurile urmăresc linia portbagajului, adăugând o notă bună designului.




25 Mar 2010, 23:16:
Dacia Logan MCV




2006 - La doi ani de la lansarea modelului Logan sedan, in 2006 la Salonul Auto de la Paris (Paris Motor Show) a fost lansat modelul Dacia Logan MCV (Multi Convivial Vehicle). Acesta este versiunea station wagon a modelului Logan, care dispune de sapte locuri dispuse pe trei randuri(2+3+2); ultimul rând putand fi demontat. Volumul portbagajului are valori cuprinse intre 700 litri (fara al trailea rand de scaune) putand ajunge la 2350 litri. Modelul dispune
de numeroase locuri de depozitare, fiind introduse in cotierele dintre scaune; o alta noutate o reprezinta al treilea rand de geamuri care pot fi deschise in exterior. Comercializarea acestei versiuni a inceput in Romania pe 4 octombrie 2006, iar pe pietele externe se va comercializa din 2007. Acest model este primul dintre cele cinci modele care au la baza platforma Logan si care urmeaza a fi lansate pana la sfarsitul lui 2009.
Dacia Logan VAN se bazează pe platforma mecanica Logan MCV. La exterior modelul seamăna foarte mult cu MCV-ul, iar interiorul a fost reamenajat pentru o masă utilă de 800 kg și un volum util de 2500 litri. Ca noutate pentru Dacia este prezența airbag-urilor pentru torace. Prețul pentru acest model este estimat în jurul intervalul 6700-8800 euro cu toate taxele incluse. Dacia Logan Pick-Up este versiunea pick-up a modelului Logan. Acest model a înlocuit bătrânul Pick-Up.


user posted image
user posted image

user posted image
user posted image

Dacia Sandero


2007 – Incepe productia la Dacia Sandero, care este un model de autoturism sub forma unui hatchback cu 5 usi fabricat la Pitesti incepand din octombrie 2007. Dacia Sandero a fost lansata oficial pe piata romaneasca, pe 3 iunie 2008, in cadrul unei ceremonii la World Trade Plaza la un pret care nu va depasi 9.500 de euro pentru cea mai echipata versiune, iar pe parcursul timpului, se va demara comercializarea modelului in majoritatea tarilor europene. Dealerii Dacia sustin ca se vor lua comenzi abia incepand din 15 iunie. Sandero este si primul model care poarta noua sigla a companiei Dacia.

user posted image
user posted image


Dacia Sandero Stepway este varianta crossover a Daciei Sandero.

user posted image
user posted image
user posted image

2008 – In vara acestui an a aparut Dacia Logan Facelift, cunoscuta si sub numele de Dacia Logan Phase 2 (versiunea 2). La acest model, designul a fost îmbunătățit, adăugându-se o bandă cromată la baza capotei portbagajului, un interior preluat de la Sandero, o grilă nouă, preluată tot de la supermini-ul Sandero și un spoiler față nou. De asemenea, stopurile urmăresc linia portbagajului, adăugând o notă bună designului.

user posted image
user posted image
user posted image

Dacia DUSTER


2010 - Dacia Duster este un concept car proiectat de Renault Design Europa Centrală, în 2009 și prezentat în acelasi an la Geneva Motor Show. Acest automobil concept se adresează nevoilor unei familii, cu o cabină de pasageri încăpătoare. Dacia Duster este primul automobil concept făcut în totalitate de către Dacia.
Masina va fi disponibila cu o motorizare pe benzina, 110 CP si doua diesel, de 85, respectiv 105 CP. Masina va avea 4,31 metri lungime, putin mai mult decat Logan sedan, iar garda la sol va fi de peste 20 cm. Masina va cantari 1.180 kg in versiunea 4X2 si 1.280 kg in versiunea 4X4.
Dacia a anuntat preturile lui Duster, primul sau SUV, care costa de la 10.500 euro (TVA inclusa) in versiunea 4Ś2, si de la 12.300 euro (TVA inclusa) in versiunea 4Ś4. Preturile ajung la 15.600 euro pentru versiunea cu dotari maxime, motor diesel de 1,5 l si 110 CP.
Masina va dispune de trei versiuni de motorizare: 1,6 litri, 110 CP benzina, plus doua diesel-uri de 1,5 litri, cu puteri de 85, respectiv 105 CP

user posted image
user posted image
user posted image
user posted image


25 Mar 2010, 23:19:
PROTOTIPURI SI EDITII LIMITATE DACIA

Dacia MD87 - este un prototip realizat in anul 1987 ce dispunea un motor central si ulterior faruri escamontabile.

