Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Proiect DRL-uri (daytime running light) pe renault
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Modificari si imbunatatiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
hellcat
Discutam aseara cu TAW posibilatea folosirii becului de faza lunga ca si drl.
Mai concret, crearea unui dispozitiv care sa aprinda automat faza lunga la pornirea motorului la o putere de doar 6V. Acest dispozitiv ar trebui sa mai stie sa se stinga la punerea pozitiilor/faza scurta si trecerea pe 12V in cazul flash-urilor.
Astfel cei cu xenon ar avea posibilitatea sa mai protejeze instalatia pe timp de zi.
Dispozitivul cred ca implica un transformator, un releu...si mai departe...las sa-si dea cu parerea specialistii... smile.gif
elro
Cu un montaj electronic+relee comandate de PIC-uri poti face orice iti trece prin cap,inclusiv aceasta idee.
Eu unul nu prea ii vad rostul,a nu se intelege ca sunt gica contra happy.gif
rtBK
eu l-as lasa aprins si cand faza scurta e activa, la clio arata interesant tongue.gif ( parerea mea )
hellcat
Eu ii vad rostul Cosmine, sa ai instalatie de xenon originala si sa ti-o futilizezi pe sosele rupte in gura si pline de valurele pe timp de zi nu prea iti convine.
De aceea pica in draci ridicatoarele de tensiune.
elro
Nu am instalatie xenon nici originala nici contra facuta...deci,nu stiu cum se comporta,dupa ce imi voi pune si eu o instalatie xenon si o voi utiliza pe drumurile patriei noastre,voi lua o decizie happy.gif
$$ilvviu
Un releu care sa puna becurile de faza lunga in serie nu ar fi ok?
M i h a i
pica pentru ca sunt proiectate ca un fund...nu dau exemple de masini dotate cu xenon din fabrica..care au 200.000 km pe soselele noastre si nu au pic de problema pentru ca o sa-mi spui ca sunt fan..etc..etc.....iar laguna vecinului meu a clacat in 45.000 km....interesant proiectul tau...pentru a rezolva idiotenia inginerilor francezi....
hellcat
Nu e proiectul meu si nici nu va fi, pentru ca nu stiu sa-l realizez. De aia am si initiat discutia, poate cineva realizeaza macar o schema, ceva functional dupa care sa ne luam.
OVIDIUS
QUOTE(hellcat @ 18 Jan 2010, 14:43)
Eu ii vad rostul Cosmine, sa ai instalatie de xenon originala si sa ti-o futilizezi pe sosele rupte in gura si pline de valurele pe timp de zi nu prea iti convine.
De aceea pica in draci ridicatoarele de tensiune.
*



Corect. Eu prefer sa merg cu proiectoarele desi stiu ca ma poate opri Garcea. Cand vom avea sosele atunci aprind si eu xenonul...
elro

Mai concret, crearea unui dispozitiv care sa aprinda automat faza lunga la pornirea motorului la o putere de doar 6V. Acest dispozitiv ar trebui sa mai stie sa se stinga la punerea pozitiilor/faza scurta si trecerea pe 12V in cazul flash-urilor.
Astfel cei cu xenon ar avea posibilitatea sa mai protejeze instalatia pe timp de zi.
Dispozitivul cred ca implica un transformator, un releu...si mai departe...las sa-si dea cu parerea specialistii... smile.gif

Pai in momentul in care aprinzi pozitiile,faza lunga se stinge si ramane stinsa si cand comuti pe faza scurta(pt ca pozitiile stau aprinse atunci cand lucreaza faza scurta).Deci ca o corectare a ideii,dispozitivul ar trebui sa stinga faza lunga la punerea pozitiilor.
Transformator...nu prea ii vad rostul,poate tranzistori smile.gif
hellcat
Daca vrei tu si analiza gramaticala pe text...ok. Pozitii si faza scurta.

Poate realiza cineva o schema?

