Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cutie de viteze automata Laguna III
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Gama Renault Laguna > Laguna III
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
sachelos
Dupa cum sthitzi am CVA 6 trepte, se descurca acceptabil, era loc shi de mai bine. Pe manual se duce bine, iarashi se putea shi mai bine la 150cp si 340Nm cuplu, ma astheptam la mai "sprint" fata de Logan 1.6MPI 90cp anterior, oricum nu exista sub nici o forma termen de comparatie tongue.gif
Q: Pt cei care au tot CVA (parca mai era cineva) - cateodata, la plecarea din parcare (nu semafor) cand dau de pe Park pe Rear/Drive parca tine ceva maneta o secunda, nu merge unsa. Cateodata intra bine din P in R/D. Hmm..shi nu sthiu de ce face asa, oare depinde si cat de "tare" calc frana ca sa schimb?!? Sau exista o alta explicatzie?!? help ? blink.gif

Scrie normal sau iei pauza
AlexC
Cand mi se intampla si mie ii zic ca "agata". Nu stiu explicatia, probabil tine de vreo pozitie ciudata.

Solutia la mine (functioneaza cam de 3/5 ori) este ori sa trag ceva mai tare (nu se rupe nimic), sau sa iau piciorul de pe frana, si spoi sa reiau operatiunea.
sachelos
Asta am incercat si eu cand "agata", iau piciorul de pe frana si pun din nou apoi schimb, oare de la ce o fi?!?
ariciul76
Sint proaspat posesor de laguna cu CVA. Mie nu mi s-a intimplat inca, dar poate ca pentru ca nu sint inca obisnuit cu masina si cutia.

Pentru ca nu am manual de utilizare (masina sh din 2008) am o intrebare: cutia are ulei separat de motor sau nu? ce tip de ulei se foloseste si cum se verifica nivelul?
Multam
JustInTime
Si eu am tot CVA. Nu am observat pana acum sa agate in niciun fel.

@ariciul76: uite aici manuale cat cuprinde:

http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=104420&hl=manual

wink.gif
lagunez
si eu subscriu la idea ca nu agata (cel putin pana acum ) dar am avut o eroare determinata de un senzor al cutiei (nu ma intrebati ca nu stiu decat ca in mers pe display a aparut ceva legat de o defectiune la cutie ..nu grav ) resetarea s-a facut doar din Franta..asa stiu sigur ca am vazut ca s-au conectat la net din masina via wifi..din cate imi aduc amintre era vorba de un senzor pentru pozitia selectorului..din pacate nu am nici un manual TEHNIC iar de dyalogis vaz ca nimeni nu aminteste nimic pentru lag 3..
lividl
incearca sa observi daca masina sta putin in panta sau in rampa cand se intampla treaba asta. La mine sa mai intampla cand las masina in P de ex ca si cum ai lasa o masina cu cutie manuala in treapata 1 parcata in panta, daca incerci sa o scoti fara sa apesi ambreaju agata cam aceeasi senzatie si la cva
ariciul76
QUOTE(lividl @ 7 Mar 2010, 17:58)
incearca sa observi daca masina sta putin in panta sau in rampa cand se intampla treaba asta. La mine sa mai intampla cand las masina in P de ex ca si cum ai lasa o masina cu cutie manuala in treapata 1 parcata in panta, daca incerci sa o scoti fara sa apesi ambreaju agata cam aceeasi senzatie si la cva
*



