Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Am nevoie de ajutor, urgenta
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25 > Renault 5
davincu
Brusc, in mers, vitezele se schimba foarte greu. Am descoperit rapid si cauza: s-a lasat (lungit) cablul de ambreiaj de la mecanismul de la pedala. Pe drum in noapte si frig, la lumina lanternei n-am gasit alta solutie decat sa pornesc motorul cu viteza I-a cuplata si apoi sa schimb vitezele fara ambreiaj.
Cablul nu e rupt! La mecanismul de la pedala nu am vazut nimic rupt, dar inca nu am demontat nimic.
Va rog pe cei care stiu ceva despre acel mecanism sa-ma sfatuiti. Trebuie sa intind cablul si inca n-am descoperit ce si cum!
Va multumesc!
CRY 79
Schimba-l daca nu are reglaj, si cred ca nu are. Dar vezi sa nu fie ceva si pe la ambreiaj, rulment, placa.....
tilicaru
la pedala de la ambreiaj in spate cablul se baga pe o roata de plastic .poate tia sarit de pe roata aceea .roata aceea e cu un canal pe ea pe care vine cablul.ridici pedala de ambreiaj si apoi pui cablul pe roata. nu e greu .dar trebuie sa fi un pic atent .daca e pus bine pe roata si pedala tot sta jos uitate la motor unde se prinde cablul de ambreiaj .la furca aceea mica care iese dintre cutia de viteza si motor.poate fi cauza de acoloo.si atunci ai ceva de munca ca tre sa dai jos cutia de viteza .
davincu
Claudiu, la pedala e pu bine. Pedala e ridicata ca are un arc... Dar la furca de pe cutie ce ar putea sa fie??? Eu am impresia ca roata aia de plastic de la pedala e sursa baiului, dar n-am dat-o jos -inca. Speram sa se mai moaie vremea si sa primesc informatii pana atunci.

Revin: se pare ca e placa de presiune.
mirel vicaru
salut, eu am avut aceeasi problema la R5 Campus 1986, a fost discul de ambreiaj si dupa ce l-am schimbat tot nu mergea bine si am schimbat si cablul: am descoperit ca nu era cablu original ci facut. Am cumparat un cablu original de la Ciclop si nu l-am putut folosi, cred ca mi-au dat pentru alt tip de R5 si pan la urma un prieten cu R11 mi-a montat cablul lui de rezerva. Am incercat eu sa reglez pedala si am rupt rotita de plastic, asa ca daca nu te pricepi...
Din pacate ajung acasa abia in 29 ian, altfel m-as oferi sa iti dau cablul care l-am cumparat sa vezi daca nu cumva iti e bun.
Bafta.
razvyp
salut si eu am patit cv de genu..dar mie mi sa rupt cablu de tot la vreo 50 km de casa si am venit asa pana aks fara ambreaj...eu am rupt vreo 3 cabluri ca le puneam prea intinse si era tare ambreaju ca dracu poti sa improvizez un cablu eu asa faceam cauta de dacie de frana de mana daca e prea gros mai ia din spire si il bagi direct pe furtun cumva sa nu te mai chinui sal iei cu totuil prinzi prima data la pedala si dupa aia la furca actionez usor furca cu un liver ca merge destul de greu punel umpic mai slabut sa nu fie prea strans ca cedeaza din spire iara ..si dupa aia apesi pedala si nu mai actioneaza furca ca nare cum eu lam pus de 1 an personal fara mecanic si merge mai bine de cat a fost..inainte ca imi era prea tare ambreaju ..bafta
davincu
N-am rezolvat problema, dar acum sunt cu lectia invatata. Sper sa fie de folos altora!

Cu ceva vreme inainte de patanie motorul fusese dat jos. Mecanicul, un tip deloc meticulos, a montat cum a crezut el. Ambreiajul cupla-decupla cu pedala foarte sus. Asadar pedala era tare! Asta inseamna ca era foarte intins cablul. Toata treaba e produsa de mecanismul tip clichet aflat la pedala. Eu ar fi trebuit sa umblu la pedala si sa-i dau drumu sa nu fie intins. N-am stiut atunci. Fiind foarte intins, la o calcare mai brusca a ambreiajului rulmentul de presiune a trecut prin "soare" sau l-a deteriorat. Asta voi afla mai precis dupa ce dau jos motorul.
Sfatul meu pentru cei ce aveti cablul intins (cupleaza cu pedala sus), dati jos pedala - o agrafa si ceva saibe si scoti pedala de pe ax- puneti mecanismul cu clichet pe minim si apoi totul la loc. Intinderea cablului se va regla singura dupa citeva apasari pe pedala (sa nu uitati de acel arc aflat la pedala, fara el nu functioneaza mecanismul) si cu asta basta.
Mecanismul ala de la pedala e o treaba simpla si desteapta, dar daca la montare nu se tine cont de el si se intinde prea tare cablul apar problemele. Frantuzoica mea are 23 de ani...nu e de mirare sa mai pice cate ceva. Imi pare rau ca nu am avut timp si conditii sa ma ocup personal de ea. Asa-i cu frantuzoaicele: daca nu ai grija de ele te pot lasa biggrin.gif .
Va multumesc pentru raspunsuri!