Bacu
si chiar nu vei ii vei orbi pe ceilalti daca alimentezi cu 6v?

eu merg de 3 ani cu xenoanele after market aprinse, si nu am avut nicio problema pana acum. si chiar daca as avea, un set complet costa 200 lei acum, chiar merita un sistem dlr d-asta?

acum am vazut filmuletul, intr-adevar, pare ca nu orbesc...
hellcat
In clipul de pe youtube, cand da flash se observa o diferenta notabila de intensitate, deci nu cred ca sunt mai deranjante decat o faza scurta, evident corect reglata.
Si ma repet, tu nu ai instalatie originala, poti sa schimbi becuri si ridicatoare cate vrei, pe care multi oricum le schimba ca sunt proaste, iar poate o astfel de modificare nu implica cine stie ce investitie, important e un electrician auto priceput.
elro
In clip vad ca la aprinderea pozitiilor nu se intampla nimic...doar cand se aprinde faza scurta/proiectoarele/flash...

Am conceput eu o schema repede din creion...dar :
- comanda de faza lunga catre faruri va fi intrerupta definitiv,comandarea lor nu se va mai fi facuta de maneta/releu(cum este acum) ci de montaj;
-cand pornesti motorul va intra un plus(+) continuu care alimenteaza montajul,montaj care v-a aprinde faza lunga la jumatate din capacitatea becurilor;
-se poate face o mica modificare aici,adica sa zicem ca poate nu porneste motorul din prima,si sa nu se mai aprinda faza lunga degeaba,iar modificarea fiind ca faza lunga sa se aprinda atunci cand aprindem pozitiile sleep.gif eu zic ca este cel mai bine asa...
-sa presupunem ca avem pozitiile aprinse si o data cu ele si faza lunga la jumate din capacitatea ei,cand am aprins faza scurta,montajul primeste semnal si intrerupe faza lunga;
-sa presupunem ca avem pozitiile aprinse si o data cu ele si faza lunga la jumate din capacitatea ei,si vrem sa dam flash,semnalul de flash ajunge in montaj si comanda faza lunga la capacitate maxima;
-sa presupunem ca avem pozitiile aprinse si o data cu ele si faza scurta la jumate din capacitate si vrem sa aprindem faza lunga,semnalul de faza lunga ajunge in montaj si alimenteaza faza lunga la capacitate maxima;
-sa presupunem ca avem pozitiile aprinse si o data cu ele si faza scurta la jumate din capacitate si aprindem proiectoarele,semnalul intra in montaj si taie alimentarea faze-i lungi care lumineza la jumate,stingem proiectoarele,nu mai intra semnal in montaj si aprinde faza lunga la jumate din capacitate...

Voi scana schema si o voi posta happy.gif

PS. Scuzati greselile de ortografie,am scris in graba,fara sa ma uit

<span class='edit'>18 Jan 2010, 17:34:</span>
hm...am observat ca la sfarsitul clipului dupa ec a oprit motorul ,putea sa de-a flas-uri,asta presupune si o alimentare permanenta a montajului,nu numai una cand a pornit motorul wink.gif
Pe schema nu apar proiectoarele,dar este simpu de adaptat happy.gif

Bacu "eu merg de 3 ani cu xenoanele after market aprinse, si nu am avut nicio problema pana acum. si chiar daca as avea, un set complet costa 200 lei acum, chiar merita un sistem dlr d-asta?"

pai cred ca tot sistemul v-a costa maxim 200 lei,si tine mai mult de 3 ani+ca protejezi kitul xenon happy.gif