user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image

Dacia 2000 - a fost fabricata in 1980 si era un Renault 20 asamblat in Romania sub sigla Dacia. Fiind foarte exclusivista, a fost facuta in nr limitat, avand doar 2 culori: negru, albastru inchis rezervata doar pentru elita PCR.

user posted image
user posted image
user posted image

Dacia D6 (Estafette) - este prima furgonetă produsă vreodată de Automobile Dacia, fiind o replică a modelului francez cu același nume, Renault Estafette. A fost produsă între 1975 și 1978 fiind realizate 842 de modele.

user posted image
user posted image
user posted image

Dacia 1300 si 1310 Diesel

user posted image

Dacia 500 (prototip) - este modelul 500 dar cu caroseria alungita.

user posted image

Dacia 1310 hycomat - este varianta adaptata persoanel or cu handicap. Volanul din mijloc e cel "normal", de directie. Cel de deasupra e frana, cand apesi pe el masina se opreste. Cel de dedesupt (catre bord) e acceleratia, prin tragere de el spre sofer se mareste turatia. Ambreiaj hycomat. Placa de presiune e comandata de un cilindru hidraulic care, la randul sau, e comandat electric. Pe nuca schimbatotului de viteze e un contact, cand pui mana pe schimbator debreieaza, cand accelerezi, ambreiaza.

user posted image
user posted image

Dacia Mini - este un prototip, realizat in anul 1980, a unei masini economice, realizata prin modificarea modelului Dacia 1310. Putea deveni hatchback, pick-up sau decapotabila cu efort minim

user posted image
user posted image

Dacia 1310 TS (1981)

user posted image



25 Mar 2010, 23:20:
Dacia 1308 Jumbo (1990) prototip creat din modelul Pick-up cu hardtop si geamuri mari.

user posted image

Dacia Star (1991) - prototip de berlina cu 4 usi si 5 locuri, creata din modelul Dacia 1410 cu faruri noi si geamurile laterale rotunjite

user posted image

Dacia Cabrio cu 6 usi

user posted image
user posted image

Dacia Convertible - a fost un proiect al celor de la UAMT Oradea. A fost proiectata si omologata pt a fi introdusa in productie de serie mica la aceasta uzina. Pana la urma s-a renuntat la proiect, considerandu-se o investitie nerentabila si avand si o oarecare opozitie din partea uzinei mama UAP.


user posted image
user posted image
user posted image

Dacia 1306 (1994) - este un fel de berlina realizata dintr-un pick-up. Au fost realizate doar 5 automobile.

user posted image
user posted image
user posted image
user posted image

Dacia 1310 Break Limousine - a fost realizat spre sfarsitul anilor 1980, este un model Break lungit cu 7 locuri, produs in numar de 5 automobile.

user posted image
user posted image

Egreta (1983) - un prototip al Daciei Lastun

user posted image

Dacia Funeral (1982)

user posted image
user posted image
user posted image

Dacia Extasy

user posted image
user posted image
user posted image



25 Mar 2010, 23:20:
Dacia Nova MPV (1998) - model furgonetă creat din modelul Dacia Nova

user posted image
user posted image

Dacia D33 (1997) - creata in Italia de IDEA Torino, masina era o berlina cu 4 usi si 5 locuri.

user posted image
user posted image
user posted image

Dacia Solenza Break

user posted image

Dacia Logan Steppe (2006)

user posted image
user posted image
user posted image

Dacia Logan Pick-up concept

user posted image
user posted image

Dacia Grand Sandero

user posted image
user posted image

Dacia Duster (2009)

user posted image
user posted image

Dacia Duster Rally

user posted image
user posted image
user posted image



Sigle DACIA de-a lungul timpului
user posted image

Preluare de pe WorldWideWeb.

