Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Termostat defect sau NU
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25 > Renault 19
myron

Cu toate ca am urmarit diverse toicuri pe aici cu probleme legate de incazire/ termostat / calorifer incazire totusi am niste nelamuriri vizavi de problema cu "faimosul termostat".

Deci intrebarea vine cam asa : acum pe vremea aceasta cu -4/+4 grade afara daca dupa 10 minute functionare la masina, mers prin oras apa pe indicator nu urca mai sus de cea dea 3 linie ( prima dupa gradatele maruntele ) .... sa inteleg ca ar fi probleme cu termostatul ??! Deci nu pot chiar sa ma plang ca nu da caldura masina, doar ca nu mi se pare mie ca se incalzeste apa cat ar trebui si ca urmare posibil ca si consumul are de suferit in final !

Evetual poate cineva mai experimentat pe tema asta ne explica cam care ar fi comportamentul normal pe vremea aceasta de iarna, cu ar trebui sa se comporte indicatorul de apa dupa 10 minute de functionare a masinii in conditii de frig unde ar trebui sa fie indicatorul , la cate grade ??

Mersi
vepman_ro
Uite o poza atasata de mine ...
La mine dupa 10 min este la verde , dupa 20 d eminute ajunge la albastru si acolo " moare pe vremea asta smile.gif)
dj_bonssay
Scoate termostatul, pune-l intr-o oala cu apa, adauga si un termometru care sa poata urca pana la 99 grade si vezi la ce temperatura deschide. S-a mai discutat! Ar trebui sa deschida pe undeva pe la 60.
zeu_4u_sweety
QUOTE(vepman_ro @ 20 Jan 2010, 22:08)
Uite o poza atasata de mine ...
La mine dupa 10 min este la verde , dupa 20 d eminute ajunge la albastru si acolo " moare pe vremea asta smile.gif)
*


eu am facut aseara cam 30 de km in bucuresti si nu s a dus nici macar la jumatatea distantei dintre 0-verde...si mie mi s a parut ceva ciudat insa caldura am avut de stateai in maieu. insa ce am observat..cat am dat zapada de pe ea am pornit aeroterma la 3 si nu a bagat un strop de aer cald, dupa ce am plecat cu ea dintr o data a bagat caldura zici ca a venit ca o rafala de te ardea la fata! ciudatenii....
myron

Doresc sa intreb pe cei care cunosc mai bine problema . Daca Termostatul este este in pozitia Inchis in vasul de apa trebuie sa curga apa pe la furtunasul de supraplin ? Da sau NU !??

Cine imi zicea ca daca acolo curge apa pana nu se incalzeste apa la temperatura de lucru, atunci sigur Termostatul a ramas pe pozitia Deschis, deci e dus nu isi mai face treaba !

Mersi
renault19tse
e simplu
termostat deschis
nu se incalzeste aproape deloc motorul...apa circula liber prin radaiator si pe frigul asta nu are cum sa se incalzeasca.
termostat inchis...apa nu isi face circuitul asa cum trebuie si este f probabil ca va fierbe motorul....
acel furtunas nu e preaplin ci returul. deci daca circula apa pe acel furtunas este in regula
myron
Stiu ca pare "rusinos" da pana acu chiar nu am avut treaba cu Termostatul , asa ca nici macar nu stiu exact pe unde e montat !

Este cumva montat in capatul furtunului gros flexibil de cauciuc care intra in radiator !

Am luat termostat nou si azi vreau sa il montez ! Sper sa vad schimbari la incazire si la temperatura de lucru la motor !

smile.gif


M-am interesat si de sonda de apa ! .... ca asa o sa le iau pe rand pana sper sa remediez problemea! Aceasta sonda este cea care trimie date la ECU !?
Cum poate fi testata daca functioneaza in parametri normali !

26 Jan 2010, 22:39:
Am schimbat Termostat si problema s-a rezolvat, motorul se incalzeste mult mai rapid ! Acu ramane de vazut ce se va intampla la capitolul consum benzina .

O nelamurire, uitandu-ma pe niste documentatii auto Reno am vazut ca exista si Bulb apa cat si Senzor temperatura apa ! Intrebarea este , care din aceste doua comanda unitatea centrala ECU !!? Cum se poate verifica daca functioneaza in parametrii normali !??? Adica daca transmite parametrii corecti la computerul central.

vepman_ro
http://www.reno.ro/-TUTORIAL-Consum-mare-R19-t128255.html

Uite aici un tutorial smile.gif

cele de pe pe langa injector sunt cele care dicteaza catre ECU smile.gif
cel de pe motor este cel ce arata temp in bord smile.gif El este situat intre motor si CV cum privesti masina din fata .