<span class='edit'>18 Jan 2010, 17:42:</span>
si schema

O MICA CORECTARE..AM UITAT SA PUN SEMNALUL DE FAZA SCURTA DE LA COMANDA LA MONTAJ blush.gif
TAW
Mai e un aspect...Pe timp de zi un DRL de genul asta bate la distanta mai mare decat o faza scurta, si da un contrast placut...
Si Cataline, nu e neaparat cazul celor cu xenon - noi am vorbit pentru ca avem amandoi, dar e o chestie buna si pentru cei care au far cu halogen...Protejeaza becurile pe faza scurta, becuri de care ai mai multa nevoie decat cele de lunga...Colegii cu Megane - mai ales - inteleg bine de ce...wink.gif

Bacu...nu cred sa orbesti pe cineva, atat timp cat de exemplu sistemul l-am vazut pe viu la un VW Polo model nou, unde ce-i drept aprinde faza scurta la 1/2 din putere, dar iti pot spune ca e diferenta importanta intre DRL si faza de intalnire...Si DRL-ul, asa cum ii spune si numele va fi folosit exclusiv ziua...

Cosmine, desi aia din clip ignora lanternele de pozitie, eu cred ca un asemenea sistem, ar trebui conceput astfel incat DRL-ul sa se dezactiveze cand se aprinde pozitia...Nu de alta, dar pe timp de noapte, pot fi dranjante...Si nu in ultimul rand, aceste lumini trebuie sa se aprinda doar la pornirea motorului, si sa se stinga la oprirea acestuia...

Mai multe detalii AICI si AICI
Si o schema de montaj de la Philips: [attachmentid=1627585235]
elro
Mda..ideea mea cu pozitiile sa comande faza lunga nu prea merge...ca atunci cand lasi masina parcata intr-o zona mai intunecata si vrei sa o lasi cu pozitiile aprinse,o sa se aprinda si faza lunga...asa ca pica ideea asta,ramane ca cea din clip..la pornirea motorului/dupa pornirea motorului.

P.S. Nu mai am somn,a cazut de pe bloc,s-a desprins o bucata din tencuiala blocului,a cazut peste firele de net,si eram curios daca mai am net...mi-a spart si pervazul de la geam sad.gif alta bucata de completare nu mai am,si de gasit nu cred ca se mai gaseste sad.gif
Stau si ma uit pe strada,ca nu stiu cum o sa mai ies cu masina de atata zapada cat s-a depus,zapada este la jumatatea rotilor...la unii vecini,zapada le-a acoperit usile happy.gif
vallixx
Cateva precizari as face si eu:

1. Aprinderea fazei lungi la jumatate din intensitate e simpla de facut.
Obligatoriu se va trage o instalatie suplimentara, nu se va modifica cea existenta.
Se leaga alimentarea de la panoul de sigurante, de undeva unde se primeste curent la pornirea motorului (nu la punerea contactului ) si se inseriaza o rezistenta care sa taie 6V.
3 probleme apar de aici:
1.1 Consumul va fi tot mare pentru ca ce se va economisi cu becul, va consuma rezistenta. Asta este motivul pentru care mai toti producatorii de DRL after, folosesc leduri.
1.2 Acea rezistenta care taie 6V, se va incalzi puternic si trebuie plasata intr-un loc unde sa existe posibilitatea disiparii caldurii
1.3 Din cate stiu insa, circulatia interurbana cu luminile aprinse pe timp de zi necesita si aprinderea stopurilor, nu? Daca e asa, va trebui trasa inca o instalatie care sa aprinda si stopurile, dar de data asta fara rezistenta, stopurile nu vad de ce ar trebui sa functioneze tot la 6 V.

2. Comutarea e simpla, la punerea pozitiilor, se va alimenta un releu care va comuta intre instalatia trasa de noi catre cea originala a masinii. Ca atare instalatia home made va ramane nealimentata, iar cea originala a masiinii va intra in drepturi.
O problema apare si de aici: pentru ca cele doua instalatii sa nu se influenteze, vor trebui inseriate diode care sa nu permita niciuneia sa trimita curent in cealalta, avand in vedere ca ambele comunica prin faptul ca sunt alimentate la acelasi bec.