subscriu
Incearca pleci de pe loc fara sa declupezi frina de mina (se decupleaza singura cind simte cuplul), pentru ca am patit-o si eu: daca decuplez frina inainte sa plec (cu maneta in P) si daca masina e in panta (adica cumva forteaza rotile), e normal ca maneta sa fie blocata si sa o misti mai greu in drive.
lagunez
salve..mi se intampla in principal la pornirea de pe loc pe teren inghetat ca bordul sa ma bombardeze cu mesaje de avarie..masina simte ca as vrea sa pornesc cu frana de mana (dar e automata )trasa !! din cauza insuficientei aderente..dupa care isi revine...
AlexC
Cat de tare vrei sa pleci in momentele alea? cand e gheata pe jos cel mai bine o lasi in D, iei piciorul de pe frana si astepti sa plece ea usor. Abia cand a pornit corect incepi sa accelerezi usor. O fi ea lata, cu roti de 17, cu CVA, dar pe gheata poate pierde aderenta la fel de repede ca orice alta masina.
lagunez
alec-c: nu ai inteles...eu plec cat se poate de usor..dar frana de parcare nu se elibereaza decat atunci cand simte aderenta si pe puntea spate..( deci am aderenta pe puntea fata dar nu inca si pe cea spate...)
AlexC
N-am patit-o pana acum, scuze daca am inteles altceva. La semafor nu actionez niciodata frana de parcare, ci doar frana sau trec in modul N.
sachelos
E indicat la semafor daca timpul de asteptare este maricel sa fie trecuta pe N. Eu ma refeream la plecarea din parcare cand frana auto este cuplata si iesi din P. Indiferent daca esti in panta, rampa sau plan perfect orizontal. Eu asta patesc, repet nu tot timpul dar se intampla - agata un pic. Iau piciorul de pe frana si o calc mai tare din nou dar degeaba tot agata. Alta data merge unsa, nu stiu care poate fi explicatia!
ariciul76
QUOTE(JustInTime @ 1 Mar 2010, 18:14)
Si eu am tot CVA. Nu am observat pana acum sa agate in niciun fel.

@ariciul76: uite aici manuale cat cuprinde: 

http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=104420&hl=manual

wink.gif
*



Din pacate in manualele alea nu scrie si ce ma intereseaza pe mine: cutia de viteze are ulei separat?
Chiar nu stie nimeni?!
lagunez
evident cam 8 litri in cutie..informatie de la producator si de pe forumul reno francez...nu stiu inca periodicitatea sau daca e nevpie de schimb..poate e life time..
Adi-Paul
lamuriti-ma va rog, cutiile automate de pe L3 sunt clasice sau sunt CVT-uri?
cip31
Cred ca sunt cutii de viteze automate dar nu cu variatie continua a raportului de transmitere.
ariciul76
QUOTE(Adi-Paul @ 19 Mar 2010, 13:53)
lamuriti-ma va rog, cutiile automate de pe L3 sunt clasice sau sunt CVT-uri?
*



sint cutii ''clasice'' dar cu 6 trepte si optiune de schimbare ''manuala'' cu ''+/-''.

19 Mar 2010, 17:45:
Acum ca am deja aprox 5000 de km facuti cu masina asta am observat ceva si vreau sa stiu daca si la voi e acelasi lucru sau trebuie sa ma ingrijorez :

cind se pleaca de pe loc, cu maneta in Drive, sa zicem ca tinem constanta accelaratia, masina schimba din 1 in 2, apoi in 3 si aici e problema. pina sa schimbe in a 4-a, are o mica ezitare, parca da de greu, scazind in turatie ce 100-200 de ture, apoi isi revine, urca in turatie si schimba mai departe.
Nu e un fenomen suparator, dar ma intreb daca e OK.

Ce ziceti?
ariciul76
Daca are cineva cartea de intretinere (cea cu intervale de service) ramin dator. Eu nu am avut-o si sint curios cind se schimba uleiul la aceasta cutie.
Multumesc
EvilOne
The transmission is lubricated for life by 8
litres of oil and is water-cooled by a circuit incorporated in the casing


Personal n-as asculta asemenea declaratii bombastice, as schimba la 100k/5ani mai ales daca as freca masina in oras 90%.
ariciul76
Multumesc. De acord cu tine, poate chiar mai repede.
Prietenul meu care are un Passat cu DSG shimba uleiul la 60 K.(zice ca asa e recomandat).
ariciul76
In ultimul timp am observat un zgomot (se aude mai ales de afara) care apare atunci cind trec din modul ''normal drive'' in modul ''inapoi' sau invers, mai ales cind o fac in viteza (adica atunci cind trec repede din/in aceste moduri, cind intorc masina).
Zgomotul se aude ca si cum s-ar lovi ceva metalic, dar nu este foarte puternic (se aude mai ales daca esti afara din masina). Nu stiu daca este de la cuplarea vitezelor sau ce-o fi.
La voi se aude asa ceva?