Valorile sunt trecute in tabel al diferite temperaturi , dar ai grija la mufe , de alungul timpului plasticul a devenit casant smile.gif

myron


Dilema !!! De la magazin de unde am luat termostatul nou, zicea ca deschide la 91C prin alte parti pe net pe unde am vazut peste tot am vazut ca la 89 C ar fi cel ideal ! Credeti ca diferenta de 2C celsius ar fi o problema ! sau toleranta aceasta e destul de mica !??

vepman_ro
E destul de mica , dar e buna pe timpd eiarna, vara iti deschide cana are 91 grade ..
inainte de a introduce termostatul , trebuia s ate uiti pe el , era stantata valoarea smile.gif
myron
In mod normal asa e , trebuia sa fie stantat ceva pe el, m-am uitat a fost stantat dar era ceva cod , nici decum nu parea temperatura ca pe cel original pe care l-am scos !
Acuma o sa vad eu sper sa nu am probleme vara cu el !

Dupa transplantul de termostat, temperatura creste mai repede, nu zic , motorul parca merge mai frumos . Totusi pe vremea asta temeperatura nu se ridica nici la mine pe cadranul indicator din bord, mai sus de linia albasta de pe desenul lui vepman_ro . Nu ar trebui sa stea pe la 90C !? Eu totusi cred ca indicatorul din bord nu indica corect temperatura deoarece pe furtunul gros care merge la radiator se simte ca e cald ceea ce ar insemna ca termostatul a deschis, deci apa a ajuns la 89 ( respectiv 91C la mine ).

Care este sonda care citeste temperatura pentru indicatorul din bord, poate nu mai indica tocmai corect ! ? este o sonda care e chiar pe mijlocul de la blocul motor sa fie asta oare !?
dj_bonssay
Cea de pe blocul motor este sonda de temperatura lichid de racire care influenteaza amestecul de combustibil. Cea pentru temperatura din bord este pe radiator, in partea de jos. Citeste materialul acela cu consumul mare!
AlexanderCarstoc
QUOTE(dj_bonssay @ 28 Jan 2010, 20:25)
Cea de pe blocul motor este sonda de temperatura lichid de racire care influenteaza amestecul de combustibil. Cea pentru temperatura din bord este pe radiator, in partea de jos. Citeste materialul acela cu consumul mare!
*


Pardon, daca vrei sa stii temperatura motorului, iei temperatura apei din motor, nu temperatura apei din radiator, sunt doua lucruri total diferite. Sunt 2 sonde de apa in chiulasa...

myron... mergi cu ea cativa km si vezi exact unde se stabilizeaza. Daca nu iti indica exact ca la celelalte masini, nu este bai, este posibil sa ai ceva pierderi de tensiune si sa iti stea acul mai jos.

Mie imi sta pe a treia linie mare, nu se misca de acolo si la R19 si la Clio. la R11 sta intre 2 si 3...
dj_bonssay
QUOTE(AlexanderCarstoc @ 31 Jan 2010, 00:26)
Pardon, daca vrei sa stii temperatura motorului, iei temperatura apei din motor, nu temperatura apei din radiator, sunt doua lucruri total diferite. Sunt 2 sonde de apa in chiulasa...

myron... mergi cu ea cativa km si vezi exact unde se stabilizeaza. Daca nu iti indica exact ca la celelalte masini, nu este bai, este posibil sa ai ceva pierderi de tensiune si sa iti stea acul mai jos.

Mie imi sta pe a treia linie mare, nu se misca de acolo si la R19 si la Clio. la R11 sta intre 2 si 3...
*




Deci fa-ma sa inteleg. Sonda de pe radiator pentru ce e? Sonda 1 de pe motor pt ce e, si sonda 2 de pe motor pt ce e? eu din cate stiu am 2 sonde... asa cum am explicat mai sus. Si locul de amplasare al sondelor de pe motor ar fi ok sa-l mentionezi, pt orice eventualitate.
R19/16v
"Sonda" de pe radiator e de fapt termocupla, care e un biet bimetal care porneste gmv.

Ambele sonde de temperatura relevante sunt pe motor, de obicei in chiulasa.

R19 are una pentru martorul de la bord si injectie, si una pentru becul de avertizare.
myron
Deci, ca urmare a schimbarii termostatului , intradevar se incalzeste mai repede motorul , cat si habitaclu insa pe martorul din bord acu sta intre linia 2-3 .
Intradevar pe blocul motor sunt 2 sonde, iar cea din radiator pare mai plauzibila treaba sa fie pentru termocupla !

