Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu porneste de frig
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2
eddie33
Salutare,revin dupa mult timp pe forum,cu o problema ce imi da batai de cap.
De cand cu frigul asta,ieri si astazi dimineata,masina din semnatura nu prea mai vrea sa porneasca. Bateria invarte voiniceste tinde sa porneasca si nu porneste.Ieri am renuntat dupa cateva chei,am revenit dupa vreo 2 ore si am reusit la a 10-a cheie cred....
Azi n-a mai vrut nicicum ! In plus de asta,am omorat si bateria,acum e la incarcat. Si ieri si azi,cand dadeam la cheie,am simtit putin miros de motorina inafara masinii si nu stiu de ce ?
Se fie apa inghetata in filtru de motorina ? Daca era apa,de ce nu mi-a indicat la bord,filtru are senzor de apa...Sa fie inghetata vreo conducta ? Motorina bag numai de la Agip si OMV.Ultima e de la OMV,sprint diesel. Eu stiam ca la motoarele astea nu e indicat sa bagi aditivi de motorina....dar la motorina asta si la frigul asta,cred ca ar fi trebuit !
hellcat
Nu trebuie sa astepti sa se aprinda martorul in bord pentru filtru, sa fim rationali.
Pe frigul asta, parafina din motorina s-a facut o marmelada groasa in filtru.
Solutia s-o vezi pornita...masina introdusa intr-un spatiu incalzit si un filtru nou. wink.gif

Si la un plin de motorina 3-4 L de gaz lampant sau benzina, ca nu cred sa se mai gaseasca gaz.
eddie33
Mai am un Opel Zafira pe motorina,dar ala porneste....o sa am o masina de iarna si una de vara !
Chestia cu benzina in motorina o mai auzisem,dar nu cu atata benzina,auzisem de 1-2 litri maxim la un plin.Chestia ca am plinul facut de curand,pana la urmatorul plin ca sa fac amestecul mai e....
Sper sa se mai incalzeasca putin si sa porneasca cu bateria incarcata.
marutz
Salut.
Si eu am avut aceiasi problema anu trecut, pornea din ce in ce mai greu pana omoram acumulatoru, am fost la bredy auto pe b-dl Timisoara vis-a-vis de depoul de trolee si cu 1500 de lei am scapat. Problema ??? Injectoarele!!! Mergi si fa un test acolo si vezi ce are si roagate sa nu fie de la injectoare. bafta
eddie33
Un fel de curaj gaina ca te tai ! Deja am inceput sa ma rog !
Eu nu cred ca sunt injectoarele,se intampla numai la frig !
Relu11
Bujiile le-ai verificat, sunt in perfecta stare? Un motor diesel la temperatura mai mica de -5 grade nu mai porneste daca are bujiile arse.
eddie33
Masina are vreo 38.000 de km numai.
Am incarcat bateria si a pornit la a doua cheie,cu semne ca o ia de la prima. Bateria am schimbat-o anul trecut. Curios cum s-a incarcat in numai 3 ore jumate,bagand numai 5 A ,iar in ultima ora se decupla ca si cand era incarcata 5 minute,dupa aia baga cu 5A iar 5 minute si tot asa...curios.Cand am bagat-o la incarcat nu era chiar moarta,nu prea mai invartea si becurile de la bord palpaiau gata-gata sa se stinga !
Bateria e o Varta Blue de 60A.
cmandrei
Altfel spus, era de la baterie ? sau mai vezi si in zilele urmatoare si ne spui si noua smile.gif ?
DMP
QUOTE(hellcat @ 25 Jan 2010, 14:07)
...
Pe frigul asta, parafina din motorina s-a facut o marmelada groasa in filtru.
Solutia s-o vezi pornita...masina introdusa intr-un spatiu incalzit si un filtru nou. wink.gif
...
*



Eu nu am incercat sa pornesc masina zilele astea si nici nu o sa incerc pana la sfarsitul saptamanii. Nu am nevoie de ea pentru ca in Pipera ajung mai repede cu 41 si metroul.

Parafina va afecta in vreun fel filtrul de motorina, in conditiile in care nu o pornesc?