sachelos
La mine unul nu se aude insa persista "agatarea" de care vorbeam mai demult dupa ce pornesc masina dimineata si trec din park in drive sau rear. Parca tine ceva maneta, parca ar fi blocata un pic si trebuie sa fortez ca sa comute pe alta pozitie. Asta dupa ce masina a fost parcata un timp si intra frana de parcare automata in functiune....ciudat...
E posibil sa fi avut dreptate un coleg forumist care spunea ca din cauza ca este in plan inclinat parcata masina...asa o fi...dar este cam deranjant...totusi..
ariciul76
Uite ca sa faci ca sa vezi daca ai o reala problema sau nu: dupa ce opresti masina pe loc, pune maneta pe liber (nu pe parking), apoi trage frina de mina tu si abia dupa aceea pune-o in ''parking''. Daca si dupa aceea iti ''agata'' atunci chiar ai o problema, poate frina de mina e prea slaba.
Luko13
Din cate am citit pe aici tot nu sunt lamurit. Se schimba uleiul in cutie periodic sau nu? Personal am intrebat la reprezentanta si cu seria masinii au cautat tipul de cutie , iar in manual nu scria daca se schimba sau nu uleiul. Deci nici reprezentanta nu stie? WTF! unsure.gif

3 Nov 2011, 11:08:
Din cate stiu eu motivul pentru care "agata" cand scoti levierul din P este pentru faptul ca se mai misca masina dupa ca ai bagat in P, pana sa se activeze frana de mana.

4 Nov 2011, 09:40:
Chiar nu stie nimeni daca se schimba uleiul periodic in CVA? Pe forumul de la Laguna2 primeai mult mai repede raspunsuri. Vad ca pe partea de Laguna 3 nu prea sunt pareri. Sa inteleg ca Laguna 3 e fara probleme biggrin.gif ?
dili
La mine la Latitude in carte nu scrie nimic de intretinerea cutiei automate, deci nici despre schimbul de ulei.
Intrebare: cutia automata are vreo gaura de umplere/completare?
Daca nu, atunci e clar: nu se umbla.
Daca da, atunci trebuie stat pe capul lor pana raspund.
didiland11
Daca reprezentanta nu-ti raspunde fa o adresa catre Vocea Clientului, in care specifici si acest fapt. Pe mine chiar m-au ajutat (ajutor de vreo 800lei) smile.gif
Raspunsul intarzie pentru ca sunt putini utilizatori de lag3 cu cva.
Luko13
Ce este Vocea Clientului? Cum pot mai exact sa apelez la ei? Multumesc anticipat!
dili
De pe site de la Renault:
"Renault pune la dispozitia dumneavoastra serviciul Vocea Clientului Renault pentru a va asculta si informa asupra noutatilor din reteaua de parteneri autorizati Renault. Astfel, numarul de telefon 021.203.88.58 este la dispozitia dumneavoastra pentru a dialoga cu Renault."
didiland11
Scrie-le pe email pentru a avea o dovada a raspunsului lor in caz ca ai nevoie de opc. voceaclientului.renault@renault.com
dili
O intrebare pentru cei care au deja CVA: se poate trece din N in D (adica, practic, bagat in viteza) in timpul mersului (cu masina in miscare)?
Din D in N (scos din viteza) am trecut, in mers, fara probleme - de ex. atunci cand te apropii de un semafor si ai mult timp pana la schimbarea in verde. Dar din N in D nu am schimbat decat cu masina in stationare.
ariciul76
in principiu nu are ce sa dauneze.
Eu experimentez acum trecerea din R in D sau invers fara a mai astepta oprirea completa a masinii.
Si ''coafura rezista''
dili
In conditiile in care, din N in D, poti sa treci levierul direct, fara sa apesi frana si fara sa apesi pe butonul de blocare, cel putin teoretic cred ca ar merge.
In ceea ce priveste trecerea din D in R si invers, eu am facut-o cu masina in miscare (ce-i drept usoara), la manevrele de intoarcere rapida. A mers uns, nu a zmucit si nu a carait nimic.
Problema mea era cu trecerea din N in D la viteze relativ mari.
ariciul76
Mie imi suna oarecum ilogica intrebarea, dar poate ca e din cauza celor citeva paharele luate pe burta goala:
de ce s o treci din N in D la viteza, ca daca ai viteza ai ajuns acolo cu maneta in D, deci prinzi viteza cu masina in D, apoi o treci in N si apoi din nou in D?!