Ca recomandare as zice ca solutia nu este rea, dar nu este cea mai fericita.
Raman la parerea ca cea mai buna solutie ar fi ca instalatia DRL, indiferent ca este doar pe fata sau fata + spate sa alimenteze becuri separate. Acest lucru va necesita montarea a inca 2 lampi ( recomand leduri ), ori doar in fata ori si in fata si in spate.
Releul va continua sa existe el facand comutarea intre cele doua instalatii.
Singura problema aici este locul unde se moteaza ledurile sau lampile cu leduri...

elro
vallixx...eu cred ca te complici prea mult sleep.gif
Iar cu rezistenta...nici nu vreau sa ma gandesc cum arata,pt ca trebuie din 12-14v sa reduca curentul la jumate si sa alimenteze un bec halogen de 12v/60w,cu rezistenta este mai simplu,dar nu este fiabil in timp,cu tranzistori...poate wink.gif
Eu unul as ramane la ce am vazut in primul filmulet,este mult mai simplu si mai estetic,decat sa pun leduri ccare dau ca nuca in perete pe masina;sunt unele masini la care poti implementa leduri,dar Meganul face exceptie...nu se preteaza la inzorzonat sleep.gif
vallixx
Problema cu rezistenta nu este cum arata ci unde o pui.
Iar becul de 12V/55sau 60W, alimentat doar cu 6V nu mai are 60W.
S-ar putea sa nici nu lumineze suficient si sa trebuiasca alimentat la 8-9V, ceea ce inseamna ca rezistenta trebuie sa taie mai putini volti.

Acu', nu vad de ce ar fi mai fiabil cu tranzistori, decat cu o rezistenta.
Rezistenta o inseriezi pe fir, pentru tranzistori iti trebuie un motaj alimentat.
Nu-i rau nici cum zici tu , dar ma gandesc ca e totusi mai complicat.

Faza cu ledurile e adevarata, adica pe Megane e mai greu de implementat, dar avantajul mare ar fi fost in consum mic si durata lunga de viata...

Eu unul am DRL home made cu leduri, dar pe Clio al meu sunt mai usor de implementat si nu arata kitch ( sper icon_mrgreen.gif ).
Nu le-am facut inca comutarea cu releu asa ca deocamdata le aprind/sting de la un buton plasat sub bord.
Pusesem si niste poze pe undeva, dar naiba stie pe unde???
O sa incerc sa le gasesc si sa le reatasez.
dan22y
QUOTE(vallixx @ 19 Jan 2010, 11:41)
Pusesem si niste poze pe undeva, dar naiba stie pe unde???
*



De asta zici? http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=463...dpost&p=2048333
hellcat
Poza e facuta noaptea, dar cu utilizare ziua. icon_mrgreen.gif
Sincer, ma gandesc cum o sa contesti tu amenda pentru lumini unui caraliu ce nu a inteles intentia ta de tuning. smile.gif
$$ilvviu
Prin niste relee se pot lega in serie cele 2 becuri de faza lunga. Si ati rezolvat alimentarea cu 6V.
Tossi
La VW/AUDI si parca si BMW aceasta optiune se poate activa cu VAG-COM-ul iar intensitatea luminoasa se poate regla tot din "soft", poate si la noi merge, trebuie verificat la cineva care are CLIP inainte sa va apucati sa taiati fire din instalatie. parerea mea.
TAW
O solutie ce a mai fost utilizata de cei cei au instalat un asemenea DRL after-market este ca reducerea de tensiune sa se faca printr-un circuit PWM (pulse width modulation), care permite controlul exact al reducerii de putere/tensiune.

Aveti AICI un exemplu de asemenea circuit ce functioneaza pe curent continuu 12-24 V, si care poate controla atat o sursa de lumina (bec), cat si un motor DC. Rog colegii care se pricep mai bine, sa arunce o privire...poate-poate...