Sau altfel formulata intrebarea: cristalele de parafina care se formeaza cand scade puternic temperatura vor disparea atunci cand temperatura va creste, tinand cont ca masina nu va fi pornita si implicit in filtru nu se vor aglomera extrem de multe cristale de parafina?
eddie33
QUOTE(cmandrei @ 25 Jan 2010, 15:10)
Altfel spus, era de la baterie ? sau mai vezi si in zilele urmatoare si ne spui si noua smile.gif ?
*



Acum a invartit bine,mi-a spart urechea si alarma cand am pus bornele la baterie. Sa-ti spun ca am turnat 2 litri de apa calda pe filtru de motorina inainte sa iau bateria sus ? Poate s-o fi inmuiat continutul,gheata,parafina,ce-o fi fost,dar acum cand am pornit-o era o pojghita de gheata pe el ! biggrin.gif
Sa vedem zilele urmatoare,dar daca o pornesc maine,ma duc sa caut filtru cu senzor ieftin (Delphi-made in UK),acelasi ca ala original,dar la jumatate ca la Renault.
cmandrei
Am inteles. E bine ca totusi ai reusit asa.
pegas
simbolul "baterie" de pe bord, cand se aprinde, ce semnifica?
cmandrei
Ca incarcarea este prea slaba.
eddie33
Mi se parea timpul pana la stingerea sarmei de bujii cam mare....sau poate ca l-am vazut de prea multe ori ?
cmandrei
Din cate stiu, cu cat mai slaba este bateria cu atat mai greu se incalzesc ... dar no' poate gresesc.
byl11
-18 grade azi dimineata in Craiova. si a mea a pornit mai greu da la prima cheie, am o bujie arsa asa ca nu cred sa fie de mare importanta chestia asta. eu cind dau la cheie tin piciorul pe acceleratie apasat nu stiu daca are vreo importanta da asa am impresia ca porneste mai repede. tot motortina si a mea.
Duyu
QUOTE(eddie33 @ 25 Jan 2010, 17:02)
Mi se parea timpul pana la stingerea sarmei de bujii cam mare....sau poate ca l-am vazut de prea multe ori ?
*


Mie astazi dimineata (-15° C) cand am pus contactul, am asteptat sa se stinga toti martorii, iar cel de preincalzire bujii s-a stins la vreo 2-3 secunde dupa restul. Mi se pare normal... Cu cat este mai frig afara, cu atat dureaza mai mult preincalzirea bujiilor... Masina a pornit la prima cheie, desi nu mai fusese pornita de 2 zile, iar in rezervor am un amestec de Sprint Diesel si Efix Diesel.

@byl11: Vezi ca in manualul de utilizare scrie sa nu se accelereze la pornire! Incearca sa pornesti masina doar cu piciorul pe ambreiaj. wink.gif
hellcat
QUOTE(DMP @ 25 Jan 2010, 17:29)
Sau altfel formulata intrebarea: cristalele de parafina care se formeaza cand scade puternic temperatura vor disparea atunci cand temperatura va creste, tinand cont ca masina nu va fi pornita si implicit in filtru nu se vor aglomera extrem de multe cristale de parafina?
*


Da. Temperatura extrem de scazuta e vinovata. Si face ca parafina sa coaguleze.
Dar intotdeauna exista un cumul de factori cand un diesel nu porneste.

@eddie33: Sfatul meu e sa verifici bateria la un centru de vanzari/garantii, pentru ca sunt mari sansele ca bateria sa nu mai tina curent, sa nu mai poata oferi amperajul necesar unei porniri dupa o noapte geroasa...chiar daca ai tinut-o pe redresor.

Ca e vorba de frig, un mic offtopic...in Bacau dimineata -23 grade...clio nepornit de 4 zile a luat-o la prima cheie, scurt, cu un mic suierat (patinat) de curea de accesorii, iar Tico la a treia dupa ce cu primele doua am rupt uleiul...insa cu emotii pt ca are o baterie foarte mica si "oboseste" repede in astfel de conditii.
2 vecini cu o seria 7 mai veche si un focus tdci injurau printre dinti si se uitau cum de cutia pe roti a pornit si salupele lor nu. icon_mrgreen.gif
jedimisu
Ma bag si eu la acest topic, chiar daca nu am Clio, poate nu ma impuscati, dar am cam aceeasi problema, cu frigul, adica.