Sau te gindesti ca ai prins viteza mergind la vale si apoi o treci in D? Ca e si asta o varianta mai putin plauzibila ce i drept.

O sa experimentez miine sa vedem.

dili
Un exemplu concret: am in jur de 50-60 si ma apropii de un semafor care e pe rosu; o trec din D in N, in ideea ca trebuie sa opresc oricum si masina merge frumusel, din inertie, catre semafor. Cu ceva metri inainte de semafor, cand masina are inca in jur de 40-50 sa zicem, semaforul se face verde.
Ce fac: opresc pana la 0 si trec in din N in D sau pot sa trec din N in D direct, cu masina in miscare?

Si exemplul tau cu coborarea unei pante in N este la fel de bun. Ce fac la baza pantei, opresc si trec in D sau trec din N in D cu masina in miscare?
Lex Luthor
Ca posesor de vreo cativa ani a unei masini cu cutie de viteza automata iti spun ca este total contraindicat sa cobori o panta cu cutia de viteze in N sau sa mergi cu masina cu levierul in N (cum spui tu ca ai vrea sa faci inainte de un semafor). Care ar fi ratiunea acestor fapte? Crezi ca-ti va consuma mai putin? Sau ca menajezi cutia? Nu, probail vei reusi doar sa strici cutia. Cutia se pune in N numai la stationari prelungite cu motorul pornit. Sau in cazul in care masina trebuie impinsa sau tractata. In niciun caz in timpul mersului normal. Cine te-a sfatuit asa, te-a sfatuit prost.

Nici la oprirea la semafor nu se trece cutia in N. Toate cutiile automate moderne au sisteme electronice care, in cazul apasariii pe perioade mai indelungate (de peste 10 sec) ale pedalei de frana trec automat iintr-o pozitie neutra;

Iti dau un exemplu din manualul masinii mele:

"The electronic automatic gearbox is fitted with a device reducing inside gearing dragging when the car is stationary and the brake pedal depressed. The advantages of such a function are a considerable noise reduction, with consequent vibration reduction and limited fuel consumption."
dili
OK, multumesc, e bine de stiut.
Cand am luat masina, in scurtul instructaj de la livrare, mi s-a recomandat sa trec in N si daca timpii de asteptare la semafor sunt mai lungi de 20-30 de secunde.
Lex Luthor
Nu e nevoie sa treci in N cand astepti la semafor. Poate doar pentru comoditate, ca sa nu mai stai cu piciorul pe frana.

Atunci cand am cumparat masina, dealerul (care vindea in principal masini cu CVA) mi-a spus ca daca stau mult pe loc cu masina pornita sa trec cutia in P sau in N.

Cutia mea (de fabricatie Aisin Warner, Japonia) - si cred ca si cutiile moderne de pe Renault - are o facilitate denumita Neutral Control.
Ea functioneaza in felul urmator:

Neutral Control
Neutral control is when the transmission control moduleTCM disengages the forward clutch, (C1), at a stop with the brake applied. This reduces the load on the engine, therefore reducing engine vibration and improving fuel economy. When the brake is released the forward clutch engages. The following conditions must be met before the neutral control function will be allowed:
• Manual shifter must be in D, 4 or 3. Neutral control will not work in winter mode.
• Transmission oil temperature must be above 10°C.
• Throttle position must be less than 3%.
• Brake pedal must be depressed.
• Vehicle speed must be zero Km/h.
• Engine speed must be less than 1500 RPM.
• There is a 2 second delay once the vehicle has stopped in the D position and a 5 second delay when shifted from N to D.