Acu ramane de verificat cele 2 sonde daca functioneaza in parametrii normali ! zicea cineva pe aici ca in timp se duc sondele si nu mai indica corect valorile ! Totusi am 243.000 km la bord cu masinuta si la km astia sigur au avut timp sa se mai "coaca" .

"este posibil sa ai ceva pierderi de tensiune si sa iti stea acul mai jos" ... te referi la pirderi de tensiune in bord la indicator sau undeva la sonda !?

In fine, problema cu acul nu e chiar foarte importanta, doar ca acuma pana la urma pentru linistea mea voiam sa investighez tot traseul asta de la termostat la - sonde, ca o banuiam eu de ceva timp .... avand si un consum maricel ( 11-12.5L/oras ) . Sau pe vremea asta e un consum normal ! unsure.gif Nu de alta dar eu ma miram cand unii vorbeau pe aici pe forum de consumuri de 8-9L/ oras la R19 ! Cel putin eu la motorul asta de 1.8i 65Kw F3P-706 nu am vazut niciodata consumul asta biggrin.gif ... doar am citi despre asa ceva smile.gif
Sper sa am timp saptamana asta sa ma uit si pe la sonde ! Va tin la curet ! .... o saptamana usoara d-lor .



dj_bonssay
Unde se afla sondele astea 2 la motoarele F3P monoinjectie? Una e sigur in partea din spate a motorului, in lateral stanga corpului injector. Cealalta? si daca ai si poze, m-ar ajuta foarte mult.
myron
Am nelamurire ! Dupa cum scrie in Tutorialul Consum Mare R19, la verificare cu aparatu de masura a celor 2 sonde ! K, la rece e clar, masor vad ce valori ies ! Dar la cald trebuie incazit motorul, oprit si masurat SAU cu motorul pornit se face masurarea la cald !

Daca se face cu motorul pornit, masina merge si fara cele 2 sonde , mufele fiind scoase pentru masurare ! unsure.gif unsure.gif

??? Dilema mare !?? sper ca nu am intrebat prostii biggrin.gif


O sa revin si cu ceva poze cu sondele de pe blocul motor !

1 Feb 2010, 13:12:
Am facut niste poze cu sondele care sunt pe blocul motor ! Acuma sa vedem poate ma luminez si eu ! Ce sunt sondele Nr. 2 (presupun ca ar fi cel de apa ) - si Nr.3 ??? Cea Nr.1 am inteles ca ar fi senzorul de detonatie .

Cat despre cele care ar trebui s fie pe galeria de admisie apa/aer, eu ori nu ma uit bine , ori sunt acoperte de o tablita de aluminiu care este sub partea de injectie sau la motorul meu F3P-706 sondele sunt in alta partea !

Mersi anticipat !

[attachmentid=1627589145]

[attachmentid=1627589146]

[attachmentid=1627589155]

1 Feb 2010, 13:17:
O poza cam cum arata la mine unde ar terbui sa fie senzorii de pe galerie de admisie apa/aer .

Problema e ca nu prea se vad nici alte fire/mufe care sa mearga in zona respectiva, in ideea ca ar fi camuflate sub tablita de aluminiu ce se vede in poza.


[attachmentid=1627589158]
vepman_ro
poza 1 :

Nr. 1 - senzor detonatii ( intre cilindrii )
Nr. 2 sonda temp apa pentru bord
nr. 3 - sonda nivel ulei

In poza ruseasca ai soda de aer si cea de apa. Pe acestea doua verificale .
Se masoara cu motorul oprit pentru o mai buna siguranta .
Motorul functioneaza si fara sonde , mufa scoasa , dar nu elimini mufa in timpul fucntionarii smile.gif

Pentru masuratori precise ori scot sondele de acolo si le masori in casa in mediul ambiant ori le testezi aproximativ pe masina , orcum au variatii destul d emari mai ales acum avand in vedere ca afaca sunt 0-5gr Celsius si cu motorul cald poti duce la cateva zecid e grade .
myron


De cand am schimbat Termostatul , consuma Enorm ! Ce poate sa fie !?! Frig , frig da nici chiar asa. Am alimentat 12L si am facur 70 Km rezulta cam 17L/100km sad.gif

Ce influente negative poate avea schimbatul termostatului, consumul trebuia sa scada motorul lucrand mai la cald !
Precizez ca masina se comporta la fel ca inainte, sta frumos la relantiv la cat trebuie ... nu face nazuri ! Aveti ceva idei ... ??