La mine porneste fara probleme, dar cam dupa 10, 15 secunde se opreste, chiar daca o mai calc putin.

Aveti idee ce e? Daca astept o oarecare incalzire, se mai opreste?

Multumesc.
Dacus_Malus
masina mea , care are 192k km , mi-a pornit azidimineata la -26gr...
secretul? motorina alpin diesel de la omw+ 50ml aditiv+ 1 litru benzina la plinul de motorina.
in fiecare iarna fac la fel, la un plin de motorina buna, bag 1..2 litri de benzina.
si deocamdata am pornire dimineata!
bafta!
Yochanna
@jedimisu - e jigleru' smile.gif) (scuze, glumesc, asta e diagnosticul pe care il pun eu oricui are probleme cu masina ) .

revenind on topic, a mea la -18 dimineata, a pornit, la prima cheie (bineinteles, dupa ce s-au stins toti martorii), dar i-am dat o cheie putin mai lunga decat de obicei... mi s-a incalzit destul de greu motorul.

Iar acum seara -14 grade, tot din prima, doar ca i-am dat putin acceleratie (am citit mai sus ca nu e indicat - deci nu mai fac). Ce sa fac.. e prima iarna cu ea smile.gifsmile.gif

Ce m-am obisnuit in schimb sa fac, e sa merg cu viteza constanta primii 5km (sau cel putin pana se incalzeste apa ), am citit ca e mai bine asa, decat sa las motorul pornit 10-15 min, pe loc.

@bantiT - ce mai cocktail in rezervor ph34r.gif si alpin diesel si aditiv... in fine..
Dacus_Malus
important e rezultatul final...si rezultatul e ca masinoiul porneste.....
reteta o stiu mai demult, am avut un diesel mai vechi (a.f 1986) si un renault scenic 1,9 dti... la toate am facut cockteil in rezervor ca sa porneasca in iernile geroase, deci am experienta...
si cu masina actuala, e a3a iarna , deci deja sunt bazat!
Bafta!
Yochanna
zic: Merg la benzinarie sa fac plinul. de obicei la OMV (cel putin cel de pe dn1 pana in aeroport otopeni), angajatii sunt foarte amabili, asteapta cheia sa-ti alimenteze ei masina. Si eu ce le zic: "stai sa pun aditivul, acum pune-mi te rog 3 litri de benzina si restul motorina". BandiT, eu te cred pe cuvant ca e o reteta buna, dar ma bufneste rasul ca imi imaginez reactia angajatului fatza de mine; ce-o sa zica " ba!, asta e dusa " smile.gif) Barbat fiind, iti alimentezi singur, e treaba ta si prezinti incredere, zice "ia uite ma ce metoda buna" smile.gif)
O sa incerc si eu cocktailul, si daca vad reactii ciudate, le spun "cum, nu stiti ca asta e combinatia perfecta pentru ierni ca asta?" si ma scot smile.gif numai bine !
diesel_power
Am indoieli legat de cocktailul asta molotov de benzina + motorina dry.gif .

Oricum voi sunteti mai fericiti. Mie azi dimineata, la -21 grade, bateria a invartit motorul de 3-4 ori dupa care a decedat. M-am rugat de ea cat am putut de frumos sa isi adune puterile sa imi porneasca tractorasul dar ea nu si nu. Banuiesc ca vechimea bateriei + motorina standard euro 4 (nu de iarna) au fost suficiente motive pentru a nu porni.
BioHazarD
Din cate stiam eu Sprint Diesel rezista pana la -20gr.
Alplin Diesel unde are punctul de inghet?
rtBK
pe site scrie -35 de grade

http://www.omv.ro/portal/01/ro/!ut/p/c...QEAEwP-R4!/
Duyu
Pe site-ul OMV scrie ca pana la -35°C.

Sursa.

