Exista la sectiunea modificari si imbunatatiri o prezentare a colegului rcosmin a modului in care a instalat pe un MII sistemul de spalare faruri, asa ca ma gandesc ca aici este cel mai bine pentru Megane 1 faza 2.
1. Piese necesare :
- duze spalator far (specifice) - cele de Megane 1 au codul 8200067044, dar cum nu se gasesc, merg si cele de Megane II, cod 8200082370. Preturile sunt in jur de 60 RON la reprezentanta, ceva mai scumpe la alte magazine. Problema e ca dureaza sa le aduca si nu vin decat pe original;
[attachmentid=1627585062]
- piulite de prindere (ideal este sa le luati tot de la Renault, cod 7703033125), eu nu le-am gasit pe stoc si am luat unele la fel din Vitan, la 10 RON/buc;
- vas spalator, ca sistemul sa aiba propria pompa (e nevoie de presiune mare, daca se leaga de cea de parbriz nu este deloc eficient sistemul). Solutia ideala este vas SH de Logan, care vine montat perfect in partea dreapta sus, acolo unde la unele modele mai vechi era bateria. Nu stiu cum e la benzina, dar la dci este un loc gol acolo. Cost 50 RON, inclusiv pompa (cand luati vasul, cereti si mufa pompei);
[attachmentid=1627585065]
- vreo 3 metri de furtun de spalator parbriz, se ia din Vitan, costa cam 1 leu/m;
- fire, T-uri si coturi de inadire a furtunelor - maxim 15 RON.
Ca montaj, este relativ simplu:
1. se da bara jos (exista doua suruburi Torx pe fiecare parte a barii - unul jos, sub bara si altul sus, exact pe muchia barii, care tin aparatoarea interioara de noroi, dupa care cate un surub cu cap de 10 care tine bara fixata de aripa, plus surubul central de prindere, tot cu cap 10, exact in dreptul mecanismului de inchidere a barii). Odata scoase suruburile respective, se trage usor spre exterior de fiecare laterala a barii, chiar la colturi, si se extrage apoi bara din spate spre fata, cu grija sa nu se zgarie aripile. Atentie la scuturile de sub bara, exista mai multe feluri de a le prinde, se vede la fata locului. Odata bara scoasa, se face cate o gaura cu un spiral de 14, exista semne pe interiorul barii, chiar daca nu mai este de origine. Plus ca inclusiv in armatura originala barii exista aceleasi semne. In afara de gaura mare, se mai da in partea de sus o gaura cu spiral de 3, pentru ghidajul duzei. Eu nu am avut spiral de 3 la indemana si am facut gaura de ghidaj cu cutterul - am profitat de ocazie si am si zgariat bara - se va retusa ulterior, plus ca nestiind daca gasesc semnele pe interiorul barii, m-am orientat dupa niste poze puse de colegul Dodone cu duzele de la masina lui, am avut cativa mm de eroare fata de semnele de pe bara).
Se fixeaza duzele, se strange piulita la un cuplu maxim de 2 Nm, se baga furtunele, care apoi au niste sisteme de ghidaj in armatura, se scot undeva afara (de preferat la jumatatea barii), dupa care se pune bara la loc;
[attachmentid=1627585063]
[attachmentid=1627585064]
2. Se fixeaza vasul in locas - ideal este sa aveti niste tabla, din care sa se faca un suport in care intra ghidajul vasului, prins pe contraaripa dreapta, in partea opusa avand o gaura pt surub. Prinderea exista la unele modele, mai trebuie indoita nitel o prindere neutilizata;
[attachmentid=1627585066]
3. Se desface partea posterioara a aparatorii interioare de noroi de la roata dreapta - exista doua suruburi Torx exact in dreptul pragului, se desfac alea si se trage usor de platicul respectiv, pentru a avea acces la pompa de spalator de parbriz. Cel mai bine, asteptati sa fie gol vasul ca sa nu se piarda lichidul. Pompa este undeva mai sus de lampa semnal de pe aripa si se scoate in sus, cu grija sa nu se desfaca furtunasul de lichid. Eventual se scoate lampa de semnal din aripa, pentru a putea avea acces mai bun la pompa. Operatia asta este necesara pentru a putea lua curent de la pompa, ca cea de a doua pompa sa fie comandata cand se spala parbrizul. Se trag firele si se duc prin aripa la vasul nou instalat;
4. De aici incep problemele, teoretic, cu o pompa de Logan MCV si un montaj care sa inverseze polaritatile ar merge - vezi instalatia colegului rcosmin. La mine problema a fost ca nu am gasit decat vas cu pompa de Logan normal si pompita respectiva nu prea are presiune. O sa incerc cu alta, fie tot de Logan normal, dar noua, sa vad daca face fata la o singura duza, daca nu, iau doua pompe de Logan MCV, cate una pe fiecare far;
5. Se mufeaza furtunele in functie de spatiu si posibilitati si voila...
6. Pentru comanda, se face un montaj ca cel al lui cosmin sau se ia de la el, care sa comande duzele doar daca sunt farurile aprinse si la cateva secunde de la inceperea spalarii parbizului...Asta este inca in lucru la mine.