Cred ca o sa merg la careva cu un tester din ala vechi , mai aveau cei de la Reno ! sa vad ce date imi iese pe acolo !
dj_bonssay
Nu cred ca are legatura termostatul cu , consumul.
myron

Gasit CRED problema , futunul de recuperare gaze care mege cu aer cald la ciuperca de la Injectie este rupt la cotul care merge la galeria de admisie intersectie cu partea care urca sus la injectie !

Deci 2 dintr-un foc cred , la injectie mai putin aer cald si al fel si la admisie !
Banuiesc ca lucrul asta are efectul de "sugativa" biggrin.gif

Acuma buna intrebare unde gasesc eu cot din acela de cauciuc acolo ! Ca banuiesc ca coate/furtune la modelele astea vechi nu se mai aduc pe comanda .

Daca stiti pe careva cu asa ceva va rog sa imi dati un semn de viata !!!!

O sa imi incerc si eu norocul oricum pe la ceva magazine ! La dezmembrarile din zona nu prea am vazut R19 cu model de acesta de Injectie Monopunct !

3 Feb 2010, 22:13:


Dupa ce m-am mai uitat pe "Tutorialul Consum Mare" , totusi cred ca furtunul din T care merge prin spate pe injectie merge de fapt la Rezervorul de Gaze .

Dar o intrebare , partea din mijloc ( corpul din interior ) de la recuperatorul de gaze care face separarea, doar printr-o curatare in decarburol isi revine la proprietatile initiale sau daca se gaseste se poate schimba !?!

mihai1677
BUN, injectia ta nu e renix si de aceea nu sunt la fel senzorii ca in tutorial, asadar, din poze cred ca vb de injectie bosch, senzorul de temp aer este in corp injector, in interior, nu se demonteaza, fa o poza la corp injector de sus fara capac plastic.
Sonda de apa este cea nr 2, cum iti dai seama daca e de la injectie sau de la bord? Simplu cu motor cald, motor oprit, scoti mufa la senzor 2 apoi pui contact, daca acul se ridica acea sonda e ptr ECU, daca nu se mai ridica e clar ptr bord.
Iar masurarea sondelor la cald se face cu motor oprit.
drgsrtr
Pentru cine are nevoie de manual de service pentru motoare puse pe R19!



Manualele le-am gasit pe www.scribd.com


Atentie: dupa ce descarcati fisierele, modificati extensia din .php in .pdf pentru a putea fi deschise cu Acrobat Reader!


Intrebare: cum scot roata de rezerva din locasul de sub masina (am acolo un cauciuc nefolosit blink.gif )? Am tras de incuietoarea aceea de am capiat radmasa.gif si tot nu s-a deschis (multa rugina si mizerie adunata acolo)!
Tot eu: am gasit si raspunsul intr-un manual de utilizare R19 (in spaniola): in portbagaj se desface o piulita (dupa ce se scoate un mic tampon de cauciuc ce o acopera) folosind cheia pentru roti, dupa care se poate extrage roata de rezerva din suport! Vezi pozele!
AlexanderCarstoc
Acolo ai acel surub cu pas foarte mare. Il rotesti in sensul de desfacere pana sa opreste. Apoi, sub masina, suportul rotii de rezerva este prin intr-un carlig. Il eliberezi, ai o clema ca la capota, aproximativ, si tragi spre bara. Daca nu este suficient si nu vrea sa ii dea drumul suportului, ridici de suport cu o mana in timp ce cu cealalta tragi carligul spre spatele masinii.

ERWINACHE
Salut tuturor,si eu am o problema cu termostatul.Am un renault 19 phase2 motor f3p,si astazi am facut un drum de circa 1/2h.Cand am ajuns acasa am constatat ca vasul de expansiune se fisurase in partea de sus si pe acoloscapa presiune iar in racordurile dintre radiator si motor era o presiune foarte mare de ma mir ca nu acrapat nici unul.Temperatura pe bord era putin peste normal iar electroventilatorul functiona.Banuiesc ca este blocat termostatul care nu stiu unde se afla la acest motor si nici cum arata.Masina a stat cam 6 luni nepornita dar nu a facut fasoane cand i-am dat cheie.Ma poate ajuta cineva cu o parere?Seamana cu cel din poza?Multumesc. [attachmentid=1627964780]
ERWINACHE
Salut,am rezolvat,termostatul se gaseste in interiorul piesei din postul de mai sus.O sa curga un pic de antigel din chiuloasa dar nu prea mult asa ca sa aveti de completat.Are garnitura dar pentru siguranta am folosit si silicon negru.Acum este perfect si temperatura sta la normal.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.