L.E.: Am postat in acelasi timp cu rtBK. smile.gif
BioHazarD
In carte scrie ca nu e bine sa lasi motorul pe loc sa se incalzeasca? De ce?
Dacus_Malus
Yochanna: deci motorina ti-o bagi de la pompa....
aditivul il ai intr-o butelcuta de plastic si el poate fi bagat cand vrei tu (inainte sau dupa alimentare)....
benzina nu trebuie neaparat sa o bagi de la pompa (oricum pana nu platesti motorina bagata deja, nu se deblocheaza pompa sa bagi benzina)...
eu avand si o masina pe benzina, se intampla sa mai am cate un bidon de benzina prin beci si bag eu benzina cand e plinul facut.
sau dupa ce am plinul, mai bag benzina cat incape (o juma de litru, un litru..etc)
dar acest "cokteil molotov" e pentru masinile care au nevoie: eu folosesc la masina mea care are 8 ani si 192k km la bord), voi daca aveti masini mai noi, sau care pornesc lejer fara aditivare, nu aveti nevoie sa faceti ca mine...sau daca masina sta in garaj...iar nu e nevoie..
dar eu am nevoie de masina zilnic, si stiu ca la 6 dimineata trebe sa porneasca, atunci fac tot ce trebe sa nu raman cu dintii ranjiti de frig..
oricum, sper ca asta e ultima iarna in care masinile mele stau afara, in vara asta am "programat" constructia unui garaj dublu in curtea casei mele!
dupa ce porneste, masina mea mai sta pe loc cateva minute pana curat geamurile etc..si apoi plec usurel fara sa fortez.
eu nu am citit nicaieri ca nu e bine sa stea pe loc, dar fiecare face cum stie...dar daca am ajuns pana la km astia cu ea, eu zic ca nu e mare greseala daca masina sta pe loc 5..10 minute dupa ce ai pornit-o.
si ca idee: motorina alpindiesel are "punctul de filtrabilitate" la -35 grade celsius, ceea ce inseamna (teoretic) ca nu are voie sa se ingroase sau sa lase parafina la temeraturi de pana la -35gr.
e una din cele mai bune motorine de pe piata romaneasca la ora actuala.
bafta!
rtBK
QUOTE(BioHazarD @ 25 Jan 2010, 22:13)
In carte scrie ca nu e bine sa lasi motorul pe loc sa se incalzeasca? De ce?
*




parca era ceva legat de ulei, ca nu se unge corect motorul....desi la cat de urat face masina nu strica sa o lasi cateva minute. Eu deobicei cat dau zapada de pe geamuri las motorul pornit si dupa aia plec.
Yochanna
am citit intr-un curs de legislatie rutiera.
zice asa:
"In zielele noastre,este suficient sa porniti motorul vehiculelor timp de 30 de secunde, in relanti, pentru a face sa circule uleiul in motor. In consecinta, acest lucru nu contribuie cu nimic la incalzirea motorului si reprezinta o risipa de carburant. este de preferat sa porniti motorul incet, evitand accelerarea brusca, in primii 5km parcursi sau pana cand temperatura motorului creste. Motoarele care sunt lasate prea des in relanti pot sa suporte o uzura si stres mecanic daca functioneaza la o temperatura mai mica decat cea ideala, ceea ce poate determina costuri de intretinere ridicate. "
Si mai mentioneaza ei de un incalzitor de motor care, daca e cuplat de motor cu 2 ore inainte de plecare, se poate demara fara dificultate, reincalzeste uleiul de motor si lichidul de racire. ...