Solutii aftermarket de DRL. Se pot utiliza pe faza scurta, faza lunga, sau proiectoare de ceata (toate cu putere redusa)...
vallixx
QUOTE(dan22y @ 19 Jan 2010, 12:36)

Da, saru'mana, de asta este vorba. Evident ca nu le pornesc decat ziua, aici in poza le-am aprins seara special pentru poza.
In rest pot sa spun ca am circulat mult prin tara si am trecut pe langa multe echipaje de politie cu ledurile aprinse si nu mi-a zis nimeni nimic.
Ideea pentru care mi le-am pus a fost pentru a-mi proteja becurile de faza scurta, sa nu le "futiliez" aiurea pe timp de zi. ( vorba lu' hellcat )
In Bucuresti merg cu ele aprinse numai pe conditii grele, ceata, ploaie....

QUOTE(TAW @ 19 Jan 2010, 13:54)
O solutie ce a mai fost utilizata de cei cei au instalat un asemenea DRL after-market este ca reducerea de tensiune sa se faca printr-un circuit PWM (pulse width modulation), care permite controlul exact al reducerii de putere/tensiune.

Aveti AICI un exemplu de asemenea circuit ce functioneaza pe curent continuu 12-24 V, si care poate controla atat o sursa de lumina (bec), cat si un motor DC. Rog colegii care se pricep mai bine, sa arunce o privire...poate-poate...

Excelent link, circuitul rezolva 2 probleme ridicate de mine, adica elimina consumul mare al rezistentei, precum si cea a incalzirii ei....
Singurul dezavantaj ar fi ca trebuie pus undeva langa becuri, vad ca ei nu recomanda folosirea cablurilor lungi.
TAW
Da...Nu recomanda utilizarea cablurilor lungi in primul rand deoarece un circuit PWM poate crea perturbari si interferente electromagnetice care pot influenta electronica masinii. Cablurile ar amplifica acest fenomen. Banuiesc eu ca daca ar fi necesare cabluri mai lungi, acestea ar trebui ecranate...
vallixx
DECI:
Am mai studiat un pic problema si am incercat sa simplific cat mai mult.

Varianta mea este urmatoarea:
Pun contactul, se aprind DRL-urile. Cat timp am contactul pus ele vor sta aprinse. Nu cred ca deranjeaza intrucat oricum nu prea se sta cu contactul pus si motorul oprit. Muzica merge si fara contact, deci...
Aprind pozitiile, DRL-urile se sting Intrucat pozitiile stau aprinse cu oricare dintre faze, rezulta ca DRL-urile vor sta stinse si pe faza lunga si pe scurta.

Realizare:
Se ia un fir de + de la panoul de sigurante dintr-ul loc in care sa ai curent cand se pune contactul. ( ex. geamuri ). Se trece printr-o rezistenta care sa taie 6V ( aici mai avem de lucrat poate gasim o varianta mai eficienta). Firul cu 6v se duce la becul de faza lunga, printr-un releu. Deci la punerea contactului se aprinde faza lunga la jumatate.
De la firul de pozitii se ia un + care va alimenta releul. Cand se alimenteaza releul, el va taia alimentarea de 6V. Rezultat: la aprinderea pozitiilor se aprind pozitiile(logic nu ? icon_mrgreen.gif ) si concomitent se alimenteaza releul care taie cei 6V, astfel se stinge DRL-ul.

Mai am de lucrat la eliminarea rezistentei ( poate cu circuitul PWM ).
Daca nu vreti sa se stinga DRL la aprinderea pozitiilor, atunci se poate lua alimentarea releului de la faza scurta, rezultatul fiind stingerea DRL la aprinderea fazei scurte.

Alimentarea de 6V se poate trece si printr-un intrerupator in caz ca vreti sa stingeti DRL-ul. Poate cineva vrea sa stea cu contactul pus si luminile stinse...mai stii...
Comutatorul va sta ON, dar daca e nevoie...

