Si am sa raspund tot eu...cel putin la o parte din intrebari, pt ca am gasit raspunsurile intre timp: Uleiul pentru cutiile PK6 de pe Trafic e TRX 75W80 si paradoxal, desi mineral la baza, are un indice de vascozitate mai mic la rece decat cel sintetic 75W90 pe care l-am pus si nu trebuia. Desi vizual cel mineral se scurge mai greu din bidon, dupa specificatiile tehnice are la 40 grade o vascozitate la jumatate fata de cel sintetic W90. Asadar nu e vorba de incompatibilitati chimice ci doar de fluiditate si vazcozitate. Acum ca am simtit pe pielea mea diferenta (cat de greu intra in viteze in mers pe frig), nu recomand decat ulei 75W80 TRX sau TRP/NFP care are o vascozitate chiar mai mica la rece decat TRX dar s-ar parea ca e recomandat doar pentru PK6 de pe masinile mici (probabil chestie de solicitare a cutiei). Eu chiar as pune la nevoie si TRP/NFP dat fiind faptul ca "utilitara" mea fiind de persoane, cara in cel mai rau caz cateva persoane si nu este foarte solicitata in comparatie cu o masina mica gen Laguna. Asadar am probat: indiferent de marca, 75W90 e mult prea vascos pentru cutiile PK6, intra usor in viteza pe loc dar foarte greu in mers, mai ales pe frigul din zilele astea (-26) si cred asta-i motivul, asa ca-l voi da jos si voi pune un Tranself 75W80 TRX sau TRP/NFP in functie de ce gasesc. Ca si cantitate intra 2,2 - 2,4l (de fapt intra mai mult dar se pune doar atat). P.S. Denumirile s-au schimbat in ultima vreme si in loc de TRP, TRJ acum e NFP, NFJ, dar nu stiu cu ce s-a inlocuit TRX inca.
http://www.scribd.com/doc/7407210/Manual-C...ade-Renault-PK6Pana la urma am gasit TRP (NFP de fapt, si inlocuieste si TRX), made in France, la reprezentanta cu 43 lei/l si l-am pus. Pe timp rece, are coeficientul de vascozitate cel mai mic. Se cunoaste. Mare atentie cand schimbati, daca nu schimbati la reprezentanta va vor pune pana refuleaza pe la busonul de umplere, pt ca asa sunt obisnuiti toti. Nu puneti mai mult de 2,4l. Am vazut ca mai exista Total, si Dacia 75w80 cam cu aceeasi coeficienti, in caz de nevoie oricum sunt variante mai bune decat 75w90 cum am pus eu initial. Sintetic sau nu...conteaza in final mai putin; important e sa poti misca cat de cat schimbatorul pe timp de ger.