@rbk . clar, pana indepartez zapada, motorul merge, dupa care plec.
blacklitmouse
salutari!la mine bateria e din 2002 adica de cand e masina anul asta a facut o singura data mofturi cand mi a pornit masina abia dupa a 4 a cheie habar nu am, a bazait odata tot bordul si mi s a aprin martorul dar am mai insistat o data si la sfert de cheie am pornit masina,de atunci nu am mai avut probleme dar azi dimineata dupa ce am pus contactul martorul din bord(bujia)nu a vrut sa se mai stinga totusi i am dat cheie si a luat o ,martorii s au stins!,au rezistat mult dar astea banuiesc ca sunt semne ca sunt pe moarte!(bateria si bujiile),din cate am citit nu prea e recomandat sa pui aditivi fiindca oricum exista si prea mult direct in pompe+mizerii+putina apa asa sa fie totul frumos,despre benzina am auzit dar nu la masini care au pompe de injectie si injectoare cum sunt cele care exista pe renault adica de calitate foarte proasta!
Relu11
Mie imi vine greu sa cred ca ai o baterie de 7 ani, merge pe 8 ani, pe diesel si inca merge.
blacklitmouse
multi nu ma cred biggrin.gif insa e din 2002 luna a 10 exact de cand e masina! tongue.gif
UXE
fratilor .... eu nu am mai pus nici un adidiv ... am benzina de vreo 2 sapt in rezervor .... si azi dimineata la -17 grade a pornit la prima cheie.... nici macar bujiile nu le-am schimbat la 40k .... aproape vine termenul de revizie ... si tot a pornit

traiasca clio charge.gif
eddie33
Aici vorbeam de motorina,asta e mai pacatoasa....si apropos,masina are 46500 km mai exact,ca nici eu nu mai stiam cat are,fiind condusa mai mult de catre sotie.
Sa vedem daca maine porneste,inseamna ca bateria nu era incarcata cat trebuie,masina circuland numai in oras si cu multi consumatori....
daca nu porneste,probabil ma voi gandi la motorina dar mai ales la schimbarea filtrului de motorina.Cu ocazia asta,voi testa si bujiile.
ice_pascu
sal,de dimineata am umblat la masina inexterior sa scot numere alarma a bipait nu am mai intrat in masina,seara am avut ceva de luat din masina dau de alarma nimic mai incerc incerc inchiderea centralizata de pe cheia masina nimic....cu cheia nu am incercat imi era sa nu incepa sa sune alarma,am lasat-o pt maine ideea este ca nici martorul nu se aprinde practic e moarta...ceva ideei?? de la baterie cred, ma gandesc ca o siguranta nu are cum sa fie ,o sa afle maine cand o sa intru in maina daca pot sa incerc farurile sau ceva..sper sa fie ok...la logan dci nici o problema lasat martori de la bujii sa stinga pornit la prima chei motorina obisnuita..si la symbol..am niste nervi
claus
ooo, să văd și să nu cred:) eddie33
bine ai revenit pe forum, după pauza de 4 ani tongue.gif

și on-topic.. duminică seara a fost un test pt muuuulte baterii auto din țara noastră dragă și friguroasă smile.gif deja știu multe mașini cu baterii moarte sad.gif

da' oricum e ceva ciudat în cazul tău; nu e normal ca după doar 1 an să te lase o varta sad.gif caută hârtiile de garanție de la ea și vezi ce zic și oamenii de acolo
(de altfel, un test de bujii ar fi bun și el, măcar elimini o posibilă cauză.. bine, oricum, bujiile sunt in jur de 45 lei bucata, ngk.. deci n-ar fi așa mare deranj) tongue.gif
Dacus_Malus
marti dimineata: -23grade la bord, masinoiul porneste => "cockteilul molotov" isi face treaba....
Bafta!
Yochanna
'neata! . -25 dimineata, a pornit din a doua...
eddie33
QUOTE(claus @ 26 Jan 2010, 01:09)
ooo, să văd și să nu cred:) eddie33
bine ai revenit pe forum, după pauza de 4 ani tongue.gif
*



Asa e,bine v-am regasit !