TGB
slider2
in pozele cn2 si cn3 e aceeasi versiune, si anume cn3. modelul cn2 este la breakul ala alungit si la papucul ala jumbo
BZN
Nota 10. Eu de multe nici macar nu auzisem ce sa mai vorbesc de vazut.
Maskatu
Foarte interesant. Felicitari pentru munca depusa.
robbygh
apreciez ideea
TheGreatBabanu
mersi.
@slider2. Am sa fac modificarea , dar nu acum ca .....m-am cam plictisit de editat si aranjat. smile.gif
robyvol33
"Tata"felicitari pentru munca depusa a iesit un material super interesant.
Si eu ca @BZN nici nu auzisem de multe modele coolspeak.gif
tataiedaciotul
FELICITARI! up.gif
CGDBZ
coolspeak.gif ,o gramada de modele de care nici macar nu am auzit , de vazut nici vorba . Pune si Pick-Up 1300/1310 (poze).
BZN
Legat de 1300 pick-up, tin minte ca avea niste stopuri urate nevoie mare. Erau modelul ala rotund care se monta in acelasi timp si pe tractoare si IMS-uri.
Erau interesante si modelele speciale, cele de Salvare si Militie.
daciafan
Multumim.
axel_TUNING
Am o corectie de facut : nu a existat niciodata Dacia Extasy, a existat insa Dacia Extaz . Aceeasi greseala este si pe automobileromanesti.ro . Oricum bravo, felicitari !
TheGreatBabanu
Adaugare:
user posted image Dacia 1307Double Cab
user posted image Dacia 1304
user posted image Dacia 1304
user posted image Dacia 1309
user posted image Dacia 1305 Drop Side

user posted image Dacia 1302
user posted image Dacia Ambulanta
user posted image Dacia Politie


26 Mar 2010, 21:01:
Nu pot sa le adaug in primul post. Imi spune ca am pus prea multe poze. sad.gif
adrian_c
Felicitari ! Foarte faina prezentarea !
baranga
stiu ca o sa va vina greu sa credeti dar am vazut in calarasi un papuc scria pe el
1.6i A.C. si era scris de fabrica;avea aer conditionat de fabrica;
cei care stau in calarasi: masina e undeva prin spatele pietei,u un papuc visiniu metalizat cu numere de calarasi...
slider2
nu o sa ne vina greu sa credem pentru ca a existat asa ceva. mi se pare ca gasesti si cu servodirectie. erau modele pentru export, si parca doar pe 1.6...
cosmin_2300
S-a fabricat Dacia cu aer conditionat .... era facuta la comanda . Chiar un coleg de forum avea si pusese poza cu factura !
Merced
Erau "papuci" pentru export aia cu A/C si servo.
Paul Gabriel
sunt si dacii in cele enumerate mai sus care mi se par prototipuri smile.gif)
membru_DC
QUOTE(Merced @ 28 Mar 2010, 14:31)
Erau "papuci" pentru export aia cu A/C si servo.
*


Papucurile de la uzina care au participat la campania "Cu papucii prin desert" erau 4X4 cu AC si servo.... unul dintre acestea se afla si acum la uzina langa alte masini "celebre"

user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
http://www.cupapuciiprindesert.ro/
klausdesign
Felicitari!
lucianac79
Ar trebui adaugata Dacia 1305 King Cab, un papuc care avea cabina putin mai lunga, si cred ca avea si un gemulet mic pe fiecare laterala, imediat dupa portiera. Cred ca afost produsa undeva intre anii 1998 - 2000, insa nu am reusit sa gasesc poze pe net cu ea.