Aceasta facilitate este automata. Nu trebuie sa selectezi nimic. TCM-ul (calculatorul cutiei) face asta automat. Pur si simplu se simte ca, in conditiile in care masina s-a oprit si mentii piciorul apasat pe frana, tractiunea de la roti se decupleaza. Si poti s-o tii asa in D cu frana apasata cat vrei tu.

Calculatorul cutiei are o multitudine de programe si strategii (unele de care nici nu ne dam seama in timpul mersului). In functie de programul selectat de calculator (TCM) schimbarile treptelor sunt diferite, de aceea ni se pare ca uneori cutia schimba vitezele altfel decat eram noi obisnuiti. Asta pe langa facilitatea de "autoadaptare" adica invatarea modului personal in care fiecare conduce masina.

Fara a avea pretentia ca programele urmatoare se aplica oricarei CVA, redau un extras din manualul masinii mele referitor la programele cutiei de viteza:

Economy Mode – This mode is used by TCM under normal acceleration. The TCM provides the earliest possible upshifts and lockup for best economy. The TCM adjusts oil pressure to provide smooth shifts and engagements.

Sport Mode – The TCM changes from economy to sport mode if the accelerator pedal is pressed down quickly and the vehicle exceeds 50 km/h. In sports mode the shift points are raised to provide the best performance and down shifting occurs at lower engine RPM. When the accelerator pedal is moved less quickly, the TCM resumes economy mode automatically.

Kick down – When maximum acceleration is required (e.g. during overtaking), if the accelerator is rapidly and fully depressed, lower gears are automatically engaged, provided the engine rpm enable this operation. Later, when the accelerator pedal is released, the gear engaged is selected according to the type of driving and the position of the accelerator. Kick-down can be engaged only when the gear lever is at D.

Downhill Mode – When the throttle angle is less than 3% and the vehicle speed is increasing, the computer will command higher shift speeds to provide more engine braking.

Uphill Mode – When engine load is high and vehicle speed is decreasing, the computer will command higher shift speeds.

Traffic Jam Mode – When the vehicle stops and starts with less than 10% throttle angle, the computer commands 2nd gear starts to increase fuel economy and reduce shift busyness. Normal mode resumes when the throttle angle is greater than 30% or vehicle speed is greater than 30 km/h.

Curve - TCM is able to recognize particular situations like a curve, detected as a different speed of front wheel instant rotation through the ABS active sensors, thus preventing shifting to the higher gear until the engine revolution limit is reached. Only with this condition or at the end of the curve will it be possible to shift gear. This strategy is useful to improve the car balance and to guarantee a prompt acceleration when coming out of the curve, since the car has already the right gear engaged. Likely, during sudden braking, the lower gear is engaged to exploit the engine braking action at best. In case of a curve, the new gear will be engaged during slowing down before the curve, therefore when coming out of the curve it will not be necessary to shift gear to accelerate.

Winter Mode –When starting to drive with a reduced road grip (snow-covered, icy road, etc.), the shift control unit automatically engage the “ICE” programme. This programme allows starting with the 2nd gear engaged, in order to improve the gear shift efficiency according to grip conditions.

Catalytic Converter Start – This function helps the engine to reach operating temperature by preventing converter lockup and delaying the 1-2 and 2-3 upshifts when the engine is cold. This is a normal function.

Cold Mode – When the engine coolant temperature is less than 50°C, the shifts will occur at a higher speed.

Hot Mode – When the transmission oil temperature reaches 140°C, the computer applies the converter clutch at lower than normal speeds and raises the shift points to a high speed. When the transmission oil temperature drops below 132°C, normal mode will resume.

High Altitude Mode – When the barometric pressure is less than 12.76, the computer will command higher shift speeds.

Protection Mode – This mode is like failsafe or limp-in mode in other vehicles. When the protection mode is tripped by a code you will have 5th gear in drive and intermediate. When in manual low you will have 2nd gear. Cycling the ignition will give you normal mode again until the code is set again.


Analizand aceste strategii de schimbare a vitezelor vom intelege mai bine comportamentul cutiei automate in diferite situatii. smile.gif
ariciul76
Am testat. la 90 si 130 km/h, nu se intimpla nimic special: o treci in N, turatia scade la relanti, o treci din nou in D, turatia RAMANE la relanti atita timp cit nu calci acceleratia.
oricum, merge fara probleme.
nu vad insa sensul, asa cum au spus si altii pe aici.