Solutia mi se pare buna pentru ca nu intervine asupra instalatiei originale a masinii, nu se taie fire ci se trag fire suplimentare dar astea sunt putine, doar 2. Unul alimenteaza DRL ( si se trage din habitaclu ) si unul alimenteaza releul ( asta se trage din far, din bec sau de pe firul ce alimenteaza becul )
Releul se va monta undeva in compartimentul motor.

Cam asta m-a dus capul deocamdata. Comentarii, sugestii, intrebari?
Reclamatii icon_mrgreen.gif ??
Eu vreau sa o experimentez imediat ce se face un pic mai cald.

P.S. "proiectul" e gandit pt. farurile halogen, nu stiu daca becurile xenon schimba mult situatia, nu sunt atat de familiarizat cu functionarea xenonului, dar tind sa cred ca nu merge pentru ca becul xenon nu cred ca se aprinde de la doar 6V si fara interventia balastului.
TAW
Super, vallixx ... Chiar ai studiat problema... Mii de multumiri...
Uite aici inca un tip de circuit pentru asa ceva:

Circuit DRL cu PWM

[attachmentid=1627586171]
hellcat
Faceti abstractie de al doilea rand de proiectoare wink.gif
claus
vazusem si eu acum ceva timp filmul de pe prima pagina biggrin.gif
si am fost asa incantat, incat m-am repezit la service, la prietenii mei de la electrica, ca sa imi activeze optiunea smile.gif) (doar ca, m-am bucurat degeaba.. pt ca oricat s-au uitat ei la film, n-au stiut ce sa ii faca masinii)

si parca nu m-as complica cu alte montaje pe la faruri, mai ales la ce acces usor am la ele sad.gif
adi_ar
@TAW:
Presupunand ca LMP1 este becul de faza lunga (100W??), schema ta face modulatie in impuls continuu.

LE
Initial am pus si o intrebare dar am gasit raspunsul. Circuitul se leaga in paralel pe + ul becului de faza lunga cu PAD3 (PAD5 la masa) iar comenzile (oprit/pornit) se "potrivesc" din alimentarea optocuplorului.
Schema este functionala dar cu componente cam scumpe smile.gif .
Mi-as permite sa propun o mica modificare:
[attachmentid=1627586209]
care permite, din PAD2, PAD4 mai multe "combinatii" de aprindere.
De exemplu, daca catodul diodei (x-ul meu) se leaga pe + la faza scurta, modulatorul va inceta sa functioneze (se stinge lumina de zi), indiferent de restul odata cu aprinderea fazei scurte.
elro
Aha...vad ca s-a folosit un tranzistor ,nu o rezistenta icon_mrgreen.gif
adi_ar
Da, deoarece prin folosirea unei rezistente s-ar disipa (s-ar incinge) 1/2 din energie prin rezistenta. Prin modularea impulsului nu se disipa energia sub forma termica.
hellcat
Asa-i Clause, nu e doar de activat, mai trebuie si un mic montaj. smile.gif

Octav, deci baietii astia nemti de la JALT au la vanzare ceva produs finit? Ia zi, ca tu le mai ai cu germana.
adi_ar
Montajul lui TAW nu trebuie asezat in faruri sau pe aproape.
Se poate instala oriunde ai acces la circuitul pentru faza lunga, inclusiv in zona sigurantelor de faza lunga, care, daca-mi amintesc bine, au circuit separat!
Ba chiar as spune ca ar fi foarte bine sa fie acolo, de vreme ce nu exista separat o siguranta!
TAW
QUOTE(adi_ar @ 22 Jan 2010, 11:17)
@TAW:
Presupunand ca LMP1 este becul de faza lunga (100W??), schema ta face modulatie in impuls continuu.
*


100W este puterea maxima a becului pe care o poate suporta montajul
QUOTE(hellcat @ 22 Jan 2010, 13:17)
Octav, deci baietii astia nemti de la JALT au la vanzare ceva produs finit? Ia zi, ca tu le mai ai cu germana.
*