Nova gri, cea cu faruri patrate, si cu luneta bombata, a fost prima versiune, denumita R523, Putin mai tarziu datorita dificultatilor in a produce geamul lunetei s-a trecut la versiunea R524 ce avea luneta mai dreapta, aceasta fiind forma finala pentru modelul Nova. Pana la aparitia modelului GT pe hayon era scris Dacia Nova intr-o parte,(cred ca in partea stanga a masinii, iar inscriptia R523/ R524 in partea dreapta, la cele mai multe inscriptia era un abtipild aplicat. Motoarele utilizate pe Nova au fost de 1,6 litri (1557 cmc) si 1,4 litri (1397 cmc).
kxz
Topicul asta ar trebui facut sticky, nu uitat in praf...
TheGreatBabanu
Corect.
AdrianSavu
Prin toate pozele , nu am vazut modelul asta.
Din ce am auzit cred ca e CN 1, dar nu sunt sigur.
eXtenSion
Foarte interesant articolul! Mă bucur că l-am găsit acum, în 2010 nu l-am citit.

Apropo, unde se pot vedea filmările făcute în expediția prin deșert? Nu știu, poate mi s-a părut mie, dar nu cred că a fost suficient de mediatizată călătoria.
bucatzel
A fost suficient de mediatizata.

A avut o emisiune in mai multe parti pe TVR1.
iulian'71
QUOTE(AdrianSavu @ 5 Apr 2011, 15:22)
Prin toate pozele , nu am vazut modelul asta.
Din ce am auzit cred ca e CN 1, dar nu sunt sigur.
*



Da aceasta este CN1 si a fost fabricata intre 1987 si ianuarie 1994. Initial avea masca fata adaptata de la modelul cu 4 faruri. Intre 1985 si 1987 s-au mai facut si adaptari de faruri de Oltcit in special pe Dacia Sport.
hocus pocus
Au mai existat si modelele Dacia 1310 Break 4x4, in doua variante, facute inainte de 1989: una pe sasiu de ARO 10 si una normala (ce, la exterior, nu se deosebea de un Break de serie), care avea, langa schimbatorul de viteze, o maneta care cupla fata. In rest tractiunea era pe spate. O cunostinta de-a mea a avut una cu caroserie normala care initial era cu volan pe dreapta (fiind facuta pentru Australia), dar a modificat-o (i-a pus volan pe stanga) inainte sa o scoata pe poarta fabricii (in 1986). Fata se putea cupla din mers, la viteze mici. Nu stiu in cate exemplare s-au fabricat cele 2 versiuni.
adifulful
da de asta ati auzit vreo data..........

28 Jun 2011, 19:52:
cica ii zicea dacia "extase" sau dacia 1210.....................
BZN
'neața!
Manta B
QUOTE(adifulful @ 28 Jun 2011, 19:50)
da de asta ati auzit vreo data..........

<span class='edit'>28 Jun 2011, 19:52:</span>
cica ii zicea dacia "extase" sau dacia 1210.....................
*



Am auzit de Extase, am vazut-o pe Extase. Acu', cine mai vrea sa o vada, o poate vedea la Remat. Proprietaru' a dat-o la Remat 022.gif 251.gif
Ov
1210 n-are nicio legatura cu extase aia. 1210 era o dacie banala atata tot ca avea motorul de 1200cm2 ca sa se incadreze in alte limite de impozitare pentru unele piete de export (printre care si grecia)
iulian'71
Si Belgia.
Manta B
QUOTE(lucianac79 @ 5 Apr 2010, 07:09)
Ar trebui adaugata Dacia 1305 King Cab, un papuc care avea cabina putin mai lunga, si cred ca avea si un gemulet mic pe fiecare laterala, imediat dupa portiera. Cred ca afost produsa undeva intre anii 1998 - 2000, insa nu am reusit sa gasesc poze pe net cu ea.