Adi R5
salut Davincu...se pare ca belelele se tin scai de tine...o mica complectare asi vrea sa spun...in momentul in care pedala de ambeiaj..ambreiajul...lucreaza sus, e primul semn ca discul e uzat...deci cind te vei ocupa de problema inlocuieste tot kit-ul : disc+placa+rulment. Mare pacat ca ai dat peste mecanicul ala.
davincu
Da, se cam tin belele de mine... Mecanicu e unul la indemana si lucreaza foarte ieftin. Intre noi fie spus: avea datorii mari si vechi la mine, iar lucrarile erau singura modalitate de a recupera ceva!
Discul l-am schimbat acum 2-3 luni si de atunci era pedala foarte sus. Totodata se auzeau unele sunete la relantiu cu capota ridicata. Un fel de bazait intermitent.
Totodata masina are o varsta respectabila si i-ar fi prins bine o capitala dintr-o bucata. Totusi, acum nu mai curge strop de ulei, motorul merge bine, fara consum de ulei si cu un consum de benzina ca la carte! Atunci cand am luat-o avea destul de multe de remediat si am luat-o chiar ieftin.
Pana acum am schimbat rulmenti, bucse, capeti de bara, pivoti, discuri de frana, placute, radiator, demaror, alternator, chiuloasa (vina mea- fiert motor), segmenti (ca sa fiu sigur ca nu i-am decalit), parbriz, bloc lumini, disc ambreiaj si semeringuri.
Mai am de schimbat amortizoare, balamale usi, din nou bloc de lumini, de revizuit frana, stergator spate, de pus scut motor si alte mici reparatii.
Totusi ma declar incantat de cum se comporta la drum si de consum!!! Pana acum am avut masini mari si sugative de benzina. Totodata e mai mare pe dinauntru decat pe dinafara biggrin.gif In asta mi-a incaput bradul. In masina cu portbagaj clasic doar cu geamul deschis. Am putut duce chiar si masina de spalat. Cu alta mai mare nu.
Imi pare mai convenabila decat altele mult mai scumpe.
Adi, tu esti un bun exemplu! Te-ai apucat de ea si ai facut tot ce trebuia. E vorba de timp si bani.
Conteaza enorm sa faci cu mana ta reparatiile fara graba. Eu sunt mereu pe fuga!
Adi R5
ai PM.
davincu
Am reparat-o! Am facut o gresala de diagnosticare: placa de presiune este OK. Necazul s-a produs de la un arc sarit de la discul de ambreiaj si prins intre volanta si disc. Discul are vre-o 3 luni. Nici macar nu trebuia schimbat, ci l-am pus doar pentru ca tot era motorul dat jos si era cam uzat. Discul a fost 120 lei. Ferodourile arata bine, dar in rest deja e prastie. Habar n-am ce marca era. Dat fiind ca mi s-a parut ieftin l-am schimbat. Acum aflu ca un disc Sachs e 400 lei.
Traiam cu impresia ca piesele pentru masini straine sunt toate de calitate, iar unele de foarte buna calitate.
Si mai dadeam si vina pe mecanic !
Adi R5
salut...mi se pare scump (nu ca nu ar fii)..eu am pus kit ambreiaj valeo pe papuc (1.9D,motor de reno) cu 400 ron (placa+disc+rulment,made in spain)..luna trecuta.
TICLAZAU
AM O PROBLEMA LA R5 MEU DE UN TIMP A INCEPUT SA SE AUDA UN FLUERAT DE PRIN ZONA CUTIEI DE VITEZA NU TOT TIMPUL SE AUDE DOAR CATEODATA DE EXEMPLU AM FOST PANA IN CJ IAR PE LA MIJLOCUL DRUMULUI INTRE ARAD -CLUJ A INCEPUT SA FLUERE DE PARCA AVEAM KOMPRESOR PE EA biggrin.gif (AVEAM 90KM/h) am redus viteza si am bagato in vit.4 nu sa m-ai auzit apoi am bagato din nou in vit.5 nu sa m-ai auzit dupa cativa km din nou fluierat apoi iarasi s-a oprit fluieratul iar apoi am mers cu o viteza constanta de 75-80km/h in jur de vreo 400km si nu sa m-ai auzit.sa fie oare rulmentul de presiune de la cutie?
BannedHost
Ulei scazut in cutie ?
TICLAZAU
am descoperit ceva sub cutie astazi ii iesit sub cutie o chestie ca un cilindru (bolt) si cred ca si ulei nu mai am ca ii plin de ulei pe scut am so duc eu la doctor zilele astea
Adi R5
ulei pentru Cv : Elf 75W80,vreo 3 L.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.