Da, au, dar nu stiu sigur daca vine si cu cablaj si cu cutie...din cate am inteles, montajul vine asa, doar ca o placuta... Pretul e de 25 Euro + transport (intre 3 si 7 epuroi)...
L.E. Carcasa costa de la 2.5 euro
elro
100w maxim...dar noi nu vrem sa alimentam becurile la puterea lor maxima...de unde se regleaza,pt a le alimenta cu 30w spre exemplu excl.gif
adi_ar
Mai, sa fie! La pretul asta ma apuc eu sa le "fabric"! smile.gif

@rcosmin: poti alimenta ce doresti pana la 100W ! Semnele mele de intrebare se refereau la: Ce becuri au 100W?
Reevaluand, de fapt, daca folosesti o singura "placuta" din asta, in paralel pe cele 2 becuri de faza lunga ar fi max 2x50W, nici nu este mult!
elro
Pai...becul halogen de faza lunga nu este de 60w?,50 w mi se pare mult/un bec de faza lunga..30w ar fi ok,zic eu...daca gresesc va rog sa ma corectati.
Ma refer sa nu lumineze la capaciatte maxima,ca daca ar fi asa,cu un releu rezolv problema si lumineaza la puterea lui 60w.
adi_ar
Nu lumineaza maxim (decat daca doresti)!
Acel semireglabil (R6) modifica factorul de umplere al modulatiei si regleaza "puterea" pe bec. Adica poti sa reduci puterea pana abia se inrosesc filamentele (doar ca vor avea culoarea pe masura).
aly_vo
Ceva facut in fuga : [attachmentid=1627586308]

Mai trebuie proiectat Generatorul de impuslsuri,,,,,,dar oare Xenoanele se 'impaca' cu alimentarea in impulsuri ?.......
La aprinderea pozitiilor sau fazei scurte se stinge si 'faza lunga'; asta doar cand e contactul pus.
Mai corectati.........



Cheers,
adi_ar
@aly_vo:
Doua chestiuni:
- eu inteleg ca este vorba de a subalimenta faza lunga, pe post de lumini de zi, pentru a proteja xenoanele. Din cate stiu eu, pe faza lunga nu sunt xenoane.
- nu inteleg functionarea REL1 si acel condensator (?) inseriat.

@Hellcat:
Sa vedem ce iese!
Spune-mi, te rog, daca logica de functionare ar trebui sa fie:
DRL intodeauna pornit (direct la "cheie" sau "cheie"+un comutator de ON) exceptand situatia ca se aprind faza scurta sau faza lunga?

In tot acest proiect, am doar rezerva ca nu stiu daca acest "gadget", de faza lunga mai "slaba", nu va afecta partenerii de trafic.
aly_vo
@adi_ar nu e condensator sunt 2 GND-uri ..unu e pus invers..
Releul este din acela dublu..am gresit eu cand am facut schema...in momentul cand nu este alimentat contactii sunt pe ON si duce cei 12v din contact in gen de impulsuri...in momentul cand este alimentat contactii se duin starea OFF si nu mai alimenteaza Gen. de impulsuri si se stinge faza lunga.
Am vazut pe mai multe masini xenon pe lunga..ce-i drept nu stiu daca erau orig sau aftermarket..


Gata am modificat [attachmentid=1627586340]
hellcat
Eu prefer direct pe cheie, nu vreau sa ma incarc si cu un comutator.
Iar despre "legalitatea" solutiei cred 100% ca nu deranjeaza absolut deloc, chiar mai putin decat o faza scurta reglata corect. Plus ca o vad folosita in vest, unde nu te joci cu luminile.
adi_ar
Acum am inteles! Releul este normal ON.
Este Ok schema ca principiu.
Functia releului tau este obtinuta (indirect), in schema de mai sus, prin acel optocuplor.