Nova gri, cea cu faruri patrate, si cu luneta bombata, a fost prima versiune, denumita R523, Putin mai tarziu datorita dificultatilor in a produce geamul lunetei s-a trecut la versiunea R524 ce avea luneta mai dreapta, aceasta fiind forma finala pentru modelul Nova. Pana la aparitia modelului GT pe hayon era scris Dacia Nova intr-o parte,(cred ca in partea stanga a masinii, iar inscriptia R523/ R524 in partea dreapta, la cele mai multe inscriptia era un abtipild aplicat. Motoarele utilizate pe Nova au fost de 1,6 litri (1557 cmc) si 1,4 litri (1397 cmc).
*


Merced
King Cab ii zice.
edv_ro
Frumos topic! Felicitari!

Legat de Dacia 1100: tatal meu a avut pana in 1992 o Dacie 1100 Major (achizitionata de la un ofiter de politie), visinie, dar fata si spatele erau negre. Noul proprietar mai avea o Dacie 1100. Ceea ce ne-a surprins pe toti a fost faptul ca modelul detinut de tatal meu avea o caroserie mult mai mare, atat ca lungime dar mai ales ca latime. Am cautat informatii legate de acest aspect, dar nu am gasit nimic. Absolut nici o informatie. Cele cateva exemplare pe care le-am vazut de-a lungul timpului erau toate cu caroseria standard. Nu am mai vazut niciuna cu caroserie marita. Stie cineva ceva legat de acest aspect?
M.C.
De Dacia 1100 Major nu am auzit.
Stiu ca a fost doar modelul Renault 10 Major.
Care folosea in mare platforma de la Renault 8 ( Dacia 1100 )
Au fost doua modele.
Asta pina prin 1968,parca.
[attachmentid=1627756834] [attachmentid=1627756835]
Si asta din 1968 incolo.
[attachmentid=1627756836] [attachmentid=1627756837]
edv_ro
Voi cauta la parintii mei documentele de la momentul respectiv (sunt totusi 20 de ani de atunci).

Dar pot afirma cu siguranta ca era Dacia 1100 Major. Culoarea era exact ca cea din poza alaturata, visinie, iar fata si spatele erau negre. Doar ca aici este un Renault 10 Major. Motorul era 100% frantuzesc.

[attachmentid=1627756891]


O alta precizare: in fata avea exact acea bagheta cu rombul (in aceeasi pozitie) in cadrul caruia era afisat cuvantul 'Major'. In poza respectiva se poate observa partial silueta unei Dacia 1100 / Renault 8. Probabil un Renault 8 Gordini.
marianmn
am mai gasit alte prototipuri
MIHNEA DRAGOS
Credeti ca e homemade ? smile.gif

user posted imageuser posted image
veteranull
se mai gaseste oare modelul daciei sport?? adica sa fie in stare de functionare ma refer biggrin.gif este una la mine aici ( langa gorjului - sec6 ) dar este lasata in parcare si are rugina din cap pana in picioare .. arata rau de tot saraca si nu cred ca mai poate fi clintita de acolo smile.gif) decat daca o iei pe sus :-? :-??
Kojak
QUOTE(marianmn @ 22 Oct 2011, 21:44)
am mai gasit alte prototipuri
*



Ce-are asa special poza aia cu loganu' alb cu nr. de Franta (parca)?
In afara de faptu' ca bara spate pare facuta din bucati ca la dacia 1310?
george 07
@Kojak , postarea e in 2011 dar ajut cu ce am vazut , in afara de bara difera toata partea din spate (capacul portbagaj , aripile mai scurte cam stilul primului model de "Nova"...)
Razvan87
Cele 8 masti ale Daciei 1310 (1979-2000)

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image

user posted image
jambon
Frumoasa prezentare.Printre ele am avut si eu 1310 pe injectie,supernova,logan dci.
BoR
O Dacia Nova cu cateva elemente exterioare diferite de modelul de serie: http://olx.ro/oferta/dacia-nova-pentru-dez...ri-ID4rOVc.html
Tind sa cred ca este real textul anuntului, masina chiar fiind un prototip, deoarece am vazut-o personal acum cativa ani pe o straduta a statiunii, acolo unde este si fotografiata.
Ar fi frumos sa o salveze cineva.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.