In privinta programelor cutiei, sint de a dreptul impresionat. asa imi explic faptul ca de cind cu vremea rece (am observat de altfel si anul trecut) cind o pornesc la rece, vitezele se schimba mult mai greu, se tureaza mai tare.

Destepti oamenii cu ochi mici!
dili
Asa e.
Multe din cele descrise de Lex Luthor le-am constatat si eu "pe viu".
Luko13
Dragi colegi,
Am intrebat un prieten care lucreaza la Renault daca se schimba sau nu uleiul in cutia de viteze CVA. Acesta s-a interesat la colegii lui care sunt specialisti in cutii de viteze si mi-a raspuns: DA , se schimba! O sa-mi dea mai multe detalii in zilele urmatoare , precum perioada la care trebuie schimbat si modalitatea. Zicea ceva de genul ca inainte de schimbare trebuie incalzit uleiul la 60 de grade. Cand o sa aflu detalii o sa postez.
ariciul76
daca imi aduc bine aminte, in manual zice de 45+-2 grade.
De asemenea se schimba doar 3.5 l, probabil ca sa l schimbi pe tot trebuie data cutia jos.
Din pacate nu scrie daca trebuie schimbat sau nu.
florinoana
QUOTE(Luko13 @ 16 Nov 2011, 09:49)
Dragi colegi,
Am intrebat un prieten care lucreaza la Renault daca se schimba sau nu uleiul in cutia de viteze CVA. Acesta s-a interesat la colegii lui care sunt specialisti in cutii de viteze si mi-a raspuns: DA , se schimba! O sa-mi dea mai multe detalii in zilele urmatoare , precum perioada la care trebuie schimbat si modalitatea. Zicea ceva de genul ca inainte de schimbare trebuie incalzit uleiul la 60 de grade. Cand o sa aflu detalii o sa postez.
*


cautam detalii despre schimbul de ulei din cutie si nu prea am gasit nimic smile.gif

se schimba uleiul? cum? cat? smile.gif
RADU__
Uleiul in DPO nu se schimba daca nu a inervenit un "eveniment" care sa fi generat pierderea de ulei.
Restul este "gargara comerciala". Cat despre modalitatea de schimbare a uleiului, este o procedura in trei etape succesive, dupa ce cutia ajunge la 60ºC.
Am descris procedura in topicul cu probleme cva.
Luko13
Sincer , nu am mai discutat cu baiatul ala .Parerile oricum sunt impartite . Majoritatea cu care am discutat au spus ca nu se schimba daca nu a intervenit o pierdere de ulei. Masina o am de 4 ani si merge foarte bine, chiar ma uimeste pe zi ce trece de fiabilitatea ei. Sincer nu ma asteptam sa fie asa mare diferenta de fiabilitate intre Laguna 2 ( am avut una timp de 4 ani) si Laguna 3. Luna viitoare apare Talisman in reprezentanta si o sa merg sa fac un test drive sa vedem ce este de capul lui.
bogdanlx
salutare
am vrut sa schimb eu uleiul la cva chiar la reprezentanta. Mi s-a sous ca nu se schimba uleiul decat daca au fost pierderi. Orice problema legata de cva (lipsa presiune) apare sub forma de mesaj in bord.
mars
Cum vi se pare ca se impaca CVA cu motorul pe benzina?
RADU__
De fapt...care este intrebarea? Cine pe cine trebuie sa impace? De ce este vorba despre MAS si nu de MAC?
andreist
bogdan, orice lichid, ulei SE SCHIMBA, reprezentanta nu are instructiuni de schimbare din cauza ca uleiurile/lichidele respective sunt testate sa reziste pe durata maxima a garantiei, dupa, clientul plateste. Uite un caz real de la Mercedes privind cutia automata, prima data au spus ca nu se schimba prin 2000-2002, si au continuat cu aceeasi cutie mai mult timp, dupa care au spus ca defapt se schimba o data la 60.000km prin 2007. ( Recomandari de service )
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.