Cautand pe net, am aflat si eu ca exista "lunga" cu xenoane.
Nu stiu cum ar functiona xenoanele cu un asemenea circuit, cred ca nu prea bine sau chiar deloc, ele avand nevoie de invertoare ridicatoare de tensiune.
Oricum scopul initiatorului era:
QUOTE(Hellcat)
Eu ii vad rostul Cosmine, sa ai instalatie de xenon originala si sa ti-o futilizezi pe sosele rupte in gura si pline de valurele pe timp de zi nu prea iti convine.
De aceea pica in draci ridicatoarele de tensiune.

adica tocmai protejarea xenoanelor de pe faza scurta la circulatia pe timp de zi.

@hellcat:
Ok, mai scad costurile daca nu vrei si comutator (+releu, evident, ca sa nu pui un heblu smile.gif ).
elro
QUOTE(adi_ar @ 22 Jan 2010, 17:15)
Nu lumineaza maxim (decat daca doresti)!
Acel semireglabil (R6) modifica factorul de umplere al modulatiei si regleaza "puterea" pe bec. Adica poti sa reduci puterea pana abia se inrosesc filamentele (doar ca vor avea culoarea pe masura).
*



DA,am vazut si eu semireglabilul R6 in schema,dar in poza montajului fata verso...nu am vazut nimic pt regalj wink.gif,de aceea am zis...
vallixx
Ideile voastre nu sunt deloc rele dar oare nu va complicati prea tare si prea scump?
Un circuit rezistiv nu este eficient, dar nici nu e nevoie sa fie. Energia se disipa prin incalzire dar oricum nu-i nevoie de ea in alta parte.
In afara de o rezistenta, un releu si 2 fire....nu mai e nevoie de nimic.
Ma gandesc in primul rand la simplitate.
adi_ar
smile.gif
1. Conform legii conservarii, energia disipata de care "nu e nevoie in alta parte", este generata de motor. Daca se disipa, inseamna ca se pierde! Nu ca ar fi o avere dar strop cu strop se umple marea.
2. Pe langa economie, nu ar fi de dorit sa se disipe energie termica nicaieri. Gandeste-te ca farurile devin destul de calde in functionare cu 55W (halogen normal). Ei, acum imagineazati ca injumatatind 2x60W ar trebui sa se disipe cam 60W (cam cat un far) pe undeva sub bord.
Eu as spune ca asta "nu bun"!

@rcosmin:
eu banuiesc ca au ajustat pe o valoare (experimental), pentru 1/2 factor de umplere si apoi au inlocuit semireglabilul cu reiztente fixe.
Semireglabilele sunt componenta mei "subrede" prin constructie si ar trebui sa fie mai "speciale" pentru a rezista la conditii auto (temperaturi "extreme", umiditate si vibratii).
vallixx
Ai dreptate, atunci nu mai "tai" 6V printr-o rezistenta ci inseriezi becurile de "lunga"...
adi_ar
Ar fi o varianta!
M-am gandit si eu la ea din motive de costuri.
Aceasta metoda presupune taierea circuitelor la cele 2 becuri de faza lunga, pentru a realiza comutarea paralel(normal)-serie(DLR), respectiv un releu 3x2 pozitii sau 2 relee (1X2 + 2x2) si cateva diode.
Nu-mi dau seama, deocamdata, ce dezavantaje ar mai avea, exceptand faptul ca:
- trebuie sa tai circuitele (fata de solutia cu tranzistor unde nu tai circuitele ci adaugi in paralel peste cele existente);
- odata ars un bec, DLR nu mai functioneaza;

Ce nu stiu deocamdata, deoarece n-am experimentat, este daca va fi suficient sa alimentezi la 1/2. Adica, fiind cu incandescenta si coeficient pozitiv de temperatura, este posibil ca alimentad cu 6V sa obtii 2 "lumanari" iar circuitul cu modulatie sa fie reglat pe la 60-70% umplere.
Asta trebuie verificat!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.