Deci,nici in dimineata asta masina n-a pornit dupa cateva chei de 6-7 secunde,nevasta-mea iar a plecat cu masina mea....
Bateria iese pentru moment din ecuatie....Urmeaza sa-mi iau inima in dinti sa vad poate reusesc eu cand s-o mai incalzi pe la -10 grade ! radmasa.gif
Eu raman la parerea ca problema e in filtrul de motorina.
Si e al dracului de periculos de umblat la motor pe frigul asta,totul e casant !
Ieri doar am tras putin cu unghia de clema de la cutia de sigurante si am spart-o,m-am atins putin de firele de la senzorul de apa din filtrul de motorina si s-a spart scotch-ul negru care le infasura de parca era zahar ars...
Relu11
Unde au fost -25? in Bucuresti cu siguranta nu. Daca temperatura aia ai vazut-o in Bucuresti inseamna ca nu merge bine termometrul exterior.
eddie33
Meteorologii astia...mananca si eu bors,sa fie panica mai mare !
La ora 8 local,la aeroportul Baneasa erau -17 grade,la Otopeni erau -23 grade,astea sunt date meteo reale.Mai jos de atat,nu au fost,pentru ca temperatura minima a unei zile in mod normal,este la o ora dupa rasaritul soarelui.
Batrânul
La ora aceasta (08:55): -24 grade la statia meteo Baneasa si tot -24 grade la statia meteo Afumati.
Si, cu scuze pt. off-topic, incepe o inversiune termica - e mai cald la munte: tot la aceasta ora -17 grade la Predeal si -10 grade la Sinaia (cota 1500 m).
UXE
in pipera sunt -14 grade .. o spune termometrul de pe masina biggrin.gif
cand am plecat au fost -20 blink.gif
karnak
Pt symbol Dci 80 cp, 2006, 43.000km, baterie moarta, 1 linie motorina in rezervor ( obisnuita nu de iarna) nu porneste deloc. Am incercat sa alimentez de la alta masina (cu un dci 65 si un audi 1.8) si cam orice... nu vrea. Am lasat-o in parcare de vre-o 4 zile, iar zilele astea au fost -25 noaptea si ziua -16 -18 (Iasi). Ceva recomandari sa o fac sa prinda viata (nu am redresor) ? Miercuri dupa vremea.com vor fi -4 grade ziua, dupa care joi si vineri -7, sper sa o pot porni miercuri.
CGB
QUOTE(Relu11 @ 25 Jan 2010, 21:51)
Mie imi vine greu sa cred ca ai o baterie de 7 ani, merge pe 8 ani, pe diesel si inca merge.


si-a mea e tot aia cu care a venit masina din fabrica (2003 luna 7). n-a facut niciodata figuri. ultima pornire am executat-o duminica si-a mers fara probleme. is curios azi dac-o mai porni, dupa zilele astea minunate.
eddie33
QUOTE(karnak @ 26 Jan 2010, 08:02)
Pt symbol Dci 80 cp, 2006, 43.000km, baterie moarta, 1 linie motorina in rezervor ( obisnuita nu de iarna) nu porneste deloc. Am incercat sa alimentez de la alta masina (cu un dci 65 si un audi 1.8) si cam orice... nu vrea. Am lasat-o in parcare de vre-o 4 zile, iar zilele astea au fost -25 noaptea si ziua -16 -18 (Iasi). Ceva recomandari sa o fac sa prinda viata (nu am redresor) ? Miercuri dupa vremea.com vor fi -4 grade ziua, dupa care joi si vineri -7, sper sa o pot porni miercuri.
*



Cam greu de pornit o masina fara baterie...motivele nepornirii pot fi mai multe,nu vezi,macar baterie sa ai,apoi cauti problema in alta parte !
Merita sa ai un redresor,eu il am am decand aveam Oltcit si Dacia !
karnak
Ma gandeam sa o pornesc impinsa, sau trasa de alta masina, dar tatal meu a spus sa apelez la asa ceva doar in situatii de "cod rosu" deoarece este posibil sa se "deregleze distrbutia". Nu prea am experienta, si este prima data cand nu-mi porneste sau am probleme cu o masina.
Un_dus
Redresorul e sfant cand te stii cu o baterie veche. Daca nu sunt kituri de jump-start la metro, dar tot dracu ala e ca ban.

Ca si recomandare, ca s-a tot vb de cocktailuri si alte cele, eu personal cand stiu ca vine mai frig, fac plin cu Alpine Diesel si sincer nu ii mai trebuie altceva. Pleaca la cheie chiar si la minus 25, si motorul se incalzeste simtitor mai repede decat cu motorina normala. Cei drept, fac cel putin 1 drum lung pe luna, dar de obicei cam 2-3, si cred ca si bateria e bine incarcata.

Eu oricum am un ritual, fie iarna, fie vara sa mai o data la 3000 de km motorina premium + aditiv, care nu e altceva decat niste kerosen.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.